Vr de verkiezingen nog wel ja.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
NSC was toch van het goed besturen.
From the river to the sea zou ik idd vergelijkbaar vinden.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh nouja ik roep niet om een MvW. Ik vind dat de regering zelf schoon schip moet maken. NSC was toch van het goed besturen. Ik zie ook niet zoveel roep om MvW's meer dat het echt niet kan.
Wat zou een vergelijkbaar iets zijn voor GL of D66? Het enige wat ik dan ooit zie is dat ze misschien in een demonstratie meelopen waar ook te radicalere elementen zitten ofzo. Dat vind ik wezenlijk verschillend en over het algemeen heb ik niks tegen die radicalere elementen dus dat zal ik dan inderdaad niet hard veroordelen.
Misschien het vergoeilijken van from the river to the sea? Vind ik nog steeds anders want dat heeft 0,0 met artikel 1 van de grondwet te maken.
Ah okay dan zitten we op een lijn. De oppositie mag dit best aanstippen maar als je voor elke uitspraak van een PVV'er met een MvW gaat strooien schiet dat ook niet op.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
From the river to the sea zou ik idd vergelijkbaar vinden.
Ik heb ook geen goed woord over voor die hele Chris Jansen, maar hij herhaalt in principe wat hij tijdens de introductie in de Kamer als bijna-staatssecretaris ook al zei. Ik vind eigenlijk dat Schoof hem toen al had moeten corrigeren.
Palestina will be free..... prima plan hoor.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
From the river to the sea zou ik idd vergelijkbaar vinden.
Daar is het wel een hondenfluitje voor ja.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Palestina will be free..... prima plan hoor.
En dat zal inderdaad zijn in dat gebied 'from the river to the sea'
Denk je met deze leuze aan Joden verdrijven en uitmoorden ?
Die discussie ga ik niet opnieuw starten, maar omdat door de meerderheid in onze Tweede Kamer al is opgeroepen "from the river to the sea" te verbieden en het in EU landen als Duitsland en Oostenrijk al verboden is, vind ik dat juridisch en qua handigheid voor een bewindspersoon redelijk vergelijkbaar met steun uitspreken aan 'Minder Marokkanen...' inderdaad.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Palestina will be free..... prima plan hoor.
En dat zal inderdaad zijn in dat gebied 'from the river to the sea'
Denk je met deze leuze aan Joden verdrijven en uitmoorden ?
Zo kun je ook de kreet Israel will be free taggen als: met massamoorden, terreur en eeuwige onderdrukking
Waarom dan niet met het PVV program waarin Isral heel Palestina mag annexeren? Of hebben die lieve kolonisten het prima met de Palestijnen voor?quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die discussie ga ik niet opnieuw starten, maar omdat door de meerderheid in onze Tweede Kamer al is opgeroepen "from the river to the sea" te verbieden en het in EU landen als Duitsland en Oostenrijk al verboden is, vind ik dat juridisch en qua handigheid voor een bewindspersoon redelijk vergelijkbaar met steun uitspreken aan 'Minder Marokkanen...' inderdaad.
Ik niet. Welk beleid ze ook uitvoeren, het blijft tuig dat moet oprotten (PVV althans), anders wordt met hun succesvolle beleid ook hun ranzige gedachtengoed salonfahig. Vandaar dat er ook niet serieus moet worden samengewerkt vanuit de oppositie.quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, zeer zeker. Als PVV en BBB het beleid van Rutte IV voortzetten ben ik zeker tevreden.
Nee Schoof dat is helemaal niet logisch.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Noodwet gaat nog een tot drie weken duren aldus Schoof bij wekelijkse persco
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)lkaar-niet-verrassen
Eens dat er territoriale grenzen moeten zijn aan Isral en dat Netanyahu moet worden vervolgd voor oorlogsmisdaden, maar dat maakt die pro-Hamas leus niet goed. Roep dan gewoon "Netanyahu naar Den Haag!" En "Stop de oorlog!" oid.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:18 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Waarom dan niet met het PVV program waarin Isral heel Palestina mag annexeren? Of hebben die lieve kolonisten het prima met de Palestijnen voor?
Dat is waar het voor mij wringt, die dubbele meetlat. From the River to the sea strafbaar, Prima. Maar dan ook territoriale grenzen aan de staat Isral.
Ik zal de leus niet bezigen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens dat er territoriale grenzen moeten zijn aan Isral en dat Netanyahu moet worden vervolgd voor oorlogsmisdaden, maar dat maakt die pro-Hamas leus niet goed. Roep dan gewoon "Netanyahu naar Den Haag!" En "Stop de oorlog!" oid.
Die Fransman bezingt de (gruwelijke) geschiedenis, de pro-Hamas leus gaat over een gewenste toekomst zonder Joden, nogal een verschil.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:36 schreef -XOR- het volgende:
Waarom is "Palestina zal van de rivier tot de zee vrij zijn" eigenlijk zo verschrikkelijk maar is een Fransman die zegt "Burgers, neem de wapens en laat het onpure bloed de akkers bevloeien" doodnormaal?
Likud heeft River to the Sea sinds 1977 in hun eigen handvest staan. Deze leus wordt ook door geharnaste Israeli gebruikt.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens dat er territoriale grenzen moeten zijn aan Isral en dat Netanyahu moet worden vervolgd voor oorlogsmisdaden, maar dat maakt die pro-Hamas leus niet goed. Roep dan gewoon "Netanyahu naar Den Haag!" En "Stop de oorlog!" oid.
Ligt er voor beide leuzen een beetje aan hoe ze gebruikt worden. Ik ben er ook niet voor dat buitenstaanders die "From the river to the sea"-leus gebruiken maar een Palestijn die dat roept is niet per definitie genocidaal. Strijdkreten van volkeren in oorlog zijn nu eenmaal nooit heel lieflijk.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die Fransman bezingt de (gruwelijke) geschiedenis, de pro-Hamas leus gaat over een gewenste toekomst zonder Joden, nogal een verschil.
Deze toespraak is toch ver van extreemrechts, met oa een terechte oproep Afrika een vaste plek in de VN veiligheidsraad te geven:quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Om het weer terug te brengen naar de Nederlandse politiek: qua stemgedrag in de VN is Nederland nu een extreemrechtse heilstaat. Ook op EU niveau is Nederland traditioneel een dwarsligger. Sneu, maar van een land in verval waar het gemeten empathisch vermogen tot de laagste van de ontwikkelde wereld behoort ('concern for other people') is dat het helaas...
Ik denk nog altijd dat het mogelijk is dat Israeliers en Palestijnen in de toekomst in twee onafhankelijke staten naast elkaar leven maar wel pas wanneer de fascistische leiders in Israel en Iran plaatsgemaakt hebben voor beschaafdere regeringen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Likud heeft River to the Sea sinds 1977 in hun eigen handvest staan. Deze leus wordt ook door geharnaste Israeli gebruikt.
Maar daar heb je de Tweede Kamer en de Joodse Lobby die daarachter zit natuurlijk nooit over gehoord. Daar hoor je VVD hitsers als Yesilgz, Elian jr en het Amsterdamse raadslid (social media koning) Michiel Vis niet over.
Het is allemaal zo eenzijdig en de christelijke kant neem ik al helemaal niet serieus met hun op het Heilige Boek gebaseerde Isral standpunt. Die willen maar n ding en dat is een ongedeeld Jeruzalem en andere wensdromen. Ironisch genoeg was de SGP tot begin deze eeuw helemaal niet zo pro-Isralisch, dat dan weer wel.
Wat een enorme vergissing is het geweest om Isral bestaansrecht te gunnen. Deze mensen hadden in Europa moeten blijven, daar was het Vluchtelingverdrag ook voor bedoeld, en anders heb je nog altijd Warschau en Madagascar voor het vraagstuk.
Nu kun je niet meer terug en blijft dit maar door gaan totdat de n de ander verpletterend heeft verslagen en vernietigd. De genadeklap. Het is dan logischerwijs het Westerse belang en de culturele band dat Isral dit wint.
Om het weer terug te brengen naar de Nederlandse politiek: qua stemgedrag in de VN is Nederland nu een extreemrechtse heilstaat. Ook op EU niveau is Nederland traditioneel een dwarsligger. Sneu, maar van een land in verval waar het gemeten empathisch vermogen tot de laagste van de ontwikkelde wereld behoort ('concern for other people') is dat het helaas...
Ik heb het natuurlijk over gebruik in Nederland, dat een soldaat in oorlog roept 'dood aan al mijn vijanden' is zo oud als de mensheid zelf, denk ik.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ligt er voor beide leuzen een beetje aan hoe ze gebruikt worden. Ik ben er ook niet voor dat buitenstaanders die "From the river to the sea"-leus gebruiken maar een Palestijn die dat roept is niet per definitie genocidaal. Strijdkreten van volkeren in oorlog zijn nu eenmaal nooit heel lieflijk.
Het is schandalig hoe er een agenda waait om groepsbelediging (en ook godslastering) uit de wet te halen maar dan speciale bescherming erin te pompen voor lobbies die je partijkas spekken.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:33 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik zal de leus niet bezigen.
Maar de omgekeerde oproep tot genocide/verdrijving van de Palesteijnen zoals onder andere verwoordt in het PVV program hoort dan ook gewoon strafbaar te zijn.
1 partij een bijzondere status verlenen door een oproep op politieke gronden strafbaar te stellen heeft geen pas.
Zeg dan gewoon dat dit en soortgelijke uitlatingen strafbaar zijn in plaats van enkel een leus met betrekking op 1 land.
Ja maar zijn moties van wantrouwen nou de manier. Blijf het gewoon consequent een racistisch kabinet noemen. Bij PVV wisten ze het toch al amper te onthullen. Maar met die omvolkingstypes, die trouwens nog altijd door mogen met hun belabberde werk en nu weer dit is het echt onnodig om politiek correct tegen ze te blijven.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik niet. Welk beleid ze ook uitvoeren, het blijft tuig dat moet oprotten (PVV althans), anders wordt met hun succesvolle beleid ook hun ranzige gedachtengoed salonfahig. Vandaar dat er ook niet serieus moet worden samengewerkt vanuit de oppositie.
Ja wij als westen hebben veel te lang Israel gesteund en het brengt ons 0,0. Ik roep al een tijd om flinke sancties. Ik zou liever hebben dat we landen als Libanon en Palestina flink met wapens steunen zoals we dat bij Oekraine ook doen, op die manier heb je denk ik eerder vrede in de regio. Israel carte blanche geven is duidelijk niet de oplossing en leid tot veel menselijk leed. Sowieso snap ik niet waarom we zo vasthouden aan waardeloze bondgenoten in die regio zoals Saudi Arabi en Israelquote:Op vrijdag 27 september 2024 21:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Likud heeft River to the Sea sinds 1977 in hun eigen handvest staan. Deze leus wordt ook door geharnaste Israeli gebruikt.
Maar daar heb je de Tweede Kamer en de Joodse Lobby die daarachter zit natuurlijk nooit over gehoord. Daar hoor je VVD hitsers als Yesilgz, Elian jr en het Amsterdamse raadslid (social media koning) Michiel Vis niet over.
Het is allemaal zo eenzijdig en de christelijke kant neem ik al helemaal niet serieus met hun op het Heilige Boek gebaseerde Isral standpunt. Die willen maar n ding en dat is een ongedeeld Jeruzalem en andere wensdromen. Ironisch genoeg was de SGP tot begin deze eeuw helemaal niet zo pro-Isralisch, dat dan weer wel.
Wat een enorme vergissing is het geweest om Isral bestaansrecht te gunnen. Deze mensen hadden in Europa moeten blijven, daar was het Vluchtelingverdrag ook voor bedoeld, en anders heb je nog altijd Warschau en Madagascar voor het vraagstuk.
Nu kun je niet meer terug en blijft dit maar door gaan totdat de n de ander verpletterend heeft verslagen en vernietigd. De genadeklap. Het is dan logischerwijs het Westerse belang en de culturele band dat Isral dit wint.
Als je Israel van de kaart geveegd wilt zien moet je vooral dat doen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja wij als westen hebben veel te lang Israel gesteund en het brengt ons 0,0. Ik roep al een tijd om flinke sancties. Ik zou liever hebben dat we landen als Libanon en Palestina flink met wapens steunen zoals we dat bij Oekraine ook doen, op die manier heb je denk ik eerder vrede in de regio. Israel carte blanche geven is duidelijk niet de oplossing en lijdt tot veel menselijk leed. Sowieso snap ik niet waarom we zo vasthouden aan waardeloze bondgenoten in die regio zoals Saudi Arabi en Israel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |