Toch als het zon buitenkansje, zon no-brainer is als vaak geschetst wordt zou je denken dat investeerders er wel wat in zien. Die zijn toch niet verlegen van risico lopen als het waarschijnlijk een goed idee is. Die zijn toch niet allergisch geworden voor geld verdienen.quote:Op maandag 9 september 2024 19:05 schreef Hexagon het volgende:
Overigens hoeft er ergens maar weer een incident plaats te vinden a la Fukushima en het draagvlak voor een kerncentrale is weer helemaal weg. Dat maakt zo'n investering ook extreem risicovol.
Omdat boos zijn weer helemaal in is en daarnaast makkelijker te sturen is dan blijheid of kennis van zaken. Een meme met onwaarheden is veel makkelijker te lezen dan een stuk met uitleg en diepte, daar moet je nu eenmaal moeite voor doen.quote:Op maandag 9 september 2024 13:38 schreef Elan het volgende:
Even terug naar de Nederlanden politiek vraag ik me wel echt af waarom er zoveel mensen klaarblijkelijk boos zijn en PVV stemmen als de algehele consensus is dat het nog nooit beter is gegaan met Nederland.
Wat is de catch dan?
Die doden kwamen door een overstroming toch?quote:Op maandag 9 september 2024 19:05 schreef Hexagon het volgende:
Overigens hoeft er ergens maar weer een incident plaats te vinden a la Fukushima en het draagvlak voor een kerncentrale is weer helemaal weg. Dat maakt zo'n investering ook extreem risicovol.
Het artikel wat gepost werd geeft vrij duidelijk aan waar de pijnpunten voor de investeerders liggen maar een van de grootste punten is hoe lang het duurt voordat een centrale daadwerkelijk inkomsten genereert.quote:Op maandag 9 september 2024 19:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Toch als het zon buitenkansje, zon no-brainer is als vaak geschetst wordt zou je denken dat investeerders er wel wat in zien. Die zijn toch niet verlegen van risico lopen als het waarschijnlijk een goed idee is. Die zijn toch niet allergisch geworden voor geld verdienen.
Desondanks heeft Fukushima veel gevolgen gehad voor de plannen voor kerncentrales in die tijd. Als mensen die centrales eng vinden dan roepen ze overal weerstand op.quote:Op maandag 9 september 2024 19:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die doden kwamen door een overstroming toch?
Tsjernobyl is het voorbeeld voor een kerncentraleincident, maar de Sovjet Unie stond nou niet bepaald bekend om hoge kwaliteit en veiligheid op de werkvloer.
Een groot deel zijn mensen die de boot gemist hebben.quote:Op maandag 9 september 2024 13:38 schreef Elan het volgende:
Even terug naar de Nederlanden politiek vraag ik me wel echt af waarom er zoveel mensen klaarblijkelijk boos zijn en PVV stemmen als de algehele consensus is dat het nog nooit beter is gegaan met Nederland.
Wat is de catch dan?
Dat is nog steeds zo, er is flink wat weerstand tegen kerncentrales tot op de dag van vandaag. Slechts 36% is echt voorstander, het is echter wel zo dat de voorstanders in aantal toenemen. De vraag is dan wel hoe veel daarvan overblijft als de nieuwe kerncentrale in hun buurt/regio moet komen.quote:Op maandag 9 september 2024 19:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Desondanks heeft Fukushima veel gevolgen gehad voor de plannen voor kerncentrales in die tijd. Als mensen die centrales eng vinden dan roepen ze overal weerstand op.
Dat allicht niet. Maar ze stippelen voor zichzelf wel een tijdspad uit dat nieuwe centrales vanaf 2035 in bedrijf moeten zijn. Dat kan alleen als je op zeer korte termijn definitieve besluiten neemt en gaat bouwen. Anders is het gewoon onhaalbaar.quote:Op maandag 9 september 2024 18:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een onzin, er is helemaal niemand die zegt of gezegd heeft dat we nu meteen gaan bouwen.
Mischien moet je eens kijken hoeveel mensen zich nog als arbeidersklasse identificeren. Als jezelf opwerken en niet langer als arbeider zien "kapotmaken" is dan heb je mischien een punt maar volgens mij is dat een beetje een onzin verhaal.quote:Op maandag 9 september 2024 19:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ooit was er de arbeidersbeweging, de arbeidersklasse, vakbonden, sociaaldemocraten die heel actief waren om de arbeider te ontwikkelen, zich te verbeteren, scholing voor hun kinderen.
Niets van over, kapotgemaakt door de boomers.
De onderklasse zit nu liever voor sbs
quote:In oostelijke deelstaten beschouwt slechts een derde (37 procent) zichzelf nog als arbeider, blijkt uit sociologisch onderzoek. Voor de Wende van 1989 was dat 57 procent. In de oude Bondsrepubliek rekent amper een kwart (23 procent) zich tot de arbeidersklasse. In Oost en West denkt een meerderheid (57 procent respectievelijk 61 procent) tot de middengroepen te behoren. In Nederland is de arbeidersklasse nog onbeduidender geworden. Volgens het laatste Nationaal Kiezersonderzoek identificeert 20 procent zich als (hogere) arbeidersklasse en 76 procent als (hogere) middenklasse.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)idersklasse-a4864655
Vroeger voor mij was 1970 toen mijn opa zijn handen letterlijk ontvelde door ladingen huiden te lossen in de haven van Rotterdam voor een loon waar hij eigenlijk geen gezin van kon onderhouden. Dat was de arbeidersklasse.quote:Op maandag 9 september 2024 19:38 schreef Vis1980 het volgende:
Ook '(vul hier een onderwerp naar keuze in) is helemaal kapotgemaakt door (vul hier een groep, instantie of persoon in waar je sowieso al een hekel aan had in)' is de gemakkelijkste weg. Daarnaast is het altijd de verantwoordelijkheid van een ander, het liefst een niet levend iets (zoals 'De politie' of 'de overheid' of gewoon simpelweg 'zij/ze').
En zelf ben je dan een kritische of bezorgde burger, die óf net doet alsof ie weet hoe het werkt zonder ooit moeite in het onderwerp te hebben gestoken óf suggereert dat wetten, regels en verdragen alleen tellen als het degene uitkomt.
Vroeger gingen we gewoon in de tuin of sloot schijten, tijden veranderen.
Die bestaan zeker nog wel. Meestal onder de arbeidsmigranten.quote:Op maandag 9 september 2024 19:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vroeger voor mij was 1970 toen mijn opa zijn handen letterlijk ontvelde door ladingen huiden te lossen in de haven van Rotterdam voor een loon waar hij eigenlijk geen gezin van kon onderhouden. Dat was de arbeidersklasse.
Daarvan is, gelukkig, weinig over hoewel er nog steeds werkende armoede is en nog steeds mensen te weinig betaald krijgen voor fysiek heel zwaar werk maar ik zie 1000x liever minder mensen in de arbeidersklasse dan meer.
Als dat de prestatie van de boomers is dan feliciteer ik ze bij deze voor een job well done.
Dat kan niet, nee, absoluut niet zelfs en ik ben dit volledig met jou eens.quote:Op maandag 9 september 2024 19:57 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Het begint op te vallen dat deze club ook met alles weg komt.
Het lijkt wel alsof regels steeds minder gelden voor Den Haag, dat is echt een probleem aan het worden.
Is ook niet de eerste keer hè met deze grapjassen? Grootschalige fraude laat je gewoon onderzoeken door een ex-partner: https://nos.nl/artikel/24(...)niet-goed-uitgevoerdquote:Op maandag 9 september 2024 19:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan niet, nee, absoluut niet zelfs en ik ben dit volledig met jou eens.
quote:Op maandag 9 september 2024 19:57 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Het lijkt wel alsof regels steeds minder gelden voor Den Haag, dat is echt een probleem aan het worden.
Dit soort kreten is ook erg goed voor het vertrouwen, ja. Pels Rijcken zal ook wel de advocaat van WC Eend zijn.quote:Verder laat een woordvoerder van Pels Rijcken weten dat Veldhuis en Pels Rijcken niet van mening zijn dat de tuchtrechtelijke veroordeling gevolgen dient te hebben voor zijn positie als landsadvocaat.
Net als deze clubs:quote:Op maandag 9 september 2024 19:57 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
quote:In de jaren na de eerste inval bij Box Consultants in 2015, ontdekte Stibbe dat het OM en de FIOD putten uit vertrouwelijke e-mails die de advocaten en hun cliënt Box elkaar stuurden.
Hij is toch gewoon veroordeeld? Het komt zelden voor dat op een waarschuwing zwaarwegende gevolgen op de arbeidsrelatie zitten, maar als dat al zou zijn, dan is dat een kwestie tussen PelsRijcken en de advocaat. Den Haag heeft daar niets mee te maken, anders dan dat ze die vent niet meer op hun dossiers zouden kunnen willen hebben.quote:Op maandag 9 september 2024 19:57 schreef trein2000 het volgende:
Het is niet de eerste van PelsRijcken (vooral een grote zaak in 2021), het begint toch echt op een verrotte bedrijfscultuur te lijken. En dan kan de minister misschien beter op zoek naar een ander kantoor. Maar juni 2023 is het contract volgens mij, een beetje tegen de zin van een mopperende Kamer, verlengd, geen idee hoe lang ze er nu nog aan vast zitten.quote:Op maandag 9 september 2024 21:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Hij is toch gewoon veroordeeld? Het komt zelden voor dat op een waarschuwing zwaarwegende gevolgen op de arbeidsrelatie zitten, maar als dat al zou zijn, dan is dat een kwestie tussen PelsRijcken en de advocaat. Den Haag heeft daar niets mee te maken, anders dan dat ze die vent niet meer op hun dossiers zouden kunnen willen hebben.
'21 betrof op zich het notariaat, maar dan nog is het geen kwestie waar Den Haag iets over te zeggen heeft. Behalve dan dus inderdaad het contract opzeggen, of in het contract opnemen dat de landsadvocaat geen tuchtrechtelijke kruisjes mag hebben, maar dat blijkt niet zo te zijn.quote:Op maandag 9 september 2024 21:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is niet de eerste van PelsRijcken (vooral een grote zaak in 2021), het begint toch echt op een verrotte bedrijfscultuur te lijken. En dan kan de minister misschien beter op zoek naar een ander kantoor. Maar juni 2023 is het contract volgens mij, een beetje tegen de zin van een mopperende Kamer, verlengd, geen idee hoe lang ze er nu nog aan vast zitten.
Dit is het kantoor dat de staat verdedigt in rechtszaken van een burger of bedrijf versus de staat. Zie je echt het probleem niet als daar een vertrouwensissue is? Je hebt op formele gronden natuurlijk wel gelijk, maar daarmee ben je er toch niet?quote:Op maandag 9 september 2024 21:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Hij is toch gewoon veroordeeld? Het komt zelden voor dat op een waarschuwing zwaarwegende gevolgen op de arbeidsrelatie zitten, maar als dat al zou zijn, dan is dat een kwestie tussen PelsRijcken en de advocaat. Den Haag heeft daar niets mee te maken, anders dan dat ze die vent niet meer op hun dossiers zouden kunnen willen hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |