Stel dat er wél dingen veranderen en de gesprekken tussen AvroTros en EBU zin hadden, dan is het natuurlijk niet goed als ze pas eens in november rond gaan bellen en kijken. Daar kunnen we het vast allemaal over eens zijn, ook al hadden er liever dat ze voor 2026 op zoek waren en een jaartje zouden overslaan.quote:Op zondag 22 september 2024 21:02 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de gesprekken en dat die er zijn, maar om het feit dat zoiets naar buiten wordt gebracht voor er überhaupt een beslissing over deelname is genomen.
Dat is best raar en bijzonder te noemen.
Op zich vind ik het niet vreemd dat er bekend wordt gemaakt dat er een gewerkt wordt aan een plan B. Het smoort meteen alle mogelijke geruchten in de kiem dat het straks allemaal een rommeltje wordt als er zo laat nog iets geselecteerd moet worden.quote:Op zondag 22 september 2024 21:02 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de gesprekken en dat die er zijn, maar om het feit dat zoiets naar buiten wordt gebracht voor er überhaupt een beslissing over deelname is genomen.
Dat is best raar en bijzonder te noemen.
Gezeur krijg je sowieso als Nederland meedoet. Terecht imo.quote:Op zondag 22 september 2024 21:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Stel dat er wél dingen veranderen en de gesprekken tussen AvroTros en EBU zin hadden, dan is het natuurlijk niet goed als ze pas eens in november rond gaan bellen en kijken. Daar kunnen we het vast allemaal over eens zijn, ook al hadden er liever dat ze voor 2026 op zoek waren en een jaartje zouden overslaan.
Dat ze dat bekend maken is ook niet raar, want gewoon transparant. Anders zeurt straks heel NL (als de inzending ze niet bevalt als we meedoen) dat dat vast is 'omdat er even snel iemand uit de berm getrokken is voor deelname, wegens spoed. Dat is niet fair naar de nieuwe deelnemer. Prima dat ze laten merken dat ze alvast eventueel voorbereid zijn.
(Al had ik tien keer liever gewoon een harde nee ivm jaar overslaan, ongeacht de uitkomst van de gesprekken. Maar dat laatste kunnen we sowieso vergeten, zo lijkt. En dat is aan de AvroTros.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker wel, zeg dan gewoon dat je meedoet in plaats van Cornald steeds dit soort dingen te laten roepen. De artiest is wel vaker pas in januari bekend gemaakt, niemand had gedacht dat ze dat niet in drie maanden konden doen of had het erg gevonden dat ze nog contacten hadden.quote:Op zondag 22 september 2024 21:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat ze dat bekend maken is ook niet raar, want gewoon transparant. Anders zeurt straks heel NL (als de inzending ze niet bevalt als we meedoen) dat dat vast is 'omdat er even snel iemand uit de berm getrokken is voor deelname, wegens spoed. Dat is niet fair naar de nieuwe deelnemer. Prima dat ze laten merken dat ze alvast eventueel voorbereid zijn.
Dit dus ja.quote:Op zondag 22 september 2024 21:41 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zeker wel, zeg dan gewoon dat je meedoet in plaats van Cornald steeds dit soort dingen te laten roepen. De artiest is wel vaker pas in januari bekend gemaakt, niemand had gedacht dat ze dat niet in drie maanden konden doen of had het erg gevonden dat ze nog contacten hadden.
Trek de pleister er gewoon af.
Dan ben ik maar even die ene die het er niet mee eens is (samen met de immer recalcitrante @Strani uiteraard). Maar als er geen open inschrijving is, dan wordt er per definitie iemand uit de telefoonklapper van Avrotros gestuurd, dus daarvoor hoef je nog niet in september te gaan rondbellen, als de uiterste datum pas in maart is. En al zeker niet als je zogenaamd nog sterk twijfelt over deelname.quote:Op zondag 22 september 2024 21:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Stel dat er wél dingen veranderen en de gesprekken tussen AvroTros en EBU zin hadden, dan is het natuurlijk niet goed als ze pas eens in november rond gaan bellen en kijken. Daar kunnen we het vast allemaal over eens zijn, ook al hadden er liever dat ze voor 2026 op zoek waren en een jaartje zouden overslaan.
Ik denk dat de woede meer richting AVROTROS gaat dan naar de deelnemer als ze toch meedoen zonder dat er iets substantieels veranderd.quote:Op zondag 22 september 2024 21:24 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Op zich vind ik het niet vreemd dat er bekend wordt gemaakt dat er een gewerkt wordt aan een plan B. Het smoort meteen alle mogelijke geruchten in de kiem dat het straks allemaal een rommeltje wordt als er zo laat nog iets geselecteerd moet worden.
Is het wél leuk voor die artiest als ze uiteindelijk toch besluiten om niet mee te doen? Oh sorry, laat maar zitten, we gaan toch niet. Steek je liedje maar in je reet.quote:Op zondag 22 september 2024 21:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit haalt toch ook elke druk van de ketel bij de EBU? Zeg dan niks, of zeg dat je mee doet. Dit halfbakken gedoe leidt er alleen maar toe dat de EBU nu al weet dat de insteek is dat we gewoon meedoen.quote:
Ik snap ergens wel dat je alvast voorbereidend werk doet voor als de deelname er wél gaat komen. Want als je het hele circus begin november nog moet gaan optuigen dan krijg je waarschijnlijk sowieso een inzending waarbij je beter thuis had kunnen blijven.quote:Op zondag 22 september 2024 19:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bron: RTL
Alsof gewoon deelnemen op zich niet gênant genoeg is, krijgen we, in plaats van een open inschrijving, met een beetje pech dus echt iets wat Cornald zelf leuk vindt.
Dit dusquote:Op zondag 22 september 2024 19:46 schreef Aadrianus het volgende:
Woh.... wat een invullen weer hier.
Er zijn nog steeds gesprekken met de EBU. AvroTros houdt de poot stijf en wil dat dingen veranderen. Ik heb nog geen enkele reden om te twijfelen dat dit ook echt aan de hand is. En als EBU geen kant op wil bewegen, dan zie ik nog steeds zomaar gebeuren dat AvroTros besluit: we doen in 2025 niet mee.
Dat er ondertussen ook in gesprek wordt gegaan met artiesten is toch alleen maar toe te juichen? Want als de seinen op groen gaan, dan moet er wel in snel tempo iets komen. Dat betekent niet dat er niet alsnog nog een open inschrijving komt eventueel. In het verleden is er ook altijd een tweesporen beleid geweest. Die gesprekken zijn volgens mij gewoon met de voltallige selectiecommissie, want Jacqueline G. was laatst bij Bar Laat behoorlijk vaag en terughoudend over wat ze wel en niet kon zeggen.
Niet flauw bedoeld, maar het is toch gewoon heel naïef om te denken dat na alle gebeurtenissen van dit jaar Nederland ook maar enige kans maakt om te winnen? Zelfs als we Coldplay met Miley Cyrus sturen gaat dat niet gebeuren.quote:Op maandag 23 september 2024 14:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik snap ergens wel dat je alvast voorbereidend werk doet voor als de deelname er wél gaat komen. Want als je het hele circus begin november nog moet gaan optuigen dan krijg je waarschijnlijk sowieso een inzending waarbij je beter thuis had kunnen blijven.
Dat is ook wel waar, maar ik had het verstandiger gevonden als er pas in de media over gesproken wordt nadat de definitieve beslissing is genomen.quote:Op maandag 23 september 2024 14:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik snap ergens wel dat je alvast voorbereidend werk doet voor als de deelname er wél gaat komen. Want als je het hele circus begin november nog moet gaan optuigen dan krijg je waarschijnlijk sowieso een inzending waarbij je beter thuis had kunnen blijven.
Ik vind er niks mis mee om in het geval van een mogelijke "ja" er in ieder geval al wel onder voorbehoud van deelname werk van te maken.
Die kans dat je wint is natuurlijk sowieso vrij klein, maar ik denk ook weer niet dat de rancuneuze lange arm van de EBU dusdanig ver gaat dat er behalve een belabberde startpositie echt gemanipuleerd kan worden met de jurystemmen of de mensen thuis. Als je wat goeds instuurt zul je echt wel weer een degelijke eindpositie halen.quote:Op maandag 23 september 2024 14:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Niet flauw bedoeld, maar het is toch gewoon heel naïef om te denken dat na alle gebeurtenissen van dit jaar Nederland ook maar enige kans maakt om te winnen? Zelfs als we Coldplay met Miley Cyrus sturen gaat dat niet gebeuren.
Dus regel het lekker onderhands met Anouk, en als die te lastig is, dan Stefania, Maan (met een DJ), Emma Heesters ofzo met een huppeldeuntje dat de mensen gezellig vinden, dan zijn we daar ook gelijk weer voor een jaar of 10 vanaf.
Dit is een beetje een "they don't like us because of Brexit"-gedachte. Ik denk niet dat het Europese publiek nog erg bezig is met Joost, sterker nog: als ze dat wel zijn denk ik dat het eerder in ons voordeel werkt dan ons nadeel. Als we een potentieel winnend liedje hebben kunnen we ook gewoon winnen.quote:Op maandag 23 september 2024 14:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Niet flauw bedoeld, maar het is toch gewoon heel naïef om te denken dat na alle gebeurtenissen van dit jaar Nederland ook maar enige kans maakt om te winnen? Zelfs als we Coldplay met Miley Cyrus sturen gaat dat niet gebeuren.
Dus regel het lekker onderhands met Anouk, en als die te lastig is, dan Stefania, Maan (met een DJ), Emma Heesters ofzo met een huppeldeuntje dat de mensen gezellig vinden, dan zijn we daar ook gelijk weer voor een jaar of 10 vanaf.
Eensquote:Op maandag 23 september 2024 15:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dit is een beetje een "they don't like us because of Brexit"-gedachte. Ik denk niet dat het Europese publiek nog erg bezig is met Joost, sterker nog: als ze dat wel zijn denk ik dat het eerder in ons voordeel werkt dan ons nadeel. Als we een potentieel winnend liedje hebben kunnen we ook gewoon winnen.
Ik denk dat de kans op zo'n liedje wel heel klein is, en ik denk dat er ook niet veel enthousiasme is om er iets van te maken vanuit de Nederlandse delegatie en het Nederlandse publiek. Dat lijkt me eerder het probleem. Hier op het Songfestivalforum boeit het ons al geen hol wie er gaat, en wij zijn dan de Songfestivalfans
Hoe dan, als de gesprekken (kennelijk?) nog bezig zijn?quote:Op zondag 22 september 2024 21:41 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zeker wel, zeg dan gewoon dat je meedoet in plaats van Cornald steeds dit soort dingen te laten roepen. De artiest is wel vaker pas in januari bekend gemaakt, niemand had gedacht dat ze dat niet in drie maanden konden doen of had het erg gevonden dat ze nog contacten hadden.
Trek de pleister er gewoon af.
Niet echt, want ze kunnen 1 november nog steeds nee zeggen. Nadat gesprekken/afspraken of weet ik veel wat niet naar tevredenheid bleken.quote:Op maandag 23 september 2024 10:48 schreef Dave het volgende:
[..]
Dit haalt toch ook elke druk van de ketel bij de EBU? Zeg dan niks, of zeg dat je mee doet. Dit halfbakken gedoe leidt er alleen maar toe dat de EBU nu al weet dat de insteek is dat we gewoon meedoen.
Ik geloof ook niet dat ze in Letland of Georgië voor de TV bewust niet op ons gaan stemmen ofzo. Maar de winst moet je door de EBU ook gegund worden. Dat was dit jaar voor Oekraïne, Israël en ons (zelfs voor de DQ) duidelijk niet het geval. Geen idee waarom, misschien vonden ze Joost al een irritant figuur, misschien wilden ze niet twee keer in 5 edities dezelfde winnaar. Maar komend jaar zijn de voortekenen wat dat betreft alleen maar negatiever. Ik geloof er echt niet in dat de EBU blij zou worden van een winnaar uit het land dat het ESF en de EBU zo in diskrediet bracht, waar het ESF veel minder leeft, waar ze niet automatisch voor alle functies (arrogante) Zweden inhuren en waar de omroep zo lang bleef zeuren. Ze zouden er niet aan moeten denken dat dat schorriemorrie zomaar de ultiem gewenste winnaar Frankrijk of Duitsland van de winst zouden afhouden.quote:Op maandag 23 september 2024 15:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die kans dat je wint is natuurlijk sowieso vrij klein, maar ik denk ook weer niet dat de rancuneuze lange arm van de EBU dusdanig ver gaat dat er behalve een belabberde startpositie echt gemanipuleerd kan worden met de jurystemmen of de mensen thuis. Als je wat goeds instuurt zul je echt wel weer een degelijke eindpositie halen.
Het is geen Starmaker waar onervaren figuren nog moeten leren zingen en op het podium leuk overkomen enzo hè. Als je nu Anouk belt of ze zaterdag haar briljante killersong kan komen zingen op het ESF, dan zou ze dat nog prima invullen. En dan is het ESF nog 236 dagen weg.quote:Op maandag 23 september 2024 15:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Niet echt, want ze kunnen 1 november nog steeds nee zeggen. Nadat gesprekken/afspraken of weet ik veel wat niet naar tevredenheid bleken.
Ja zeggen wordt echter wat lastiger als je dan pas moet beginnen met zoeken. Imho niks mis met alvast zoeken 'voor het geval dat'.
Als je meerdere keuzes wilt hebben en niet 'nou doe die dan maar' wilt Pierre Kartneren is het toch gewoon prima om meerdere opties te onderzoeken. Misschien is de killersong van Anouk wel niet zo killerig.quote:Op maandag 23 september 2024 16:13 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is geen Starmaker waar onervaren figuren nog moeten leren zingen en op het podium leuk overkomen enzo hè. Als je nu Anouk belt of ze zaterdag haar briljante killersong kan komen zingen op het ESF, dan zou ze dat nog prima invullen. En dan is het ESF nog 236 dagen weg.
Ik denk inderdaad ook dat er meer gaande is achter de schermen dan wij denken/weten.quote:Op maandag 23 september 2024 15:50 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga er eigenlijk van uit dat er wat degelijk wat gaat veranderen achter de schermen voor de delegaties. Misschien ben ik naïef maar het feit dat landen als IJsland, Ierland, Slovenie pas vrij laat hebben toegezegd en dat daarbij is vermeld dat er constructieve gesprekken zijn geweest met de EBU geeft me wel dat gevoel.
Dat NL/AVROTROS nog wat langer de tijd nodig hebben en aanvullende opmerkingen/eisen hebben nav de diskwalificatie van Joost kan ik me ook goed voorstellen.
Zie je Anouk al in de huidige omgeving daar van ESF? Jolige tiktoks, preparties. Die zou geen slaande beweging maken maar gewoon een harde klap uitdelen aan een opdringerige fotograafquote:Op maandag 23 september 2024 17:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je meerdere keuzes wilt hebben en niet 'nou doe die dan maar' wilt Pierre Kartneren is het toch gewoon prima om meerdere opties te onderzoeken. Misschien is de killersong van Anouk wel niet zo killerig.![]()
Of gewoon op den duur het vliegtuig pakken naar huis.quote:Op maandag 23 september 2024 17:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Zie je Anouk al in de huidige omgeving daar van ESF? Jolige tiktoks, preparties. Die zou geen slaande beweging maken maar gewoon een harde klap uitdelen aan een opdringerige fotograaf
Ik denk niet dat er veel baanbrekends verandert in 1,5 maand, als je nu bezig bent met artiesten dan weet je al hoe het gaat lopen. Als het namelijk nog erg negatief allemaal was, dan begin je daar niet eens aan en reageer je in eerste instantie al niet zo positief. Voor de beeldvorming komt de aankondiging nu gewoon nog te vroeg.quote:Op maandag 23 september 2024 15:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe dan, als de gesprekken (kennelijk?) nog bezig zijn?
Ik ben het met je eens hoor áls ze dat al zeker weten. Maar ik denk dat ze het nog niet zeker weten. Anders hadden ze ook geen uitstel tot november hoeven hebben.
Plus een Joost interval act in de finale zal ook erg belangrijk zijn om voorlopig te voorkomen.quote:Op maandag 23 september 2024 16:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat ze in Letland of Georgië voor de TV bewust niet op ons gaan stemmen ofzo. Maar de winst moet je door de EBU ook gegund worden. Dat was dit jaar voor Oekraïne, Israël en ons (zelfs voor de DQ) duidelijk niet het geval. Geen idee waarom, misschien vonden ze Joost al een irritant figuur, misschien wilden ze niet twee keer in 5 edities dezelfde winnaar. Maar komend jaar zijn de voortekenen wat dat betreft alleen maar negatiever. Ik geloof er echt niet in dat de EBU blij zou worden van een winnaar uit het land dat het ESF en de EBU zo in diskrediet bracht, waar het ESF veel minder leeft, waar ze niet automatisch voor alle functies (arrogante) Zweden inhuren en waar de omroep zo lang bleef zeuren. Ze zouden er niet aan moeten denken dat dat schorriemorrie zomaar de ultiem gewenste winnaar Frankrijk of Duitsland van de winst zouden afhouden.
Hahahaha ja dat ook.quote:Op maandag 23 september 2024 17:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Zie je Anouk al in de huidige omgeving daar van ESF? Jolige tiktoks, preparties. Die zou geen slaande beweging maken maar gewoon een harde klap uitdelen aan een opdringerige fotograaf
Ik hoop zelf nog dat 'bezig met artiesten' in dit geval niet veel meer betekent dan 'aankloppen bij diverse artiesten en vragen of ze überhaupt eventueel iets hebben dat geschikt zou zijn'.quote:Op maandag 23 september 2024 19:40 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel baanbrekends verandert in 1,5 maand, als je nu bezig bent met artiesten dan weet je al hoe het gaat lopen. Als het namelijk nog erg negatief allemaal was, dan begin je daar niet eens aan en reageer je in eerste instantie al niet zo positief. Voor de beeldvorming komt de aankondiging nu gewoon nog te vroeg.
Ik hóóp dat Israël meedoet en dat ze dan winnen en dat het jaar erna dan amper een land mee wil doen en dat de hele shitzooi dan instort bij de EVOL EBU omdat ze niet meer weten hoe ze alles moeten oplossen en die nieuwe 'director' meteen haar/zijn/hun ontslag weer indient en gillend met de armen in de lucht het pand uit rent.quote:Ik sta er denk ik ook zo in omdat ik totaal niet denk dat er echt wat gaat veranderen en we sowieso hetzelfde mee gaan maken met Israël volgend jaar. Zij gaan namelijk niet veranderen. Maar we gaan het zien.![]()
De hele wereld is gewoon pro-Israël, dus dat wordt moeilijk.quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:52 schreef Greys het volgende:
Ik hóóp dat Israël meedoet en dat ze dan winnen en dat het jaar erna dan amper een land mee wil doen en dat de hele shitzooi dan instort bij de EVOL EBU omdat ze niet meer weten hoe ze alles moeten oplossen en die nieuwe 'director' meteen haar/zijn/hun ontslag weer indient en gillend met de armen in de lucht het pand uit rent.
Die zit in haar hotelkamer na elke repetitie, geen ruimte voor toestanden. Maar het zou wel leuk zijn, iemand met heel veel geduld, die telkens zijn eigen grenzen en space bewaakt.quote:Op maandag 23 september 2024 17:44 schreef Momo het volgende:
[..]
In een ver en grijs verleden is ze haar zelfbeheersing al eens verloren. Ergens halverwege deze pagina staat daar iets over.quote:Op maandag 23 september 2024 17:44 schreef Momo het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop zelf nog dat 'bezig met artiesten' in dit geval niet veel meer betekent dan 'aankloppen bij diverse artiesten en vragen of ze überhaupt eventueel iets hebben dat geschikt zou zijn'.
[..]
Ik hóóp dat Israël meedoet en dat ze dan winnen en dat het jaar erna dan amper een land mee wil doen en dat de hele shitzooi dan instort bij de EVOL EBU omdat ze niet meer weten hoe ze alles moeten oplossen en die nieuwe 'director' meteen haar/zijn/hun ontslag weer indient en gillend met de armen in de lucht het pand uit rent.
Dat is zeker niet zo, maar omdat je niet tegen een land kunt stemmen, en omdat Palestina niet meedoet, kun je met een aantal fanatieke stemmers per land wel Israël de televote laten winnen zoals afgelopen jaar. Dit zegt verder weinig over wat “de hele wereld” vindt.quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De hele wereld is gewoon pro-Israël, dus dat wordt moeilijk.
Nou, ik weet niet of de landen in de rij zullen staan om naar Israël te gaan twee weken lang. Of je nou pro of niet bent, het is er best gevaarlijk met alles dat er aan de hand is.quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De hele wereld is gewoon pro-Israël, dus dat wordt moeilijk.
Een Songfestival met twee of drie deelnemers zou wel apart zijn.quote:Op dinsdag 24 september 2024 16:57 schreef sp3c het volgende:
Azerbedjan of zo'n knakenland zal dan wel gaan toch?
desnoods schuif je wat geld die kant op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |