Hoe kom je erbij. Die beschuldiging dat vluchtelingen altijd zo cruciaal zijn voor links snap ik nooit zo goed. Succesvol staaltje framing van rechts is dat.quote:Op donderdag 12 september 2024 19:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja met PvdA/GL had ik eerder het idee dat er flinke ruk richting naar links werd gemaakt.
Milieu en vluchtelingen beleid was ongeveer prio 1. Vervolgens heb je de linkerflank van GL die je richting extreem gaat.
Ja. Gedoe tussen de achterban van PvdA en GL.quote:Op donderdag 12 september 2024 19:34 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Hoezo zijn ze doodstil? Ik zie behoorlijk wat activiteit.
Ik weet ook wel dat Dassen van Volt is, ik had het over aansprekende fractievoorzitters. Die spoeling is nogal dun in Nederland. Wilders is nogal love him or hate him.quote:Op donderdag 12 september 2024 19:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Daar scoorden ze goed, maar daar was de lijstverbinding natuurlijk vrij uitzonderlijk: je stemde op één partij (ja, feitelijk een persoon), die dan vervolgens in het EP zichzelf weer splitste over twee fracties heen. En dan heb je nu op links DWARS die dwarsligt op onder andere het Israël-vraagstuk en heeft Timmermans het met name in de campagne voor de TK redelijk verknald voor open doel. Dassen zit overigens bij VOLT.
Ze kunnen beter stoppen met verkiezingsdebatten. Gaan echt nergens over. Het is puur op sentiment spelen.quote:Op donderdag 12 september 2024 19:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat Dassen van Volt is, ik had het over aansprekende fractievoorzitters. Die spoeling is nogal dun in Nederland. Wilders is nogal love him or hate him.
Wat had Timmermans dan verknald, hij werd afgebluft door Wilders. Of hij daar veel aan kan doen weet ik niet. Ik zeg al een tijdje dat linkse partijen ook gewoon de kiezer moeten voorliegen. Dat legt rechts Nederland geen windeieren.
Bontenbal, Jettenquote:Op donderdag 12 september 2024 19:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat Dassen van Volt is, ik had het over aansprekende fractievoorzitters. Die spoeling is nogal dun in Nederland. Wilders is nogal love him or hate him.
Wat had Timmermans dan verknald, hij werd afgebluft door Wilders. Of hij daar veel aan kan doen weet ik niet. Ik zeg al een tijdje dat linkse partijen ook gewoon de kiezer moeten voorliegen. Dat legt rechts Nederland geen windeieren.
Triest hè. Dat voorgelogen worden.quote:Op donderdag 12 september 2024 19:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik doelde meer op PvdA/GL politici die kwesties aankaarten en dergelijke. Van de ophef hier en daar ben ik niet zo onder de indruk, dat wordt vooral heel erg opgeblazen.quote:Op donderdag 12 september 2024 19:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Gedoe tussen de achterban van PvdA en GL.
Jammer.
Het is de tweede partij van NL. We gaan zien was ze in de oppositie voor elkaar kunnen krijgen.
Oh, ik dacht dat je cynisch was.quote:Op donderdag 12 september 2024 19:57 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik doelde meer op PvdA/GL politici die kwesties aankaarten en dergelijke. Van de ophef hier en daar ben ik niet zo onder de indruk, dat wordt vooral heel erg opgeblazen.
Overgaan naar biologische landbouw is iets wat je niet zomaar op korte termijn kan gaan neerzetten.quote:Op donderdag 12 september 2024 18:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Boeren hoeven niet eens te verdwijnen, als we over gaan tot biologische, grondgebonden kringlooplandbouw heb je misschien zelfs wel meer boeren nodig. Alleen geen megastallen meer.
Nee die debatten zijn ideaal voor mensen die het niet volgen. Maar dan moet je ze dus ook gebruiken om die mensen over te halen. Wilders snapt dat dus die doet een of ander lulverhaal over eigen risico.quote:Op donderdag 12 september 2024 19:54 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ze kunnen beter stoppen met verkiezingsdebatten. Gaan echt nergens over. Het is puur op sentiment spelen.
Oh ja, ik was even vergeten dat Jetten tegenwoordig ook sterk is. Vond hem eerst wel prima qua uitspraken maar hij miste toch charisma, leek een beetje een schooljongetje. Soort Klaver maar dan minder irritant.quote:
https://www.nu.nl/politie(...)angcrisis-nemen.htmlquote:
Kabinet wil zonder goedkeuring parlement maatregelen tegen opvangcrisis nemen
Het kabinet wil de instroom van asielzoekers beperken met een speciale noodmaatregel waarmee het parlement niet eerst hoeft in te stemmen. Een deel van de Tweede Kamerleden reageerde donderdag tijdens een debat onthutst op het volgens hen "ondemocratische besluit".
het kabinet....quote:Op donderdag 12 september 2024 20:09 schreef jcdragon het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/politie(...)angcrisis-nemen.html
Grappig. Is dat wat NSC bedoelde met de rechtsorde bewaren?quote:Op donderdag 12 september 2024 20:09 schreef jcdragon het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/politie(...)angcrisis-nemen.html
Zou Omtzigts tijdelijke terugtreden hier iets mee te maken hebben?quote:Op donderdag 12 september 2024 20:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig. Is dat wat NSC bedoelde met de rechtsorde bewaren?
Zal wel meespelen, maar is vast niet enige.quote:Op donderdag 12 september 2024 20:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou Omtzigts tijdelijke terugtreden hier iets mee te maken hebben?
Nee. Want dit was altijd al het plan. En ook zo gepresenteerd dit voorjaar.quote:Op donderdag 12 september 2024 20:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou Omtzigts tijdelijke terugtreden hier iets mee te maken hebben?
Ze hebben dit vh voorjaar al aangekondigd toen ze het allemaal eens geworden waren he?quote:Op donderdag 12 september 2024 20:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zal wel meespelen, maar is vast niet enige.
Wel schandalig, maar wat verwacht je anders van die bende mafkezen in het kabinet. Je kunt de lat niet laag genoeg leggen.
Dus hij doet precies wat een volksvertegenwoordiger moet doen en de ministers moeten adviseren en zich ernaar schikkenquote:Op donderdag 12 september 2024 18:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, het probleem is dat Omtzigt die dingen roept en dan prompt zich bemoeit tot in de details met de uitvoering en het regeerakkoord. Leuk roepen maar wat hij doet is iedere keer het tegenovergestelde.
Dan pas je de grondwet aan. Een land dat blijft volharden in hetzelfde systeem van decennia terug kent stilstand.quote:Op donderdag 12 september 2024 18:24 schreef Hanca het volgende:
Als Omtzigt het anders wil, zal hij in een ander land zijn eigen democratie moeten oprichten. Zo werkt het hier iig niet en zoals jij het zegt gaat het tegen de grondwet in.
Heel soms laten we het cynisme even voor wat het is.quote:Op donderdag 12 september 2024 20:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je cynisch was.
My bad.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |