Aftreden als partijleider zou dan eerlijker zijn.quote:Op donderdag 12 september 2024 14:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus zelfde beleid behouden, kennelijk toch wel een goed beleid, minus 20 miljard die BBB heeft weggegeven is weer de schuld van een ander
Juistem
[ x ]
Caroline werkt zichzelf alvast naar uitgang. Aftreden als euhm kamerlid?
Dat is inderdaad niet fair. Die miljarden zijn gewoon nodig, die waren er ook en kunnen dus ook weer terug komen.quote:Op donderdag 12 september 2024 13:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, ik vraag me af hoe het moet zonder geld. Restricties op de veestapel gewoon klakkeloos handhaven? Dat gaat rellen opleveren en zou denk ik ook niet erg fair zijn.
Blijft toch gewoon eigen verantwoordelijkheid. Ze hebben ook gewoon op partijen gestemd die dat aanmoedigen. Nu stemden ze toch ook weer massaal op BBB. Dit hebben ze volledig over zichzelf afgeroepen dus waarom een vergelijking met andere sectoren niet op zou gaan geen idee.quote:Op donderdag 12 september 2024 14:17 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Boeren zijn tientallen jaren aangemoedigd door de overheid om steeds groter te worden. Totaal niet te vergelijken met vapewinkels.
Niet elke boer stemt BBB, niet elke boer was fan van het beleid van de afgelopen 25 jaar. Dus daar kun je ze niet persoonlijk op afrekenen.quote:Op donderdag 12 september 2024 14:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Blijft toch gewoon eigen verantwoordelijkheid. Ze hebben ook gewoon op partijen gestemd die dat aanmoedigen. Nu stemden ze toch ook weer massaal op BBB. Dit hebben ze volledig over zichzelf afgeroepen dus waarom een vergelijking met andere sectoren niet op zou gaan geen idee.
Waar gaat ze heen dan en als wat treed ze af? Ben ik wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 12 september 2024 14:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus zelfde beleid behouden, kennelijk toch wel een goed beleid, minus 20 miljard die BBB heeft weggegeven is weer de schuld van een ander
Juistem
[ x ]
Zouden de kiezers die elke keer achter de volgende messias aanhollen er wat van leren?quote:Op donderdag 12 september 2024 14:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Caroline weg, Pieter weg. Het word steeds mooier!
Hoe vaak kunnen de sceptici gelijk krijgen in een paar weken zeg.
Toen 60 jaar geleden boeren werden aangemoedigd om steeds groter te worden bestond heel deze problematiek nog niet eens.quote:Op donderdag 12 september 2024 14:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Blijft toch gewoon eigen verantwoordelijkheid. Ze hebben ook gewoon op partijen gestemd die dat aanmoedigen. Nu stemden ze toch ook weer massaal op BBB. Dit hebben ze volledig over zichzelf afgeroepen dus waarom een vergelijking met andere sectoren niet op zou gaan geen idee.
Hahahahaquote:Op donderdag 12 september 2024 14:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Juistem
[ x ]
Nee.quote:Op donderdag 12 september 2024 14:37 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zouden de kiezers die elke keer achter de volgende messias aanhollen er wat van leren?
Zijn er dan voldoende Eerste Kamerzetels?quote:Op donderdag 12 september 2024 14:28 schreef Hanca het volgende:
Nou kan de coalitie natuurlijk prima zonder BBB, ik heb eigenlijk nooit gesnapt waarom die er zo nodig bij moesten zitten. Dus BBB weg en gewoon door gaan is ook een optie.
Natuurlijk niet maar ik kan er wel smakelijk om lachen.quote:Op donderdag 12 september 2024 14:40 schreef Koffieplanter het volgende:
Dit zijn natuurlijk gewoon uitspraken van een charlatan. Caroline gaat haar positie van macht en aandacht nooit opgeven.
14 zeteltjes, dat lijkt me niet genoegquote:Op donderdag 12 september 2024 14:41 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Zijn er dan voldoende Eerste Kamerzetels?
Die zijn er nu ook al niet, die meerderheid is daar nu ook ver weg. Is dan nog verder weg, maar BBB gaat echt niet alles afschieten.quote:Op donderdag 12 september 2024 14:41 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Zijn er dan voldoende Eerste Kamerzetels?
Ze bedoelt de kabinetten die niets hebben gedaan aan het stikstof probleem of bedoelt ze het kabinet wat het plan opgesteld heeft wat haar minister nu wil uitvoeren?quote:Op donderdag 12 september 2024 14:42 schreef Hanca het volgende:
Bij de NOS trouwens een heel ander bericht over Van der Plas, ze geeft de schuld aan vorige kabinetten, maar lijkt Wiersma wel te steunen: https://nos.nl/artikel/25(...)an-vorige-kabinetten
Ze bedoelt vooral: 'wij waren het niet'. Lekker anderen de schuld geven.quote:Op donderdag 12 september 2024 14:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze bedoelt de kabinetten die niets hebben gedaan aan het stikstof probleem of bedoelt ze het kabinet wat het plan opgesteld heeft wat haar minister nu wil uitvoeren?
NSC gaat natuurlijk ook uiteenvallen wanneer Omtzigt definitief het WOB-verzoek aan de wilgen hangt.quote:Op donderdag 12 september 2024 14:28 schreef Hanca het volgende:
Nou kan de coalitie natuurlijk prima zonder BBB, ik heb eigenlijk nooit gesnapt waarom die er zo nodig bij moesten zitten. Dus BBB weg en gewoon door gaan is ook een optie.
Tabaks accijns is ook wel een mooi verhaal van de BBB, ja.quote:Op donderdag 12 september 2024 14:43 schreef Falco het volgende:
Caroline krijgt ook flinke klappen op een ander terrein:
https://media.licdn.com/d(...)9AMfBgS5UviXbdj5gqV8
Kan iemand het plaatje van krantenartikel hier posten, krijg het ff niet voor elkaar.
Ik denk de kabinetten die nog wel een poging gedaan hebben om een koerswijziging in gang te zetten, maar zich telkens geconfronteerd zagen met een dwarsliggende boerenlobby. De vorige kabinetten die met plannen kwamen waar de BBB telkens tegen stemde, zeg maar.quote:Op donderdag 12 september 2024 14:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze bedoelt de kabinetten die niets hebben gedaan aan het stikstof probleem of bedoelt ze het kabinet wat het plan opgesteld heeft wat haar minister nu wil uitvoeren?
Geen idee, de rest van de Kamerleden lijkt het prima met elkaar te kunnen vinden en daar zit wel kwaliteit in de fractie. Zou niet weten waarom die niet zonder Omtzigt de termijn af zouden kunnen maken. Na verkiezingen zijn ze wel grotendeels weg, natuurlijk.quote:Op donderdag 12 september 2024 14:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
NSC gaat natuurlijk ook uiteenvallen wanneer Omtzigt definitief het WOB-verzoek aan de wilgen hangt.
Haha, ja, leuk, het is niet onze schuld dat wij beloofden het anders te gaan doen maar dat we toendertijd gewoon lulverhalen die we niet waar kunnen maken ophingen wat iedereen met enige kennis van zaken toendertijd al stelde.quote:Op donderdag 12 september 2024 14:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze bedoelt vooral: 'wij waren het niet'. Lekker anderen de schuld geven.
Tafel in Brussel bleek toch wel heel hard, zeker nu de Groenen daar feitelijk na de verkiezingen meer macht hebben gekregen.quote:Op donderdag 12 september 2024 14:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Haha, ja, leuk, het is niet onze schuld dat wij beloofden het anders te gaan doen maar dat we toendertijd gewoon lulverhalen die we niet waar kunnen maken ophingen wat iedereen met enige kennis van zaken toendertijd al stelde.
Vuistje op tafel in Brussel, he?
Ik denk dat er mettertijd steeds meer gewetensbezwaarden gaan zijn die na een vertrek van de Grote Leider geen scrupules meer zullen hebben om op te stappen en de rest van hun kamertijd als eenpitter verder te gaan.quote:Op donderdag 12 september 2024 14:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen idee, de rest van de Kamerleden lijkt het prima met elkaar te kunnen vinden en daar zit wel kwaliteit in de fractie. Zou niet weten waarom die niet zonder Omtzigt de termijn af zouden kunnen maken. Na verkiezingen zijn ze wel grotendeels weg, natuurlijk.
Sowieso maakt dat niet uit, wat je nodig hebt is steun van andere lidstaten en die krijgen ze gewoon niet om de doodsimpele reden dat Nederland daar geen krediet voor heeft en niets kan bieden als ruilmiddel.quote:Op donderdag 12 september 2024 14:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tafel in Brussel bleek toch wel heel hard, zeker nu de Groenen daar feitelijk na de verkiezingen meer macht hebben gekregen.
Dat krijg je ervan als je je jarenlang als een klootzakje hebt opgesteld.quote:Op donderdag 12 september 2024 14:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sowieso maakt dat niet uit, wat je nodig hebt is steun van andere lidstaten en die krijgen ze gewoon niet om de doodsimpele reden dat Nederland daar geen krediet voor heeft en niets kan bieden als ruilmiddel.
Ditto voor migratie hoewel daar de bezwaren van de andere lidstaten nog een tikkeltje groter zijn (en dan is tikkeltje een understatement).
Ze rekenden natuurlijk wel op een Europees Parlement wat de kant van dit kabinet zou kiezen en bijvoorbeeld de Green Deal zou afschieten. Daar was voor de verkiezingen echt sprake van. Dan krijg je wel een andere dynamiek. Maar wat is er gebeurd: Von der Leyen kon alleen door met steun van de Groenen, die nu echt haar lot wel behoorlijk in handen hebben.quote:Op donderdag 12 september 2024 14:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sowieso maakt dat niet uit, wat je nodig hebt is steun van andere lidstaten en die krijgen ze gewoon niet om de doodsimpele reden dat Nederland daar geen krediet voor heeft en niets kan bieden als ruilmiddel.
Ditto voor migratie hoewel daar de bezwaren van de andere lidstaten nog een tikkeltje groter zijn (en dan is tikkeltje een understatement).
Maar ook zonder de Green Deal liggen de stikstof en fosfaat regels er en die veranderen niet met of zonder de Green Deal vziw.quote:Op donderdag 12 september 2024 14:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze rekenden natuurlijk wel op een Europees Parlement wat de kant van dit kabinet zou kiezen en bijvoorbeeld de Green Deal zou afschieten. Daar was voor de verkiezingen echt sprake van. Dan krijg je wel een andere dynamiek. Maar wat is er gebeurd: Von der Leyen kon alleen door met steun van de Groenen, die nu echt haar lot wel behoorlijk in handen hebben.
Klopt, maar de interpretatie zou met bijvoorbeeld iemand van Meloni op landbouw of milieu die de steun van rechts nodig heeft wel anders zijn dan als er steun van de Groenen nodig is voor beleid. Je zag het aan Hoekstra, hoe hij plotseling een klimaatpaus werd toen het EP dat vroeg.quote:Op donderdag 12 september 2024 14:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar ook zonder de Green Deal liggen de stikstof en fosfaat regels er en die veranderen niet met of zonder de Green Deal vziw.
Een demissionair kabinet heeft ook een APB. Een demissionair kabinet wat feitelijk nooit missionair is geweest omdat ze nooit een regeerakkoord hebben gepresenteerd vast ook wel.quote:Op donderdag 12 september 2024 15:08 schreef BlackLining het volgende:
Ik hoop vooral dat ze het volhouden tot de APB. Zou toch jammer zijn als we die shitshow moeten gaan missen
Tuurlijk de boeren die nu dood zijn kan je de problematiek niet aanrekenen. Maar de huidige generatie weet dit al lang. De frame alsof boeren zelf niet wilden groeien vind ik altijd maar apart, ze waren toch zelf er elke stap bij bij die schaalvergroting. Ze weten al een jaar of 30 dat dit niet houdbaar is. Maar ik heb toch al die jaren geen boerenorganisaties bij de politiek zien proberen af te dwingen dat ze helpen bij het verkleinen van de veestapel.quote:Op donderdag 12 september 2024 14:38 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Toen 60 jaar geleden boeren werden aangemoedigd om steeds groter te worden bestond heel deze problematiek nog niet eens.
Je kan het het beste vergelijken met de kolencentrales.
Tja...al stapt ze wel op. Wat maakt dat uit?quote:Op donderdag 12 september 2024 15:17 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Bevestiging
Nu spanningen in BBB ?
Ik denk niet dat ze opstapt... Ze is soms een flapuit
Er staan geen plannen voor gedwongen krimp in het plan, dat stond er bij Adema al niet. Dus echt dreigen met opstappen doet ze niet. Ze doet stoer om te verbergen dat ze gewoon plan Adema gaat steunen.quote:Op donderdag 12 september 2024 15:17 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Bevestiging
Nu spanningen in BBB ?
Niet elke boer is zo gegroeid. En toch zitten die kleine boeren soms ook te dicht bij een Natura 2000 gebied waardoor ze wel weg zullen moeten. Die zak geld is gewoon nodig. Zo riant was die regeling niet, het geld was vooral om schulden op stallen en bedrijfsmiddelen af te kopen, een boer heeft vaak op alles een lening. En de dierenrechten zijn hun enige pensioen.quote:Op donderdag 12 september 2024 15:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tuurlijk de boeren die nu dood zijn kan je de problematiek niet aanrekenen. Maar de huidige generatie weet dit al lang. De frame alsof boeren zelf niet wilden groeien vind ik altijd maar apart, ze waren toch zelf er elke stap bij bij die schaalvergroting. Ze weten al een jaar of 30 dat dit niet houdbaar is. Maar ik heb toch al die jaren geen boerenorganisaties bij de politiek zien proberen af te dwingen dat ze helpen bij het verkleinen van de veestapel.
Wat is de regeling voor de kolencentrales dan? Ik probeer te kijken voor hoeveel die worden uitgekocht maar ik vind niet veel. Verschil is ook dat met kolen volledig gestopt wordt, met boeren niet neem ik aan.
Ik vind dat inderdaad wel een goede vergelijking.
Dan wordt Mona Keizer de grote boss. En die is tactischer, minder flapuit... dus saaier. Jammerquote:Op donderdag 12 september 2024 15:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja...al stapt ze wel op. Wat maakt dat uit?
Ze zouden toch het dualisme omarmen?quote:Op donderdag 12 september 2024 15:17 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Bevestiging
Nu spanningen in BBB ?
quote:Op donderdag 12 september 2024 15:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja...al stapt ze wel op. Wat maakt dat uit?
quote:Op donderdag 12 september 2024 15:55 schreef Janneke141 het volgende:
Het zou wel een unieke vorm van kiezersbedrog zijn als je je Kamerzetel eraan geeft omdat je eigen kabinet niet doet wat je in de campagne beloofd hebt.
Had de Raad van State laatst niet geoordeeld dat het plan van Adema sowieso al te weinig was om de doelstellingen te halen?quote:Op donderdag 12 september 2024 09:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze neemt, zoals de meerderheid van de Kamer en ook de meerderheid van de coalitie wil, dus het pakket van Adema zo ongeveer integraal over. Is ook logisch: het zijn dezelfde ambtenaren die over beide pakketten hebben nagedacht en Adema was ook al niet echt een enthousiast verkleiner van de veestapel.
https://nos.nl/artikel/25(...)-keer-zoveel-te-zijnquote:Stikstofgehalte in Nederlandse bossen onderschat, blijkt twee keer zoveel te zijn
De bossen in Nederland hebben een aanzienlijk grotere hoeveelheid stikstof te verwerken dan er vanuit het RIVM bekend was. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van Wageningen University en Research (WUR), waarover Trouw schrijft.
Aanleiding voor het nieuwe stikstofonderzoek was de kritiek die al tijden klinkt uit de agrarische sector. Critici hebben argwaan over de rekenmodellen van het RIVM. Die zouden geen betrouwbare afspiegeling bieden van de daadwerkelijke situatie.
Er werd gevraagd om een keer op de ouderwetse manier te meten, in het veld met een peilstok. Daarop besloot de WUR een nieuwe meting uit te voeren op 127 verschillende plekken.
Lolquote:Op donderdag 12 september 2024 17:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Volgende tegenslag voor huidige kabinet en de BOEREN
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)-keer-zoveel-te-zijn
[ afbeelding ]
Het is net het UWV: je dagloon kan te hoog of te laag berekend zijn.quote:Op donderdag 12 september 2024 17:13 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Lol
Hadden ze opzich dus wel gelijk dat de modellen niet kloppen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |