Dit. Volkomen mee eensquote:Op dinsdag 17 september 2024 19:39 schreef Janneke141 het volgende:
Jij bedankt. Je behoort/behoorde echt bij de betere pol-mods en ook als user kon ik je, inclusief je groeiende cynisme, zeer waarderen.
Het ga je goed.
Juist.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:14 schreef timmmmm het volgende:
Goede keus dan. Even van je afzetten en daarna casual weer terugkomen en gewoon af en toe een beetje voor de fun meepraten.
Het is niet leuk om té geïnvesteerd te zijn
quote:
Zo jammer. Zoveel mods zien verdwijnen vanwege hetzelfde probleemquote:Op dinsdag 17 september 2024 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
Dit topic open ik om duidelijk te zijn en onzin geruchten voor te zijn.
Ik stop als mod, ik stop als user op FOK!. Ik ga dit account laten verwijderen.
Dit is geen beslissing die ik makkelijk of licht neem maar ik ben gewoon klaar met de manier waarop er op FOK! gepost word, als mod ben ik klaar vanwege andere redenen, dat hoort achter de schermen thuis en daar blijft het ook maar als user ben ik er gewoon klaar mee dat normale discussies niet of nauwelijks meer te voeren zijn.
Als mijn vrouw tegen mij zegt dat ze aan mij kan merken dat het mij raakt en boos maakt dan moet je gewoon even goed na gaan denken of dit nog wel iets is wat je wil blijven doen en dan zeg ik "Nee, het is genoeg".
Dat gevoel heb ik al een tijdje maar telkenmale overstijgt mijn plichtsgevoel mijn onvrede maar nu is de limiet gewoon bereikt.
Ik wil iedereen, mede en tegenstanders, bedanken voor een lange periode op FOK!, ik heb gelachen hier, soms ook een beetje gehuild en alles daar tussen in, ik wil vooral degenen bedanken die mij aan het denken hebben gezet en soms zelfs van gedachten veranderd hebben.
Denk er nog even over na. Er zit van alles tussen "doorgaan zoals het nu gaat" en "account in de prullenbak".quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
Dit topic open ik om duidelijk te zijn en onzin geruchten voor te zijn.
Ik stop als mod, ik stop als user op FOK!. Ik ga dit account laten verwijderen.
Dit is geen beslissing die ik makkelijk of licht neem maar ik ben gewoon klaar met de manier waarop er op FOK! gepost word, als mod ben ik klaar vanwege andere redenen, dat hoort achter de schermen thuis en daar blijft het ook maar als user ben ik er gewoon klaar mee dat normale discussies niet of nauwelijks meer te voeren zijn.
Als mijn vrouw tegen mij zegt dat ze aan mij kan merken dat het mij raakt en boos maakt dan moet je gewoon even goed na gaan denken of dit nog wel iets is wat je wil blijven doen en dan zeg ik "Nee, het is genoeg".
Dat gevoel heb ik al een tijdje maar telkenmale overstijgt mijn plichtsgevoel mijn onvrede maar nu is de limiet gewoon bereikt.
Ik wil iedereen, mede en tegenstanders, bedanken voor een lange periode op FOK!, ik heb gelachen hier, soms ook een beetje gehuild en alles daar tussen in, ik wil vooral degenen bedanken die mij aan het denken hebben gezet en soms zelfs van gedachten veranderd hebben.
Mijn issue is niet zo zeer het modden, dat is voor mij helemaal geen stressvolle aangelegenheid. Af en toe irritant, soms vermoeiend maar mijn grootste probleem is de manier waarop mensen met elkaar omgaan en dat zie ik het laatste jaar hand over hand erger worden en dat trek ik mij aan.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
Jammer dat je weg gaat. Modden kan imho best stressvol zijn en is best ondankbaar werk, dus ik begrijp het maar al te goed.
Ik begrijp je volkomen. Maar het is m.i. echt een aderlating.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn issue is niet zo zeer het modden, dat is voor mij helemaal geen stressvolle aangelegenheid. Af en toe irritant, soms vermoeiend maar mijn grootste probleem is de manier waarop mensen met elkaar omgaan en dat zie ik het laatste jaar hand over hand erger worden en dat trek ik mij aan.
Ik kom geregeld met tegenzin naar het forum omdat ik mij daartoe van uit mijzelf verplicht voel, dat is mijn simpelweg mijn karakter en ik kan dat niet halfzacht doen maar ik post steeds minder en ik heb steeds minder zin om te posten als ik er ben. Vandaar dus het niet alleen terugtreden als mod en user blijven maar het stoppen met de account.
Ik vind jezelf daar debet aan.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn issue is niet zo zeer het modden, dat is voor mij helemaal geen stressvolle aangelegenheid. Af en toe irritant, soms vermoeiend maar mijn grootste probleem is de manier waarop mensen met elkaar omgaan en dat zie ik het laatste jaar hand over hand erger worden en dat trek ik mij aan.
Ik kom geregeld met tegenzin naar het forum omdat ik mij daartoe van uit mijzelf verplicht voel, dat is mijn simpelweg mijn karakter en ik kan dat niet halfzacht doen maar ik post steeds minder en ik heb steeds minder zin om te posten als ik er ben. Vandaar dus het niet alleen terugtreden als mod en user blijven maar het stoppen met de account.
Tijger_m2 ?quote:
Misschien kunnen we Wile_E_Coyote terugvragen als POLmod?quote:
Nee, we hebben allemaal goed geoefend en missen nu niet meer.quote:
bedankt en ik snap je uitleg geheel en denk ook dat je de goede keuze maakt.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
k wil iedereen, mede en tegenstanders, bedanken voor een lange periode op FOK!, ik heb gelachen hier, soms ook een beetje gehuild en alles daar tussen in, ik wil vooral degenen bedanken die mij aan het denken hebben gezet en soms zelfs van gedachten veranderd hebben.
Dat vind ik van die rare beweringen, omdat dat an sich helemaal niet mijn waarneming was/is.quote:Op woensdag 18 september 2024 07:34 schreef bijdehand het volgende:
Jammer! Discussies zijn veel harder en beslist niet meer leuk. Dat was vroeger echt anders.
Het was niet allemaal koek en ei, maar zo vijandig als nu was het niet.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat vind ik van die rare beweringen, omdat dat an sich helemaal niet mijn waarneming was/is.
Dat het altijd maar 'koek en ei' was vroeger...
Mijn idee was eerder dat discussies op POL eerder enorm hard en op het scherpst van de snede konden zijn, soms ook behoorlijk op personen gespeeld konden worden (en bepaalde users ook niet altijd een scheiding tussen online en RL aanhielden), en er regelmatig ook stevig getrolled en geflamed werd.
Maar er was wel wat anders.... de politiek-ideologische gedrevenheid was wel anders, minder allesoverheersend en minder eenkennig (een grotere veelheid aan nuances in bepaalde overtuigingen) en met bepaalde personen waarmee ik qua standpunten enorm in de clinch kon raken, had ik bv buiten fok! om soms prima mailcontact en bestond er ook een redelijke basis van respect.
Uiteindelijk was het wel fijn dat er andersdenkenden waren, omdat je anders ook weinig te discussieren had.
Wat ik nu soms meen te merken is dat personen zich soms gedragen alsof ze enkel met 'gelijkgestemden' willen rondhangen en een weerwoord of iemand die andersdenkend is er opeens snel als storend ervaren wordt, en er veel meer een streven lijkt te zijn van 'we vullen een topic vooral met ons eigen ideologisch groepje, met meningen die we allemaal delen.
Hahaha, er werden inderdaad wel een paar robbertjes gevochten vroegerquote:Op woensdag 18 september 2024 20:52 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het was niet allemaal koek en ei, maar zo vijandig als nu was het niet.
Dat klopt, want je doet er zelf ook aan mee.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:56 schreef RM-rf het volgende:
Dat vind ik van die rare beweringen, omdat dat an sich helemaal niet mijn waarneming was/is.
Sommige mensen begrijpen wel de afspiegeling van een forum wanneer het gaat over maatschappelijke ontwikkelingen en maken zich daar zorgen over, anderen zijn dusdanig treurig qua persoonlijkheid dat ze graag natrappen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:13 schreef Donaldson het volgende:
Je zal een forum maar zo serieus nemen dat je er in je dagelijks leven last van hebt.![]()
Jij bent de zwakste schakel. Tot ziens!
Die spreuk heb ik een keer gezien op een rouwkaart.quote:Op maandag 23 september 2024 19:37 schreef Bassie48 het volgende:
"Vele goede herinneringen modereren onze smart. Voorgoed uit ons midden maar altijd in ons hart"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |