Ivy Mike?quote:Op donderdag 26 september 2024 22:50 schreef Starflyer het volgende:
Hoe heette de eerste waterstofbom die door de Amerikanen tot ontploffing werd gebracht?
Correct!quote:
Alfred E. Neuman lijkt mequote:Op vrijdag 27 september 2024 10:25 schreef thabit het volgende:
We blijven in Amerika. Wie staat er afgebeeld op het biljet van 1329063 dollar?
Garmisch Parten Kirchen ?quote:Op vrijdag 27 september 2024 10:59 schreef H_T het volgende:
In welke plaats wordt op 1 januari traditiegetrouw een van de rondes van het Vierschanzentoernooi afgewerkt?
Jazekerquote:
wel iets met woordenquote:
Staat weer een streepie door z'n naam...quote:
Ik heb even het een en ander over de beste man opgezocht om te kijken of ik dan de vraag kon overnemen, maar ik zie meerdere dingen staan die 'iets met woorden' te maken hebben en ik weet niet zeker waar tong op doelt met die hintquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:25 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Staat weer een streepie door z'n naam...
Ja die gruwelijk naar ventjequote:Op zaterdag 28 september 2024 13:36 schreef thabit het volgende:
Het is die gast die veelvuldig onbeschermde seks had met kindprostituees, en daar zelfs na een hiv-besmetting mee door bleef gaan.
Peter Klashorst ?quote:Op vrijdag 27 september 2024 23:28 schreef slaveloos het volgende:
Welke Nederlandse kunstschilder was oprichter van after nature, bassist van Soviet sex en runde tijdelijk en piratenzender?
Geweldige kunstenaar. Waarom is-ie naarquote:
Kloptquote:
Onbeschermde sex met minderjarigen als je sero positief bent vind ik een kutstreekquote:Op zaterdag 28 september 2024 18:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Geweldige kunstenaar. Waarom is-ie naar
Ik weet alleen blue murder, aardig gitaarbandje welquote:Op zondag 29 september 2024 09:03 schreef tong80 het volgende:
Hoe heette de 2 bands waar de twee broers van der Ploeg (After Nature) in de jaren 80 in speelden?
Nu de andere nog.quote:Op zondag 29 september 2024 13:08 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Ik weet alleen blue murder, aardig gitaarbandje wel
Pijnig de hersenen..quote:
Dank aan een album van Van Morisson.quote:
Je bent wel degelijk een graadmeter. Dit is gewoon één van de bekendste alternatieve Nederlandse bands uit de jaren 80.quote:Op maandag 30 september 2024 11:23 schreef pipster het volgende:
Persoonlijk denk ik dat deze vraag in het muziektopic al lastig zou zijn, maar algemeen moeten we wel echt op die ene nerd wachten die dit weet of toevallig langskomt. Ik heb het even opgezocht en het zegt mij totaal niets (niet dat ik verder een graadmeter ben of zo)
Stand #3371quote:Op maandag 30 september 2024 11:47 schreef pipster het volgende:
Adriaan van Dis? Die heeft hem toen geïnterviewd dacht ik.
quote:Het Bureau is een romancyclus in zeven delen en ongeveer vijfduizend bladzijden van de Nederlandse auteur![]()
quote:
Zeker!quote:
Stand #3371quote:
quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:18 schreef DTF het volgende:
Lijkt wel wat op die van Nauru, maar het is curacao
Even een makkelijke tussendoorquote:
nee helaas, wel Rotterdam maar niet 1948quote:
Het is iets met een 8 op t eind dat herinner ik mequote:
Kan je nog wel even de stand bijwerken?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 19:43 schreef marcel.de het volgende:
1968 ja. Pas zo laat kwam de eerste metro in Nederland, in Rotterdam.
Van Centraal door een tunnel en dan op Zuid een viaduct tot Zuidplein.
Later uitgebreid tot Slinge. Weer later Hoogvliet Zalmplaat en weer later Spijkenisse.
En aan de CS kant verbonden met Hofpleinlijn naar Den Haag CS
Iets met 8 dus ja. Well done @:slaveloos
Stand #3371quote:Op maandag 7 oktober 2024 08:17 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Snowboards (m'n zoontje had er een gekocht, tweedehands, voor de wintersport begin dit jaar)
Yup!quote:
Bijna goedquote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:00 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Ik moet een gokje wagen, tussen Parijs en Londen.
Parijs?
Stand #3371quote:
De optij- afloopplaten wilden niet goed dicht?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:55 schreef marcel.de het volgende:
Welke problemen waren er bij de start van de inzet van de HSS Ferry van Stena Line van Hoek van Holland naar Harwich?
Dat was ook zo en dat was ook mijn ervaring. Winkel werd gesloten, spullen knalden door de cabine. Je mocht niet staan alleen zitten. Je zit in de richting.... .quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 08:30 schreef Quyxz_ het volgende:
Hij ging zo hard dat mensen misselijk werden.
Beetje een gokspelletje zo.
Die zal het bij mij ook zijn geweest. In 1979.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:28 schreef DTF het volgende:
Heel vaak de Hoek van Holland - Harwich overtocht gedaan.
Ademt zwaar en moedeloos vannacht.quote:
Yep @Berkery, met de Deense maatschappij Olauquote:
Stand #3371quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:29 schreef Berkery het volgende:
Sorry, was even minder afwezig i.v.m. vakantie![]()
Wat is de Nederlandse naam voor 'The Battle of the Bulge'?
Oh, ik ben niet gequote, daar ging het mis. Meestal ben ik wel snel hoor!quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 08:33 schreef tong80 het volgende:
Er zijn tijden geweest, jarenlang, waar je als je niet na 10 minuten een nieuwe vraag had gesteld op de FOK!-brandstapel belandde.
Oh crap, ik zie nu pas dat ik mezelf heb gequotequote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:26 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Oh, ik ben niet gequote, daar ging het mis. Meestal ben ik wel snel hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dukes of Hazzard in the classroom
daar dacht ik ook aan maar leek mij te voor de hand liggend.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 22:11 schreef Quyxz_ het volgende:
Dit gaat hem niet worden, want het lijkt erop dat niemand zo'n ding kent. Het antwoord was simpelweg spaghettipompoen.![]()
Nieuwe vraag:
Wie sprak "not because they are easy, but because they are hard" ?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/We_choose_to_go_to_the_Moonquote:Op donderdag 17 oktober 2024 08:30 schreef FireFox1 het volgende:
John F Kennedy over de reis naar de maan.
Stand #3371quote:
Correctquote:
Klopt! Na zijn tijd in Cuba ging hij eerst naar Congo en later naar Bolivia om te helpen bij revoluties, maar in Bolivia werd hij opgepakt en geëxecuteerd.quote:
Klinkt goed.quote:
quote:
Helaas geen filipsquote:
"I am so stupid".quote:
Die is t inderdaad!quote:Op zondag 20 oktober 2024 06:24 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
"I am so stupid".![]()
![]()
![]()
Karel de Stoute.
Karel Doorman ?quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:38 schreef Bargehassus het volgende:
Sinds 1946 zijn met tussenperioden vier vaartuigen in dienst geweest van de Koninklijke Marine die genoemd waren naar, waaronder een voormalig Brits vliegdekschip uit de Colossusklasse, het grootste schip ooit door de marine gevaren.
Wie is?
Yes!quote:
"Voetbalknieën"quote:
Klopt. Andere stad hèquote:Op maandag 21 oktober 2024 11:47 schreef Starflyer het volgende:
Het zal vast geen Jules Deelder zijn
Ton is goed.quote:
Stand #3371quote:
Stand #3371quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
Ah ja. Brasil volgens mij.quote:
Zekerquote:Op zondag 27 oktober 2024 15:12 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ah ja. Brasil volgens mij.
Lula?
Verstappen ?quote:
Wtf?quote:
Als hij naar een ander team wil heeft hij keus zat.quote:Op zondag 27 oktober 2024 16:59 schreef tong80 het volgende:
Wat heeft Verstappen met biljarten te maken ?
Je moet associëren.quote:Op zondag 27 oktober 2024 17:24 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Als hij naar een ander team wil heeft hij keus zat.
....![]()
Maar verder geen idee. Misschien had opa Frans iets met biljarten?
Hij stootte tegen drie banden?quote:Op zondag 27 oktober 2024 16:59 schreef tong80 het volgende:
Piek er eens goed over dan.quote:
Grappig maar nee.quote:
Denk aan z'n vriendin. Dat is best wel een stoot.quote:
Ik zag laatst een interview met een kerel die tig jaar commentaar heeft gedaan voor biljarten bij Studio Sport. Ik gok dat hij Verstappen heetquote:Op zondag 27 oktober 2024 16:59 schreef tong80 het volgende:
Pikeren en masseren verbodenquote:
Die zocht ik. Een soort trekstoot. Tevens achternaam vriendin en schoonvader.quote:
Dat is Ben de Graaf.quote:Op maandag 28 oktober 2024 21:46 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik zag laatst een interview met een kerel die tig jaar commentaar heeft gedaan voor biljarten bij Studio Sport. Ik gok dat hij Verstappen heet
Mister one hundredquote:
Halloquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:26 schreef Burnett het volgende:
Wie heeft de meeste wereldtitels driebanden bij de mannen?
Stand #3371quote:
Stand #3371quote:
Stand #3371quote:
1/3quote:
2/3quote:Op maandag 4 november 2024 18:15 schreef DTF het volgende:
Fangio zal wel goed zijn en ik gok Jim Clark.
De derde?
Schumacher?
Ascari is inderdaad de derde.quote:Op maandag 4 november 2024 18:26 schreef Bargehassus het volgende:
Ascari in plaats van Schumacher. Stop de tijd.
quote:
Diana Ross ?quote:Op maandag 4 november 2024 20:29 schreef Starflyer het volgende:
Zeker. Hij reed die race samen met de journalist Dennis Jenkinson als bijrijder, die in die race pionierde met het rijden met pacenotes, wat tegenwoordig standaard is in de rally sport.
Nieuwe vraag:
Wie is de moeder van het model Kenya Jones, de dochter van de gisteren overleden Quincy Jones?
Blank of gekleurd ?quote:
Als je het zijlings hebt opgevangen zonder er actief naar te vragen, lijkt me dat geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:33 schreef Bargehassus het volgende:
Ik hoorde het vandaag een collega zeggen, althans, beweren. Heb er zelf niet naar gevraagd. Is dit dan toegestaan? Geen idee of het antwoord correct is, maar het is min of meer een externe bron. Was er zelf nooit op gekomen.
Dank je. Dan ga ik voor Nastasja Kinski. En als dat correct is denk ik dat ik morgen veel koffie moet gaan halen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:41 schreef thabit het volgende:
[..]
Als je het zijlings hebt opgevangen zonder er actief naar te vragen, lijkt me dat geen enkel probleem.
Dat wordt veel koffie halen danquote:Op dinsdag 5 november 2024 19:49 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Dank je. Dan ga ik voor Nastasja Kinski. En als dat correct is denk ik dat ik morgen veel koffie moet gaan halen.
Ik heb het er voor over.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:23 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat wordt veel koffie halen dan
Kenya Julia Niambi Sarah Jones (professioneel bekend als Kenya Kinski-Jones) is de dochter van Nastassja Kinski en Quincy Jones, die tussen 1992 en 1995 een relatie hadden.
Stand #3371
5 Quyxz_
3 marcel.de
4 tong80
3 slaveloos
4 FireFox1
2 DTF
3 pipster
1 thabit
1 H_T
1 Opzoeknaarvrienden
1 Berkery
3 Starflyer
4 Bargehassus
2 Burnett
Rocky Horror ?quote:Op dinsdag 5 november 2024 22:03 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ik heb het er voor over.![]()
Claude Hooper Bukowski
Finds that it's groovy
To hide in a movie
Pretends he's Fellini
And Antonioni
And also his countryman Roman Polanski
All rolled into one
One Claud Hooper Bukowski![]()
Uit welke musical?
Hahaha! Ik denk dat ik weet waaraan je refereert, maar nee. Maar gezien je leeftijd (no offense!) denk ik wel dat je de musical kent.quote:
Jazeker!quote:
Tetra Hydro Cannabinol, ik reken het goedquote:
Deuteriumquote:Op zaterdag 9 november 2024 22:38 schreef slaveloos het volgende:
is een waterstofisotoop die in de kern behalve een proton ook een neutron bevat.
Goed opgelet bij scheikunde!quote:
Amen!quote:
Judas Priestquote:Op zondag 10 november 2024 23:16 schreef slaveloos het volgende:
Welke band introduceerde de heavy metal look met leer en studs die eigenlijk uit de homoseksuele bdsm achtige hoek kwam?
Indeed!quote:
Stand #3371quote:
Yesquote:
De pocket rocket inderdaad.quote:
De coach (Ingrid Paul?) bood geld aan ik meen een Russische schaatster om zich terug te trekken. Dan zou Gretha haar plaats kunnen innemen. Die nam het niet aan. Het crue was dat ze zich wel zou hebben teruggetrokken als het geld niet was aangeboden.quote:Op donderdag 14 november 2024 08:59 schreef Starflyer het volgende:
Als we het toch over oud-schaatsters hebben,
bij welk schandaal was Gretha Smit betrokken?
Oh, dat verhaal ja.quote:Op donderdag 14 november 2024 10:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
De coach (Ingrid Paul?) bood geld aan ik meen een Russische schaatster om zich terug te trekken. Dan zou Gretha haar plaats kunnen innemen. Die nam het niet aan. Het crue was dat ze zich wel zou hebben teruggetrokken als het geld niet was aangeboden.
Het was een Poolse schaatster, Wojcicka, en Smit zou zelf daarbij een rol hebben gespeeld door het briefje met het voorstel door te geven. Naar eigen zeggen zonder te weten wat daar in stond.quote:Op donderdag 14 november 2024 10:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
De coach (Ingrid Paul?) bood geld aan ik meen een Russische schaatster om zich terug te trekken. Dan zou Gretha haar plaats kunnen innemen. Die nam het niet aan. Het crue was dat ze zich wel zou hebben teruggetrokken als het geld niet was aangeboden.
Sorry, lig veel in bed de laatste dagen.quote:
Purno de Purno.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Sorry, lig veel in bed de laatste dagen.![]()
Wie is de Officieuze uitvinder van het schaatspak ?
Geen Zweed. De rest klopt wel.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:27 schreef DTF het volgende:
De eerste die er mee reed, was een Zweed die meestal laatste werd.
Werd altijd uitgelachen, is mij verteld door mijn moeder.
Dat vond ze altijd zielig.
Z'n naam, echt geen idee!
Die ken ik niet.quote:
Auch. Sorry man. Sterkte!quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Sorry, lig veel in bed de laatste dagen.![]()
Wie is de Officieuze uitvinder van het schaatspak ?
Ach, even iets mindere periode en m'n krachten verdelen.quote:
"Parijs is nog ver!"quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ach, even iets mindere periode en m'n krachten verdelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |