Ik ben nog net niet van m’n fiets gewaaid (bij zo’n windval hoog gebouw).quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:45 schreef Tele6 het volgende:
Hier is het stralend zonnig, ik heb een was te drogen staan op het balkon
T is niet koud hier (maar ook geen 20gr)quote:Op vrijdag 27 september 2024 12:08 schreef flipsen het volgende:
Hier 20 graden en zonnig vandaag, zondag wordt het 25 graden
Het is hier herfstig kruip-diep-onder-dekens-en-blijf-er-onder weer.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:45 schreef Tele6 het volgende:
Hier is het stralend zonnig, ik heb een was te drogen staan op het balkon
Stroom aftappenquote:Op vrijdag 27 september 2024 12:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
een zo zuinig mogelijke manier.
Ik zag hetquote:Op vrijdag 27 september 2024 15:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
The Dame
https://www.nu.nl/film/63(...)th-89-overleden.html
Dan is het dus zuinig om hem onzuinig in te stellenquote:Op vrijdag 27 september 2024 16:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dan moeten we alleen maar meer terugleververgoeding betalen
You're sexy and you know itquote:Op vrijdag 27 september 2024 15:37 schreef sigme het volgende:
Ik ben donderdag door de regen gefietst. Met regenlaarsjes, regenbroek, regenjas. Maar de regen liep van de broek toch net een beetje een laarsje in dus ik kwam aan met een kletspoot.
Nu heb ik mij dit besteld:
[ afbeelding ]
Ha! Kom maar op met die hersft. Ik lust 'm rauw!
Zonnecollectoren + bijhorende apparatuur zijn relatief duur in vergelijking met panelen + omvormer.quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:11 schreef derLudolf het volgende:
Ik weet niet hoeveel ik allemaal precies in D kwijt ben met verbouwen en zulks, maar de boiler in het huis is niet heel jong meer. En ik ben van mening dat warm water de beste accu is die je kunt hebben.
Dan pleur ik een hydrobag in de schuur en wat zonnecollectoren. Later is dat uit te breiden met aansluiting op cv en zulks
Haha, valt wel lekker op in het donker ookquote:Op vrijdag 27 september 2024 15:37 schreef sigme het volgende:
Ik ben donderdag door de regen gefietst. Met regenlaarsjes, regenbroek, regenjas. Maar de regen liep van de broek toch net een beetje een laarsje in dus ik kwam aan met een kletspoot.
Nu heb ik mij dit besteld:
[ afbeelding ]
Ha! Kom maar op met die hersft. Ik lust 'm rauw!
Ja ik ook, deels in warmte deels in batterij. Maar een zonneboilersysteem (elementen, pomp met thermostaat, buffervat) is mij te prijzig. We hebben een huis vrij hoog op onze huizen-shortlist gehad waar de boiler-panelen al in de tuin stonden, maar de rest van de apparatuur nog niet geplaatst was. De boiler-panelen vervangen met PV en elektrisch het water verwarmen zou goedkoper zijn dan dat systeem in gebruik nemenquote:Op vrijdag 27 september 2024 18:35 schreef derLudolf het volgende:
Ja dat kan ook natuurlijk. Ik wil gewoon zon opslaan als warmte. Maar liefst ook combineren met gas of houtkachel.
Das best idioot ja, maar heb me nog niet precies in de prijzen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja ik ook, deels in warmte deels in batterij. Maar een zonneboilersysteem (elementen, pomp met thermostaat, buffervat) is mij te prijzig. We hebben een huis vrij hoog op onze huizen-shortlist gehad waar de boiler-panelen al in de tuin stonden, maar de rest van de apparatuur nog niet geplaatst was. De boiler-panelen vervangen met PV en elektrisch het water verwarmen zou goedkoper zijn dan dat systeem in gebruik nemen
Volgens mij is de afzender dan nog steeds verantwoordelijk en die kan een claim bij GLS leggen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmmkrijg van GLS bericht dat mijn steunkousen (2e paar) om 11.34 zijn afgeleverd. Niet in mijn brievenbus, app naar flatgenoten gedaan, ook niet tot nu. Wanneer ze foetsie zijn is dat best een duur grapje
Volgens mij ook. Dus maandag maar even contact opnemen met de verzender.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij is de afzender dan nog steeds verantwoordelijk en die kan een claim bij GLS leggen.
Vorig jaar hadden wij iets besteld, waarvan de koerier ook zei dat het bij ons afgeleverd was. Was niet bij ons terecht gekomen. Kregen direct een nieuwe zending toegestuurd. (het bleek ergens anders in de straat afgeleverd te zijn, dus uiteindelijk dat pakket weer terug gestuurd)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.das dus een bus hokje... op een van de grootste kruispunten van de stad...Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:52 schreef Barreltje het volgende:
hier regende het 24 uur langDaar staat een meter waterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.das dus een bus hokje... op een van de grootste kruispunten van de stad...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:52 schreef Barreltje het volgende:
hier regende het 24 uur langSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.das dus een bus hokje... op een van de grootste kruispunten van de stad...🙈
Heb je toevallig een dompelpompje? Om iig de onderkant van de kachels zo snel mogelijk weer uit het water te krijgen ?quote:Op vrijdag 27 september 2024 23:08 schreef Barreltje het volgende:
145 mm in de afgelopen 24 uur..
Das het dubbele van wat er normaal in de maand september valt..
De weg die dwars op onze straat staat begint nu in elkaar te zakken, de eerste m asfalt due verdwenen is ,is geld.
De snelweg is niet meer beschikbaar, daar staan auto's toe aan het dak toe in het water.
Onze stookruomte staat ook onder water.
Ik ga morgen maar bij de rivier achter het huis kijken, maar ik vermoed dat die ook wel buiten zn oevers is..
De buur-boer zei ook al dat ie dit nog nooit heeft meegemaakt..
Oh die staan niet onderwater.. ook komt het water gewoon uit de grond.. dus dan pomp ik het er uit en dan stroomt het er meteen van de onderkant weer in..quote:Op vrijdag 27 september 2024 23:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb je toevallig een dompelpompje? Om iig de onderkant van de kachels zo snel mogelijk weer uit het water te krijgen ?
Oeh dat ziet er echt niet best uitquote:Op vrijdag 27 september 2024 23:23 schreef Barreltje het volgende:
Uhuh.
Het werd nog wat lastiger voor het bushokje..
[ afbeelding ]
Die vrachtwagen is ook niet blijquote:Op vrijdag 27 september 2024 23:23 schreef Barreltje het volgende:
Uhuh.
[ afbeelding ]
Oh wowquote:Op vrijdag 27 september 2024 23:23 schreef Barreltje het volgende:
Uhuh.
[ afbeelding ]
die vrachtwagen rijd ook aan de verkeerde kant van de wegquote:Op zaterdag 28 september 2024 08:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die vrachtwagen is ook niet blij
Nee, in heel Nederland, weet niet of het in alle AZC’s is. Ik zie op coa.nl in Haarlem bij 2 locatiesquote:Op zaterdag 28 september 2024 12:09 schreef Blues het volgende:
@:Barreltje sterkte met het wassende water
@:Lonaa wat een mooie projecten ookPittig werk
@:Sarabi succes onder de tent
@:Kaatje1 open AZC dag, niet eerder ergens gelezen, alleen in jullie regio?
Wij gaan later eerst wat eten bij https://www.burgermeester.eu/ in Amsterdam en daarna door naar het Holocaustmuseum. g is uitgenodigd, eerst een lezing en daarna kunnen we het museum zelf bekijken.
Ik had wel even een kijkje willen nemen in Driehuis, maar die doet niet mee.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Nee, in heel Nederland, weet niet of het in alle AZC’s is. Ik zie op coa.nl in Haarlem bij 2 locaties
Klopt, het stroomt nu door onze achtertuin..quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:41 schreef AnneX het volgende:
Wat een ellende Barrel!
Zo veel water is ook niet zo maar verdwenen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Ik ging van de week naar de Superbraquote:Op zaterdag 28 september 2024 12:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb voor 760 euro kleding besteldStom gedoe.
quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Heb je allemaal corporate atire besteld?
Mantelpakje, manoloos, dure tas, nageltjes drop... Slaying that shiiiiit!quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:05 schreef Barreltje het volgende:
[..]![]()
ik zie L_S al in corporate attire naar haar nieuwe baan gaan ( wanneer heb je ook al weer gesprek? )
Wat is daar genant aan? De prijs?quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik ging van de week naar de Superbraook chanant.
Ja, wat je dan even aftikt bij de kassa.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat is daar genant aan? De prijs?
Lol jaquote:Op zaterdag 28 september 2024 13:05 schreef Barreltje het volgende:
[..]![]()
ik zie L_S al in corporate attire naar haar nieuwe baan gaan ( wanneer heb je ook al weer gesprek? )
Lekker bezigquote:Op zaterdag 28 september 2024 12:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik denk dat'ie überhaupt niet meer rijdt.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:37 schreef Barreltje het volgende:
[..]
die vrachtwagen rijd ook aan de verkeerde kant van de weg
Hier ookquote:Op zaterdag 28 september 2024 14:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat is hier de afgelopen week wel anders geweest
Boks! (1100 euro, en niet eens idioot veel teruggestuurd).quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Maarquote:Op zaterdag 28 september 2024 14:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Boks! (1100 euro, en niet eens idioot veel teruggestuurd).
Ik ben sowieso in een kledingwormhol beland. De afgelopen week bezig geweest met de kinderkasten uit te mesten en van de jongste alles wat te klein is weg te doen. Dat is een logistieke operatie, deels proberen te verkopen op allerlei platformen, deels weggeven en de rest in de kledingbak. Alles van de grote gaat naar zolder. De kleren in de volgende maat komen ook uti verschillende bronnen binnen maar volgens mij is alles nu op orde. Het plan is om dit nu bij te houden![]()
Ik heb al mijn nieuwe kleding gewassen en moet nu binnenkort mijn eigen kast opruimen. Alles wat geen joy sparkt gaat rigoureus weg.
