Daarom koos ik ook heel bewust voor het christendom in globale zin. Ik denk dat jij een ik niet ver van elkaar verwijderd zijn, daar waar 'Westers' bloedvergieten in het Midden Oosten vanuit De VS behoorlijk religieus en vooral christelijke invloeden kan hebben zal dat met West-Europese betrokkenheid veel minder religieus zijn en meer strategisch.quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Punt is: 'extreme christenen' in West-Europa zijn een absolute minderheid. Christelijke aanslagen in West-Europa? Om een 'christelijk kalifaat' te stichten?
Heb je het over Trumpiaans Amerika, heb je een punt, en daar heb ik al hele epistels aan gewijd, hoe de GOP gegijzeld is door Evangelicals.
We hebben het hier echter niet over de VS.
Trachten christelijk en joods extremisme in West-Europa te vinden is sowieso een hele opgaaf; succes.
Simpel experiment:
Ga in Amsterdam, Rotterdam, Londen, Parijs, Berlijn vandaag drie cartoons op straat tonen: een van Mozes, een van Jezus, een van Mohammed.
We weten allemaal wat de gevolgen zijn.
En DAT is waarom je vergelijking mank gaat
Geen West-Europa, mag het dan nog steeds?quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zijn daar recente voorbeelden van? Liefst van West-Europese christenen en Joden, uiteraard, waar het hier over gaat
M.b.t. de discussie is dat nogal zinloos. Het ging erom dat we religieus extremisme moeten gelijktrekken, ook hier. Dat terwijl iedereen weet dat christelijk en joods extremisme in West-Europa geen barst voorstelt.quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:14 schreef Killumination het volgende:
[..]
Geen West-Europa, mag het dan nog steeds?
Ik als heteroseksuele man overigens ook.quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmmja, denk dat een homoseksueel anno 2024 liever vertoeft in West-Europa dan in Pakistan
In alle eerlijkheid de discussie is een beetje geëvolueerd van 'intolerantie van X is altijd een dreiging voor de tolerantie van Y' naar reacties waarbij ineens islam antagonisme / apologetiek wordt besproken. Verder ben ik uiteraard niet in een positie om te spreken namens de intolerantie van het christendom in Nederland zelf richting eigen afgekeurde gebruiken.quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
M.b.t. de discussie is dat nogal zinloos. Het ging erom dat we religieus extremisme moeten gelijktrekken, ook hier. Dat terwijl iedereen weet dat christelijk en joods extremisme in West-Europa geen barst voorstelt.
Ik ben ook liever hier. En ik neem het er ook echt van. En meer hetero dan mij ga je ze niet vinden. Dus dat argumentje is op waterbasis.quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmmja, denk dat een homoseksueel anno 2024 liever vertoeft in West-Europa dan in Pakistan
Niet echt. De kans dat je als homo hier geëxecuteerd wordt is niet bestaand. Daar wel.quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben ook liever hier. En ik neem het er ook echt van. En meer hetero dan mij ga je ze niet vinden. Dus dat argumentje is op waterbasis.²
Aan de voorkant zou ik vooral inzetten op stukje opleiding en overdragen van nuttige kennis.quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat zou er volgens jou eigenlijk moeten gebeuren met homoseksuelen, Banshee? Theologisch gezien
En aan de achterkantquote:Op zaterdag 21 september 2024 12:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Aan de voorkant zou ik vooral inzetten op stukje opleiding en overdragen van nuttige kennis.²
Domme vraag, als je dat goed doet is er geen sprake van een achterkant.quote:
Ah, het is te voorkomen?quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Domme vraag, als je dat goed doet is er geen sprake van een achterkant.²
Dit is dan ook het hele probleem. Orthodoxe Christenen en Joden zeggen over het algemeen "IK mag dat niet doen van mijn geloof". Bij moslims is het vooral "JIJ mag dit niet doen van mijn geloof".quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Voor mij als leek (maar mensen die zich erin verdiept hebben kunnen er misschien wat zinnigers over zeggen) lijkt het grote verschil vooral zo dat radicalere vormen van het christendom zich vooral introvert uiten, dwz bijvoorbeeld met een club gelijkgestemden afgezonderd een zeer puriteinse levenswijze nastreven. Moslimextremisme is vaak extrovert, met daden gericht op de buitenwereld die niet gelovig genoeg zou zijn.
Geen bbq op de dak van je appartementencomplex?quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Aan de voorkant zou ik vooral inzetten op stukje opleiding en overdragen van nuttige kennis.²
Dat is geen antwoord op zijn vraag.quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Moslimextremisme zoals dat zich in allerlei groeperingen uit is vooral een gevolg van de decennialange oorlogen die het westen in moslimlanden voert. Al die groeperingen verwijzen daar ook naar, dat dat hun motief is tot verzet en vergelding.quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Voor mij als leek (maar mensen die zich erin verdiept hebben kunnen er misschien wat zinnigers over zeggen) lijkt het grote verschil vooral zo dat radicalere vormen van het christendom zich vooral introvert uiten, dwz bijvoorbeeld met een club gelijkgestemden afgezonderd een zeer puriteinse levenswijze nastreven. Moslimextremisme is vaak extrovert, met daden gericht op de buitenwereld die niet gelovig genoeg zou zijn.
Stelling was niet dat ze er terroristen opleiden maar dat radicalisering daar begintquote:Op zaterdag 21 september 2024 11:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Welke moskeeën zijn er gesloten omdat ze terroristen zouden opleiden?²
Dat is te vaag en ook niet te bewijzen. Maar stel dit klopt, welke moskeeën zijn om die reden gesloten in Nederland? Ik wil graag 3 voorbeelden. 5 mag ook.quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Stelling was niet dat ze er terroristen opleiden maar dat radicalisering daar begint
Balkan?quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zijn daar recente voorbeelden van? Liefst van West-Europese christenen en Joden, uiteraard, waar het hier over gaat
In Duitsland werd er laatst een om die reden bestormt door de politiequote:Op zaterdag 21 september 2024 12:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is te vaag en ook niet te bewijzen. Maar stel dit klopt, welke moskeeën zijn om die reden gesloten in Nederland? Ik wil graag 3 voorbeelden. 5 mag ook.²
Moet ik je om Duitsland gaan vragen als ik Nederlandse voorbeelden wil?quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
In Duitsland werd er laatst een om die reden bestormd door de politie
Nederland als toevoeging komt sowieso uit jouw kokerquote:Op zaterdag 21 september 2024 12:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Moet ik je om Duitsland gaan vragen als ik Nederlandse voorbeelden wil?²
Uiteraard. Ligt niet aan die religie zelf, het ligt er weer buiten.quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:39 schreef Zefi het volgende:
[..]
Moslimextremisme zoals dat zich in allerlei groeperingen uit is vooral een gevolg van de decennialange oorlogen die het westen in moslimlanden voert. Al die groeperingen verwijzen daar ook naar, dat dat hun motief is tot verzet en vergelding.
Oh, je hebt geen voorbeelden? Prima. Dan blijf ik bij mijn ininitiele standpunt.quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nederland als toevoeging komt sowieso uit jouw koker
In Nederland ken ik alleen de Al Fitrah Moskee die werd gesloten, en in een vrij recent verleden lagen er zo'n 100 aanklachten tegen opruiing vanuit de As Soennah moskee, maar ik heb verder niet gevolgd wat dat voor consequenties had.quote:Op zaterdag 21 september 2024 12:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is te vaag en ook niet te bewijzen. Maar stel dit klopt, welke moskeeën zijn om die reden gesloten in Nederland? Ik wil graag 3 voorbeelden. 5 mag ook.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |