Ik zou ts Mr Mime aanraden.quote:Op donderdag 12 september 2024 17:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Psychic type is sterk tegen ghost, kies zelf altijd voor Alakazam.
Het klopt zeker dat ze dit bij meerdere mensen doet. Iedere keer als iemand haar vertrouwen aantast gaat diegene op blokkade zonder enige confrontatie.quote:Op donderdag 12 september 2024 17:13 schreef Lienekien het volgende:
In het geval van deze ‘vriendin’ moet je het je niet persoonlijk aantrekken. Ze doet het bij meer mensen.
Je hoeft het ook niet te pikken. Je kan het contact met haar ook verbreken, d.w.z. mocht zij na verloop van tijd weer contact met je zoeken, afkappen.
Pubergedrag. Ga er niet in mee.quote:Op donderdag 12 september 2024 17:33 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Het klopt zeker dat ze dit bij meerdere mensen doet. Iedere keer als iemand haar vertrouwen aantast gaat diegene op blokkade zonder enige confrontatie.
De afgelopen twee weken had ze het ook alleen maar over haar nieuwe beste vriendin dat zij geweldig is en hun band echt puur is. Dat zij er echt was voor haar. Steekjes onderwater richting mij.
Het lijkt er nu op of ik “ niet meer nodig” ben.
Ik vind het prima maar om te blokkeren is gewoon kinderachtig en dan lijkt het of ze mij wil “straffen”.
Maar zou je dan nog proberen contact te zoeken of het gewoon laten?quote:Op donderdag 12 september 2024 17:15 schreef herverwijderd het volgende:
Is me eigenlijk nog nooit gebeurd. Maar zeker in het geval dat je schetst: boeien toch. Beter kwijt dan rijk, dat soort dramamagneten. Misschien dacht ze dat ook wel over jou en heeft ze je daarom geblokkeerd, wie weet.
[..]
Ik zou ts Mr Mime aanraden.
Ik zou het denk ik een of twee keer proberen, of misschien langsgaan ofzo. Maar ik heb echt een hele lage tolerantie jegens dit soort gedrag dus ik zou er niet meer moeite insteken dan dat.quote:Op donderdag 12 september 2024 17:35 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Maar zou je dan nog proberen contact te zoeken of het gewoon laten?
Stop eens met achter andere mensen aan te lopenquote:Op donderdag 12 september 2024 17:35 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Maar zou je dan nog proberen contact te zoeken of het gewoon laten?
Ik heb het al geprobeerd door met een ander nummer te bellen. Toen had ze de kans te zeggen dat ze geen contact wil of iets dergelijks. Maar het gesprek was zo naar en kortaf dat ik zelf ook even geen raad wist. Ze zei “ ik bel je later wel”.quote:Op donderdag 12 september 2024 17:39 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik zou het denk ik een of twee keer proberen, of misschien langsgaan ofzo. Maar ik heb echt een hele lage tolerantie jegens dit soort gedrag dus ik zou er niet meer moeite insteken dan dat.
Je hebt gelijk. Ik heb niks gedaan zover ik weet dus ik moet het loslaten.quote:Op donderdag 12 september 2024 17:57 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Stop eens met achter andere mensen aan te lopen
Was er iets voorgevallen?quote:Op donderdag 12 september 2024 18:05 schreef onlogisch het volgende:
Geen idee eigenlijk. Ik worstel daar best mee. Ik heb het aan haar gevraagd maar ze heeft al een tijdje niet meer gereageerd.
Dit klopt niet eens noob.quote:Op donderdag 12 september 2024 17:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Kom maar met gengar ik own jequote:
En door een codefout deed de enige bruikbare Ghost move ook nog eens niets tegen Psychics terwijl ie super-effective had moeten zijn.quote:Op donderdag 12 september 2024 18:43 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Puur toeval omdat de enige ghost ook poison-type is.
Ash z'n moeder ook.quote:Op donderdag 12 september 2024 17:15 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik zou ts Mr Mime aanraden.
Denk niet dat ze dat nog gaat doen. En mocht ze het wel doen dan zou ik de eer aan mezelf houden.quote:Op donderdag 12 september 2024 18:00 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik heb het al geprobeerd door met een ander nummer te bellen. Toen had ze de kans te zeggen dat ze geen contact wil of iets dergelijks. Maar het gesprek was zo naar en kortaf dat ik zelf ook even geen raad wist. Ze zei “ ik bel je later wel”.
Alleen gestoorden doen dat. Gewoon verder gaan met je leven.quote:Op donderdag 12 september 2024 17:08 schreef britneycheers het volgende:
Beste mensen,
Het is een vrij nieuwe term maar komt regelmatig voor. Ghosting.
Ghosting is het abrupt beëindigen van de communicatie met iemand zonder uitleg. Het begrip verwijst meestal naar romantische relaties, maar kan ook het plotseling beëindigen van vriendschappen of collegiale contacten beschrijven. Ghosting kan erg pijnlijk zijn en het slachtoffer met veel vragen achterlaten.
Ik heb dit helaas al eens in de liefde mogen ervaren en nu ook met een vriendschap. Ik heb al 15 jaar een vriendin die plots uit het niets mij overal geblokkeerd heeft. Hoe weet ik dat ik geblokkeerd ben? Telkens als ik belde kreeg ik geen gehoor, ik heb vervolgens met een ander nummer gebeld en er werd wel opgenomen. Ze deed vervolgens zeer kortaf en ze zei dat ze het druk had en hing op. Ze wil duidelijk niet met mij praten.
Ik zou niet weten wat ik wel/ niet gedaan heb. Wat ik wel weet is dat zij mij eerder geghost heeft voor een jaar omdat ik geen zin had in een discussie. Na een jaar nam ze weer contact op. In haar andere contacten is zij ook zo, als iemand wat doet wat haar niet bevalt zet ze diegene abrupt op blokkade of verbreekt ze het contact direct. Dit gaat dan wel om mensen waar meer afstand is.
Hoewel het gedrag voorspelbaar is vind ik het toch pijnlijk. Hoe kan ik hier mee omgaan en mij in de toekomst emotioneel tegen dit beschermen?
Ze ghost jullie.quote:Op donderdag 12 september 2024 20:18 schreef Ama het volgende:
Waarom reageer je niet meer in je andere topic?
klinkt als mn zus. die heeft vorig jaar zo haar beste vriendin ineens bij het afval gezet. de reden? een simpele verspreking, niet eens opzettelijk. Ze kenden elkaar al 40 jaar. maar ja, mn zus is autistisch en dan wordt alles in haar hoofd heel groot. en dan krijg je dit. haar vriendin nam met mij contact op, want ze snapte niet waarom mijn zus haar ineens had geblokkeerd. triest wel. maar je doet er niets aan helaas.quote:Op donderdag 12 september 2024 17:33 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Het klopt zeker dat ze dit bij meerdere mensen doet. Iedere keer als iemand haar vertrouwen aantast gaat diegene op blokkade zonder enige confrontatie.
De afgelopen twee weken had ze het ook alleen maar over haar nieuwe beste vriendin dat zij geweldig is en hun band echt puur is. Dat zij er echt was voor haar. Steekjes onderwater richting mij.
Ik vind het prima maar om te blokkeren is gewoon kinderachtig en dan lijkt het of ze mij wil “straffen”.
Goed idee. Wonderbaarlijk dat deze TS met haar pauperaanhang nog serieus wordt genomen/quote:Op donderdag 12 september 2024 20:58 schreef Origami94 het volgende:
Kan er geen centraal BritneyCheers verzonnen verhalen topic komen?
Zeker met de pohi van deze TS van jaren geleden kan het geen kwaad
quote:Op donderdag 12 september 2024 18:34 schreef marc0871 het volgende:
Ik ben niet bang voor ghosts.
Ik weet wie ik daarvoor moet bellen.
[ afbeelding ]
Nice.quote:
Omdat ze de waarheid niet leuk vind. Vandaar deze verzonnen topicsquote:Op donderdag 12 september 2024 20:18 schreef Ama het volgende:
Dat ga ik nu dus ook doen. Voel mij al een stuk beter. Het is niet mijn probleem dat zij zo doet of zich klote voelt.quote:Op donderdag 12 september 2024 19:27 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Denk niet dat ze dat nog gaat doen. En mocht ze het wel doen dan zou ik de eer aan mezelf houden.
Soms lees ik pas na een week het topic weer, en dan is de discussie al afgedwaald over andere onderwerpen. Ik voel me dan niet genoodzaakt mij erin te mengen als het off-topic is.quote:Op donderdag 12 september 2024 20:18 schreef Ama het volgende:
Dit is herkenbaar bij mijn vriendin, zij heeft ook pdd nos (als ik het goed zeg). Ze is vanaf baby af aan al uit huis geplaatst en opgegroeid in het systeem als het ware. Van pleeggezin maar pleeggezin.quote:Op donderdag 12 september 2024 21:12 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
klinkt als mn zus. die heeft vorig jaar zo haar beste vriendin ineens bij het afval gezet. de reden? een simpele verspreking, niet eens opzettelijk. Ze kenden elkaar al 40 jaar. maar ja, mn zus is autistisch en dan wordt alles in haar hoofd heel groot. en dan krijg je dit. haar vriendin nam met mij contact op, want ze snapte niet waarom mijn zus haar ineens had geblokkeerd. triest wel. maar je doet er niets aan helaas.
Aha kijk, dit verklaart het. Maar leuk is het niet, natuurlijk.quote:Op donderdag 12 september 2024 23:20 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Dit is herkenbaar bij mijn vriendin, zij heeft ook pdd nos (als ik het goed zeg). Ze is vanaf baby af aan al uit huis geplaatst en opgegroeid in het systeem als het ware. Van pleeggezin maar pleeggezin.
Daarom accepteer ik veel van haar gedrag maar er zijn natuurlijk grenzen.
Daar ben ik naar deze keer ook wel klaar mee. Je kan er niet opbouwen. Blokkeren slaat ook gewoon nergens op.quote:Op vrijdag 13 september 2024 09:17 schreef HSG het volgende:
Heel simpel: ook negeren. Zelfs als ze aan "zombieing" doen.
zombieing: Zombieing houdt in dat je date of je partner je ghost, maar vervolgens besluit om weer terug te komen in je leven alsof er niets is gebeurd.
Ik denk dat deze mensen met hun zelf in de knoop zitten. Zij voelen zich slecht en willen andere straffen of laten weten op deze manier dat ze niet voldoen aan hun verwachtingen.quote:Op vrijdag 13 september 2024 10:38 schreef VEM2012 het volgende:
Tijdje terug meegemaakt dat een vriend van mij, waarmee ik al bevriend was sinds wij een jaar of 5 waren, ineens nergens meer op reageert. Niet alleen niet meer naar mij toe, maar ook andere gezamenlijke vrienden.
Tsja, wat moet je ermee? Raar gedrag en het zegt vooral iets over hem. Hij is nu een beetje een running gag geworden in de zin van dat we af en toe vragen aan elkaar ‘en, nog iets van A vernomen?’.
Weet je wat het vooral is: lafheid.
Vervelend, maar lekker laten gaan.
damnnnquote:Op donderdag 12 september 2024 17:33 schreef britneycheers het volgende:
[..]
nouuuquote:Op vrijdag 13 september 2024 10:38 schreef VEM2012 het volgende:
Tijdje terug meegemaakt dat een vriend van mij, waarmee ik al bevriend was sinds wij een jaar of 5 waren, ineens nergens meer op reageert. Niet alleen niet meer naar mij toe, maar ook andere gezamenlijke vrienden.
Tsja, wat moet je ermee? Raar gedrag en het zegt vooral iets over hem. Hij is nu een beetje een running gag geworden in de zin van dat we af en toe vragen aan elkaar ‘en, nog iets van A vernomen?’.
Weet je wat het vooral is: lafheid.
Vervelend, maar lekker laten gaan.
quote:Op zaterdag 14 september 2024 09:28 schreef Marsenal het volgende:
Wat ik zelf nogal kinderachtig vind, is dat als je geghost wordt, dat je dan uitleg verwacht.
Iemand ghosten doe je omdat je de confrontatie niet aan kan. Misschien is er wat gebeurd, misschien ben je wel gewoon een complete energie-zuiger, misschien bloedt de boel gewoon dood. Maar iemand ghost je, omdat diegene geen zin heeft in een gesprek, die is gewoon er al klaar mee, en wil er niet meer die energie aan kwijt.
Als je dan gaat zitten zeuren om uitleg of toelichting voordat je weer verder kan met je leven, dan heb je toch echt een beetje het empatisch vermogen van een kikkervisje.
Er is zo ontzettend veel te lezen over ghosting tegenwoordig, maar ondertussen doet iedereen alsof ze er niks van snappen als het gebeurd.
Ik heb ook wel eens iemand geghost, en het is super effective. (@:FlippingCoin) Leer er gewoon mee omgaan, dit is hoe de smartphone-generatie hun zwakheden inzet om ergens vanaf te zijn.
Ik heb geen idee. Ik kan het hem ook niet vragen. Nou ja, ik kan naar zijn huis rijden en aanbellen, maar ik koop toch niets voor dat antwoord.quote:Op vrijdag 13 september 2024 12:09 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik denk dat deze mensen met hun zelf in de knoop zitten. Zij voelen zich slecht en willen andere straffen of laten weten op deze manier dat ze niet voldoen aan hun verwachtingen.
Als dat de reden is, dan had die ander ook gewoon eerder grenzen kunnen aangeven.quote:Op vrijdag 13 september 2024 14:52 schreef greysbones het volgende:
[..]
nouuu
in jouw geval waarschijnlijk wel
in het geval van Britney
iemand die meer dan genoeg heeft van al haar wekelijkse issues
The Britney Chronicles
kan me voorstellen dat je denkt zoek het lekker uit dame
Hoezo is het kinderachtig? Het is gewoon rete-asociaal als je iemand zonder enige toelichting bij het grof vuil zet. Alsof het een wegwerp-product betreft. Sowieso is het nogal triest als je iemand niet eerst een keer laat weten wat die verkeerd doet.quote:Op zaterdag 14 september 2024 09:28 schreef Marsenal het volgende:
Wat ik zelf nogal kinderachtig vind, is dat als je geghost wordt, dat je dan uitleg verwacht.
Iemand ghosten doe je omdat je de confrontatie niet aan kan. Misschien is er wat gebeurd, misschien ben je wel gewoon een complete energie-zuiger, misschien bloedt de boel gewoon dood. Maar iemand ghost je, omdat diegene geen zin heeft in een gesprek, die is gewoon er al klaar mee, en wil er niet meer die energie aan kwijt.
Ik zou het niet kinderachtig noemen, eerder menselijk. Ik denk ook dat mensen die het heel gemakkelijk van zich af laten glijden psychopathische trekjes hebben (ik zeg het zelf maar).quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoezo is het kinderachtig? Het is gewoon rete-asociaal als je iemand zonder enige toelichting bij het grof vuil zet. Alsof het een wegwerp-product betreft. Sowieso is het nogal triest als je iemand niet eerst een keer laat weten wat die verkeerd doet.
Dus geen enkele reden om dat hier te gaan goedpraten.
Het hoeft geen bevredigend antwoord te zijn, maar ik wil wel graag proberen te begrijpen waarom de ander ineens niets meer met me te maken wil hebben, terwijl er naar mijn idee niets is voorgevallen. En wat het dan ook is, daar kan ik wat mee of niet en dan door. Nu heb ik gewoon geen idee en kan ik alleen maar aannames doen. Ik hou niet zo van aannames doen.quote:Op zaterdag 14 september 2024 11:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zou het niet kinderachtig noemen, eerder menselijk. Ik denk ook dat mensen die het heel gemakkelijk van zich af laten glijden psychopathische trekjes hebben (ik zeg het zelf maar).
Maar de vraag waarom gaat denk ik nooit een bevredigend antwoord opleveren.
Misschien ook wel, maar dan ben ik benieuwd of er goede voorbeelden genoemd kunnen worden.
Ik vind R en P een mooi deel van FOK!quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als dat de reden is, dan had die ander ook gewoon eerder grenzen kunnen aangeven.
Maar goed, dat weet je allemaal niet. Misschien waardeerde ze juist al die verhalen van haar omdat haar leven een saaie, monotone boel is.
Wat dat betreft snap ik ook niet helemaal dat je schrijft dat je je voor kan stellen dat iemand haar verhalen niet meer wil horen, maar zelf wel hier reageert. Kennelijk is er iets waardoor je het toch leest.
Heel erg mee eens.quote:Op zaterdag 14 september 2024 19:40 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik vind R en P een mooi deel van FOK!
Een deel dat door een aantal users veel serieuzer mag worden genomen.
Maar is het niet altijd een gevalletje uit elkaar gegroeid?quote:Op zaterdag 14 september 2024 11:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Het hoeft geen bevredigend antwoord te zijn, maar ik wil wel graag proberen te begrijpen waarom de ander ineens niets meer met me te maken wil hebben, terwijl er naar mijn idee niets is voorgevallen. En wat het dan ook is, daar kan ik wat mee of niet en dan door. Nu heb ik gewoon geen idee en kan ik alleen maar aannames doen. Ik hou niet zo van aannames doen.
Het gaat niet om beter voelen maar om elkaar behandelen als een normaal mens.quote:Op zaterdag 14 september 2024 20:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar is het niet altijd een gevalletje uit elkaar gegroeid?
Met vrienden heb je vaak gewoon iets gemeen. Een gedeelde interesse. En het moet een beetje klikken. Het helpt ook als je een beetje een compatible ritme hebt.
Ik weet niet, ik ben niet zo van de exit gesprekken. Maar ik ben razend benieuwd naar een goed voorbeeld van een exit gesprek waar de ander zich echt beter door is gaan voelen…
Ik snap best dat het vervelend is en ik vind het ook onfatsoenlijk, maar ik denk dat je jezelf een kado geeft als je het van je af laat glijden.quote:Op zondag 15 september 2024 00:09 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Het gaat niet om beter voelen maar om elkaar behandelen als een normaal mens.
In dit geval was het contact juist heel intensief. Denk aan wekelijks afspreken en elke dag uren bellen. Als je na een leuke en gezelligs afspraak de volgende dag op blokkade staat dan is dat voor mij wel apart.
En ik heb niet persé antwoorden nodig. Ik ben vooral benieuwd hoe andere hiermee omgaan zodat ik er tips uit kan halen.
Onze britneycheers doet zelf niet anders dan ghosten. Opent topics en reageert dan vaak helemaal niet meer, of alleen op posts die in haar straatje passen. Zou het een kloontje van roos94 zijnquote:Op vrijdag 13 september 2024 09:25 schreef Kreator het volgende:
Het was echt de beste grap van het decennium geweest als dit topic 0 reacties had zodat je ook op fok geghost leek.
Maar helaas.
Het hoeft helemaal geen exit gesprek te zijn. Alleen een appje "He Buurmeisje, ik wil geen contact meer met je want.. " en me dan blokken is het minste dat je kan doen. Dan weet ik tenminste waarom. Ik hoef het er niet mee eens te zijn. Maar op deze manier kan ik het ook gewoon afsluiten, ipv dat ik ineens geen reactie meer krijg. Dat voelt echt heel respectloos. Je hoeft niet eens de "want.." te doen. Gewoon "ik wil geen contact meer met je", dan weet ik tenminste dat ik niet voor Jan lul nog hoef te proberen energie in de vriendschap te steken.quote:Op zaterdag 14 september 2024 20:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar is het niet altijd een gevalletje uit elkaar gegroeid?
Met vrienden heb je vaak gewoon iets gemeen. Een gedeelde interesse. En het moet een beetje klikken. Het helpt ook als je een beetje een compatible ritme hebt.
Ik weet niet, ik ben niet zo van de exit gesprekken. Maar ik ben razend benieuwd naar een goed voorbeeld van een exit gesprek waar de ander zich echt beter door is gaan voelen…
En anderen blokkeren trouwens ook...quote:Op zondag 15 september 2024 04:50 schreef flipsen het volgende:
[..]
Onze britneycheers doet zelf niet anders dan ghosten. Opent topics en reageert dan vaak helemaal niet meer, of alleen op posts die in haar straatje passen. Zou het een kloontje van roos94 zijn
Precies. Het is gewoon niet nodig niks meer te laten horen en die andere met vragen te laten zitten. Zeker na een jarenlange vriendschap. Als ik ook een bericht had gekregen had ik ook niet de moeite genomen nog proberen te bellen en dan is het prima verder.quote:Op zondag 15 september 2024 07:04 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Het hoeft helemaal geen exit gesprek te zijn. Alleen een appje "He Buurmeisje, ik wil geen contact meer met je want.. " en me dan blokken is het minste dat je kan doen. Dan weet ik tenminste waarom. Ik hoef het er niet mee eens te zijn. Maar op deze manier kan ik het ook gewoon afsluiten, ipv dat ik ineens geen reactie meer krijg. Dat voelt echt heel respectloos. Je hoeft niet eens de "want.." te doen. Gewoon "ik wil geen contact meer met je", dan weet ik tenminste dat ik niet voor Jan lul nog hoef te proberen energie in de vriendschap te steken.
En het kan prima dat in de meeste vriendschappen het een kwestie van uit elkaar groeien is, maar ook dat kan je gewoon zeggen. Bij mij denk ik dat er geen sprake is van uit elkaar groeien, er is helemaal niets veranderd in onze levens (tot juni in ieder geval) ten opzichte van de jaren ervoor. Van na juni weet ik dus niet, omdat ik sindsdien niets meer van haar vernomen heb. Gewoon een berichtje met waarom en doei was respectvoller geweest dan dit kinderachtige gedoe
Maar je doet zelf niets andersquote:Op zondag 15 september 2024 10:41 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Precies. Het is gewoon niet nodig niks meer te laten horen en die andere met vragen te laten zitten. Zeker na een jarenlange vriendschap. Als ik ook een bericht had gekregen had ik ook niet de moeite genomen nog proberen te bellen en dan is het prima verder.
Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen in dit topic dit gedrag goed praten. Dit is gewoon niet hoe gezonde relaties en verhoudingen met elkaar omgaan.
Ik vrees dat in het geval van je vriendin er een flink deel (mentale) pijn bij zit en niet weten hoe ermee om te gaan. En dan je kop in het zand steken om overeind te kunnen blijven staan.quote:Op zondag 15 september 2024 12:41 schreef LolaMara het volgende:
Ik was op zoek naar een soortgelijk topic maar zoek niet al het gedoe hiervoor haha. De primaire vraag sluit aan bij waar ik naar op zoek was dus ik reageer toch maar even.
Een van mijn meest close vriendinnen heeft dit recent bij mij gedaan. We hadden eerst tegelijk een miskraam, de maand erop werd ik zwanger en kreeg zij complicaties. Toen werd het contact al iets minder frequent, ze verschool zich achter drukke baan en vergeten te reageren bv. Wel altijd contact gehouden en haar nog een keer gezien, dat was gewoon hartstikke normaal en gezellig, een volgende afspraak zei ze af.
Daarna werden de reacties steeds trager, vertelde ze me pas laat dat ze zwanger was (dat is een keuze, maar alle vorige keren vertelden we het elkaar heel vroeg al) en toen ons kindje geboren was heeft ze 1x gevraagd om op kraambezoek te kunnen komen en vervolgens reageerde ze nergens meer op. Ik was wel wat gewend qua laat reageren, dus gewoon even afgewacht, een reminder gestuurde. Een berichtje hoe het met de zwangerschap was, nog eens een berichtje hoe het ging. Geen reactie. Ik heb steeds minimaal een maand ertussen laten zitten. Alle keren dat ik probeerde te bellen, nam ze niet op. Ik heb een bericht gestuurd wat er aan de hand was en dat ik ook het graag wil weten als ze geen contact meer wil (waarom hoef ik niet eens te weten), je raadt het al; geen reactie.
Inmiddels via via vernomen dat hun baby geboren is. Geen berichtje, geen kaartje.
Ik vind het mega verdrietig en pijnlijk en heb voor mezelf besloten dat ik niet meer ga reageren om mezelf meer pijn te besparen, maar ik begrijp er niets van. Het doet echt fysiek pijn en ik weet niet wat ik ermee moet.
Ik vind het ook fijn te lezen dat anderen het ook meemaken. Voelde me zo eenzaam. Ik heb meer vriendinnen, dat is het niet, maar dit ... dit is niet hoe je met mensen om gaat als volwassenen, toch?
Edit: ik was nog niet zo bekend met begrip ghosting en ik vind het ook absoluut niet normaal om op die manier een vriendschap te beëindigen. Ik vind het zeer egoïstisch, waarbij je er zelf 'makkelijk' vanaf bent, maar de ander blijft achter met 100 vragen. Ik snap niet hoe je je daar oké bij kan voelen.
Dat denk ik ook en ik ben daardoor ook heel lang mild gebleven. Het de tijd gegeven, gewacht tot ze initiatief zou nemen. Het zelf op verschillende manier geprobeerd en een keertje een kaartje gestuurd. Maar het gaat hier over inmiddels een jaar moeizaam contact waarvan een half jaar geen reactie meer. Ik weet niet goed hoe lang ik het de tijd moet geven, hoe lang ik mild moet blijven. We hadden altijd goed open contact waarbij je naar mijn idee ook aan kan geven als je even tijd nodig hebt.quote:Op zondag 15 september 2024 13:03 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik vrees dat in het geval van je vriendin er een flink deel (mentale) pijn bij zit en niet weten hoe ermee om te gaan. En dan je kop in het zand steken om overeind te kunnen blijven staan.
Waar jij zwanger verder ging zat zij met complicaties en ook die eerdere miskraam.
Ik zou hier met enige mildheid mee omgaan.
Iedereen reageert anders op zo een stress en heeft andere dingen nodig om te kunnen blijven functioneren.
Dan is het inderdaad extra jammer dat ze niet gewoon aangeeft "ik trek het nu even niet om contact met je te hebben". Nu heb je eigenlijk geen idee. Je dénkt (en het is natuurlijk zeer aannemelijk) dat het komt doordat ze het misschien moeilijk heeft met de situatie rondom jullie zwangerschappen, maar je wéét het niet. En dat is het frustrerende. En ook geen idee wat je dan kan doen om het eventueel te herstellen. Als ze gewoon had gezegd dat ze het even niet wilde, dan kan jij voor jezelf denken "oke, nu even niet, ik hoor het wel wanneer wel". Dan is er (nog) geen negatief gevoel bij en mocht ze dan weer contact zoeken, kan dat (min of meer) verder gaan zoals het was. Met ghosten komt er een negatief gevoel bij en is er veel meer nodig om het te herstellen, als dat al ooit een optie wordt.quote:Op zondag 15 september 2024 13:09 schreef LolaMara het volgende:
[..]
Dat denk ik ook en ik ben daardoor ook heel lang mild gebleven. Het de tijd gegeven, gewacht tot ze initiatief zou nemen. Het zelf op verschillende manier geprobeerd en een keertje een kaartje gestuurd. Maar het gaat hier over inmiddels een jaar moeizaam contact waarvan een half jaar geen reactie meer. Ik weet niet goed hoe lang ik het de tijd moet geven, hoe lang ik mild moet blijven. We hadden altijd goed open contact waarbij je naar mijn idee ook aan kan geven als je even tijd nodig hebt.
Ik zou er oké mee kunnen zijn als ze iets niet kan verwerken en mentale pijn heeft, waardoor ze het contact nu niet trekt. Echter levert ze mij daar inmiddels zoveel pijn mee op dat ik ook niet weet hoe lang ik dat nog volhoud.
Precies dit inderdaad.quote:Op zondag 15 september 2024 13:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Dan is het inderdaad extra jammer dat ze niet gewoon aangeeft "ik trek het nu even niet om contact met je te hebben". Nu heb je eigenlijk geen idee. Je dénkt (en het is natuurlijk zeer aannemelijk) dat het komt doordat ze het misschien moeilijk heeft met de situatie rondom jullie zwangerschappen, maar je wéét het niet. En dat is het frustrerende. En ook geen idee wat je dan kan doen om het eventueel te herstellen. Als ze gewoon had gezegd dat ze het even niet wilde, dan kan jij voor jezelf denken "oke, nu even niet, ik hoor het wel wanneer wel". Dan is er (nog) geen negatief gevoel bij en mocht ze dan weer contact zoeken, kan dat (min of meer) verder gaan zoals het was. Met ghosten komt er een negatief gevoel bij en is er veel meer nodig om het te herstellen, als dat al ooit een optie wordt.
Inderdaad. En stel je hebt weer contact met haar en het gaat weer zoals voorheen, hoe ga je je dan voelen als ze even een paar dagen niet reageert? Sowieso gaat er dan door je hoofd "zou ze me nu weer ghosten?". Dat raak je dan ook niet meer kwijt.quote:Op zondag 15 september 2024 13:30 schreef LolaMara het volgende:
[..]
Precies dit inderdaad.
Het vertrouwen heeft een flinke deuk en áls er al een keer een poging voor nieuw contact gedaan wordt vanuit haar kant, zal ik daar echt voorzichtig in zijn. Communicatie is key, vind ik. Het zomaar stoppen daarmee kan ik niet begrijpen.
Klopt! Met een andere vriendin van vroeger heb ik dat verwateren heeeeel lang gehad. Tot zij ook een kindje kreeg, nu zijn we weer heel goede vriendinnen. Daar heb je dan idd dat vertrouwensding niet.quote:Op zondag 15 september 2024 13:37 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Inderdaad. En stel je hebt weer contact met haar en het gaat weer zoals voorheen, hoe ga je je dan voelen als ze even een paar dagen niet reageert? Sowieso gaat er dan door je hoofd "zou ze me nu weer ghosten?". Dat raak je dan ook niet meer kwijt.
Eerder werd trouwens het verwateren van vriendschappen aangehaald, ik bedacht me net dat er een vriendin van vroeger is waarmee het inderdaad is verwaterd. Maar als een van ons de ander een berichtje doet om wat voor reden dan ook, komt er wel altijd nog gewoon een reactie. Daarvan weet je gewoon dat je een ander leven hebt waardoor je elkaar minder/niet meer ziet of spreekt, maar het is wel gewoon oke wanneer je elkaar wel toevallig spreekt. Bij iemand die ghost is dat echt heel anders.
Mee eens en zo zit ik gelukkig ook in elkaar. Lang geleden een date gehad met een meid en het was erg gezellig. Een paar dagen later vroeg ik of ze weer wilde afspreken en antwoordde daarop: "ik heb nog twee andere dates en ik wil eerst zien hoe dat loopt". Is prima maar klopt vooral niet later bij mij op de deur want die gaat voor jou niet meer open.quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:41 schreef VEM2012 het volgende:
Zo snap ik ook nooit waarom mensen als hun relatie uit gaat ‘antwoorden’ willen hebben. Ik hanteer de filosofie ‘graag of niet’. Dus als vrienden van mij het beu zijn om met mij om te gaan, helemaal prima. Als mijn vrouw mij straks belt dat ze klaar is met ons, ook prima. Het heeft namelijk geen zin om energie te steken in mensen die om wat voor reden dan ook niet bij je passen. En ik vermaak mij wel, daar heb ik geen ander bij nodig.
Dat heeft niks te maken met ghosting. Die persoon is eerlijk en duidelijk, daar kan ik respect voor hebben.quote:Op zondag 15 september 2024 22:58 schreef HSG het volgende:
[..]
Mee eens en zo zit ik gelukkig ook in elkaar. Lang geleden een date gehad met een meid en het was erg gezellig. Een paar dagen later vroeg ik of ze weer wilde afspreken en antwoordde daarop: "ik heb nog twee andere dates en ik wil eerst zien hoe dat loopt". Is prima maar klopt vooral niet later bij mij op de deur want die gaat voor jou niet meer open.
Ghost en Dark is goed tegen ghost.quote:Op donderdag 12 september 2024 17:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Er is ook een grote kans dat de zwangerschapshormonen een grote rol spelen in haar gedrag. Onderschat dat niet. Toen ik zwanger was verbrak ik plotseling ook vriendschappen met mensen. Achteraf gezien was ik “mijzelf” niet.quote:Op zondag 15 september 2024 13:30 schreef LolaMara het volgende:
[..]
Precies dit inderdaad.
Het vertrouwen heeft een flinke deuk en áls er al een keer een poging voor nieuw contact gedaan wordt vanuit haar kant, zal ik daar echt voorzichtig in zijn. Communicatie is key, vind ik. Het zomaar stoppen daarmee kan ik niet begrijpen.
ja ik was in de war doordat alakazam in gen1 gengar wel ownde maar dat kwam schijnbaar door een bug in gen 1quote:Op maandag 16 september 2024 14:31 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ghost en Dark is goed tegen ghost.
Ghost doet 2x damage tegen Psychic xD.
Klopt. Maar Gengar is ook poison type. Hierdoor is psychic wel effectief.quote:Op maandag 16 september 2024 14:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja ik was in de war doordat alakazam in gen1 gengar wel ownde maar dat kwam schijnbaar door een bug in gen 1
Nee die persoon zet iemand op de reservebank en als het niks wordt heeft ze altijd nog iemand achter de hand.quote:Op maandag 16 september 2024 14:27 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Dat heeft niks te maken met ghosting. Die persoon is eerlijk en duidelijk, daar kan ik respect voor hebben.
Ze was er toch eerlijk over? Jij kon je conclusies trekken.quote:Op maandag 16 september 2024 22:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee die persoon gebruikt zet iemand op de reservebank en als het niks wordt heeft ze altijd nog iemand achter de hand.
Ik ben geen tweedehands weggooiproduct.
Ze zou je pas op de reservebank zetten als ze het zou verzwijgen. Dit is gewoon een verkapte afwijzing, maar wel eerlijk.quote:Op maandag 16 september 2024 22:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee die persoon gebruikt zet iemand op de reservebank en als het niks wordt heeft ze altijd nog iemand achter de hand.
Ik ben geen tweedehands weggooiproduct.
Je wordt geghostquote:Op woensdag 18 september 2024 11:06 schreef Puzzie het volgende:
Je hebt dat zelf in het verleden ook gedaan , hoe voelde dat voor jou? Britney?
Die komt wel weer in R&P opdagen als ze een nieuw zogenaamd probleem heeft verzonnenquote:
Als je toch hebt gezegd dat het niks zou worden, dan zou ik het geen ghosten noemen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik heb het ook wel eens gedaan. Soms bewust, soms onbewust.
Ook wel eens bij iemand die ik niet leuk vond en heb gezegd dat het niks zou worden en die contact bleef zoeken alsof er niks aan de hand was. Als je zo’n plaat voor je kop hebt….
Punt is, dat sommige mensen die ‘geghost’ worden dat toch anders zien.quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je toch hebt gezegd dat het niks zou worden, dan zou ik het geen ghosten noemen.
Ja, dat helpt.quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:55 schreef Twiitch het volgende:
Als iemand mij durft te ghosten dan ga ik stalken.
Wel eerlijk.quote:
? Verkeerde account?quote:Op donderdag 12 september 2024 18:05 schreef onlogisch het volgende:
Geen idee eigenlijk. Ik worstel daar best mee. Ik heb het aan haar gevraagd maar ze heeft al een tijdje niet meer gereageerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |