Precies. Mijn vader had ook in Italië kunnen blijven ipv de Nederlandse economie sterken en mij aan FOK! schenken.quote:Op woensdag 25 september 2024 21:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Teigetje was ook een vreemdeling.
Ik moet bij het zien van deze zwart eenden meteen denken aan Daffy Duck. Je wilt toch ook niet zeggen dat Daffy Duck staat voor een mens met een donkere huidskleur?quote:Op woensdag 25 september 2024 22:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja verschillende rassen maken deel uit van onze maatschappij. Dus is het niet vreemd dat dat terugkomt in een strip die een kinderlijke satire is op diezelfde maatschappij. Daarmee kun je ook de stempel die ze op de maatschappij drukken meenemen in deze satire.
Er kwamen overigens wel eerder zwarte eenden voor in Donald Duck, maar die woonden niet in Duckstad. Nu wel.
[ afbeelding ]
Blijkbaar veel blanke mensen zelf ook gezien de reacties hier op FOK!. Dat toont aan dat een raciaal essentialistische lens sterk leeft in bepaalde kringen.quote:Op woensdag 25 september 2024 22:27 schreef Interloper het volgende:
[..]
Want antropomorfe eenden en andere dieren zijn "blank"?
Ik blijf dit toch iets geks vinden. Blijkbaar zien veel zwarte mensen Donald Duck als een blanke kerel?
Die trekken zelfs een zwembroek aan als ze een duik nemen. En negers kunnen niet zwemmen.quote:Op woensdag 25 september 2024 22:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, we hebben het hier over eenden en eenden zijn niet blank.
Vooral veel ouders ja, niet de kinderen.quote:Op woensdag 25 september 2024 22:27 schreef Interloper het volgende:
[..]
Want antropomorfe eenden en andere dieren zijn "blank"?
Ik blijf dit toch iets geks vinden. Blijkbaar zien veel zwarte mensen Donald Duck als een blanke kerel?
Lees de reacties eens even terug in het topic.quote:Op woensdag 25 september 2024 22:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Dit lijkt wel verzonnen.
Dan had je lingua80.geheten.quote:Op woensdag 25 september 2024 22:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Precies. Mijn vader had ook in Italië kunnen blijven ipv de Nederlandse economie sterken en mij aan FOK! schenken.
Ik ken hen wel en ik heb ze hoog.quote:Op woensdag 25 september 2024 22:35 schreef Ixia het volgende:
[..]
Lees de reacties eens even terug in het topic.
Dan kan er dus wel een eendje met een kleurtje bijquote:Op woensdag 25 september 2024 22:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, we hebben het hier over eenden en eenden zijn niet blank.
En de vleesetende Grote Wolf dan?quote:Op woensdag 25 september 2024 22:34 schreef Magister_Artium het volgende:
Trouwens, wordt het niet tijd om Zwarte Magica te cancelen?
- wordt geframed als ‘heks’
- vrouwonvriendelijk imago
- voert satanische rituelen uit
- het ergste: ‘zwarte’!
quote:Op woensdag 25 september 2024 21:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Blanke eenden bestaan dan weer niet.
WTF ?quote:Op woensdag 25 september 2024 22:35 schreef Jippie het volgende:
Graag over de uitbreiding van Duck stad ipv op elkaar
En dat is gelukt.quote:Op woensdag 25 september 2024 19:42 schreef MissButterflyy het volgende:
Ahhhh! Ik vroeg me al af wanneer er een topic op fok over geopend zou worden. Nou, hier is ie dan.
Laten we allemaal weer ergens heel boos over worden!
Ik ben tegen bestialiteitquote:Op woensdag 25 september 2024 22:39 schreef de_boswachter het volgende:
Lekker een Ebony eend als buurvrouw. Zou raken.
Random tweet van random persoon die in het Engels notabene tweet en dat dan “op de kaart noemen”quote:Op woensdag 25 september 2024 22:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
We staan weer op de kaart als Nederland![]()
[ x ]
De Looney Tunes zijn dan ook geen maatschappij satire.quote:Op woensdag 25 september 2024 22:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik moet bij het zien van deze zwart eenden meteen denken aan Daffy Duck. Je wilt toch ook niet zeggen dat Daffy Duck staat voor een mens met een donkere huidskleur?
Het is een raciaal essentieel probleem.quote:Op woensdag 25 september 2024 22:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
We staan weer op de kaart als Nederland![]()
[ x ]
Alle witte eenden zijn per definitie van het blanke ras in jouw ogen?quote:Op woensdag 25 september 2024 22:42 schreef Document1 het volgende:
[..]
Het is een raciaal essentieel probleem.
Dat verzin je vooral zelf om je er over op te kunnen winden.quote:Op woensdag 25 september 2024 22:44 schreef HSG het volgende:
Stripboek met alleen Aziaten
Geen probleem
Stripboek met alleen donkere mensen
Geen probleem
Stripboek met alleen blanke mensen
WAAAAH RACISME!!!
Touché.quote:Op woensdag 25 september 2024 22:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En de vleesetende Grote Wolf dan?
Ik denk dat kleine Eva erg gelukkig is als ze dit topic leest.quote:Op woensdag 25 september 2024 22:45 schreef Jippie het volgende:
Kunnen jullie net zo goed tekenen als kleine Eva?
Leuke prijs voor haarquote:Op woensdag 25 september 2024 22:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik denk dat kleine Eva erg gelukkig is als ze dit topic leest.![]()
Gelukkig is die kans klein en gaat ze lekker naar Disneyland.
Daar heb ik tegenwoordig chatGPT voorquote:Op woensdag 25 september 2024 22:45 schreef Jippie het volgende:
Kunnen jullie net zo goed tekenen als kleine Eva?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |