Niet het enige, trouwens.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:02 schreef Chivaz het volgende:
Damn faal ik even hard met de titel……..
Je zei dat ze alleen gekozen is omdat ze vrouw is met een donkere huidskleur. De insinuatie is dat ze dus niet op haar kwaliteiten gekozen is. Dit terwijl er natuurlijk talloze zwarte capabele vrouwen zijn, waar zij er eentje van is.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hier is niets racistisch of seksistisch aan. Willie Brown heeft in zijn eigen boek toegegeven dat hij Kamala een handje heeft geholpen. En het DEI gebeuren is toch wel bekend hè. Biden heeft zelf expliciet gezegd dat zijn kabinet een afspiegeling moest zijn van de bevolking. En juist daarom wilde hij een vrouw van kleur als VP. De enige die wat dat betreft racistisch en seksistisch is geweest is Biden en jullie juichten het toe.
We hadden niet anders verwachtquote:Op vrijdag 6 september 2024 20:02 schreef Chivaz het volgende:
Damn faal ik even hard met de titel……..
Ik herhaalde slechts wat Biden heeft gezegd met betrekking tot Harris. Hij wilde graag een vrouw met kleur omdat zijn kabinet een afspiegeling moest zijn van de VS. Als je zaken zoals geslacht en ras voorop stelt kan ik alleen maar aannemen dat je niet selecteert op kwaliteit.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je zei dat ze alleen gekozen is omdat ze vrouw is met een donkere huidskleur. De insinuatie is dat ze dus niet op haar kwaliteiten gekozen is. Dit terwijl er natuurlijk talloze zwarte capabele vrouwen zijn, waar zij er eentje van is.
Geldt ook voor elke VP (afgezien van JD VanceEdit: Oh en Sarah Palin.). Je gaat toch ook niet roepen dat Pence incompetent is omdat Trump een blanke evangelical zocht?! Of Walz, omdat Harris een blanke man zocht?
Kijk, dat is wel vaker een probleem als jij iets aanneemt. Dan komt er weer zo'n vreemde conclusie uit die als kut op Dirk rijmt. Misschien daar eens mee ophouden?quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik herhaalde slechts wat Biden heeft gezegd met betrekking tot Harris. Hij wilde graag een vrouw met kleur omdat zijn kabinet een afspiegeling moest zijn van de VS. Als je zaken zoals geslacht en ras voorop stelt kan ik alleen maar aannemen dat je niet selecteert op kwaliteit.
Hij had het ook niet kunnen zeggen en Harris kunnen kiezen. Ik had het dan nog steeds een belabberde keuze gevonden maar je had mij dan nooit horen claimen dat zij is geselecteerd op haar ras en geslacht.
Vraag nog uit het vorige topic voor @Chivaz: noem eens een paar van dergelijke vrouwen?quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:28 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Jammer dat de eerste vrouwelijke president nog even moet wachten maar het is ook voor vrouwen beter dat de eerste vrouwelijke president een competent persoon is die ook werkelijk is verkozen.
Een beetje zoals Trump zijn advocate Habba selecteerde, zeg maar.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:22 schreef Chivaz het volgende:
Als je zaken zoals geslacht en ras voorop stelt kan ik alleen maar aannemen dat je niet selecteert op kwaliteit.
Ik zie ze nu nog niet rondlopen. Zowel bij de republikeinen of bij de democraten niet.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vraag nog uit het vorige topic voor @:Chivaz: noem er eens een paar van dergelijke vrouwen?
Rare aanname wel..quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik herhaalde slechts wat Biden heeft gezegd met betrekking tot Harris. Hij wilde graag een vrouw met kleur omdat zijn kabinet een afspiegeling moest zijn van de VS. Als je zaken zoals geslacht en ras voorop stelt kan ik alleen maar aannemen dat je niet selecteert op kwaliteit.
Hij had het ook niet kunnen zeggen en Harris kunnen kiezen. Ik had het dan nog steeds een belabberde keuze gevonden maar je had mij dan nooit horen claimen dat zij is geselecteerd op haar ras en geslacht.
Hoe groot is de kans dat je selecteert op kwaliteit maar dat dan toch het geen eruit komt waar je eerst voor pleitte terwijl gekleurde vrouwen in de politiek een absolute minderheid zijn?quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:25 schreef JAM het volgende:
[..]
Kijk, dat is wel vaker een probleem als jij iets aanneemt. Dan komt er weer zo'n vreemde conclusie uit die als kut op Dirk rijmt. Misschien daar eens mee ophouden?
Commandeer je hondje..quote:
Dat Biden haar geslacht en huidskleur van belang acht maakt natuurlijk niet dat dat het enige is wat hij zoekt in een kandidaat. Eerder, je hebt een poule van mogelijke kandidaten en zij voldeed aan het profiel wat hij zocht.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat hoef ik niet uit te leggen. Jij mag uitleggen waarom als iemand gekozen wordt die een vrouw is, en gekleurd, daarmee het kwaliteitscriterum volledig te vervallen komt. Dat is wat je hier aanneemt. Waarom Alica Keys of Halle Berry dan niet? Dat zijn ook zwarte vrouwen en die zien er nog een stuk leuker uit.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans dat je selecteert op kwaliteit maar dat dan toch het geen eruit komt waar je eerst voor pleitte terwijl gekleurde vrouwen in de politiek een absolute minderheid zijn?
Die mag jij mij wel even uitleggen.
Haar enige kwaliteit was dat ze wat meer politieke ervaring had dan de andere twee zwarte vrouwen. Er stonden eerder andere vrouwen op de shortlist met meer ervaring, maar die waren blank. Na Floyd vielen die af, puur op hun huidskleur.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat Biden haar geslacht en huidskleur van belang acht maakt natuurlijk niet dat dat het enige is wat hij zoekt in een kandidaat. Eerder, je hebt een poule van mogelijke kandidaten en zij voldeed aan het profiel wat hij zocht.
Dat is niet wat ik zeg, Biden heeft zich zelf beperkt tot een heel klein groepje waar hij uit kon selecteren. Ik heb nergens gezegd of geïnsinueerd dat er geen capabele zwarte vrouwen zijn. Die insinuatie maakte Biden ironisch genoeg onbedoeld (hoop ik) zelf door aan te geven dat hij een vrouw van kleur wilde hebben als VP.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat Biden haar geslacht en huidskleur van belang acht maakt natuurlijk niet dat dat het enige is wat hij zoekt in een kandidaat. Eerder, je hebt een poule van mogelijke kandidaten en zij voldeed aan het profiel wat hij zocht.
Wat je doet is insinueren dat hij ofwel geen capabele donkere vrouw had kunnen kiezen, ofwel dat er geen andere donkere vrouw zo donker en vrouwelijk zou zijn als Harris ofzo. Doe toch niet zo dom.
Waarom doe je deze rare aanname trouwens niet bij andere VP kandidaten waar er net zo zulke zaken worden meegewogen? Het is voor iedereen duidelijk dat dat bijna altijd meespeelt bij een VP pick.
Als je moet selecteren uit een kleine minderheid dan vallen er sowieso een hoop mensen af die beter gekwalificeerd zijn.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:37 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat hoef ik niet uit te leggen. Jij mag uitleggen waarom als iemand gekozen wordt die een vrouw is, en gekleurd, daarmee het kwaliteitscriterum volledig te vervallen komt. Dat is wat je hier aanneemt. Waarom Alica Keys of Halle Berry dan niet? Dat zijn ook zwarte vrouwen en die zien er nog een stuk leuker uit.
Trump selecteerde bijna alleen maar jonge blonde vrouwen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Een beetje zoals Trump zijn advocate Habba selecteerde, zeg maar.
Ja, er zijn meerdere organisaties bekend. En iets van 600 mensen zijn toch al geïdentificeerd. Benieuwd hoe snel ze elkaar voor de bus gaan gooien. Helemaal met die beloning van 10 miljoen...voor je het weet gaat een willekeurige medewerker naar het OM.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ afbeelding ]
Zou er nog meer volgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |