abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214990965
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 17:23 schreef Bassie48 het volgende:
Nederland is een klein land met enorm veel verschillende Hervormde kerken. In de loop der eeuwen maakten gelovigen voortdurend ruzie met elkaar over de interpretatie van vele teksten in de bijbel die op zich onbegrijpelijk zijn. Kortom het Ware Geloof is opgesplitst in 10-tallen richtingen waar geen touw meer aan vast te knopen valt. En dat heb ik de katholieke kerk nog niet genoemd.

[ afbeelding ]
Protestanten zijn zulke clowns, als buurman Peter ruzie heeft met de slager krijg je weer een nieuwe sekte.
pi_214991528
Wanneer je een heldendood sterft dan wordt je opgehaald door de Walkuren, dat zijn ontiegelijk lekkere wijven met heerlijke tetten, die brengen je dan naar de Hallen van de Gevallenen. Daar wordt je dan verwend en opgelapt met een feestmaal met wild van de BBQ met Bier en Honingwijn. Dit doe je dan dagelijks dunnetjes over tot het einde der tijden als eerbaar heldhaftig schouwspel voor Wuotan en Frea.

Éénmaal held altijd held!! :P

Sterf je zomaar, voor spek en bonen, tijd op, hoe dan ook, dan vertrek je naar het nevelrijk naar het kasteel van Hella om daar van dienst te zijn zoals zij dat wenst. De slechterik belandt in de kerkers van dit kasteel en zal eeuwige martelingen moeten doorstaan.

Tijdens de heftige stormen van de winterzonnewende zullen de levenden de wilde jacht van de overledenen, gedenken, eren en vrezen. :9~
pi_214991619
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 19:36 schreef Watuntrik het volgende:
Wanneer je een heldendood sterft dan wordt je opgehaald door de Walkuren, dat zijn ontiegelijk lekkere wijven met heerlijke tetten, die brengen je dan naar de Hallen van de Gevallenen. Daar wordt je dan verwend en opgelapt met een feestmaal met wild van de BBQ met Bier en Honingwijn. Dit doe je dan dagelijks dunnetjes over tot het einde der tijden als eerbaar heldhaftig schouwspel voor Wuotan en Frea.

Éénmaal held altijd held!! :P

Sterf je zomaar, voor spek en bonen, tijd op, hoe dan ook, dan vertrek je naar het nevelrijk naar het kasteel van Hella om daar van dienst te zijn zoals zij dat wenst. De slechterik belandt in de kerkers van dit kasteel en zal eeuwige martelingen moeten doorstaan.

Tijdens de heftige stormen van de winterzonnewende zullen de levenden de wilde jacht van de overledenen, gedenken, eren en vrezen. :9~
[ afbeelding ]
Woensdag ~ Wodan
Donderdag ~ Donar
Vrijdag ~ Freya

Veel christelijke grondslagen borduren voort op heidense concepten als hemel en hel

[ Bericht 1% gewijzigd door Bassie48 op 15-09-2024 19:54:24 ]
pi_214991979
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 19:47 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Woensdag ~ Wodan
Donderdag ~ Donar
Vrijdag ~ Freya

Veel christelijke grondslagen borduren voort op heidense concepten als hemel en hel
Dinsdag Tyr de eenhandige god, verloor zijn hand omdat hij Fenrir voedde welke vervolgens zijn hand af beet.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_214992121
quote:

[..]
Woensdag ~ Wodan
Donderdag ~ Donar
Vrijdag ~ Freya

Hemel was geen heidens concept als verblijf van de goden of de doden, het is de christelijke invloed die tegenwoordig bv. Walhalla als een soort speciale hemel omschrijft. Maar het was geen hemel in het firmament boven de wolken. Het werd voorgesteld als een fysiek bestaande aardse plaats en de overledene had ook geen ziel die vertrekt. Hij vertrok slechts uit het rijk der levenden om weer tot leven gewekt te worden als mens in de aardse wereld van de doden.

De dood was aards georiënteerd bv. Nilfheim het nevelrijk van Hella bevond zich dan ook in de nevelen van de moerassen.

Overigens ook bij de Grieken leefden de goden niet in een hemel voorbij het firmament, maar aards gebonden in de nevelen van en op de berg Olympus.

Heidense mythen spelen zich op de eerste plaats allemaal af op aards niveau in de mist van de bossen, moerassen en bergen en niet in de christelijke verlichte hemel.

pi_214992127
De boeken van Yuval Noah Harari hebben mijn ogen geopend. Nuchter en zakelijk: de mens heeft geen ziel, er is niks na de dood en god is dood, alleen z'n lijk moet worden afgevoerd.

Mijn levenservaring is niet anders dan bovenstaande, ondanks jaren van bijbelstudie, god vertrouwen en het behang van de muren bidden
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_214992199
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:42 schreef Libertarisch het volgende:

De ziel maakt dus een zelfgemaakte ontwikkeling door en reïncarnatie stopt pas wanneer men verlichting bereikt.
De mens heeft, net zo min als dieren, een ziel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:50 schreef Libertarisch het volgende:
Ja, je kunt bijvoorbeeld als dier geboren worden.
De mens is een diersoort, maakt deel uit van de familie Hominidae.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_214992246
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 18:34 schreef VseslavBotkin het volgende:

[..]
Protestanten zijn zulke clowns, als buurman Peter ruzie heeft met de slager krijg je weer een nieuwe sekte.
Kenmerkend vind ik in dat plaatje boven je post, die drie linker stromingen: Evangelisch Luthers, Gereformeerd en Nederlands Hervormd gaan samen (op weg) om 1 kerk te worden. Resultaat: twee partijen splitsen zich af (of doen niet mee) en er verschijnen weer drie stromingen direct na de fusie.

De andere stromingen lijken zoiets ook door te maken.
pi_214992256
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 23:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Onze keuzes zijn vrij omdat God ze niet voor ons maakt, maar we ze zelf maken.
Dat is in strijd met de predestinatieleer.
pi_214992297
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 20:47 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat is in strijd met de predestinatieleer.
Ik geloof niet in de predestinatieleer. Zie die nergens in de bijbel.
pi_214992339
quote:

[..]
Woensdag ~ Wodan
Donderdag ~ Donar
Vrijdag ~ Freya

Zondag is de heidens dag : is genoemd naar deze dag die in de Romeinse tijd aan de zon en naar de Godin Sól.
Vermakelijk is mijn lagere school juf, die vermeldde dat de Joodse Sabbat de zaterdag naar onze zondag is omgezet als rustdag.
pi_214992349
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 20:55 schreef blomke het volgende:

[..]
Zondag is de heidens dag : is genoemd naar deze dag die in de Romeinse tijd aan de zon en naar de Godin Sól.
Vermakelijk is mijn lagere school juf, die vermeldde dat de Joodse Sabbat de zaterdag naar onze zondag is omgezet als rustdag.
Dat klopt wat je juf zei.
pi_214992375
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 20:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Rom. 8: 29–30: 29 Want hen die Hij (God) VAN TEVOREN GEKEND HEEFT, heeft Hij er ook van tevoren toe bestemd om aan het beeld van Zijn Zoon gelijkvormig te zijn, opdat Hij de Eerstgeborene zou zijn onder vele broeders. 30 En hen die Hij er van tevoren toe bestemd heeft, die heeft Hij ook geroepen, en hen die Hij geroepen heeft, die heeft Hij ook gerechtvaardigd, en hen die Hij gerechtvaardigd heeft, die heeft Hij ook verheerlijkt.
pi_214992390
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 20:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat klopt wat je juf zei.
Zondag is de viering van de opstandingsdag van jezus. Rustdag is er later van gemaakt..
pi_214992488
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 20:43 schreef blomke het volgende:

[..]
De mens heeft, net zo min als dieren, een ziel.
[..]
Klopt, de ziel (Atman in het hindoeïsme) of bewustzijn heeft een menselijke ervaring.

Het idee van een fysieke mens waar een ziel in zit, is veel te objectivistisch.
pi_214992491
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 20:59 schreef blomke het volgende:

[..]
Rom. 8: 29–30: 29 Want hen die Hij (God) VAN TEVOREN GEKEND HEEFT, heeft Hij er ook van tevoren toe bestemd om aan het beeld van Zijn Zoon gelijkvormig te zijn, opdat Hij de Eerstgeborene zou zijn onder vele broeders. 30 En hen die Hij er van tevoren toe bestemd heeft, die heeft Hij ook geroepen, en hen die Hij geroepen heeft, die heeft Hij ook gerechtvaardigd, en hen die Hij gerechtvaardigd heeft, die heeft Hij ook verheerlijkt.
Een vers zonder context is een pretext.

Johannes 3:14 En zoals Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, zo moet de Zoon des mensen verhoogd worden,
15opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
16 Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
17 Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden.
18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar wie niet gelooft, is al veroordeeld, omdat hij niet geloofd heeft in de Naam van de eniggeboren Zoon van God.

Romeinen 10:9Als u met uw mond de Heere Jezus belijdt en met uw hart gelooft dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult u zalig worden.
10Want met het hart gelooft men tot gerechtigheid en met de mond belijdt men tot zaligheid.
11Want de Schrift zegt: Ieder die in Hem gelooft, zal niet beschaamd worden.
12 Er is immers geen enkel onderscheid tussen Jood en Griek. Want Een en dezelfde is Heere van allen en Hij is rijk voor allen die Hem aanroepen.
13 Want ieder die de Naam van de Heere zal aanroepen, zal zalig worden.
14Hoe zullen zij dan Hem aanroepen in Wie zij niet geloven? En hoe zullen zij in Hem geloven van Wie zij niet gehoord hebben? En hoe zullen zij horen zonder iemand die predikt?
15En hoe zullen zij prediken, als zij niet gezonden worden? Zoals geschreven staat: Hoe lieflijk zijn de voeten van hen die vrede verkondigen, van hen die het goede verkondigen!
16Maar zij zijn niet allen het Evangelie gehoorzaam geweest. Jesaja zegt namelijk: Heere, wie heeft onze prediking geloofd?
17Zo is dan het geloof uit het gehoor en het gehoor door het Woord van God.

Dus nee, die predestinatieleer moet toch echt worden gezien in het licht van prediking en het geloof.
pi_214992982
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 20:59 schreef blomke het volgende:

[..]
Je snapt het niet. Er is slechts één unieke wijze om al die honderden pagina's Bijbeltekst als een sudoku in te vullen.

En al die honderden denominaties maken er een sport van de unieke sudoku-code te hebben en elkaar de eeuwige vernietiging toe te wensen :7 De poort is immers nauw en hoe kun je je anders uitverkoren voelen? :7

[ Bericht 1% gewijzigd door Haushofer op 15-09-2024 21:37:15 ]
pi_214994159
Ik kreeg vandaag trouwens nog een teken van onze lieve Heer: ik heb uit 50 teams de Bijbelquiz in de kerk gewonnen 😎

Blijkbaar zijn de heidenen werkelijk mede-erfgenamen en behoren tot hetzelfde lichaam en zijn mededeelgenoten van Zijn belofte in Christus, door het evangelie :P
pi_214994503
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 21:00 schreef blomke het volgende:

[..]
Zondag is de viering van de opstandingsdag van jezus. Rustdag is er later van gemaakt..
In de bijbel is daar helemaal niets over te vinden. Het is een traditie die volgens sommige bronnen specifiek de Roomse tak van de kerk begon te observeren en naarmate die tak steeks dominanter en machiger werd, werden Christenen die de sabbat observeerden daar zelfs voor gestraft (Concilie van Laodicea, jaar 365). In Jezus' leer of in het OT is niets te vinden over zondag als heilige dag. Daar wordt het gewoon de 'eerste dag van de week' genoemd, in tegenstelling tot de sabbat die altijd sabbat wordt genoemd. Je zou toch verwachten dat in het NT ergens iets over de zondag zou worden vermeld als zij de opstanding van Jezus vierden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ali_Kannibali op 16-09-2024 00:14:43 ]
pi_214994771
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 20:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Maar zelf verzin je ook een hoop dingen die nergens in de bijbel staan.
Je verzint ook een hoop "wetenschappelijke" bullshit.

Je verzint dus veel maar wat weet je nu echt? Naar mijn bescheiden mening bar weinig.
pi_214994782
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 21:06 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Klopt, de ziel (Atman in het hindoeïsme) of bewustzijn heeft een menselijke ervaring.

Het idee van een fysieke mens waar een ziel in zit, is veel te objectivistisch.
Wat heeft Atman met dit topic te maken?
pi_214995084
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 04:52 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Wat heeft Atman met dit topic te maken?
"In dit topic wisselen we met elkaar van gedachten over het christelijk geloof en een eventueel leven na de dood. Zowel niet-gelovigen en gelovigen kunnen hier helemaal los gaan. Het doel van dit topic is dat we over een breed religieus-spiritueel vlak kunnen discussiëren, omdat daar behoefte aan blijkt te zijn."

Lijkt me on-topic, meer dan het christelijke gebabbel in het bewustzijn topic.
pi_214995194
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 04:31 schreef Bassie48 het volgende:

[..]

Je verzint dus veel maar wat weet je nu echt? Naar mijn bescheiden mening bar weinig.
Probeer die tweede terugkeer van de messias of zijn opstanding uit de dood maar eens in het OT te vinden :P

Daar heb je een boel doorgeschoten patroonherkenning voor nodig :P
pi_214995200
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 07:40 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Probeer die tweede terugkeer van de messias of zijn opstanding uit de dood maar eens in het OT te vinden :P

Daar heb je een boel doorgeschoten patroonherkenning voor nodig :P
:Y
pi_214995210
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 07:29 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
"In dit topic wisselen we met elkaar van gedachten over het christelijk geloof en een eventueel leven na de dood. Zowel niet-gelovigen en gelovigen kunnen hier helemaal los gaan. Het doel van dit topic is dat we over een breed religieus-spiritueel vlak kunnen discussiëren, omdat daar behoefte aan blijkt te zijn."

Lijkt me on-topic, meer dan het christelijke gebabbel in het bewustzijn topic.
Kortom, je bent van plan om het zoveelste topic kapot te maken met je onzinnig gebrabbel?
pi_214995240
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2024 07:42 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Kortom, je bent van plan om het zoveelste topic kapot te maken met je onzinnig gebrabbel?
Mijn geloof is tenminste gefundeerd in de fundamentele realiteit, en het heeft diepe wijsheden.

Het abrahamistisch geloof, echter, is slechts onzin.
pi_214995305
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 07:50 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Mijn geloof is tenminste gefundeerd in de fundamentele realiteit, en het heeft diepe wijsheden.

Goed hoor.
pi_214995831
edit
pi_214995877
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 04:31 schreef Bassie48 het volgende:

[..]

Wat heb ik 'verzonnen'?
pi_214995919
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 07:50 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Het is pure onzin om je eigen geloof als fundamentele realiteit te verkondigen en dat de rest onzin is. Alleen sekteleiders doen dit.
Een beetje respect voor andere geloven is wel een beetje gewenst Libertarisch. Laat iedereen gewoon in zijn waarde.
pi_214995940
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 09:23 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Het is pure onzin om je eigen geloof als fundamentele realiteit te verkondigen en dat de rest onzin is.
Nee, dat is geen onzin. De fundamentele realiteit is het bewustzijn, als je dat bewustzijn niet als fundament hebt heb je niks.

Ja, dan heb je iets als de Bijbel ofzo. Nagenoeg niks dus.
pi_214995971
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 09:26 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Nee, dat is geen onzin. De fundamentele realiteit is het bewustzijn, als je dat bewustzijn niet als fundament hebt heb je niks.

Zoals ik al zei, laat anderen geloven in hun waarde. Heb ook eens respect voor anderen, niet alleen maar voor jezelf.
pi_214995981
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 09:26 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Jij vindt het geen onzin maar veel hier vinden van wel.

Ik ben kritisch op welke religie dan ook maar ik laat iedereen in zijn waarde. Maar jij bent als de Grote Vernietiger Shiva. Erg hoogmoedig om je als God te zien.
  maandag 16 september 2024 @ 09:31:48 #84
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_214996004
NIETS - klaar, discussie gesloten.

Geloven in leven na de dood of wat dan ook is voor angstige nitwits die zich krampachtig vasthouden aan iets wat er niet is. En dan kun je er wel allerlei oeverloes gezwets op loslaten maar en de belerende betweter uithangen maar dat verandert er toch helemaal niets aan!!
"Hoka Hey!"
pi_214996014
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 09:29 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Zoals ik al zei, laat anderen geloven in hun waarde. Heb ook eens respect voor anderen, niet alleen maar voor jezelf.
Ik weet niet of ik respect moet hebben voor een geloof dat over een eeuwige straf praat, en allerlei achterlijke praktijken goedkeurt.

Dat is in principe iets waar je je dan tegen verzet.

quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 09:30 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Jij vindt het geen onzin maar veel hier vinden van wel.
Het staat je geheel vrij om dat te vinden.

Zoals ik al zei: er zijn geen feiten, alleen meningen ;)
pi_214996041
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 09:31 schreef matspontius het volgende:
NIETS - klaar, discussie gesloten.

Geloven in leven na de dood of wat dan ook is voor angstige nitwits die zich krampachtig vasthouden aan iets wat er niet is. En dan kun je er wel allerlei oeverloes gezwets op loslaten maar en de belerende betweter uithangen maar dat verandert er toch helemaal niets aan!!
Zelf een absoluut watje zijn en dan stoer gaan doen :')
  maandag 16 september 2024 @ 09:40:50 #87
287741 matspontius
pi_214996133
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 09:34 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Zelf een absoluut watje zijn en dan stoer gaan doen :')
Kun je niet tegen kritiek - typisch voor de notoire betweter. Geloof jij maar lekker in je sprookjes :W
"Hoka Hey!"
pi_214996155
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 09:40 schreef matspontius het volgende:

[..]
Kun je niet tegen kritiek - typisch voor de notoire betweter. Geloof jij maar lekker in je sprookjes :W
Jij levert geen kritiek, jij bent haat en woede aan het oproepen.

Jij zegt dat er geen leven na de dood is. Prima, bewijs maar dat het bewustzijn uit het brein komt.

Kun je dat niet? Hou dan je grote mond dicht.
pi_214996243
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 00:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het is een traditie die volgens sommige bronnen specifiek de Roomse tak van de kerk begon te observeren en naarmate die tak steeks dominanter en machiger werd, werden Christenen die de sabbat observeerden daar zelfs voor gestraft (Concilie van Laodicea, jaar 365). In Jezus' leer of in het OT is niets te vinden over zondag als heilige dag.
Dat klopt en stelde ik ook. Het is gewoon een ingestelde traditie van de instituties, zodat mensen naar de kerk konden gaan
pi_214996328
Kijk, ik geloof niet in het Islamitisch geloof, maar ik zal nooit tegen moslims zeggen dat het onzin is in wat ze geloven. Want wij weten niet wat de waarheid is.
In Afrika geloven nog heel veel mensen in natuurgodsdiensten. Zij geven goddelijke verklaringen aan natuurverschijnselen, zoals hongersnood, ziektes etc. De wetenschap kan al heel veel van deze dingen verklaren. Maar ik ga die mensen niet veroordelen. Het is iedereen zijn goed recht om te geloven wat hij vindt. Ik ga tegen zo'n iemand niet zeggen: je geloof is achterlijk. Dan uit ik geen wederrespect.
pi_214996403
Ik veroordeel het hindoeïsme absoluut niet. Ik heb wel eens een vernietigende post over het hindoeïsme geplaatst maar dat was duidelijk om Libertarisch uit de tent te lokken, hetgeen fantastisch is gelukt.

Ik heb een hindoeïstisch echtpaar boven mij wonen waar ik prima mee kan opschieten. Ik denk er niet aan om ze te krenken door te zeggen dat ze een achterlijk geloof aanhangen. Maar ik heb geen respect voor mensen die als doorgedraaide zeloten hun eigen waarheid boven alles stellen.
pi_214996410
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 10:08 schreef Vincent_student het volgende:
Kijk, ik geloof niet in het Islamitisch geloof, maar ik zal nooit tegen moslims zeggen dat het onzin is in wat ze geloven. Want wij weten niet wat de waarheid is.
In Afrika geloven nog heel veel mensen in natuurgodsdiensten. Zij geven goddelijke verklaringen aan natuurverschijnselen, zoals hongersnood, ziektes etc. De wetenschap kan al heel veel van deze dingen verklaren. Maar ik ga die mensen niet veroordelen. Het is iedereen zijn goed recht om te geloven wat hij vindt. Ik ga tegen zo'n iemand niet zeggen: je geloof is achterlijk. Dan uit ik geen wederrespect.
Dat weten we wel, dit is de waarheid: alles is één bewustzijn.

Daar komt God's wet vandaan. Behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden, liefde boven alles.
pi_214996465
En zo wordt een in potentie interessant topic weer door Libertarisch volkomen vernietigd. Shiva, de Heer van de Dans, zal tevreden toekijken.
pi_214996477
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 09:55 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat klopt en stelde ik ook. Het is gewoon een ingestelde traditie van de instituties, zodat mensen naar de kerk konden gaan
Ik zie er zelf iets sinisterders achter, maar goed.

Zelf geloof ik dat de sabbat ook voor Christenen als heilige dag moet worden gevierd.
pi_214996497
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 10:20 schreef Bassie48 het volgende:
En zo wordt een in potentie interessant topic weer door Libertarisch volkomen vernietigd. Shiva, de Heer van de Dans, zal tevreden toekijken.
Je kunt het zelf uittesten, hoor.

Ga maar eens tegen het ''alles is 1 bewustzijn'' principe in, kijk wat er gebeurt.

Ga maar eens met dat principe mee, kijk wat er gebeurt.

Het klopt sowieso.
pi_214996514
Pfffff ..... (wat doe ik hier nog?)
  maandag 16 september 2024 @ 10:46:38 #97
287741 matspontius
pi_214996660
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 10:20 schreef Bassie48 het volgende:
= halsstarrige betweter die alleen in zijn eigen bekrompen visie gelooft en daar alles ingooit om maar zijn gelijk te krijgen. Nul zelfreflectie - zie Islam
"Hoka Hey!"
pi_214996897
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 10:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zelf geloof ik dat de sabbat ook voor Christenen als heilige dag moet worden gevierd.
Ik als heiden, moet me er ook aan houden??
pi_214996911
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:12 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik als heiden, moet me er ook aan houden??
Je moet niks. Maar wie wil nou geen vrije zaterdag?
pi_214996918
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Je moet niks. Maar wie wil nou geen vrije zaterdag?
Geen probleem mee, maar wel als ie volgens een religieuze traditie ingevuld moet worden als in: niet reizen, niet sporten, geen vuur maken etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')