En dat klopt dus nietquote:Op donderdag 19 september 2024 20:57 schreef Zorro het volgende: [..] Zoals ik zei, naar mijn menig is het niks anders dan een spelletje "wij willen via de EK" "Wij willen buiten de EK om"
Hij zat al klaarquote:
quote:Op donderdag 19 september 2024 20:56 schreef Pvt.Webster het volgende:
Tjonge, dit gedoe gaat dus weer uren duren. Dat krijg je dus als je conceptstukken als volwaardig gebruikt in een debat.
Er is geen besluit. Die wordt genomen op basis van de onderliggende adviezen. En die adviezen zijn gevraagd op basis van afspraken in het hoofdlijnenakkoord.
Wacht dat besluit eerst af, kun je daarna weer verder miepen.
Schoof legt de procedure gewoon helder uit.
Dit gaat wat mij betreft driedubbel kwardratisch verder dan dat 'functie elders' debat. Daarbij bestond nog een kans dat hij het echt niet wist, hier hebben ze echt bewijsbaar keihard zitten liegen. Tot op de dag van vandaag. Hierbij vind ik een motie van wantrouwen op zijn plek.quote:Op donderdag 19 september 2024 20:34 schreef JAM het volgende: Toch wonderlijk dat de weggelakte passages die niets te maken zouden hebben met noodrecht en of dat wel gebruikt zou moeten worden over niets anders gaan dan of noodrecht en of dat wel gebruikt zou moeten maken. Het oordeel is daar heel duidelijk: nee, dat moet niet. De Kamer is hier kei- en keihard voorgelogen. Er valt hier op geen enkele reden meer te motiveren dat er noodrecht gebruikt zou moeten worden, anders dan de natte droom van de PVV om via decreet te regeren om hun verzonnen asielcrisis er doorheen te duwen, op een walgelijke, ondemocratische wijze. Ik zeg: heel snel de koffers pakken, heel snel nieuwe verkiezingen. Om te kotsen dit.
.
We importeren geen asielzoekers. En de toestroom is zelfs onverwachts extreem laag dit jaar, trouwens, maar daar gaat dit niet eens over. Als er een spoedwet wordt aangenomen is dat een democratisch besluit. Ben ik het dan niet mee eens, maar het is wel op de juiste manier besloten. De route die ze nu willen nemen heeft veel weg van het instellen van een dictatuur, het afschaffen van de democratie.quote:Op donderdag 19 september 2024 20:55 schreef TjjWester het volgende: [..] Jouw "we willen in een rechtstaat leven" betekend dat we asielzoekers blijven importeren en elkaar vertellen dat er niks mogelijk is volgens het VN verdrag. Dan liever wat geknutsel, de kamerleden hebben allang geen oog meer voor een goed bestuur maar spelen alleen nog maar vieze spelletjes.
Iedereen wil wat zeggen. Er moet overlegd worden over moties. Is er nog meer? etc etc.quote:Op donderdag 19 september 2024 20:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
waarom gaat dit uren duren? is toch wel duidelijk zo?
Omdat ze zelf geen haar beter zijn?quote:Op donderdag 19 september 2024 20:59 schreef kipknots het volgende:
Hoe kan NSC nou nog verder met deze zooi? Het is duidelijk dat het stukje over rechtsstaat totaal geen waarde heeft voor dit kabinet.
Ze zoeken naarstig naar een excuus om de rechtsstaat aan hun laars te lappen.quote:Op donderdag 19 september 2024 20:59 schreef kipknots het volgende:
Hoe kan NSC nou nog verder met deze zooi? Het is duidelijk dat het stukje over rechtsstaat totaal geen waarde heeft voor dit kabinet.
Dat hoop ik ook. Ergens heb ik wel een goed gevoel over/bij die Judith Uitermark , maar jaquote:Op donderdag 19 september 2024 20:59 schreef JAM het volgende:
Ik hoop van harte dat NSC hier geen steun meer aan wil verlenen. Dat PVV, VVD en BBB verder schijt hebben aan de rechtstaat, dat is me allang duidelijk. Met hun programma en ideologie kunnen ze dit toch op geen enkele wijze nog recht proberen te praten?
Dat is geen als meer. Denk dat alleen NSC, SGP, JA21 en FvD geen motie van wantrouwen steunen.quote:Op donderdag 19 september 2024 20:59 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Mocht deze coalitie hier over breken, of als Schoof een MvW krijgt, zal hij achteraf in wappieland volop te kijk gezet gaan worden als trojaans PvdA-paard.
Wat is makkelijk praten als je niet naast een azc woont?quote:Op donderdag 19 september 2024 21:00 schreef superniger het volgende:
Makkelijk praten als je niet naast een azc woont.
Zoals Bontenbal zegt: er is ook een migratieprobleem.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:00 schreef superniger het volgende:
Ik woonde er vlakbij één. Gek genoeg hebben mensen die dichtbij een AZC wonen zelden klachten over dat AZC.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:00 schreef superniger het volgende:
Klopt. Bontenbal is iedere keer erg realistisch in deze casus.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals Bontenbal zegt: er is ook een migratieprobleem.
Dat los je alleen niet met dergelijke ondemocratische middelen op.
Je hebt niet door dat Pieterje een walgelijk ventje is? Die de laatste is die zich aan de democratische uitgangspunten houdt? Hoe kunnen mensen zo blind zijn zegquote:Op donderdag 19 september 2024 20:59 schreef kipknots het volgende:
Die is maar tot artikel 12 gekomen tot nu toe.quote:
Mja, maar zoals ik al eerder zei, dan moeten ze concessies doen omdat ze 9 zetels tekort komen in de eerste kamer en dat is niet stoer.quote:Op donderdag 19 september 2024 20:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik snap dat je graag een rechts kabinet ziet. Maar er is toch duidelijk een besluit om die crisis uit te roepen. Als ze snel willen handelen kunnen ze gewoon een spoedwet doen. Hoeven ze niet te liegen.
Hoezo? Er komt er hier ook een vlakbij .Prima toch?quote:Op donderdag 19 september 2024 21:00 schreef superniger het volgende:
Tenzij Ter Apel of Budel. Daarom de Spreidingswetquote:Op donderdag 19 september 2024 21:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik woonde er vlakbij één. Gek genoeg hebben mensen die dichtbij een AZC wonen zelden klachten over dat AZC.
In Budel hoor ik andere verhalenquote:Op donderdag 19 september 2024 21:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik woonde er vlakbij één. Gek genoeg hebben mensen die dichtbij een AZC wonen zelden klachten over dat AZC.
Oh kom op.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
JAquote:Op donderdag 19 september 2024 21:03 schreef Mikeytt het volgende:
Is rood de natuurlijke kleur van Agema's gezicht ofwa?
Wij hadden er jarenlang ook een een stukje verderop, nergens last van gehad.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sowieso wel een goede politicus.quote:
Ik vind het ook best schokkend dat de VVD er blijkbaar geen enkel probleem mee heeft om zo'n noodwet in te zetten.quote:Op donderdag 19 september 2024 20:59 schreef JAM het volgende:
Ik hoop van harte dat NSC hier geen steun meer aan wil verlenen. Dat PVV, VVD en BBB verder schijt hebben aan de rechtstaat, dat is me allang duidelijk. Met hun programma en ideologie kunnen ze dit toch op geen enkele wijze nog recht proberen te praten?
Wordt de volgende premier, mark my words.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Sowieso wel een goede politicus.
En de andere kamerleden van het NSC?quote:Op donderdag 19 september 2024 21:02 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Je hebt niet door dat Pieterje een walgelijk ventje is? Die de laatste is die zich aan de democratische uitgangspunten houdt? Hoe kunnen mensen zo blind zijn zeg
Vrijwel de gehele oppositie is vrij sterk tijdens deze APBquote:
Dat is het ook. Niets meer van die partij over. Stel je voor dat Wiegel (wat je ook van hem moge vinden) daar nog had gezeten.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:03 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik vind het ook best schokkend dat de VVD er blijkbaar geen enkel probleem mee heeft om zo'n noodwet in te zetten.
Ze heeft het moeilijkquote:Op donderdag 19 september 2024 21:03 schreef Mikeytt het volgende:
Is rood de natuurlijke kleur van Agema's gezicht ofwa?
Ja, er zijn 2 uitzonderingen waar we de asielzoekerscentra te groot en met teveel veiligelanders hebben, Budel en Ter Apel. Daarom moet je de asielzoekers en zeker ook de veiligelanders beter spreiden. Er zijn ongeveer 4 veiligelanders per gemeente in het land, dat kan iedere gemeente makkelijk aan zonder overlast.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:02 schreef Zorro het volgende:
[..]
In Budel hoor ik andere verhalen
Ik ben in toenemende mate klaar met de huidige VVD.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:03 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik vind het ook best schokkend dat de VVD er blijkbaar geen enkel probleem mee heeft om zo'n noodwet in te zetten.
quote:Op donderdag 19 september 2024 21:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh kom op.
Ga eens praten in Budel.
quote:Op donderdag 19 september 2024 21:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tenzij Ter Apel of Budel. Daarom de Spreidingswet
Je zult het maar tegenover je hebben.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vrijwel de gehele oppositie is vrij sterk tijdens deze APB
Te genuanceerd, daar win je te weinig stemmen mee.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wordt de volgende premier, mark my words.
Faber is ook niet zuiverquote:Op donderdag 19 september 2024 21:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hehe eindelijk worden de leugens van Schoof aan de kaak gesteld. Ik snapte al niet waarom Jetten niet meteen Dick meenam toen hij Faber een leugenaar noemde.
Ik woon naast een AZC, nou ja het AZC is 150 meter verderop.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:00 schreef superniger het volgende:
Ik hoop het niet zegquote:Op donderdag 19 september 2024 21:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wordt de volgende premier, mark my words.
Agema ook niet.quote:
Sterk overkomen is ook niet zo moeilijk met dit kabinet.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vrijwel de gehele oppositie is vrij sterk tijdens deze APB
Ik vermoed dat ze (PvdA/GL + D66 + CDA (+CU?)) even afgesproken hebben om op zijn minst eerst inhoudelijk de zaak te bespreken voordat er op gelieg van de MP gehamerd wordt.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hehe eindelijk worden de leugens van Schoof aan de kaak gesteld. Ik snapte al niet waarom Jetten niet meteen Dick meenam toen hij Faber een leugenaar noemde.
Dit hele plannetje rondom 110/111 gaat gewoon sneuvelen denk ik. Vermoedelijk al in de ministerraad. Het is niet voor niets dat Schoof elke 3 zinnen herhaalt dat er nog geen besluit is genomen en Van Vroonhoven gisteren zo fel benadrukte dat het héle kabinet akkoord moest gaan.quote:Op donderdag 19 september 2024 20:59 schreef JAM het volgende:
Klopt, helaas iets te vroeg. De oppositie redt hier echt de kop van Schoof want nu komt er geen noodwetgeving. Was alles allemaal wat later aan het licht gekomen wanneer die er al was dan had NSC zich vermoedelijk gedwongen gezien de boel te laten klappen.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Schoof smeekt inmiddels om het in de achterkamertjes te mogen afschieten.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:07 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dit hele plannetje rondom 110/111 gaat gewoon sneuvelen denk ik. Vermoedelijk al in de ministerraad. Het is niet voor niets dat Schoof elke 3 zinnen herhaalt dat er nog geen besluit is genomen en Van Vroonhoven gisteren zo fel benadrukte dat het héle kabinet akkoord moest gaan.
Of in ter Apel. En dan niet met een inwoner die de D66 burgemeester napijpt maar gewoon een nuchtere groninger.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh kom op.
Ga eens praten in Budel.
Heeft Wlders echt nóóitquote:
Smerig mannetjequote:Op donderdag 19 september 2024 21:08 schreef Mikeytt het volgende:
"op die boze toon vind ik niet kunnen"
Dit is wel de samenvatting ja.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:09 schreef JAM het volgende:
Van Baarle heeft hier trouwens groot gelijk.
Wel uitdelen, niet incasseren.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:09 schreef Szura het volgende:
Wilders heeft ook onder bosma altijd mogen bulderen tegen alles en iedereen maar nu mag het niet meer nu z’n kabinet onder vuur wordt genomen
quote:Op donderdag 19 september 2024 21:08 schreef quo_ het volgende:
[..]
Of in ter Apel. En dan niet met een inwoner die de D66 burgemeester napijpt maar gewoon een nuchtere groninger.
quote:Op donderdag 19 september 2024 21:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tenzij Ter Apel of Budel. Daarom de Spreidingswet
Bosma is echt vreselijk hypocriet geblekenquote:Op donderdag 19 september 2024 21:09 schreef Szura het volgende:
Wilders heeft ook onder bosma altijd mogen bulderen tegen alles en iedereen maar nu mag het niet meer nu z’n kabinet onder vuur wordt genomen
Als die slim is houdt die haar mond, gewoon zitten en afwachten.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:07 schreef duitseboy het volgende:
Waar blijft Nicolien. Die moet na gisteren hier toch echt wel wat op zeggen.
Verheug me erop.quote:
Ik woonde 2 jaar naast een azc. Alleen maar ellende.quote:Op donderdag 19 september 2024 21:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |