Een reactie die slaat als een tang op een varken. Hoe je van de stelling “de staat heeft een morele verplichting om zo min mogelijk belasting te heffen” gaat naar “hij is een voorstander van zandwegen” is te belachelijk voor woorden.quote:Op zondag 8 september 2024 14:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dan begrijp je mijn extreme reactie ook wat meer. Iets met spiegel.
Je snapt de spiegel nog steeds niet. Als je die wel had gesnapt, zie je prima hoe je gaat van 'de staat heeft een morele verplichting om zo min mogelijk belasting te heffen' naar wat ik zei.quote:Op zondag 8 september 2024 14:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een reactie die slaat als een tang op een varken. Hoe je van de stelling “de staat heeft een morele verplichting om zo min mogelijk belasting te heffen” gaat naar “hij is een voorstander van zandwegen” is te belachelijk voor woorden.
Nouja "zo min mogelijk" stelt geen enkele norm over welk voorzieningenniveau je precies wilt. Als de overheid enkel zandwegen aanlegt kun je namelijk nog minder belasting heffen.quote:Op zondag 8 september 2024 14:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een reactie die slaat als een tang op een varken. Hoe je van de stelling “de staat heeft een morele verplichting om zo min mogelijk belasting te heffen” gaat naar “hij is een voorstander van zandwegen” is te belachelijk voor woorden.
Als dat je afweging is dan gaat het toch echt mis met je. Moet Musk extra belasting betalen omdat het kan? Of begrijp ik het verkeerd?quote:Op zondag 8 september 2024 14:09 schreef Vis1980 het volgende:
Als bijvoorbeeld Musk ineens meer belasting moet gaan betalen, kan hij dan ineens niet meer op vakantie of moet hij dan ineens naar een voedselbank?
Misschien is het je gebrekkige taalbehersing, je wonderlijke morele kompas of je algehele neiging om, gespeend van elke nuance, constant maar in absoluten te handelen, maar als je nu in plaats van 'de morele verplichting om zo min mogelijk' had gezegd, 'er verstandig aan te doen niet meer dan noodzakelijk', dan had je toch een redelijk punt. 'Zo min mogelijk' is namelijk geen, en dat lijkt me toch wat problematisch. Dan krijg je inderdaad zandweggetjes.quote:Op zondag 8 september 2024 14:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De burgers geven hem toch al geld door producten te kopen? Hij profiteert er enorm van en als ie een miljoen minder winst heeft (maar nog steeds winst) dan ontslaat ie mensen in een handomdraai. Hij heeft genoeg geld om als een koning te kunnen leven. Dan kun je hem prima meer belasten, waarna ie nog steeds als een koning kan leven.quote:Op zondag 8 september 2024 14:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als dat je afweging is dan gaat het toch echt mis met je. Moet Musk extra belasting betalen omdat het kan? Of begrijp ik het verkeerd?
Hoeveel geld denk je dat Musk heeft?quote:Op zondag 8 september 2024 14:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De burgers geven hem toch al geld door producten te kopen? Hij profiteert er enorm van en als ie een miljoen minder winst heeft (maar nog steeds winst) dan ontslaat ie mensen in een handomdraai. Hij heeft genoeg geld om als een koning te kunnen leven. Dan kun je hem prima meer belasten, waarna ie nog steeds als een koning kan leven.
Er is juist iets mis met je als je denkt dat het prima is dat een iemand zoveel geld zelf heeft, dat je er hele landen jaren lang van voedsel mee kunt voorzien. Er is echt helemaal niets mis met het idee dat ie wat meer belasting gaat betalen en dat dat soort lui er niet alles aan doen om de belasting te ontduiken.
Een rijk iemand heeft blijkbaar niet de morele verplichting zo min mogelijk voor eigen gewin te gaan. En met een goede leider is belastinggeld inderdaad voor de burgers, die gebruik kunnen maken van alles wat daarmee opgebouwd wordt. Je kunt niet zomaar minder belasting gaan heffen, minder overheid te hanteren en dan denken dat alle problemen vanzelf weggaan of door hele rijke bedrijven.
Hoe definieer je 'succesvol'?quote:Op zondag 8 september 2024 16:10 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik ken best wat succesvolle Amerikanen, waarvan werkelijk niemand terugverlangt naar Trump. Maar ja, dat is ook niet onlogisch, Trump is alleen interessant voor de mislukte inteelt redneck met zijn pickup met gewerenrekje en confederatie-vlag, meebrullend met “sweet home Alabama”.
De fukking dukes of hazard, Archie Bunker, happy days met “de Fonz”, terugverlangen naar een tijd ergens in de jaren vijftig die nooit bestaan heeft, waarvan hij denkt dat hij er nog toe deed, dat zijn soort het toen beter had, “want iedereen kende nog zijn plaats”.
Voor normale enigszins succesvolle mensen en dan niet de superrijke roofkapitalisten heeft Trump niets positiefs te brengen. Protectionisme geeft alleen maar ellende, de toekomst van hun nageslacht wordt verneukt, want klimaat en milieu kennen toch geen problemen?
Gewoon gegoede middenklasse, voor jezelf en je gezin kunnen zorgen, niets exorbitants, heel saai eigenlijk.quote:
quote:Op zondag 8 september 2024 13:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zie dit 2025 gezanik wel erg vaak terugkomen in dit topic. Voor mensen die zoveel waarde hechten aan de waarheid etc is het wel frappant dat dit maar herhaald blijft worden.
Typisch @Chivaz. Snel ander onderwerp als de argumenten op zijn of gewoon weer verdwijnen.quote:Op zondag 8 september 2024 14:58 schreef KoosVogels het volgende:
En de kleine discussie over importheffingen hebben we weer snel achter ons gelaten, zonder dat onze huis-Trumpist @:Chivaz uit heeft gelegd hoe die 'tariffs' ervoor gaan zorgen dat andere landen de Amerikaanse schatkist gaan vullen, zoals Trump beweert.
Oké, duidelijk.quote:Op zondag 8 september 2024 17:02 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Gewoon gegoede middenklasse, voor jezelf en je gezin kunnen zorgen, niets exorbitants, heel saai eigenlijk.
Als Trump Reagan kopieert v Carter ("are you better off than you were four years ago?") in plaats van te janken over van alles en nog wat, dan nailt-ie die middenklasse. Right for the wrong reasons deels, maar toch.quote:Op zondag 8 september 2024 17:02 schreef mcmlxiv het volgende:
Gewoon gegoede middenklasse, voor jezelf en je gezin kunnen zorgen, niets exorbitants, heel saai eigenlijk.
Die zullen er vast zijn, ik ken ze niet. De mensen die ik ken begrijpen dat Biden bijzonder weinig kon doen aan de plotselinge oorlog/energie-gebonden inflatie, die ook prima beteugeld is inmiddels. En die mensen zien liever een president die wel iets doet aan gezondheidszorg, infrastructuur en klimaatproblematiek.quote:Op zondag 8 september 2024 17:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Oké, duidelijk.Maar binnen die categorie zegt toch ook gewoon een aanzienlijk deel dat ze het financieel beter hadden onder Trump, zonder dat ze een of andere redneck zijn? Natuurlijk is persoonlijke financiële positie niet de enige graadmeter, kunnen ze hem uiteraard nog steeds een paardenlul vinden en willen ze onder geen beding dat hij ooit nog president wordt, maar dat Trump ze niets positiefs heeft te brengen of heeft gebracht is mijns inziens ook wat zwart-wit.
Ik heb geregeld panels voorbij zien komen van doodnormale burgers die Trump een klootzak eerste klas vinden en nooit Republikeins zouden stemmen, maar tegelijk gewoon aangeven dat ze het qua persoonlijke financiën wel beter hadden onder Trump dan onder Bidenomics.
quote:Op zondag 8 september 2024 14:58 schreef KoosVogels het volgende:
En de kleine discussie over importheffingen hebben we weer snel achter ons gelaten, zonder dat onze huis-Trumpist @:Chivaz uit heeft gelegd hoe die 'tariffs' ervoor gaan zorgen dat andere landen de Amerikaanse schatkist gaan vullen, zoals Trump beweert.
Hun goed recht om dat te vinden uiteraard.quote:Op zondag 8 september 2024 17:34 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Die zullen er vast zijn, ik ken ze niet. De mensen die ik ken begrijpen dat Biden bijzonder weinig kon doen aan de plotselinge oorlog/energie-gebonden inflatie, die ook prima beteugeld is inmiddels. En die mensen zien liever een president die wel iets doet aan gezondheidszorg, infrastructuur en klimaatproblematiek.
quote:Op zondag 8 september 2024 13:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat dit soort opmerkingen toegestaan blijven is mij een raadsel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |