Ik gaf er al 1quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh, je hebt geen voorbeelden? Prima. Dan blijf ik bij mijn ininitiele standpunt.
(niet zo) random woord: underground²
Als men in de moskeeën niet negatief zou spreken over het land waarin zij verblijven dan zouden er toch minder kindsoldaten radicaliseren?quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is te vaag en ook niet te bewijzen. Maar stel dit klopt, welke moskeeën zijn om die reden gesloten in Nederland? Ik wil graag 3 voorbeelden. 5 mag ook.²
Radicalisering begint niet in een moskee, maar met het nieuws die dagelijks gebracht wordt over onschuldige burgers die gebombardeerd worden in moslimlanden. Bij een aanslag in een EU land zie je ook veel users/Nederlanders radicaliseren. Stel je voor als er dagelijks in Nederland aanslagen plaatsvinden met tientallen tot honderden slachtoffers en dat jarenlang? Dat zou sommige Nederlanders ook radicaliseren in die mate dat ze overgaan tot geweld. Dan kan je wel wijzen naar de kerk of ouders of overtuiging als oorzaak, maar dan ben je gewoon niet realistisch.quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Stelling was niet dat ze er terroristen opleiden maar dat radicalisering daar begint
Heb je 3 tot 5 voorbeelden voor me in Nederland? Nee? Ook goed hoor. Maar dan beweeg ik geen milimeter van mijn inititiele standpunt vandaan.quote:
Ik heb geen zin in huiswerk hoorquote:Op zaterdag 21 september 2024 12:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb je 3 tot 5 voorbeelden voor me in Nederland? Nee? Ook goed hoor. Maar dan beweeg ik geen milimeter van mijn inititiele standpunt vandaan.²
Is homoseksualiteit te voorkomen? Die vraag staat nog openquote:Op zaterdag 21 september 2024 12:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb je 3 tot 5 voorbeelden voor me in Nederland? Nee? Ook goed hoor. Maar dan beweeg ik geen milimeter van mijn inititiele standpunt vandaan.²
En weer 0 zelfreflectie.quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:59 schreef Zefi het volgende:
[..]
Radicalisering begint niet in een moskee, maar met het nieuws die dagelijks gebracht wordt over onschuldige burgers die gebombardeerd worden in een moslimland. Bij een aanslag in een EU land zie je ook veel users/Nederlanders radicaliseren. Stel je voor als er dagelijks in Nederland aanslagen plaatsvinden met tientallen tot honderden slachtoffers en dat jarenlang? Dat zou sommige Nederlanders ook radicaliseren in die mate dat ze overgaan tot geweld. Dan kan je wel wijzen naar de kerk of ouders of overtuiging als oorzaak, maar dat is gewoon niet realistisch.
Het heeft ook geen zin, hij gaat de goalposts net zolang verschuiven totdat er niet aan te voldoen valt. Waren er gemakkelijk vijf gevallen te vinden, dan had hij er zeven gewild.quote:
Begrijp ik ook best hoor. Zeker als het je standpunt niet helpt. Ik blij daardoor wel mijn standpunt. Sorry man.quote:
Aaaahhhhh het gebruikelijke gebrek aan zelfreflectie is weer ruimschoots aanwezig. Gewoon alle kansen hier om wat van je leven te maken. Maar nee we radicaliseren hier vanwege een oorlog 1000en kilometers verderop.quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:59 schreef Zefi het volgende:
[..]
Radicalisering begint niet in een moskee, maar met het nieuws die dagelijks gebracht wordt over onschuldige burgers die gebombardeerd worden in een moslimland. Bij een aanslag in een EU land zie je ook veel users/Nederlanders radicaliseren. Stel je voor als er dagelijks in Nederland aanslagen plaatsvinden met tientallen tot honderden slachtoffers en dat jarenlang? Dat zou sommige Nederlanders ook radicaliseren in die mate dat ze overgaan tot geweld. Dan kan je wel wijzen naar de kerk of ouders of overtuiging als oorzaak, maar dat is gewoon niet realistisch.
Als het kennelijk zoveeel gebeurd vind ik vragen om het aanleveren van 3 tot 5 voorbeelden eigenlijk onzettend redelijk. Ik kan niet anders concluderen dat het dan toch onzettend meevalt. En dat is dat prima in lijn met wat ik al zei:quote:Op zaterdag 21 september 2024 13:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het heeft ook geen zin, hij gaat de goalposts net zolang verschuiven totdat er niet aan te voldoen valt. Waren er gemakkelijk vijf gevallen te vinden, dan had hij er zeven gewild.
Nee, want één van de belangrijkste conflicterende punten is het verschil in zienswijze naar eer en respect en de daar aan gelinkte rechtvaardiging/motivatie om over te gaan op (dreigen van) (barbaars) geweld.quote:Op zaterdag 21 september 2024 03:46 schreef Killumination het volgende:
[..]
Je stelling moet inderdaad wel het product zijn van een simpele ziel als je de implicaties van je stelling zelf niet begrijpt en zelfs toepasbaar op alles.
Je hoeft alleen maar een woord aan te passen en de stelling klopt nog steeds:
Intolerante christendom is een probleem voor de tolerante moderne westerse samenleving, wegens conflicterende opvattingen in belangrijke kern punten.
Intolerante jodendom is een probleem voor de tolerante moderne westerse samenleving, wegens conflicterende opvattingen in belangrijke kern punten.
Intolerante Y is altijd een probleem bij een tolerante X als er sprake is van conflicterende opvattingen in belangrijke kernpunten.
Geen idee of je dacht met iets diepgaand te komen met je opvattingen, maar er zit in ieder geval niet echt een stelling waar enige discussiewaarde in zit tenzij je een (on)bewust partisan bent van een specifieke ideologie.
Prima verklaring voor de aanslag bij Zaventemquote:Op zaterdag 21 september 2024 12:59 schreef Zefi het volgende:
[..]
Radicalisering begint niet in een moskee, maar met het nieuws die dagelijks gebracht wordt over onschuldige burgers die gebombardeerd worden in moslimlanden. Bij een aanslag in een EU land zie je ook veel users/Nederlanders radicaliseren. Stel je voor als er dagelijks in Nederland aanslagen plaatsvinden met tientallen tot honderden slachtoffers en dat jarenlang? Dat zou sommige Nederlanders ook radicaliseren in die mate dat ze overgaan tot geweld. Dan kan je wel wijzen naar de kerk of ouders of overtuiging als oorzaak, maar dan ben je gewoon niet realistisch.
Ik heb je een prima voorbeeld gegeven, ik vind het genoegquote:Op zaterdag 21 september 2024 13:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Begrijp ik ook best hoor. Zeker als het je standpunt niet helpt. Ik blij daardoor wel mijn standpunt. Sorry man.
Underground²
Bansheeboy: Waar kom je vandaan?quote:Op zaterdag 21 september 2024 13:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik heb je een prima voorbeeld gegeven, ik vind het genoeg
Het is typisch iets voor gekken/verwarde personen. Dit soort aanslagen en/of moordpartijen gebeuren zo ontzettend weinig dat we weigeren dit te labelen aan ons geloof. Daarom was ik ook zielsgelukkig dat zelfs media het over een verwarde persoon hadden. Nogmaals het kwam goed terecht bij me. Stukje euforie.quote:Op zaterdag 21 september 2024 13:23 schreef deedeetee het volgende:
Volgens mij is radicaliseren waarmee men moordpartijen bedoelt toch echt typisch iets van de islam/moslims hoor. Maar ik weet heel goed dat de meeste moslims dat niet willen of domweg niet kunnen zien.
Kom op man, je kan toch wel een wiki pagina opzoekenquote:Op zaterdag 21 september 2024 12:21 schreef Killumination het volgende:
[..]
Verder ben ik uiteraard niet in een positie om te spreken namens de intolerantie van het christendom in Nederland zelf richting eigen afgekeurde gebruiken.
Nee sp3c zegt: Leeuwen leven gewoon in het wildquote:Op zaterdag 21 september 2024 13:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Bansheeboy: Waar kom je vandaan?
Sp3c: Pindakaas! Wel met stukjes noot aub. Heerlijk!
Neen.
Wel zou ik je deze nog willen toeschuiven:
1 zwaluw maakt nog geen zomer.
Komt uit een goede inborst dus doe er je voordeel mee.²
Het ontbreekt je blijkbaar zelf aan zelfreflectie. Je doet al jaren extremistische uitspraken alleen al om een aanslag die soms elders in de EU plaatsvindt, laat staan hoe je zou radicaliseren als er dagelijks aanslagen zouden plaatsvinden. Net zoals jij, als nota bene atheïst, je verbonden voelt met Israël, hun terreur goedpraat ("briljante actie") waarbij ook burgers omkomen, is het niet gek dat moslims zich verboden voelen met elkaar.quote:Op zaterdag 21 september 2024 13:13 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Aaaahhhhh het gebruikelijke gebrek aan zelfreflectie is weer ruimschoots aanwezig. Gewoon alle kansen hier om wat van je leven te maken. Maar nee we radicaliseren hier vanwege een oorlog 1000en kilometers verderop.
Ow en daarbij kan het "westen" het toch nooit goed doen. Als we niks doen janken moslims dat het westen hun in de steek laat. En als we wel wat doen janken ze over slachtoffers.
Dit kruispunt is gevaarlijk, er gebeuren hier ongelukken!quote:Op zaterdag 21 september 2024 13:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Bansheeboy: Waar kom je vandaan?
Sp3c: Pindakaas! Wel met stukjes noot aub. Heerlijk!
Neen.
Wel zou ik je deze nog willen toeschuiven:
1 zwaluw maakt nog geen zomer.
Komt uit een goede inborst dus doe er je voordeel mee.²
Je hebt het zelf over een paar. Ik ben geen Einstein maar dat is meer dan 1.quote:Op zaterdag 21 september 2024 13:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee sp3c zegt: Leeuwen leven gewoon in het wild
Bansheeboy: geef mij 5 voorbeelden van wilde leeuwen in Nederland
@BansheeBoy ga je nog antwoord geven op deze vraag van Etto? Zeuren dat anderen geen antwoord geven op jouw vragen, maar ondertussen zelf ook geen antwoord geven.quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt. De kans dat je als homo hier geëxecuteerd wordt is niet bestaand. Daar wel.
En dat zegt genoeg.
Wat zou er volgens jou eigenlijk moeten gebeuren met homoseksuelen, Banshee? Theologisch gezien
quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:59 schreef Zefi het volgende:
[..]
Bij een aanslag in een EU land zie je ook veel users/Nederlanders radicaliseren.
Welke vraag precies? Er lopen een paar onderwerpen door elkaar nl. Ik doe erg mijn best iedereen te verwittigen en bij te staan waar nodig maar kan weleens iets missen.quote:Op zaterdag 21 september 2024 13:31 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
@:bansheeboy ga je nog antwoord geven op deze vraag van Etto? Zeuren dat anderen geen antwoord geven op jouw vragen, maar ondertussen zelf ook geen antwoord geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |