abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 september 2024 @ 22:30:19 #51
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_214993729
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik vroeg het hem. Want ik snap het ff niet meer.

No offence. Niet vervelend bedoeld naar jou (of hem) verder.
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 21:57 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Dat een illegale inhaalactie niet goed gepraat kan worden doordat er iemand zich niet aan de delta houdt. Dan zijn beide fout.

Die delta is een apart geval en zou ook apart van de inhaalactie beoordeeld moeten worden, als er überhaupt na de race al sprake was van een delta, want ook dat waag ik te betwijfelen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zondag 15 september 2024 @ 22:32:03 #53
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214993762
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 22:30 schreef Starflyer het volgende:

[..]
[..]

Dank voor de verduidelijking ^O^

Dan zijn we het dus eens dat delta's irrelevant zijn in deze? En ook niet werden genoemd in de summons- of decisiondocumenten. En dat dat mijn standpunt dus onderstreept?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 15 september 2024 @ 22:33:37 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214993773
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:30 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Als je de regels puur leest is dit gewoon illegaal, maar ja, alles om het spannend te maken, desnoods met illegale middelen.
Ja, die flexende voorvleugels ook.. -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 15 september 2024 @ 22:33:39 #55
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_214993775
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:30 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Als je de regels puur leest is dit gewoon illegaal, maar ja, alles om het spannend te maken, desnoods met illegale middelen.
Welke regel betreft dit?
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 15 september 2024 @ 22:36:03 #56
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_214993801
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dank voor de verduidelijking ^O^

Dan zijn we het dus eens dat delta's irrelevant zijn in deze? En ook niet werden genoemd in de summons- of decisiondocumenten. En dat dat mijn standpunt dus onderstreept?
Ja, voor de beoordeling van de inhaalactie zijn ze niet relevant.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zondag 15 september 2024 @ 22:36:40 #57
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_214993813
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:27 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dat was de voorvleugel, dit met de achtervleugel is weer redelijk nieuw volgens mij. Ik had het in ieder geval niet eerder gehoord.
Op onboards van Spa zie je hetzelfde bij McLaren.

In mijn ogen moet het niet kunnen dat de DRS flap zo buigt in gesloten toestand, dan is je constructie niet sterk genoeg. Andere teams hebben het probleem niet.

Maar ik geef niet op en zeur elke GP over de flexwings op de Mclaren.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 september 2024 @ 22:38:05 #58
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_214993832
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:33 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Welke regel betreft dit?


Stuk onder g.

Wat McLaren doet is een soort van mini-DRS creëren op topsnelheid, zonder dat ze daadwerkelijk DRS gebruiken en dat mag volgens de regels gewoon niet.
  zondag 15 september 2024 @ 22:40:24 #59
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_214993862
Voor en achtervleugels vallen ook onder regel 3.2.2

quote:
3.2.2 Aerodynamic Influence
With the exception of the driver adjustable bodywork described in Article 3.10.10 (in addition
to minimal parts solely associated with its actuation) and the flexible seals specifically
permitted by Articles 3.13 and 3.14.4, all aerodynamic components or bodywork influencing
the car’s aerodynamic performance must be rigidly secured and immobile with respect to
their frame of reference defined in Article 3.3.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_214993879
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 22:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niet iedereen heeft FB
:')
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 september 2024 @ 22:42:46 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214993892
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:38 schreef Evenstar het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Stuk onder g.

Wat McLaren doet is een soort van mini-DRS creëren op topsnelheid, zonder dat ze daadwerkelijk DRS gebruiken en dat mag volgens de regels gewoon niet.
c is ook wel interessant
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie FP zondag 15 september 2024 @ 22:43:15 #62
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214993899
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:30 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Als je de regels puur leest is dit gewoon illegaal, maar ja, alles om het spannend te maken, desnoods met illegale middelen.
Totdat RBR wat bedenkt :+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 september 2024 @ 22:43:39 #63
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_214993902
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 22:40 schreef Starflyer het volgende:
Voor en achtervleugels vallen ook onder regel 3.2.2
[..]

Mwah dit kan je nog op allerlei manieren uitleggen, maar regels omtrent dat het gewoon niet mag bewegen/opengaan zonder dat er input is vanuit de driver is gewoon duidelijk en niet anders uit te leggen.

Bij de McLaren schijnt verschil tussen wel of geen DRS ook het laagste te zijn van alle topteams. Niet zelf onderzocht, maar wel meerdere onderbouwde voorbeelden gezien.

Het is gewoon "raar" dat Red Bull steeds op de vingers is getikt omtrent vleugels die teveel bewogen en McLaren er gewoon mee weg komt. Ik kan dan maar een reden bedenken en dat is vooral dat ze het "spannend" willen houden en dus dit maar toelaten.
  zondag 15 september 2024 @ 22:44:51 #64
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_214993917
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:38 schreef Evenstar het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Stuk onder g.

Wat McLaren doet is een soort van mini-DRS creëren op topsnelheid, zonder dat ze daadwerkelijk DRS gebruiken en dat mag volgens de regels gewoon niet.
Is toch gewoon c.
Bij de andere teams beweegt de DRS flap niet ten opzichte van de rest van de vleugel in gesloten toestand.

Bij McLaren is er wel beweging ten opzichte van de rest van de constructie. Geen idee wat de tolerantie op die onderdelen is, maar het lijkt me vrij ruim als dit erbinnen valt.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  Moderator / Redactie FP zondag 15 september 2024 @ 22:44:55 #65
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214993919
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:38 schreef Evenstar het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Stuk onder g.

Wat McLaren doet is een soort van mini-DRS creëren op topsnelheid, zonder dat ze daadwerkelijk DRS gebruiken en dat mag volgens de regels gewoon niet.
"Het we hebben al deze regels!"

"Kampioenschap is wel saai zo."

"Ja, een beetje wel. Weet je wat, we doen alsof ze de regels niet overtreden! Houd het spannend!"
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 september 2024 @ 22:46:43 #66
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_214993941
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:44 schreef PirE het volgende:

[..]
Is toch gewoon c.
Bij de andere teams beweegt de DRS flap niet ten opzichte van de rest van de vleugel in gesloten toestand.

Bij McLaren is er wel beweging ten opzichte van de rest van de constructie.
Ja @Peterselieman gaf het ook al aan, valt zeker ook onder c, maar zo niet dan g, of allebei. Het klopt gewoon niet.
  zondag 15 september 2024 @ 22:47:29 #67
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214993954
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:41 schreef Origami94 het volgende:

[..]
:')
Wat? Ik heb het niet. Kan dus niet lezen waar je naar verwijst.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 15 september 2024 @ 22:47:32 #68
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_214993956
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:43 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Mwah dit kan je nog op allerlei manieren uitleggen, maar regels omtrent dat het gewoon niet mag bewegen/opengaan zonder dat er input is vanuit de driver is gewoon duidelijk en niet anders uit te leggen.

Bij de McLaren schijnt verschil tussen wel of geen DRS ook het laagste te zijn van alle topteams. Niet zelf onderzocht, maar wel meerdere onderbouwde voorbeelden gezien.

Het is gewoon "raar" dat Red Bull steeds op de vingers is getikt omtrent vleugels die teveel bewogen en McLaren er gewoon mee weg komt. Ik kan dan maar een reden bedenken en dat is vooral dat ze het "spannend" willen houden en dus dit maar toelaten.
Ja, voor de DRS flap is dat wel een goede toevoeging.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_214993969
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 22:09 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]

[ x ]
Ligt bijna plat.

Niet normaal dat er niks aan gedaan wordt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 september 2024 @ 22:48:52 #70
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_214993977
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.

Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
pi_214993984
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:48 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.

Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_214994006
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:48 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.

Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
De FIA is al jaren heel consequent in zn inconsequentie.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie FP zondag 15 september 2024 @ 22:52:57 #73
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214994007
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:48 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.

Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
Als meerdere teams hierover gaan klagen en de FIA geeft niet thuis, dan gaat elk team iets soortgelijks doen. En dan mag het opeens niet meer :+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 15 september 2024 @ 23:02:02 #74
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_214994085
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Als meerdere teams hierover gaan klagen en de FIA geeft niet thuis, dan gaat elk team iets soortgelijks doen. En dan mag het opeens niet meer :+
De constructie van de drs-flap wat flexibeler maken en hij zal sneller/eerder vervormen onder load.
Truc is om de balans goed te krijgen dat hij nog wel stevig genoeg is voor de statische tests.
Ik vermoed dat je dat wel voor elkaar kan krijgen in de break na Singapore.

Een ban komt niet eerder dan 2025.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zondag 15 september 2024 @ 23:02:31 #75
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_214994091
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:48 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.

Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
Je mag de randjes van de regels opzoeken maar je mag er niet overheen.
Als je geen harde limieten stelt dan kan iedereen maar wat aan sjoemelen.

En er zijn testmethodes maar dat is niet veel meer dan een gewicht op de vleugel plaatsen, tijdens het rijden is de druk toch net wat anders verdeeld maar daar zijn geen testmethoden voor.
  Moderator zondag 15 september 2024 @ 23:02:47 #76
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_214994093
Als het nou echt illegaal was waarom zouden de andere teams dan niet naar de rechter stappen
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 15 september 2024 @ 23:05:33 #77
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_214994136
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als het nou echt illegaal was waarom zouden de andere teams dan niet naar de rechter stappen
Ferrari heeft ook een paard in de race, hopelijk komt er druk van meerdere kanten.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zondag 15 september 2024 @ 23:06:44 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214994147
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als het nou echt illegaal was waarom zouden de andere teams dan niet naar de rechter stappen
Welke rechter precies (meteen)?
Tis niet dat ze ff een kort gedingetje kunnen beginnen he? :D

Ze hebben zich allemaal geconformeerd ad FIA.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 september 2024 @ 23:15:55 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214994234
Reken maar dat RBR in Austin soortgelijke oplossingen heeft
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie FP zondag 15 september 2024 @ 23:20:40 #80
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214994282
quote:
14s.gif Op zondag 15 september 2024 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
Reken maar dat RBR in Austin soortgelijke oplossingen heeft
Of wat beters.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 15 september 2024 @ 23:21:33 #81
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_214994290
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als het nou echt illegaal was waarom zouden de andere teams dan niet naar de rechter stappen
Ze hebben over de voorvleugels geklaagd bij de FIA, die heeft er naar gekeken en gezegd dat ze er dit seizoen niets mee doen.

Wat de achtervleugels betreft weet ik dat niet. Misschien komt dat nog.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 september 2024 @ 23:23:13 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214994307
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 23:21 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ze hebben over de voorvleugels geklaagd bij de FIA, die heeft er naar gekeken en gezegd dat ze er dit seizoen niets mee doen.

Wat de achtervleugels betreft weet ik dat niet. Misschien komt dat nog.
Teams gaan er wel mee aan de slag omdat het gratis topsnelheid is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_214994511
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:48 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.

Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
Vergeet Aston ook niet vorig jaar, waren ook ineens een stuk langzamer nadat ze de voorvleugel moesten aanpassen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_214994573
De Formule 1 heeft minder regels nodig. Het laatste wat je wilt is dat topjuristen gaan bepalen wie er kampioen wordt.
  maandag 16 september 2024 @ 01:01:19 #85
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214994610
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 00:30 schreef Origami94 het volgende:
De Formule 1 heeft minder regels nodig. Het laatste wat je wilt is dat topjuristen gaan bepalen wie er kampioen wordt.
Dat gebeurt dan ook niet
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 16 september 2024 @ 06:54:52 #86
131800 Tarado
capô de fusca
pi_214994917
quote:
11s.gif Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Je mag de randjes van de regels opzoeken maar je mag er niet overheen.
Als je geen harde limieten stelt dan kan iedereen maar wat aan sjoemelen.

En er zijn testmethodes maar dat is niet veel meer dan een gewicht op de vleugel plaatsen, tijdens het rijden is de druk toch net wat anders verdeeld maar daar zijn geen testmethoden voor.
Dan doen ze het toch goed?
Je krijgt bij de FIA alleen een beetje het gevoel dat ze de ene keer wel ingrijpen en de andere keer niet, nu komt het lekker uit in het kampioenschap dat Mclaren zo'n inhaalslag maakt. Ik denk dat als Verstappen was blijven winnen en dan zo'n achtervleugel zou hebben ze al aan de bel hadden getrokken van niet in de geest van de regels etc.
  maandag 16 september 2024 @ 08:41:03 #87
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_214995633
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 06:54 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dan doen ze het toch goed?
Je krijgt bij de FIA alleen een beetje het gevoel dat ze de ene keer wel ingrijpen en de andere keer niet, nu komt het lekker uit in het kampioenschap dat Mclaren zo'n inhaalslag maakt. Ik denk dat als Verstappen was blijven winnen en dan zo'n achtervleugel zou hebben ze al aan de bel hadden getrokken van niet in de geest van de regels etc.
De constructeurstitel is al niet meer spannend anders.
Rini dankjewel.
pi_214997025
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als het nou echt illegaal was waarom zouden de andere teams dan niet naar de rechter stappen
Ik neem aan dat dat allemaal volledig afgeschermd is in de concorde agreement. FIA en arbitrage zijn de 'rechters' van de F1.
  Moderator / Redactie FP maandag 16 september 2024 @ 11:28:16 #89
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214997043
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik neem aan dat dat allemaal volledig afgeschermd is in de concorde agreement. FIA en arbitrage zijn de 'rechters' van de F1.
Concorde is geflopt ande- oh wacht.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_214997047
quote:
11s.gif Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Je mag de randjes van de regels opzoeken maar je mag er niet overheen.
Als je geen harde limieten stelt dan kan iedereen maar wat aan sjoemelen.

En er zijn testmethodes maar dat is niet veel meer dan een gewicht op de vleugel plaatsen, tijdens het rijden is de druk toch net wat anders verdeeld maar daar zijn geen testmethoden voor.
Je hebt natuurlijk ook nog de geest van de regels waar de FIA juist een ding van heeft gemaakt de laatste paar jaren, als het zoals met deze achtervleugel duidelijk tegen de geest en het doel van de regels is (die DRS-vleugel hoort niet open te gaan in die hoeken) dan kan de FIA directives en verduidelijkingen aangeven binnen het seizoen zoals laatst gebeurde met dat achterremmenverhaal.
pi_214997060
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als het nou echt illegaal was waarom zouden de andere teams dan niet naar de rechter stappen
Zo werkt het niet. Maar reken er op dat meerdere teams bij de FIA gaan informeren of een dergelijke systeem legaal is. Waarna de FIA zegt ja of nee.

In 2021 was er na een paar races direct een ban voor de flexibele vleugels van Red Bull en Mercedes. In 2022 werd de flexibele vloer na een paar races in de ban gedaan (wat vooral Ferrari benadeelde). Het is wel opvallend als dit ineens wel gewoon het hele seizoen gebruikt mag blijven worden.
  maandag 16 september 2024 @ 14:19:11 #92
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_214998467
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Je hebt natuurlijk ook nog de geest van de regels waar de FIA juist een ding van heeft gemaakt de laatste paar jaren, als het zoals met deze achtervleugel duidelijk tegen de geest en het doel van de regels is (die DRS-vleugel hoort niet open te gaan in die hoeken) dan kan de FIA directives en verduidelijkingen aangeven binnen het seizoen zoals laatst gebeurde met dat achterremmenverhaal.
Ook dat ja en Mclaren had ook geklaagd over Red Bull dus niet meer dan logisch als Red Bull over McLaren gaat klagen.
Hoort ook een beetje bij de competitie maar zolang men maar binnen de (grijze) regels blijft want anders wordt het oneerlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 16-09-2024 14:36:31 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 september 2024 @ 15:22:09 #93
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_214998967
quote:
11s.gif Op maandag 16 september 2024 14:19 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Ook dat ja en Mclaren had ook geklaagd over Red Bull dus niet meer dan logisch als Red Bull over McLaren gaat klagen.
Hoort ook een beetje bij de competitie maar zolang men maar binnen de (grijze) regels blijft want anders wordt het oneerlijk.
Klagen, randjes opzoeken, er soms een beetje overheen gaan etc. is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is alleen dat de scheidsrechter niet consequent is en dat is behoorlijk kut. Het lijkt er steeds meer op dat de beslissingen worden genomen n.a.v. hoeveel invloed het kan hebben op de kampioenschappen (en dan met name op de spanning).
pi_214999121
Leuke onderhoudende race gezien, die niet per se bol stond van de acties, maar wel constante spanning. Wat is Piastri een baas. Eén kans op een aanval, die tot in de perfectie uitvoeren en daarna de leiding nemen, grootse klasse!

Wat een pannenkoek die Perez ook. Het deed me goed om die Red Bull weer vooraan mee te zien strijden en dan heeft Perez de kans om eens het verschil te maken, weet 'ie meteen weer te crashen. _O-
  maandag 16 september 2024 @ 17:21:30 #95
131800 Tarado
capô de fusca
pi_215000027
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 15:40 schreef DjVero het volgende:
Leuke onderhoudende race gezien, die niet per se bol stond van de acties, maar wel constante spanning. Wat is Piastri een baas. Eén kans op een aanval, die tot in de perfectie uitvoeren en daarna de leiding nemen, grootse klasse!

Wat een pannenkoek die Perez ook. Het deed me goed om die Red Bull weer vooraan mee te zien strijden en dan heeft Perez de kans om eens het verschil te maken, weet 'ie meteen weer te crashen. _O-
Vond the smooth operator hier minimaal ook een pannenkoek.
  Moderator maandag 16 september 2024 @ 17:52:02 #96
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_215000340
Wat ik wel kenmerkend vond was 2 auto's met gele t-wing (vaak tweede rijder) de muur in. Allebei af en toe wat klunzig.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 16 september 2024 @ 18:12:23 #97
131800 Tarado
capô de fusca
pi_215000551
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 17:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat ik wel kenmerkend vond was 2 auto's met gele t-wing (vaak tweede rijder) de muur in. Allebei af en toe wat klunzig.
Het was natuurlijk al niet heel netjes wat Sainz bij Leclerc probeerde, daaraan zie je ook wel dat hij niet echt meer een teamplayer is.
Dan kunnen mensen wel zeggen dat het de fout van Perez is maar hij wist dat hij geen goeie exit had.
pi_215000965
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 17:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat ik wel kenmerkend vond was 2 auto's met gele t-wing (vaak tweede rijder) de muur in. Allebei af en toe wat klunzig.
Lewis heeft ook een gele
  Moderator maandag 16 september 2024 @ 19:01:24 #99
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_215001020
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 18:12 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het was natuurlijk al niet heel netjes wat Sainz bij Leclerc probeerde, daaraan zie je ook wel dat hij niet echt meer een teamplayer is.
Dan kunnen mensen wel zeggen dat het de fout van Perez is maar hij wist dat hij geen goeie exit had.
Sainz zei na afloop ook dat P2 mogelijk was. Ergens was het eten of gegeten worden voor hem, dus ik neem het hem niet al te kwalijk.

Beide gewoon oerdom. Perez had die race gewoon moeten finishen. Niemand was boos geworden als die 12 punten had gepakt.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215001046
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 17:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat ik wel kenmerkend vond was 2 auto's met gele t-wing (vaak tweede rijder) de muur in. Allebei af en toe wat klunzig.
Onzin. Sainz heeft een prima seizoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')