abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 september 2024 @ 12:48:23 #91
131800 Tarado
capô de fusca
pi_214916025
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 12:25 schreef Nexum het volgende:

[..]
Laat ik 1 ding duidelijk maken, ik heb hele grote moeite met het regime in Iran en al helemaal in Afghanistan. De Taliban is een ernstig extremistische organisatie die geen gram aan support of respect verdiend. Dat zul je mij ook nooit horen erkennen.
Maar Hamas heb geen moeite mee?
pi_214916110
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 september 2024 12:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Prima, nu Hamas en Hezbollah nog afkeuren en erkennen dat Israel bestaansrecht heeft. Je bent op de goede weg.
Hamas is in geen enkel opzicht op dezelfde voet te zetten als de Taliban. Dus nee, zo ver gaan we nou ook weer niet ;)

En of ik wel of niet vind dat Israël bestaansrecht heeft is niet heel relevant. Het land bestaat nou eenmaal en is een gegeven.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_214916448
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 12:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ook daar geen doodstraf op homoseksualiteit.

Maar wel fijn dat men nog altijd die Bible-Belt heeft; het summum van Nederland en het Westen.
Wat vind je ervan dat Israël de financiering van Hamas faciliteert?
pi_214916461
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 september 2024 12:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Prima, nu Hamas en Hezbollah nog afkeuren en erkennen dat Israel bestaansrecht heeft. Je bent op de goede weg.
Als de Palestijnen een Israël willen, mogen ze het hebben. Het is hun land waar die kolonie op staat en daar hebben zowel jij als ik weinig over te vertellen in principe. Anders is er genoeg plek in Europa om Europese joden die dat willen een staat te geven.
  zaterdag 7 september 2024 @ 13:48:58 #95
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214916504
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 13:43 schreef Chadi het volgende:
Anders is er genoeg plek in Europa om Europese joden die dat willen een staat te geven.
vertel waar?

In Africa wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214916524
quote:

[..]
Als de Palestijnen een Israël willen, mogen ze het hebben. Het is hun land waar die kolonie op staat en daar hebben zowel jij als ik weinig over te vertellen in principe. Anders is er genoeg plek in Europa om Europese joden die dat willen een staat te geven.
Wat bedoel je met Europese Joden? Israëlische Joden geboren in Europa maken minder dan 10% uit van de totale Israëlische Joden. Of bedoel je Israëlische Joden met een Europese achtergrond? Dat is minder dan 50% van de Israëlische Joden.
  zaterdag 7 september 2024 @ 13:55:27 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214916557
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 13:51 schreef oblo het volgende:

[..]
Wat bedoel je met Europese Joden? Israëlische Joden geboren in Europa maken minder dan 10% uit van de totale Israëlische Joden. Of bedoel je Israëlische Joden met een Europese achtergrond? Dat is minder dan 50% van de Israëlische Joden.
De rest moet uiteraard gewoon dood, duh
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_214916587
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 13:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
vertel waar?

In Africa wel
Duitsland, Nederland en Groot Brittannië kunnen vast wel een oplossing verzinnen binnen hun territorium. Het gaat ze aan het hart en ze willen zo graag een zionistische staat. Wat mij betreft prima maar niet ten koste van anderen.
pi_214916593
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 september 2024 13:55 schreef Molo het volgende:

[..]
De rest moet uiteraard gewoon dood, duh
Daar komt het in de praktijk vaak op neer. Maar ik snap dat hele argument niet. 80% van de Joden in Israel, zijn in Israel geboren. Dat zijn geen Europese kolonisten of weet ik veel wat. Net zoals dat Palestijnen geen kolonisten zijn uit omliggende Arabische landen.
pi_214916635
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 13:51 schreef oblo het volgende:

[..]
Hun ouders of oma, opa is daar niet geboren maar komen van hier, Iran, Irak of Afrika.
  zaterdag 7 september 2024 @ 14:15:14 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214916703
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:00 schreef oblo het volgende:

[..]
Daar komt het in de praktijk vaak op neer. Maar ik snap dat hele argument niet. 80% van de Joden in Israel, zijn in Israel geboren. Dat zijn geen Europese kolonisten of weet ik veel wat. Net zoals dat Palestijnen geen kolonisten zijn uit omliggende Arabische landen.
Het heeft ook vrij weinig met argumenten en ratio te maken en alles met diepgewortelde haat en religieuze overtuiging
pi_214916705
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:06 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hun ouders of oma, opa is daar niet geboren maar komen van hier, Iran, Irak of Afrika.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:06 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dus ongeveer 30% tot 40% van de Israëlische Joden krijgen dan een eigen staat in Europa? Omdat hun grootouders uit Europa kwamen? En als ze die niet willen?

En hoe zit het met de de overgrote meerderheid van de Israëlische Joden? Krijgen die dan allemaal staten in Iran, Irak, Marokko, Jemen etc? En als ze die niet willen?
pi_214916797
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 12:06 schreef Chadi het volgende:

[..]
Jullie en dan bedoel ik een select groepje mensen is heel goed in het uitvergroten van extremen en die vervolgens projecteren op een hele bevolking.

Wat doet een Gordon in Dubai? Hij is daar nog steeds niet van de Boerzj Ghalifa gedonderd ter attractie. Ze weten daar toch ook dat hij van jonge mannen houdt of niet? Weet je waar de eerste transgender operatie heeft plaats gevonden? Casablanca.
Weet je waar één van de eerste officiële transgender clubs was? CLUB 777 Casablanca. In '95 liepen daar al transgenders rond. In Nederland hadden we alleen nog de IT wat op donderdagavond bekijks trok. Niemand die daarom in brand is gestoken of zo. Jullie zoeken altijd naar extremen om een hele bevolking daarmee te besmeuren. En vrouwen rechten? Ken je geschiedenis.
in marokko is homosexualiteit f handelen verboden, jaren cel kan je krijgen als je zoiets doet.
en ook je vrouwelijk gedragen is strafbaar en wordt gezien als homo gedrag uitlokkend.
in dubai mag je buiten het huwelijk geen sexuele handelingen verrichten.
openlijk homo doen kan niet. maar achter gesloten deuren laten ze mensen wel met rust, op zich. en zeker rijke buitenlanders, die kunnen vak helemaal los gaan met hoeren alcohol drugs en wat al niet. het is een paradijsje voor rijke mensen.
verder klopt het wel dat in vele moslim landen iets van homo/trans-achtig gedrag wordt getolereerd. maar niet officieel of in het openbaar, of zeer lokaal. het is wat dat betreft onbespreekbaar, net zoals het dat hier was, tot niet zo lang geleden.
pi_214916798
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:15 schreef Molo het volgende:

[..]
Het heeft ook vrij weinig met argumenten en ratio te maken en alles met diepgewortelde haat en religieuze overtuiging
Ik weet het niet, ik las in een post van @Chadi dat hij erg begaan is met Joden en dat als Joden iets aangedaan wordt dat hij dan de eerste is die zou helpen. Dus ik ben benieuwd wat de Joden in Israel te wachten staat als ze hun land niet willen verlaten en verhuizen naar een of andere willekeurige staat waar ze niks mee hebben. Alsof dat op zichzelf al niet veel weg heeft van antisemitisme.
pi_214916891
quote:

[..]
Nee hoor, het gebied dat Israël betreft is het thuisland van de Joden en dit was het duizenden geleden ook al. Nog alvorens de Islam of "Palestijnen" (een verzonnen naam voor een verzameling van Arabieren uit de regio) een realiteit waren.

Dit gebied is geen Arabisch en Islamitisch grondgebied. Jammer joh, Israël had met steun van het Westen de Al-Aqsamoskee (die zoals we weten doelbewust gebouwd is op een plek die heilig is voor zowel Joden als voor Christenen) al tijden geleden moeten verwijderen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214916936
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:15 schreef oblo het volgende:

[..]
[..]
Dus ongeveer 30% tot 40% van de Israëlische Joden krijgen dan een eigen staat in Europa? Omdat hun grootouders uit Europa kwamen? En als ze die niet willen?

En hoe zit het met de de overgrote meerderheid van de Israëlische Joden? Krijgen die dan allemaal staten in Iran, Irak, Marokko, Jemen etc? En als ze die niet willen?
Het is ook een hilarisch argument. Ook veel 'Palestijnen' zijn migranten geweest, zij kwamen juist vanwege de economische bloei die Europese Joden wist te brengen, naar de regio voor werk en meer welvaart. Zoals al eerder gepost:

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214916961
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, het gebied dat Israël betreft is het thuisland van de Joden en dit was het duizenden geleden ook al. Nog alvorens de Islam of "Palestijnen" (een verzonnen naam voor een verzameling van Arabieren uit de regio) een realiteit waren.

Dit gebied is geen Arabisch en Islamitisch grondgebied. Jammer joh, Israël had met steun van het Westen de Al-Aqsamoskee (die zoals we weten doelbewust gebouwd is op een plek die heilig is voor zowel Joden als voor Christenen) al tijden geleden moeten verwijderen.
uiteindelijk kunnen zowel de joden als palestijnen claimen dat ze native zijn. beide groepen hebben namelijk een zelfde afkomst, naast al die europese, arabische etc invloeden. semieten zijn het.
pi_214916988
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:54 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
uiteindelijk kunnen zowel de joden als palestijnen claimen dat ze native zijn. beide groepen hebben namelijk een zelfde afkomst, naast al die europese, arabische etc invloeden. semieten zijn het.
Joden hebben hun oorsprong in dit gebied, Arabieren kennen hun oorsprong stukken Oostelijker en zijn pas met grote getale naar deze regio gekomen rond de opkomst van de Islam in de 7e eeuw. En uiteraard is er inmengingen geweest met lokale populaties, dit geldt ook voor Joden in Europa (voornamelijk Zuid-Europa in rond het begin van de huidige jaartelling). Daarom zien Europese Joden er soms ook wat Europeser uit en Palestijnen geregeld iets Arabischer.
pi_214917218
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is ook een hilarisch argument. Ook veel 'Palestijnen' zijn migranten geweest, zij kwamen juist vanwege de economische bloei die Europese Joden wist te brengen, naar de regio voor werk en meer welvaart. Zoals al eerder gepost:

[ afbeelding ]

Bron
Als dit zo belangrijk is, hoe was het qua aantallen voor de grote migratie?
pi_214917222
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 september 2024 15:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Joden hebben hun oorsprong in dit gebied, Arabieren kennen hun oorsprong stukken Oostelijker en zijn pas met grote getale naar deze regio gekomen rond de opkomst van de Islam in de 7e eeuw. En uiteraard is er inmengingen geweest met lokale populaties, dit geldt ook voor Joden in Europa (voornamelijk Zuid-Europa in rond het begin van de huidige jaartelling). Daarom zien Europese Joden er soms ook wat Europeser uit en Palestijnen geregeld iets Arabischer.
het gaat om semieten. dat waren eerst joden, en later kwam islam en werd een deel moslim.
in de palestijnse genen zit ook een deel origineel, semietische afkomst, net als bij de joden. ze zijn dus ook gelinkt aan dit gebied, net als die joden. het is in deze afkomst een en hetzelfde volk.
  zaterdag 7 september 2024 @ 15:46:47 #111
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214917267
quote:
CIA-directeur William Burns zegt dat de bemiddelaars in de Gazaoorlog de komende week met een aangepast voorstel voor een staakt-het-vuren en de vrijlating van gijzelaars en gevangenen willen komen. "We maken een gedetailleerder voorstel, hopenlijk in de komende dagen en dan zullen we ze zien wat er gebeurt, zei hij op een bijeenkomst van de Financial Times in Londen.
Benieuwd welk konijn uit de hoge hoed er nu weer door een van beide partijen zal worden afgewezen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214917274
twitter

Wat denken jullie? Gaan ze flink wat explosieven in die gaten laten zakken om vervolgens BOEM te doen langs de hele grens? Met instortende tunnels tot gevolg? Het zou de noodzaak van daar blijven wel wegnemen als alle ondergrondse open ruimtes instorten en er een meters diepe Philadephi-greppel ontstaat.

Of zouden sensors plaatsen?
pi_214917380
quote:

[..]
Precies. Verpakt in wat zij argumentatie noemen, maar wat in een discussie niet overeind blijft. En dan begint het bronnen aanvallen en de jijbakken weer. Dit hebben we in de afgelopen topics wel kunnen zien.

Er zit ook een cultureel element aan; de Turk of Marrokaan herken je meteen omdat ze bij enige vorm van kritiek onmiddellijk naar anderen wijzen, zonder op de kritiek zelf in te gaan. @Triggershott deed dat in het Feedback-topic gisteren zo leuk. :D
Intolerant voor intolerantie
pi_214917385
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:15 schreef oblo het volgende:

[..]
[..]

Nee ongeveer 90%
pi_214917398
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:28 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
in marokko is homosexualiteit f handelen verboden, jaren cel kan je krijgen als je zoiets doet.
en ook je vrouwelijk gedragen is strafbaar en wordt gezien als homo gedrag uitlokkend.
in dubai mag je buiten het huwelijk geen sexuele handelingen verrichten.
openlijk homo doen kan niet. maar achter gesloten deuren laten ze mensen wel met rust, op zich. en zeker rijke buitenlanders, die kunnen vak helemaal los gaan met hoeren alcohol drugs en wat al niet. het is een paradijsje voor rijke mensen.
verder klopt het wel dat in vele moslim landen iets van homo/trans-achtig gedrag wordt getolereerd. maar niet officieel of in het openbaar, of zeer lokaal. het is wat dat betreft onbespreekbaar, net zoals het dat hier was, tot niet zo lang geleden.
Neuken buiten het huwelijk ook, drank ook... Er wordt nergens op gehandhaafd en niemand opgesloten.
pi_214917408
😑

[ Bericht 99% gewijzigd door Chadi op 07-09-2024 16:11:42 ]
pi_214917433
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:28 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik weet het niet, ik las in een post van @:Chadi dat hij erg begaan is met Joden en dat als Joden iets aangedaan wordt dat hij dan de eerste is die zou helpen. Dus ik ben benieuwd wat de Joden in Israel te wachten staat als ze hun land niet willen verlaten en verhuizen naar een of andere willekeurige staat waar ze niks mee hebben. Alsof dat op zichzelf al niet veel weg heeft van antisemitisme.
Palestijnen eruit jagen klinkt dan opeens minder erg. Wat stel je voor? Er zijn nog miljoenen Palestijnse vluchtelingen die terug willen naar hun huis. Wat doe je daarmee?

Het geloof is gewoon één van de poten waarop voorstanders van een joodse staat hameren. Dus vrij bizar dat die anderen dan voor antisemiten maken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Chadi op 07-09-2024 16:17:47 ]
  zaterdag 7 september 2024 @ 16:11:21 #118
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214917457
quote:

[..]
Discussie heeft nauwelijks zin wanneer één of meer partijen de ander niet kan tolereren en dan bedoel ik gegeneraliseerd, de groepen die de aanwezigheid van Israël op grond van whatever daar(in) niet kunnen verdragen.

Het excuseren op grond van sprookjes, religie, vergaand verleden, misverstanden, beloften of de ellende van heden; doet weinig niet ter zake. Een stok is altijd wel te vinden.
Het is volgens mij niet zozeer haat omdat daar imo meer nodig is dan andermans gezegde. Iemand op grond van een overtuiging of bestaan, "haten" is vooral een bewuste keuze om de ander weg te kunnen zetten.

Wanneer iemand zg. door een ander afgeschilderde vijand leert te (er)kennen blijken het vaak doodnormale mensen met wensen die poepen op hun grenzen. Irritant is dan vooral wanneer onaangepaste personen hun aanwezigheid ook extern willen blijven tonen door hun (wan)gedrag aan de ander op te dringen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_214917473
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 september 2024 16:11 schreef Vallon het volgende:

[..]
Discussie heeft nauwelijks zin wanneer één of meer partijen de ander niet kan tolereren en dan bedoel ik gegeneraliseerd, de groepen die de aanwezigheid van Israël op grond van whatever daar(in) niet kunnen verdragen.

Het excuseren op grond van sprookjes, religie, vergaand verleden, misverstanden, beloften of de ellende van heden; doet weinig niet ter zake. Een stok is altijd wel te vinden.
Het is volgens mij niet zozeer haat omdat daar imo meer nodig is dan andermans gezegde. Iemand op grond van een overtuiging of bestaan, "haten" is vooral een bewuste keuze om de ander weg te kunnen zetten.

Wanneer iemand zg. door een ander afgeschilderde vijand leert te (er)kennen blijken het vaak doodnormale mensen met wensen die poepen op hun grenzen. Irritant is dan vooral wanneer onaangepaste personen hun aanwezigheid ook extern willen blijven tonen door hun (wan)gedrag aan de ander op te dringen.
Het heeft inderdaad weinig zin om met mensen die het woord Palestina niet uit hun strot krijgen en het onrecht wat ze aangedaan is niet erkennen. Zolang je onrecht niet erkent, is er geen basis voor een toekomst.
  zaterdag 7 september 2024 @ 16:20:57 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214917524
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 16:14 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het heeft inderdaad weinig zin om met mensen die het woord Palestina niet uit hun strot krijgen en het onrecht wat ze aangedaan is niet erkennen. Zolang je onrecht niet erkent, is er geen basis voor een toekomst.
Je koppelt nu weer iets oneigenlijk aan elkaar Harrie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')