abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215107359
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215107368
In de herhaling:

twitter
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215107501
quote:
Dick Schoof kan worden vervolgd wegens een ambtsmisdrijf als hij zijn handtekening zet onder het koninklijk besluit dat het noodrecht in werking moet stellen. Dat schrijft Vrij Nederland op gezag van verscheidene staatsrechtgeleerden. Invoering van het noodrecht om een niet-bestaande asielcrisis uit te roepen is volgens hen in strijd met de grondwet.

Het uitroepen van een asielcrisis is een sterke wens van Geert Wilders en Marjolein Faber. De minister voor Vluchtelingenhaat hoopt de asielcrisiswet binnen twee weken te kunnen bespreken in het kabinet. Uit de vorige week openbaar gemaakte adviezen van ambtenaren blijkt dat er geen jurist is die denkt dat noodwetgeving valt te rechtvaardigen. Noodwetgeving is een paardenmiddel, bedoeld voor natuurrampen, oorlogen en pandemieën.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)cht-in-werking-stelt
pi_215107506
Het is een groot probleem hoe een deel van de Nederlandse elite ronduit kwaadaardig is. Misschien nog wel veel meer dan in de VS, waar de Republikeinse elite nu enorme gaten vertoont, in bepaalde sectoren.

Ik denk dan aan types als BJ Spruyt, Kinneging, Elian, Erik de Vlieger, Jan Roos, Mark Koster, John de Mol, Guido den Aantrekker, Victor Vlam enzovoort.

'Domrechts' is een goede benaming van wat ze allemaal uitbraken, maar waar ze mee bezig zijn is zeker niet dom. Wel kwaadaardig. Uit op uitbuiting, haat, tweespalt en onderdrukking.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215107609
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Leg mij dan eens uit wat “dragend gemotiveerd” betekent? Ik kan dat niet anders duiden dan als zodanig, zeker in het licht van de rechtsstaatverklaring (waarvan het al een gotspe is dat hij er überhaupt moet zijn, maar dat terzijde)
Dat is het ook, maar door de wijze waarop deze verstopt is in een bijzinnetje, lijkt het bijna een formaliteit.
quote:
Ten eerste wordt de uitzonderingsbepaling van de Vreemdelingenwet 2000 (op grond van de
artikelen 110 en 111) zo spoedig mogelijk geactiveerd. In de daartoe benodigde algemene maatregel
van bestuur, dragend gemotiveerd, worden die bepalingen van de Vreemdelingenwet 2000 buiten
werking gesteld die in de weg staan om de acute noodsituatie, voor de asielinstroom in het algemeen
en de asielopvang in Ter Apel en de overige asielcentra in het bijzonder, direct aan te pakken, dan wel
die bepalingen te vervangen met het oog op het bereiken van dit doel
Wellicht zag Omtzigt het als een waarborg en vond hij het heel slim van zichzelf dat hij die in een bijzinnetje heeft weten te fietsen. Maar je verschuift het conflict alleen maar naar achteren. Want wat die ambtenaren nu hebben opgeschreven hadden ze de onderhandelende partijen toen ook al kunnen vertellen.
pi_215107687
https://nos.nl/artikel/25(...)cht-levensgevaarlijk

Nog één in de categorie: waarom zou je een winstverdriedubbelaar uit de weg ruimen? Waarom problemen oplossen? Schaal de opvang nog verder af joh. De illusiepolitiek dat de grens op houdt bij Vaals zal en moet verkocht worden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215107849
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:50 schreef Klopkoek het volgende:
Het is een groot probleem hoe een deel van de Nederlandse elite ronduit kwaadaardig is. Misschien nog wel veel meer dan in de VS, waar de Republikeinse elite nu enorme gaten vertoont, in bepaalde sectoren.

Ik denk dan aan types als BJ Spruyt, Kinneging, Elian, Erik de Vlieger, Jan Roos, Mark Koster, John de Mol, Guido den Aantrekker, Victor Vlam enzovoort.

'Domrechts' is een goede benaming van wat ze allemaal uitbraken, maar waar ze mee bezig zijn is zeker niet dom. Wel kwaadaardig. Uit op uitbuiting, haat, tweespalt en onderdrukking.
Je vergeet Cliteur met zijn FvD/extremistenopleiding aan universiteit Leiden. Maargoed de architecten ervan zou ik ook niet dom noemen. Het klootjesvolk dat er achteraan loopt wel. Dan ben je dus gewoon keihard jezelf in je voet aan het schieten. Like dan ben je tegen elites ofzo maar loop je blind het vuile werk voor ze op te knappen.
pi_215107932
Maar Schoof geeft die racistische staatssecretaris een waarschuwing? Waarom stuurt hij hem niet gewoon weg. Schoof ging toch vertrouwen terugbrengen, dat komt toch niet door racistjes in zijn regering de hand boven het hoofd te houden.
pi_215107933
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 14:02 schreef Klopkoek het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)cht-levensgevaarlijk

Nog één in de categorie: waarom zou je een winstverdriedubbelaar uit de weg ruimen? Waarom problemen oplossen? Schaal de opvang nog verder af joh. De illusiepolitiek dat de grens op houdt bij Vaals zal en moet verkocht worden.
En als het mis gaat kan Wilders tweeten zie je wel, waar zijn mijn 76 zetels?

De VVD en PVV kijken niet op voor een dode minder of meer. House of Cards in uitvoering
pi_215108195
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 14:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar Schoof geeft die racistische staatssecretaris een waarschuwing? Waarom stuurt hij hem niet gewoon weg. Schoof ging toch vertrouwen terugbrengen, dat komt toch niet door racistjes in zijn regering de hand boven het hoofd te houden.
Doe nou niet alsof in het verleden alle bewindspersonen bij hun eerste fout werden weggestuurd, wat jij vraagt is onredelijk. Ondanks dat ik dit kabinet ook graag zie vallen en Jansen ook graag zie verdwijnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215108236
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 14:24 schreef Origami94 het volgende:

[..]
En als het mis gaat kan Wilders tweeten zie je wel, waar zijn mijn 76 zetels?

De VVD en PVV kijken niet op voor een dode minder of meer. House of Cards in uitvoering
En als ze het niet doen is er geen plek voor tbs ers of is er een tekort een psychische hulp voor kinderen.

We hebben het over mensen zonder verblijfsvergunning, de enige verantwoordelijkheid die we hebben is ze terug naar huis sturen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kickinalfa op 27-09-2024 14:56:32 ]
pi_215108353
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 14:51 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
We hebben het over mensen zonder verblijfsvergunning, de enige verantwoordelijkheid die we hebben is ze terug naar huis sturen.
De echte verantwoordelijheid die we hebben is ze goed de asielprocedure te laten doorlopen en als ze er recht op hebben volgens de regels, ze een verblijfsvergunning te geven. En in de tussentijd hebben ze recht op zorg.

Maar de PVV hoopt gewoon op doden dankzij dit politieke besluit. En dan krijgen niet de schuldigen (Faber en de PVV), maar de asielzoekers (alsof dat een groep zijn) de schuld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215108498
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 14:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
De echte verantwoordelijheid die we hebben is ze goed de asielprocedure te laten doorlopen en als ze er recht op hebben volgens de regels, ze een verblijfsvergunning te geven. En in de tussentijd hebben ze recht op zorg.

Maar de PVV hoopt gewoon op doden dankzij dit politieke besluit. En dan krijgen niet de schuldigen (Faber en de PVV), maar de asielzoekers (alsof dat een groep zijn) de schuld.
Het komt hun (PVV) electoraal niet bepaald slecht uit als een doorgedraaide asielzoeker een paar kinderen aan het mes rijgt. En ik vrees dat ze er niet alles aan doen om het te voorkomen...
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_215108771
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 14:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Je gebruikt te grote woorden. Die staatssecretaris is geen racist. Hij wil minder Marokkanen maar dat mag hij vinden. Veel mensen zijn het met hem eens. Die mogen dat ook vinden. Jij vindt ook van alles en nog wat, toch?

Overigens, ik vind alle Marokkanen lief, allemaal. Dus ik ben zeker geen racist.
pi_215108792
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 14:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat een beschuldigingen. Kan je die hardmaken? Straks word je nog aangeklaagd door de PVV wegens haatzaaien.
pi_215108795
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:39 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Je gebruikt te grote woorden. Die staatssecretaris is geen racist. Hij wil minder Marokkanen maar dat mag hij vinden. Veel mensen zijn het met hem eens. Die mogen dat ook vinden.
Wilders is veroordeeld voor de uitspraak waar de staatssecretaris achter staat. Dus nee, dat mag je niet vinden, zo heeft de rechter bepaald. Het was alleen geen racisme, maar groepsbelediging en dat mag ook niet.
pi_215108817
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wilders is veroordeeld voor de uitspraak waar de staatssecretaris achter staat. Dus nee, dat mag je niet vinden, zo heeft de rechter bepaald. Het was alleen geen racisme, maar groepsbelediging en dat mag ook niet.
Wilders heeft recht om te vinden wat hij wil want gelukkig is er geen gedachtenpolitie in dit land (nog niet?) Hij was wel zo dom om zijn gedachten uit te spreken maar dat is weer een ander verhaal.
pi_215108832
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:45 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Wilders heeft recht om te vinden wat hij wil want gelukkig is er geen gedachtenpolitie in dit land (nog niet?) Hij was wel zo dom om zijn gedachten uit te spreken maar dat is weer een ander verhaal.
Hij mocht deze uitspraak niet doen en dus mag je ook niet nog steeds achter die uitspraak staan. Eigenlijk zou iemand de staatssecretaris voor de rechter moeten slepen, zou wel interessant zijn wat die vindt van het steunen van een strafbare uitlating.
  vrijdag 27 september 2024 @ 15:51:53 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215108868
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij mocht deze uitspraak niet doen en dus mag je ook niet nog steeds achter die uitspraak staan. Eigenlijk zou iemand de staatssecretaris voor de rechter moeten slepen, zou wel interessant zijn wat die vindt van het steunen van een strafbare uitlating.
Eigenlijk zouden we ons met belangrijke dingen bezig moeten houden. Dit soort gedoe is zonde van het geld, zonde van de tijd en het doet het vertrouwen in de staat en de rechtspraak ongeacht de uitspraak geen goed.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215108976
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:45 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Gedachtepolitie, cancelcultuur en doxing is Wilders zelf nogal van.

Wat die staatssecretaris zei is in zowat elk Europees land verboden. Is door het Europese Hof meermaals bevestigd. Zeker van gezagsdragers mag je meer verwachten dan van een voetbalsupporter.

Vervang het woord Marokkanen eens door Joden. Je zult dan nooit ergens meer een zakelijke of maatschappelijke functie kunnen krijgen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215109149
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:39 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Je gebruikt te grote woorden. Die staatssecretaris is geen racist. Hij wil minder Marokkanen maar dat mag hij vinden. Veel mensen zijn het met hem eens. Die mogen dat ook vinden. Jij vindt ook van alles en nog wat, toch?

Overigens, ik vind alle Marokkanen lief, allemaal. Dus ik ben zeker geen racist.
Ik gebruik helemaal niet te grote woorden. Dat hij publiekelijk toegeeft dat hij racist is mag hij niet vinden. Dat moet einde verhaal zijn als staatssecretaris. Mensen die het met hem eens zijn, zijn ook racistisch.
Dat mogen ze thuis zijn maar niet publiekelijk.
pi_215109176
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Eigenlijk zouden we ons met belangrijke dingen bezig moeten houden. Dit soort gedoe is zonde van het geld, zonde van de tijd en het doet het vertrouwen in de staat en de rechtspraak ongeacht de uitspraak geen goed.
Tja, dan zullen er eerst andere partijen moeten gaan regeren.

Ondertussen zijn ze er ook eindelijk achter dat 130 lastig wordt. Ook al nutteloos schreeuwen geweest.
pi_215109268
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:24 schreef Nebelwerfer het volgende:

Ondertussen zijn ze er ook eindelijk achter dat 130 lastig wordt. Ook al nutteloos schreeuwen geweest.
Aan het einde van deze regeerperiode zullen we concluderen dat er qua beleid bar weinig veranderd is. Behalve misschien dat we wat gemener tegen asielzoekers zijn gaan doen en de boeren harder getroffen zijn dan nodig was geweest.
pi_215109289
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:35 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Aan het einde van deze regeerperiode zullen we concluderen dat er qua beleid bar weinig veranderd is. Behalve misschien dat we wat gemener tegen asielzoekers zijn gaan doen en de boeren harder getroffen zijn dan nodig was geweest.
En dat er wat desastreuse bezuinigingen zijn doorgevoerd, zoals op de wetenschappers.
pi_215109302
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Gedachtepolitie, cancelcultuur en doxing is Wilders zelf nogal van.

Wat die staatssecretaris zei is in zowat elk Europees land verboden. Is door het Europese Hof meermaals bevestigd. Zeker van gezagsdragers mag je meer verwachten dan van een voetbalsupporter.

Vervang het woord Marokkanen eens door Joden. Je zult dan nooit ergens meer een zakelijke of maatschappelijke functie kunnen krijgen.
Maar er is toch een juridisch verschil tussen 1) een uitspraak van Wilders en 2) uitspreken dat je het eens bent met die uitspraak? Ik zou daar wel eens jurisprudentie over willen zien.

Overigens is denken over nog steeds verschillend van spreken over maar dit terzijde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')