abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215112282
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 22:29 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Als je Israel van de kaart geveegd wilt zien moet je vooral dat doen.
Waarom dat nou weer? Vind ik een rare gevolgtrekking, door Oekraine te steunen wordt Rusland toch ook niet van de kaart geveegd. Zo lang Israel zon militaire dominantie heeft en een nooit gestilde honger naar meer land gaat het niks vooruit daar. In elk geval moeten lui van dat oorlogskabinet en Netanyahu gewoon eindigen in Den Haag.
Onze bijdrage aan de terreur van Israel vind ik beschamend en laat ook zien dat we niks leren, dit conflict is zonder einde op deze manier. Zoals we kunnen zien heeft Israel steunen niet het gewenste effect, constante misdaden tegen de mensheid en zieke moordpartijen. Laten we het een keer over een andere boeg gooien. Ik denk dat Israel heel snel zou inbinden als Palestina en Libanon op hetzelfde militaire niveau worden getild.
Ik geloof niet dat Israel meer bestaansrecht heeft dan Palestina.
pi_215112288
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 22:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja wij als westen hebben veel te lang Israel gesteund en het brengt ons 0,0. Ik roep al een tijd om flinke sancties. Ik zou liever hebben dat we landen als Libanon en Palestina flink met wapens steunen zoals we dat bij Oekraine ook doen, op die manier heb je denk ik eerder vrede in de regio. Israel carte blanche geven is duidelijk niet de oplossing en lijdt tot veel menselijk leed. Sowieso snap ik niet waarom we zo vasthouden aan waardeloze bondgenoten in die regio zoals Saudi Arabië en Israel :')
Ik mis hier verstand van geopolitieke verhoudingen. En waarom wil je alle joden vernietigen want dat gaat dus gebeuren als men jouw onderbuikgevoelens volgt.
  vrijdag 27 september 2024 @ 22:38:58 #78
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_215112292
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 21:58 schreef Perrin het volgende:
Bontenbal met een belangrijk stuk:
[ x ]
Ik mis reflectie op wat zijn eigen partij daaraan heeft bijgedragen, o.a. door steevast met de VVD (en de laatste 20 jaar ook D66) te regeren. Wanneer het stuk concreet en praktisch wordt gaat het toch weer vooral over minder regels voor boeren en bedrijven. Goede politicus verder, absoluut. Als persoonlijkheid verdient hij de opleving in de peilingen.

Is het echt een ander CDA of toch weer vooral oude wijn in nieuwe zakken? Misschien dat de harde rechtervleugel inmiddels weg is naar BBB-NSC of uitgerangeerd, dat zou kunnen (Verhagen, Hillen, Mona Keizer, Buma enz).
Graag Verwijderen
  vrijdag 27 september 2024 @ 22:39:12 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215112295
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 21:58 schreef Perrin het volgende:
Bontenbal met een belangrijk stuk:
[ x ]
Ik vind het maar een vaag verhaal vol met allerlei wensen maar nauwelijks wat hij nou precies wil dat de politiek dan doet daarin.
pi_215112312
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 22:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom dat nou weer? Vind ik een rare gevolgtrekking, door Oekraine te steunen wordt Rusland toch ook niet van de kaart geveegd. Zo lang Israel zon militaire dominantie heeft en een nooit gestilde honger naar meer land gaat het niks vooruit daar. In elk geval moeten lui van dat oorlogskabinet en Netanyahu gewoon eindigen in Den Haag.
Onze bijdrage aan de terreur van Israel vind ik beschamend en laat ook zien dat we niks leren, dit conflict is zonder einde op deze manier. Zoals we kunnen zien heeft Israel steunen niet het gewenste effect, constante misdaden tegen de mensheid en zieke moordpartijen. Laten we het een keer over een andere boeg gooien. Ik denk dat Israel heel snel zou inbinden als Palestina en Libanon op hetzelfde militaire niveau worden getild.
Ik geloof niet dat Israel meer bestaansrecht heeft dan Palestina.
De belangrijkste reden dat Israel zo'n militaire dominantie heeft is omdat de VS ze gigantisch steunt (naja, en omdat ze in feite strijden tegen 2 terroristische organisaties). Zonder dat waren ze al lang van de kaart geveegd. Laat staan als die steun weg valt en je de buurstaten (voor zover je Palestina op het moment als buurstaat kunt zien, maar ok) gaat bewapenen...

De VS kan wellicht wel dreigen die steun in te trekken of te verminderen, maar dat ligt politiek in de VS ook lastig.

[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 27-09-2024 22:47:55 ]
  vrijdag 27 september 2024 @ 22:44:16 #81
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_215112345
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 22:38 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Ik mis hier verstand van geopolitieke verhoudingen. En waarom wil je alle joden vernietigen want dat gaat dus gebeuren als men jouw onderbuikgevoelens volgt.
Het trieste is dat dit pas eindigt met een totale overwinning. Dat wordt dus Israël. Langzaam maar zeker wordt de West Bank van hun.

Het Westen heeft weinig keus, maar ook binnen dat Westen neemt Nederland een steevast schaamteloze positie in.

Israël had nooit opgericht mogen worden. Niet op die Heilige plek in ieder geval. Nu Israël eenmaal bestaat, tsja, kun je weinig anders meer dan dit ondersteunen.
Graag Verwijderen
pi_215112444
Wat is het toch fijn dat we de PVV hebben om die onzalige plannetjes van de PVV tegen te houden. _O_

twitter
pi_215112465
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 22:38 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Lol, ik snap de geopolitieke verhoudingen heel goed. Het westen kiest de winnaars en verliezers in de regio. Zo hebben we Saudi Arabië en Israel verkozen tot winnaars en Iran tot verliezer. Dit brengt ons zoals ik al zeg geen zak en S-A bevoordelen is geopolitiek juist erg dom van ons. Dat land slaat geen deuk in een pakje boter zelfs met de miljarden aan wapens die ze van de VS kopen. De Houthi rebellen zijn nog steeds een ding na 14 jaar hongersnood en oorlog in Yemen :') Maar Saudi Arabië is wel gevaarlijk godsdienstig en financiert bijvoorbeeld flink haatimams in Europa met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig, we delen niet dezelfde waarden of belangen. Er is een verandering van paradigma nodig, normaliseer de verhoudingen met Iran maak dat onze bondgenoot in plaats van S-A met cirkelzaagman.

Vernietigen van Israel hoef je me niet toe te schuiven. Genocide door Israel komt dan jouw kant op.

Maar ik snap dat iemand als jij zonder verstand van geopolitiek dogmatisch de strategie die ons niks brengt in de regio gaat verdedigen. We hebben veel te lang de neocons in Amerika op hun woord geloofd dat de huidige strategie wat is. We moeten alles wat Israel doet goedkeuren en ondersteunen want erfzonde ofzo.
S-A is geweldig want olie. Vooral niet nadenken over de gevolgen van deze strategie, slaap zacht.
  vrijdag 27 september 2024 @ 23:27:40 #84
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_215112655
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 22:56 schreef Lt.Bookman het volgende:
Wat is het toch fijn dat we de PVV hebben om die onzalige plannetjes van de PVV tegen te houden. _O_

[ x ]
Madlener spreekt ook niet helemaal de waarheid wanneer hij zegt dat er geen geld is. Dat geld was er de afgelopen tijd wel, ook dit jaar, maar het blijft op de plank liggen want ze krijgen het niet uitgevoerd. Dus vloeit het terug naar algemene middelen. Dit is al sinds minimaal 2017 zo voor infrastructurele projecten (inclusief snelwegen).

Madlener lijkt er gewoon op uit te zijn een zoveelste nutsvoorziening te privatiseren. Of dat voor de eindgebruiker goedkoper uit pakt dan gewoon rekeningrijden kun je je afvragen. Deze bedrijven willen ook een deel zien en hun marktpositie is vrij sterk. Van snelwegcommunisme (zegt een Mathijs Bouman) naar snelwegmelkkoe. Met één aanbieder en feitelijk geen alternatief (ja, omrijden).

Het wordt helemaal bizar wanneer deze sjoemelmakelaar een open uitnodiging doet om lobbies op te starten. 20% ambtenaren eruit, vrinden erin. Zoiets?

Madlener is pas tevreden wanneer heel Nederland in een geasfalteerde parkeerplaats is getransformeerd? Wanneer houdt de honger naar meer, meer, meer asfalt eens op. Wat is de grens.
Graag Verwijderen
pi_215112732
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 22:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik mis reflectie op wat zijn eigen partij daaraan heeft bijgedragen, o.a. door steevast met de VVD (en de laatste 20 jaar ook D66) te regeren. Wanneer het stuk concreet en praktisch wordt gaat het toch weer vooral over minder regels voor boeren en bedrijven. Goede politicus verder, absoluut. Als persoonlijkheid verdient hij de opleving in de peilingen.

Is het echt een ander CDA of toch weer vooral oude wijn in nieuwe zakken? Misschien dat de harde rechtervleugel inmiddels weg is naar BBB-NSC of uitgerangeerd, dat zou kunnen (Verhagen, Hillen, Mona Keizer, Buma enz).
Het is nogal een herhaling van zetten. Nog maar eens Putnam aanhalen daarvan rol ik ook met mijn ogen dat wordt vooral gebruikt om maar vooral niet in te zetten op flinke veranderingen.
Het voelt echt als dezelfde kritieken die we 10 jaar geleden al zagen. De overheid behandelt de burger als klant, dat is bepaald geen nieuw inzicht ofzo.
Maar goed met de kern van het stuk is weinig mis behalve dan dat hij weinig tot geen oplossingen heeft. Benoemen van problemen is het makkelijke gedeelte, dat kunnen ze allemaal onze politici.
Wat er aan oplossingen wordt aangedragen is echt vreselijk matig. Goed burgersschap is natuurlijk ongelooflijk vaag, meer steun voor gezinnen daar loop ik ook niet direct warm voor als alleenstaande. Maatschappelijke diensttijd sure als mensen het leuk vinden maar dat is echt geen wonderkuur.
pi_215113389
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 22:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het trieste is dat dit pas eindigt met een totale overwinning. Dat wordt dus Israël. Langzaam maar zeker wordt de West Bank van hun.

Het Westen heeft weinig keus, maar ook binnen dat Westen neemt Nederland een steevast schaamteloze positie in.

Israël had nooit opgericht mogen worden. Niet op die Heilige plek in ieder geval. Nu Israël eenmaal bestaat, tsja, kun je weinig anders meer dan dit ondersteunen.
Maar nu de staat Israël bestaat (al 76 jaar) kan je niet meer zeggen "alle joden de koffers pakken en wegwezen".
Ik vind het verschrikkelijk wat er daar gebeurt maar ik begrijp Israël wel, zij vecht voor haar bestaansrecht.

Wat mij betreft wordt Iran van de kaart geveegd dan is er 1 grote onruststoker minder in het MO.
pi_215113400
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 22:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Lol, ik snap de geopolitieke verhoudingen heel goed. Het westen kiest de winnaars en verliezers in de regio. Zo hebben we Saudi Arabië en Israel verkozen tot winnaars en Iran tot verliezer. Dit brengt ons zoals ik al zeg geen zak en S-A bevoordelen is geopolitiek juist erg dom van ons. Dat land slaat geen deuk in een pakje boter zelfs met de miljarden aan wapens die ze van de VS kopen. De Houthi rebellen zijn nog steeds een ding na 14 jaar hongersnood en oorlog in Yemen :') Maar Saudi Arabië is wel gevaarlijk godsdienstig en financiert bijvoorbeeld flink haatimams in Europa met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig, we delen niet dezelfde waarden of belangen. Er is een verandering van paradigma nodig, normaliseer de verhoudingen met Iran maak dat onze bondgenoot in plaats van S-A met cirkelzaagman.

Vernietigen van Israel hoef je me niet toe te schuiven. Genocide door Israel komt dan jouw kant op.

Maar ik snap dat iemand als jij zonder verstand van geopolitiek dogmatisch de strategie die ons niks brengt in de regio gaat verdedigen. We hebben veel te lang de neocons in Amerika op hun woord geloofd dat de huidige strategie wat is. We moeten alles wat Israel doet goedkeuren en ondersteunen want erfzonde ofzo.
S-A is geweldig want olie. Vooral niet nadenken over de gevolgen van deze strategie, slaap zacht.
Ik denk dat er bijna niemand is (althans weldenkende mensen) die (nog) volledig achter Israël staat. Maar de meesten hebben begrip voor het feit dat dit land vecht om te overleven in combinatie met de geschiedenis van de joden die gekenmerkt wordt door eeuwenlange vervolging uitmondend in de Endlösung der Judenfrage. Schaamte is wat het Westen drijft voor de steun aan Israël.

Maar goed, wij in het Westen denken hier anders over dan in de rest van de wereld. Onvoorwaardelijke steun aan Israël kan zich in geopolitieke zin dus tegen ons keren, dat ben ik wel met je eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bassie48 op 28-09-2024 05:35:51 ]
pi_215113410
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 23:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het is nogal een herhaling van zetten. Nog maar eens Putnam aanhalen daarvan rol ik ook met mijn ogen dat wordt vooral gebruikt om maar vooral niet in te zetten op flinke veranderingen.
Het voelt echt als dezelfde kritieken die we 10 jaar geleden al zagen. De overheid behandelt de burger als klant, dat is bepaald geen nieuw inzicht ofzo.
Maar goed met de kern van het stuk is weinig mis behalve dan dat hij weinig tot geen oplossingen heeft. Benoemen van problemen is het makkelijke gedeelte, dat kunnen ze allemaal onze politici.
Wat er aan oplossingen wordt aangedragen is echt vreselijk matig. Goed burgersschap is natuurlijk ongelooflijk vaag, meer steun voor gezinnen daar loop ik ook niet direct warm voor als alleenstaande. Maatschappelijke diensttijd sure als mensen het leuk vinden maar dat is echt geen wonderkuur.
Noem nou eens 1 politicus, eentje maar, die wel met echte (= rationeel + effectief) oplossingen komt. Tip: je moet de lat natuurlijk niet te laag leggen want dat is te makkelijk en flauw zelfs.
pi_215113423
Wat betreft de onvoorwaardelijke steun aan Israël is er enorm veel veranderd de afgelopen 50 jaar. Ik herinner mij een leraar maatschappijleer in de 4e klas van het VWO die sprekers had uitgenodigd van (ik geloof) het Nederlands Palestina Komitee. Het werd een totale opstand in de klas, de heren moesten voortijdig vertrekken. Je begrijpt wel waarom.

Doet mij denken aan de huidige wantoestanden in Nederlandse klassen vol met leerlingen met een islamitische achtergrond waar leraren onmogelijk iets kunnen vertellen over de Holocaust.

Er is dus niets nieuws onder de zon.
  zaterdag 28 september 2024 @ 06:36:06 #90
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_215113499
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 05:07 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Maar nu de staat Israël bestaat (al 76 jaar) kan je niet meer zeggen "alle joden de koffers pakken en wegwezen".
Ik vind het verschrikkelijk wat er daar gebeurt maar ik begrijp Israël wel, zij vecht voor haar bestaansrecht.

Wat mij betreft wordt Iran van de kaart geveegd dan is er 1 grote onruststoker minder in het MO.
Wat Netanyahu doet hoeft weinig meer te maken met het bestaansrecht verdedigen. Palestijnen vechten net zo goed voor hun bestaansrecht, in plaats van afgesloten te worden van water en voedsel en kolonisten die met geweld je van het land jagen. Wilders vindt het fantastisch, de VVD ook.

Iran van de kaart vegen klinkt leuk maar je praat over 89 miljoen mensen hè?
Graag Verwijderen
pi_215113554
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 06:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat Netanyahu doet hoeft weinig meer te maken met het bestaansrecht verdedigen. Palestijnen vechten net zo goed voor hun bestaansrecht, in plaats van afgesloten te worden van water en voedsel en kolonisten die met geweld je van het land jagen. Wilders vindt het fantastisch, de VVD ook.

Iran van de kaart vegen klinkt leuk maar je praat over 89 miljoen mensen hè?
Het is een hoge prijs maar wat dan te doen met Iran?
Er wordt daar niks opgelost als zij niet van koers veranderen.
De andere optie is alle joden laten vernietigen door de ayatollahs maar dat is ook niet leuk.

Jezusmina wat een dilemma .....
pi_215113626
Terwijl Schoof sen toespraak over vrede houdt bij de VN en ook Netanyahu persoonlijk aanspreekt om te stoppen, doet Wilders dit:

twitter

Zou je toch gek van worden? Lekker je eigen premier in het buitenland ondermijnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2024 07:29:55 ]
pi_215113659
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 07:28 schreef Hanca het volgende:
Terwijl Schoof sen toespraak over vrede houdt bij de VN en ook Netanyahu persoonlijk aanspreekt om te stoppen, doet Wilders dit:

[ x ]

Zou je toch gek van worden? Lekker je eigen premier in het buitenland ondermijnen.
Gister ontkende Schoof nog dat dit invloed heeft op de relaties.

Wat het natuurlijk wel heeft. Lastige is natuurlijk dat Wilders zelf niet in kabinet zit.
pi_215113666
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 07:36 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Gister ontkende Schoof nog dat dit invloed heeft op de relaties.

Wat het natuurlijk wel heeft. Lastige is natuurlijk dat Wilders zelf niet in kabinet zit.
Maar iedereen, ook in het buitenland, weet dat dit kabinet steunt op de partij van Wilders.
pi_215114012
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 07:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar iedereen, ook in het buitenland, weet dat dit kabinet steunt op de partij van Wilders.
Gewoon tijd om ermee te stoppen lijkt me. Deze schertsvertoning heeft nu wel lang genoeg geduurd. Wilders die oppositie voert tegen zijn zelfgekozen MP en zijn eigen ministers is totaal idioot.
pi_215114114
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 08:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Gewoon tijd om ermee te stoppen lijkt me. Deze schertsvertoning heeft nu wel lang genoeg geduurd. Wilders die oppositie voert tegen zijn zelfgekozen MP en zijn eigen ministers is totaal idioot.
Ja, volkomen waar natuurlijk maar als er verkiezingen komen dan zie ik nu echt geen opties voor stabiele meerderheidskabinetten. Het blijft aanmodderen totdat het electoraat eindelijk eens zodanig stemt dat er verstandige combinaties mogelijk zijn. Het volk van Nederland moet eens inzien dat democratie niet "de wil van het volk" inhoudt maar dat problemen oplossen alleen maar kan door offers te brengen. Maar dat is waarschijnlijk een utopie.

Enfin, een hoge kiesdrempel zodat al die onbenullen met een salaris - die veel te hoog is voor hun intellectuele, morele en zakelijke capaciteiten - zijn opgehoepeld, is ook een stap in de goede richting.

Democratie is leuk maar een goed bestuur kunnen vormen is nog leuker.
pi_215114148
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 08:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom is dat idioot? We hebben een dualistisch systeem. Misschien is het juist idioot hoe gewend we zijn geraakt dat volksvertegenwoordigers hun mening voor zich houden alleen omdat ze toevallig in een coalitie zitten.
pi_215114187
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 07:28 schreef Hanca het volgende:

[ x ]

En het is nu al te vaak gebeurd om hier paal en perk aan te stellen. Schoof had één kans om de relatie te normaliseren, en dat was om na de slappe hap opmerking de boel te laten schorsen en Wilders op zijn plek te zetten.

Nu heeft ie over zich heen laten lopen. Dat is niet gek natuurlijk als je tegenstander een professioneel en geoefend demagoog is. Maar Wilders weet nu dat de grenzen vaag zijn en die krijg je niet zomaar meer helder.

Zo werkt dat met kleuters.

Ik heb jarenlang les gegeven op een middelbare school. Als je daar tijdens de eerste of tweede les een groep kinderen de opdracht geeft om in stilte een opdracht te maken en je grijpt niet in als ze gaan zitten schreeuwen naar elkaar, dan ga je een loodzwaar jaar tegemoet.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_215114239
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 09:21 schreef BlackLining het volgende:

[..]
En het is nu al te vaak gebeurd om hier paal en perk aan te stellen. Schoof had één kans om de relatie te normaliseren, en dat was om na de slappe hap opmerking de boel te laten schorsen en Wilders op zijn plek te zetten.

Nu heeft ie over zich heen laten lopen. Dat is niet gek natuurlijk als je tegenstander een professioneel en geoefend demagoog is. Maar Wilders weet nu dat de grenzen vaag zijn en die krijg je niet zomaar meer helder.

Zo werkt dat met kleuters.

Ik heb jarenlang les gegeven op een middelbare school. Als je daar tijdens de eerste of tweede les een groep kinderen de opdracht geeft om in stilte een opdracht te maken en je grijpt niet in als ze gaan zitten schreeuwen naar elkaar, dan ga je een loodzwaar jaar tegemoet.
Dus Minister-President Schoof had het kamerlid Wilders moeten sensibiliseren?
  Moderator zaterdag 28 september 2024 @ 10:25:16 #100
375570 crew  Cyan9
pi_215114600
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 20:40 schreef Hanca het volgende:
Duidelijk interview met de voorzitter van de gemeentelijke asielcommissie (VVD lid!), die met Faber om tafel heeft gezeten: https://www.volkskrant.nl(...)ie-zich-af~b1c28357/

Hij zegt ook dat het een gecreëerde crisis is (door jojo beleid met steeds sluiten van centra), dat Faber totaal niet concreet was, dat de spreidingswet nog jaren van kracht blijft, dat het verbieden om voorrang te geven aan statushouders voor sociale woningen averrechts werkt omdat statushouders nu al een kwart van de plekken in de asielzoekerscentra bezet houden. Hij zegt ook dat het provincie-spreidingsplan niet is besproken, niet op de agenda stond maar pas bij het weggaan werd genoemd.
Faber kan echt helemaal niks.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')