Het is gelukkig ook nog niet zo erg. Maar het is een langzame ontwikkeling.quote:Op donderdag 12 september 2024 21:31 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dat valt allemaal wel mee. Maar het wordt niet beter met De Telegraaf dat de huiskrant van de PVV is.
16u, volgens tv gids: https://www.tvgids.nl/nie(...)ramma-kabinet-schoofquote:Op donderdag 12 september 2024 22:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Iemand vroeg het al eerder; hoe laat is morgen de presentatie van regeerakkoordKan het helemaal nergens vinden
Wat denk je er van te merken dan? Volgens mij gaan alleen COA medewerkers er wat van merken.quote:Op vrijdag 13 september 2024 05:04 schreef Bassie48 het volgende:
Het strengste asielbeleid ooit. De wind staat gunstig in Europa. Laten ze maar gauw beginnen, ik kan niet wachten.
En dat beperken van het stapelen zal praktisch wel gewoon vertragen zijn. De boel een beetje proberen te rekken voor de bühne.quote:Op vrijdag 13 september 2024 07:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat denk je er van te merken dan? Volgens mij gaan alleen COA medewerkers er wat van merken.
Want dat 'strengste asielbeleid ooit' gaat niet zorgen dat er niemand meer binnen komt, als je dat soms denkt. En gaat er al helemaal niet voor zorgen dat mensen die hier al wonen verdwijnen.
Voorlopig gaan ze alleen het stapelen van asielverzoeken proberen te beperken (dat doet dus niks aan de instroom) en de gezinshereniging van meerderjarige kinderen beperken (vooruit, dan heb je op jaarbasis misschien over een paar honderd of misschien wel duizend kinderen).
We hebben al een enorm streng asielbeleid, veel ruimte om strenger te worden is er helemaal niet.
Met het hoge toekenningspercertage dat er in Nederland is vergeleken met de rest van Europa is het volgens mij niet zo enorm streng.quote:Op vrijdag 13 september 2024 07:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat denk je er van te merken dan? Volgens mij gaan alleen COA medewerkers er wat van merken.
Want dat 'strengste asielbeleid ooit' gaat niet zorgen dat er niemand meer binnen komt, als je dat soms denkt. En gaat er al helemaal niet voor zorgen dat mensen die hier al wonen verdwijnen.
Voorlopig gaan ze alleen het stapelen van asielverzoeken proberen te beperken (dat doet dus niks aan de instroom) en de gezinshereniging van meerderjarige kinderen beperken (vooruit, dan heb je op jaarbasis misschien over een paar honderd of misschien wel duizend kinderen).
We hebben al een enorm streng asielbeleid, veel ruimte om strenger te worden is er helemaal niet.
Dat toekenningspercentage komt door het type instroom, we krijgen hier heel andere asielzoekers dan in belgië, Frankrijk, Spanje of welk land dan ook. Elk land heeft zijn eigen specifieke mix.quote:Op vrijdag 13 september 2024 07:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
Met het hoge toekenningspercertage dat er in Nederland is vergeleken met de rest van Europa is het volgens mij niet zo enorm streng.
Je legt een verband wat er is maar op een andere manier. Juist omdat we streng zijn komen er vooral asielzoekers die veel kans maken (omdat ze uit een kutland vluchten) en dat levert een hoog percentage op.quote:Op vrijdag 13 september 2024 07:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
Met het hoge toekenningspercertage dat er in Nederland is vergeleken met de rest van Europa is het volgens mij niet zo enorm streng.
Puur marketingsloganpolitiekquote:Op vrijdag 13 september 2024 07:36 schreef Janneke141 het volgende:
Ik weet nog wel een potentiële reden voor het uitroepen van de asielcrisis: het beheerst de nieuwsberichten, dus dan valt het ondertussen niet zo op dat er nauwelijks oplossingen zijn voor de belangrijke problemen.
Dat land is momenteel 5% goed voor van de instroom, zat afgelopen jaren op 2,5%. Maar dat is de instroom, in 2022 (laatste cijfers die ik kan vinden) kreeg maar 62% van de Eritreërs asiel, waar dat in 2016 nog 87% was. Probleem is dat we niet mogen terugsturen: tegen de VN mensenrechten in worden mensen die daar ooit zijn gevlucht in de gevangenis, die bekend staan om hun martelingen, gegooid. Daar kunnen we natuurlijk niet aan meewerken. Geen enkel land in Europa stuurt Eritreërs terug om die reden.quote:Op vrijdag 13 september 2024 08:02 schreef BEFEM het volgende:
Je zou kunnen beginnen met een land als Eritrea niet op je onveilige lijst te zetten. Dat moet vast mogelijk zijn want volgens mij zijn we een van de weinige die dat hebben. En het is natuurlijk een kutland om in te wonen maar er is geen oorlog.
Faber en de PVV hebben de marketing een stuk beter op orde dan de BBB inderdaad.quote:Op vrijdag 13 september 2024 07:36 schreef Janneke141 het volgende:
Ik weet nog wel een potentiële reden voor het uitroepen van de asielcrisis: het beheerst de nieuwsberichten, dus dan valt het ondertussen niet zo op dat er nauwelijks oplossingen zijn voor de belangrijke problemen.
Mja.. die mensen komen ook niet hier de EU binnen.. dus wat mij betreft terug naar het eerste land om daar asiel aan te vragen, dan kunnen we daarna nog wel eens naar een verdeling kijken. Ik vind het bizar dat we als EU landen toestaan dat asielzoekers zelf een land uitkiezen om asiel aan te vragen.quote:Op vrijdag 13 september 2024 07:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat toekenningspercentage komt door het type instroom, we krijgen hier heel andere asielzoekers dan in belgië, Frankrijk, Spanje of welk land dan ook. Elk land heeft zijn eigen specifieke mix.
De NOS heeft dat mooi uitgelegd: https://nos.nl/l/2457823
Dat komt onder andere juist omdat we zo streng zijn. Iemand uit Marokko is hier 100% kansloos, terwijl Spanje wel asiel verleend aan bepaalde groepen uit Marokko. De Marokkanen gaan dus naar Spanje, maar ook daar wijzen ze wel de meerderheid van die groep af. Dan krijg je een lager toekenningspercentage, maar dat komt dus juist omdat je minder streng bent.
Nederland is zo streng dat er eigenlijk vooral asielzoekers uit oorlogsgebieden komen. Die wijzen we inderdaad niet zo snel af. Logisch, want daar is het hele asiel voor bedoeld.
Daarbij houdt het toekenningspercentage geen rekening met hoger beroep, wat in het buitenland veel vaker succesvol is dan in Nederland.
Hiervoor hebben we al een nieuw akkoord gesloten in de EU. Maar zolang wij letterlijk 0 asielzoekers over nemen van Italië en Griekenland, moet je van hen niet verwachten dat ze niemand door laten. Want laten we wel wezen: Nederland heeft absoluut geen asielcrisis, Italië en Griekenland hebben dat zeker in bepaalde delen wel.quote:Op vrijdag 13 september 2024 08:23 schreef nixxx het volgende:
[..]
Mja.. die mensen komen ook niet hier de EU binnen.. dus wat mij betreft terug naar het eerste land om daar asiel aan te vragen, dan kunnen we daarna nog wel eens naar een verdeling kijken. Ik vind het bizar dat we als EU landen toestaan dat asielzoekers zelf een land uitkiezen om asiel aan te vragen.
Misschien ook maar niet meer zeuren dan over Co2 van de luchtvaart want dat is maar 2% mondiaal. Oftewel, je moet ergens beginnen en dat iets een klein percentage is, is geen reden om er niks aan te doen.quote:Op vrijdag 13 september 2024 08:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat land is momenteel 5% goed voor van de instroom, zat afgelopen jaren op 2,5%. Maar dat is de instroom, in 2022 (laatste cijfers die ik kan vinden) kreeg maar 62% van de Eritreërs asiel, waar dat in 2016 nog 87% was. Probleem is dat we niet mogen terugsturen: tegen de VN mensenrechten in worden mensen die daar ooit zijn gevlucht in de gevangenis, die bekend staan om hun martelingen, gegooid. Daar kunnen we natuurlijk niet aan meewerken. Geen enkel land in Europa stuurt Eritreërs terug om die reden.
De meeste Eritreërs die hier binnen komen zijn trouwens christenen en hebben ook een aardige opleiding, we zouden ze dus ook gewoon wat sneller hier kunnen laten werken ipv zoals nu ze in asielzoekerscentra te laten zitten zonder uitzicht: afgewezen asielaanvraag, maar geen kans op terugkeer.
Tja, als je feiten gaat ontkennen houdt het op. Feit is dat geen enkel Europees land terug stuurt naar Eritrea en trouwens ook dat ik geen enkel Europees land kan vinden dat Eritrea op de lijst veilige landen heeft staan. In elk geval België, Frankrijk, Duitsland en Spanje niet.quote:Op vrijdag 13 september 2024 08:34 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Misschien ook maar niet meer zeuren dan over Co2 van de luchtvaart want dat is maar 2% mondiaal. Oftewel, je moet ergens beginnen en dat iets een klein percentage is, is geen reden om er niks aan te doen.
En ze worden zo hard in de gevangenis gegooid dat er groepen zijn die er lekker op vakantie gaan.
Tevens zijn die mensen helemaal niet goed opgeleid en boeit het mij geen reet dat het christenen zijn. Een heel erg groot deel voegt niks toe aan Nederland.
De aanhangers van het regime ja, maar die zitten hier veelal veel langer en zijn gevlucht voor de oorlog met Ethiopië jaren gelden. Degenen die nu vluchten hebben een heel andere ervaring en daar komen die rellen ook vandaan.quote:Op vrijdag 13 september 2024 08:34 schreef BEFEM het volgende:
[..]
En ze worden zo hard in de gevangenis gegooid dat er groepen zijn die er lekker op vakantie gaan.
Het intrekken van de spreidingswet gaat niet lukken (geen meerderheid voor in de eerste kamer) en zo lang die wet er is gaat Faber hem gewoon uitvoeren, ook het dwanggedeelte, zo heeft ze gister aan de Kamer gemeld.quote:Op vrijdag 13 september 2024 09:15 schreef TheVulture het volgende:
Het is geen asielcrisis maar een opvangcrisis. Die opvangcrisis wordt verergerd door het afschieten van de spreidingswet. Lach de ballen uit mijn broek dat al die extra maatregelen geen hol gaan helpen straks...
De grootste leugen die Henk en Ingrid in de bek gescheten hebben gekregen van Wilders is dat de kwaliteit van hun leven omhoog gaat als er minder asielzoekers zijn. Maar newsflash: ook zonder asielzoekers hebben we nog een gigantisch lerarentekort, blijven de vreselijke wachtlijsten in de zorg bestaan en zijn huizen nog steeds onbetaalbaar voor een grote groep Nederlanders. De echte problemen pakken we door de leugen van Wilders helaas niet aan.quote:Op vrijdag 13 september 2024 07:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |