Ik duik helemaal niet. Het zijn originele personages. Dat is een feit.quote:Op woensdag 25 september 2024 21:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je duikt weer lekker de vraag vriend!
Deze logica triggert mij altijd zo heerlijk.quote:Wat ook opvalt aan de nieuwe personages: ze hebben een zwarte ‘huid’. ,,Donkere veren’’, corrigeert de pientere winnares snel. ,,Er zijn ook mensen die een donkere huid hebben en die lezen ook het weekblad. Die voelen zich dan ook een beetje veilig.’’
Ja mooi, het lezen van de Donald Duck heeft kinderen met een kleurtje zich onveilig laten voelen.quote:Op woensdag 25 september 2024 22:05 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Deze logica triggert mij altijd zo heerlijk.
Bek houwe, kutkind.
De Zwarte Jongensquote:Op woensdag 25 september 2024 22:07 schreef Zorro het volgende:
Nu de Zware Jongens een beetje realistischer maken door ze lichtgetint te kleuren.
Het dolblije kindje heeft de eend deels op haar familie gebaseerd. En dan heb je dan lieden die gaan zeiken dat de eenden bruin zijn.quote:Op woensdag 25 september 2024 21:58 schreef opgebaarde het volgende:
Ophef omdat een gekleurde eend in de Donald Duck komt. Het is om te kotsen
Is deze reactie serieus? Lang lopende strips introduceren nieuwe personages.quote:Op woensdag 25 september 2024 21:41 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Breng dan een nieuw blad uit, zelfde concept als de Donald Duck maar dan met donkere kippen en noem het de Kentucky Kip: sluit beter aan bij die doelgroep.
Als je ziet hoe die moeder eruit ziet (van de eenden) en dat die moeder dan zegt "die haren lijken wel" dan gaat het daar al mis.quote:Op woensdag 25 september 2024 22:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het dolblije kindje heeft de eend deels op haar familie gebaseerd. En dan heb je dan lieden die gaan zeiken dat de eenden bruin zijn.
Wie zegt dit? Er is letterlijk niemand hier die dit argument heeft gemaakt.quote:Op woensdag 25 september 2024 21:58 schreef opgebaarde het volgende:
Mooi hoe het om het innerlijk zou moeten gaan. De kijkers moeten naar het innerlijk kijken en niet naar het uiterlijk. Ondertussen moeten de acteurs en poppetjes wel allemaal blank zijn, maar het gaat om het innerlijk
Ophef omdat een gekleurde eend in de Donald Duck komt. Het is om te kotsen
Beter maak je je druk maken om wat jouw eigen partij allemaal wil. Dat is problematischer dan wat men de PVV probeert te bewerkstelligen, zoals het minderen van de toestroom van migranten richting Nederland.quote:Op woensdag 25 september 2024 22:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou ik maak me inderdaad wel druk om de dingen die Geert doet. En dat gaat ook zeker niet om niks.
quote:Op woensdag 25 september 2024 22:09 schreef Boca_Raton het volgende:
Zodra het gaat over de liefde voor de Donald Duck is het genieten geblazen
quote:Op woensdag 25 september 2024 21:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit is altijd zo’n mooie stropop om maar niet inhoudelijk te hoeven reageren, de andere partij als “druk” weg te zetten. Vermoeiend.
<Knip>
Dat gaat wel om niks dus je maakt je druk om niks, hou die mening maar lekker voor je dusquote:Op woensdag 25 september 2024 22:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou ik maak me inderdaad wel druk om de dingen die Geert doet. En dat gaat ook zeker niet om niks.
In Amerika zie je juist dat grote strips die inzetten op diversiteit en inclusiviteit boven toffe verhalen, ontiegelijk in verkopen zijn gedaald.quote:Op woensdag 25 september 2024 21:22 schreef MissButterflyy het volgende:
En het is maar goed dat ze meegaan met hun tijd, want veel strips zijn niet meer populair en allang verdwenen. Ze moeten wel.
Als een kleurtje er niet bij kan dan blijft het dus allemaal blank. 1+1quote:Op woensdag 25 september 2024 22:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie zegt dit? Er is letterlijk niemand hier die dit argument heeft gemaakt.
Check post #2. De fipo zeg maar.quote:Op woensdag 25 september 2024 19:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarom zouden we hier boos om moeten worden?
In Japan was er volgens mij een keer iemand die de vraag stelde waarom de manga’s en comics daar niet inclusiever werden gemaakt.quote:Op woensdag 25 september 2024 22:20 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
In Amerika zie je juist dat grote strips die inzetten op diversiteit en inclusiviteit boven toffe verhalen, ontiegelijk in verkopen zijn gedaald.
Het is een beetje meester blijft bij je leest
Tja verschillende rassen maken deel uit van onze maatschappij. Dus is het niet vreemd dat dat terugkomt in een strip die een kinderlijke satire is op diezelfde maatschappij. Daarmee kun je ook de stempel die ze op de maatschappij drukken meenemen in deze satire.quote:Op woensdag 25 september 2024 21:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik geloof niet eens in het concept 'ras'. Ik vind de hele obsessie over huidskleur om dus ook bespottelijk. Mensen kunnen er verschillend uitzien als het gaat om hun uiterlijk en de bedoeling zou juist moeten zijn hier zo min mogelijk aandacht aan te besteden (de onveranderlijke kenmerken dan tenminste) en mensen te behandelen op basis van hun gedrag en karakter.
Daarom is die die drang vanuit de media om alles wél over onveranderlijke kenmerken zoals huidskleur te laten draaien ook zorgwekkend om te zien. Je geeft kinderen het idee mee dat dit soort dingen dus eigenlijk wél essentieel en belangrijk zijn.
Nee hoor, we hebben het hier over eenden en eenden zijn niet blank.quote:Op woensdag 25 september 2024 22:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als een kleurtje er niet bij kan dan blijft het dus allemaal blank. 1+1
Oh, de regering van ons land gaat over niks?quote:Op woensdag 25 september 2024 22:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat gaat wel om niks dus je maakt je druk om niks, hou die mening maar lekker voor je dus
Want antropomorfe eenden en andere dieren zijn "blank"?quote:Op woensdag 25 september 2024 22:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als een kleurtje er niet bij kan dan blijft het dus allemaal blank. 1+1
Het gaat om het innerlijk![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |