Nou, weet je wat het is, ik heb in een lang verleden ooit eens serieus geschaakt. Daar heb ik heel veel spijt van, maar zo kwam ik ook in contact met bridgers, en pokerspelers, en go-spelers, en heel erg veel van die andere denkspelen. Ik denk dat ik in mijn leven misschien vier, vijf potjes bridge hebt gespeeld. Dan altijd met iemand die daar hl erg goed in was en twee anderen die het ook voor de eerste, of tweede keer bekeken. Dan is dat niet zo interesssant. Pokeren wel een hele tijd (in de hoogtijdagen in de vroege jaren '00). Go ook nog wel, maar ja, toch gewoon schaken dus.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, slechts matige poginkjes ... jij wel?
Nou, het feest gaat straks echt beginnen bij de moties. Dat zal wel wat geroffel opleveren.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:05 schreef Puzzie het volgende:
Nieuwsuur ff doorgenomen en ze zijn nog steeds bezig
Weinig arme Dick aan, eigen keuzequote:Op vrijdag 20 september 2024 02:04 schreef Jason22 het volgende:
Arme Dick, over een past uur begint de ministerraad alweer.
Gaat vandaag niet meer gebeuren lijkt me.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:04 schreef JAM het volgende:
...maar nu verder! KOM OP NSC! LAAT JE BALLEN ZIEN!
De denkt met je l*lquote:Op vrijdag 20 september 2024 02:06 schreef Vincent_student het volgende:
Ah. Femke Wiersma is er ook weer. Mijn favorietje.
Ik heb wel wat serieus geld gewonnen/verdiend met poker. Dat dan weer wel. Hoe serieus heb je geschaakt? Want zonder heel vervelend te doen was de rating die je had niet zo indrukwekkend?quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:04 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou, weet je wat het is, ik heb in een lang verleden ooit eens serieus geschaakt. Daar heb ik heel veel spijt van, maar zo kwam ik ook in contact met bridgers, en pokerspelers, en go-spelers, en heel erg veel van die andere denkspelen. Ik denk dat ik in mijn leven misschien vier, vijf potjes bridge hebt gespeeld. Dan altijd met iemand die daar hl erg goed in was en twee anderen die het ook voor de eerste, of tweede keer bekeken. Dan is dat niet zo interesssant. Pokeren wel een hele tijd (in de hoogtijdagen in de vroege jaren '00). Go ook nog wel, maar ja, toch gewoon schaken dus.
Nee, verwacht ik ook niet hoor. Ik had er in twee topics geleden (of een) al wat over geschreven: NSC wacht de Raad van State af, dat klapt dan, en dan hebben we weer een leuk avondje. Het zou wel wat zeggen als tenminste een, twee of drie van de NSC'ers tegen stemmen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Gaat vandaag niet meer gebeuren lijkt me.
Of zou Omtzigt zich geroerd hebben.
Ja, van alle minister wil je haar het liefste neuken. Duh.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:06 schreef Vincent_student het volgende:
Ah. Femke Wiersma is er ook weer. Mijn favorietje.
Ja, dat klopt. Ik weet het, ik mag er niet naar kijken, maar ik vind haar gewoon een lekker ding. Dat vond ik al toen ze met de Slimste mens meedeed.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De denkt met je l*l
En je bent 2x zo oud..
Kijken mag best. Aanraken ook als zij dat ook wil. Weinig kans echterquote:Op vrijdag 20 september 2024 02:09 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Ik weet het, ik mag er niet naar kijken, maar ik vind haar gewoon een lekker ding. Dat vond ik al toen ze met de Slimste mens meedeed.
I know.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kijken mag best. Aanraken ook als zij dat ook wil. Weinig kans echter
Is normaalquote:Op vrijdag 20 september 2024 02:11 schreef Vincent_student het volgende:
De moties worden in sneltreinvaart ontraden.
Nee, is het ook niet. Ik wil ook niet beweren dat ik op hoog niveau heb geschaakt, maar ik nam het wel serieus. Een lange partij spelen, toernooien spelen enzo, dat is ook wat anders dan een beetje vluggeren op internet. Ik denk dat mijn peakrating (zoals ze dat zo mooi noemen) ergens tussen de 1800 - 1900 lag. Schaken is gewoon eens spelletje, dat moet je gewoon voor je lol doen, maar enige illusie dat je daar je werk van kan maken ofzo, in Nederland, met gasten als Giri, Van Foreest, Bok... dan zou ik daar zestig uur per week mee bezig moeten zijn en dan was het hoogstwaarschijnlijk ook nooit wat geworden. Ik heb de eer gehad om bij wijze van hoge uitzondering nog een paar keer bij DD in te mogen vallen in de KNSB tegen IM's - waar ik er ook gewoon keihard vanaf ging - dus ik heb er van genoten. Mijn ex daarentegen is wel een briljante schaakster geworden, die as we speak voor haar land uit mag komen op de Olympiade in Budapest!quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik heb wel wat serieus geld gewonnen/verdiend met poker. Dat dan weer wel. Hoe serieus heb je geschaakt? Want zonder heel vervelend te doen was de rating die je had niet zo indrukwekkend?
Of hij heeft andere waarden dan jij. Hij lijkt er wel zin in te hebben om lekker oppositie te voeren.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:08 schreef Vincent_student het volgende:
Timmermans zal ook wel denken: Was ik nou maar in Europa gebleven. Die Wopke lacht ons allemaal uit. Die zit daar mooi in Brussel. Die denkt ook vast wel: laat dat hele Den Haag maar in elkaar storten.
quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:14 schreef HiDiHo het volgende:
Geen dekking, ontraden
Geen dekking, ontraden
Geen dekking, ontraden
Geen dekking, ontraden
Geen dekking, ontraden
,.....
quote:
Ja, allemaal in de lijn van verwachtingen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:14 schreef HiDiHo het volgende:
Geen dekking, ontraden
Geen dekking, ontraden
Geen dekking, ontraden
Geen dekking, ontraden
Geen dekking, ontraden
,.....
Bikker ookquote:Op vrijdag 20 september 2024 02:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat een bevlogen pragmatisme. Alles ontraden behalve motie Eerdmans
Logisch toch, er is geen dekking en dus geen geld om die moties uit te voeren.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat een bevlogen pragmatisme. Alles ontraden behalve motie Eerdmans
Als er een, twee, drie NSC'ers tegen gaan stemmen in de hoofdelijke stemming, dan ben ik allang tevreden.quote:
Ah zo, ja. Op zo'n manier nam ik klaverjassen ook wel serieus ooit met mijn partner. Schaken is zo mooi man, maar het klassieke formaat straft je zo hard af voor een fout, dat het me wat te veel demoraliseert en je kunt nooit ook maar in de buurt komen qua leren wat de toppers doen. Misschien is bridgen dan toch waar het is, ook omdat dat een teamsport is met 2 of zelfs 4.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:12 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee, is het ook niet. Ik wil ook niet beweren dat ik op hoog niveau heb geschaakt, maar ik nam het wel serieus. Een lange partij spelen, toernooien spelen enzo, dat is ook wat anders dan een beetje vluggeren op internet. Ik denk dat mijn peakrating (zoals ze dat zo mooi noemen) ergens tussen de 1800 - 1900 lag. Schaken is gewoon eens spelletje, dat moet je gewoon voor je lol doen, maar enige illusie dat je daar je werk van kan maken ofzo, in Nederland, met gasten als Giri, Van Foreest, Bok... dan zou ik daar zestig uur per week mee bezig moeten zijn en dan was het hoogstwaarschijnlijk ook nooit wat geworden. Ik heb de eer gehad om bij wijze van hoge uitzondering nog een paar keer bij DD in te mogen vallen in de KNSB tegen IM's - waar ik er ook gewoon keihard vanaf ging - dus ik heb er van genoten. Mijn ex daarentegen is wel een briljante schaakster geworden, die as we speak voor haar land uit mag komen op de Olympiade in Budapest!
Bij schaken is dat ook zo, trouwens. Partijen worden daar ook in teams gespeeld. Dan speel je 8 tegen 8 en gaat er ook veel tijd zitten in wat er op de andere borden gebeurd. Dat het ook is van: 'Ja, je staat op remise, bord vijf staat op winst... ik begrijp dat je kansen hebt maar als je hier remise haalt, dan wint het team.' Toernooien zijn al helemaal slopend. Twee, soms drie partijen per dag ( drie uur, tenminste), of, bij FIDE-toernooien, elke dag een partij van vijf uur. Dat is zwaar. Ik had daar op een gegeven moment, zeker toen ik kinderen kreeg ook gewoon geen zin meer in.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ah zo, ja. Op zo'n manier nam ik klaverjassen ook wel serieus ooit met mijn partner. Schaken is zo mooi man, maar het klassieke formaat straft je zo hard af voor een fout, dat het me wat te veel demoraliseert. Misschien is bridgen dan toch waar het is, ook omdat dat een teamsport is met 2 of zelfs 4.
Allemaal aan de NSC trekken.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:18 schreef Cyan9 het volgende:
Kwartier bedenktijd.
Voor de vorm, want spannend wordt het vast niet meer.
Potje schaken dan weer?quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dus wat gaan we doen om de tijd te doden @:JAM @:SnertMetChoco
Ik ga een tosti eten en slapen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dus wat gaan we doen om de tijd te doden @:JAM @:SnertMetChoco
Kan ik niet. Dat ene potje is >10 jaar geleden en toen wist ik ook niet wat ik deed..quote:
Ik heb het verder niet gevolgd na een tijdje, maar doorgaans zijn er "tienduizend" moties en moet er her en der wel of niet steun gezocht worden. Niet alleen over een vertrouwensvraag ofzo.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het is toch ook onzin lijkt me dat fracties het moeten bespreken. Lijkt me dat de enige die wat te bespreken hebben NSC is.
Ja, dat is ook niet best als je het niet gewend bent. Gaat lang niet meer over de beste zetten doen op dat tempo.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Even geslacht in schaken. Ben die tijdsdruk ook niet gewend. Lol.
Ach, ik weet niet eens wat de stukken doen/mogen en wat de regels zijnquote:Op vrijdag 20 september 2024 02:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Even geslacht in schaken. Ben die tijdsdruk ook niet gewend. Lol.
Ik geloof er geen reet van.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ach, ik weet niet eens wat de stukken doen/mogen en wat de regels zijn
Ik dacht dat er alleen die moties van Eerdmans waren. En die van Omtzigt lijkt me de enige die ze echt moeten bespreken. Tenminste gezichtsbedekkende kleding verbieden gaat lijkt me geen zak doen. Demonstranten blijven dat gewoon doen alleen dan zijn ze strafbaar I guess. Vind het nogal een linke motie want Demonstranten doen het om geen gezeik te krijgen of werk of van extreem-rechtsen die bepaald niet gezellig zijn als jij meeloopt in een demonstratie voor Palestina bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik heb het verder niet gevolgd na een tijdje, maar doorgaans zijn er "tienduizend" moties en moet er her en der wel of niet steun gezocht worden. Niet alleen over een vertrouwensvraag ofzo.
Nou he eerste potje dat ik speelde begon ik letterlijk met stukken weggeven vanaf beurt 1. Daarvoor had ik toch laatst geen schaatswormhole gevolgd op youtubequote:Op vrijdag 20 september 2024 02:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ach, ik weet niet eens wat de stukken doen/mogen en wat de regels zijn
Motie 1 met hoofdelijke stemming staat ook nog steeds.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik dacht dat er alleen die moties van Eerdmans waren. En die van Omtzigt lijkt me de enige die ze echt moeten bespreken. Tenminste gezichtsbedekkende kleding verbieden gaat lijkt me geen zak doen. Demonstranten blijven dat gewoon doen alleen dan zijn ze strafbaar I guess. Vind het nogal een linke motie want Demonstranten doen het om geen gezeik te krijgen of werk of van extreem-rechtsen die bepaald niet gezellig zijn als jij meeloopt in een demonstratie voor Palestina bijvoorbeeld.
Oh ja die van Bikker over OV maar daar zal toch weinig overleg voor nodig zijn?
Ja precies, maar daar heeft toch alleen NSC wat te bespreken. De rest van het kabinet is duidelijk. De oppositie leek me ook extreem duidelijk.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:31 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Motie 1 met hoofdelijke stemming staat ook nog steeds.
Ah gelukkig toch niet zo te zien.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:34 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Pfff gaat NSC zich nu onttrekken aan de hoofdelijke stemming, wel heel flauw zeg.
Nee. Als je er niet bent danquote:Op vrijdag 20 september 2024 02:36 schreef Origami94 het volgende:
Ben je bij een hoofdelijke stemming als kamerlid verplicht om op te draven?
Dat we niet alleen geen asielcrisis hebben. Maar toch zeker een crisis binnen NSC.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:35 schreef probeer het volgende:
Wat zegt het als NSC niet komt / nog zo lang op zich laat wachten?
Nee, maar dan telt je stem niet. Kan dus wel uit maken. Of je kunt een deal maken met een andere die er niet is of als je geluk hebt die er wel is en aan de andere kant staat.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:36 schreef Origami94 het volgende:
Ben je bij een hoofdelijke stemming als kamerlid verplicht om op te draven?
Maar dan zou het kabinet dus de stemming verliezen? Dan zitten zij ook in een crisis lijkt me.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, maar dan telt je stem niet. Kan dus wel uit maken. Of je kunt een deal maken met een andere die er niet is of als je geluk hebt die er wel is en aan de andere kant staat.
We horen het nu als kiezer. Controlequote:Op vrijdag 20 september 2024 02:39 schreef Timwonnacott het volgende:
Dit zou digitaal toch 20x sneller kunnen.
Maar het theater! Het theater!quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:39 schreef Timwonnacott het volgende:
Ach dit geeft toch vibes van je middelbare schooltijd. Das ook wat waard.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:39 schreef Timwonnacott het volgende:
maar ik zie nu toch niet wat wie stemt. Wat dat betreft kan digitaal toch prima. Zolang het kamerlid kan zien welke stem ze hebben uitgebracht zou ik wel geloven dat bijvoorbeeld Timmermans wel de media op zou zoeken als zijn stem voor wordt geteld terwijl het tegen was.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
We horen het nu als kiezer. Controle
Niet eens een mooi avondgebed van Stoffer of nog een leuk gedichtje van Bosma. Ja, ja, zoals altijd, gaat het als een nachtkaarsje uit.quote:
Ah, daar is de PVV-webcare. Ik dacht al: waar waren jullie nu de hele dag? Plop-plop?quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:52 schreef Bassie48 het volgende:
Wat een ongelofelijke onbenullen zitten er in de tweede kamer, vooral bij de oppositie. Nederland verkeert in een crisissituatie dus die noodwet moet er komen.
Humor om te lachen, zo vlak voor het slapen gaan.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:52 schreef Bassie48 het volgende:
Wat een ongelofelijke onbenullen zitten er in de tweede kamer, vooral bij de oppositie. Nederland verkeert in een crisissituatie dus die noodwet moet er komen.
Wordt ook weer symboolpolitiek, ze kunnen demonstranten nu al nauwelijks aan, ze gaan ze echt niet ineens aanspreken als ze tijdens zo een demonstratie hun gezicht gaan bedekken.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nou jippie demonstreren wordt weer ingeperkt. Kut Eerdmans.
Ik ben VVD'er. De oppositie maakte zoals gewoonlijk weer niks klaar. Wel een grote bek maar enige realiteitszin ontbreekt weer als gewoonlijk.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:53 schreef JAM het volgende:
[..]
Ah, daar is de PVV-webcare. Ik dacht al: waar waren jullie nu de hele dag? Plop-plop?
Ja, laten we het daar maar bij laten inderdaad. Slaap lekker.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:55 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik ben VVD'er. De oppositie maakte zoals gewoonlijk weer niks klaar. Wel een grote bek maar enige realiteitszin ontbreekt weer als gewoonlijk.
Maar goed, welterusten allemaal.
Sorry, maar hoe kun je naar deze show kijken en denken dat dit functioneel was? Waarom MOET dit kabinet een noodwet gebruiken waar ze maanden terug al een spoedwet hadden kunnen aannemen? Waar al het advies wat ze kregen was: "gebruik een spoedwet, dat is effectiever en beter" en dan alsnog: "nehhh, laten we een noodwet verder onderzoeken". Hoe serieus neemt dit kabinet de zorgen van de burger over dit onderwerp?quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:55 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik ben VVD'er. De oppositie maakte zoals gewoonlijk weer niks klaar. Wel een grote bek maar enige realiteitszin ontbreekt weer als gewoonlijk.
Klopt volgens mij zei ik ook al dat het praktisch niet zoveel uit zou maken. Toch wordt het dan strafbaar dus is het een inperking. Ik ben verder zeker tegen gezichtsbeddekking als er bijvoorbeeld met een burgemeester of universiteitsbesturen wordt gesproken. Maar op straat vind ik het niet zon probleem.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:53 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Wordt ook weer symboolpolitiek, ze kunnen demonstranten nu al nauwelijks aan, ze gaan ze echt niet ineens aanspreken als ze tijdens zo een demonstratie hun gezicht gaan bedekken.
Nee hoor ze toonden juist realiteitszin die totaal ontbreekt bij het kabinet. Wanneer Yesilgos of Wilders, gaan wijzen naar Timmermans. Terwijl zeker Yesilgos partij toch veel meer in de melk te brokkelen had het afgelopen decennium weet je dat ze weinig realiteit zien. Die crisis heeft het kabinet totaal niet kunnen onderbouwen dat geven ze zelf ook gewoon toe. Daar moeten ze nog op terugkomen. De oppositie toonde overduidelijk dat er geen crisis is behalve dat Wilders dat heeft afgesproken.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:55 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar goed, welterusten allemaal.
Snert, wil je echt nog die weg op? Ik ben het roerend met je eens hoor. Die noodwet gaat 'er komen'. Het kabinet gaat dat doordrukken. De Raad van State torpedeert het. Het NSC heeft zichzelf in een positie gemaneuvreerd dat ze er dan wel nee op moeten zeggen. Dan komt er een nachtelijk debat waarin de PVV dan de keus heeft om of dat kabinet te laten klappen onder het mom van: 'Laffe NSC'ers die zich weer laten kapen door de ambtenarij!, of ze zeggen: 'Dan toch een spoedwet! Alles duurt weer drie maanden langer door zuur links!'quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Sorry, maar hoe kun je naar deze show kijken en denken dat dit functioneel was? Waarom MOET dit kabinet een noodwet gebruiken waar ze maanden terug al een spoedwet hadden kunnen aannemen? Waar al het advies wat ze kregen was: "gebruik een spoedwet, dat is effectiever en beter" en dan alsnog: "nehhh, laten we een noodwet verder onderzoeken". Hoe serieus neemt dit kabinet de zorgen van de burger over dit onderwerp?
Ja dit PVV plan is ook zon opzetje dat Baudet staat te juichen en begint over laten we ook een nacht met de lange messen bij die ministeries doen die jullie plannen afraden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 03:02 schreef JAM het volgende:
[..]
Snert, wil je echt nog die weg op? Ik ben het roerend met je eens hoor. Die noodwet gaat 'er komen'. Het kabinet gaat dat doordrukken. De Raad van State torpedeert het. Het NSC heeft zichzelf in een positie gemaneuvreerd dat ze er dan wel nee op moeten zeggen. Dan komt er een nachtelijk debat waarin de PVV dan de keus heeft om of dat kabinet te laten klappen onder het mom van: 'Laffe NSC'ers die zich weer laten kapen door de ambtenarij!, of ze zeggen: 'Dan toch een spoedwet! Alles duurt weer drie maanden langer door zuur links!'
Lang verhaal kort: Wilders heeft het mooi gespeeld. Die heeft er een fucked if you do, fucked if you don't ingegooid. Of hij omzeilt de Kamer en breekt de democratie en rechtstaat (verder) af, of hij kan roepen dat het weer zuur links en D66-rechters waren die het weer verkloot hebben. Zulks is gewoon de hele trieste realiteit. Ik hoop dat de opposititie in de komende weken/maanden met een verhaal weet te komen om daar iets tegen de beginnen, want dit kan niet. Kan, niet. Kan niet.
Ik zou het liefst willen zeggen: 'Ach, het zal zijn vaart wel lopen, ik neem nog een biertje.', maar daar ben ik nu echt gewoon te oud voor. Dit is gewoon een ramp. Werkelijk een ramp. Niet allen voor 'de zure linksen', die er goddank nog wat aan gelegen om een normale, democratische procedure te volgen, maar ook voor de 'rechtsen', die graag willen (voor de vorm: ik weet niet waarom, ik ben het er mee oneens) dat het asielbeleid nr. 1 van de politieke agenda zou moeten zijn. Tegen hen zeg ik: met een spoedwet zou dat sneller en beter geregeld worden. U wordt hier voor het lapje gehouden. U wordt hier wederom besodemieterd. Doe het niet. Houd ermee op, trap er niet in.quote:Op vrijdag 20 september 2024 03:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dit PVV plan is ook zon opzetje dat Baudet staat te juichen en begint over laten we ook een nacht met de lange messen bij die ministeries doen die jullie plannen afraden.
Je moet echt stekeblind zijn om dan te zeggen dat is realiteitszin. Waarom hebben die ambtenaren het dan mis?
Ik zag al mensen beginnen over ja de RvS wordt geleid door Thom de Graaf dus die zijn niks waard.
Premier (plop) Wilders is doodeng. Zijn zetbaas Schoof heeft te weinig integeriteit.
Eerlijk gezegd zou de oppositie gewoon een soort staking moeten doen als die noodwet er komt. Want wat is uberhaupt het nut van nog naar de kamer gaan als er wetteloosheid is wanneer Wilders dat wil.
Die kunnen toch niets ander dan, wanner de RvS het torpedeert (want dat gaat de RvS doen) daar hun conclusies aan verbinden? Dit is toch gewoon een halve putsch? Zet maar gewoon noodrecht in bij alles wat je een crisis meent. Regeren per decreet. Geen Tweede-Kamer, geen Eerste-Kamer. Nee. De MP roept gewoon 'crisis' en dat is het dan. Ja, voor de vorm. Als die noodwet er dan is, die dan al maanden in werking is voor het op de parlementaire agenda komt mogen ze er ook wat over zeggen, zonder enige gevolgen. Het kan niet. Het kan niet. Het kan niet.quote:Op vrijdag 20 september 2024 03:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
NSC zal naar mijn inschatting nog wel draaien trouwens. Die staan op zulk dik verlies dat ook als de RvS negatief adviseert ze gewoon achter Wilders blijven staan. De hoop voor rechtsstaat Nederland ligt blijkbaar bij de rechter wat dan misschien een soort van poetisch is maar inderdaad zoals Ouwehand zei een dik dieptepunt in onze democratie.
Huichelachtig kabinet, ongeveer alles wat ze zeggen is gelogen.
Waarom kunnen ze dan niet anders. Welk standpunt hebben ze nog niet bij het grofvuil gezet. Nu maakt eentje meer of minder toch ook niks meer uit. Mij leek dat van Vroonhoven net al niet anders kon. Ze zei toch letterlijk ja we zijn voor goed bestuur, maar afspraak is ook afspraak.quote:Op vrijdag 20 september 2024 03:20 schreef JAM het volgende:
[..]
Die kunnen toch niets ander dan, wanner de RvS het torpedeert (want dat gaat de RvS doen) daar hun conclusies aan verbinden? Dit is toch gewoon een halve putsch? Zet maar gewoon noodrecht in bij alles wat je een crisis meent. Regeren per decreet. Geen Tweede-Kamer, geen Eerste-Kamer. Nee. De MP roept gewoon 'crisis' en dat is het dan. Ja, voor de vorm. Als die noodwet er dan is, die dan al maanden in werking is voor het op de parlementaire agenda komt mogen ze er ook wat over zeggen, zonder enige gevolgen. Het kan niet. Het kan niet. Het kan niet.
Het is al bijna meer dan een uur afgelopen. Waarschijnlijk liep je stream gigantisch achter.quote:Op vrijdag 20 september 2024 03:46 schreef Charmian het volgende:
Huh? Ze zijn nog bezig (schorsing van 5 minuten), maar ineens een herhaling.
quote:Op vrijdag 20 september 2024 03:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is al bijna meer dan een uur afgelopen. Waarschijnlijk liep je stream gigantisch achter.
Ja, het is weer leuk dat je er nu even een die ene soundbite uitpikt (en ook leuk dat de NOS dat doet, trouwens). Als je nu de afgelopen twee dagen mee had gemaakt en gevolgd, integraal, dan (mag ik hopen) was je toch tot een ander oordeel over Jetten gekomen. Die heeft het heel goed en heel netjes gedaan. Het is toch wat treurig om te zien dat men bij de NOS er blijkbaar de nood voelt (omwille het idee van 'balans', of iets dergelijks) het zonderlinge en vreemdsoortige gelul van dit Kabinet weer recht proberen te breien. Het komende half jaar, tenminste, wil ik niks meer horen over 'de gevestigde linkse massamedia'. Dank daarvoor.quote:Op vrijdag 20 september 2024 05:11 schreef Bassie48 het volgende:
Tjongejonge, wat gaat die oersaaie en stomvervelende Jetten toch af. Hier wordt hij spreekwoordelijk flink op zijn muil geslagen door de MP:
https://nos.nl/artikel/25(...)coalitie-zeer-slecht
Schoof moet zich niet zo aanstellen. Het is zijn eigen verantwoording dat hij zich gewoon een marionet van Wilders laat blijken. Sneue vent.quote:Op vrijdag 20 september 2024 05:11 schreef Bassie48 het volgende:
Tjongejonge, wat gaat die oersaaie en stomvervelende Jetten toch af. Hier wordt hij spreekwoordelijk flink op zijn muil geslagen door de MP:
https://nos.nl/artikel/25(...)coalitie-zeer-slecht
uit hetzelfde nieuwsbericht. Toch typisch dat PVV en VVD de voltallige oppositie nodig hadden om dan toch eens te zeggen dat er haast is. N moeten ze opeens proberen die onderbouwing voor crisis te vinden, dat waar ze dus al een vol jaar de tijd voor hebben. Was er een daadwerkelijke crisis, zeg de Russen komen. Dan hoeven ze toch geen jaar te onderhandelen om die crisis van de Russen die komen dan alleen maar uit te roepen omdat Wilders zegt we hebben het nou eenmaal afgesproken. Geef ons de kans om nog weken na te denken over waarom die Russen die in ons land zijn aantoonbaar te maken.quote:De urenlange discussie lokte PVV en VVD uit om juist te pleiten voor vaart achter alle asielwetgeving: de noodbepaling uit de Vreemdelingenwet, de tijdelijke asielcrisiswet en alle andere maatregelen uit het regeerprogramma. "We kunnen hier wel tot diep in de nacht over praten, maar kom gewoon snel met deugdelijke wetgeving", zei fractievoorzitter Yesilgz. "Dan kunnen we daar als Kamer over oordelen."
Ook Wilders wil niets van afzwakking weten. "Ik heb niet de ruggengraat van een banaan", zei hij tegen de camera's in de gangen van de Tweede Kamer. Hij vindt dat het kabinet eerst moet proberen met een juridisch houdbare onderbouwing van de noodwetgeving te komen. "De minister heeft hier nog niet eens de kans voor gehad."
Bassie de clown komt voor de clowns opquote:Op vrijdag 20 september 2024 02:52 schreef Bassie48 het volgende:
Jetten was weer vreselijk. Die man komt nooit met oplossingen, werkt altijd tegen en speelt altijd op de man.
Lulletje Jetten. De man die nog nooit een bedrijf van binnen heeft gezien. Lees: die nog nooit echt gewerkt heeft. Helaas zijn er daar meer van in de tweede kamer.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:52 schreef Bassie48 het volgende:
Jetten was weer vreselijk. Die man komt nooit met oplossingen, werkt altijd tegen en speelt altijd op de man.
Goed verhaal, maar dit moet natuurlijk ploppenspeler zijn.quote:
Trckener Kecksquote:Op vrijdag 20 september 2024 02:46 schreef JAM het volgende:
De avond valt,
de dag is voorbij.
je loopt eenzaam over straat.
Ooit was het in voor,
en in tegenspoed,
nu weet je diep in je hart,
het komt nooit meer goed.
Amen. Tot het oordeel van de Raad van State en de eerste echte kabinetscrisis dan. Let wel even dat dit een novum is in onze parlementaire geschiedenis is.
De hele PVV fractiequote:Op vrijdag 20 september 2024 06:59 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Lulletje Jetten. De man die nog nooit een bedrijf van binnen heeft gezien. Lees: die nog nooit echt gewerkt heeft. Helaas zijn er daar meer van in de tweede kamer.
Ik begreep anders dat Rob Jetten heel hard werkt en ik veronderstel dat hij meer bedrijven van binnen heeft gezien dan jij. Je houdt je trouwens niet aan de gedragsregels die hier gelden en die staan toch duidelijk aangegeven.quote:Op vrijdag 20 september 2024 06:59 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Lulletje Jetten. De man die nog nooit een bedrijf van binnen heeft gezien. Lees: die nog nooit echt gewerkt heeft. Helaas zijn er daar meer van in de tweede kamer.
Ik heb niet het idee dat ze bij NSC zoveel interesse hebben in de peilingen. Ja, ze moeten blijven bestaan, maar 3-7 zetels is ook prima. Ik denk echt niet dat ze gaan draaien op dit punt, daarvoor hebben ze zich teveel ingegraven. Nu afschieten was teveel gevraagd en ook nooit de verwachting van iemand, dat afschieten doen ze denk ik gewoon achter de schermen in de ministerraad. Uitermark gaat hier nooit mee instemmen en dat is ook precies de reden dat ze op die plek zit.quote:Op vrijdag 20 september 2024 03:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
NSC zal naar mijn inschatting nog wel draaien trouwens. Die staan op zulk dik verlies dat ook als de RvS negatief adviseert ze gewoon achter Wilders blijven staan. De hoop voor rechtsstaat Nederland ligt blijkbaar bij de rechter wat dan misschien een soort van poetisch is maar inderdaad zoals Ouwehand zei een dik dieptepunt in onze democratie.
Huichelachtig kabinet, ongeveer alles wat ze zeggen is gelogen.
Welke crisis, die van de laagste asielinstroom in jaren? Die de helft van de verwachtte instroom telt? Die crisis?quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:52 schreef Bassie48 het volgende:
Ja, wel duidelijk dat NSC dit gaat torpederen. Ze zeiden het nog net niet hardop.quote:Op vrijdag 20 september 2024 07:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat ze bij NSC zoveel interesse hebben in de peilingen. Ja, ze moeten blijven bestaan, maar 3-7 zetels is ook prima. Ik denk echt niet dat ze gaan draaien op dit punt, daarvoor hebben ze zich teveel ingegraven. Nu afschieten was teveel gevraagd en ook nooit de verwachting van iemand, dat afschieten doen ze denk ik gewoon achter de schermen in de ministerraad. Uitermark gaat hier nooit mee instemmen en dat is ook precies de reden dat ze op die plek zit.
De rechtsstaat in handen van een rechter, maar wel een rechter die in het kabinet is geplaatst om op die rechtsstaat te letten.
De asielcrisis is enorm. Duizenden, tienduizenden mensen die hier jaarlijks komen en allemaal huizen, zorg, werk, geld en onderwijs eisen. Velen van hen hebben een onduidelijke historie. We kunnen het gewoon niet aan. Zie Ter Apel. Miljoenen Nederlanders hebben dezelfde mening als ik, zie de verkiezingsuitslag.quote:Op vrijdag 20 september 2024 07:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Welke crisis, die van de laagste asielinstroom in jaren? Die de helft van de verwachtte instroom telt? Die crisis?
Als je nou een noodwet invoerde om eindelijk de stikstofuitstoot en watervervuiling aan te pakken, daar zou ik nog iets van begrijpen. Om de natuur te redden is het al 5 over 12, daar is elke seconde wachten er al 1 te lang. Maar een noodwet omdat je teveel opvangplekken hebt gesloten en het vertikt de spreidingswet uit te voeren en je bewust er voor kiest dat Ter Apel overstroomt, om lekker een zondebok te hebben en niks aan de problemen te hoeven doen? Nee, dat zou onbegrijpelijk en onverdedigbaar zijn.
Dan opnieuw verkiezingen want Wilders blaast het op. NSC terug naar 1-2 zetels. Wat een rationele club dat NSC.quote:Op vrijdag 20 september 2024 08:05 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ja, wel duidelijk dat NSC dit gaat torpederen. Ze zeiden het nog net niet hardop.
Ja, rationeel is het landsbelang boven peilingen stellen. Echt niet elke partij in de Kamer is bezig met zo groot mogelijk worden. Irrationeel is een crisis willen uitroepen, maar nog even wachten omdat de onderbouwing er niet is. Iets wat even kan wachten is per definitie geen crisis.quote:Op vrijdag 20 september 2024 08:10 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dan opnieuw verkiezingen want Wilders blaast het op. NSC terug naar 1-2 zetels. Wat een rationele club dat NSC.
NSC zijn inderdaad prutsers. Die hadden extreemrechts in de regering nooit mogelijk keten maken. Dat was gelijk het begin van einde van die club alleen mogen ze nog even flink lijden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 08:10 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dan opnieuw verkiezingen want Wilders blaast het op. NSC terug naar 1-2 zetels. Wat een rationele club dat NSC.
Moet nog maar zien of NSC zich hier niet gewoon uit gaat draaien. Heb weinig fiducie in hun standvastigheid…quote:Op vrijdag 20 september 2024 08:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, rationeel is het landsbelang boven peilingen stellen. Echt niet elke partij in de Kamer is bezig met zo groot mogelijk worden. Irrationeel is een crisis willen uitroepen, maar nog even wachten omdat de onderbouwing er niet is. Iets wat even kan wachten is per definitie geen crisis.
quote:Europees Commissievoorzitter Von der Leyen belooft 10 miljard euro steun na overstromingen door cycloon Boris
Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen wil 10 miljard euro vrijmaken om de lidstaten die getroffen werden door cycloon Boris te steunen. Dat heeft ze gezegd tijdens een bezoek aan de Poolse stad Wroclaw.
Valerie Vanhelden, Belga
do 19 sep 20:37
Benieuwd of dit kabinet ook voor een opt-out zou kiezen als er in Nederland dergelijke overstromingen zijn en Europa hulp beschikbaar stelt.quote:Op vrijdag 20 september 2024 07:59 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)eyen-belooft-10-mil/
NSC gaat de stekker er niet meer uithalen met hun democratische staatsrechtelijke praatjesquote:Op vrijdag 20 september 2024 08:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Moet nog maar zien of NSC zich hier niet gewoon uit gaat draaien. Heb weinig fiducie in hun standvastigheid…
Je mag de rest van je leven niet meer stemmenquote:Op vrijdag 20 september 2024 08:27 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
NSC gaat de stekker er niet meer uithalen met hun democratische staatsrechtelijke praatjes
Het zou betekenen dat een stuk of 17 kamerleden op zoek zouden moeten naar een nieuwe baan
Wat een hypocriete partij🤡
Helaas op gestemd…..
Van der Plas wil ook die opt-out, maar zich tegelijkertijd wel beroepen op het Dublin-akkoord. Zo werkt dat natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 20 september 2024 08:20 schreef winterapfel het volgende:
[..]
[..]
Benieuwd of dit kabinet ook voor een opt-out zou kiezen als er in Nederland dergelijke overstromingen zijn en Europa hulp beschikbaar stelt.
(waarschijnlijk niet, immer wil men graag de lusten, niet de lasten)
quote:
Dit telt niet op.quote:Op vrijdag 20 september 2024 08:17 schreef KareldeStoute het volgende:
Moet nog maar zien of NSC zich hier niet gewoon uit gaat draaien.
De grootste vraag die ik op dit moment heb is hoeveel er nog van het NSC overblijft na evt nieuwe verkiezingen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 08:10 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ook tegen jou: Dat kan niet zonder onderbouwing. Je kan niet zomaar een crisis uitroepen als er helemaal geen crisis is. Dat is ook om jou te beschermen, al heb je dat denk ik niet door. Je kunt de grondwet en allerlei verdragen en regels niet 'voor het gemak' even opzij zetten wanneer het je uitkomt, want dan kan een ander kabinet dat in de toekomst ook wanneer ze maar willen en dat zou weer tegen je kunnen werken.quote:Op vrijdag 20 september 2024 02:52 schreef Bassie48 het volgende:
Verkeerde aangewezen.quote:
Amen. Het gaat inderdaad om te kunnen doen wat ze willen zonder enige verantwoording. Dat is heel eng als politici dat willen. En daarom hebben we juist al die controles om ons land uit handen te houden van eenlingen die vanuit de losse pols en op persoonlijke gevoelens gaan regeren. Dat vinden sommige mensen heel stoer, maar als dan links aan de macht komt dan wordt het huilie huilie als ze hetzelfde gaan doen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 04:15 schreef JAM het volgende:
Goed, ik ga m’n bed in, maar ik wil nog n ding kwijt voor iedereen die dit later leest: accepteer dit niet. Of je nou van links komt of van rechts: accepteer dit niet. As je de asielcrisis nou echt zo belangrijk vindt (niet mijn woorden, maar vooruit): snap dan dat de PVV hier niets aan wil doen. Ze hadden allang voor een spoedwet kunnen kiezen. Dan was dit maanden geleden al opgestart en (wellicht) opgelost. Als je daar over wil soebatten, prima. Dan was er tenminste een stuk sneller mee begonnen. De PVV wil per se noodrecht toepassen. Niet omdat het dan sneller opgelost wordt, maar om te kijken of ze zo de Kamer buitenspel kunnen zetten. Ze zijn er niet om problemen op te lossen, ze zijn er om te zien of ze per decreet kunnen gaan regeren. Of ze alles maar tot 'crisis' kunnen bombarderen. Het heeft niets te maken met het oplossen van dat probleem, want nogmaals, dat had veel sneller en gemakkelijker gedaan kunnen worden via spoedwetgeving.
Als ze echt iets hadden willen doen aan die asielcrisis, dan hadden ze gewoon een spoedwet kunnen voorstellen. In het debat vanavond was daar ook kamerbrede steun voor: niet alleen vanuit de oppositie, ook vanuit NSC zelf, die nu de wonderlijke positie op hebben genomen dat ze het eerst op de Raad van State willen laten klappen. Vanuit de VVD zelf: die zei: 'Werk dan aan beiden. Werk k aan die spoedwet', omdat ook Yesilgz, in haar onmeetbare wijsheid, ook wel begrijpt dat noodrecht op geen enkele manier uitkan.
De PVV wil hier niet anders dan alles op de spits drijven en chaos creren.Die noodwet komt er niet. Die wordt door de Raad van State getorpedeerd met een geweld waar Erich Topp zijn pet nog voor af zal nemen, alleen zodat ze later kunnen zeggen: 'Het was weer zuur links en die D66-rechters.' U wordt kei- en keihard voor de gek gehouden. Houd daarmee op.
De PVV geeft geen moer om onze democratie. Ze hebben schijt aan de rechtsstaat, de democratie, aan alles wat we de sinds - wat zal ik zeggen, sinds de Tachtigjarige Oorlog - verworven hebben. Het ergste daarbij is nog dat ze het gore lef om dat allemaal als ‘vaderlandsliefde’ te verkopen. Hou toch op. Wees blij dat je in een land woont waar geen potentaat aan de macht is die alles zelf kan beslissen, zoals een Kim of een Khomeini. Dat is waar het vanmiddag, vanavond, vannacht om ging. Niet om asiel, niet om immigratie. Het gaat om een machtswellusteling die er niet voor schroomt om de vreemdste, en heftigste middelen in te zetten om zijn wil door te drijven en ons parlement, onze verkozen volksvertegenwoordiging te omzeilen, buitenspel te zetten, te negeren, voor geen enkel ander doeleinde dan electoraal gewin. Machtswellust.
Ook al ben je het met de PVV eens. Ook al meen je echt dat asiel nu het belangrijkste punt op de politieke agenda zou moeten zijn. Ook al sta je achter hun plannen (waarbij het me niet duidelijk is geworden wat die plannen dan zijn, maar dat is weer een ander verhaal). Laat dat dan alsjeblieft aan gewoon aan onze volksvertegenwoordiging over, zodat dat eerlijk verloopt, zodat daar een breed draagvlak voor is, in plaats van dat over te laten aan de wil van een poppenspeler (Wilders) en zijn gewillige marionetten om zijn wil door te laten drijven, zonder dat daar enige feitelijke motivatie voor is en ondanks dat lk departement, elke jurist, elk persoon dat er iets verstandigs over te zeggen heeft gehad, het heeft afgekeurd en afgeraden.
Kut h, democratie. Kut h, feiten. Stel je toch eens voor dat ik altijd mijn willetje zou krijgen. Dan woonden hier vijftig bloedmooie vrouwen die me zouden pijpen voor een kwartje en een oude zuiplap die drank stookte en kwartjes uitdeelde. Alle ander mensen had ik dan allang het land uitgeschopt. Stel je eens voor dat jij altijd je willetje zou krijgen. Nou. Hoe zag ons genadige Vaderland er dan uit?
Ik vind het maar een enge wetenschap dat er zoveel mensen zijn die niets om onze democratie geven, maar wel roepen dat ze zogenaamd onze cultuur willen beschermen. Op geen enkele manier komt dit door Timmermans, maar de PVV-aanhang geeft niet zo veel om feiten, die denken dat politiek te vatten is in meme's.quote:
Goede postquote:Op vrijdag 20 september 2024 04:15 schreef JAM het volgende:
Goed, ik ga m’n bed in, maar ik wil nog n ding kwijt voor iedereen die dit later leest: accepteer dit niet. Of je nou van links komt of van rechts: accepteer dit niet. As je de asielcrisis nou echt zo belangrijk vindt (niet mijn woorden, maar vooruit): snap dan dat de PVV hier niets aan wil doen. Ze hadden allang voor een spoedwet kunnen kiezen. Dan was dit maanden geleden al opgestart en (wellicht) opgelost. Als je daar over wil soebatten, prima. Dan was er tenminste een stuk sneller mee begonnen. De PVV wil per se noodrecht toepassen. Niet omdat het dan sneller opgelost wordt, maar om te kijken of ze zo de Kamer buitenspel kunnen zetten. Ze zijn er niet om problemen op te lossen, ze zijn er om te zien of ze per decreet kunnen gaan regeren. Of ze alles maar tot 'crisis' kunnen bombarderen. Het heeft niets te maken met het oplossen van dat probleem, want nogmaals, dat had veel sneller en gemakkelijker gedaan kunnen worden via spoedwetgeving.
Als ze echt iets hadden willen doen aan die asielcrisis, dan hadden ze gewoon een spoedwet kunnen voorstellen. In het debat vanavond was daar ook kamerbrede steun voor: niet alleen vanuit de oppositie, ook vanuit NSC zelf, die nu de wonderlijke positie op hebben genomen dat ze het eerst op de Raad van State willen laten klappen. Vanuit de VVD zelf: die zei: 'Werk dan aan beiden. Werk k aan die spoedwet', omdat ook Yesilgz, in haar onmeetbare wijsheid, ook wel begrijpt dat noodrecht op geen enkele manier uitkan.
De PVV wil hier niet anders dan alles op de spits drijven en chaos creren.Die noodwet komt er niet. Die wordt door de Raad van State getorpedeerd met een geweld waar Erich Topp zijn pet nog voor af zal nemen, alleen zodat ze later kunnen zeggen: 'Het was weer zuur links en die D66-rechters.' U wordt kei- en keihard voor de gek gehouden. Houd daarmee op.
De PVV geeft geen moer om onze democratie. Ze hebben schijt aan de rechtsstaat, de democratie, aan alles wat we de sinds - wat zal ik zeggen, sinds de Tachtigjarige Oorlog - verworven hebben. Het ergste daarbij is nog dat ze het gore lef om dat allemaal als ‘vaderlandsliefde’ te verkopen. Hou toch op. Wees blij dat je in een land woont waar geen potentaat aan de macht is die alles zelf kan beslissen, zoals een Kim of een Khomeini. Dat is waar het vanmiddag, vanavond, vannacht om ging. Niet om asiel, niet om immigratie. Het gaat om een machtswellusteling die er niet voor schroomt om de vreemdste, en heftigste middelen in te zetten om zijn wil door te drijven en ons parlement, onze verkozen volksvertegenwoordiging te omzeilen, buitenspel te zetten, te negeren, voor geen enkel ander doeleinde dan electoraal gewin. Machtswellust.
Ook al ben je het met de PVV eens. Ook al meen je echt dat asiel nu het belangrijkste punt op de politieke agenda zou moeten zijn. Ook al sta je achter hun plannen (waarbij het me niet duidelijk is geworden wat die plannen dan zijn, maar dat is weer een ander verhaal). Laat dat dan alsjeblieft aan gewoon aan onze volksvertegenwoordiging over, zodat dat eerlijk verloopt, zodat daar een breed draagvlak voor is, in plaats van dat over te laten aan de wil van een poppenspeler (Wilders) en zijn gewillige marionetten om zijn wil door te laten drijven, zonder dat daar enige feitelijke motivatie voor is en ondanks dat lk departement, elke jurist, elk persoon dat er iets verstandigs over te zeggen heeft gehad, het heeft afgekeurd en afgeraden.
Kut h, democratie. Kut h, feiten. Stel je toch eens voor dat ik altijd mijn willetje zou krijgen. Dan woonden hier vijftig bloedmooie vrouwen die me zouden pijpen voor een kwartje en een oude zuiplap die drank stookte en kwartjes uitdeelde. Alle ander mensen had ik dan allang het land uitgeschopt. Stel je eens voor dat jij altijd je willetje zou krijgen. Nou. Hoe zag ons genadige Vaderland er dan uit?
De asielinstroom is wel degelijk een crisis. Denk inderdaad aan alle problemen met huisvesting, integratie en criminaliteit.quote:Op vrijdag 20 september 2024 08:08 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
De asielcrisis is enorm. Duizenden, tienduizenden mensen die hier jaarlijks komen en allemaal huizen, zorg, werk, geld en onderwijs eisen. Velen van hen hebben een onduidelijke historie. We kunnen het gewoon niet aan. Zie Ter Apel. Miljoenen Nederlanders hebben dezelfde mening als ik, zie de verkiezingsuitslag.
Gelukkig ziet het er naar uit dat die noodwet er komt. Jetten en Timmermans kunnen hysterisch gillen in de interruptiemicrofoon wat ze willen, die wet komt er gewoon.
Is ie altijd al geweest. Veel Nederlanders denken dat je telkens op iemand moet stemmen die duidelijk uitdraagt geen fuck om de Nederlandse rechtsstaat te geven en na een tijd vinden ze 'dat ie toch wel wat extreem is geworden'. Spannende tijden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:39 schreef klaasweetalles het volgende:
[ x ]
Deze man is echt krankzinnig aan het worden
Zucht, heb je gisteren niet gekeken of heb jij ook liever dat alles op de onderbuik gaat ipv feiten?quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De asielinstroom is wel degelijk een crisis. Denk inderdaad aan alle problemen met huisvesting, integratie en criminaliteit.
Juridisch gezien kan het dan wel niet als een crisis bestempeld worden, maar de gevolgen zijn het wel.
Een partij die hard roept dat het volk gesproken heeft, en er naar het volk geluisterd moet worden, om vervolgens zo snel mogelijk de volksvertegenwoordiging te passeren voor eigen agenda is historisch gezien oppassen geblazen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Amen. Het gaat inderdaad om te kunnen doen wat ze willen zonder enige verantwoording. Dat is heel eng als politici dat willen. En daarom hebben we juist al die controles om ons land uit handen te houden van eenlingen die vanuit de losse pols en op persoonlijke gevoelens gaan regeren. Dat vinden sommige mensen heel stoer, maar als dan links aan de macht komt dan wordt het huilie huilie als ze hetzelfde gaan doen.
O, we hebben gisteren geleerd dat asielzoekers die hier binnenkomen nooit crimineel zijn? Dat we niet heel veel moeite doen om mensen hier op te vangen? Dat de integratie niet moeizaam verloopt? Dat we geen huizen uit onze voorraad sociale huurwoningen halen om met voorrang weg te geven? (En ja, dat probleem is groter dan de statistiek laat zien, omdat asielzoekers starters zijn, en niet zoals veel anderen weer een woning vrijmaken.)quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zucht, heb je gisteren niet gekeken of heb jij ook liever dat alles op de onderbuik gaat ipv feiten?
Om te jankenquote:Op vrijdag 20 september 2024 09:39 schreef klaasweetalles het volgende:
[ x ]
Hoe Baudet praat, vooral op het eind, vermoed ik dat hij behoorlijk bezopen was.quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:39 schreef klaasweetalles het volgende:
[ x ]
Ik denk persoonlijk dat de gemiddelde Nederlander een asielzoeker en derde generatie immigrant met Marokkaanse roots nog niet uit elkaar kan houden. Dus wees wel kritisch op welke cijfers je gebruikt.quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De asielinstroom is wel degelijk een crisis. Denk inderdaad aan alle problemen met huisvesting, integratie en criminaliteit.
Juridisch gezien kan het dan wel niet als een crisis bestempeld worden, maar de gevolgen zijn het wel.
Hij ontneemt hem gewoon het woord.quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:39 schreef klaasweetalles het volgende:
[ x ]
Daar ging heel het debat niet over en dat had dit kabinet al lang kunnen aanpakken. Maar op de een of andere manier is er een gek die meteen alle controles op het kabinet opzij wil zetten zodat ie alles vanuit de onderbuik kan beslissen en geen verantwoording hoeft af te dragen. Dat druist DIRECT in tegen alles wat ons land heeft gemaakt. Wie dit allemaal prima praktijken vindt is knettergek en een gevaar voor het mooie Nederland.quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
O, we hebben gisteren geleerd dat asielzoekers die hier binnenkomen nooit crimineel zijn? Dat we niet heel veel moeite doen om mensen hier op te vangen? Dat de integratie niet moeizaam verloopt? Dat we geen huizen uit onze voorraad sociale huurwoningen halen om met voorrang weg te geven? (En ja, dat probleem is groter dan de statistiek laat zien, omdat asielzoekers starters zijn, en niet zoals veel anderen weer een woning vrijmaken.)
De VVD en PVV op de boeg willen gewoon van links naar rechts hieronder wat democratie betreft. Maar dan ook vol naar de "Trumpiaanse" zijde in het Anglo-Amerikaanse model. Lekker tegen autocratie aanschuren.quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind het maar een enge wetenschap dat er zoveel mensen zijn die niets om onze democratie geven, maar wel roepen dat ze zogenaamd onze cultuur willen beschermen. Op geen enkele manier komt dit door Timmermans, maar de PVV-aanhang geeft niet zo veel om feiten, die denken dat politiek te vatten is in meme's.
De asielcrisis is een probleem dat inderdaad al decennia speelt. Het was n van de oorzaken dat Fortuyn zo populair kon worden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Daar ging heel het debat niet over en dat had dit kabinet al lang kunnen aanpakken. Maar op de een of andere manier is er een gek die meteen alle controles op het kabinet opzij wil zetten zodat ie alles vanuit de onderbuik kan beslissen en geen verantwoording hoeft af te dragen. Dat druist DIRECT in tegen alles wat ons land heeft gemaakt. Wie dit allemaal prima praktijken vind is knettergek en een gevaar voor het mooie Nederland.
Nee hoor. Hij laat hem gewoon doorratelen nadat hij een korte opmerking maakt.quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Hij ontneemt hem gewoon het woord.
Daar was met name de snelheid van aanvraagafhandeling een probleem, en daar is nog steeds niks aan gedaan.quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De asielcrisis is een probleem dat inderdaad al decennia speelt. Het was n van de oorzaken dat Fortuyn zo populair kon worden.
Neemt niet weg dat er dus al een hele tijd een gat in de dijk zit, en het enige argument om het geen crisis te noemen, is dat het gat er al een hele tijd zit. En het water dat eruit komt best beter opgevangen en verspreid kan worden.
Gisteren beweerde iemand dat door Fortuyn, Els Borst dood is.quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:53 schreef Fretwork het volgende:
Gisteren beweerde hier iemand dat er een vertienvoudiging van de asielzoekers was, een ervaren fractievoorzitter heeft een kabinet laten klappen op verzonnen aantallen asielzoekers en heeft nu de plannen geschreven waarmee we nu het parlement dreigen te omzeilen.
Het verdraaien van feiten, of bewust liegen, met als doel het creren van een zondebok voor alle problemen gaat er niet voor zorgen dat daadwerkelijk bestaande problemen worden opgelost.
Wellicht kunnen we ze breder spreidenquote:Op vrijdag 20 september 2024 09:55 schreef Zorro het volgende:
Geen crisis?
https://www.ed.nl/cranend(...)-azc-budel~a457273e/
Oke, dat mag, neemt het punt niet wegquote:Op vrijdag 20 september 2024 09:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Gisteren beweerde iemand dat door Fortuyn, Els Borst dood is.
Intelligent samenwerken of braaf luisteren naar de baas en verder je smoel houden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De VVD en PVV op de boeg willen gewoon van links naar rechts hieronder wat democratie betreft. Maar dan ook vol naar de "Trumpiaanse" zijde in het Anglo-Amerikaanse model. Lekker tegen autocratie aanschuren.
[ afbeelding ]
(schaamteloze crosspost)
Ja, als we gaan liegen dan klopt alles. Ik heb het idee dat je migratie sowieso al een crisis vindt, of het er nu 1 of 2 per jaar zijn. Daarnaast is het makkelijk om tegen buitenlanders te zijn, want dan hoef je niet met feiten te komen, dat werkt altijd. Het kost namelijk extra moeite om je goed in te lezen en het kost totaal geen moeite om te roepen dat er teveel buitenlanders komen. Wilders wil zelfs op basis van geloof bepalen wie wel of niet mag en ook dat druist weer DIRECT in tegen onze grondwet. We hebben al heel lang rechtse kabinetten, die dit veroorzaakt hebben (als het al zo erg is). Het probleem in Ter Apel is expres gecreerd en daarvoor kwam de oplossing met de spreidingswet, maar die is nu weer afgeschaft omdat Wilders totale macht wil zonder enige verantwoording. En weet je wat? Hij is niet eens de MP en laat een groepje idioten voor hem de klappen opvangen, die zelf graag in het kabinet zitten ten koste van alles.quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De asielcrisis is een probleem dat inderdaad al decennia speelt. Het was n van de oorzaken dat Fortuyn zo populair kon worden.
Neemt niet weg dat er dus al een hele tijd een gat in de dijk zit, en het enige argument om het geen crisis te noemen, is dat het gat er al een hele tijd zit. En het water dat eruit komt best beter opgevangen en verspreid kan worden.
Neequote:Op vrijdag 20 september 2024 09:55 schreef Zorro het volgende:
Geen crisis?
Die strafbaarheid staat niet in het regeerakkoord toch?quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:56 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Daar was met name de snelheid van aanvraagafhandeling een probleem, en daar is nog steeds niks aan gedaan.
En wat gaan we nu doen? Uitgeprocedeerde asielzoekers die niet weg willen, strafbaar stellen.
Oke? En dan? Wat is de straf, hier houden? Want uitzetten lukt ons kennelijk al 20 jaar niet.
Ah chill, dus voorstander van bed, bad, broodquote:Op vrijdag 20 september 2024 09:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die strafbaarheid staat niet in het regeerakkoord toch?
Het zou nog wel kunnen werken, ik denk dat als je mensen vastzet, ze opeens wel terug kunnen.
En hier bleef Yeşilgz stil.quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:39 schreef klaasweetalles het volgende:
[ x ]
Sowieso is Dublin vervallen met de nieuwe EU asiel overeenkomst.quote:Op vrijdag 20 september 2024 08:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van der Plas wil ook die opt-out, maar zich tegelijkertijd wel beroepen op het Dublin-akkoord. Zo werkt dat natuurlijk niet.
Je begint gelijk met een stropop.quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, als we gaan liegen dan klopt alles. Ik heb het idee dat je migratie sowieso al een crisis vindt,
Waren het er maar n of twee.quote:of het er nu 1 of 2 per jaar zijn.
Tja, ik heb niet op Wilders (of de PVV) gestemd. Dus ik voel me niet bepaald aangesproken.quote:Daarnaast is het makkelijk om tegen buitenlanders te zijn, want dan hoef je niet met feiten te komen, dat werkt altijd. Het kost namelijk extra moeite om je goed in te lezen en het kost totaal geen moeite om te roepen dat er teveel buitenlanders komen. Wilders wil zelfs op basis van geloof bepalen wie wel of niet mag en ook dat druist weer DIRECT in tegen onze grondwet.
We hebben middenkabinetten, soms wat meer leunend naar rechts, soms wat meer leunend naar links.quote:We hebben al heel lang rechtse kabinetten, die dit veroorzaakt hebben (als het al zo erg is). Het probleem in Ter Apel is expres gecreerd
Spreidingswet is geen oplossing. Meer een groter doekje tegen het bloeden.quote:en daarvoor kwam de oplossing met de spreidingswet, maar die is nu weer afgeschaft omdat Wilders totale macht wil zonder enige verantwoording. En weet je wat? Hij is niet eens de MP en laat een groepje idioten voor hem de klappen opvangen, die zelf graag in het kabinet zitten ten koste van alles.
Daar ging Van der Plas al helemaal aan voorbij.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sowieso is Dublin vervallen met de nieuwe EU asiel overeenkomst.
Ik geloof dat er in de kamer sowieso een idee is van laat maar raaskallen, negeren is wat dat betreft ook misschien wel beter. Woord ontnemen levert ook enkel weer een filmpje op en aandacht.quote:
Dus dan maar de kamer buitenspel zetten en alles per decreet gaan doen... Dat klinkt heel leuk, maar gaat vroeg of laat tegen je werken en dan heb je niets, maar dan ook niet om op terug te vallen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:05 schreef luxerobots het volgende:
het braafste jongetje van de klas willen zijn.
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.quote:
Bij die vertienvoudiging vloog ik door de bocht ja, maar dan nog worden we volkomen overlopen. Dit jaar verwachten ze tussen de 49.800 en 78.500 asielinstroom. In 2022 was dat 44.112 en in 2021 36.620. Op 1 juli 2023 waren er volgens het CBS 98 duizend Oekraners (die niet meegeteld worden in de asielinstroom).quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:53 schreef Fretwork het volgende:
Gisteren beweerde hier iemand dat er een vertienvoudiging van de asielzoekers was, een ervaren fractievoorzitter heeft een kabinet laten klappen op verzonnen aantallen asielzoekers en heeft nu de plannen geschreven waarmee we nu het parlement dreigen te omzeilen.
Het verdraaien van feiten, of bewust liegen, met als doel het creren van een zondebok voor alle problemen gaat er niet voor zorgen dat daadwerkelijk bestaande problemen worden opgelost.
Ik denk dat een deel van de bevolking een totalitaire staat met Wilders aan het hoofd wel zien zitten.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:10 schreef Vis1980 het volgende:
Ik snap dat sommige mensen onze rechtsstaat en zijn checks als 'politiek correct' zien en dat is prima. Wat wil je dan? Politieke incorrectheid? Ook dat klinkt leuk en gaat vroeg of laat tegen je werken.
zie gisteren en afgelopen nacht als groot voorbeeld.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:10 schreef Vis1980 het volgende:
Ik snap dat sommige mensen onze rechtsstaat en zijn checks als 'politiek correct' zien en dat is prima. Wat wil je dan? Politieke incorrectheid? Ook dat klinkt leuk en gaat vroeg of laat tegen je werken.
Tja, ze hebben het nou eenmaal beloofd en voor de PVV is dit punt hun hele bestaansrecht. Als dit niet lukt dan heeft Geert niks meerquote:Op vrijdag 20 september 2024 10:10 schreef Nattekat het volgende:
Dit kabinet kan echt zo veel punten scoren om nu gewoon toe te geven dat het niet gaat. Nee, in plaats daarvan hakken in het zand.
Als je het mij vraagt wil Schoof het wel maar Geert Wilders wil daar niet op toegeven dus hij is gedwongen om die route te bewandelenquote:Op vrijdag 20 september 2024 10:10 schreef Nattekat het volgende:
Dit kabinet kan echt zo veel punten scoren om nu gewoon toe te geven dat het niet gaat. Nee, in plaats daarvan hakken in het zand.
PvdD Jonguhhquote:Op vrijdag 20 september 2024 04:15 schreef JAM het volgende:
Dt is pas een crisis.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:11 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik denk dat een deel van de bevolking een totalitaire staat met Wilders aan het hoofd wel zien zitten.
Neuh, het is ridicuul wat die vent zegt en daar wijst hij hem duidelijk op.quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij laat hem gewoon doorratelen nadat hij een korte opmerking maakt.
En laat hem daarna weer doorkletsen. Het woord ontnemen is de microfoon uitdraaien en wegwezen. Was meer dan terecht geweest hier. Dit zijn gewoon doodsbedreigingen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Neuh, het is ridicuul wat die vent zegt en daar wijst hij hem duidelijk op.
Daar ben ik geen voorstander van. Maar goed, je weet goede reacties te maken met halve waarheden en hele verdraaiingen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus dan maar de kamer buitenspel zetten en alles per decreet gaan doen... Dat klinkt heel leuk, maar gaat vroeg of laat tegen je werken en dan heb je niets, maar dan ook niet om op terug te vallen.
Sterker nog. Als het een eenmalig probleem was, eenmalig een miljoen vluchtelingen verdelen over Europa. Zou ik er voor kunnen zijn.quote:Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Semantisch geleuter. Hij doet gewoon wat een voorzitter placht te doen en dat is niet 2 seconden na een opmerking die microfoon dichtgooien, maar hem duidelijk uitleggen dat dit achterlijk gedrag is en daarn ermee kappen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En laat hem daarna weer doorkletsen. Het woord ontnemen is de microfoon uitdraaien en wegwezen. Was meer dan terecht geweest hier. Dit zijn gewoon doodsbedreigingen.
Daar ligt een ontzettend geopolitiek probleem met o.a. bewust creren van instabiliteit in een regio, klimaatverandering, hongersnoden, autoritaire regeringen etc. Die ga je niet oplossen door een asielcrisis uit te roepen in Nederland of grenzen te sluiten.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar ben ik geen voorstander van. Maar goed, je weet goede reacties te maken met halve waarheden en hele verdraaiingen.
[..]
Sterker nog. Als het een eenmalig probleem was, eenmalig een miljoen vluchtelingen verdelen over Europa. Zou ik er voor kunnen zijn.
Maar het is niet eenmalig. Er komen steeds nieuwe vluchtelingen, jaar op jaar, volgens stichting vluchteling gaat het om 120 miljoen vluchtelingen wereldwijd. En zelfs daar zullen in de toekomst weer mensen bij komen.
De oplossing ligt in de regio. En niet de mensen helpen die hier, door meerdere grenzen te passeren, zich komen melden op te vangen en uiteindelijk woningen te geven.
Met de strekking van je post ben ik het eens. Maar hoe wordt er bewust instabiliteit in de regio gecreerd?quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:18 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Daar ligt een ontzettend geopolitiek probleem met o.a. bewust creren van instabiliteit in een regio, klimaatverandering, hongersnoden, autoritaire regeringen etc. Die ga je niet oplossen door een asielcrisis uit te roepen in Nederland of grenzen te sluiten.
zeker, die kan wel een potje breken bij rechtsstemmend Nederland.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:11 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik denk dat een deel van de bevolking een totalitaire staat met Wilders aan het hoofd wel zien zitten.
Dat is wel waar het gisteren over ging, Het overslaan van onze checks, puur om te kunnen doen waar ze zin in hebben. Vreemd dat je er geen voorstander van bent, maar toch het prima vindt om uit te voeren. Op die manier is alles een crisis.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar ben ik geen voorstander van. Maar goed, je weet goede reacties te maken met halve waarheden en hele verdraaiingen.
[..]
Sterker nog. Als het een eenmalig probleem was, eenmalig een miljoen vluchtelingen verdelen over Europa. Zou ik er voor kunnen zijn.
Maar het is niet eenmalig. Er komen steeds nieuwe vluchtelingen, jaar op jaar, volgens stichting vluchteling gaat het om 120 miljoen vluchtelingen wereldwijd. En zelfs daar zullen in de toekomst weer mensen bij komen.
De oplossing ligt in de regio. En niet de mensen helpen die hier, door meerdere grenzen te passeren, zich komen melden op te vangen en uiteindelijk woningen te geven.
Ik kan me niet herinneren dat ze ooit voor een noodwet gingen hiervoor.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:11 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Tja, ze hebben het nou eenmaal beloofd en voor de PVV is dit punt hun hele bestaansrecht. Als dit niet lukt dan heeft Geert niks meer
Jawel, dan heeft Wilders nog een zondebok om naar te wijzen. En zijn volgers gaan daarin mee.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:11 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Tja, ze hebben het nou eenmaal beloofd en voor de PVV is dit punt hun hele bestaansrecht. Als dit niet lukt dan heeft Geert niks meer
Heel eerlijk, als dit terechte asielzoekers zijn, dan fixxen we dat maar. Dat zijn nou eenmaal de afspraken die we onderling maken.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Bij die vertienvoudiging vloog ik door de bocht ja, maar dan nog worden we volkomen overlopen. Dit jaar verwachten ze tussen de 49.800 en 78.500 asielinstroom. In 2022 was dat 44.112 en in 2021 36.620. Op 1 juli 2023 waren er volgens het CBS 98 duizend Oekraners (die niet meegeteld worden in de asielinstroom).
Daarnaast is het allemaal een optelsom. Een land dat bomvol zit en waarvan de civiele infrastructuur het niet meer kan bijbenen kan er vrijwel niets bij hebben. 40.000 dit jaar komt veel harder aan dan 40.000 in 2022.
Er is geen crisis maar een noodtoestand in dit land.
Dat is geen semantisch geleuter. Dat is gewoon optreden wat van de vooruitgang verwacht wordt. Namelijk het hanteren van de regels.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Semantisch geleuter. Hij doet gewoon wat een voorzitter placht te doen en dat is niet 2 seconden na een opmerking die microfoon dichtgooien, maar hem duidelijk uitleggen dat dit achterlijk gedrag is en daarn ermee kappen.
Er wordt al decennia instabiliteit gecreerd in het Midden Oosten voor o.a. olieprijzen en afzwakking van macht.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Met de strekking van je post ben ik het eens. Maar hoe wordt er bewust instabiliteit in de regio gecreerd?
Mijn standpunt is dat de problemen te groot zijn om niet van een crisis te spreken.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is wel waar het gisteren over ging, Het overslaan van onze checks, puur om te kunnen doen waar ze zin in hebben. Vreemd dat je er geen voorstander van bent, maar toch het prima vindt om uit te voeren. Op die manier is alles een crisis.
Daarom moet ik elke keer hard lachen als er een post voorbij komt die stelt dat het allemaal de schuld van Timmermans is en dat de oppositie gisteren fout was. Moet dan altijd denken aan:quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jawel, dan heeft Wilders nog een zondebok om naar te wijzen. En zijn volgers gaan daarin mee.
Hoe dan? Ik denk dat je wereldbeeld wat te simpel is.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:23 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Er wordt al decennia instabiliteit gecreerd in het Midden Oosten voor o.a. olieprijzen en afzwakking van macht.
Die 120 miljoen worden ook hoofdzakelijk in de regio opgevangen natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
Het is niet perse wij he? Wij Nederland zijn geen geopolitieke wereldmacht.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe dan? Ik denk dat je wereldbeeld wat te simpel is.
- Vaak hebben wij simpelweg geen/nauwelijks invloed op het Midden-Oosten.
- Veel situaties ontstaan gewoon, zonder doelbewust plan.
Misbruik. Geen. Cijfers.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Die 120 miljoen worden ook hoofdzakelijk in de regio opgevangen natuurlijk.
117 miljoen "forcibly displaced", waarvan 64 miljoen binnen het land, 38 miljoen vluchtelingen, 7 miljoen asielzoekers en 6 miljoen mensen met andere bescherming.
Misbruik. Geen. Cijfers.
https://www.unhcr.org/refugee-statistics/quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Misbruik. Geen. Cijfers.
Dramaqueen.
''De crises nemen toe, de oorlogen worden complexer en het aantal vluchtelingen neemt in rap tempo toe. Het was geen goed jaar voor vluchtelingen en de vooruitzichten zijn niet gunstig. 120 miljoen mensen vluchtten voor oorlog, conflict en onderdrukking. Daar willen we wat aan doen. Help jij mee?''
https://www.vluchteling.n(...)%20tijd%20verdubbeld.
Mijn enige probleem met Schoof is dat hij deze baan heeft geaccepteerd, terwijl het al meteen duidelijk was dat ie alleen als schietschijf zou fungeren voor een kabinet dat graag checks and balances wil kapot maken.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:27 schreef Beathoven het volgende:
Hoorde net wat onterechte kritiek op Schoof op radio 1 voorbijkomen. Daar werd beweerd dat, omdat Schoof wat stamelde, hij niet zo'n goede spreker zou zijn.
Dat deel ik niet, hij is een uitstekende spreker. Maar je zet hem nu in als spreekbuis voor onverdedigbaar beleid waarbij ad-hoc allemaal troep ter tafel wordt geschoven. Als deze man een van de vorige kabinetten had geleid, dan zou hij uitstekend uit de verf komen. Hij is een parel voor de zwijnen geworden. Maar die carriere van 'm nu... alsof je een dure Rolex in de kliko gooit. Had nog zoveel werkelijk kunnen doen voor het land.
De grootste verliezers in kredietwaardigheid zijn imho Schoof, Plasterk en Omtzigt.
De tweede Golfoorlog is een mooi voorbeeld hoe dingen ontstaan, veel chaos die daaruit voortkwam is echt niet doelbewust gecreerd.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:30 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Het is niet perse wij he? Wij Nederland zijn geen geopolitieke wereldmacht.
Golfoorlog 1 & 2.
Ik vind het matig om Isral er zo bij te betrekken, dat hele conflict is een kluwen van situaties die elkaar opvolgen. Het is niet zo dat met westerse inmenging er doelbewust chaos gecreerd wordt.quote:Inmengen met Isral
Wij zijn Rusland niet.quote:De inmenging van o.a. Rusland in Syri
Een enorm reservoir van mensen dat hier aan kan kloppen. En geef ze eens ongelijk, met ons beleid heeft een groot deel ervan recht op opvang en uiteindelijk zelfs recht op woningen en geld om van te leven.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:32 schreef Fretwork het volgende:
[..]
https://www.unhcr.org/refugee-statistics/
Prettige wedstrijd
Een groot deel krijgt op grond van de regels 'terecht' asiel. Ook omdat de enige regel die er blijkbaar niet meer toe doet de Dublinverordening is. Er zijn nog wel honderden miljoenen mensen die voldoen aan onze asielcriteria. De enige reden dat ze niet op de stoep staan is dat we het ze indirect gelukkig nog wel moeilijk maken.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:22 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Heel eerlijk, als dit terechte asielzoekers zijn, dan fixxen we dat maar. Dat zijn nou eenmaal de afspraken die we onderling maken.
Correct me if I'm wrong, maar ik schat in dat je verwacht dat een groot deel onterecht hierheen komt, dus trek dat percentage er maar van af. Als we ons systeem goed instellen geven die helemaal geen druk op onze civiele infrastructuur.
Maar in plaats van daadwerkelijk dingen oplossen, is dit kabinet bezig met stoere foto's en lege beloftes. En naaien ze met name hun eigen achterban.
Onderbuik, propaganda en hypothetisch geneuzel. Ga buiten spelen johquote:Op vrijdag 20 september 2024 10:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een enorm reservoir van mensen dat hier aan kan kloppen. En geef ze eens ongelijk, met ons beleid heeft een groot deel ervan recht op opvang en uiteindelijk zelfs recht op woningen en geld om van te leven.
Je doet weer een stropop.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:34 schreef Fretwork het volgende:
Dus nog even voor de duidelijkheid, je zit er een factor 17 naast. Er zijn 6.9 miljoen mensen die asiel zoeken, waarvan ook een groot deel in "de regio".
Het maakt ook niet uit wie wat doet. De gevolgen zijn dat er vluchtelingen naar Europa gaan. Dus je moet wel wat doen met de oorzaak.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De tweede Golfoorlog is een mooi voorbeeld hoe dingen ontstaan, veel chaos die daaruit voortkwam is echt niet doelbewust gecreerd.
[..]
Ik vind het matig om Isral er zo bij te betrekken, dat hele conflict is een kluwen van situaties die elkaar opvolgen. Het is niet zo dat met westerse inmenging er doelbewust chaos gecreerd wordt.
[..]
Wij zijn Rusland niet.
Kijk de inwilligingspercentages er maar op na.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:39 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Onderbuik, propaganda en hypothetisch geneuzel. Ga buiten spelen joh
En die komen hier, want....quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kijk de inwilligingspercentages er maar op na.
Kijk vooral naar de Syrirs, Afghanen, Jemenieten en Irakezen.
Dat weten de beleidsmakers ook wel. Asiel aanvragen op een Nederlandse ambassade is dan ook niet mogelijk is.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een groot deel krijgt op grond van de regels 'terecht' asiel. Ook omdat de enige regel die er blijkbaar niet meer toe doet de Dublinverordening is. Er zijn nog wel honderden miljoenen mensen die voldoen aan onze asielcriteria. De enige reden dat ze niet op de stoep staan is dat we het ze indirect gelukkig nog wel moeilijk maken.
Ja, een zelf veroorzaakte opvangcrisis. Daarom de Spreidingswetquote:Op vrijdag 20 september 2024 09:55 schreef Zorro het volgende:
Geen crisis?
Vetgedrukte is etnic cleansing willen.quote:De heer Baudet (FVD):
Wij groeien dus eerder uit elkaar dan naar elkaar toe. Is dat een werkelijkheid die de premier onderkent, die hij ziet? Moeten we als Europa en als Nederland niet zeggen: jongens we hebben ons gigantisch vergist? Onder invloed van de Tweede Wereldoorlog en allerlei andere verhalen en ideen wilden we zo graag dat er iets zou gebeuren. Het is niet gebeurd. We moeten ons aanpassen aan de feiten en we moeten samen op zoek naar een oplossing waarmee we weer uit elkaar gaan als volkeren die eigenlijk ten onrechte bij elkaar zijn gevoegd.
quote:De heer Jetten (D66):
Ik zeg nogmaals na een inbreng van de heer Baudet dat hij zelf ook een nakomeling is van migranten naar dit land.
De heer Baudet (FVD):
Een persoonlijk feit. Dat is niet waar. Ik ben voor meer dan 98% blank. Ik heb dat genetisch laten checken en dat is gewoon zo.
Ja, absoluut. Waarschijnlijk speelde het verantwoordelijkheidsgevoel mee en was de presentatie van zijn functie en het zakenkabinet het licht van het NSC kamp wat aantrekkellijker met Wilders die milder zou kunnen worden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mijn enige probleem met Schoof is dat hij deze baan heeft geaccepteerd, terwijl het al meteen duidelijk was dat ie alleen als schietschijf zou fungeren voor een kabinet dat graag checks and balances wil kapot maken.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)komen-naar-nederlandquote:De data die wij hebben vergeleken zijn de asielaanvragen in eerste aanleg. Dat wil zeggen: de beslissing op het asielverzoek, zonder de bezwaarprocedure. Uit onderzoek blijkt dat de procedures in Europa enorm verschillen. Landen als Nederland, met een zorgvuldige procedure en waar asielzoekers recht hebben op een advocaat, hebben een hoger inwilligingspercentage in eerste aanleg.
Andere landen hebben een lager inwilligingspercentage in eerste aanleg, maar beslissen na een bezwaarprocedure of tussenkomst van de rechter in hoger beroep vaker alsnog dat de asielzoeker mag blijven. In heel Europa gaat het ongeveer om 26 procent van de asielzoekers die na zo'n bezwaar of rechtszaak alsnog een verblijfsvergunning krijgen. In Nederland om 14 procent.
Jij stelt dat er 120 miljoen vluchtelingen zijn, dat ze blijven komen en dat we de oplossing in de regio zouden moeten zoeken.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je doet weer een stropop.
Ik schreef heel duidelijk dat er wereldwijd 120 miljoen vluchtelingen zijn.
Ik schreef niet dat er 120 miljoen vluchtelingen hier in Nederland, of zelfs maar Europa, zijn.
En dat is feitelijk juist.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:48 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jij stelt dat er 120 miljoen vluchtelingen zijn, dat ze blijven komen en dat we de oplossing in de regio zouden moeten zoeken.
Dat artikel toont wel aan dat het argument van 'stuur alle veiligelanders terug', wat met name linkse politici roepen, en we hebben het probleem opgelost totale onzin is. Dat is zeker in Nederland een miniscuul deeltje van het instroom-en opvangprobleem.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)rs-zeggen-niet-alles
Lees gewoon hier wat redenen voor hoge inwillingspercentage, maar dat het niet in absolute aantallen betekent dat we extreem veel krijgen.
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)komen-naar-nederland
Aantal asielzoekers dit jaar is lager dan afgelopen 2 jaar. Er is dus geen instroomprobleem.
Is Schoof wel geschikt.... in vergelijking met teflon-Mark is hij zwaar onvoldoende.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, absoluut. Waarschijnlijk speelde het verantwoordelijkheidsgevoel mee en was de presentatie van zijn functie en het zakenkabinet het licht van het NSC kamp wat aantrekkellijker met Wilders die milder zou kunnen worden.
Nu met dit dossier, de opstelling van Wilders en de burn-out van Omtzigt is hij volledig de pispaal en het schild van Wilders.
De asielzoekers zijn de mensen die al asiel zoeken.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:48 schreef Fretwork het volgende:
Je hebt die cijfers, je kan zelf ook zien dat maar 6% asielzoeker is en mogelijk druk legt op de civiele infrastructuur. Waarvan ook nog een heel deel in buurlanden.
Slappe frame om te zeggen dat vooral linkse politici dat willen want dat wil hele politieke spectrum. Als ik google op veiligelanders terug dan zie ik genoeg quotes van VVD en PVV ook. Veiligelanders terugsturen is echter niet zo makkelijk. Er zijn bijvoorbeeld veel Marokkanen waarvan Marokko hun niet terug wil nemen dan houdt het op. Je kunt ze niet gewoon even in Duitsland gaan kieperen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat artikel toont wel aan dat het argument van 'stuur alle veiligelanders terug', wat met name linkse politici roepen, en we hebben het probleem opgelost totale onzin is. Dat is zeker in Nederland een miniscuul deeltje van het instroom-en opvangprobleem.
Je kan je nu wel op de semantiek werpen, maar je bent hier het gevaar bewust aan het opblazen. Noem het een reservoir, noem het een golf, nee wacht een asieltsunami, en we laten de feiten los en stoppen te werken aan daadwerkelijke oplossingen. Want zie hoe onhandelbaar groot het probleem is.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dat is feitelijk juist.
Ik zeg niet dat 120 miljoen mensen hier komen. Ik zeg dat het een groot reservoir van mensen is.
Het belangrijkste obstakel is dat veel mensen hier helemaal niet kunnen komen. Ze kunnen geen vliegticket kopen van (bijvoorbeeld) Damascus naar Amsterdam, die route is geblokkeerd.
Speculatief, ga het vooral checken. Maar mogelijk, mogelijk, binnen die andere 110 miljoen mensen die op de vlucht zijn, zij het in vluchtelingenkampen, zij het binnen het land.quote:In de praktijk zien we vooral jonge mannen hier aankloppen, die daarna dan weer hun vrouwen en kinderen over laten komen (maar waar zaten die dan eigenlijk in de tussentijd?).
Maar dat doet ie dus niet. Deels vanwege het lastig maken, maar ook omdat mensen niet zomaar de biezen pakken.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De asielzoekers zijn de mensen die al asiel zoeken.
Maar een Syrir die in Syri zelf gevlucht is, kan gewoon naar hier komen. Het wordt hem dan echt niet tegengeworpen dat hij ook veilig in Syri kan leven.
Welke vooruitgang, of is dat autocorrect? Van vooruitgang is iig in dit parlement weinig sprake en dan is Bosma nog een lichtpuntje.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is geen semantisch geleuter. Dat is gewoon optreden wat van de vooruitgang verwacht wordt. Namelijk het hanteren van de regels.
Van links hoor ik toch vooral, laten we mensen die geen recht hebben op asiel terugsturen. Punt. Niets over de beperking van de instroom van legitieme vluchtelingen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Slappe frame om te zeggen dat vooral linkse politici dat willen want dat wil hele politieke spectrum. Als ik google op veiligelanders terug dan zie ik genoeg quotes van VVD en PVV ook. Veiligelanders terugsturen is echter niet zo makkelijk. Er zijn bijvoorbeeld veel Marokkanen waarvan Marokko hun niet terug wil nemen dan houdt het op. Je kunt ze niet gewoon even in Duitsland gaan kieperen.
Iedereen is, ook GL/PvdA, kennelijk voor een strengere asielbeleid maar het verschil is vooral de menselijke maat en de procedures waarmee het gaat gebeuren.
In algemene zin is Schoof geschikt, maar voor dit kabinet niet. Teveel kamp Omtzigt. Had als karakter ergens tussen Omtzigt en Wilders in moeten zitten. Een rat-achtig type als een Verhagen (niet exact Verhagen) had hier perfect geweest. Maar die was ook niet heel gelaten.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is Schoof wel geschikt.... in vergelijking met teflon-Mark is hij zwaar onvoldoende.
Hij koos er zelf voor kop van jut te zijn namens dit kabinet
Autocorrect natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Welke vooruitgang, of is dat autocorrect? Van vooruitgang is iig in dit parlement weinig sprake en dan is Bosma nog een lichtpuntje.
Jawel. De oorzaak aanpakken, niet de grenzen sluiten oid.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
Van links hoor ik toch vooral, laten we mensen die geen recht hebben op asiel terugsturen. Punt. Niets over de beperking van de instroom van legitieme vluchtelingen.
Maar de waarheid is dat juist de niet-veiligelanders een langdurige last zijn voor de maatschappij. Dat is de groep die decennia gebruik gaat maken van voorzieningen (statistieken over het gebruik van sociale voorzieningen door deze groep zijn algemeen bekend). De VVD heeft daar ook een handje van hoor, Yesilgoz zegt ook constant dat we streng moeten zijn zodat we 'echte vluchtelingen' kunnen opvangen.
Het is een afleidingsmanoeuvre, de cijfers laten zien dat we absoluut geen veiligelanders-probleem hebben. Dan mag iedereen zelf de conclusie trekken waar het probleem wel ligt. Wat mij betreft bij de niet-veiligelanders die wel recht op asiel hebben.
Tja goed en in menig ander parlement rammen ze elkaar letterlijk in elkaar. Ik vond het adequaat handelen van Bosma, maar let's agree to disagree.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Autocorrect natuurlijk.
Maar je moet niet vergeten dat in het parlement parlementaire immuniteit geldt. De Voorzitter is juist daarom degene die de regels moet handhaven. Dit is gewoon heel ver er over. In menig parlement in het buitenland wordt je gewoon geschorst.
Je kunt het zo framen dat het probleem ligt bij de echte asielzoekers. Dat kan, maar die blijven komen. En de aantallen die komen zijn niet hoger dan we ooit hebben gehad. Sterker nog, het is dit jaar lager dan voorgaande twee jaren.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
Van links hoor ik toch vooral, laten we mensen die geen recht hebben op asiel terugsturen. Punt. Niets over de beperking van de instroom van legitieme vluchtelingen.
Maar de waarheid is dat juist de niet-veiligelanders een langdurige last zijn voor de maatschappij. Dat is de groep die decennia gebruik gaat maken van voorzieningen (statistieken over het gebruik van sociale voorzieningen door deze groep zijn algemeen bekend). De VVD heeft daar ook een handje van hoor, Yesilgoz zegt ook constant dat we streng moeten zijn zodat we 'echte vluchtelingen' kunnen opvangen.
Het is een afleidingsmanoeuvre, de cijfers laten zien dat we absoluut geen veiligelanders-probleem hebben. Dan mag iedereen zelf de conclusie trekken waar het probleem wel ligt. Wat mij betreft bij de niet-veiligelanders die wel recht op asiel hebben.
De woonruimte die echt vrij komt zit dan met name in Drenthe, Groningen en Friesland. Niet in de Randstad, waar de bevolking alleen maar verder zal groeien.quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:52 schreef AnneX het volgende:
Is er geen plek voor nieuwe Nederlanders?
De babyboomers zwaaien massaal af of zijn al met pensioen.
Tussen nu en 10 jaar is er behoefte aan werkende mensen, ondanks internet.
Tussen nu en 10 jaar komt er woonruimte vrij.
Quote:…” In de periode 1946–1955 waren het er 2,4 miljoen. Hen rekenen we tot de generatie van de babyboom. Het niveau van geboorten in ons land is tot het einde van de jaren zestig hoog gebleven…”
Bron: cbs
Dat hoor ik steeds. Maar wat zou dan de definitie van een asielcrisis moeten zijn?quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, een zelf veroorzaakte opvangcrisis. Daarom de Spreidingswet
Kun je er iets bij voorstellen dat ik continu het idee heb dat jij mijn standpunt verdraait?quote:Op vrijdag 20 september 2024 10:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je kan je nu wel op de semantiek werpen, maar je bent hier het gevaar bewust aan het opblazen. Noem het een reservoir, noem het een golf, nee wacht een asieltsunami, en we laten de feiten los en stoppen te werken aan daadwerkelijke oplossingen. Want zie hoe onhandelbaar groot het probleem is.
Het zijn gewoon feiten.quote:Speculatief, ga het vooral checken. Maar mogelijk, mogelijk, binnen die andere 110 miljoen mensen die op de vlucht zijn, zij het in vluchtelingenkampen, zij het binnen het land.
Een plotseling ontstaan overschot waar NU wat mee gedaan moet worden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:05 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat hoor ik steeds. Maar wat zou dan de definitie van een asielcrisis moeten zijn?
Het wordt pas een asielcrisis in mijn visie als het aantal vluchtelingen zo maatschappelijk ontwrichtend is. Bijvoorbeeld gigantische tentenkampen, plunderingen omdat ze geen voedsel hebben, grote ziekte uitbraken.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:05 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat hoor ik steeds. Maar wat zou dan de definitie van een asielcrisis moeten zijn?
Etnisch zuiveren, kamer willen overslaan om een niet bestaande crisis te gebruiken om geen verantwoording af te hoeven leggen, oppositie speelt op de man, 'ik ben geen migrant - ik ben 98% blank'. De eerste stappen naar een dictatuur van Duitse proporties zijn gezet. Dit blijven herhalen en ook dit zal normaliseren. De volgende stappen zijn media uitschakelen en deportaties van reeds toegetreden buitenlanders.quote:
En dat willen de heren en dames ng verder afbreken.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
En de trage procedures bij IND komt door onderbezetting.
quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:05 schreef Zorro het volgende:
[..]
En lees de stukken die na veel gedoe ongelakt naar de TK zijn gestuurd. Daar staat het in. Verder is het in deze reeks al talloze malen uitgelegd de afgelopen dagen tijdens de APB. Dus deze reeks teruglezen kan ook.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:07 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Een plotseling ontstaan overschot waar NU wat mee gedaan moet worden.
Zeg, Walloni valt Vlaanderen binnen en er staan 500.000 Vlamingen met hun rugzak in Eindhoven
Dat is maar waar je het zwaartepunt legt. Ook dat zou je een opvangcrisis kunnen noemen, want je hebt geen plek voor ze.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:07 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Een plotseling ontstaan overschot waar NU wat mee gedaan moet worden.
Zeg, Walloni valt Vlaanderen binnen en er staan 500.000 Vlamingen met hun rugzak in Eindhoven
Dat kan ik me voorstellen, maar dit was dan ook een verwijzing naar een algemeen bekende retoriek van Wilders, met als doel het probleem breder trekken. In dit topic over Nederlandse politiek.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kun je er iets bij voorstellen dat ik continu het idee heb dat jij mijn standpunt verdraait?
[..]
Het zijn gewoon feiten.
- Het reservoir is miljoenen mensen groot (ik ben nog zo netjes om het over vluchtelingen te hebben, maar er zijn ook niet-vluchtelingen die naar hier komen)
- De druk op onze samenleving is groot, kijk naar de sociale problemen, maar ook makkelijker meetbare problemen als de woningnood.
- En dan is het de vraag in hoeverre we de echt zielige gevallen helpen, want de mensen die wij helpen, zijn wel de mensen die duizenden euro's betaald hebben om naar hier te komen.
Er zijn problemen met de opvang, absoluut. Maar die zijn er al jaren, en alle pogingen daar wat aan te doen zijn wederom door de PVV geblokkeerd.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:11 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is maar waar je het zwaartepunt legt. Ook dat zou je een opvangcrisis kunnen noemen, want je hebt geen plek voor ze.
Het enige verschil met nu is het feit dat het plotseling is, verder niet.
Je gaat nog schrikken als je ziet hoeveel buitenlanders er in de wereld zijn.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:14 schreef ieniminimuis het volgende:
Een crisis maken en uitroepen is een mooie afleiding voor het volk zodat je de andere problemen niet hoeft op te lossen.
Ik woon in Wageningen. Ik zie genoeg niet-Nederlanders dagelijks op straat. Ben in het buitenland geweest. Heb zelf ervaart om de buitenlander te zijn.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je gaat nog schrikken als je ziet hoeveel buitenlanders er in de wereld zijn.
Dat zegt al heel veel over de beroerde integratie van die derde generatie Marokkaanse Nederlander.quote:Op vrijdag 20 september 2024 09:48 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat de gemiddelde Nederlander een asielzoeker en derde generatie immigrant met Marokkaanse roots nog niet uit elkaar kan houden. Dus wees wel kritisch op welke cijfers je gebruikt.
Dus er is geen asielcrisis als het zo slecht gaat met de derde generatie van arbeidsmigranten. Het probleem is dat men alles optelt als 'buitenlander' en vooral niet naar feiten wil kijken.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:17 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Dat zegt al heel veel over de beroerde integratie van die derde generatie Marokkaanse Nederlander.
De mislukte integratie is het enorme probleem waarmee we zitten in dit land (zie ook de aanslag in Rotterdam gisteravond). En dat probleem wordt alleen maar groter als de asielinstroom niet drastisch wordt beperkt.
Zal allemaal best dat die instroom lager is dan verwacht; het gaat om het cumulatieve effect en die emmer is al heel lang vol.
Sowieso een vreemde post van Fretwork. Omdat de gemiddelde Nederlander een asielzoeker met een Marokkaanse migrant niet uit elkaar zou kunnen halen. Zijn mijn cijfers over vluchtelingen opeens niet meer goed genoeg...quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:17 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Dat zegt al heel veel over de beroerde integratie van die derde generatie Marokkaanse Nederlander.
De mislukte integratie is het enorme probleem waarmee we zitten in dit land (zie ook de aanslag in Rotterdam gisteravond). En dat probleem wordt alleen maar groter als de asielinstroom niet drastisch wordt beperkt.
Zal allemaal best dat die instroom lager is dan verwacht; het gaat om het cumulatieve effect en die emmer is al heel lang vol.
Symboolpolitiek met een zondebok, heerlijk beleid.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus er is geen asielcrisis als het zo slecht gaat met de derde generatie van arbeidsmigranten. Het probleem is dat men alles optelt als 'buitenlander' en vooral niet naar feiten wil kijken.
Hij had het toch al over deportaties hij noemt dat remigratie, vroeg al aan Wilders waarom ze geen werk maken van deportaties.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Etnisch zuiveren, kamer willen overslaan om een niet bestaande crisis te gebruiken om geen verantwoording af te hoeven leggen, oppositie speelt op de man, 'ik ben geen migrant - ik ben 98% blank'. De eerste stappen naar een dictatuur van Duitse proporties zijn gezet. Dit blijven herhalen en ook dit zal normaliseren. De volgende stappen zijn media uitschakelen en deportaties van reeds toegetreden buitenlanders.
Lees het met alle liefde nog een keer na. Deze logica raakt kant nog wal.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sowieso een vreemde post van Fretwork. Omdat de gemiddelde Nederlander een asielzoeker met een Marokkaanse migrant niet uit elkaar zou kunnen halen. Zijn mijn cijfers over vluchtelingen opeens niet meer goed genoeg...
Nou nou nouquote:Op vrijdag 20 september 2024 11:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hij had het toch al over deportaties hij noemt dat remigratie, vroeg al aan Wilders waarom ze geen werk maken van deportaties.
Daarom ook nooit medelijden hebben als die vent een keer op zijn bek wordt geslagen. Als je constant praat over anderen geweld aandoen moet je niet raar opkijken dat die ander een keer terugslaat.
Dat je zelf alles via de reguliere paden met evt. spoedwet geprobeerd hebt en een meerderheid inclusief ambtenaren 'daarop' aangeeft dat de noodwet mag worden toegepast.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:05 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik vind dit toch zo ontzettend kinderachtig. Het zegt zo ontzettend veel over dit trieste clubje Nederlandhaters.quote:
Dat ook ja. Best typisch dat Van der Plas zich boos kan maken als er gedaan wordt dat er meer stikstofruimte zou zijn als er minder boeren/veestapel zijn. Ze vindt niet dat het zo werkt. Maar eenzelfde type redenatie over asielzoekers die ervoor zouden zorgen dat Nederlanders minder kinderen krijgen of voor de crisis in de woningbouw zorgen dan staat van der Plas er zo bijquote:Op vrijdag 20 september 2024 11:22 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Symboolpolitiek met een zondebok, heerlijk beleid.
Gelijk even de huizencrisis, daardoor stikstofcrisis etc. in de schoenen schuiven.
Ja dat vind ik dus niet, je blijft gewoon van elkaar af. Tot nu toe komen die ideen nog niet door de kamer heen en werken onze controles en checks (nog) prima. Het wordt een keer goed getest, dat is op zich niet slecht, want dan kunnen we zien of het nog stand houdt. Zo lang dat het geval is, kunnen ze hoog of laag springen, maar geen Trumptoestanden creren. Het wordt zeker geprobeerd, maar het lukt ze nog niet.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hij had het toch al over deportaties hij noemt dat remigratie, vroeg al aan Wilders waarom ze geen werk maken van deportaties.
Daarom ook nooit medelijden hebben als die vent een keer op zijn bek wordt geslagen. Als je constant praat over anderen geweld aandoen moet je niet raar opkijken dat die ander een keer terugslaat.
Nee natuurlijk niet, maar dat roepen we al wat, 7 jaar of zo? En toch gebeurt het telkens weer!quote:
https://nos.nl/artikel/25(...)te-kunnen-doorzettenquote:Faber denkt noodrecht te kunnen doorzetten
Minister Faber denkt nog steeds dat het kabinet noodmaatregelen kan nemen door een beroep te doen op "buitengewone omstandigheden" in de Vreemdelingenwet. De Algemene Beschouwingen in de Tweede Kamer stonden de afgelopen twee dagen voor een groot deel in het teken van discussies over dat voornemen van het kabinet.
Veel Kamerleden zijn kritisch over deze methode, vooral omdat er noodmaatregelen kunnen worden genomen zonder voorafgaande toestemming van de Kamer. En gisteren bleek dat ook ambtenaren er zeer kritisch over hebben geadviseerd.
Faber zei vanochtend dat ze ervan overtuigd is dat er een crisis is. "Ik ga voor het noodrecht en daar zetten we op in, want dan kan ik heel snel maatregelen nemen. Dit land snakt naar veranderingen. Het beleid moet om. Dat kan het snelst als ik een juridische asielcrisis kan uitroepen."
'Ambtenaren hebben adviserende taak'
Volgens haar zijn er wel degelijk mogelijkheden om de noodroute te proberen en ze denkt nog steeds dat ze dat kan onderbouwen: "Ik waardeer de ambtenaren zeer, maar zij hebben een adviserende taak en het is uiteindelijk aan de minister en aan het kabinet om te besluiten wat we doen."
In het debat kwam gisteren ook aan de orde of er geen 'gewone' spoedwet kan worden ingediend, waardoor de Tweede en Eerste Kamer eerst toestemming moeten geven voor er maatregelen worden genomen. Faber ziet daar weinig in. Volgens haar duurt dat te lang. "Dat is een veel langer traject, dan spreek ik eerder in maanden dan in dagen."
Geweld is ook niet oke als het om politiek gaat. Vind je kroegpraat over de nacht van de lange messen op ministeries politiek dan?quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja dat vind ik dus niet, je blijft gewoon van elkaar af. Tot nu toe komen die ideen nog niet door de kamer heen en werken onze controles en checks (nog) prima. Het wordt een keer goed getest, dat is op zich niet slecht, want dan kunnen we zien of het nog stand houdt. Zo lang dat het geval is, kunnen ze hoog of laag springen, maar geen Trumptoestanden creren. Het wordt zeker geprobeerd, maar het lukt ze nog niet.
Ik vind geweld op geen enkele manier ok als het om politiek gaat.
Faber heeft over een maandje wachtgeld.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:35 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)te-kunnen-doorzetten
Faber schuift de ambtenaren alvast aan de kant. Daar heb je alleen maar last van![]()
Nu de RvS en de rechter nog zien te ondermijnen
Nee uiteraard ook niet, maar om hem dan te gaan slaan is natuurlijk fout.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Geweld is ook niet oke als het om politiek gaat. Vind je kroegpraat over de nacht van de lange messen op ministeries politiek dan?
Ik vind dit een hele enge ontwikkeling.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:35 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Faber schuift de ambtenaren alvast aan de kant. Daar heb je alleen maar last van![]()
Ik zeg ook niet dat je hem moet gaan slaan. Ik doe geen oproepen tot geweld. Ik zeg alleen maar dat iemand die het heeft over deportaties, nachten van de lange messen, oorlog in Oekraine het mooiste in zijn leven noemt geen medelijden zou hoeven verwachten als er een keer wat van dat soort uitspraken op hem terugslaat. Net zoals ik zeg dat een Donald Trump ook niet zo moet huilen dat hij met zijn walgelijke politiek ook felle tegenstanders heeft. Het is meer een kwestie van zaaien wat je oogst. Constante geweldadige retoriek lokt geweld uit. Maargoed we gaan het daar blijkbaar niet over eens worden en is niet echt een onderwerp voor hier.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee uiteraard ook niet, maar om hem dan te gaan slaan is natuurlijk fout.
Dit was natuurlijk bij de algemene beschouwingen ook al aan de gang. berhaupt hebben 2 van de 3 partijen er een handje van feiten, adviezen, andere meningen, of wetten en regelgeving te negeren zodra dit niet strookt met hun onderbuikgevoelens.quote:Op vrijdag 20 september 2024 11:35 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
En de andere partijen in de coalitie. Uiteindelijk is Wilders het probleem, de rest laat zien geen probleem Nederland te grabbel te gooien voor een plekje in de coalitie.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |