Wat een gewauwel weer zeg. Wel precies wat ik voorspelde: zo gauw je problemen aanstipt met migratie wordt meteen het hele draaiboek er bij gepakt, inclusief de beschuldiging van racisme (van een andere user dit keer).quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nou dat wil ik Dakka niet direct toeschuiven. Ik denk dat je dan ook onderschat hoeveel mensen in Nederland gewoon zwaar conservatief zijn en alles wat vreemd is met grote argwaan bekijken. De doe maar normaal types. Niet voor niks had PVV eventjes een Polenmeldpunt, dat was niet omdat die polen bruin waren. Er zijn denk ik genoeg mensen te vinden die ook een hekel hebben aan de meeste expats.
Dan denk ik ook aan weestand tegen acceptatie van LGBT bijvoorbeeld hoe mensen blijven denken het wordt me door mijn strot geduwd. Terwijl er wordt niks door strotten geduwd, acceptatie is ook enige zichtbaarheid van de mensen die je accepteert. Bij zulke zichtbaarheid horen ook types die niet het beste zon groep vertegenwoordigen. Maar daar ligt dan volledig de focus op van de 'niet typische mensen zijn eng' groep.
Neem het niet zo serieus; die mensen zitten zo ontzettend in hun eigen bubbel dat het een reflex is.quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een gewauwel weer zeg. Wel precies wat ik voorspelde: zo gauw je problemen aanstipt met migratie wordt meteen het hele draaiboek er bij gepakt, inclusief de beschuldiging van racisme (van een andere user dit keer).
Tja.
Ja, als je ontkent dat mensen stemmen op PVV uit pure haat, dan volg je het nieuws gewoon echt niet.quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neem het niet zo serieus; die mensen zitten zo ontzettend in hun eigen bubbel dat het een reflex is.
Een goedkope, ook nog. Allemaal racisme en een hekel aan bruine mensen. Oh en homo-haat. En vrouwenhaat. En... nou ja, vul maar in, maar het is allemaal haat.
Doen mensen die SGP of CU stemmen dat ook?quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, als je ontkent dat mensen stemmen op PVV uit pure haat, dan volg je het nieuws gewoon echt niet.
Romeinen 9? Volgens mij heb jij een klok horen luiden, maar geen idee waar de klepel hangt. Romeinen 9 is het hoofdstuk over de vraag of Israël behouden blijft zonder Christus (antwoord is nee, iedereen is voor God gelijk). Geen enkele haat.quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Doen mensen die SGP of CU stemmen dat ook?
Referentie: Romeinen hoofdstuk 9.
Uhm nee, dat is niet hoe Calvijn het analyseerde.quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Romeinen 9? Volgens mij heb jij een klok horen luiden, maar geen idee waar de klepel hangt. Romeinen 9 is het hoofdstuk over de vraag of Israël behouden blijft zonder Christus (antwoord is nee, iedereen is voor God gelijk). Geen enkele haat.
Echt, doe niet zo zielig door met voor jou onbekende bijbelteksten te smijten.
Dit is exact hoe Calvijn het analyseerde, jij hebt gewoon niet opgelet tijdens catechismus. Je snapt niets van dat hoofdstuk. Het Esau heb ik gehaat wijst op dat iedereen die niet, via Christus, bij Zijn volk wil horen niet bij Hem mag komen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm nee, dat is niet hoe Calvijn het analyseerde.
Esau heb ik GEHAAT, Jakob heb ik liefgehad.
De hele reformatorische idee van verkiezing en verwerping is erop gebaseerd.
Misschien nog eens de Institutie van Calvijn lezen. Of de even zo verheffende werken van Zanchius en Beza. Of de Dortse Leerregels. Of de Heidelbergse Catechismus. Of de Westminster Confession.
Grotendeels wel, al vrees ik ook dat er mensen in het linkse gedeelte van het programma/ verkiezingsdebatten zijn getraptquote:Op zaterdag 7 september 2024 19:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is exact hoe Calvijn het analyseerde, jij hebt gewoon niet opgelet tijdens catechismus. Je snapt niets van dat hoofdstuk. Het Esau heb ik gehaat wijst op dat iedereen die niet, via Christus, bij Zijn volk wil horen niet bij Hem mag komen.
Maar genoeg over de bijbel.
Je kunt gewoon niet ontkennen dat iedere PVV stemmer op de PVV stemde uit haat.
lol...quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is exact hoe Calvijn het analyseerde, jij hebt gewoon niet opgelet tijdens catechismus. Je snapt niets van dat hoofdstuk. Het Esau heb ik gehaat wijst op dat iedereen die niet, via Christus, bij Zijn volk wil horen niet bij Hem mag komen.
Naar wie denk je dan dat Omtzigt een hondenfluitje maakt als hij het over Nederlandse geboortecijfers heeft? Blanke racisten? Nederlandse geboortecijfers, daar zitten toch ook Surinaamse, Indische, Antilliaanse, Marokkaanse en Turkse Nederlanders bij?quote:
Ik heb zijn boeken hier staan. Je zit er gewoon bewust compleet naast wat betreft deze tekst. De uitverkiezing klopt, maar dat is een mysterie wat jij duidelijk niet begrijpt. Het is geen haat, maar liefde. Maar je zit dat te baseren op een totaal andere bijbeltekst, heeft niks met Romeinen 9 te maken (eerder met de eerste brief aan de Tessalonicenzen). Geen idee waarom je dat doet, maar het is hier offtopic. Er is vast een forumdeel waar je over religie kunt praten. Niet hier.quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
lol...
Nee, dat is niet hoe Calvijn het analyseerde, vandaar dat hij vanwege de tergende gruwelijkheid van zijn denken het zelf ook het 'decretum horribilum' noemde: God heeft nog voor de grondlegging der aarde de mensheid ingedeeld in verworpenen en uitverkorenen, en dat puur op basis van zijn soevereine wil, niet op basis van enig 'vooruitzicht' van wat zijn creaties zouden gaan doen (daar werd Arminius nog voor veroordeeld), nee, pure willekeur en een 'mysterieus raadsbesluit', want, aldus dat heldere licht uit Geneve, God 'heeft erbarmen met wie hij wil en hij verhardt zich tegen wie hij wil.'
Goddelijke haat, en je kunt er niets tegen verrichten.
Voetius, Bogerman, Gommarus, al die fijne lieden hebben er boeken vol over geschreven, die haat.
Dat je die boeken hebt staan, is leuk. Misschien ze ook eens lezen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb zijn boeken hier staan. Je zit er gewoon bewust compleet naast. Geen idee waarom je dat doet, maar het is hier offtopic. Er is vast een forumdeel waar je over religie kunt praten. Niet hier.
Jij snapt er totaal niks van. Je gebruikt ook zulk ouderwets taalgebruik, logisch dat het je boven de pet ging. Maar nogmaals: ga ergens anders je onzin over het christendom verkopen, niet in POL.quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat je die boeken hebt staan, is leuk. Misschien ze ook eens lezen.
Mijn hemel... Calvijn die ineens Esau niet als voorbeeld van de 'eeuwige predestinatie des Heeren' propageerde, het moet niet gekker worden.
Ik begrijp die 'uitverkiezing' uitstekend, Hanca. Jij kennelijk niet.
Ouderwets? Calvijn leefde in de 16e eeuw, nogal logisch.quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij snapt er totaal niks van. Je gebruikt ook zulk ouderwets taalgebruik, logisch dat het je boven de pet ging. Maar nogmaals: ga ergens anders je onzin over het christendom verkopen, niet in POL.
Absoluut niet. Als Calvijns leer iets uitstraalt, is het pure liefde.quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ouderwets? Calvijn leefde in de 16e eeuw, nogal logisch.
Maar je hebt het over HAAT, Hanca... als er ergens sprake is van HAAT, is dat wel in die religie die de heer Calvijn bedacht heeft.
Wat een totale bullshit. Probeer hier maar eens enige onderbouwing aan te geven.quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik ontken helemaal niets, integendeel. Iemand die overkomt om te trouwen is geen 'netwerk', evenals familieleden die overkomen. Het ontstaat bij de eerste die binnenkomt, en die komt nu altijd binnen via mensensmokkel.
Zoals met Michael Servetus.quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Absoluut niet. Als Calvijns leer iets uitstraalt, is het pure liefde.
En jij doet met je 'vooraf' alsof God gebonden is aan tijd, alsof voor Hem niet alle momenten hetzelfde moment zijn. Nogal absurd als je iets denkt van de bijbel te weten.
Maar het gaat hier om POL en in de Nederlandse politiek staat PVV voor haat. Pure haat.
Nogmaals: je doet alsof God in de tijd zit, alsof de schepper van de tijd afhankelijk is van die tijd. Veel verder kun je niet van Calvijns leer af staan.quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals met Michael Servetus.
Pure liefde... God heeft bepaalde mensen geschapen puur om voor eeuwig verdoemd te worden.
Wat een liefde.
Kun je, aangezien je de volledige werken van dat heerschap in de kast hebt staan, even Calvijn's interpretatie van Romeinen 9 hier posten?quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nogmaals: je doet alsof God in de tijd zit, alsof de schepper van de tijd afhankelijk is van die tijd. Veel verder kun je niet van Calvijns leer af staan.
quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nogmaals: je doet alsof God in de tijd zit, alsof de schepper van de tijd afhankelijk is van die tijd. Veel verder kun je niet van Calvijns leer af staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry geen godsdienstpraat in POL i guess.
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |