De meesten hebben Donald Duck waarschijnlijk al eeuwen niet meer gelezen. Sommigen komen er nu pas achter dat Donald Duck deels satire is op de westerse samenleving, in de verhalen die zich in Duckstad afspelen.quote:Op donderdag 26 september 2024 16:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daarom snap ik die radicalisering ook niet in zijn betoog.
heb je ook al die verhalen van jonge Dagobert Duck. Ik had die vroeger maar volgens mij ooit eens met een verhuizing weggedaan. Zo zondequote:Op donderdag 26 september 2024 16:21 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Carl Barks verwerkte dan ook veel maatschappijkritiek en politiek in zijn albums. Concurrentie, uitbuiting, corporatisme, normen & waarden etc. Het was wat subtieler dan Alfred J Kwak, maar zeker niet minder. Daarom werd het ook zo populair bij volwassenen.
Ik heb overigens de hele collectie van Carl Barks compleet
laten we dan nog maar de verhalen van Ducktales buiten beschouwing houdenquote:Op donderdag 26 september 2024 17:18 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso is er een duidelijk verschil tussen de avontuurlijke verhalen en de verhalen die zich in het dagelijkse leven afspelen. In de avonturen is Dagobert veel sympathieker en Donald veel minder onhandig.
De dagelijkse leven verhalen zijn meer satirisch en karikaturaal.
Ik heb er een aantal, maar de collectie niet compleet.quote:Op donderdag 26 september 2024 17:17 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
heb je ook al die verhalen van jonge Dagobert Duck. Ik had die vroeger maar volgens mij ooit eens met een verhuizing weggedaan. Zo zonde. Kan mij nog herinneren dat er in die verhalen ook al problemen werden besproken als milieuvervuiling
Meestal niet. De meeste verhalen in het dagelijks leven in Duckstad zijn gebaseerd op ouderwetse tropes. Heel veel farce, misverstanden en andere klassieke ongein. Dat staat niet gelijk aan satire, noch is een verhaal dat zich afspeelt in de huidige tijd met huidige sores gelijk aan satire.quote:Op donderdag 26 september 2024 17:18 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso is er een duidelijk verschil tussen de avontuurlijke verhalen en de verhalen die zich in het dagelijkse leven afspelen. In de avonturen is Dagobert veel sympathieker en Donald veel minder onhandig.
De dagelijkse leven verhalen zijn meer satirisch en karikaturaal.
oh ja dat hij zich zelf zelfstandig verklaarden. Doet mij met terug werkende kracht denken aan de huidige discussie over Nexitquote:Op donderdag 26 september 2024 17:38 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik heb er een aantal, maar de collectie niet compleet.
Dat verhaal met Kasteel McDuck
Don Rosa was geen fan van DuckTales.quote:Op donderdag 26 september 2024 17:20 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
laten we dan nog maar de verhalen van Ducktales buiten beschouwing houden
Terecht, zag er niet uit.quote:Op donderdag 26 september 2024 18:01 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Don Rosa was geen fan van DuckTales.
Herinner mij wel dat mensen de recente reboot "woke" vonden ofzo omdat Lizzy een prominente rol speelde. Sommige mensen heb tijd te veel
Zonde trouwens dat de DuckTales reboot gestopt is.
Of glimmend, weerkaatsend, leeg, lichtgekleurd, het noemt zelfs 'blanke slavinnen' als voorbeeld. Dus het is geen prima vervanging van blank en zeker niet als huidskleur omdat wit een toestand is die de blanke huidskleur kan hebben.quote:Op donderdag 26 september 2024 16:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens de Vandale betekent blank helderwit.
Ho hee wacht even dit is offtopic dus helemaal niet gewenst!!!quote:Op donderdag 26 september 2024 18:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Of glimmend, weerkaatsend, leeg, lichtgekleurd, het noemt zelfs 'blanke slavinnen' als voorbeeld. Dus het is geen prima vervanging van blank en zeker niet als huidskleur omdat wit een toestand is die de blanke huidskleur kan hebben.
NWS / 'Donald Duck wordt inclusief'quote:Op donderdag 26 september 2024 17:13 schreef Magica het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)-paar-in-donald-duck
Lesbisch koppel is ook al geweest, en de neefjes van die nietsnut van een neef van die gierige vrek hebben een vriendje in een rolstoel. Waren geen twee topics voor nodig
Onzin. De serie heeft een 100% op Rotten tomatoes (audience score 92%).quote:
Ok, dat kan. Ik vond het lelijk dus hoor ik bij de 8%.quote:Op donderdag 26 september 2024 18:18 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Onzin. De serie heeft een 100% op Rotten tomatoes (audience score 92%).
DuckTales reboot is verre weg superieur aan het origineel. Het wist zelfs Darkwin Duck op een originele manier terug te halen.
quote:Op donderdag 26 september 2024 13:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De indoctrinatie van de kleine Eva
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |