Toch benieuwd naar de maximaal gehaalde snelheden dan zo zonder DRS. Dan zou daar een exceptioneel verschil zichtbaar moeten zijn.quote:Op zondag 15 september 2024 20:53 schreef PirE het volgende: Zijn deze al gepost? McLaren typisch Britse bouwkwaliteit, met een beetje druk vervormd de achtervleugel. Niks aan de hand natuurlijk allemaal acceptabel. [ x ] De Ferrari ter vergelijking eronder. [ x ] FIA reactie zal wel zijn dat het duur is om het aan te passen voor het einde van het jaar.
Links?quote:Op zondag 15 september 2024 21:03 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Maar Perez had zicht op de situatie. Zo dom om dan niet iets naar rechts te sturen.
De track buigt daar ook iets af.quote:Op zondag 15 september 2024 21:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Links?
Niet heel handig inderdaad, dat heeft hij wel vaker maar het was Sainz die afweek.
Wat was er in Oostenrijk?quote:Op zondag 15 september 2024 21:05 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb nu plots zin om de mening van potjecreme over Oostenrijk op te zoeken.
Op Sky liet Karun hoe hij verder het zien, dat de stewards het als een racing incident beschouwen zegt dat het niet zo heel makkelijk was, maar ik was het wel met hem eens dat Sainz predominantly at fault was.quote:Op zondag 15 september 2024 21:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De track buigt daar ook iets af.
Perez kon wel iets meer doen om het te voorkomen.quote:Op zondag 15 september 2024 21:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Op Sky liet Karun hoe hij verder het zien, dat de stewards het als een racing incident beschouwen zegt dat het niet zo heel makkelijk was, maar ik was het wel met hem eens dat Sainz predominantly at fault was.
Hoogste topsnelheid zonder DRS.quote:Op zondag 15 september 2024 21:04 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Toch benieuwd naar de maximaal gehaalde snelheden dan zo zonder DRS. Dan zou daar een exceptioneel verschil zichtbaar moeten zijn.
Wat een ONZIN.quote:Op zondag 15 september 2024 21:14 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Perez kon wel iets meer doen om het te voorkomen.
[ x ]
omdat hij niet hoeft uit te wijken?quote:Op zondag 15 september 2024 21:21 schreef potjecreme het volgende:
Dit is wat Perez zag. Waarom reageerde hij niet?
[ x ]
De teringquote:Op zondag 15 september 2024 21:19 schreef PirE het volgende:
[..]
Hoogste topsnelheid zonder DRS.
[ afbeelding ]
Lol dan maar de muur in.quote:Op zondag 15 september 2024 21:22 schreef Origami94 het volgende:
[..]
omdat hij niet hoeft uit te wijken?
Norris ook in Oostenrijk. Toch was het de schuld van de ander.quote:Op zondag 15 september 2024 21:14 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Perez kon wel iets meer doen om het te voorkomen.
[ x ]
Klopt hoor daarom staat het ook in het decisions document dat hij het had kunnen voorkomen.quote:Op zondag 15 september 2024 21:22 schreef Origami94 het volgende:
[..]
omdat hij niet hoeft uit te wijken?
Dat had Sainz ook kunnen voorkomen door niet naar links te gaan.quote:
ja daar was nog wel een detail iets anders, namelijk de auto breedte die over gelaten moest worden.quote:Op zondag 15 september 2024 21:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Norris ook in Oostenrijk. Toch was het de schuld van de ander.
De weg gaat naar links... Tevens als je de beelden ziet blijft het raar dat Perez niet handelde.quote:Op zondag 15 september 2024 21:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat had Sainz ook kunnen voorkomen door niet naar links te gaan.
Daar had Norris ook kunnen uitwijken om een crash te voorkomen.quote:Op zondag 15 september 2024 21:26 schreef pmponer het volgende:
[..]
ja daar was nog wel een detail iets anders, namelijk de auto breedte die over gelaten moest worden.
Nu weet ik dat niet meer precies, maar daar zou je dus anders over kunnen oordelen.
Er was nog genoeg ruimte rechts van Perez.quote:Op zondag 15 september 2024 21:27 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De weg gaat naar links... Tevens als je de beelden ziet blijft het raar dat Perez niet handelde.
Lawson's optie zou vandaag aflopen, dus dat er iets bekend gemaakt wordt geloof ik wel.quote:Op zondag 15 september 2024 20:38 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Marko heeft wel gezegd dat er in Singapore nieuws zou komen, maar dit is wel erg rigoureus
Dus jij vindt het niet raar dat hij gewoon niet reageert. 2 seconden had hij. Je ziet Sainz langzaam naar links komen. Je ziet hier ook de weg naar links gaan.quote:Op zondag 15 september 2024 21:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daar had Norris ook kunnen uitwijken om een crash te voorkomen.
Idem wat Perez hier ook had kunnen doen. Maar de meeste schuld blijft bij diegene die op de ander afstuurt alsof hij er niet is.
Jawel, maar dat wil niet zeggen dat hij de meeste schuld heeft.quote:Op zondag 15 september 2024 21:30 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dus jij vindt het niet raar dat hij gewoon niet reageert. 2 seconden had hij. Je ziet Sainz langzaam naar links komen. Je ziet hier ook de weg naar links gaan.
[ x ]
Een illegale actie wordt niet ongedaan gemaakt door een andere illegale actie. In dat geval zijn beide fout en niet dat daardoor de fout van de ander niet telt.quote:
Huh? Waar heb je het over?quote:Op zondag 15 september 2024 21:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Een illegale actie wordt niet ongedaan gemaakt door een andere illegale actie. In dat geval zijn beide fout en niet dat daardoor de fout van de ander niet telt.
over dat er wel of geen Delta meer isquote:
Dat een illegale inhaalactie niet goed gepraat kan worden doordat er iemand zich niet aan de delta houdt. Dan zijn beide fout.quote:
Te belachelijk dat je de schuld bij Perez legt.quote:Op zondag 15 september 2024 21:33 schreef potjecreme het volgende:
Je hebt al een slecht seizoen en nog blijf je dit soort dingen doen. Net een soort Stroll.
maar jij vroeg waar Star het over heeft.quote:Op zondag 15 september 2024 21:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet na de finish. En het onderzoek ging totaal niet over deltatijden. Maar of je mag inhalen ná de finish maar zonder dat de VSC is ingetrokken.
En @:Starflyer zei erder (net als ik. En terecht) dat deltatijden niks met de under investigation te maken hadden.
Ik vroeg het hem. Want ik snap het ff niet meer.quote:Op zondag 15 september 2024 22:00 schreef Nizno het volgende:
[..]
maar jij vroeg waar Star het over heeft.
En daar reageer ik op.
ga niet nogmaals beginnen.
Je bedoelt naar links?quote:Op zondag 15 september 2024 21:25 schreef pmponer het volgende:
[..]
Klopt hoor daarom staat het ook in het decisions document dat hij het had kunnen voorkomen.
Je lijn houden en weer ca 1 miljoen van de budgetcap is natuurlijk ook veel slimmer dan iets naar rechts sturen.
het is namelijk de schuld van Sainz dus die moet maar een andere lijn kiezen ook al ligt hij voor.
In feite is de McLaren met die vleugels gewoon illegaal.quote:
Benieuwd of dit dan een staartje krijgt, indien dit ook echt zo is.quote:Op zondag 15 september 2024 22:18 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
In feite is de McLaren met die vleugels gewoon illegaal.
Nee. Want de FIA wil er niks aan doen. Hebben ze al gezegd toch?quote:Op zondag 15 september 2024 22:20 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Benieuwd of dit dan een staartje krijgt, indien dit ook echt zo is.
Niet iedereen heeft FBquote:Op zondag 15 september 2024 22:22 schreef Origami94 het volgende:
https://www.facebook.com/share/r/AxZVfZJHT14nt3sb/
Max heeft weinig spiegels in huis
dat ging om de voorvleugel toch?quote:Op zondag 15 september 2024 22:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Want de FIA wil er niks aan doen. Hebben ze al gezegd toch?
Dat had toch met die voorvleugels te maken?quote:Op zondag 15 september 2024 22:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Want de FIA wil er niks aan doen. Hebben ze al gezegd toch?
Dat was de voorvleugel, dit met de achtervleugel is weer redelijk nieuw volgens mij. Ik had het in ieder geval niet eerder gehoord.quote:Op zondag 15 september 2024 22:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Want de FIA wil er niks aan doen. Hebben ze al gezegd toch?
quote:
Verrek, nu jullie het zeggen: inderdaadquote:Op zondag 15 september 2024 22:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat had toch met die voorvleugels te maken?
Als je de regels puur leest is dit gewoon illegaal, maar ja, alles om het spannend te maken, desnoods met illegale middelen.quote:Op zondag 15 september 2024 22:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Verrek, nu jullie het zeggen: inderdaad![]()
Maar ik verwacht hier dan ook niks op qua actie..
quote:Op zondag 15 september 2024 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vroeg het hem. Want ik snap het ff niet meer.
No offence. Niet vervelend bedoeld naar jou (of hem) verder.
quote:Op zondag 15 september 2024 21:57 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat een illegale inhaalactie niet goed gepraat kan worden doordat er iemand zich niet aan de delta houdt. Dan zijn beide fout.
Die delta is een apart geval en zou ook apart van de inhaalactie beoordeeld moeten worden, als er überhaupt na de race al sprake was van een delta, want ook dat waag ik te betwijfelen.
Dank voor de verduidelijkingquote:
Ja, die flexende voorvleugels ook..quote:Op zondag 15 september 2024 22:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als je de regels puur leest is dit gewoon illegaal, maar ja, alles om het spannend te maken, desnoods met illegale middelen.
Welke regel betreft dit?quote:Op zondag 15 september 2024 22:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als je de regels puur leest is dit gewoon illegaal, maar ja, alles om het spannend te maken, desnoods met illegale middelen.
Ja, voor de beoordeling van de inhaalactie zijn ze niet relevant.quote:Op zondag 15 september 2024 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank voor de verduidelijking![]()
Dan zijn we het dus eens dat delta's irrelevant zijn in deze? En ook niet werden genoemd in de summons- of decisiondocumenten. En dat dat mijn standpunt dus onderstreept?
Op onboards van Spa zie je hetzelfde bij McLaren.quote:Op zondag 15 september 2024 22:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat was de voorvleugel, dit met de achtervleugel is weer redelijk nieuw volgens mij. Ik had het in ieder geval niet eerder gehoord.
quote:
quote:3.2.2 Aerodynamic Influence
With the exception of the driver adjustable bodywork described in Article 3.10.10 (in addition
to minimal parts solely associated with its actuation) and the flexible seals specifically
permitted by Articles 3.13 and 3.14.4, all aerodynamic components or bodywork influencing
the car’s aerodynamic performance must be rigidly secured and immobile with respect to
their frame of reference defined in Article 3.3.
c is ook wel interessantquote:Op zondag 15 september 2024 22:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Stuk onder g.
Wat McLaren doet is een soort van mini-DRS creëren op topsnelheid, zonder dat ze daadwerkelijk DRS gebruiken en dat mag volgens de regels gewoon niet.
Totdat RBR wat bedenktquote:Op zondag 15 september 2024 22:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als je de regels puur leest is dit gewoon illegaal, maar ja, alles om het spannend te maken, desnoods met illegale middelen.
Mwah dit kan je nog op allerlei manieren uitleggen, maar regels omtrent dat het gewoon niet mag bewegen/opengaan zonder dat er input is vanuit de driver is gewoon duidelijk en niet anders uit te leggen.quote:Op zondag 15 september 2024 22:40 schreef Starflyer het volgende:
Voor en achtervleugels vallen ook onder regel 3.2.2
[..]
Is toch gewoon c.quote:Op zondag 15 september 2024 22:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Stuk onder g.
Wat McLaren doet is een soort van mini-DRS creëren op topsnelheid, zonder dat ze daadwerkelijk DRS gebruiken en dat mag volgens de regels gewoon niet.
"Het we hebben al deze regels!"quote:Op zondag 15 september 2024 22:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Stuk onder g.
Wat McLaren doet is een soort van mini-DRS creëren op topsnelheid, zonder dat ze daadwerkelijk DRS gebruiken en dat mag volgens de regels gewoon niet.
Ja @Peterselieman gaf het ook al aan, valt zeker ook onder c, maar zo niet dan g, of allebei. Het klopt gewoon niet.quote:Op zondag 15 september 2024 22:44 schreef PirE het volgende:
[..]
Is toch gewoon c.
Bij de andere teams beweegt de DRS flap niet ten opzichte van de rest van de vleugel in gesloten toestand.
Bij McLaren is er wel beweging ten opzichte van de rest van de constructie.
Wat? Ik heb het niet. Kan dus niet lezen waar je naar verwijst.quote:
Ja, voor de DRS flap is dat wel een goede toevoeging.quote:Op zondag 15 september 2024 22:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mwah dit kan je nog op allerlei manieren uitleggen, maar regels omtrent dat het gewoon niet mag bewegen/opengaan zonder dat er input is vanuit de driver is gewoon duidelijk en niet anders uit te leggen.
Bij de McLaren schijnt verschil tussen wel of geen DRS ook het laagste te zijn van alle topteams. Niet zelf onderzocht, maar wel meerdere onderbouwde voorbeelden gezien.
Het is gewoon "raar" dat Red Bull steeds op de vingers is getikt omtrent vleugels die teveel bewogen en McLaren er gewoon mee weg komt. Ik kan dan maar een reden bedenken en dat is vooral dat ze het "spannend" willen houden en dus dit maar toelaten.
Ligt bijna plat.quote:
Dit.quote:Op zondag 15 september 2024 22:48 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.
Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
De FIA is al jaren heel consequent in zn inconsequentie.quote:Op zondag 15 september 2024 22:48 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.
Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
Als meerdere teams hierover gaan klagen en de FIA geeft niet thuis, dan gaat elk team iets soortgelijks doen. En dan mag het opeens niet meerquote:Op zondag 15 september 2024 22:48 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.
Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
De constructie van de drs-flap wat flexibeler maken en hij zal sneller/eerder vervormen onder load.quote:Op zondag 15 september 2024 22:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Als meerdere teams hierover gaan klagen en de FIA geeft niet thuis, dan gaat elk team iets soortgelijks doen. En dan mag het opeens niet meer
Je mag de randjes van de regels opzoeken maar je mag er niet overheen.quote:Op zondag 15 september 2024 22:48 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.
Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
Ferrari heeft ook een paard in de race, hopelijk komt er druk van meerdere kanten.quote:Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als het nou echt illegaal was waarom zouden de andere teams dan niet naar de rechter stappen
Welke rechter precies (meteen)?quote:Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als het nou echt illegaal was waarom zouden de andere teams dan niet naar de rechter stappen
Of wat beters.quote:Op zondag 15 september 2024 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
Reken maar dat RBR in Austin soortgelijke oplossingen heeft
Ze hebben over de voorvleugels geklaagd bij de FIA, die heeft er naar gekeken en gezegd dat ze er dit seizoen niets mee doen.quote:Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als het nou echt illegaal was waarom zouden de andere teams dan niet naar de rechter stappen
Teams gaan er wel mee aan de slag omdat het gratis topsnelheid isquote:Op zondag 15 september 2024 23:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze hebben over de voorvleugels geklaagd bij de FIA, die heeft er naar gekeken en gezegd dat ze er dit seizoen niets mee doen.
Wat de achtervleugels betreft weet ik dat niet. Misschien komt dat nog.
Vergeet Aston ook niet vorig jaar, waren ook ineens een stuk langzamer nadat ze de voorvleugel moesten aanpassen.quote:Op zondag 15 september 2024 22:48 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.
Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
Dat gebeurt dan ook nietquote:Op maandag 16 september 2024 00:30 schreef Origami94 het volgende:
De Formule 1 heeft minder regels nodig. Het laatste wat je wilt is dat topjuristen gaan bepalen wie er kampioen wordt.
Dan doen ze het toch goed?quote:Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Je mag de randjes van de regels opzoeken maar je mag er niet overheen.
Als je geen harde limieten stelt dan kan iedereen maar wat aan sjoemelen.
En er zijn testmethodes maar dat is niet veel meer dan een gewicht op de vleugel plaatsen, tijdens het rijden is de druk toch net wat anders verdeeld maar daar zijn geen testmethoden voor.
De constructeurstitel is al niet meer spannend anders.quote:Op maandag 16 september 2024 06:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan doen ze het toch goed?
Je krijgt bij de FIA alleen een beetje het gevoel dat ze de ene keer wel ingrijpen en de andere keer niet, nu komt het lekker uit in het kampioenschap dat Mclaren zo'n inhaalslag maakt. Ik denk dat als Verstappen was blijven winnen en dan zo'n achtervleugel zou hebben ze al aan de bel hadden getrokken van niet in de geest van de regels etc.
Ik neem aan dat dat allemaal volledig afgeschermd is in de concorde agreement. FIA en arbitrage zijn de 'rechters' van de F1.quote:Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als het nou echt illegaal was waarom zouden de andere teams dan niet naar de rechter stappen
Concorde is geflopt ande- oh wacht.quote:Op maandag 16 september 2024 11:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat allemaal volledig afgeschermd is in de concorde agreement. FIA en arbitrage zijn de 'rechters' van de F1.
Je hebt natuurlijk ook nog de geest van de regels waar de FIA juist een ding van heeft gemaakt de laatste paar jaren, als het zoals met deze achtervleugel duidelijk tegen de geest en het doel van de regels is (die DRS-vleugel hoort niet open te gaan in die hoeken) dan kan de FIA directives en verduidelijkingen aangeven binnen het seizoen zoals laatst gebeurde met dat achterremmenverhaal.quote:Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Je mag de randjes van de regels opzoeken maar je mag er niet overheen.
Als je geen harde limieten stelt dan kan iedereen maar wat aan sjoemelen.
En er zijn testmethodes maar dat is niet veel meer dan een gewicht op de vleugel plaatsen, tijdens het rijden is de druk toch net wat anders verdeeld maar daar zijn geen testmethoden voor.
Zo werkt het niet. Maar reken er op dat meerdere teams bij de FIA gaan informeren of een dergelijke systeem legaal is. Waarna de FIA zegt ja of nee.quote:Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als het nou echt illegaal was waarom zouden de andere teams dan niet naar de rechter stappen
Ook dat ja en Mclaren had ook geklaagd over Red Bull dus niet meer dan logisch als Red Bull over McLaren gaat klagen.quote:Op maandag 16 september 2024 11:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk ook nog de geest van de regels waar de FIA juist een ding van heeft gemaakt de laatste paar jaren, als het zoals met deze achtervleugel duidelijk tegen de geest en het doel van de regels is (die DRS-vleugel hoort niet open te gaan in die hoeken) dan kan de FIA directives en verduidelijkingen aangeven binnen het seizoen zoals laatst gebeurde met dat achterremmenverhaal.
Klagen, randjes opzoeken, er soms een beetje overheen gaan etc. is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is alleen dat de scheidsrechter niet consequent is en dat is behoorlijk kut. Het lijkt er steeds meer op dat de beslissingen worden genomen n.a.v. hoeveel invloed het kan hebben op de kampioenschappen (en dan met name op de spanning).quote:Op maandag 16 september 2024 14:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ook dat ja en Mclaren had ook geklaagd over Red Bull dus niet meer dan logisch als Red Bull over McLaren gaat klagen.
Hoort ook een beetje bij de competitie maar zolang men maar binnen de (grijze) regels blijft want anders wordt het oneerlijk.
Vond the smooth operator hier minimaal ook een pannenkoek.quote:Op maandag 16 september 2024 15:40 schreef DjVero het volgende:
Leuke onderhoudende race gezien, die niet per se bol stond van de acties, maar wel constante spanning. Wat is Piastri een baas. Eén kans op een aanval, die tot in de perfectie uitvoeren en daarna de leiding nemen, grootse klasse!
Wat een pannenkoek die Perez ook. Het deed me goed om die Red Bull weer vooraan mee te zien strijden en dan heeft Perez de kans om eens het verschil te maken, weet 'ie meteen weer te crashen.
Het was natuurlijk al niet heel netjes wat Sainz bij Leclerc probeerde, daaraan zie je ook wel dat hij niet echt meer een teamplayer is.quote:Op maandag 16 september 2024 17:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat ik wel kenmerkend vond was 2 auto's met gele t-wing (vaak tweede rijder) de muur in. Allebei af en toe wat klunzig.
Lewis heeft ook een gelequote:Op maandag 16 september 2024 17:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat ik wel kenmerkend vond was 2 auto's met gele t-wing (vaak tweede rijder) de muur in. Allebei af en toe wat klunzig.
Sainz zei na afloop ook dat P2 mogelijk was. Ergens was het eten of gegeten worden voor hem, dus ik neem het hem niet al te kwalijk.quote:Op maandag 16 september 2024 18:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het was natuurlijk al niet heel netjes wat Sainz bij Leclerc probeerde, daaraan zie je ook wel dat hij niet echt meer een teamplayer is.
Dan kunnen mensen wel zeggen dat het de fout van Perez is maar hij wist dat hij geen goeie exit had.
Onzin. Sainz heeft een prima seizoen.quote:Op maandag 16 september 2024 17:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat ik wel kenmerkend vond was 2 auto's met gele t-wing (vaak tweede rijder) de muur in. Allebei af en toe wat klunzig.
😶quote:Op maandag 16 september 2024 19:03 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Onzin. Sainz heeft een prima seizoen.
In wat voor zin gegeten worden dan? Omdat hij dacht Leclerc ook nog even snel te pakken kwam hij in de problemen.quote:Op maandag 16 september 2024 19:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Sainz zei na afloop ook dat P2 mogelijk was. Ergens was het eten of gegeten worden voor hem, dus ik neem het hem niet al te kwalijk.
Beide gewoon oerdom. Perez had die race gewoon moeten finishen. Niemand was boos geworden als die 12 punten had gepakt.
Leclerc zijn banden waren echt op.quote:Op maandag 16 september 2024 20:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
In wat voor zin gegeten worden dan? Omdat hij dacht Leclerc ook nog even snel te pakken kwam hij in de problemen.
Nog een grotere reden om wat meer geduld te hebben.quote:Op maandag 16 september 2024 20:21 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Leclerc zijn banden waren echt op.
L?quote:
Omdat Perez ook aan het jagen was. Maar met de kennis van nu had die inderdaad beter achter Leclerc aan kunnen rijden en makkelijk inhalen in de laatste rondequote:Op maandag 16 september 2024 20:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
In wat voor zin gegeten worden dan? Omdat hij dacht Leclerc ook nog even snel te pakken kwam hij in de problemen.
Ja Perez was te gretig. Maar kan zijn dat het veroorzaakt is door RB: Perez steeds vertellen dat hij moet presteren. Dan ga je momenten krijgen waar je een plek wil pakken waar geen plek te pakken was.quote:Op maandag 16 september 2024 22:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Omdat Perez ook aan het jagen was. Maar met de kennis van nu had die inderdaad beter achter Leclerc aan kunnen rijden en makkelijk inhalen in de laatste ronde
Zie je nou wel dat Sainz de schuldige was van de crash met Checoquote:
ik vond sport studio vaak het enige grappige aan dat programma...quote:
Hij had ook nog eens een plek verloren op dat moment.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:31 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja Perez was te gretig. Maar kan zijn dat het veroorzaakt is door RB: Perez steeds vertellen dat hij moet presteren. Dan ga je momenten krijgen waar je een plek wil pakken waar geen plek te pakken was.
Tsja. T blijft Formule 1. Natuurlijk moet die presteren en heeft die druk.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:31 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja Perez was te gretig. Maar kan zijn dat het veroorzaakt is door RB: Perez steeds vertellen dat hij moet presteren. Dan ga je momenten krijgen waar je een plek wil pakken waar geen plek te pakken was.
Maar je bent toch aan het racen en Sainz maakte een exit fout waardoor hij er weer voorbij kon, dat beide schuld krijgen kan ik nog wel mee leven maar dat Perez hier de schuld van krijgt klopt niet.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tsja. T blijft Formule 1. Natuurlijk moet die presteren en heeft die druk.
Tot het ongeluk reed die vrij briljant naar mijn mening. Hele race een gap gehouden naar de voorste twee, en gewoon zijn moment afwachten. Dat moment kwam op een gegeven moment, probeert Leclerc in te halen aan de buitenkant maar Leclerc voert een redelijke kamikaze defensie waardoor Perez een plek verliest. Dat kan nog. Maar ik denk: breng in godsnaam dat ding gewoon thuis.
Denk ook dat niemand had geklaagd als die P4 had gepakt. Natuurlijk, een podium kan die ook goed gebruiken. Maar dit is gewoon weer zo ultra pijnlijk voor die man.
Eigenlijk zat Russell erachterquote:Op woensdag 18 september 2024 16:43 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zie je nou wel dat Sainz de schuldige was van de crash met Checo
Had gewoon naar links gekund.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar je bent toch aan het racen en Sainz maakte een exit fout waardoor hij er weer voorbij kon, dat beide schuld krijgen kan ik nog wel mee leven maar dat Perez hier de schuld van krijgt klopt niet.
Ben echt geen fan van hem maar als de auto voor je een fout maakt en daardoor niet optimaal accelereert en je blijft er dan achter ben je aan het rijden en niet aan het racen.
Heb je het filmpje dat ik had gepost niet gezien? Heb je de analyse van Palmer gezien? We snappen niet waarom Perez niet reageerde. Is wellicht anders dan hem de schuld geven.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar je bent toch aan het racen en Sainz maakte een exit fout waardoor hij er weer voorbij kon, dat beide schuld krijgen kan ik nog wel mee leven maar dat Perez hier de schuld van krijgt klopt niet.
Ben echt geen fan van hem maar als de auto voor je een fout maakt en daardoor niet optimaal accelereert en je blijft er dan achter ben je aan het rijden en niet aan het racen.
Sainz ging gewoon naar links en zo gaan we gewoon door.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Had gewoon naar links gekund.
ik heb een andere analyse gezien van Chandhok, daarom zeg ik racing incident kan ik wel mee leven.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:42 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Heb je het filmpje dat ik had gepost niet gezien? Heb je de analyse van Palmer gezien? We snappen niet waarom Perez niet reageerde. Is wellicht anders dan hem de schuld geven.
quote:Op woensdag 18 september 2024 17:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb een andere analyse gezien van Chandhok, daarom zeg ik racing incident kan ik wel mee leven.
Tis niet zo dat die de hele baan wou overstekenquote:Op woensdag 18 september 2024 17:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Sainz ging gewoon naar links en zo gaan we gewoon door.
Deed hij uiteindelijk wel, hij had een slechte exit en weet dat Perez daar zit dus ik zie niet waarom het meer Perez zijn fout is, ook dat filmpje van @potjecreme verandert dat niet.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tis niet zo dat die de hele baan wou oversteken
Zeg ik ook nergens.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus ik zie niet waarom het meer Perez zijn fout is,
Totaal andere situatie, Piastri zat er helemaal voor, doet de deur dicht en Leclerc kan alleen maar naar links of erachter blijven.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:50 schreef potjecreme het volgende:
Leclerc gaat rond 1.15 toch ook naar links omdat Piastri naar links gaat.
Sainz reed voor 2/3 deel voor Perez. maar goed we gaan het niet eens worden. Ik kan mij vinden in race incident waarbij Perez wel meer had kunnen doen om het te voorkomen.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Totaal andere situatie, Piastri zat er helemaal voor, doet de deur dicht en Leclerc kan alleen maar naar links of erachter blijven.
Om e.e.a. in het juiste perspectief te zetten: Jij vindt ook dat Max de aanrijding met Ocon had moeten voorkomen.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Had gewoon naar links gekund.
Die van 100 jaar geleden? Ja.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Om e.e.a. in het juiste perspectief te zetten: Jij vindt ook dat Max de aanrijding met Ocon had moeten voorkomen.
Dat verandert niets aan het perspectief.quote:
Ik ga opzoeken wat Villeneuve er van vond.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat verandert niets aan het perspectief.
Kun je doen. Maar is net zo irrelevant als wat @ChevyCaprice er van vindt.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:29 schreef potjecreme het volgende:
Ik ga opzoeken wat Villeneuve er van vond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |