Ik hoop dat niemand hem de lol van een interruptie gunt. Ah jammer, daar is Bontebal...al was het meer een oproep.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:20 schreef JAM het volgende:
[..]
'Friends, Romans, countrymen, lend me your ears; I come to bury Caesar, not to praise him!'
Geef mij ook wat van dat spul.quote:
Mag je niet zeggen, want anders komt hij je op je bek slaan of moet je je piemel laten zien. Dat was het toen toch met Klaver?quote:Op donderdag 19 september 2024 00:24 schreef Perrin het volgende:
Ah, stukje zendtijd van het Kremlin nu.
En de zendtijd voor fossiele brandstoffen nu.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:24 schreef Perrin het volgende:
Ah, stukje zendtijd van het Kremlin nu.
Al krijsende..quote:Op donderdag 19 september 2024 00:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
En de zendtijd voor fossiele brandstoffen nu.
Dan kunnen we het toch ook gewoon ergens op twitter lezen?quote:Op donderdag 19 september 2024 00:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Waarom? Doen de anderen ook.
Ja man, gewoon weer doen alsof we in de jaren '70 voor de oliecrisis leven, dan komt het vast wel goed. Aldus Baudet.quote:
De ene populist speelt verbazing dat de andere populist óók uit zijn nek kletst.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:26 schreef JAM het volgende:
Jezus Christus zeg. 'Geert! Dit vond jij toch ook! Wat is er met je gebeurd, man?!' Lijkt net Jiskefet zo. Alleen het stukje 'Hey, lullo! Heb je nog geneukt?!' ontbreekt er nog aan..
quote:Op donderdag 19 september 2024 00:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
De ene populist speelt verbazing dat de andere populist óók uit zijn nek kletst.
Ben wel benieuwd hoe Wilders naar hem keek op dat moment, volgens mij wil zelfs hij niet met deze man geassocieerd worden.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:26 schreef JAM het volgende:
Jezus Christus zeg. 'Geert! Dit vond jij toch ook! Wat is er met je gebeurd, man?!' Lijkt net Jiskefet zo. Alleen het stukje 'Hey, lullo! Heb je nog geneukt?!' ontbreekt er nog aan..
Ik haal het woord niet graag van stal, want als je hem te vaak gebruikt verliest het zijn waarde. Maar met gepaste trots kan ik toch melden dat Baudet een OETLUL is.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:19 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Nou daar is ie hoor, gespeeld theatraal en populistisch.
...maar we moeten toch ook onze rust gaan zoeken?quote:Op donderdag 19 september 2024 00:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Pfff ik snap dat jullie afhaken, het lijkt plotsklaps alsof het zondag is en ik zelf in de kerk zit.
Mogelijk, maar ik word hier juist behoorlijk onrustig van.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:33 schreef JAM het volgende:
[..]
...maar we moeten toch ook onze rust gaan zoeken?
Nee, 11:00 uurquote:Op donderdag 19 september 2024 00:37 schreef superniger het volgende:
En morgen beginnen ze weer om 10:15
Stoffer zoekt de rust nu ook in een schermloos debatquote:Op donderdag 19 september 2024 00:33 schreef JAM het volgende:
[..]
...maar we moeten toch ook onze rust gaan zoeken?
Uiteraard alleen om zijn SGP vrienden tegemoet te komen.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:45 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Wilders interrumpeert
Dat ben ik toch met ze eens. Sneller, jazeker, dat mag. Maar soberder dan in een slaapzak in het gras moeten liggen, tsja, dat lijkt me toch wat cru. Vreemde reactie van Timmermans. Je ziet wel vaker dat links meegaat met rare frames en plannen van rechts als dat populair blijkt te zijn. Doe het alsjeblieft niet.quote:Op donderdag 19 september 2024 07:16 schreef Hanca het volgende:
Problemen binnen PvdA-GL, dit zijn gemeenteraadsleden:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Heel mooi.quote:Op donderdag 19 september 2024 07:16 schreef Hanca het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Helemaal eens. Als mensen het hebben over een soberder asiel, dan tonen ze aan nog nooit in een regulier asielzoekerscentrum te zijn geweest. Het moet juist alles behalve soberder, het leven van de asielzoekers moet meer worden gevuld met opleiding en het leren van vaardigheden die nuttig zijn in de Nederlandse samenleving.quote:Op donderdag 19 september 2024 07:36 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat ben ik toch met ze eens. Sneller, jazeker, dat mag. Maar soberder dan in een slaapzak in het gras moeten liggen, tsja, dat lijkt me toch wat cru. Vreemde reactie van Timmermans. Je ziet wel vaker dat links meegaat met rare frames en plannen van rechts als dat populair blijkt te zijn. Doe het alsjeblieft niet.
Vind dat nogal spijkers op laag water zoeken. Hoeveel gemeenteraadsleden heeft die partij dan gaan er toch altijd een paar het oneens zijn. Ik ben het ook niet eens met die uitspraak. Maar volgens mij had Timmermans toen hij erover bevraagd werd in de kamer zich al herpakt.quote:Op donderdag 19 september 2024 07:16 schreef Hanca het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Dat willen we juist niet want dan komt het geworteld argument weer op tafel en kan er niemand uitgezet worden.quote:Op donderdag 19 september 2024 07:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Helemaal eens. Als mensen het hebben over een soberder asiel, dan tonen ze aan nog nooit in een regulier asielzoekerscentrum te zijn geweest. Het moet juist alles behalve soberder, het leven van de asielzoekers moet meer worden gevuld met opleiding en het leren van vaardigheden die nuttig zijn in de Nederlandse samenleving.
Ten eerste beginnen de meeste Nederlanders niet voor acht uur, maar bovendien werken ze vervolgens niet tot 1 uur 's nachts.quote:Op donderdag 19 september 2024 08:34 schreef klaasweetalles het volgende:
Hoe laat begint dit?
De meeste Nederlanders beginnen voor acht uur....
Prima als ze geworteld raken, dan hoeven er wat minder ongewortelde arbeidsmigranten te komen.quote:Op donderdag 19 september 2024 08:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat willen we juist niet want dan komt het geworteld argument weer op tafel en kan er niemand uitgezet worden.
Die hele procedure moet gewoon sneller maar wel zorgvuldig.
Het grootste deel van de Nederlandse bevolking verdient ook niet tussen de 100000 -200000quote:Op donderdag 19 september 2024 08:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ten eerste beginnen de meeste Nederlanders niet voor acht uur, maar bovendien werken ze vervolgens niet tot 1 uur 's nachts.
Het start weer om 11.00 uur las ik hier.
En om 11 uur start de APB, daarvoor hebben de Kamerleden meestal nog een fractiebespreking, moeten ze hun tweede termijn alvast voorbereiden, bekijken en beantwoorden ze mail, enz.quote:Op donderdag 19 september 2024 08:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ten eerste beginnen de meeste Nederlanders niet voor acht uur, maar bovendien werken ze vervolgens niet tot 1 uur 's nachts.
Het start weer om 11.00 uur las ik hier.
Als jij denkt dat vergaderen hun enige werk is, dan ben je wel heel beperkt aan het denken. Hoe denk je dat het voorbereiden van vergaderingen gebeurt?quote:Op donderdag 19 september 2024 08:39 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het grootste deel van de Nederlandse bevolking verdient ook niet tussen de 100000 -200000
Dus gewoon werken voor je geld en je uren
Lijkt allemaal heel erg op een kantoorbaan.quote:Op donderdag 19 september 2024 08:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
En om 11 uur start de APB, daarvoor hebben de Kamerleden meestal nog een fractiebespreking, moeten ze hun tweede termijn alvast voorbereiden, bekijken en beantwoorden ze mail, enz.
Ik snapte wel waarom die Bosma voorzitter wilde worden....quote:1.
Maandelijkse vergoeding
'Gewone' Tweede Kamerleden
De basisvergoeding voor Tweede Kamerleden i wordt 'schadeloosstelling' genoemd. De schadeloosstelling van 'gewone' Tweede Kamerleden bedraagt sinds 1 juli 2024 10.133,92 euro bruto per maand. Daarnaast krijgen Tweede Kamerleden 8 procent vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,3 procent conform de regeling voor rijksambtenaren. In totaal komt dat neer op ruim 141 duizend euro per jaar.
Voorzitter Tweede Kamer
De voorzitter van de Tweede Kamer i krijgt een hogere vergoeding dan gewone Tweede Kamerleden. De voorzitter krijgt namelijk een toelage gelijk aan 34 procent van de schadeloosstelling op jaarbasis, bovenop de normale vergoeding. Inclusief vakantiegeld en een eindejaarsuitkering ontvangt de voorzitter per 1 juli 2024 op jaarbasis een bedrag van ruim 182 duizend euro.
Eerlijkheidshalve, als ik zag hoe Yesilgöz, Vroonhoven en Van der Plas het gisteren deden, denk ik dat daar niet heel veel werk in gestoken is. Of beter: ik mag toch hopen van niet.quote:Op donderdag 19 september 2024 08:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als jij denkt dat vergaderen hun enige werk is, dan ben je wel heel beperkt aan het denken. Hoe denk je dat het voorbereiden van vergaderingen gebeurt?
En wat is er mis met een kantoorbaan? En wat is er mis met een redelijke vergoeding voor een zeer verantwoordelijke baan, die ook nog eens publiek is en die buiten eigen schuld elke dag over kan zijn door een kabinetsval?quote:Op donderdag 19 september 2024 08:50 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Lijkt allemaal heel erg op een kantoorbaan.
Dit valt gewoon niet onder de categorie van bouwvakkers enzovoorts.
[..]
Ik snapte wel waarom die Bosma voorzitter wilde worden....
En maar zeiken dat hij snel naar huis moet.....
Dit is "nieuws" van 2 dagen geleden..quote:Op donderdag 19 september 2024 07:16 schreef Hanca het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Ik denk dat vooral dat 'soberder' binnen GL kringen echt niet wordt gepikt.quote:Op donderdag 19 september 2024 08:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit is "nieuws" van 2 dagen geleden..
Van wat ik ervan gezien heb deed Timmermans het prima bij de APB gisteren. Hij heeft m.i. geen gekke dingen over migratie gezegd.
Verder is de PvdA de architect van de huidige, meest strenge asielwetgeving tot nu toe. Het is niet alsof de PvdA noodzakelijkerwijs tegen strengere asieleetgeving is ofzo he (al worden ze wel vaak zo afgeschilderd)? Al moet die uiteraard wel binnen een bepaalde ondergrens blijven.
Er is niets mis met een kantoorbaanquote:Op donderdag 19 september 2024 08:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
En wat is er mis met een kantoorbaan? En wat is er mis met een redelijke vergoeding voor een zeer verantwoordelijke baan, die ook nog eens publiek is en die buiten eigen schuld elke dag over kan zijn door een kabinetsval.
Je wil geen bouwvakkers in de Kamer, je wil daar mensen die niet alleen het beste voor hebben met het land, maar ook nog eens oplossingen kunnen bedenken en de gevolgen kunnen inschatten. Ik geef toe dat niet elk Kamerlid aan die beschrijving voldoet (zie de hele groep PVV'ers), maar dat is wel wat je wil.
Dat is nu het lastige, nu worden meerdere dingen op een hoop gegooid. Ik stem links maar van mij mag asielprocedure stuk sneller. Strenger hoeft van mij niet, wat mij betreft is minimum allang bereikt.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat vooral dat 'soberder' binnen GL kringen echt niet wordt gepikt.
En je wil wel graag mensen die in de top mee kunnen als volksvertegenwoordiging, dus zou de vergoeding eerder nog wat omhoog moeten (al moet je volksvertegenwoordiger zijn uit idealisme, niet vanwege geld).quote:Op donderdag 19 september 2024 09:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Er is niets mis met een kantoorbaan
ik weet hoe een kantoor eruit ziet. Maar ook kantoorbanen kunnen dezelfde inhoud hebben als er wat in de 2e kamer gebeurd. Ik weer zeker dat de meeste kantoorbanen in de top van het bedrijfsleven zwaarder zijn. Gelukkig zijn de salarissen daar dan ook naar.
Zo een Dilan, of die dame van de NSC gisteren zouden in de top van het bedrijfsleven niet mee kunnen. Zo zijn er nog wel een paar.
11:00quote:Op donderdag 19 september 2024 08:34 schreef klaasweetalles het volgende:
Hoe laat begint dit?
De meeste Nederlanders beginnen voor acht uur....
Ik denk dat ze eerst maar eens moeten afwachten hoe dat wordt evt. (!) wordt vormgegeven. Timmermans zei eigenlijk alleen maar dat hij zich constructief wil opstellen (binnen een bepaalde ondergrens), zoals te doen gebruikelijk is vóór de APB.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat vooral dat 'soberder' binnen GL kringen echt niet wordt gepikt.
Sneller wil iedereen, daar is van links tot rechts overeenstemming over. Alleen over het 'hoe' van dat sneller misschien niet. Het afbreken van de rechten van asielzoekers zie ik bijvoorbeeld niet graag. Maar ook links ziet graag dat mensen die niet mogen blijven zo kort mogelijk een plek hier bezet houden.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is nu het lastige, nu worden meerdere dingen op een hoop gegooid. Ik stem links maar van mij mag asielprocedure stuk sneller. Strenger hoeft van mij niet, wat mij betreft is minimum allang bereikt.
quote:Op donderdag 19 september 2024 08:39 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het grootste deel van de Nederlandse bevolking verdient ook niet tussen de 100000 -200000
Dus gewoon werken voor je geld en je uren
Dus wat is het probleem nou precies?quote:Op donderdag 19 september 2024 09:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sneller wil iedereen, daar is van links tot rechts overeenstemming over. Alleen over het 'hoe' van dat sneller misschien niet. Het afbreken van de rechten van asielzoekers zie ik bijvoorbeeld niet graag. Maar ook links ziet graag dat mensen die niet mogen blijven zo kort mogelijk een plek hier bezet houden.
Boos worden om een oneliner op X is makkelijkerquote:Op donderdag 19 september 2024 09:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus wat is het probleem nou precies?
Hij is meer geblesseerd dan dat hij werkt voor zijn geldquote:
Dat Timmermans het niet alleen over sneller had, dat snap jij toch ook wel? Het gaat om de andere termen.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus wat is het probleem nou precies?
Ze zijn toch letterlijk op een andere locatie omdat er bouwvakkers in de kamer zittenquote:Op donderdag 19 september 2024 08:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
En wat is er mis met een kantoorbaan? En wat is er mis met een redelijke vergoeding voor een zeer verantwoordelijke baan, die ook nog eens publiek is en die buiten eigen schuld elke dag over kan zijn door een kabinetsval?
Je wil geen bouwvakkers in de Kamer, je wil daar mensen die niet alleen het beste voor hebben met het land, maar ook nog eens oplossingen kunnen bedenken en de gevolgen kunnen inschatten. Ik geef toe dat niet elk Kamerlid aan die beschrijving voldoet (zie de hele groep PVV'ers), maar dat is wel wat je wil.
Waarom zijn dat volgens jou problemen? Niet elke partij is een egotrippend vehicle voor de partijleider, die zover gaat, dat hij het enige lid kan zijn. De meeste normale partijen geven hun leden en vertegenwoirdigers de ruimte voor een eigen mening en de ruimte om die te laten horen.quote:Op donderdag 19 september 2024 07:16 schreef Hanca het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Ik vraag me ook wel af wat Timmermans hier nu probeert.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat Timmermans het niet alleen over sneller had, dat snap jij toch ook wel? Het gaat om de andere termen.
En dat kun je goed willen praten, maar er blijkt hier toch wel dat Timmermans aan het koorddansen is. Er zijn gewoon PvdA leden die hier er zo in staan als NSC/VVD (alsof er een enorm probleem is en harde maatregelen nodig zijn) en met name GL leden die daar diametraal tegenover staan (er is geen asielprobleem, we doen eerder te weinig dan te veel aan asielopvang). Dit lijkt me een veel grotere splijtzwam dan Israėl binnen die partij.
Volgens mij is "trickle down" (iig impliciet) wél gebruikt gisteren. Door Yesilgoz.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:16 schreef kladderadatsch het volgende:
Dit kabinet is echt heel erg. Het is puur neo-liberaal beleid wat ze voorstaan, wat volgens mij nog erger uit gaat pakken dan dat van alle kabinetten Rutte bij elkaar. Dereguleren schijnt het hoofdthema te zijn. Dereguleren, alsof we met een tijdmachine terug naar de jaren 80 gaan toen Reagan en Thatcher de dienst uitmaakten in de westerse wereld. Het valt me mee dat de term 'trickle down' gisteren niet is gebruikt.
Dacht eerst bij mezelf we zien het wel, maar nu hoop ik echt dat dit kabinet zo snel mogelijk valt en dat de kaarten opnieuw geschud worden.
Het zijn natuurlijk wel gemeenteraadsleden, daarbij denk ik dat dit veel breder leeft. Ik vind het volgen van deze fusie en bijbehorende strubbelingen wel gewoon relevant. En dan is zien hoe Timmermans aan het koorddansen is, maar daarbij toch mensen die actief zijn als vertegenwoordiger in de partijen soms tegen zich krijgt gewoon belangrijk.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vraag me ook wel af wat Timmermans hier nu probeert.
Aan de andere kant is de mening van 3 twitteraars nu ook niet echt relevant, zeker als het begint met "niet mijn partij" of iets soortgelijks.
Van der Plas ook. Die haar betoog begon met een ode aan het grootbedrijf. Die eigenlijk zorgt voor al onze welvaart ofzo. Het devies van hen is nog altijd eerst opkomen voor bedrijven dan volgt welvaart vanzelf. Dat is geen populair standpunt maar ze verwoorden het net wat anders en ik denk dat veel mensen daar niet doorheen prikken.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens mij is "trickle down" (iig impliciet) wél gebruikt gisteren. Door Yesilgoz.
Inderdaad, nu je het zegt. Was Van der Plas alweer vergeten. Maar het was al laat toen, en Nicolien ging me niet in de koude kleren zittenquote:Op donderdag 19 september 2024 09:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Van der Plas ook. Die haar betoog begon met een ode aan het grootbedrijf. Die eigenlijk zorgt voor al onze welvaart ofzo. Het devies van hen is nog altijd eerst opkomen voor bedrijven dan volgt welvaart vanzelf. Dat is geen populair standpunt maar ze verwoorden het net wat anders en ik denk dat veel mensen daar niet doorheen prikken.
Is dit zijn enige overgebleven fan?quote:Op donderdag 19 september 2024 08:37 schreef Viesdik het volgende:
De inbreng van Baudet was echt om door een ringetje te halen. Wat zette hij Wilders op z'n plek zeg.
Ik zag een peiling waar hij op +3 staat dus nee. Kolencentrales zijn de toekomst!quote:Op donderdag 19 september 2024 10:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Is dit zijn enige overgebleven fan?
Het ene holle vat klaagt dat het andere holle vat geen inhoud heeft. Spannend hoor.quote:Op donderdag 19 september 2024 08:37 schreef Viesdik het volgende:
De inbreng van Baudet was echt om door een ringetje te halen. Wat zette hij Wilders op z'n plek zeg.
Genoten heeft hij tot nu toe nog niet, lijkt mij.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vraag is of en hoe lang Schoof steun krijgt van zijn "coalitie" genoten. Uiteindelijk blijft ie partijloos en heeft niks om op terug te vallen, en is ook makkelijk om te laten vallen.
Denk niet dat zijn positie te benijden is...
Ik zou een hogere vergoeding prima vinden, als het gepaard gaat met een strenger relatiebeding na afloop van het Kamerlidmaatschap.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
En je wil wel graag mensen die in de top mee kunnen als volksvertegenwoordiging, dus zou de vergoeding eerder nog wat omhoog moeten (al moet je volksvertegenwoordiger zijn uit idealisme, niet vanwege geld).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |