ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen. DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dienstmededeling
Op maandag 23 september 2024 17:44 schreef Janneke141 het volgende: Dus de Lelylaan gaat 13 miljard kosten, moet in 2030 klaar zijn en moet een uur tijdswinst opleveren.
In 2038 wordt er dan waarschijnlijk een spoorlijn opgeleverd die 31 miljard gekost heeft en een kwartier reistijd bespaart.
en waar je vanaf 2041 nog maar 80 km/h op mag rijden
Op maandag 23 september 2024 17:44 schreef Janneke141 het volgende: Dus de Lelylaan gaat 13 miljard kosten, moet in 2030 klaar zijn en moet een uur tijdswinst opleveren.
In 2038 wordt er dan waarschijnlijk een spoorlijn opgeleverd die 31 miljard gekost heeft en een kwartier reistijd bespaart.
Lelylaan is al gerealiseerd, he. Je zal de Lelylijn bedoelen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
[..] Is dat aantal D-tickets maal ¤9? Want er zijn natuurlijk nog veel meer partijen die ze verkopen.
Hoe gaat dat eigenlijk, komt alles op een grote bult of mag DB al het geld houden dat ze verkopen aan D-tickets?
13.000.000 reizigers (gemiddeld per maand) * 12 * ¤ 9,-. Geen idee of ze het allemaal zelf mogen houden of dat er ook een deel van de Bundesländer moet.
stupidity has become as common as common sense was before
Op maandag 23 september 2024 17:44 schreef Janneke141 het volgende: Dus de Lelylijn gaat 13 miljard kosten, moet in 2030 klaar zijn en moet een uur tijdswinst opleveren.
In 2038 wordt er dan waarschijnlijk een spoorlijn opgeleverd die 31 miljard gekost heeft en een kwartier reistijd bespaart.
Die schrecklichen Unwetter der letzten Woche werden leider noch auf Monate hinaus Auswirkungen auf den Bahnbetrieb der ÖBB-Personenverkehr AG haben. Unterspülte Gleise, geflutete Tunnel und Bahnhöfe – die Spuren der Verwüstung an der Schieneninfrastruktur sind überall noch sichtbar. Besonders stark von Hochwasser getroffen ist die neue Weststrecke im Bereich zwischen Wien und St. Pölten, die bis auf Weiteres gesperrt bleiben muss.
Auch die alte, zweigleisige Weststrecke durch den Wienerwald wurde vom Hochwasser getroffen. Sie kann derzeit zumindest eingleisig geführt werden. Die ÖBB werden in den nächsten Tagen die übrigen Vermurungen räumen und Gleisschäden reparieren, damit ab 10. Oktober das zweite Gleis der alten Weststrecke befahren werden kann.
Had er verder niet zoveel over gehoord, dus dacht dat de schade wel meeviel. Niet dus.
Op dinsdag 24 september 2024 22:55 schreef DeaDLocK2K het volgende: En China legt in Marokko een HSL van 400km voor 10% van dat bedrag meende ik gelezen te hebben vorige week ergens.
Als je omgevingswetten, buurtinspraak, architecten en mensenrechten vergeet zou dat wel kunnen ja
Op dinsdag 24 september 2024 22:55 schreef DeaDLocK2K het volgende: En China legt in Marokko een HSL van 400km voor 10% van dat bedrag meende ik gelezen te hebben vorige week ergens.
Ja maar daar sneeuwt het nooit dus daar kunnen die krantepapiermacheetreintjes van AnsaldoKnakworst wel op
We hadden het laatst over de kosten om een ICE te laten rijden
quote:
🚆 Die Kosten einer ICE-Fahrt von Hamburg nach München: Ein genauer Blick hinter die Kulissen 🚆
Wenn ein ICE von Hamburg-Altona nach München fährt, fallen erhebliche Kosten an, die weit über den reinen Energieverbrauch hinausgehen. Diese Kosten setzen sich aus Trassenpreisen, Stationsentgelten, Energiekosten, Personalkosten und Instandhaltungskosten zusammen. Heute werfen wir einen genauen Blick darauf, was eine solche Fahrt wirklich kostet.
### Fahrstrecke und Haltepunkte
Die Strecke von Hamburg-Altona nach München Hauptbahnhof beträgt etwa 800 Kilometer. Der Zug hält an mehreren wichtigen Bahnhöfen:
- Hamburg Hauptbahnhof - Berlin Hauptbahnhof - Berlin Südkreuz - Leipzig Hauptbahnhof - Erfurt Hauptbahnhof - Nürnberg Hauptbahnhof - München Hauptbahnhof
### Trassenpreise
Für die Nutzung des Schienennetzes zahlt der ICE pro Kilometer 16,32 Euro, einschließlich des Express-Aufschlags für Hochgeschwindigkeitszüge. Für die 800 Kilometer lange Strecke ergibt das Gesamtkosten von 13.056 Euro.
### Stationsentgelte
Die Kosten für einen Halt in einem großen Bahnhof der Kategorie 1, wie Hamburg Hauptbahnhof oder München Hauptbahnhof, liegen bei etwa 120 Euro pro Halt. Der Halt am etwas weniger frequentierten Berlin Südkreuz kostet rund 100 Euro. Bei den sechs Zwischenhalten und dem Endbahnhof summieren sich die Stationsentgelte auf insgesamt 820 Euro.
### Energiekosten
Ein ICE verbraucht auf dieser Strecke etwa 96 Megawattstunden (MWh) Strom. Bei einem durchschnittlichen Strompreis von 0,20 Euro pro Kilowattstunde (kWh) betragen die Energiekosten für die Fahrt etwa 19.200 Euro.
### Personalkosten
Für die gesamte Fahrtzeit von rund 6 Stunden fallen bei einem Stundensatz von 200 Euro Personalkosten von insgesamt 1.200 Euro an.
### Instandhaltungskosten
Die Instandhaltungskosten für einen ICE werden häufig mit etwa 5 Euro pro Kilometer angesetzt. Für die 800 Kilometer lange Strecke ergeben sich daraus Instandhaltungskosten von 4.000 Euro.
### Gesamtkosten der Fahrt
- Trassenpreise: 13.056 Euro - Stationsentgelte: 820 Euro - Energiekosten: 19.200 Euro - Personalkosten: 1.200 Euro - Instandhaltungskosten: 4.000 Euro
Insgesamt kostet die Fahrt eines ICE von Hamburg-Altona nach München Hauptbahnhof etwa 38.276 Euro.
### Fazit
Die Kosten einer solchen Fahrt sind erheblich und umfassen mehr als nur den Energieverbrauch. Trassenpreise, Stationsentgelte, Personalkosten und Instandhaltung spielen eine wesentliche Rolle bei den Betriebskosten eines Zuges. Diese detaillierte Kalkulation zeigt, wie komplex und kostenintensiv der Betrieb von Hochgeschwindigkeitszügen in Deutschland ist.
Er was overigens wel commentaar op de hoeveelheid verbruikte energie. 14-16MWh - hooguit 20 MWh als alles tegen zit was realistischer. Personeelskosten vind ik ook laag.
Op donderdag 26 september 2024 21:31 schreef derLudolf het volgende: We hadden het laatst over de kosten om een ICE te laten rijden [..] Er was overigens wel commentaar op de hoeveelheid verbruikte energie. 14-16MWh - hooguit 20 MWh als alles tegen zit was realistischer. Personeelskosten vind ik ook laag.
Aan de andere kant, 20 cent per kWh betaal ik al, lijkt me dat DB het wel goedkoper kan krijgen Leuk inzicht, dank voor het delen!
Het eerste verslag is voltooid van het faillesement van Dinnertrain. 3420 klanten hebben betaald voor een reservering. Dat gaat om in totaal maarliefst 870.000 euro. In het verslag staat dat de man achter het bedrijf beweerd dat de electriciteitsprijzen omhoog gegaan zijn door de oorlog in de Oekraine. En de uitval van treinen.
Ik weet niet of dit incident plaatsvond met of zonder passagiers, maar als ik er in zat, had ik die chauffeur wel de pens volgescholden denk ik
Aangezien er een lijnnummer op staat (en geen 999) zou ik gokken dat er wel passagiers in zitten. En ik zou anno 2024 ook niet willen uitsluiten dat de chauffeur al werd uitgescholden toen hij te lang stilstond voor een spoorwegovergang... Linksom of rechtsom blijft de chauffeur een idioot.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Ik weet niet of dit incident plaatsvond met of zonder passagiers, maar als ik er in zat, had ik die chauffeur wel de pens volgescholden denk ik
Gezien de locatie zullen het nooit veel passagiers meer zijn geweest, omdat er een snellere manier is om in Zuidlaren te komen en er in het tussenliggende gedeelte weinig mensen uitstappen.
Op maandag 23 september 2024 17:44 schreef Janneke141 het volgende: Dus de Lelylijn gaat 13 miljard kosten, moet in 2030 klaar zijn en moet een uur tijdswinst opleveren.
In 2038 wordt er dan waarschijnlijk een spoorlijn opgeleverd die 31 miljard gekost heeft en een kwartier reistijd bespaart.
Het stuk Groningen - Hoogkerk slurpt al een flink gedeelte van het budget op naar wat ik heb begrepen
Ik herinner me nog wel een PTA nieuwjaarsrede waarbij Osnabrück Hbf vanwege een Bombenentschärfung vanuit Bremen niet aan te rijden was, waardoor we via Hannover moesten. Dat was denk ik ook m'n laatste keer Bordbistro in de Pimpel
Ik weet niet of dit incident plaatsvond met of zonder passagiers, maar als ik er in zat, had ik die chauffeur wel de pens volgescholden denk ik
Een buschauffeur van Qbuzz reed vrijdag over een gesloten spoorwegovergang in Haren. Het filmpje daarvan is door veel media opgepakt en in de reacties wordt steevast gezegd dat er verkeersbegeleiders bij waren en dat de media niet zo moeten liegen. Maar er waren geen verkeersbegeleiders bij.
Iets verderop stond een defecte trein op het spoor. Omdat die vlakbij de spoorwegovergang stond, bleven de spoorbomen naar beneden. Van een storing was absoluut geen sprake, meldt de woordvoerder van ProRail. „Dit was een veiligheidsmaatregel”, klinkt het kraakhelder. Want „in theorie kan er van de andere kant ook een trein komen”.
Op maandag 30 september 2024 17:31 schreef derLudolf het volgende: Ik herinner me nog wel een PTA nieuwjaarsrede waarbij Osnabrück Hbf vanwege een Bombenentschärfung vanuit Bremen niet aan te rijden was, waardoor we via Hannover moesten. Dat was denk ik ook m'n laatste keer Bordbistro in de Pimpel
En dat er vanaf Rheine iets met bussen was
Die chauffeur had zijn rijbewijs bij een pakje boter gekregen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had ooit eens meegemaakt dat een licht getinte kerel mij op Utrecht aansprak met: "Meneer, ik ga zwartrijden. Wat vindt u daarvan?". Mijn reactie was: "Tja, dat moet je lekker zelf weten. Het is je eigen risico!' Hij reageerde daarop van: "Maar toch doe ik dat!", dus reageerde terug met: "Ga je gang! Je moet het helemaal zelf weten". Waarop hij opeens lacherig zei: "Zwartrijden, zwart rijden... Zie je! Ik ben zwart! Dus ik ga zwart rijden." Ik: "Haha! Nice bro! "
In de laatste voortgangsrapportage PHS van vanochtend wordt gemeld dat ProRail en Infraspeed zich maximaal inspannen om voor dienstregeling 2025 de snelheid weer op te voeren van 80 naar 120, onder diverse voorbehouden. https://www.rijksoverheid(...)apportage-phs-2024-1
Wanneer zouden de makers van dergelijke documenten zich realiseren dat je het ook zo kan doen dat als je in de inhoudsopgave ergens op klikt, dat je dan ook naar dat hoofdstuk gaat.
Als het slechts een advies is heeft het geen waarde. Lees overigens dat de ene partij zich zorgen maakt of de 14 miljard wel gebruikt wordt om de schulden te verlagen en de ander over gebrek aan transparantie. Lijken niet echt schokkende bezwaren tegen de verkoop in ieder geval.
Morgen rijd de zuiptrein uit Duitsland weer naar Alkmaar. Beter bekend als de Mullertours tanzzug. op vrijdagmiddag komen de gasten naar Alkmaar, die met bussen verder naar Egmond aan Zee worden gebracht. De trein gaat leeg retour, vermoedelijk naar de watergraafsmeer. Op zondag is de rit van Alkmaar terug naar Duitsland.
Tractie in Nederland zal worden verzorgd door Train Charter Services. Exacte tijden weet ik niet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Ik kan er niets aan doen dat je geen algemene ontwikkeling genoten hebt. Daarnaast had je het uit de eerste post kunnen halen toen ik zei dat het om stemmen ging. Een stemming is iets waarvan iedereen kan aannemen dat het niet iets is wat men naast zich neer kan leggen.
De provincie Zeeland reageert vol ongeloof op de Haagse plannen om in 2029 maandenlang geen treinen te laten rijden tussen Vlissingen en Goes. "Het is ongewenst en een bittere pil", zegt provinciebestuurder Van der Maas.
Staatssecretaris Jansen van Openbaar Vervoer en Milieu heeft de provincie Zeeland uitgekozen voor een verplichte proef met een nieuw beveiligingssysteem. Door ERTMS, het European Rail Traffic Management System, zouden treinen in de toekomst veiliger en sneller kunnen rijden. Tijdens de testperiode moet het traject echter op slot voor reguliere treinen.
Ja, ik snap dat ze een keuze uit trajecten moeten maken, en dat kun je nooit echt goed doen voor de plaatselijke reiziger. Maar is dat wat ze moeten doen echt niet mogelijk zonder vier maanden een volledig traject af te sluiten?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Testen in reguliere dienst? Het is een oprechte vraag, ik weet gewoon niet wat er moet gebeuren dat zo lang nodig heeft terwijl de gekozen lijn gestremd moet worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
ben geen specialist hooguit een geinteresseerde, maar waarom gaat die ERTMS uitrol in Belgenland zoveel sneller? Hier nog aan het testen en voorbereiden, daar al ruim over de helft las ik elders.
Op donderdag 3 oktober 2024 21:16 schreef Koen66 het volgende: ben geen specialist hooguit een geinteresseerde, maar waarom gaat die ERTMS uitrol in Belgenland zoveel sneller? Hier nog aan het testen en voorbereiden, daar al ruim over de helft las ik elders.
Het komt omdat de hardware voor de uitrol er al grotendeels ligt nadat België aanvullende maatregelen uitrolde na het treinongeval van Buizingen 2008.
In België was een groot deel al voorzien van TBL 1+ waarbij een zogenaamde eurobalise in het spoor geplaatst werd, dit baken voldoet aan de eisen van ERTMS waardoor de uitrol een stuk vergemakkelijkt is en je al snel op ERTMS Level 1 kunt rijden.
Nederland gebruikt een compleet ander systeem met ATB-EG dat uitgaat van pulsen die via spoorstroomlopen de cabine bereiken. Dit is een continu systeem, terwijl ERTMS compleet andere uitgangspunten heeft. ERTMS level 1 werkt met eurobalises en apparatuur langs het spoor voor zowel de rijtoestemming als de spoorbezetting. Dit vereist dat eigenlijk de complete infrastructuur langs het spoor vervangen moet worden. Nederland wil eigenlijk naar Level 2 overschakelen waarbij de seinen langs de baan niet zo nodig meer zijn en de rijtoestemming via GSM-R wordt gegeven.
Op donderdag 3 oktober 2024 21:16 schreef Koen66 het volgende: ben geen specialist hooguit een geinteresseerde, maar waarom gaat die ERTMS uitrol in Belgenland zoveel sneller? Hier nog aan het testen en voorbereiden, daar al ruim over de helft las ik elders.
Omdat België pas vanaf 2010 na een treinbotsing bij Buizingen begon met het aanleggen van een fatsoenlijk beveiligingssysteem terwijl wij op dat punt al 40 jaar ATB hadden liggen. Daarnaast heeft ERMTS verschillende levels, en dat wat er in België ligt (voornamelijk level 1) voegt niks toe t.o.v. het huidige ATB wat hier ligt. In Nederland gaat alleen ERTMS level 2 worden geďmplementeerd.
[..] Het komt omdat de hardware voor de uitrol er al grotendeels ligt nadat België aanvullende maatregelen uitrolde na het treinongeval van Buizingen 2008.
In België was een groot deel al voorzien van TBL 1+ waarbij een zogenaamde eurobalise in het spoor geplaatst werd, dit baken voldoet aan de eisen van ERTMS waardoor de uitrol een stuk vergemakkelijkt is en je al snel op ERTMS Level 1 kunt rijden.
Nederland gebruikt een compleet ander systeem met ATB-EG dat uitgaat van pulsen die via spoorstroomlopen de cabine bereiken. Dit is een continu systeem, terwijl ERTMS compleet andere uitgangspunten heeft. ERTMS level 1 werkt met eurobalises en apparatuur langs het spoor voor zowel de rijtoestemming als de spoorbezetting. Dit vereist dat eigenlijk de complete infrastructuur langs het spoor vervangen moet worden. Nederland wil eigenlijk naar Level 2 overschakelen waarbij de seinen langs de baan niet zo nodig meer zijn en de rijtoestemming via GSM-R wordt gegeven.
[..] Omdat België pas vanaf 2010 na een treinbotsing bij Buizingen begon met het aanleggen van een fatsoenlijk beveiligingssysteem terwijl wij op dat punt al 40 jaar ATB hadden liggen. Daarnaast heeft ERMTS verschillende levels, en dat wat er in België ligt (voornamelijk level 1) voegt niks toe t.o.v. het huidige ATB wat hier ligt. In Nederland gaat alleen ERTMS level 2 worden geďmplementeerd.
duidelijk!
Maar inderdaad, Nederland wil het weer te perfect doen allemaal, oftewel 10x zo traag en10x zo duur. Dat trage lijken alleen de Duitsers nog beter in.
Daarnaast is Nederland zo efficiënt ingericht dat je ook niet weinig gebruikte trajecten hebt die je kunt gebruiken om te testen. Daarom moet je wel een traject aan de dienst onttrekken.
De keuze voor de Zeeuwse lijn is in die zin logisch omdat je met de Sloelijn ook goederenvervoer hebt en je lijnen met goederen- of internationaal vervoer eerst wil gaan doen. De lijn naar Harlingen is ook logisch omdat die redelijk eenvoudig te verbussen is en ATB-NG er op redelijk korte termijn ook uit gaat
Precies. Waar blijft 3KV? Een van de makkelijkste manieren om kosten te besparen. Is een stille dood aan het sterven in slapende projectgroepen is mijn gok.
De betuwelijn en de stukjes HSL tussen Amsterdam en Belgie zijn uitgevoerd met ERTMS.
Er werd eerder nog gesproken over de Hanzelijn, om die buitendienst te stellen voor een proef met uitrol van ERTMS. Dat hele plan is niet doorgegaan. Alleen snachts of in het weekend testen is geen optie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Ik geloof dat ERTMS op de Hanzelijn en op Amsterdam-Utrecht (WANT DAAR LIGT HET OOK!!!!) verbouwd moet worden om aan de moderne standaarden te voldoen. Dat begrijp ik ergens nog wel. Maar er wordt net gedaan alsof we geen ervaring met die rotzooi hebben terwijl er ondertussen drie landen in Europa zijn die praktisch volledig over zijn geschakeld naar dit systeem. Het is echt een schertsvertoning.
Wisten jullie trouwens dat China echt oprecht slim is geweest op dit vlak en een soort van ATB combineert met ERTMS? Er wordt dus ook door de railstaven geinduceerd om op die manier de treinpositie beter te kunnen bepalen.
Op donderdag 3 oktober 2024 23:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: Wisten jullie trouwens dat China echt oprecht slim is geweest op dit vlak en een soort van ATB combineert met ERTMS? Er wordt dus ook door de railstaven geinduceerd om op die manier de treinpositie beter te kunnen bepalen.
[..] Ik kan er niets aan doen dat je geen algemene ontwikkeling genoten hebt. Daarnaast had je het uit de eerste post kunnen halen toen ik zei dat het om stemmen ging. Een stemming is iets waarvan iedereen kan aannemen dat het niet iets is wat men naast zich neer kan leggen.
Zo’n gekke aanname is dat niet hoor. Een OR in Nederland heeft bijvoorbeeld op een aantal zaken ook adviesrecht. Dan stem je, maar de directie kan dat naast zich neerleggen.
Gaat slapen kids. 2029 is nog vijf kabinetscrises verder, wie dan leeft dan zorgt. Die ERTMS proef komt helemaal niets van terecht. U las het hier het eerst.
De ERTMS versie die op Amsterdam- Utrecht en de Hanzelijn ligt wijkt fors af en is verouderd (en zal later dus ook vervangen worden door deze nieuwe versie). Over de HSL zal ik maar niet beginnen, want dat spul is nog ouder en voldoet niet aan enige standaarden met zelfs nog wat dingen erin geknutseld bij de aanleg omdat op dat moment ERTMS nog helemaal geen functies daarvoor had
Dit moet dus de eerste lijn worden met de nieuwe versie, met ook nieuwe mogelijkheden en men wil zeker weten dat alles werkt zoals men aan de tekentafel bedacht heeft. Overigens vind ik 4 maanden wel idioot lang. Bouw het spul in een paar weken om (de voorbereidende werkzaamheden worden toch al in de periode daarvoor gedaan), ga dan misschien nog enkele weken testrijden en gooi de boel daarna weer open voor reizigers. Maar ja, stel je voor dat er dan weer verstoringen optreden enzo.
Had men hier trouwens al de nieuwe naam voor de IC naar Brussel gezien? Ze gaan het ding werkelijk Eurocity noemen. De IC Traag (Rotterdam - Brussel Zuid via Breda en Zaventem) heet nu gewoon Eurocity, de IC Snel (Lelystad - Brussel Zuid) heet nu Eurocity Direct, met stop op Almere Buiten
[ Bericht 9% gewijzigd door MTL op 04-10-2024 12:08:30 ]
Op vrijdag 4 oktober 2024 11:56 schreef MTL het volgende: zelfs nog wat dingen erin geknutseld bij de aanleg omdat op dat moment ERTMS nog helemaal geen functies daarvoor had
Klinkt als een weloverwogen projectje. Lijkt de OV-chipkaart wel heujjjj
[..] Zo’n gekke aanname is dat niet hoor. Een OR in Nederland heeft bijvoorbeeld op een aantal zaken ook adviesrecht. Dan stem je, maar de directie kan dat naast zich neerleggen.
Dus ik zou zeggen; doe wat minder hooghartig.
Daarnaast was het nieuwsbericht sowieso fout geďnterpreteerd, in dat artikel stond dat de bond 'wellicht' tegen ging stemmen maar inmiddels is de stemming daadwerkelijk geweest en gewoon aangenomen: https://transport-online.(...)f-dsv-zu-165793.html
Ik snapte die felheid al niet, en als je het dan zelf ook nog eens verkeerd leest.. Tsja.
Op vrijdag 4 oktober 2024 11:56 schreef MTL het volgende: De ERTMS versie die op Amsterdam- Utrecht en de Hanzelijn ligt wijkt fors af en is verouderd (en zal later dus ook vervangen worden door deze nieuwe versie). Over de HSL zal ik maar niet beginnen, want dat spul is nog ouder en voldoet niet aan enige standaarden met zelfs nog wat dingen erin geknutseld bij de aanleg omdat op dat moment ERTMS nog helemaal geen functies daarvoor had
Dit moet dus de eerste lijn worden met de nieuwe versie, met ook nieuwe mogelijkheden en men wil zeker weten dat alles werkt zoals men aan de tekentafel bedacht heeft. Overigens vind ik 4 maanden wel idioot lang. Bouw het spul in een paar weken om (de voorbereidende werkzaamheden worden toch al in de periode daarvoor gedaan), ga dan misschien nog enkele weken testrijden en gooi de boel daarna weer open voor reizigers. Maar ja, stel je voor dat er dan weer verstoringen optreden enzo.
Had men hier trouwens al de nieuwe naam voor de IC naar Brussel gezien? Ze gaan het ding werkelijk Eurocity noemen. De IC Traag (Rotterdam - Brussel Zuid via Breda en Zaventem) heet nu gewoon Eurocity, de IC Snel (Lelystad - Brussel Zuid) heet nu Eurocity Direct, met stop op Almere Buiten
Waarschijnlijk kunnen ze er mee wegkomen door merknaam vs werkelijke internationale treinsoort of zoiets. Of zoiets stoms omdat de trein naar Brussel (Europa) rijdt, dus de trein naar Europa City, kortweg de EuroCity
Op vrijdag 4 oktober 2024 12:56 schreef MTL het volgende: Waarschijnlijk kunnen ze er mee wegkomen door merknaam vs werkelijke internationale treinsoort of zoiets. Of zoiets stoms omdat de trein naar Brussel (Europa) rijdt, dus de trein naar Europa City, kortweg de EuroCity
Dan zouden ze Brussel zelf moeten hernoemen naar "EuroCity"
Niet dat het wat uitmaakt trouwens, het blijft een walgelijk strontgat.