abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214910678
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
pi_214910683
Damn faal ik even hard met de titel……..
  vrijdag 6 september 2024 @ 20:03:33 #3
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214910692
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:02 schreef Chivaz het volgende:
Niet het enige, trouwens.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214910735
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hier is niets racistisch of seksistisch aan. Willie Brown heeft in zijn eigen boek toegegeven dat hij Kamala een handje heeft geholpen. En het DEI gebeuren is toch wel bekend hè. Biden heeft zelf expliciet gezegd dat zijn kabinet een afspiegeling moest zijn van de bevolking. En juist daarom wilde hij een vrouw van kleur als VP. De enige die wat dat betreft racistisch en seksistisch is geweest is Biden en jullie juichten het toe.
Je zei dat ze alleen gekozen is omdat ze vrouw is met een donkere huidskleur. De insinuatie is dat ze dus niet op haar kwaliteiten gekozen is. Dit terwijl er natuurlijk talloze zwarte capabele vrouwen zijn, waar zij er eentje van is.

Geldt ook voor elke VP (afgezien van JD Vance :') Edit: Oh en Sarah Palin.). Je gaat toch ook niet roepen dat Pence incompetent is omdat Trump een blanke evangelical zocht?! Of Walz, omdat Harris een blanke man zocht?

[ Bericht 4% gewijzigd door SnertMetChoco op 06-09-2024 20:13:37 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 september 2024 @ 20:09:24 #5
426493 crew  PippenScottie
pi_214910748
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:02 schreef Chivaz het volgende:
We hadden niet anders verwacht :*
My friends all drive horses
pi_214910887
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:08 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Je zei dat ze alleen gekozen is omdat ze vrouw is met een donkere huidskleur. De insinuatie is dat ze dus niet op haar kwaliteiten gekozen is. Dit terwijl er natuurlijk talloze zwarte capabele vrouwen zijn, waar zij er eentje van is.

Geldt ook voor elke VP (afgezien van JD Vance :') Edit: Oh en Sarah Palin.). Je gaat toch ook niet roepen dat Pence incompetent is omdat Trump een blanke evangelical zocht?! Of Walz, omdat Harris een blanke man zocht?
Ik herhaalde slechts wat Biden heeft gezegd met betrekking tot Harris. Hij wilde graag een vrouw met kleur omdat zijn kabinet een afspiegeling moest zijn van de VS. Als je zaken zoals geslacht en ras voorop stelt kan ik alleen maar aannemen dat je niet selecteert op kwaliteit.
Hij had het ook niet kunnen zeggen en Harris kunnen kiezen. Ik had het dan nog steeds een belabberde keuze gevonden maar je had mij dan nooit horen claimen dat zij is geselecteerd op haar ras en geslacht.
  vrijdag 6 september 2024 @ 20:25:57 #7
37950 JAM
pi_214910911
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik herhaalde slechts wat Biden heeft gezegd met betrekking tot Harris. Hij wilde graag een vrouw met kleur omdat zijn kabinet een afspiegeling moest zijn van de VS. Als je zaken zoals geslacht en ras voorop stelt kan ik alleen maar aannemen dat je niet selecteert op kwaliteit.
Hij had het ook niet kunnen zeggen en Harris kunnen kiezen. Ik had het dan nog steeds een belabberde keuze gevonden maar je had mij dan nooit horen claimen dat zij is geselecteerd op haar ras en geslacht.
Kijk, dat is wel vaker een probleem als jij iets aanneemt. Dan komt er weer zo'n vreemde conclusie uit die als kut op Dirk rijmt. Misschien daar eens mee ophouden?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 september 2024 @ 20:25:58 #8
862 Arcee
Look closer
pi_214910912
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 19:28 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Jammer dat de eerste vrouwelijke president nog even moet wachten maar het is ook voor vrouwen beter dat de eerste vrouwelijke president een competent persoon is die ook werkelijk is verkozen.
Vraag nog uit het vorige topic voor @Chivaz: noem eens een paar van dergelijke vrouwen?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 september 2024 @ 20:28:40 #9
862 Arcee
Look closer
pi_214910950
quote:
Als je zaken zoals geslacht en ras voorop stelt kan ik alleen maar aannemen dat je niet selecteert op kwaliteit.
Een beetje zoals Trump zijn advocate Habba selecteerde, zeg maar.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_214910964
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:25 schreef Arcee het volgende:

[..]
Vraag nog uit het vorige topic voor @:Chivaz: noem er eens een paar van dergelijke vrouwen?
Ik zie ze nu nog niet rondlopen. Zowel bij de republikeinen of bij de democraten niet.
Ik zou zeggen Tulsi Gabbard maar die is te links voor de republikeinen en uitgekotst bij de democraten.
  vrijdag 6 september 2024 @ 20:29:51 #11
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214910966
Matige woordgrap in de titel. Titel had moeten zijn:

"Where's Melania?"
  vrijdag 6 september 2024 @ 20:30:44 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214910981
quote:

[..]
Rare aanname wel..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_214911003
quote:
13s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:25 schreef JAM het volgende:

[..]
Kijk, dat is wel vaker een probleem als jij iets aanneemt. Dan komt er weer zo'n vreemde conclusie uit die als kut op Dirk rijmt. Misschien daar eens mee ophouden?
Hoe groot is de kans dat je selecteert op kwaliteit maar dat dan toch het geen eruit komt waar je eerst voor pleitte terwijl gekleurde vrouwen in de politiek een absolute minderheid zijn?
Die mag jij mij wel even uitleggen.
pi_214911013
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Rare aanname wel..
Leg uit.
  vrijdag 6 september 2024 @ 20:33:45 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214911036
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Leg uit.
Commandeer je hondje..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_214911066
quote:

[..]
Dat Biden haar geslacht en huidskleur van belang acht maakt natuurlijk niet dat dat het enige is wat hij zoekt in een kandidaat. Eerder, je hebt een poule van mogelijke kandidaten en zij voldeed aan het profiel wat hij zocht.

Wat je doet is insinueren dat hij ofwel geen capabele donkere vrouw had kunnen kiezen, ofwel dat er geen andere donkere vrouw zo donker en vrouwelijk zou zijn als Harris ofzo. Doe toch niet zo dom. :')

Waarom doe je deze rare aanname trouwens niet bij andere VP kandidaten waar er net zo zulke zaken worden meegewogen? Het is voor iedereen duidelijk dat dat bijna altijd meespeelt bij een VP pick.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  vrijdag 6 september 2024 @ 20:37:31 #17
37950 JAM
pi_214911083
quote:

[..]
Hoe groot is de kans dat je selecteert op kwaliteit maar dat dan toch het geen eruit komt waar je eerst voor pleitte terwijl gekleurde vrouwen in de politiek een absolute minderheid zijn?
Dat hoef ik niet uit te leggen. Jij mag uitleggen waarom als iemand gekozen wordt die een vrouw is, en gekleurd, daarmee het kwaliteitscriterum volledig te vervallen komt. Dat is wat je hier aanneemt. Waarom Alica Keys of Halle Berry dan niet? Dat zijn ook zwarte vrouwen en die zien er nog een stuk leuker uit.
pi_214911134
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:35 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat Biden haar geslacht en huidskleur van belang acht maakt natuurlijk niet dat dat het enige is wat hij zoekt in een kandidaat. Eerder, je hebt een poule van mogelijke kandidaten en zij voldeed aan het profiel wat hij zocht.
Haar enige kwaliteit was dat ze wat meer politieke ervaring had dan de andere twee zwarte vrouwen. Er stonden eerder andere vrouwen op de shortlist met meer ervaring, maar die waren blank. Na Floyd vielen die af, puur op hun huidskleur.

Dus ja, huidskleur is belangrijker dan wat voor kwaliteit dan ook. Laten we niet net doen alsof men daar ook niet open over was, en laten we ook niet net doen alsof kwaliteit bij een VP keuze altijd van belang is. Dat zeg je zelf nota bene.
pi_214911157
Emerson pollt over 3-5 september onder likely voters Trump +3 in Texas. Als Biden nou eens wat illegalen daarheen stuurt om te stemmen, dat zou toch fijn zijn he?

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 06-09-2024 20:58:09 ]
pi_214911212
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:35 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Wat je doet is insinueren dat hij ofwel geen capabele donkere vrouw had kunnen kiezen, ofwel dat er geen andere donkere vrouw zo donker en vrouwelijk zou zijn als Harris ofzo. Doe toch niet zo dom. :')

Waarom doe je deze rare aanname trouwens niet bij andere VP kandidaten waar er net zo zulke zaken worden meegewogen? Het is voor iedereen duidelijk dat dat bijna altijd meespeelt bij een VP pick.
Dat is niet wat ik zeg, Biden heeft zich zelf beperkt tot een heel klein groepje waar hij uit kon selecteren. Ik heb nergens gezegd of geïnsinueerd dat er geen capabele zwarte vrouwen zijn. Die insinuatie maakte Biden ironisch genoeg onbedoeld (hoop ik) zelf door aan te geven dat hij een vrouw van kleur wilde hebben als VP.
Nogmaals, als hij niets had gezegd en Harris had geselecteerd had niemand het gehad over DEI.
pi_214911262
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:37 schreef JAM het volgende:

[..]
Dat hoef ik niet uit te leggen. Jij mag uitleggen waarom als iemand gekozen wordt die een vrouw is, en gekleurd, daarmee het kwaliteitscriterum volledig te vervallen komt. Dat is wat je hier aanneemt. Waarom Alica Keys of Halle Berry dan niet? Dat zijn ook zwarte vrouwen en die zien er nog een stuk leuker uit.
Als je moet selecteren uit een kleine minderheid dan vallen er sowieso een hoop mensen af die beter gekwalificeerd zijn.
Zo moeilijk is het allemaal niet en het is ook meteen het argument tegen DEI of eerder nog affirmative action.
Als je ooit een samenleving wilt hebben waar zaken zoals ras en geslacht er niet toe doen dan moet je vooral mensen gaan selecteren op basis van ras en geslacht. Dat zal de emancipatie en acceptatie van minderheden bijzonder goed doen……….
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 september 2024 @ 20:55:06 #22
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214911282
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:28 schreef Arcee het volgende:

[..]
Een beetje zoals Trump zijn advocate Habba selecteerde, zeg maar.
Trump selecteerde bijna alleen maar jonge blonde vrouwen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214911305

Zou er nog meer volgen?
pi_214911329
Van de week hoorde ik op bnr Rick Westerman - 30 jaar verslaggever Amerika - vertellen, dat in Nederland meer kijkers waren bij inauguratie van Obama dan in U.S. zelf.

In Nederland maakt men zich er blijkbaar drukker over…
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 september 2024 @ 21:02:26 #25
3928 Ulx
pi_214911373
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ afbeelding ]
Zou er nog meer volgen?
Ja, er zijn meerdere organisaties bekend. En iets van 600 mensen zijn toch al geïdentificeerd. Benieuwd hoe snel ze elkaar voor de bus gaan gooien. Helemaal met die beloning van 10 miljoen...voor je het weet gaat een willekeurige medewerker naar het OM.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214911379
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:25 schreef Arcee het volgende:

[..]
Vraag nog uit het vorige topic voor @:Chivaz: noem eens een paar van dergelijke vrouwen?
Nikki Haley had denk ik een betere kans dan Trump gehad. Tegelijk had dat tegen Harris gegarandeerd een vrouw in het Witte Huis opgeleverd.

Beide vrouwen zijn denk ik ook "capabel". Hoewel... iemand die bereid is om Trump te steunen nadat hij poogde een coup te plegen, daar moet ook wel een steekje bij los zijn of in ieder geval het moreel kompas erg scheef staan.
pi_214911382
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 21:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
600 mensen zijn toch al geïdentificeerd? Benieuwd hoe snel ze elkaar voor de bus gaan gooien.
Eh, weet ik niet? Heb je een linkje?
  vrijdag 6 september 2024 @ 21:05:54 #28
37950 JAM
pi_214911409
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als je moet selecteren uit een kleine minderheid dan vallen er sowieso een hoop mensen af die beter gekwalificeerd zijn.
Zo moeilijk is het allemaal niet en het is ook meteen het argument tegen DEI of eerder nog affirmative action.
Als je ooit een samenleving wilt hebben waar zaken zoals ras en geslacht er niet toe doen dan moet je vooral mensen gaan selecteren op basis van ras en geslacht. Dat zal de emancipatie en acceptatie van minderheden bijzonder goed doen……….
...maar lieverd, dat is toch helemaal niet wat je zei? Je zei toch: 'Als je zaken zoals geslacht en ras voorop stelt kan ik alleen maar aannemen dat je niet selecteert op kwaliteit.' Als er op gelacht en ras werd geselecteerd, als kwaliteit er helemaal niet toe zou doen, waarom dan geen Halle Berry of Alicia Keys?
pi_214911411
Harris is de DEI kandidaat?

Dan is dat het bewijs dat je met DEI kandidaten de juiste keuze maakt op basis van de feiten zoals we die nu kennen, lijkt mij.

- Scoort beter in de polls dan Biden en Trump.
- Haalt meer geld op in een maand dan Trump in 3 en veel meer dan Biden.
- Kan een zin van meer dan 4 woorden normaal uitspreken zonder verhaspeling, slurring of Hannibal Lecter op te voeren.
- Heeft een economisch plan waar economen achter staan.

Moet ik nog even doorgaan of is het punt wel duidelijk nu? Nog leuker, hoe gaan de Trump aanhangers uitleggen dat ze van een DEI kandidaat verloren hebben als Harris wint?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2024 21:07:57 ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 september 2024 @ 21:06:50 #30
3928 Ulx
pi_214911423
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 21:03 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Eh, weet ik niet? Heb je een linkje?
Volgens mij heb ik dat in het vorige deel gezien.
pi_214911431
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 21:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Volgens mij heb ik dat in het vorige deel gezien.
Oh, is goed, ik ga die bagger nog wel even door nemen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 september 2024 @ 21:08:26 #32
3928 Ulx
pi_214911441
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 september 2024 21:07 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Succes, maar iemand anders post de link straks ook nog wel een keer.
pi_214911446
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 september 2024 21:07 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik wens u een behouden vaart :D
pi_214911490
quote:

[..]
Kamala Harris carriere:

Harris graduated from Howard University and the University of California, Hastings College of the Law. She began her law career in the office of the district attorney (DA) of Alameda County, before being recruited to the San Francisco DA's Office and later the city attorney of San Francisco's office. In 2003, she was elected DA of San Francisco. She was elected attorney general of California in 2010 and reelected in 2014. Harris was the first woman, African American, and Asian American to hold these offices in the state's history.

Harris served as the junior U.S. senator from California from 2017 to 2021.

Donald Trump carriere:

6 faillisementen, een lading rechtszaken reikende van verkrachting tot fraude waar geen einde aan komt.

Wie oh wie is er beter gekwalificeerd voor President hier?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 6 september 2024 @ 21:18:40 #35
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_214911535
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 21:06 schreef Tijger_m het volgende:
... Nog leuker, hoe gaan de Trump aanhangers uitleggen dat ze van een DEI kandidaat verloren hebben als Harris wint?
RIGGED!!!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_214911542
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 21:18 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
RIGGED!!!
Oh ja, sorry, de snowflakes die altijd het slachtoffer zijn zullen wel weer roepen dat het allemaal oneerlijk was terwijl de enige die bewezen heeft geprobeerd om de verkiezingen te vervalsen hun eigen Trump was.
pi_214911555
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 september 2024 21:05 schreef JAM het volgende:

[..]
...maar lieverd, dat is toch helemaal niet wat je zei? Je zei toch: 'Als je zaken zoals geslacht en ras voorop stelt kan ik alleen maar aannemen dat je niet selecteert op kwaliteit.' Als er op gelacht en ras werd geselecteerd, als kwaliteit er helemaal niet toe zou doen, waarom dan geen Halle Berry of Alicia Keys?
Lieverd nog wel….. ik ben er een beetje stil van. Ik word vaak neergezet als een Russische troll, fascist, domrechts etc etc. Ik ben een beetje van mijn stuk gebracht door dat je mij ineens een lieverd noemt. Dat gebeurt eigenlijk alleen maar door vrouwen die met mij op date zijn. Bijzonder om dit toch een keertje mee te maken in AMV.

Dat gezegd hebbende, als je een marginaal groepje hebt om uit te selecteren, waarom zou je uit dat marginale groepje niet kunnen selecteren op kwaliteit?
pi_214911597
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik zeg, Biden heeft zich zelf beperkt tot een heel klein groepje waar hij uit kon selecteren. Ik heb nergens gezegd of geïnsinueerd dat er geen capabele zwarte vrouwen zijn. Die insinuatie maakte Biden ironisch genoeg onbedoeld (hoop ik) zelf door aan te geven dat hij een vrouw van kleur wilde hebben als VP.
Nogmaals, als hij niets had gezegd en Harris had geselecteerd had niemand het gehad over DEI.
Natuurlijk hadden ze het gehad over DEI. De man die jij aanhangt heeft jarenlang campagne gevoerd tegen Obama omdat hij zogenaamd niet in de VS geboren zou zijn. En tot op de dag van vandaag zijn er in die hoek veel wappies te vinden die denken dat Michelle stiekem een man is of het leuk vinden om Barack Hussein Obama te schrijven, om te benadrukken dat ze niet tot hun eigen in-crowd horen.
pi_214911610
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:59 schreef AnneX het volgende:
Van de week hoorde ik op bnr Rick Westerman - 30 jaar verslaggever Amerika - vertellen, dat in Nederland meer kijkers waren bij inauguratie van Obama dan in U.S. zelf.

In Nederland maakt men zich er blijkbaar drukker over…
Wordt de inauguratie van Amerikaanse presidenten hier uitgezonden? Echt nog nooit gehoord
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 september 2024 @ 21:29:06 #40
3928 Ulx
pi_214911631
twitter

Vaag weer.
pi_214911637
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 september 2024 21:05 schreef JAM het volgende:

[..]
Er was een shortlist. Biden had al gezegd een vrouw te kiezen.
  vrijdag 6 september 2024 @ 21:35:51 #42
37950 JAM
pi_214911680
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 21:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Lieverd nog wel….. ik ben er een beetje stil van. Ik word vaak neergezet als een Russische troll, fascist, domrechts etc etc. Ik ben een beetje van mijn stuk gebracht door dat je mij ineens een lieverd noemt. Dat gebeurt eigenlijk alleen maar door vrouwen die met mij op date zijn. Bijzonder om dit toch een keertje mee te maken in AMV.

Dat gezegd hebbende, als je een marginaal groepje hebt om uit te selecteren, waarom zou je uit dat marginale groepje niet kunnen selecteren op kwaliteit?
Ah, dus dan wordt er toch wel op kwaliteit geselecteerd hè. Dan is het toch iets meer en anders dan 'het moet een zwarte vrouw zijn en voor de rest doet het er niet zo toe'.
pi_214911724
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 september 2024 21:35 schreef JAM het volgende:

[..]
Ah, dus dan wordt er toch wel op kwaliteit geselecteerd hè. Dan is het toch iets meer en anders dan 'het moet een zwarte vrouw zijn en voor de rest doet het er niet zo toe'.
:? Dat was wel het geval, het zou een zwarte vrouw worden en er stonden nog maar 3 op de shortlist.
  vrijdag 6 september 2024 @ 21:41:36 #44
37950 JAM
pi_214911729
Ja, goed. Weet je wat, ik ga hierover ophouden. Amerika heeft ook een hele ongezonde en rare relatie met huidskleur (wat vanuit de geschiedenis van dat land ook goed te klaren valt, maar dat maakt de zaak er niet jammerlijker op). Wat ik alleen wil bestrijden is dat Kamala Harris alleen of voornamelijk gekozen is omdat ze een zwarte vrouw is. Daar kan je tegen gooien dat als ze geen zwarte vrouw zou zijn, dat ze dan niet gekozen zou zijn - en daar valt ook een hoop voor te zeggen, inderdaad.
Dat doet alleen niet zoveel af aan haar kwaliteiten. Je moet maar denken, als Pritzker of Shapiro (of wie dan ook) nu ook zwarte vrouwen geweest zouden zijn, zou de keuze dan niet als nog op Harris gevallen zijn? Het blijft speculeren en wat mij betreft doet het er ook niet zoveel toe. Je kan ook niet aan de ene kant roepen dat ze alleen gekozen is omdat ze een zwarte vrouw is en aan de andere kant dan roepen dat de huidskleur of het geslacht van een kandidaat er niet toe zou moeten doen. Daar zit een rare tegenstrijdigheid in. 'Ja, als ze geen zwarte vrouw was, dan was ze het nooit geworden, maar dat ze een zwarte vrouw is, dan moet helemaal geen rol van betekenis spelen en daarom hadden ze wellicht iemand anders moeten kiezen!' Dat ze een zwarte vrouw is diskwalificeert haar op geen enkele wijze en wil ook niet zeggen dat een ander dat ambt daarom dan beter uit had kunnen voeren.
  vrijdag 6 september 2024 @ 21:45:03 #45
37950 JAM
pi_214911749
Overigens vind ik het ook niet vreemd dat een vertrekkende president zijn vice-president aanwijst als mogelijke opvolger, maar goed, dat schijnt dus minder belangrijk te zijn.
pi_214911776
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 september 2024 21:45 schreef JAM het volgende:
Overigens vind ik het ook niet vreemd dat een vertrekkende president zijn vice-president aanwijst als mogelijke opvolger, maar goed, dat schijnt dus minder belangrijk te zijn.
Dat is op zich niet vreemd, legio voorbeelden van VP's die voor de Presidents functie gingen (21 totaal, Mondale, Nixon, Bush Sr., Gore als meest recente) en vele malen voorgekomen alleen nooit onder deze omstandigheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2024 21:49:56 ]
pi_214911876
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Haar enige kwaliteit was dat ze wat meer politieke ervaring had dan de andere twee zwarte vrouwen. Er stonden eerder andere vrouwen op de shortlist met meer ervaring, maar die waren blank. Na Floyd vielen die af, puur op hun huidskleur.

Dus ja, huidskleur is belangrijker dan wat voor kwaliteit dan ook. Laten we niet net doen alsof men daar ook niet open over was, en laten we ook niet net doen alsof kwaliteit bij een VP keuze altijd van belang is. Dat zeg je zelf nota bene.
Nonsens Condoleezza Rice, Val Demings en Tammy Duckworth stonden er ook op. Er was zat keuze.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214911910
De echte DEI hires zijn Donald jr, Eric en Ivanka. :s)
pi_214911912
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Niemand heeft het daar ook over behalve MAGA-rechts maar die grijpen dan ook iedere gelegenheid aan ook al is die niet van toepassing t/m zwarte piloten die niet betrouwbaar zouden zijn :|W

Maar MAGA-rechts begrijpt dan ook niet wat DEI inhoudt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 06-09-2024 22:13:11 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214911949
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 22:07 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
De echte DEI hires zijn Donald jr, Eric en Ivanka. :s)
Nee, dat is gewoon ouderwets nepotisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')