abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215051521
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:00 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
Leuk geprobeerd. :')

Een ongelovige of christen die van school gaat en gothic wordt is precies net zo "ontspoord" als een moslim die van school gaat en gothic wordt. Maar een moslim die radicaler wordt in zijn islamofascistische denkbeelden en dan maar besluit willekeurige voorbijgangers af te slachten, is gewoon next next level ontspoord. Dit is echt een puur islamitisch ding, dat je eigenlijk met geen enkel ander in Nederland voorkomend fenomeen kunt vergelijken.
Correct.

En we zien dit ook alleen maar binnen de Islam. Zelfs in Europa is dit tegenwoordig al jaarlijks goed voor vele aanslagen en honderden als niet duizenden potentiële dreigingen die op tijd worden verijdeld voor veiligheidsinstanties door betrokkenen te arresteren. Maar ach, dat maakt allemaal niet uit hoor, gewoon nog meer migranten uit Islamtische landen binnenlaten als aan bepaalde politici en partijen ligt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 21 september 2024 @ 11:22:05 #52
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215051532
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:20 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
Er gebeurt zoveel ondanks en met tegenzin van de ouders. Maar dat maakt het nog niet allemaal vergelijkbaar.
Haalt wel je punt onderuit dat dit door de ouders komt of dat het zelfs van huis uit zou worden gestimuleerd. :)

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_215051536
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 september 2024 10:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Martijn, je wil te graag joh. Daardoor komt je analyse op losse schroeven. Iemand die radicalisseert in een gezin moet je niet anders zien dan een zoon van Frans en Claudia die van school gaat en gothic wordt. Dat is met tegenzin van die ouders.

Een gothic snijdt geen koppen af omdat er een gemene tekening van Marilyn Manson wordt getoond.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 september 2024 @ 11:23:38 #54
13462 BansheeBoy
pi_215051547
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Een gothic snijdt geen koppen af omdat er een gemene tekening van Marilyn Manson wordt getoond.
Haalt wel het punt onderuit dat dit door de ouders komt of dat het zelfs van huis uit zou worden gestimuleerd. :)

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zaterdag 21 september 2024 @ 11:24:40 #55
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_215051555
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Haalt wel je punt onderuit dat dit door de ouders komt of dat het zelfs van huis uit zou worden gestimuleerd. :)

Welnee, dat haalt mijn punt helemaal niet onderuit. Zoals eerder aangetoond is dit soort "radicalisering" echt een puur islamitisch fenomeen. En die islam, die krijgen ze thuis naar binnen gegoten.

Deze ellende begint thuis, bij de ouders, met de kennismaking met de islam.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_215051557
Je gaat even skeeleren en dan wordt je doodgestoken.

Maar dat is allemaal normaal in naam van Allah.

BansheeBoy :{ ²
pi_215051586
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 september 2024 03:46 schreef Killumination het volgende:

[..]
Je stelling moet inderdaad wel het product zijn van een simpele ziel als je de implicaties van je stelling zelf niet begrijpt en zelfs toepasbaar op alles.

Je hoeft alleen maar een woord aan te passen en de stelling klopt nog steeds:

Intolerante christendom is een probleem voor de tolerante moderne westerse samenleving, wegens conflicterende opvattingen in belangrijke kern punten.

Intolerante jodendom is een probleem voor de tolerante moderne westerse samenleving, wegens conflicterende opvattingen in belangrijke kern punten.

Intolerante Y is altijd een probleem bij een tolerante X als er sprake is van conflicterende opvattingen in belangrijke kernpunten.

Geen idee of je dacht met iets diepgaand te komen met je opvattingen, maar er zit in ieder geval niet echt een stelling waar enige discussiewaarde in zit tenzij je een (on)bewust partisan bent van een specifieke ideologie.
Dat klopt niet. Zoals de user EttovanBelgië al aangeeft zijn het Christendom en Jodendom amper nog van invloed in Europa, daarnaast zijn dit ook inherent andere religies dan de Islam.

Jezus en Mozes waren geen legerleiders die op gewelddadige manieren een religie probeerden te verspreiden en gebieden wilden te veroveren om een kalifaat te stichten, waarbij menig man de kop werd afgehakt en vrouwen en kinderen tot slaaf werden gemaakt. Voor de vermeende profeet Mohammed gaat dit allemaal wel op.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215051729
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:24 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
Welnee, dat haalt mijn punt helemaal niet onderuit. Zoals eerder aangetoond is dit soort "radicalisering" echt een puur islamitisch fenomeen. En die islam, die krijgen ze thuis naar binnen gegoten.

Deze ellende begint thuis, bij de ouders, met de kennismaking met de islam.
Daar plant men het zaadje, het cultiveren begint pas echt in de moskee, afhankelijk van wie daar de spreker is. Als het zo'n figuur als Anjem Choudary is, dan begint daar het traject naar radicalisering. Die haatbaard zit niet voor niets een levenslange gevangenisstraf uit nu.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 21 september 2024 @ 11:48:30 #59
13462 BansheeBoy
pi_215051732
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:47 schreef Hathor het volgende:

[..]
Daar plant men het zaadje, het cultiveren begint pas echt in de moskee, afhankelijk van wie daar de spreker is. Als het zo'n figuur als Anjem Choudary is, dan begint daar het traject naar radicalisering. Die haatbaard zit niet voor niets een levenslange gevangenisstraf uit nu.
Het is nooit de moskee. Dit is puur underground stuff.

[ Bericht 6% gewijzigd door BansheeBoy op 21-09-2024 11:54:49 ]
  Moderator zaterdag 21 september 2024 @ 11:50:36 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215051748
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

;{²
Ja daarom zijn er nu een paar gesloten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215051757
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
Sukkels dus :)
pi_215051762
quote:

[..]

;{²
Sommige moskeeen hebben anders een twijfelachtige reputatie en nodigen ook regelmatig buitenlandse sprekers uit die puur gif verkondigen. Hier bij mij in mijn achtertuin zat er zo een, de Al Fitrah moskee. Die moest niet voor niets verplicht zijn deuren sluiten. De radicalisatie begint in dat soort 'gebedshuizen'.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215051766
*O* ²
pi_215051776
quote:

[..]

;{²
Jij bent ook niet echt serieus te nemen.
Volgens mij ben jij gewoon een troll account van Danny
  zaterdag 21 september 2024 @ 11:57:37 #65
13462 BansheeBoy
pi_215051802
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:54 schreef BeriBeri het volgende:

[..]
Jij bent ook niet echt serieus te nemen.
Volgens mij ben jij gewoon een troll account van Danny
Moskeeën zijn (zeker) de laatste jaren ontzettend voorzichtig in hun uitingen. Niet Jan en alleman kan in een moskee komen preken en maar verkondigen wat hij wilt. Als iemand twijfelachtige teksten predikt wordt zo iemand nooit meer uitgenodigd. Nee, verreweg de meeste van dit soort gevallen zijn underground, was er maar een moskee betrokken, die kan ze van die ideeën afhouden.

pi_215051804
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt niet. Zoals de user EttovanBelgië al aangeeft zijn het Christendom en Jodendom amper nog van invloed in Europa, daarnaast zijn dit ook inherent andere religies dan de Islam.

Jezus en Mozes waren geen legerleiders die op gewelddadige manieren een religie probeerden te verspreiden en gebieden wilden te veroveren om een kalifaat te stichten, waarbij menig man de kop werd afgehakt en vrouwen en kinderen tot slaaf werden gemaakt. Voor de vermeende profeet Mohammed gaat dit allemaal wel op.
Het secularisme en aanverwante ideologieën (democratie, kapitalisme, enz.) hebben de bloedbaden en bekeringsdrang (tot die ideologieën) gewoon voortgezet middels alle oorlogen die sindsdien gevoerd zijn en nog steeds worden. Onze regeringen vermoorden niet enkelingen, maar vernietigen complete landen waarbij honderdduizenden slachtoffers vallen en miljoenen op de vlucht slaan.

Misschien een keer het oude testament lezen dan. Echt serieus, je onwetendheid hierover komt in je laatste alinea wel duidelijk naar voren. Hele volkeren zijn in opdracht van Jahweh verjaagd en vermoord, waarbij de Israëlieten niks mochten sparen, geen vrouwen, geen baby's, geen dieren. Wordt expliciet genoemd. Ook zijn er gebieden veroverd, o.a. het gebied Kanaän. Slaven zijn er ook gemaakt. Enz. Lees een keer het OT zou ik zeggen.
  zaterdag 21 september 2024 @ 11:59:50 #67
13462 BansheeBoy
pi_215051822
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
Welke moskeeën zijn er gesloten omdat ze terroristen zouden opleiden?

pi_215051831
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:57 schreef Zefi het volgende:

[..]
Het secularisme en aanverwante ideologieën (democratie, kapitalisme, enz.) hebben de bloedbaden en bekeringsdrang (tot die ideologieën) gewoon voortgezet middels alle oorlogen die sindsdien gevoerd zijn en nog steeds worden. Onze regeringen vermoorden niet enkelingen, maar vernietigen complete landen waarbij honderdduizenden slachtoffers vallen en miljoenen op de vlucht slaan.

Misschien een keer het oude testament lezen dan. Echt serieus, je onwetendheid hierover komt in je laatste alinea wel duidelijk naar voren. Hele volkeren zijn in opdracht van Jahweh verjaagd en vermoord, waarbij de Israëlieten niks mochten sparen, geen vrouwen, geen baby's, geen dieren. Wordt expliciet genoemd. Ook zijn er gebieden veroverd, o.a. het gebied Kanaän. Slaven zijn er ook gemaakt. Enz. Lees een keer het OT zou ik zeggen.
:Z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215051836
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ware het niet dat het christendom in West-Europa nauwelijks nog een rol van betekenis speelt en het Jodendom al helemaal niet.
Dat maakt feitelijk niet uit voor de juistheid van de stelling, namelijk dat de intolerantie van X altijd een probleem zal vormen voor de tolerantie van Y wanneer het gaat om conflicterende kernpunten.

quote:
Dat is dus wat botst: Westerse waarden zijn losgekoppeld van religieuze, omdat men in West-Europa na schande en schaamte en veel wijsheid heeft besloten dat religie nooit fundament kan en mag zijn voor de inrichting van een maatschappij. Waarom? Omdat zaken baseren op hemelse openbaringen met bijpassende set wetten en regels a) niet te bewijzen zijn met empirie of ratio en b) dit t.a.t. leidt tot onderdrukking van anders- en niet-gelovigen.
Eens.
quote:
Plus natuurlijk het feit dat het christendom al een eeuw of drie Verlichting heeft gekend.
Daar ben ik het zelden tot nooit mee eens, er is geen verlichting te bespeuren in hoe extremistische christenen met moderne liberale vraagstukken.

quote:
Dat krampachtig willen gelijkschakelen van religies om maar niet te hoeven spreken over het fundamentalistische aspect van de Islam, dat een bedreiging vormt voor voornoemde waarden, is een laatste troefkaart van lieden die of die religie zelf aanhangen, of als de dood zijn door de woke goegemeente in de ban gedaan te worden wegens 'racisme'.
Blijf vooral spreken over de fundamentalistische en vooral de gevaarlijke kanten van de islam, ik zie daar geen kwaad in om het aan de kaak te stellen. In globale zin durf ik desalniettemin wel te stellen dat extremistische christenen geen haar beter zijn dan joodse of Islamitische extremisten. Om daarin simpelweg selectief verontwaardigd te zijn en te doen alsof er een inherent verschil in zit tussen de extremisten van de een of de ander vind ik wel naïef en eenzijdig.
pi_215051868
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 12:02 schreef Killumination het volgende:

[..]
Dat maakt feitelijk niet uit voor de juistheid van de stelling, namelijk dat de intolerantie van X altijd een probleem zal vormen voor de tolerantie van Y wanneer het gaat om conflicterende kernpunten.
[..]
Eens.
[..]
Daar ben ik het zelden tot nooit mee eens, er is geen verlichting te bespeuren in hoe extremistische christenen met moderne liberale vraagstukken.
[..]
Blijf vooral spreken over de fundamentalistische en vooral de gevaarlijke kanten van de islam, ik zie daar geen kwaad in om het aan de kaak te stellen. In globale zin durf ik desalniettemin wel te stellen dat extremistische christenen geen haar beter zijn dan joodse of Islamitische extremisten. Om daarin simpelweg selectief verontwaardigd te zijn en te doen alsof er een inherent verschil in zit tussen de extremisten van de een of de ander vind ik wel naïef en eenzijdig.
Punt is: 'extreme christenen' in West-Europa zijn een absolute minderheid. Christelijke aanslagen in West-Europa? Om een 'christelijk kalifaat' te stichten?

Heb je het over Trumpiaans Amerika, heb je een punt, en daar heb ik al hele epistels aan gewijd, hoe de GOP gegijzeld is door Evangelicals.

We hebben het hier echter niet over de VS.

Trachten christelijk en joods extremisme in West-Europa te vinden is sowieso een hele opgaaf; succes.

Simpel experiment:

Ga in Amsterdam, Rotterdam, Londen, Parijs, Berlijn vandaag drie cartoons op straat tonen: een van Mozes, een van Jezus, een van Mohammed.

We weten allemaal wat de gevolgen zijn.

En DAT is waarom je vergelijking mank gaat
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215051888
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Voor de moslims waarvan de hoofden zijn afgehakt door extremistische christenen maakt het echt niet uit hoor hoe zij Jezus of Mozes ervaarden. Het heeft ze namelijk letterlijk de kop gekost.
pi_215051897
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 12:08 schreef Killumination het volgende:

[..]
Voor de moslims waarvan de hoofden zijn afgehakt door extremistische christenen maakt het echt niet uit hoor hoe zij Jezus of Mozes ervaarden. Het heeft ze namelijk letterlijk de kop gekost.
Zijn daar recente voorbeelden van? Liefst van West-Europese christenen en Joden, uiteraard, waar het hier over gaat
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 september 2024 @ 12:10:23 #73
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_215051908
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 12:08 schreef Killumination het volgende:

[..]
Lekker recent ook :')
pi_215051913
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 12:10 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Lekker recent ook :')
Tijd is relatief. :{w
pi_215051922
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 september 2024 12:11 schreef Drxx het volgende:

[..]
Tijd is relatief. :{w
Hmmja, denk dat een homoseksueel anno 2024 liever vertoeft in West-Europa dan in Pakistan
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')