abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215078709
"Wederom zeg Ik u, het is gemakkelijker, dat een kameel gaat door het oog van een naald dan dat een rijke het Koninkrijk Gods binnengaat. (Matteüs 19:24)''

De poort tot God is zeer nauw. De enige manier om verlossing te bereiken is door te stoppen met denken.

Graag gedaan :)
pi_215079019
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 09:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zo zie ik dat niet. Jezus is herrezen en leeft.
Ooit een bron van gevonden, ervaring te melden of PV van opgemaakt?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_215079076
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 10:32 schreef blomke het volgende:

[..]
Ooit een bron van gevonden, ervaring te melden of PV van opgemaakt?
Ik zou het niet zeggen als ik Hem niet zou kennen.
pi_215079081
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 10:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik zou het niet zeggen als ik Hem niet zou kennen.
Je kent hem niet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 28 september 2024 @ 11:43:29 #80
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_215115445
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 16:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
God is met een perfecte wereld begonnen, maar perfectie vereiste keuzevrijheid.
perfectie vereist keuze vrijheid?

Als iets perfect is waarom moet er dan keuzevrijheid zijn, met als gevolg dat het minder perfect (= imperfect) zou kunnen worden?
pi_215118133
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:43 schreef hoatzin het volgende:

[..]
perfectie vereist keuze vrijheid?

Als iets perfect is waarom moet er dan keuzevrijheid zijn, met als gevolg dat het minder perfect (= imperfect) zou kunnen worden?
Omdat er geen sprake kan zijn van authenticiteit als er geen vrije wil is.
pi_215119704
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 16:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Omdat er geen sprake kan zijn van authenticiteit als er geen vrije wil is.
Er is geen vrije wil want jouw God heeft de predestinatie ingesteld.

We leven in een kil en wreed universum waar we plotseling in terecht zijn gekomen, vervolgens klooien we een korte periode wat aan en vragen ons af "waarvoor?" En dan zijn we dood en verdwijnt onze nalatenschap langzaam maar zeker in de mist van de kosmische oneindigheid van tijd en ruimte. Net alsof we er nooit waren. En dat, is das pudels kern.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bassie48 op 28-09-2024 19:40:29 ]
pi_215120303
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:25 schreef Bassie48 het volgende:

We leven in een kil en wreed universum waar we plotseling in terecht zijn gekomen, vervolgens klooien we een korte periode wat aan en vragen ons af "waarvoor?" En dan zijn we dood en verdwijnt onze nalatenschap langzaam maar zeker in de mist van de kosmische oneindigheid van tijd en ruimte. Net alsof we er nooit waren. En dat, is das pudels kern.
Kil en wreed?

pi_215123769
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 20:14 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Kil en wreed?

[ afbeelding ]
Ja. Vanuit een filosofisch en existentieel standpunt is het universum kil en wreed omdat het niet bezield is door de menselijke waarden van goed en kwaad. Het is het "Niets" dus is het angstaanjagend.

Maar dat betekent ook dat wij, als denkende en voelende wezens, betekenis kunnen creëren in een schijnbaar betekenisloos (= kil en wreed) geheel. Vandaar de hang naar de bambi's van deze wereld. :)
pi_215124871
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 07:11 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Ja. Vanuit een filosofisch en existentieel standpunt is het universum kil en wreed omdat het niet bezield is door de menselijke waarden van goed en kwaad. Het is het "Niets" dus is het angstaanjagend.

Maar dat betekent ook dat wij, als denkende en voelende wezens, betekenis kunnen creëren in een schijnbaar betekenisloos (= kil en wreed) geheel. Vandaar de hang naar de bambi's van deze wereld. :)
Dit is in ieder geval jouw subjectieve ervaring en zelfgekozen mening.

Mijn mening is dat de wereld goed is. Kijk in wat voor wereld je leeft, miljoenen mensen doen hun best en werken dagelijks om diensten te leveren. Alles is er op gebouwd en ontworpen om je te helpen. Alles is er voor gemaakt om een goed leven mogelijk te maken. De wereld is, in mijn ogen, vriendelijk.

Qua universum zitten we in exact de juiste zone (de 'vriendelijke' zone) dat leven mogelijk maakt. Zo zit de aarde niet te dicht bij de zon, en niet te ver weg.

Volgens mij is God perfect en alles dat Hij heeft gemaakt is perfect :)
pi_215124915
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 10:59 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Dit is in ieder geval jouw subjectieve ervaring en zelfgekozen mening.

Mijn mening is dat de wereld goed is. Kijk in wat voor wereld je leeft, miljoenen mensen doen hun best en werken dagelijks om diensten te leveren. Alles is er op gebouwd en ontworpen om je te helpen. Alles is er voor gemaakt om een goed leven mogelijk te maken. De wereld is, in mijn ogen, vriendelijk.

Qua universum zitten we in exact de juiste zone (de 'vriendelijke' zone) dat leven mogelijk maakt. Zo zit de aarde niet te dicht bij de zon, en niet te ver weg.

Volgens mij is God perfect en alles dat Hij heeft gemaakt is perfect :)
Er is geen God, er is "Niets".

Maar bewijzen kan ik het niet, da's helemaal waar.
pi_215124932
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 11:05 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Er is geen God, er is "Niets".

Maar bewijzen kan ik het niet, da's helemaal waar.
En ik kan niet bewijzen dat God bestaat.

Maar qua logica ben jij in het nadeel :)
pi_215124993
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 11:09 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
En ik kan niet bewijzen dat God bestaat.

Maar qua logica ben jij in het nadeel :)
Ik volg de logica van de wetenschap en mijn gezond verstand. Andere logica ken ik niet. :6
pi_215125012
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 11:16 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Ik volg de logica van de wetenschap en mijn gezond verstand. Andere logica ken ik niet. :6
Dat is prima, maar binnen die logica is het ook niet logisch dat er een universum uit het niets ontstaat. En het is niet logisch dat subjectiviteit ontstaat.

Je blijft met enorme logische contradicties zitten en dan roepen dat jij degene bent die logisch aan het nadenken is :P
pi_215125043
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 11:18 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Dat is prima, maar binnen die logica is het ook niet logisch dat er een universum uit het niets ontstaat. En het is niet logisch dat subjectiviteit ontstaat.

Je blijft met enorme logische contradicties zitten en dan roepen dat jij degene bent die logisch aan het nadenken is :P
Met "Niets" bedoel ik "geen God." Het universum is uit het "Iets" ontstaan, een natuurkundig verschijnsel zoals bijvoorbeeld "The Big Bang". Ik was wat onzuiver met de uitspraak "er is Niets". Er is altijd materie en energie.
pi_215125164
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 11:24 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Met "Niets" bedoel ik "geen God." Het universum is uit het "Iets" ontstaan, een natuurkundig verschijnsel zoals bijvoorbeeld "The Big Bang". Ik was wat onzuiver met de uitspraak "er is Niets". Er is altijd materie en energie.
Nee, de realiteit waar wij over praten is de ruimte-tijd. Het is gebonden aan oorzaak en gevolg.

Binnen die logica is het ontstaan van het universum een gigantische logische contradictie. En jij accepteert die logische overtreding in jouw wereldbeeld, en daarom klopt jouw wereldbeeld niet.