Ik wil eigenlijk ook wel weer naar de Superbra maar het is zo'n aderlating![]()
Ik weet wel een hack om dat goedkoper te maken maar die vind je misschien iets te rigoureusquote:Op zaterdag 28 september 2024 14:55 schreef Clubsoda het volgende:
Ik wil eigenlijk ook wel weer naar de Superbra maar het is zo'n aderlating![]()
Moet je niet te snel daarna aan de hormoonsuppletie gaanquote:Op zaterdag 28 september 2024 15:35 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, dat is wel het voordeel van een voorraadje inslaanIk wacht nog maar even tot ik echtechtecht geen borstvoeding meer geef, dat geeft vast een stabielere maat.
Jaquote:Op zaterdag 28 september 2024 15:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik weet wel een hack om dat goedkoper te maken maar die vind je misschien iets te rigoureus
Ik ben nog piepjong johquote:Op zaterdag 28 september 2024 15:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Moet je niet te snel daarna aan de hormoonsuppletie gaan
quote:
Ja, ik ben een beetje klaar met beknibbelen op kleding waar ik dan vervolgens ongelukkig van word. Ik heb nul talent voor Vinted, kringloop of uitverkoop, dus dan maar zo.quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:37 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat een bedragen aan kleding zeg
Alhoewel ik het met kinderen nog wel kan begrijpen.
Ik begrijp je helemaal hoor, behalve dan dat ik van de kringloop houquote:Op zaterdag 28 september 2024 15:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, ik ben een beetje klaar met beknibbelen op kleding waar ik dan vervolgens ongelukkig van word. Ik heb nul talent voor Vinted, kringloop of uitverkoop, dus dan maar zo.
Ik las heel even "kibbeling"quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Voor ¤760 kibbeling etenquote:Op zaterdag 28 september 2024 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik las heel even "kibbeling"![]()
Waar het hart van vol is...
Grasmaaien zou nu dus meer op pesto bereiden lijken ?quote:Op zaterdag 28 september 2024 10:54 schreef Barreltje het volgende:
morguh, het landelijk kabbellende riviertje achter het huis is nu niet 6 meter breed, maar 60..![]()
de helft van de achtertuin is nu uiterwaard geworden..
Levert dan wel mooie ontmoetingen met een hert en haar jong (?) op die het droge opzoeken hogerop in de tuin..
quote:Op zaterdag 28 september 2024 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik las heel even "kibbeling"![]()
Waar het hart van vol is...
Of @JFlip een heel gelukkig man gemaaktquote:Op zaterdag 28 september 2024 13:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Heb je allemaal corporate atire besteld?
Heerlijk.quote:Op zaterdag 28 september 2024 17:51 schreef Blues het volgende:
We zaten in de trein en zagen een meisje een boek lezen![]()
Dat is of 30 van mijn jeans vs een half pak.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zag gisteren een filmpje van een kennisje en haar 1,5 jarige zoon. Hij wil de hele dag lezen met z’n moeder. Van oorsprong kent zij lezen voor de lol niet echt maar weet wel dat het heel goed is en (gelukkig) gaat ze er ook in meequote:Op zaterdag 28 september 2024 17:51 schreef Blues het volgende:
We zaten in de trein en zagen een meisje een boek lezen![]()
Is het heel erg dat ik hier keihard om moet lachen?quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:00 schreef Queller het volgende:
Het boeiende leven der sukkels... ik heb me jarenlang afgevraagd hoe lange mensen 's nachts warm blijven. Ik paste met mijn 1:64 maar net helemaal onder mijn dekbed. Écht goed heb ik er niet over nagedacht, want pas vorig jaar heb ik mijn dekbed eens opgemeten. Bleek ik gewoon een kleintje te hebben.
Goed, ik koop een nieuw dekbed (handgemaakt, wol van biologisch geschoren vrije-uitloopschapen van Nederlandse bodem) en nieuwe hoezen. Blijkt het dekbed te breed voor de hoezen. Ik echt pislink. Ik vouw de hoek altijd onder mijn kin, zit ik met een prop onder mijn kin.
Zuinig als ik ben, heb ik het een jaar volgehouden, maar vannacht was ik het ineens zat. Dan maar een nieuw dekbed gaan kopen. Voor de zekerheid (ik heb zo mijn momenten) toch de boel maar even nagemeten. Wat blijkt: mijn nieuwe dekbedhoezen waren allemaal gekrompen. Gewoon 5cm tot 10cm![]()
Vandaag heb ik geleerd dat er dekbedovertrekken zijn die je max op 40 graden mag wassen. Drie keer raden. Juist; ik was mijn beddengoed op 60 graden of als het zo uitkomt op 90 graden.
Kort verhaal lang: ik heb nog steeds hetzelfde dekbed, maar nu met hoezen die wél door een sopje van 60 graden mogen.
Kólere zeg!
Ik moest er ook om lachen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:07 schreef mascara-klodder het volgende:
Is het heel erg dat ik hier keihard om moet lachen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |