abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215018380
Lol weten we nog hoeveel commentaar Bergkamp kreeg als ze vroeg minder/niet te trommelen en steeds sssht sssht deed?

Waarom hoor ik hier niemand over?
  woensdag 18 september 2024 @ 14:14:21 #3
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215018381
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Smerig
Vreemd trouwens dat die SP'er daar niet van op de hoogte schijnt te zijn. Dat leek me toch een vrij gemakkelijke riposte. 'Nee, dat is geen lastenverlichting voor bedrijven, dat is een lastenverlichting voor beursfondsen die zo weer belasting kunnen ontwijken.'
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215018429
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:11 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Je gaat er 1% op vooruit als je niet van De Toppers houdt? :+

Nee maar serieus, laag btw-tarief vind ik wel een beetje vaag. Voor alle niet-essentiële goederen, geef je eigenlijk een soort korting op dingen waarvan je zegt: dit vinden wij als politiek leuk/belangrijk (concerten, boeken, etc.). Het is een soort fossiele subsidie. De mensen die regelmatig boeken kopen in de boekhandel, gaan die nou ineens minder boeken kopen? Vind het geen topmaatregel, maar de verontwaardiging hierover is een beetje salonpopulisme.
Eens, ik vind de maatregel, los van de uitwerking dat een huurtent nu meer BTW is dan een eigen tent mee nemen of dat een museum nu een draaimolen neer moet zetten, eigenlijk nog best te verdedigen. Dit is een BTW verhoging die de laagste inkomens niet echt raakt, want die hadden hier al geen geld voor. En de hogere inkomens zullen het best kunnen betalen, ik denk dat we de geraamde dalingen helemaal niet zo zullen zien.

Als men al zo op geld lette, kocht men nooit een nieuw boek, maar wachtte men op de bibliotheek of marktplaats. Zo ook met festivals, dat zijn niet echt de mensen die op de kleintjes letten.

Alleen zwemles, dat zou eigenlijk zelfs gratis moeten zijn. Die kan echt niet duurder.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215018442
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:10 schreef Zelva het volgende:

[..]
Vandaar dat we EU-breed recent een nieuw Asiel- en Migratiepact hebben afgesloten, dat nog in werking moet treden...
Juist, nog in werking moet treden. De huidige crisis wordt er niet mee opgelost. Ik vind dat dat ook EU-breed moet gebeuren, zo niet dan moeten landen het zelf gaan oplossen.
pi_215018461
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Juist, nog in werking moet treden. De huidige crisis wordt er niet mee opgelost. Ik vind dat dat ook EU-breed moet gebeuren, zo niet dan moeten landen het zelf gaan oplossen.
Jij denkt dat een opt-out of welke andere maatregel ook voor 1-1-2026 zou kunnen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 18 september 2024 @ 14:21:12 #7
37950 JAM
pi_215018466
Zou een hoop drugscriminaliteit ook niet gewoon opgelost worden door dat te legaliseren en te reguleren?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215018480
De kerncentrales schuiven 2 jaar op. Voortvarend:

quote:
Bouw kerncentrales nu al vertraagd: kabinet trekt portemonnee twee jaar later

De bouw van nieuwe kerncentrales loopt al vertraging op voordat een schop in de grond is gegaan. De aanleg gaat twee jaar later van start en de centrales zullen ook later gaan draaien dan eerder gedacht, blijkt uit cijfers die stilletjes in de miljoenennota zijn opgenomen.
"Het kabinet werkt voortvarend door aan de voorbereiding van de bouw van twee nieuwe kerncentrales", schreef het ministerie van Klimaat en Groene Groei dinsdag in zijn Prinsjesdagpersbericht.

Maar wie goed kijkt naar de miljoenennota, ziet dat het juist erg lastig blijkt om voortvarend van start te gaan. Tussen 2026 en 2029 gaat er 1,2 miljard euro minder naar de bouw van kerncentrales dan het kabinet eerder nog van plan was. En dat terwijl er nu wordt gemikt op vier nieuwe centrales in plaats van twee.

https://www.nu.nl/klimaat(...)twee-jaar-later.html

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2024 14:25:41 ]
pi_215018483
Treurige oppositie wel die graag willen samenwerken met de VVD, ik bedoel de PVV, ik bedoel Wilders. Van de PVDA tot CU tot Volt. Dit is hoe het verval van een democratie eruit ziet die opschuift naar extreem wappie.

Misschien toch een keertje op de SP stemmen de volgende keer.
  woensdag 18 september 2024 @ 14:26:00 #10
37950 JAM
pi_215018485
Waarom is het voor mensen trouwens zo belangrijk om 130 te gaan rijden? Ik rijd zelf geen auto, trouwens, maar ik denk dat het me nu geen reet uit zou maken of ik nu 120 of 130 mag. Als ik dan kijk naar wat dat scheelt in mileuschade, ongelukken, etc. terwijl dat in normaal woon- werkverschil (met files en stoplichten en etc.) wellicht maar heel weinig oplevert... doet dat er dan echt zoveel toe?
  woensdag 18 september 2024 @ 14:26:08 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215018487
Een kernfatamorgana
pi_215018490
quote:
5s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:21 schreef JAM het volgende:
Zou een hoop drugscriminaliteit ook niet gewoon opgelost worden door dat te legaliseren en te reguleren?
Waarschijnlijk worden we dan naast een belastingparadijs, ook een drugsparadijs. Moeten we niet willen. Halen we waarschijnlijk alle grote criminele organisaties hierheen.

https://nos.nl/artikel/23(...)en-zien-ook-bezwaren
pi_215018493
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:14 schreef potjecreme het volgende:
Lol weten we nog hoeveel commentaar Bergkamp kreeg als ze vroeg minder/niet te trommelen en steeds sssht sssht deed?

Waarom hoor ik hier niemand over?
Omdat ze het al honderd keer hadden gedaan. En Bergkamp er meteen op wees bij de eerste keer.
pi_215018496
quote:
5s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:21 schreef JAM het volgende:
Nee. De invoer blijft dan illegaal omdat het nergens ter wereld legaal is om zaken als heroine en cocaine te exporteren.

Verkoop is dan mischien legaal maar verkopers moeten dan ook belastingen e.d. betalen, de illegale handel doet dat niet en zal dus goedkoper zijn.

Zie de VS ter illustratie waar in Staten waar softdrugs gelegaliseerd zijn de criminele sector nog steeds welig, en in sommige weliger, tiert.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2024 14:28:30 ]
pi_215018504
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waarschijnlijk worden we dan naast een belastingparadijs, ook een drugsparadijs. Moeten we niet willen. Halen we waarschijnlijk alle grote criminele organisaties hierheen.

https://nos.nl/artikel/23(...)en-zien-ook-bezwaren
We zijn al een drugs paradijs. In de steden en dorpen wordt er genoeg gesnoven. Was laatst in een dorp in Het Gooi en daar stond iedereen in de kroeg strak.
pi_215018507
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:25 schreef Origami94 het volgende:
Treurige oppositie wel die graag willen samenwerken met de VVD, ik bedoel de PVV, ik bedoel Wilders. Van de PVDA tot CU tot Volt. Dit is hoe het verval van een democratie eruit ziet die opschuift naar extreem wappie.

Misschien toch een keertje op de SP stemmen de volgende keer.
Je bent pas een treurige politieke partij als je de kans om beleid te verbeteren en het beter te maken voor de mensen in het land laat liggen, omdat je niet met een bepaalde partij wil praten. Dit kabinet zit er. Vinden veel mensen niet leuk, ook in de Kamer niet. Maar dat is nog geen reden om niet je werk te doen als politicus en dingen te verbeteren.
pi_215018508
Heeft Wilders zich een nieuwe tic aangeleerd ofzo? Met dat rare plop-geluid dat steeds uit zijn mond komt?
Ik vind het storender dan zijn inhoud momenteel, kan de voorzitter zijn microfoon niet even uitzetten als ie even stil is zeg. :')
Een heer met stijl
pi_215018509
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:14 schreef JAM het volgende:

[..]
Vreemd trouwens dat die SP'er daar niet van op de hoogte schijnt te zijn. Dat leek me toch een vrij gemakkelijke riposte. 'Nee, dat is geen lastenverlichting voor bedrijven, dat is een lastenverlichting voor beursfondsen die zo weer belasting kunnen ontwijken.'
Ik vermoed dat hij daar wel mee bekend is, maar de "soundbites" met de bevolking als centraal uitgangspunt beter vallen wanneer er niet teveel wordt uitgewijd buiten dat om. Wilders heeft bovendien z'n fillers wel klaar, die zal zich nergens voor schamen. Stemmers zijn slechts bruikbare idioten.
pi_215018513
Legaliseren en informeren zorgt juist voor een verantwoord drugsgebruik. Wel de minimumleeftijd verhogen naar 21 omdat het brein tot die leeftijd nog in ontwikkeling is.
  woensdag 18 september 2024 @ 14:29:20 #20
37950 JAM
pi_215018514
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee. De invoer blijft dan illegaal omdat het nergens ter wereld legaal is om zaken als heroine en cocaine te exporteren.

Verkoop is dan mischien legaal maar verkopers moeten dan ook belastingen e.d. betalen, de illegale handel doet dat niet en zal dus goedkoper zijn.
Ook zeker niet bedoelt voor de export hoor. Gewoon een mooi Nederlands prodcut, voor Nederlanders! Dat van de illegale handel, dat weet ik niet hoor. Ik bedoel, als het gelegaliseerd is, dan wordt daar ook een bepaalde kwaliteit mee gegarandeerd, wat voor consumenten een stuk interessanter is. Voorbeeld: er zijn mij ook maar heel weinig illegale stokerijen bekend, bijvoorbeeld.
pi_215018520
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij denkt dat een opt-out of welke andere maatregel ook voor 1-1-2026 zou kunnen?
Als de crisis erkent wordt wel ja.
  woensdag 18 september 2024 @ 14:30:19 #22
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215018525
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:25 schreef Tijger_m het volgende:
De kerncentrales schuiven 2 jaar op. Voortvarend:
[..]

Dit had echt niemand kunnen voorspellen. Onverwachte tegenvaller.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 18 september 2024 @ 14:30:24 #23
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_215018529
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:29 schreef Origami94 het volgende:
Legaliseren en informeren zorgt juist voor een verantwoord drugsgebruik. Wel de minimumleeftijd verhogen naar 21 omdat het brein tot die leeftijd nog in ontwikkeling is.
Je weet dat je eerste zin in tegenspraak is met je tweede?
pi_215018530
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je bent pas een treurige politieke partij als je de kans om beleid te verbeteren en het beter te maken voor de mensen in het land laat liggen, omdat je niet met een bepaalde partij wil praten. Dit kabinet zit er. Vinden veel mensen niet leuk, ook in de Kamer niet. Maar dat is nog geen reden om niet je werk te doen als politicus en dingen te verbeteren.
Beleid verbeteren met Wilders na 30 jaar. Oftewel de rijken worden rijker.
  woensdag 18 september 2024 @ 14:30:44 #25
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_215018534
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 14:30 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Dit had echt niemand kunnen voorspellen. Onverwachte tegenvaller.
:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')