Mijn geloof is tenminste gefundeerd in de fundamentele realiteit, en het heeft diepe wijsheden.quote:Op maandag 16 september 2024 07:42 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Kortom, je bent van plan om het zoveelste topic kapot te maken met je onzinnig gebrabbel?
Goed hoor.quote:Op maandag 16 september 2024 07:50 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Mijn geloof is tenminste gefundeerd in de fundamentele realiteit, en het heeft diepe wijsheden.
Het abrahamistisch geloof, echter, is slechts onzin.
Wat heb ik 'verzonnen'?quote:Op maandag 16 september 2024 04:31 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Maar zelf verzin je ook een hoop dingen die nergens in de bijbel staan.
Je verzint ook een hoop "wetenschappelijke" bullshit.
Je verzint dus veel maar wat weet je nu echt? Naar mijn bescheiden mening bar weinig.
Het is pure onzin om je eigen geloof als fundamentele realiteit te verkondigen en dat de rest onzin is. Alleen sekteleiders doen dit.quote:Op maandag 16 september 2024 07:50 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Mijn geloof is tenminste gefundeerd in de fundamentele realiteit, en het heeft diepe wijsheden.
Het abrahamistisch geloof, echter, is slechts onzin.
Nee, dat is geen onzin. De fundamentele realiteit is het bewustzijn, als je dat bewustzijn niet als fundament hebt heb je niks.quote:Op maandag 16 september 2024 09:23 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Het is pure onzin om je eigen geloof als fundamentele realiteit te verkondigen en dat de rest onzin is.
Zoals ik al zei, laat anderen geloven in hun waarde. Heb ook eens respect voor anderen, niet alleen maar voor jezelf.quote:Op maandag 16 september 2024 09:26 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee, dat is geen onzin. De fundamentele realiteit is het bewustzijn, als je dat bewustzijn niet als fundament hebt heb je niks.
Ja, dan heb je iets als de Bijbel ofzo. Nagenoeg niks dus.
Jij vindt het geen onzin maar veel hier vinden van wel.quote:Op maandag 16 september 2024 09:26 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee, dat is geen onzin. De fundamentele realiteit is het bewustzijn, als je dat bewustzijn niet als fundament hebt heb je niks.
Ja, dan heb je iets als de Bijbel ofzo. Nagenoeg niks dus.
Ik weet niet of ik respect moet hebben voor een geloof dat over een eeuwige straf praat, en allerlei achterlijke praktijken goedkeurt.quote:Op maandag 16 september 2024 09:29 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, laat anderen geloven in hun waarde. Heb ook eens respect voor anderen, niet alleen maar voor jezelf.
Het staat je geheel vrij om dat te vinden.quote:Op maandag 16 september 2024 09:30 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Jij vindt het geen onzin maar veel hier vinden van wel.
Zelf een absoluut watje zijn en dan stoer gaan doenquote:Op maandag 16 september 2024 09:31 schreef matspontius het volgende:
NIETS - klaar, discussie gesloten.
Geloven in leven na de dood of wat dan ook is voor angstige nitwits die zich krampachtig vasthouden aan iets wat er niet is. En dan kun je er wel allerlei oeverloes gezwets op loslaten maar en de belerende betweter uithangen maar dat verandert er toch helemaal niets aan!!
Kun je niet tegen kritiek - typisch voor de notoire betweter. Geloof jij maar lekker in je sprookjesquote:Op maandag 16 september 2024 09:34 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Zelf een absoluut watje zijn en dan stoer gaan doen
Jij levert geen kritiek, jij bent haat en woede aan het oproepen.quote:Op maandag 16 september 2024 09:40 schreef matspontius het volgende:
[..]
Kun je niet tegen kritiek - typisch voor de notoire betweter. Geloof jij maar lekker in je sprookjes
Dat klopt en stelde ik ook. Het is gewoon een ingestelde traditie van de instituties, zodat mensen naar de kerk konden gaanquote:Op maandag 16 september 2024 00:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het is een traditie die volgens sommige bronnen specifiek de Roomse tak van de kerk begon te observeren en naarmate die tak steeks dominanter en machiger werd, werden Christenen die de sabbat observeerden daar zelfs voor gestraft (Concilie van Laodicea, jaar 365). In Jezus' leer of in het OT is niets te vinden over zondag als heilige dag.
Dat weten we wel, dit is de waarheid: alles is één bewustzijn.quote:Op maandag 16 september 2024 10:08 schreef Vincent_student het volgende:
Kijk, ik geloof niet in het Islamitisch geloof, maar ik zal nooit tegen moslims zeggen dat het onzin is in wat ze geloven. Want wij weten niet wat de waarheid is.
In Afrika geloven nog heel veel mensen in natuurgodsdiensten. Zij geven goddelijke verklaringen aan natuurverschijnselen, zoals hongersnood, ziektes etc. De wetenschap kan al heel veel van deze dingen verklaren. Maar ik ga die mensen niet veroordelen. Het is iedereen zijn goed recht om te geloven wat hij vindt. Ik ga tegen zo'n iemand niet zeggen: je geloof is achterlijk. Dan uit ik geen wederrespect.
Ik zie er zelf iets sinisterders achter, maar goed.quote:Op maandag 16 september 2024 09:55 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat klopt en stelde ik ook. Het is gewoon een ingestelde traditie van de instituties, zodat mensen naar de kerk konden gaan
Je kunt het zelf uittesten, hoor.quote:Op maandag 16 september 2024 10:20 schreef Bassie48 het volgende:
En zo wordt een in potentie interessant topic weer door Libertarisch volkomen vernietigd. Shiva, de Heer van de Dans, zal tevreden toekijken.
= halsstarrige betweter die alleen in zijn eigen bekrompen visie gelooft en daar alles ingooit om maar zijn gelijk te krijgen. Nul zelfreflectie - zie Islamquote:Op maandag 16 september 2024 10:20 schreef Bassie48 het volgende:
En zo wordt een in potentie interessant topic weer door Libertarisch volkomen vernietigd. Shiva, de Heer van de Dans, zal tevreden toekijken.
Ik als heiden, moet me er ook aan houden??quote:Op maandag 16 september 2024 10:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zelf geloof ik dat de sabbat ook voor Christenen als heilige dag moet worden gevierd.
Je moet niks. Maar wie wil nou geen vrije zaterdag?quote:Op maandag 16 september 2024 11:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik als heiden, moet me er ook aan houden??
Geen probleem mee, maar wel als ie volgens een religieuze traditie ingevuld moet worden als in: niet reizen, niet sporten, geen vuur maken etc.quote:Op maandag 16 september 2024 11:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je moet niks. Maar wie wil nou geen vrije zaterdag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |