https://www.telegraaf.nl/(...)ng-uitgeprocedeerdenquote:’Ik zet in op terugkeer in plaats van gesubsidieerde opvang’
Asielminister Faber stopt met financieren opvang uitgeprocedeerden
Onze parlementaire redactie
3 uur geledenin Binnenland
Den Haag - De financiering van de opvang van uitgeprocedeerde asielzoekers wordt per 2025 stopgezet. Dat meldt minister Marjolein Faber (Asiel en Migratie, PVV) na overleg met betrokken gemeenten. Er kwam in juli kritiek op het kabinetsplan, onder meer omdat de financiering al zo snel wordt gestopt. Maar Faber houdt voet bij stuk: „Ik zet in op terugkeer in plaats van gesubsidieerde opvang.”
Minister Marjolein Faber (Asiel en Migratie)
© ANP
Minister Marjolein Faber (Asiel en Migratie)
Het stopzetten van de rijksbijdrage van 15 miljoen euro aan de Landelijke Vreemdelingenvoorzieningen is opgenomen in het hoofdlijnenakkoord van het kabinet. Daarop kwam vrijwel direct kritiek van de gemeente Amsterdam – waar plek is om zo’n 500 van zulke uitgeprocedeerde asielzoekers op te vangen.
Amsterdam
De Amsterdamse wethouder Rutger Groot Wassink (GL) kondigde in juli aan in ieder geval volgend jaar nog door te zullen gaan met de opvang en begeleiding van deze groep uitgeprocedeerde migranten. Amsterdam vindt de opvang ’heel belangrijk’ en trekt er zelf daarom extra geld voor uit. De 500 opvangplekken voor uitgeprocedeerde asielzoekers in de hoofdstad kosten jaarlijks miljoenen euro’s, waarvan naar schatting zo’n 9 miljoen euro van het Rijk komt.
In totaal doen vijf gemeenten in Nederland sinds 2019 mee aan de proef Landelijke Vreemdelingenvoorzieningen (LVV) – zoals de opvolger van de vroegere bed-bad-broodregeling heet. Naast Amsterdam gaat het om Eindhoven, Groningen, Rotterdam en Utrecht. Migranten die geen recht hebben om in Nederland te blijven worden in die vijf steden opgevangen in afwachting van hun terugkeer naar land van herkomst, migratie naar een ander land of toch nog een verblijfsvergunning in Nederland.
Faber laat vandaag weten dat ze na overleg met de vijf gemeenten besluit om de Rijksbijdrage ’voor onderdak aan mensen die al lang hadden moeten vertrekken’ per 1 januari te beëindigen.
Prima, dan zetten we je in de gevangenis op 9m2. Kijken hoe lang je dat gezellig vindquote:Op donderdag 5 september 2024 13:52 schreef Harvest89 het volgende: [..] Omdat het in hun thuisland vast nog kutter is vanwege allerlei redenen. En nu worden ze buitengesloten, mogen ze niet werken, iets van een bestaan bouwen. Ik weet niet wat jij doet, maar als ik toch al vogelvrij ben dan ga ik stelen, roven, kraken, etc.
Ik ga altijd gewoon netjes naar huis wanneer mijn visa verloopt.quote:Op donderdag 5 september 2024 13:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
En nu worden ze buitengesloten, mogen ze niet werken, iets van een bestaan bouwen. Ik weet niet wat jij doet, maar als ik toch al vogelvrij ben dan ga ik stelen, roven, kraken, etc.
En zelfs dat is al een vooruitgang want dan hebben ze in ieder geval geen voorkeursbehandeling meer op onze eigen daklozen.quote:Op donderdag 5 september 2024 13:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar worden er dan ook extra afspraken gemaakt met landen die hun mensen nu niet terug nemen? Want dat lees ik niet.
Nu dump je dit probleem gewoon op de stoep van het Leger des Heils en andere daklozen.
De ware aard van zowat ieder mens zul je bedoelen.quote:Op donderdag 5 september 2024 13:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Komt de ware aard toch even naar boven.
Precies dit.quote:Op donderdag 5 september 2024 13:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waar komt toch dat idee vandaan dat als mensen niet terug zouden kunnen naar hun thuisland, dat ze dan per se in Nederland moeten blijven?
Dat is nog beter dan niets. Elke dag eten, verzorgen, sporten, in bed slapen.quote:Op donderdag 5 september 2024 13:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Prima, dan zetten we je in de gevangenis op 9m2. Kijken hoe lang je dat gezellig vind
Dat is EU en dus nog steeds ons probleem.quote:Op donderdag 5 september 2024 13:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien is het in Duitsland, Frankrijk of België minder kut, trekken ze daarheen en is het ons probleem niet meer.
Weet je wat nog frappanter is? Dat men het oké vind dat mensen hier doelbewust naar toe komen om financieel beter te worden, Nederland terecht zegt “je mag hier niet blijven”, en andere mensen het dan volkomen normaal vinden dat de parasieten criminele activiteiten gaan vertonen want tja “het is thuis vast kutter dan hier”.quote:Op donderdag 5 september 2024 13:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waar komt toch dat idee vandaan dat als mensen niet terug zouden kunnen naar hun thuisland, dat ze dan per se in Nederland moeten blijven?
En waarom moeten ze dan wel naar Duitsland, om maar die vraag te stellen.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Precies dit.
Je kan niet naar je thuisland, en je mag niet in Nederland blijven. Dan zijn er nog zo'n 190 andere landen waar je een poging kunt wagen. Je hoeft hier niet te zijn en we willen je hier niet hebben. Wegwezen.
Oppakken, in kampen zetten en laten werken voor hun onderdak en eten. Of de keuze geven te vertrekken naar elders.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is nog beter dan niets. Elke dag eten, verzorgen, sporten, in bed slapen.
En dat kost allemaal niets zeker.
Helemaal prima, illegaliteit strafbaar maken en ze opsluiten totdat ze naar land van herkomst gaan of besluiten ergens anders hun geluk te beproeven.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik denk dat 90% dat geen jaar volhoudt, helemaal niet als ze weten dat het permanent is. Dan vertrek je gewoon.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Moeten ze niet, maar kunnen ze proberen. Of naar een ander land. Maar niet hier.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En waarom moeten ze dan wel naar Duitsland, om maar die vraag te stellen.
Omdat ze daar aldus “DE HEILIGE EU VOORSCHRIFTEN WAARAAN NIET GETOORN MAG WORDEN” ze een nieuwe asiel poging mogen doen. Veel succes ermeequote:Op donderdag 5 september 2024 14:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over duitsland.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Goedgelovig.quote:Op donderdag 5 september 2024 13:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het kabinet doet wel degelijk wat. Die stopt met het faciliteren. Een aantal mensen zal dan eieren voor hun geld kiezen en vertrekken. Dus is beleid van lange adem en we moeten eerst de puinhoop van de afgelopen 30 jaar opruimen.
Dus ja, dat zal in het begin wat frictie geven maar het heeft tijd nodig voor men beseft dat ze in Nederland echt niet geholpen gaan worden.
Ik weet wel zeker dat als je Nederland maximaal onaantrekkelijk maakt het op den duur veel meer loont dan gratis alles geven aan mensen waarvan het zonder twijfel vaststaat dat ze hier niet mogen blijven.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat 90% dat geen jaar volhoudt, helemaal niet als ze weten dat het permanent is. Dan vertrek je gewoon.
En ja dat kost geld, dit gaat niet om geld maar om leefbaarheid van het land en ik denk dat het ons opde lange termijn geld bespaard. een investering in de toekomst dus.
Oh boyquote:
Dus het is raar om te zeggen dat een immigratieprobleem de bestaansreden van de PVV is, maar de asielindustrie een verdienmodel noemen is volkomen legitiem?quote:Op donderdag 5 september 2024 12:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat een rare opmerking. En GroenLinks wil eigenlijk dat er een klimaatprobleem blijft bestaan, de PvdD wil dierenleed niet uit de wereld helpen en de SP wil niets aan sociale ongelijkheid doen. Want hé, anders zouden ze hun bestaansrecht kwijtraken.
De PVV zit voor het eerst in een regering en moet bovendien compromissen sluiten. Dat daadwerkelijk beleid een verwaterde versie is van partijprogramma's, is in Nederland praktisch onvermijdelijk.
Misschien. Maar in ieder geval verstandig genoeg om te zien dat het anders moet dan de afgelopen 30 jaar. Dus ja, dan wil ik best wat proberen ipv alleen maar jammeren dat dingen niet kunnen, niet werken, niet mogen, te duur zijn of weet ik veel wat voor kutsmoesje er nu weer opgeworpen wordt om maar niet in actie te hoeven komen.,quote:
Speciale opvanglocaties met hekken eromheen, als vervanging voor een plek in de gevangenis. Gevangenis is i.m.o. ook opvang. Ze mogen vastgehouden worden en werken voor hun kostje of ervoor kiezen te vertrekken naar elders.quote:
Dat kan een kind nog beredeneren inderdaad. Het is dan ook puur onwil en men wringt zich in de vreemdste bochten en komt met de meest vergezochte excuses om dit probleem in stand te houden.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat als je Nederland maximaal onaantrekkelijk maakt het op den duur veel meer loont dan gratis alles geven aan mensen waarvan het zonder twijfel vaststaat dat ze hier niet mogen blijven.
Er gaat miljarden om in die industrie dus het is idd niet vergezocht om te stellen dat mensen hun inkomsten gevaar zien lopen door een strenger asielbeleid te voeren.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat kan een kind nog beredeneren inderdaad. Het is dan ook puur onwil en men wringt zich in de vreemdste bochten en komt met de meest vergezochte excuses om dit probleem in stand te houden.
Waarom vraag je je af, wie is er nou gebaat bij dit beleid? Echt helemaal niemand behalve de mensen die er bakken met geld aan verdienen.
Wat grappig dat je er 'beleid' bij zet; het gaat uiteraard om o.a. je eigen denigrerende opmerkingen over de groepen die ik noem. Met hun André Hazes, bierblikken en 'inteelthoofden'. Al ging dat over een SGP-dame geloof ik.quote:Op donderdag 5 september 2024 13:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Volgens mij is het de PVV die zijn eigen achterban zwaar aan het naaien is. Dit gaat straks gewoon nog radicaler VVD beleid worden.
Waar zie je het gebrek van empathie en solidariteit in beleid terug komen bij degene waar je hier weer over zeikt.
Maar vooral weer typisch hoor dat je daar een punt van gaat maken in het zoveelste PVV topic waar hun achterlijke plannen worden getoond. Straks weer verontwaardigd gaan zitten klagen dat je een bepaalde hoek wordt geduwd. Hoe zou dat nou komen.
Utrecht geeft per jaar 5 miljoen uit aan linkse hobbyprojectjes voor illegalen. Daar kan je een hoop eten en opvang voor regelen.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:14 schreef Gia het volgende:
Ben wel benieuwd hoe de gemeentes, die zeggen toch bed, bad, brood, te verlenen, dit financieel gaan oplossen. En hoelang de burgers van die gemeentes het pikken dat gemeentegeld naar dit doel gaat en hun stad overspoeld wordt met illegalen met alle gevolgen van dien.
Geloof maar dat die lui in no time in de gaten hebben naar welke stad ze moeten om wel opvang te krijgen. Net zoals ze cherrypicken naar welk land ze reizen.
Natuurlijk gaat het om beleid. Jij zult vast een hekel hebben aan andere mensen maar ik neem maar aan dat je qua beleid niets misgunt. Ik ook niet.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat grappig dat je er 'beleid' bij zet; het gaat uiteraard om o.a. je eigen denigrerende opmerkingen over de groepen die ik noem. Met hun André Hazes, bierblikken en 'inteelthoofden'. Al ging dat over een SGP-dame geloof ik.
Hoe dan ook, dat types als jij mij in een hoek duwen is niets waar ik verontwaardigigd over ben. Ik weet na al die jaren wel beter: het is een reflex, een soort moetje, want er is gewaagd kritisch te zijn op bepaalde zgn. progressieve zaken die je zelf nu na je bekering als een ex-roker omarmt.
Wat helemaal typisch is, is dat je kennelijk niet eens de laatste regels in mijn post hebt gelezen. Natuurlijk niet. Het narratief moet overeind blijven.
Nou, tot straks weer Harvest.
Maar je wil juist geen actie. Dat is het belachelijke aan wat je roept. Zonder nieuw dwangmiddel om mensen uit te zetten ga je door inactiviteit alleen maar extra overlast maken.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Misschien. Maar in ieder geval verstandig genoeg om te zien dat het anders moet dan de afgelopen 30 jaar. Dus ja, dan wil ik best wat proberen ipv alleen maar jammeren dat dingen niet kunnen, niet werken, niet mogen, te duur zijn of weet ik veel wat voor kutsmoesje er nu weer opgeworpen wordt om maar niet in actie te hoeven komen.,
Maar dat gaat dan ten koste van die hobbyprojectjes. Plus er komen een heleboel illegalen naar je stad. Lijkt me echt een stad om als inwoner van Nederland te mijden. Gaat ze dus ook nog eens inkomsten uit toerisme kosten.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Utrecht geeft per jaar 5 miljoen uit aan linkse hobbyprojectjes voor illegalen. Daar kan je een hoop eten en opvang voor regelen.
Ik zie enkel voordelen ja.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dat gaat dan ten koste van die hobbyprojectjes.
Ok, dan pleurt Duitsland hun uitgeproduceerden de grens naar Nederland over, kunnen ze hier een nieuwe poging doen. Je schiet met dat verhaal niets op.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Precies dit.
Je kan niet naar je thuisland, en je mag niet in Nederland blijven. Dan zijn er nog zo'n 190 andere landen waar je een poging kunt wagen. Je hoeft hier niet te zijn en we willen je hier niet hebben. Wegwezen.
Nimby-gedrag dus. Niet constructief maar destructief.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over duitsland.
het kan mij ook helemaal niet schelen waar ze heen gaan zo lang het maar niet Nederland is.
Dat doe je inderdaad regelmatig. Sluw hoor.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat helemaal typisch is, is dat je kennelijk niet eens de laatste regels in mijn post hebt gelezen. Natuurlijk niet. Het narratief moet overeind blijven.
We STUREN ze nergens naartoe, we zeggen dat ze Nederland moeten verlaten.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nimby-gedrag dus. Niet constructief maar destructief.
Ze zoeken maar ergens een plek, maar niet hier. Maar als ze daar ook niet aan toebehoren, dan kun je ze moeilijk daarheen sturen. Een beetje als de situatie waarin illegalen van de ene naar de andere grens geduwd worden
Daar was ik al. Daar lees je zoals gewoonlijk weer overheen.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het om beleid. Jij zult vast een hekel hebben aan andere mensen maar ik neem maar aan dat je qua beleid niets misgunt. Ik ook niet.
Anders blijf je gewoon een keer bij het onderwerp.
Wellicht omdat toen jij nog in die hoek zat - de echte - ik al hele epistels aan de onzaligheid van die club heb gewijd.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat doe je inderdaad regelmatig. Sluw hoor.
1 zinnetje typen dat je het niet eens bent met in dit geval PVV na een hele tirade te hebben gehouden over de andere kant.
Nee hoor, dat maak jij ervan.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is EU en dus nog steeds ons probleem.
Inderdaad dit. Zie Denemarken.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Helemaal prima, illegaliteit strafbaar maken en ze opsluiten totdat ze naar land van herkomst gaan of besluiten ergens anders hun geluk te beproeven.
Ons niet meer bellen, en oh ja, vertel de thuisblijvers vooral dat Nederland zo’n kutland is dat illegalen vastzet en niks geeft, zet het desnoods op een flyer, zeg het voort zeg het voort.
Eens kijken hoe snel de illegaal genezen is van zijn uitvretersgedrag als hij dag in dag uit achter de tralies zit.
Ook gewoon ophouden met opvangen alsof ze in een regen van granaatscherven uit Belgie of Duitsland zijn komen lopen. Er is helemaal opvang buiten de regio, dat is namelijk geen opvang.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het beste zou gewoon zijn om een zo sober mogelijk opvangbeleid te gaan hanteren, dus zoiets als wat Zweden nu ook heeft gedaan. Geen paspoorten meer uitdelen op basis van verblijfsduur maar enkel bij bewezen integratie en participatie. Geen voorrang meer op huurwoningen maar gewoon op een wachtlijst zoals ieder ander. Gezinshereniging alleen onder zeer strikte voorwaarden. In aanraking met justitie tijdens de asielprocedure betekent afwijzing. Op vakantie naar je zogenaamde onveilige thuisland? Status intrekken.
Etc etc.
Ja met van die torens met gewapende wachters, hoge hekken met prikkeldraadquote:Op donderdag 5 september 2024 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Oppakken, in kampen zetten en laten werken voor hun onderdak en eten. Of de keuze geven te vertrekken naar elders.
Op de gok ergens heen waarvan je niet zeker weet dat je er mag blijven, en bij een nee maar roven stelen en kraken?quote:Op donderdag 5 september 2024 13:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De ware aard van zowat ieder mens zul je bedoelen.
Ga jij ze brengen dan?quote:Op donderdag 5 september 2024 13:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat ook zeker jaquote:Op donderdag 5 september 2024 14:41 schreef Elan het volgende:
Wat mensen in dit topic ook niet schijnen te snappen is dat mensen die A niks te verliezen hebben B geen hulp krijgen en C honger hebben veel sneller zullen vervallen in (laffe) criminaliteit.
Ik geef je nu alvast op een briefje dat het aantal inbraken, straatroven en (winkel) diefstallen explosief zal toenemen, zeker onder die groep.
Maar hee we hebben een statement gemaakt jongens!
Kut tering PVV
Heeft weinig met "ware aard" te maken. Als je mensen alles ontneemt gaan ze overleven. Ook jij.quote:Op donderdag 5 september 2024 13:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Komt de ware aard toch even naar boven.
Het dwangmiddel is het verblijf zo onaangenaam mogelijk maken. Dus geen gratis opvang, geen gratis bed, geen gratis voedsel. Het meerendeel zal vertrekken want men komt voor een huis en een uitkering, niet om in de nederlandse herfst onder een kletsnatte brug te slapen. Men heeft geen binding met nederland, men komt waar de opties het beste zijn. Als die opties er niet meer zijn is er niks wat hen bind aan nederland en zijn ze zo weg.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar je wil juist geen actie. Dat is het belachelijke aan wat je roept. Zonder nieuw dwangmiddel om mensen uit te zetten ga je door inactiviteit alleen maar extra overlast maken.
Ze zijn ook hier zelf gekomen dus er is geen enkele reden dat ik ze hoef te brengen.quote:
Ik stuur ze nergens heen, ik stuur ze weg uit nederland.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nimby-gedrag dus. Niet constructief maar destructief.
Ze zoeken maar ergens een plek, maar niet hier. Maar als ze daar ook niet aan toebehoren, dan kun je ze moeilijk daarheen sturen. Een beetje als de situatie waarin illegalen van de ene naar de andere grens geduwd worden
Dat is dan in gedachten, hoe je het voor je ziet.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik stuur ze nergens heen, ik stuur ze weg uit nederland.
Ja maar vaak middels dubieuze constructies, mensensmokkel enz. Die kunnen niet even een vliegticket kopen terug naar hun moederland.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze zijn ook hier zelf gekomen dus er is geen enkele reden dat ik ze hoef te brengen.
Het zijn geen hulpeloze baby's al willen sommige mensen dat graag doen geloven.
Sommige mensen zien buitenandse mensen, vooral als ze een kleur hebben, als onvolwaardig mens. een beetje dom, en je kan ze eigenlijk niet verantwoordelijk houden voor hun eigen gedrag zoals je met "blanke" mensen wel kan.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze zijn ook hier zelf gekomen dus er is geen enkele reden dat ik ze hoef te brengen.
Het zijn geen hulpeloze baby's al willen sommige mensen dat graag doen geloven.
Dat is inderdaad hoe ik het voor me zie, want als ik het alleen voor het zeggen had waren ze vanmiddag nog vertrokken.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is dan in gedachten, hoe je het voor je ziet.
Waarheen?quote:Op donderdag 5 september 2024 14:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is inderdaad hoe ik het voor me zie, want als ik het alleen voor het zeggen had waren ze vanmiddag nog vertrokken.
Nee, ik zeg dat het curieus is om te claimen dat de PVV het migratieprobleem niet op wil lossen omdat het hun bestaansrecht is. En ik heb nergens gezegd dat ik het legitiem vind om de asielindustrie een verdienmodel te noemen.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dus het is raar om te zeggen dat een immigratieprobleem de bestaansreden van de PVV is, maar de asielindustrie een verdienmodel noemen is volkomen legitiem?
Ze hebben een langere adem dan wij. Ze gaan net zo lang zwerven en in parken bivakkeren waar ze zich van inkomen voorzien met statiegeld totdat ze een dak boven hun hoofd krijgen.quote:Op donderdag 5 september 2024 13:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het kabinet doet wel degelijk wat. Die stopt met het faciliteren. Een aantal mensen zal dan eieren voor hun geld kiezen en vertrekken. Dus is beleid van lange adem en we moeten eerst de puinhoop van de afgelopen 30 jaar opruimen.
Dus ja, dat zal in het begin wat frictie geven maar het heeft tijd nodig voor men beseft dat ze in Nederland echt niet geholpen gaan worden.
Als ik afval in mijn tuin gestort krijg dump ik het niet zelf bij de volgende buurman.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik stuur ze nergens heen, ik stuur ze weg uit nederland.
En natuurlijk is het nimby gedrag, het is niet ons probleem dus ik wil het ook niet in mijn "backyard".
Als ik mijn afval in jouw tuin stort, en jij doet naar moeilijk over. Is dat dan nimby gedrag of gewoon opkomen voor je eigen rechten? Ik wil niet dat het afval van andere landen hier gestort wordt en dan opeens "mijn" probleem is. Het is niet mijn probleem, zoek het uit met je probleem, maar probeer het niet mij op mijn bord te schuiven.
Ze kunnen allemaal naar Amsterdam want daar blijft men doorgaan met de opvang. Mooie oplossing voor de rest van Nederland.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ze hebben een langere adem dan wij. Ze gaan net zo lang zwerven en in parken bivakkeren waar ze zich van inkomen voorzien met statiegeld totdat ze een dak boven hun hoofd krijgen.
Haha, iedereen is tuig als de wanhoop toeslaat.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Op de gok ergens heen waarvan je niet zeker weet dat je er mag blijven, en bij een nee maar roven stelen en kraken?
Dan ben je gewoon tuig van de bovenste plank.
Dat is goed verwoord, hoewel ik dan weer wel links stem.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:15 schreef Elan het volgende:
Doet me denken aan de heroïnepandemie van de jaren 90. Je kon je auto nergens in de stad veilig parkeren want dan was je raampje stuk en jatten ze je radio.
Na het creëren van voldoende opvangplekken en die junks uitkering/methadon geven werd het weer rustig en veilig in de stad.
Je zorgt voor basisfaciliteiten niet primair om die mensen te helpen of rijk te maken maar om je als samenleving te ontlasten en overlast tegen te gaan.
Dat rigoureuze likopstuk-beleid is heel populistisch en Amerikaans maar zorgt in de praktijk niet voor leefbaardere laat staan veiligere steden.
Hoewel in niet links stem mis ik soms wel de beleidsmatige nuance waarin we mensen helpen die dat nodig hebben om de wereld samen een betere plek te maken. Dat repressieve denken, wegkijken, doen alsof het niet bestaat heeft eigenlijk altijd en overal een averechts effect.
Nog los van het menselijk leed, je wil als brave burger ook echt geen extreem wanhopige mensen die door de straten zwerven.
Dat is niet mijn probleem.quote:
Dat is de "niet mijn probleem" instelling. Dat is heel makkelijk vol te houden omdat je geen verantwoordelijkheid hebt en het ook niet hoeft af te leggen.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is niet mijn probleem.
In de winter de brandslang er op.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ze hebben een langere adem dan wij. Ze gaan net zo lang zwerven en in parken bivakkeren waar ze zich van inkomen voorzien met statiegeld totdat ze een dak boven hun hoofd krijgen.
Zijn nu wel modernere oplossingen voor.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:36 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja met van die torens met gewapende wachters, hoge hekken met prikkeldraad
Oh? Waarom niet gewoon doodschieten dan? Niet jouw probleem toch? Vooral die kinderen, heel irritant, die moeten nog naar school ook.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
In de winter de brandslang er op.
Ja, mensenrechten, gewoon schijt aan hebben. Bulldozer erover.quote:Daar moet je direct op handhaven. Zodra er iets ontstaan wat enigszins op een kamp lijkt, bulldozer erover, alles de vuilcontainer in, en het waterkanon erop. Zorg dat ze nergens langer dan 4 uur staan voordat de beol opgeruimd wordt en natgespoten. Jaag ze op.
Als je tenten opruimt, gaan ze wel kraken. Ook bulldozer erover? Zal de eigenaar leuk vinden.quote:Het probleem is dat in Nederland bestuurders dit soort dingen eerst 4 weken aan gaan kijken, inmiddels is er een compleet dorp ontstaan en dat heb je niet zomaar ontruimd. Zodra iemand een tent op zet DIRECT ontruimen.
En als mensen in de herfst een steen door de politieruit gooien?quote:Op donderdag 5 september 2024 14:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het dwangmiddel is het verblijf zo onaangenaam mogelijk maken. Dus geen gratis opvang, geen gratis bed, geen gratis voedsel. Het meerendeel zal vertrekken want men komt voor een huis en een uitkering, niet om in de nederlandse herfst onder een kletsnatte brug te slapen. Men heeft geen binding met nederland, men komt waar de opties het beste zijn. Als die opties er niet meer zijn is er niks wat hen bind aan nederland en zijn ze zo weg.
Het is niet mijn probleem en je moet het ook niet mijn of jouw probleem willen maken. Het is het probleem van de illegaal.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is de "niet mijn probleem" instelling. Dat is heel makkelijk vol te houden omdat je geen verantwoordelijkheid hebt en het ook niet hoeft af te leggen.
Lekker rechts, hard, niets ontziend, bam.
Het lost niets op maar op een forum scoort het wel makkelijk.
Dan geven we jou een belletje voor een nieuwe ruit.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En als mensen in de herfst een steen door de politieruit gooien?
Dan heb je iig wel verwarmde opvang in de winter.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En als mensen in de herfst een steen door de politieruit gooien?
Nicequote:Op donderdag 5 september 2024 15:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan geven we jou een belletje voor een nieuwe ruit.
quote:Op donderdag 5 september 2024 15:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh? Waarom niet gewoon doodschieten dan? Niet jouw probleem toch? Vooral die kinderen, heel irritant, die moeten nog naar school ook.
er bestaat geen recht om illegaal een land binnen te dringen en daar illegale nederzettingen te bouwen. Onzinargument dus.quote:Ja, mensenrechten, gewoon schijt aan hebben. Bulldozer erover.
Binnen een uur de ME op de stoep, pand leegknuppelen, brandslang op de krakers en dat volhouden tot ze vertrekken.quote:Als je tenten opruimt, gaan ze wel kraken. Ook bulldozer erover? Zal de eigenaar leuk vinden.
Ik weet niet of zo'n woning er beter van wordt als je er binnen de brandslang er op zet.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[..]
er bestaat geen recht om illegaal een land binnen te dringen en daar illegale nederzettingen te bouwen. Onzinargument dus.
[..]
Binnen een uur de ME op de stoep, pand leegknuppelen, brandslang op de krakers en dat volhouden tot ze vertrekken.
Wat begrijp je niet aan "leegknuppelen"?quote:Op donderdag 5 september 2024 15:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet of zo'n woning er beter van wordt als je er binnen de brandslang er op zet.
Maar laat me raden, dat is niet jouw probleem.
Uitzetten van illegalen en uitgeprocedeerden moet prioriteit houden, daar heb ik geen moeite mee.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Van al die mensen die bij elke vinger die iemand uitsteekt op dit gebied een onblusbare brand en de ondergang van de maatschappij zien ontstaan, vraag ik me af hoe die dan de oplossing zien? Of moeten we maar gewoon niks blijven doen omdat het allemaal best prima gaat zo?
Je moet echt beter leren lezen. Zie ook mijn reactie hierboven.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan "leegknuppelen"?
(En als een pand ergens niet beter van wordt is het wel een groep krakers, dan beter de brandslang)
Je kan je nu weer in allerlei bochten wringen en de meest vergezochte argumenten bedenken waarom het niet zou kunnen maar het ontruimen van een pand is niet zo ingewikkeld en bijna routinewerk.
Zeg gewoon dat je vooral wil dat illegalen geen strobreed in de weg gelegd wordt en dat je de huidige situatie wel best vindt en je nu wentelt in de meest bizarre kronkels om falende beleid in stand te houden.
Maar de asielprocedure heeft nu juist uitgemaakt dat ze GEEN RECHT hebben op eten, drinken een douche en een woning in Nederland. Ze zijn ongewenst. Dat lijkt me toch helder. Dan moet je opkrassen.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uitzetten van illegalen en uitgeprocedeerden moet prioriteit houden, daar heb ik geen moeite mee.
En dat is lastig, want sommige landen werken niet mee dus dat vergt diplomatie op hoog niveau.
Het zij zo. We hebben ongeveer 100.000 illegalen in Nederland dus dat geeft al aan dat het niet makkelijk is.
Maar aan de andere kant vind ik ook dat je humaan en redelijk moet blijven. Het zijn mensen, ze hebben onderdak, eten, drinken en een douche nodig. En in het geval van kinderen ook scholing.
Ik denk dat het prima mogelijk is om beiden te doen, zonder dat het elkaar in de weg zit.
En dat kan zonder brandslangen en bulldozers. Spaart ook weer op politie inzet.
Er is niet zoveel aan te doen. Nederland scoort Europees top 3 zo niet top 1 als het gaat om een succesvol uitzetbeleid.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Van al die mensen die bij elke vinger die iemand uitsteekt op dit gebied een onblusbare brand en de ondergang van de maatschappij zien ontstaan, vraag ik me af hoe die dan de oplossing zien? Of moeten we maar gewoon niks blijven doen omdat het allemaal best prima gaat zo?
Die kampen zijn er al en worden bevolkt door daklozen en wegwerpuitzendkrachten. Daar komen de asielzoekers bij. De Amerikaanse toestanden met lange rijen tenten langs de weg krijgen wij hier ook als we ze de vrijheid geven.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
In de winter de brandslang er op.
Daar moet je direct op handhaven. Zodra er iets ontstaan wat enigszins op een kamp lijkt, bulldozer erover, alles de vuilcontainer in, en het waterkanon erop. Zorg dat ze nergens langer dan 4 uur staan voordat de beol opgeruimd wordt en natgespoten. Jaag ze op.
Het probleem is dat in Nederland bestuurders dit soort dingen eerst 4 weken aan gaan kijken, inmiddels is er een compleet dorp ontstaan en dat heb je niet zomaar ontruimd. Zodra iemand een tent op zet DIRECT ontruimen.
Zo zwart-wit is het helemaal niet.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar de asielprocedure heeft nu juist uitgemaakt dat ze GEEN RECHT hebben op eten, drinken een douche en een woning in Nederland. Ze zijn ongewenst. Dat lijkt me toch helder. Dan moet je opkrassen.
Leugen.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Bedenk ook dat er juist heel veel mensen succesvol teruggestuurd worden, dat het met deze groep niet lukt is vanwege uiteenlopende redenen. Als het eenvoudig was, was het al gelukt.
Ze kunnen nergens heen Hans. Dat is ook precies het probleem, anders werden ze wel direct het land uitgezet... Los van het praktische aspect wil je ze weg laten rotten?quote:Op donderdag 5 september 2024 15:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar de asielprocedure heeft nu juist uitgemaakt dat ze GEEN RECHT hebben op eten, drinken een douche en een woning in Nederland. Ze zijn ongewenst. Dat lijkt me toch helder. Dan moet je opkrassen.
Ze hoeven niet terug, ze moeten weg uit Nederland. Dat is iets anders.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is niet zoveel aan te doen. Nederland scoort Europees top 3 zo niet top 1 als het gaat om een succesvol uitzetbeleid.
De groep waarbij dit niet lukt spelen er vaak andere dingen, landen die ze niet meer terugnemen bijvoorbeeld. Die kunnen dus nog niet eens terug.
Als exorbitant rijk land mag je dan tenminste wel die mensen een slaapplek en wat te eten geven en niet op straat laten wegkwijnen...
dat is onzin.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze kunnen nergens heen Hans. Dat is ook precies het probleem, anders werden ze wel direct het land uitgezet... Los van het praktische aspect wil je ze weg laten rotten?
"How a society treats its most vulnerable is always the measure of its humanity."
Kamp ontruimen, tenten vernietigen, brandslang er op. En dat als het nodig is iedere dag.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Die kampen zijn er al en worden bevolkt door daklozen en wegwerpuitzendkrachten. Daar komen de asielzoekers bij. De Amerikaanse toestanden met lange rijen tenten langs de weg krijgen wij hier ook als we ze de vrijheid geven.
Het is alleen zaak het hier in Nederland zo onaangenaam mogelijk te maken voor deze lui dat ze ervoor kiezen in een ander land hun praktijken voort te zetten.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
dat is onzin.
Er zijn 192 landen op de wereld, in 1 van die landen is ze asiel geweigerd, nog 191 landen over waar ze een nieuwe poging kunnen wagen.
Dat is pertinente onzin.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Leugen.
Er wordt vrijwel niemand teruggestuurt. meer dan 85% van de uitzettingen mislukt.
Dan hoop ik niet voor je dat Duitsland dat beleid met bulldozers en waterkanonnen gaat uitvoeren want dan kunnen er, volgens jouw theorie, zomaar 250.000 mensen de grens over komen naar Nederland.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ze hoeven niet terug, ze moeten weg uit Nederland. Dat is iets anders.
Zo werkt het helemaal niet.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
dat is onzin.
Er zijn 192 landen op de wereld, in 1 van die landen is ze asiel geweigerd, nog 191 landen over waar ze een nieuwe poging kunnen wagen.
Wedden dat het bij roepen blijft.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Kamp ontruimen, tenten vernietigen, brandslang er op. En dat als het nodig is iedere dag.
Wedden dat het probleem binnen een half jaar is opgelost.
Natuurlijk. Maar als ze uitgeprocedeerd zijn, liever niet hier. Dat we er ons probleem van maken dat mensen hier met kansloze aanvragen komen en vervolgens niet weggaan, dat is onderdeel van het probleem wat mij betreft.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant vind ik ook dat je humaan en redelijk moet blijven. Het zijn mensen, ze hebben onderdak, eten, drinken en een douche nodig. En in het geval van kinderen ook scholing.
quote:Op donderdag 5 september 2024 15:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is pertinente onzin.
In 2023 vertrokken er bijvoorbeeld 23.000 mensen nadat ze hoorden dat ze niet mochten blijven.
Als dat die resterende 15% zouden zijn die wél succesvol is uitgezet, zouden er volgens jouw 85% theorie dus 153.333 mensen illegaal bijgekomen zijn.
En dat is ingewikkeld als er na 60 jaar zo'n 100.000 illegalen in totaliteit zijn.
Je gokt er gewoon weer eens op dat niemand dat gelul uitzoekt en narekent.
https://archive.ph/kXAskquote:Uit cijfers die de Dienst Terugkeer en Vertrek (DT&V) verstrekte aan De Telegraaf blijkt het vaak mis te gaan. Het is voor het eerst dat de dienst op deze manier inzicht geeft in problematische uitzettingen. Van 2014 tot en met 2018 kreeg Nederland 2310 keer een negatief antwoord, als aan een land van herkomst werd gevraagd of het een onderdaan wilde erkennen en terugnemen. 8020 keer moest de DT&V een verzoek intrekken, omdat er binnen een jaar geen antwoord werd gegeven.
Bingo!quote:Op donderdag 5 september 2024 15:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is pertinente onzin.
In 2023 vertrokken er bijvoorbeeld 23.000 mensen nadat ze hoorden dat ze niet mochten blijven.
Als dat die resterende 15% zouden zijn die wél succesvol is uitgezet, zouden er volgens jouw 85% theorie dus 153.333 mensen illegaal bijgekomen zijn.
En dat is ingewikkeld als er na 60 jaar zo'n 100.000 illegalen in totaliteit zijn.
Je gokt er gewoon weer eens op dat niemand dat gelul uitzoekt en narekent.
Dat percentage is nagenoeg gelijk gebleven, zelfs toegenomen met 2% .quote:Noot van de redactie: Door een rekenfout van de onderzoekers van de Erasmus Universiteit en Universiteit Maastricht zijn de genoemde percentages in onderstaand artikel onjuist. Nederland heeft tussen 2013 en 2017 niet 18,2 maar 44 procent van de uitgeprocedeerde asielzoekers uitgezet. Daarmee staat Nederland van de twaalf onderzochte Europese landen niet op een derde plaats, maar bovenaan. Ook de percentages over Noorwegen (40,3), het Verenigd Koninkrijk (37,5), Spanje (4,3) en Italië (4,9) zijn anders dan aangegeven in het artikel. De conclusie dat uitgeprocedeerde asielzoekers in alle onderzochte landen nauwelijks worden uitgezet is onjuist.
https://nos.nl/artikel/22(...)-nauwelijks-uitgezet
dat denk ik ook want ik heb het niet voor het zeggen.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wedden dat het bij roepen blijft.
Zie mijn post dat cijfer klopte niet, is gerectificeerd.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[..]
https://archive.ph/kXAsk
Die 23.000 mensen waar jij van spreekt zijn administratief vertrokken, oftewel, de illegaliteit in. Dat is hoe uitzetten werkt in Nederland. Je krijgt een stempeltje: uitgezet. En verder zoek je het maar uit. Dan ben je op papier vertrokken inderdaad.
Er is van alles aan te doen. Voorkomen dat ze hier willen komen bijvoorbeeld. Strengere voorwaarden. En het moeilijk maken om hier te (willen) blijven als ze niet voldoen.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is niet zoveel aan te doen. Nederland scoort Europees top 3 zo niet top 1 als het gaat om een succesvol uitzetbeleid.
De groep waarbij dit niet lukt spelen er vaak andere dingen, landen die ze niet meer terugnemen bijvoorbeeld. Die kunnen dus nog niet eens terug.
Als exorbitant rijk land mag je dan tenminste wel die mensen een slaapplek en wat te eten geven en niet op straat laten wegkwijnen...
Is helemaal niet gerectificeerd. Het NOS artikel is gerectificeerd, het artikel waar ik naar link niet. Gaat ook over ander onderzoek.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Zie mijn post dat cijfer klopte niet, is gerectificeerd.
Lijkt me onwaarschijnlijk maar dan zullen ze er snel achter komen dat ze hier ook niet welkom zijn.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dan hoop ik niet voor je dat Duitsland dat beleid met bulldozers en waterkanonnen gaat uitvoeren want dan kunnen er, volgens jouw theorie, zomaar 250.000 mensen de grens over komen naar Nederland.
Toevallig twee dagen na dat Televaag artikel. Geloof er geen zak van.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Is helemaal niet gerectificeerd. Het NOS artikel is gerectificeerd, het artikel waar ik naar link niet. Gaat ook over ander onderzoek.
Als je rekent zijn dat er 2.500 per jaar waar het faalt. Het gaat namelijk om cumulatieve cijfers van 2014 t/m 2018.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[..]
https://archive.ph/kXAsk
Dat is toch precies wat je wil? Het is toch niet jouw probleem?quote:Die 23.000 mensen waar jij van spreekt zijn administratief vertrokken, oftewel, de illegaliteit in. Dat is hoe uitzetten werkt in Nederland. Je krijgt een stempeltje: uitgezet. En verder zoek je het maar uit. Dan ben je op papier vertrokken inderdaad.
Ok, dus het lijkt je waarschijnlijk dat mensen Nederland verlaten als je ze zo keihard aanpakt maar het lijkt je niet waarschijnlijk dat mensen naar Nederland komen als Duitsland exact dat zou doen?quote:Op donderdag 5 september 2024 16:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Lijkt me onwaarschijnlijk maar dan zullen ze er snel achter komen dat ze hier ook niet welkom zijn.
Daarom ga ik niet naar oorden waar ik niet gewenst ben. Alsof het ze allemaal overkomen is.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Haha, iedereen is tuig als de wanhoop toeslaat.
Maar inslagenreuring is de uitzondering en gaat gewoon braaf in een hoekje creperen en verhongeren...
Breng ze nou niet op ideeën.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je zit ook nog met Artikel 1 van de Grondwet. Als je illegalen bed bad en brood ontzegt, moet je dat met andere groepen ook gaan doen.
bron: https://core.ac.uk/download/pdf/19185195.pdfquote:Over het aantal illegale vreemdelingen in Nederland zijn slechts schattingen beschikbaar. Zo schatten Van der Leun et al. (1999) op grond van een bewerking van politiegegevens het aantal illegale vreemdelingen in de vier grote steden van ons land op ongeveer 40 duizend. Daarbij zijn illegale vreemdelingen afkomstig uit Midden en Oost-Europa expliciet van deze schatting buitengesloten. Het aantal illegale migranten in heel Nederland, inclusief de illegalen uit Midden en Oost-Europa, wordt door de auteurs geschat op tussen de 100 en 150 duizend.
Nee, dat hoeft niet.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je zit ook nog met Artikel 1 van de Grondwet. Als je illegalen bed bad en brood ontzegt, moet je dat met andere groepen ook gaan doen.
Iemand die hier illegaal is heeft niet dezelfde rechten als een ingezetene. Gelijke gevallen.quote:"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, handicap, seksuele gerichtheid of op welke grond dan ook, is niet toegestaan".
Je quote zegt wat anders.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:21 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft niet.
[..]
Iemand die hier illegaal is heeft niet dezelfde rechten als een ingezetene.
Heb iets toegevoegd over gelijke gevallen. Er is een verschil tussen een ingezetene en iemand die hier ongewenst is.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je quote zegt wat anders.
Het zegt niets over ingezetene. Het zegt ‘Allen die zich in Nederland bevinden’. Het sleutelwoord hier is ‘allen’. Het zegt niets over status.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:23 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Heb iets toegevoegd over gelijke gevallen. Er is een verschil tussen een ingezetene en iemand die hier ongewenst is.
De woorden “in gelijke gevallen” zeggen volgens mij ook wel iets. Iemand die het recht heeft om hier te zijn versus iemand die dat recht niet heeft.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het zegt niets over ingezetene. Het zegt ‘Allen die zich in Nederland bevinden’. Het sleutelwoord hier is ‘allen’. Het zegt niets over status.
Dat is jouw interpretatie.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:27 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
De woorden “in gelijke gevallen” zeggen volgens mij ook wel iets. Iemand die het recht heeft om hier te zijn versus iemand die dat recht niet heeft.
Nee. In gelijke gevallen betekent dat mensen in Nederland bij gelijke activiteiten gelijk behandeld moeten worden. Dus bijvoorbeeld bij het aanvragen van een bibliotheekpas. Dus als mensen hetzelfde doen. Het zegt weer niets over status.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:27 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
De woorden “in gelijke gevallen” zeggen volgens mij ook wel iets. Iemand die het recht heeft om hier te zijn versus iemand die dat recht niet heeft.
190.... land van herkomst ook weglatenquote:Op donderdag 5 september 2024 15:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
dat is onzin.
Interpretatie, prima. Ik lees letterlijk wat er staat. En volgens mij zijn wel een verblijfsrecht en geen verblijfsrecht twee verschillende zaken. Heb jij een bron dat dat niet zo is?quote:Op donderdag 5 september 2024 16:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie.
Heb je er een bron voor dat het geen gelijk geval zou zijn?
En een aanvullende vraag: als illegalen volgens jou niet onder (grond)wetten vallen, hoeven ze zich er dan wel aan te houden?
Bovendien. Welke “bed, bad, brood”-regeling is er voor niet-illegalen precies?quote:Op donderdag 5 september 2024 16:35 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Interpretatie, prima. Ik lees letterlijk wat er staat. En volgens mij zijn wel een verblijfsrecht en geen verblijfsrecht twee verschillende zaken. Heb jij een bron dat dat niet zo is?
En ja, ook iemand die hier illegaal is zou zich aan de wet moeten houden en zo niet, vatbaar zijn voor sancties.
Heb je daar een bron voor? Een memorie van toelichting ofzo? Want ik ben nu echt niet overtuigd van je gelijk.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. In gelijke gevallen betekent dat mensen in Nederland bij gelijke activiteiten gelijk behandeld moeten worden. Dus bijvoorbeeld bij het aanvragen van een bibliotheekpas. Dus als mensen hetzelfde doen. Het zegt weer niets over status.
Dat weet ik niet. Ben alleen bekend met daklozenopvang.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bovendien. Welke “bed, bad, brood”-regeling is er voor niet-illegalen precies?
Artikel 2 van de grondwet is daar bron voor.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:36 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor? Een memorie van toelichting ofzo? Want ik ben nu echt niet overtuigd van je gelijk.
Dat "streepje voor" geeft al aan dat dat de uitzonderingen zijn voor mensen met het Nederlanderschap.quote:Artikel 2, eerste lid, Grondwet: het Nederlanderschap 3
Artikel 2 Grondwet draagt de wetgever op regels te geven inzake het Nederlanderschap (eerste lid), de toelating en uitzetting van vreemdelingen (tweede lid), de uitlevering (derde lid) en het recht om het land te verlaten (vierde lid). Deze bepaling bevat geen inhoudelijke waarborgen. Inhoudelijke garanties vloeien met name voort uit de op het grondwetsartikel gebaseerde wetten of daarop berustende lagere regelingen, uit internationaal recht en uit Unierecht.
Na artikel 1 Grondwet, dat in de eerste volzin opdraagt gelijke gevallen gelijk te behandelen en in de tweede volzin verbiedt om te discrimineren, maakt artikel 2 Grondwet direct duidelijk dat dat niet betekent dat er tussen personen geen belangrijke verschillen kunnen zijn die onderscheid in behandeling kunnen rechtvaardigen. Een van de voornaamste gronden die onderscheid kan rechtvaardigen is het nationaliteitscriterium. Nederlanders hebben een streepje voor. Zo zijn de grondwettelijke gelijk-benoembaarheidseis (art. 3 Grondwet), de kiesrechtbepaling (art. 4 Grondwet), het recht op vrije arbeidskeuze (art. 19, derde lid, Grondwet) en de aanspraak op bijstand (art. 20, derde lid, Grondwet) slechts op hen van toepassing.
quote:Artikel 2, tweede lid, Grondwet: de toelating en uitzetting van vreemdelingen 30
Op grond van het tweede lid van artikel 2 Grondwet moet de wetgever de toelating en uitzetting van vreemdelingen regelen. Op zichzelf laat de term 'regelt' delegatie toe. Aangenomen moet worden dat naar de aard van de zaak decentraal vreemdelingenrecht, net als decentraal nationaliteitsrecht, niet toegelaten is; het zou al snel met de gelijkheidsnorm van artikel 1 Grondwet in strijd komen.
De bevoegdheden, verblijfstitels en procedures zijn met name geregeld in de Vreemdelingenwet 2000. Inhoudelijke normen ten aanzien van toelating e.d. zijn vooral te vinden in een daarop gebaseerde algemene maatregel van bestuur (AMvB) - het Vreemdelingenbesluit 2000 - en wat betreft technische details in een krachtens subdelegatie gegeven ministeriële regeling - het Voorschrift Vreemdelingen 2000.31 Anders dan artikel 2, tweede lid, Grondwet suggereert, bevatten deze algemeen verbindende voorschriften slechts een deel van de materiële normen met betrekking tot de toelating en uitzetting van vreemdelingen. Deze normen zijn daarnaast te vinden in beleidsregels, met name in enkele honderden pagina's tellende Vreemdelingencirculaire 2000. Of vastlegging van de verblijfsrechtelijke positie van vreemdelingen in beleidsregels spoort met de legaliteitseisen die de grondwetgever voor ogen stonden, kan betwijfeld worden. De praktijk van het vreemdelingenbeleid kan echter niet zonder.
Ik probeer je niets in de schoenen te schuiven, ik probeer slechts de analogie door te trekken.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:43 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ik had het over de wet. Waar iedereen zich aan heeft te houden. De quote van @:Lord_Vetinari heeft het over gelijke gevallen, niet verder gespecifieerd. Dus interpretatie.
Wat je me in je tweede alinea in de schoenen probeert te schuiven vind ik echt smerig. Ook ik vind dat illegalen menselijk behandeld horen te worden.
Tsja, zo kan je inderdaad uit een discussie stappen als het niet zo wil vlotten met de argumentatie.quote:Ben er weer klaar mee. Doei.
Euh, je quote een andere user.quote:Op donderdag 5 september 2024 07:38 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Oh?
[..]
Je hebt het over niks anders dan blijven betalen en verspreiden. Dat zijn geen oplossingen. Mensen zullen blijven komen. En komen. En komen.
Ik bedoel zéker posters als jij.
Indien zo, mijn excuses.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:55 schreef FYazz het volgende:
[..]
Euh, je quote een andere user.
Ik heb dit niet gezegd, sterker nog ik heb helemaal niets in dit topic gezegd over blijven betalen en verspreiden.
En nog sterker, ik ben net als jij, ook geen fan van de bed-bad-brood-regeling.
Kortom, ik denk dat je me verward met een andere user.
Je insinuatie vind ik gewoon te walgelijk voor woorden. Klaar.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
[..]
Tsja, zo kan je inderdaad uit een discussie stappen als het niet zo wil vlotten met de argumentatie.
ik ben eens drie dagen te laat geweest op airport bangkok,hoop gelazer mee gehadquote:Op donderdag 5 september 2024 13:57 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Ik ga altijd gewoon netjes naar huis wanneer mijn visa verloopt.
Dat was vermoedelijk omdat de moeder van het meisje geklaagd had.quote:Op donderdag 5 september 2024 18:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ben eens drie dagen te laat geweest op airport bangkok,hoop gelazer mee gehad
Ik had me verslapen op pataya , heb haar moeder nooit gezien overigens, ik vrees dat ik ?vriend? nummer 9372 was van het meisjequote:Op donderdag 5 september 2024 18:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat was vermoedelijk omdat de moeder van het meisje geklaagd had.
Oh boy. Dat is één groot neukoord man.quote:
Absoluut. Alles mooi naar het afvoerputje van Nederland.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:08 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ze kunnen allemaal naar Amsterdam want daar blijft men doorgaan met de opvang. Mooie oplossing voor de rest van Nederland.
echt waar ? gossiequote:Op donderdag 5 september 2024 19:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh boy. Dat is één groot neukoord man.
In een Volkskrant artikel is te lezen dat Rotterdam stopt met opvang zonder financiering en dat Utrecht en Eindhoven deels het gat dat ontstaat door het wegvallen van financiering door het Rijk proberen te dichten.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:14 schreef Gia het volgende:
Ben wel benieuwd hoe de gemeentes, die zeggen toch bed, bad, brood, te verlenen, dit financieel gaan oplossen. En hoelang de burgers van die gemeentes het pikken dat gemeentegeld naar dit doel gaat en hun stad overspoeld wordt met illegalen met alle gevolgen van dien.
Geloof maar dat die lui in no time in de gaten hebben naar welke stad ze moeten om wel opvang te krijgen. Net zoals ze cherrypicken naar welk land ze reizen.
Denk je dat de huidige regeling een vetpot is. En ze nu al niet in de criminaliteit zittten. Er naief van jou.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:41 schreef Elan het volgende:
Wat mensen in dit topic ook niet schijnen te snappen is dat mensen die A niks te verliezen hebben B geen hulp krijgen en C honger hebben veel sneller zullen vervallen in (laffe) criminaliteit.
Ik geef je nu alvast op een briefje dat het aantal inbraken, straatroven en (winkel) diefstallen explosief zal toenemen, zeker onder die groep.
Maar hee we hebben een statement gemaakt jongens!
Kut tering PVV
Ze zeggen dat ze nergens heen kunnen.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze kunnen nergens heen Hans. Dat is ook precies het probleem, anders werden ze wel direct het land uitgezet... Los van het praktische aspect wil je ze weg laten rotten?
"How a society treats its most vulnerable is always the measure of its humanity."
Heb je daar ook bewijs voor of roep je maar even doodleuk wat vanuit je onderbuik?quote:Op donderdag 5 september 2024 21:31 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Denk je dat de huidige regeling een vetpot is. En ze nu al niet in de criminaliteit zittten. Er naief van jou.
Waar kunnen ze heen dan?quote:Op donderdag 5 september 2024 21:33 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Ze zeggen dat ze nergens heen kunnen.
Meer dan twee decennia als diender gewerkt in A’dam.quote:Op donderdag 5 september 2024 21:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je daar ook bewijs voor of roep je maar even doodleuk wat vanuit je onderbuik?
Meer dan 90 % heeft nog een paspoort van het land van herkomst. Dus het land van herkomst moet ze wel terug nemen.quote:Op donderdag 5 september 2024 21:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Waar kunnen ze heen dan?
Het land van herkomst neemt ze niet terug, dus dan ben je volgens mij officieel staatloos.
Volgens mij kan wat jij stelt niet, in elk geval niet zo eenvoudig, anders konden ze ook wel gewoon direct uitgezet worden en hoefden we geen procedure op te tuigen.quote:Op donderdag 5 september 2024 21:45 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Meer dan 90 % heeft nog een paspoort van het land van herkomst. Dus het land van herkomst moet ze wel terug nemen.
Het is een fabel dat de meeste geen paspoort meer hebben. Deze wordt meestal nagezonden.
De groep buitenlanders die momenteel de Amsterdamse binnenstad teistert met criminele activiteiten zijn primair Oost Europeanen, Bulgaren en zo. Die kunnen überhaupt niet uitgezet worden.quote:Op donderdag 5 september 2024 21:42 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Meer dan twee decennia als diender gewerkt in A’dam.
Je zou eens een paar weken moeten meelopen dan merk je hoe groot deze groep is vertegenwoordigd in de criminaliteit.
Overigens je moest eens weten hoeveel van deze illegalen vrouwelijke illegalen in de prostitutie dwingen.
Na een maand is jouw mening veranderd.
Ik weet niet of je echt agent bent (geweest).quote:Op donderdag 5 september 2024 21:42 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Meer dan twee decennia als diender gewerkt in A’dam.
Je zou eens een paar weken moeten meelopen dan merk je hoe groot deze groep is vertegenwoordigd in de criminaliteit.
Overigens je moest eens weten hoeveel van deze illegalen vrouwelijke illegalen in de prostitutie dwingen.
Na een maand is jouw mening veranderd.
Dat heeft dan weer niets met de uitgeprocedeerden of illegalen in dit topic te maken. Wel met statushouders die geen woonruimte kunnen vinden.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:26 schreef Gia het volgende:
Net bij nieuwsuur een item over twee opvang 'schepen' containerflats op pontons, waar plek is voor 1000 bewoners voor langere tijd.
Meer hiervan, graag, op meer locaties. Kunnen ze mooi daar wachten op hun beurt voor een sociale huurwoning.
Maar ik voorzie nu al heel veel ondankbaar geklaag.
Deze mensen moeten naar een kamp in Africa gebracht wordnen met een handgeldje om zelf naar hun land te gaanquote:Op donderdag 5 september 2024 15:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
maar woningen bouwen dat doen we niet he er is geen plek om te bouwen in de weilandenquote:Op donderdag 5 september 2024 23:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat heeft dan weer niets met de uitgeprocedeerden of illegalen in dit topic te maken. Wel met statushouders die geen woonruimte kunnen vinden.
Noem het omdat het wel de doorstroom bevordert. De statushouders kunnen dan in elk geval Ter Apel snel verlaten en dat geeft toch meer overzicht.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat heeft dan weer niets met de uitgeprocedeerden of illegalen in dit topic te maken. Wel met statushouders die geen woonruimte kunnen vinden.
Of het Britse voorbeeld uit de 18e eeuw volgen en ze met boot en al naar een land sturen waar ze een kolonie kunnen opbouwen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 10:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Noem het omdat het wel de doorstroom bevordert. De statushouders kunnen dan in elk geval Ter Apel snel verlaten en dat geeft toch meer overzicht.
En je zou zo'n 'schip' in kunnen zetten om uitgeprocedeerden op te vangen en vast te houden. Lijkt me makkelijk om de loopplank af te sluiten. Alleen zorgen dat ze niet het water in kunnen springen. Vandaaruit kun je aan de uitzetting beginnen.
Ik ben allerminst voor de afschaffing van bedbadbrood regelingen.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het zegt niets over ingezetene. Het zegt ‘Allen die zich in Nederland bevinden’. Het sleutelwoord hier is ‘allen’. Het zegt niets over status.
Weet niet of er nog zoveel grote onbewoonde eilanden zijn, dat dat mogelijk is.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Of het Britse voorbeeld uit de 18e eeuw volgen en ze met boot en al naar een land sturen waar ze een kolonie kunnen opbouwen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_Vloot
Australie was ook niet onbewoond.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Weet niet of er nog zoveel grote onbewoonde eilanden zijn, dat dat mogelijk is.
Nee, klopt. Maar goed, overal ter wereld zijn moderne mensen naartoe verhuisd en hebben er 'welvaart' gebracht. Nou ja, feitelijk is dat mensen opgelegd. Wij, westerse moderne mensen menen te weten wat goed is voor inheemse volkeren. Het heeft overal tot ellende geleid en ze zijn er niet echt beter op geworden.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Australie was ook niet onbewoond.
Wat heeft D66 hiermee te maken?quote:Op vrijdag 6 september 2024 09:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Deze mensen moeten naar een kamp in Africa gebracht wordnen met een handgeldje om zelf naar hun land te gaan
Maar daar zal D66 wel op tegen zijn , die is dol op hele zielige mensen, zo zileig m ogelijk en als het kan van de LHBXTQS groep
Oja welke pagina is dat?quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en D66 is ook tegen het vliegen van lange afstanden naar Argentinie ieder jaar vanaf schiphol, vanwege de vervuiling CO2
ik heb mijn eigen verzorgingshuis in africaquote:Op vrijdag 6 september 2024 14:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Lijkt me wel grappig om 1 keer per jaar te horen.
Verhalen over grote verzorgingshuizen op voormalige strontweilanden waar asielzoekers ouderen en oom Michael aan het wassen zijn.
Zo gaat het al een tijdje hoor. Maar ook voor hen is er geen sociale huur waardoor ze al geruime tijd op zo'n plek zitten. Er moet gewoon een keer gebouwd worden zodat er voldoende aanbod komt.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:26 schreef Gia het volgende:
Net bij nieuwsuur een item over twee opvang 'schepen' containerflats op pontons, waar plek is voor 1000 bewoners voor langere tijd.
Meer hiervan, graag, op meer locaties. Kunnen ze mooi daar wachten op hun beurt voor een sociale huurwoning.
Maar ik voorzie nu al heel veel ondankbaar geklaag.
er is in de weilanden echt geen plek meer voor woningbouw he ., waar moeten de koeien heen dan??quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zo gaat het al een tijdje hoor. Maar ook voor hen is er geen sociale huur waardoor ze al geruime tijd op zo'n plek zitten. Er moet gewoon een keer gebouwd worden zodat er voldoende aanbod komt.
Dat is nagenoeg onmogelijk als men de instroom niet beperkt of stopzet. Er is een tekort van ongeveer een half miljoen woningen en er worden nog geen 100k per jaar gebouwd. Het netto migratiesaldo in 2023 is 140k.quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er moet gewoon een keer gebouwd worden zodat er voldoende aanbod komt.
We hebben al sinds de jaren 80 een tekort. Al jaren voordat we überhaupt zoveel vluchtelingen hadden was er al een tekortquote:Op vrijdag 6 september 2024 15:23 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Dat is nagenoeg onmogelijk als men de instroom niet beperkt of stopzet. Er is een tekort van ongeveer een half miljoen woningen en er worden nog geen 100k per jaar gebouwd. Het netto migratiesaldo in 2023 is 140k.
Zelfs met het bouwen van 200k woningen per jaar zal het nog decennia duren om het woningprobleem op te lossen, maar dat zie ik niet gebeuren eigenlijk.
Dus volgens jou gewoon maar bouwen totdat er voldoende woningen zijn? Hoe gaan ze dar realiseren dan?quote:Op vrijdag 6 september 2024 15:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
We hebben al sinds de jaren 80 een tekort. Al jaren voordat we überhaupt zoveel vluchtelingen hadden was er al een tekort
Niet zo van die lastige vragen stellenquote:Op vrijdag 6 september 2024 15:32 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Dus volgens jou gewoon maar bouwen totdat er voldoende woningen zijn? Hoe gaan ze dar realiseren dan?
Er is plek zat, maar de lichamelijk gezonde mensen doen liever de tijd vullen met autorijden en sporten.quote:Op vrijdag 6 september 2024 15:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is in de weilanden echt geen plek meer voor woningbouw he ., waar moeten de koeien heen dan??
Ik zou het niet weten maar dat stikstof gelul komt me strot uit. Ik zou zeggen motortje aan en bouwen maarquote:Op vrijdag 6 september 2024 15:32 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Dus volgens jou gewoon maar bouwen totdat er voldoende woningen zijn? Hoe gaan ze dar realiseren dan?
Kijk, ik ben het wel een keer met je eens.quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:56 schreef Chadi het volgende:
Zo gaat het al een tijdje hoor. Maar ook voor hen is er geen sociale huur waardoor ze al geruime tijd op zo'n plek zitten. Er moet gewoon een keer gebouwd worden zodat er voldoende aanbod komt.
Ik kon in 1986 een woning uitzoeken. Geen wachtlijst, helemaal niks.quote:Op vrijdag 6 september 2024 15:26 schreef Chadi het volgende:
We hebben al sinds de jaren 80 een tekort. Al jaren voordat we überhaupt zoveel vluchtelingen hadden was er al een tekort
En weer met je eens. Tjonge!quote:Op vrijdag 6 september 2024 15:41 schreef Chadi het volgende:
Ik zou het niet weten maar dat stikstof gelul komt me strot uit. Ik zou zeggen motortje aan en bouwen maar
Liever wel IMBY, letterlijk, maar heb er de duiten niet voor. Misschien komt het er nog eens van.quote:Op vrijdag 6 september 2024 15:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Prima lekker bouwen. Maar NIMBY. Ga maar lekker naar de Randstad.
hoe kun je dan woningen bouwen dan als er onvoldoende stikstof is?quote:Op vrijdag 6 september 2024 15:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten maar dat stikstof gelul komt me strot uit. Ik zou zeggen motortje aan en bouwen maar
maar niet in weilanden want daar heb je te maken met slappe grond heb ik pasgeleden geleerd\, we bouwen hier in de stad op de volkstuin en de parkeerplaats van het sportveldquote:Op vrijdag 6 september 2024 17:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Kijk, ik ben het wel een keer met je eens.
Maar, ben je het met mij eens dat die mensen ook gewoon op de wachtlijst moeten?
[..]
Ik kon in 1986 een woning uitzoeken. Geen wachtlijst, helemaal niks.
[..]
En weer met je eens. Tjonge!
[..]
Liever wel IMBY, letterlijk, maar heb er de duiten niet voor. Misschien komt het er nog eens van.
Christquote:Op vrijdag 6 september 2024 17:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hoe kun je dan woningen bouwen dan als er onvoldoende stikstof is?
Het beleid in Nederland moet realistischer. Als we 2.000 vluchtelingen niet aan kunnen, moeten we dat gewoon zo aangeven en toelaten wat we wel kunnen. Nu kom je aan alle kanten in de knel. Moet je die mensen 20 jaar op een wachtlijst zetten? Dat is wel een discussie die je moet voeren en niet uit de weg moet gaan. En als het zo is dan is het zo maar dan iedereen van te voren waar die aan toe is. Nu ga je ze met voorrang plaatsen in gemeentes en krijg je terecht scheve gezichten. Maak daar maar afspraken over.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Kijk, ik ben het wel een keer met je eens.
Maar, ben je het met mij eens dat die mensen ook gewoon op de wachtlijst moeten?
[..]
Ik kon in 1986 een woning uitzoeken. Geen wachtlijst, helemaal niks.
[..]
En weer met je eens. Tjonge!
[..]
Liever wel IMBY, letterlijk, maar heb er de duiten niet voor. Misschien komt het er nog eens van.
Hier vlakbij gaan ze bouwen op braakliggend terrein, waar ooit de busremises stonden. Heeft ook vaak als circusterrein gefungeerd.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar niet in weilanden want daar heb je te maken met slappe grond heb ik pasgeleden geleerd\, we bouwen hier in de stad op de volkstuin en de parkeerplaats van het sportveld
Het lijkt erop dat de gemeentes eerst hun 'verplichte portie statushouders' wegwerken en dan zijn weer de eigen burgers aan de beurt.quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het beleid in Nederland moet realistischer. Als we 2.000 vluchtelingen niet aan kunnen, moeten we dat gewoon zo aangeven en toelaten wat we wel kunnen. Nu kom je aan alle kanten in de knel. Moet je die mensen 20 jaar op een wachtlijst zetten? Dat is wel een discussie die je moet voeren en niet uit de weg moet gaan. En als het zo is dan is het zo maar dan iedereen van te voren waar die aan toe is. Nu ga je ze met voorrang plaatsen in gemeentes en krijg je terecht scheve gezichten. Maak daar maar afspraken over.
binnen de stad komen te vaak protesten en anders dan maken de beleidsmakers zelf die bezwarenquote:Op vrijdag 6 september 2024 18:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier vlakbij gaan ze bouwen op braakliggend terrein, waar ooit de busremises stonden. Heeft ook vaak als circusterrein gefungeerd.
Maakt verder niet uit, als ze onderhand maar es beginnen.
Hier wordt niet tegen geprotesteerd, hoor. Ligt al zolang braak!quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
binnen de stad komen te vaak protesten en anders dan maken de beleidsmakers zelf die bezwaren
we willen nu eenmaal niet woningen bouwen , niet .
het is niet in het voordeel van de niet woningzoekenden en dat zijn tevens de beleidsmakers , als die een woning willen laten bouwen, dan komt dat best goed, dan zijn er wel wegen
ja dat mensen zoals ik een woning bezet houden in hun eentje en er nooit zijjn, (ik zit nu een maand of 3 in Africa)quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier wordt niet tegen geprotesteerd, hoor. Ligt al zolang braak!
Overigens wordt hier veel gebouwd, op meerdere plekken, al jaren.
En dan nog is er woningnood. Reden is wel bekend.
Er komt een wetsvoorstel om het niet meewerken aan terugkeer strafbaar te stellen.quote:‘Mensen vastzetten die niet meewerken aan terugkeer’
Asielminister Marjolein Faber wil ervoor zorgen dat asielzoekers die geen recht hebben op een verblijfsvergunning ook echt teruggaan naar het land van herkomst. Deze week kwam er kritiek op haar beslissing om de subsidie voor de bed-bad-broodregeling stop te zetten. De zorg is dat uitgeprocedeerde asielzoekers straks gaan rondzwerven en in de criminaliteit belanden.
https://www.telegraaf.nl/(...)werken-aan-terugkeer
Wat dacht je van de aanzuigende werking van zo'n premie? De huidige opvang gevolgd door de bed-bad-brood regeling was/is al een reden om te komen resp. te blijven.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:26 schreef matigeuser het volgende:
Ik denk dat we zo 100.000 tot 200.000 per persoon kunnen bieden en dan vele malen goedkoper uit zijn dan ze hier een heel leven te onderhouden.
En met zo'n bedrag, zeker als je de vrouw en 18+ kinderen ook mee telt, is meer dan voldoende om in een land als Marokko, Syrië, Turkije, etc een bestaan op te bouwen. Een flinke 'kickstart' voor het leven daar.
Ik denk oprecht dat veel immigranten deze deal zouden nemen.
Australië had een prachtige flora en fauna, tot de mens kwam. Die gebruikten zoveel van de bodem en aten zoveel beesten, dat het gros van de unieke flora en fauna wereld daar verdwenen is,.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Australie was ook niet onbewoond.
en dan in maandelijkse termijjnen van 500 euro , dat is een rijk leven daar, gelijk een man in bonusquote:Op vrijdag 6 september 2024 19:26 schreef matigeuser het volgende:
Ik denk dat we zo 100.000 tot 200.000 per persoon kunnen bieden en dan vele malen goedkoper uit zijn dan ze hier een heel leven te onderhouden.
Je bedoelt de Aboriginals?quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Australië had een prachtige flora en fauna, tot de mens kwam. Die gebruikten zoveel van de bodem en aten zoveel beesten, dat het gros van de unieke flora en fauna wereld daar verdwenen is,.
De Aboriginals zitten er al iets van 45.000 jaar. In die tijd lust je wel een hapje, hoor.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Australië had een prachtige flora en fauna, tot de mens kwam. Die gebruikten zoveel van de bodem en aten zoveel beesten, dat het gros van de unieke flora en fauna wereld daar verdwenen is,.
quote:Dit zijn de migratieplannen uit het hoofdlijnenakkoord
-asielstop
-opt-out clausule voor Europees asiel- en migratiebeleid
-bij nieuwe vluchtelingencrisis 'mini-Schengen'
-meer grenscontroles
-handhaven Dublin-afspraken (in land van aankomst doet asielzoeker de procedure)
-migranten terugsturen naar buurlanden
-beperken gezinshereniging
-EU-migratiepact met aangescherpte asielregels en toelatingsprocedures uitvoeren
-strikte procedures aan buitengrenzen EU
-akkoorden over terugkeer met derde landen
-migrantenopvang buiten de EU
quote:Waarom Nederlands strenge migratieplannen kansrijker worden in Brussel
Het is dé ambitie van het nieuwe kabinet Schoof: een strenger migratiebeleid. Hoe succesvol dat wordt, hangt voor een belangrijk deel af van onderhandelingen in Brussel. Daar valt mogelijk meer te halen dan in eerste instantie werd gedacht.
Dick Schoof stond begin juli nog wat onwennig op de blauwe loper bij zijn eerste kennismakingsbezoek aan Brussel. De nieuwe premier had een dubbele boodschap. Nederland wil 'echt in verbinding blijven' met de EU, maar tegelijkertijd 'in gesprek over grip op migratie en perspectief voor de landbouw'. Vanuit het hoofdlijnenakkoord heeft de partijloze premier een stevige opdracht. Zeker op migratie.
Bij de start van het kabinet waren critici vernietigend over de lange lijst met eisen. Onhaalbaar. Wensdenken. Dit gaat nooit lukken in Brussel. Maar inmiddels kent Europa een aantal politieke ontwikkelingen die Nederland zouden kunnen helpen.
Een rechtser Parlement
In juli is het nieuwe Europees Parlement geïnstalleerd. Verschillende rechts-populistische partijen hebben zich verenigd in een nieuwe rechtse fractie, met ook de Nederlandse PVV. Of zij een rol van betekenis gaan spelen, moet nog blijken. Maar belangrijker: de christendemocratische EVP, al sinds jaar en dag de grootste fractie in het parlement, is ook naar rechts opgeschoven. De koers is een stuk kritischer op migratie dan in het verleden.
"De huidige ontwikkelingen bieden de mogelijkheid om in Brussel eerder een constructief gesprek te voeren, in plaats van de confrontatie aan te gaan", beaamt NSC-Europarlementariër Dirk Gotink, lid van de EVP-fractie. "Deze ontwikkelingen bieden de kans om er echt iets van te maken. Er ontstaan kansen om met gelijkgezinde landen op te trekken en samen de Commissie te dwingen de urgentie rond migratie in te zien."
Nieuwe commissie
Met de komst van het nieuwe parlement begint ook een nieuwe termijn voor de Europese Commissie. Commissievoorzitter Von der Leyen blijft, ook Wopke Hoekstra krijgt een nieuwe termijn als eurocommissaris.
Maar de Commissie 'verrechtst' ook. Cruciale posten binnen de nieuwe commissie van Von der Leyen worden meer dan voorheen gedomineerd door leden van de EVP-fractie, zo verwachten Brusselse insiders. De huidige commissaris voor migratie is Ylva Johansson uit Zweden. Een linkse sociaaldemocrate. Waarschijnlijk wordt haar opvolger een stuk kritischer op migratie, ook omdat steeds meer lidstaten werken aan strengere maatregelen.
Steeds meer lidstaten met strenger migratiebeleid
Landen als Denemarken en ook Oost-Europese landen hebben al jaren een streng asielbeleid. Ook in Zweden is in 2022 een rechtse minderheidsregering aan de macht die migratie beperkt.
De afgelopen jaren had Nederland al korte lijntjes met bijvoorbeeld Oostenrijk en Italië. In het verzet tot toetreding van Roemenië en Bulgarije tot het Schengengebied trok Nederland gezamenlijk op met Oostenrijk. En premier Rutte sloot samen met de Italiaanse premier Meloni een migratiedeal in Tunesië. Stuk voor stuk potentiële bondgenoten van het kabinet-Schoof. Maar sinds twee weken is het politieke en maatschappelijk debat in het belangrijkste land veranderd.
Een 'zeitenwende' op migratie?
De afgelopen jaren benadrukte de Duitse regering, met een coalitie van sociaaldemocraten, groenen en liberalen, regelmatig de humanitaire kant van het asielbeleid. Een kantelpunt kwam eind augustus: een Syrische asielzoeker stak willekeurige mensen neer in de Duitse Solingen. Drie mensen kwamen om het leven. Binnen een week presenteerde de regering in Berlijn een veel strenger asiel- en migratiebeleid.
Toch is dat in de ogen van veel Duitsers niet voldoende, zegt correspondent Jeroen Akkermans. "Het huidige beleid wordt niet meer geaccepteerd. De aanval in Solingen heeft het laatste zetje gegeven, maar de onvrede broeit al langer. Je ziet de opmars van de rechts-populistische AfD, die heeft effect, met name op de CDU."
De christendemocratische CDU speelt een sleutelrol in de Duitse politiek en staat aan kop om volgend jaar opnieuw de nieuwe bondskanselier te leveren, nadat de sociaaldemocratische Olaf Scholz het stokje van Angela Merkel overnam.
Dit alles is politiek interessant voor Nederland, constateren diplomaten. De kanteling in Duitsland kán Nederland helpen om in Europees verband strengere migratieregels af te spreken. Ook PVV-Europarlementariër Marieke Ehlers zegt dat de recente veranderingen in het migratiebeleid van Duitsland laten zien dat een stevige aanpak mogelijk is. "Het is altijd duidelijk geweest dat er in Brussel meer te halen valt dan links ons wil doen geloven", aldus Ehlers.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)yen-onderhandelingen
500 euro per maand is een rijk leven daar? Hahaha, goede grap.quote:Op vrijdag 6 september 2024 21:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dan in maandelijkse termijjnen van 500 euro , dat is een rijk leven daar, gelijk een man in bonus
ja ik woon er zelf ook een 4 maanden per jaar en het modaal loon is 100 euro, nu scheelt dat wel per land en stadquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
500 euro per maand is een rijk leven daar? Hahaha, goede grap.
Waar woon je zelf? Niger? Zelfs daar ga je het niet redden met 100 euro per maand.quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja ik woon er zelf ook een 4 maanden per jaar en het modaal loon is 100 euro, nu scheelt dat wel per land en stad
meesten halen de 50 euro niet omgerekend, technisch zelfstandigen die komen hier wel aan de 500 euro
als ik een dag een electricien aan het werk heb dan ben ik well 40 euro kwijt per dag, uurtje of 5 en meeeten
500 euro netto per maand is hier echt ongekend veel
nee ze redden het niet ,klopt, maar dood ga je zomaar niet he, dan maar geen schoolgeld betalen en een golfplatenhut kost geen huur ook en airco nee dat niet hequote:Op zaterdag 7 september 2024 20:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar woon je zelf? Niger? Zelfs daar ga je het niet redden met 100 euro per maand.
Dan heb je mijn post niet helemaal gelezen. Uiteraard werkt dit alleen in combinatie met de grenzen dicht en stoppen met immigratie. Oftewel, je kunt dus niet meer terug. En er komt ook niemand meer bij. Dat hadden we sowieso inmiddels al lang moeten doen natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat dacht je van de aanzuigende werking van zo'n premie? De huidige opvang gevolgd door de bed-bad-brood regeling was/is al een reden om te komen resp. te blijven.
Ja daarom ben ik ook niet voor dat plan. Maar in 1 keer laten uitbetalen. Dat is een verdomde som geld. Velen zullen die verleiding niet kunnen weerstaan. Vooral omdat ze naar Nederland zijn gekomen voor het geld, in de eerste plaats.quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
500 euro per maand is een rijk leven daar? Hahaha, goede grap.
Dat heb ik wel gelezen, maar het principe "grenzen dicht" vond ik niet waard om op te reageren. Wil je een hekwerk rond de Nl. grens zetten met rollen prikkeldraad erboven:quote:Op zondag 8 september 2024 00:48 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dan heb je mijn post niet helemaal gelezen. Uiteraard werkt dit alleen in combinatie met de grenzen dicht en stoppen met immigratie. Oftewel, je kunt dus niet meer terug. En er komt ook niemand meer bij. Dat hadden we sowieso inmiddels al lang moeten doen natuurlijk.
Laten werken tot ze dood neervallen vond ik ook wel een fraaie.quote:Op zondag 8 september 2024 08:59 schreef Cupfighter het volgende:
Dit topic heeft bij sommige users een groot 1940-1945 gehalte, mensen in kampen stoppen, hek erom etc
Wat ik maar wil zeggen: ik snap niet hoe je "grenzen dicht" praktisch wil uitvoeren. Grenzen met buurlanden België en Duitsland zijn nou eenmaal halfopen; op Schiphol is het een ander verhaal, daar gaat iedereen langs de controle.quote:Op zondag 8 september 2024 08:59 schreef Cupfighter het volgende:
Dit topic heeft bij sommige users een groot 1940-1945 gehalte, mensen in kampen stoppen, hek erom etc
PVV en FaberGODquote:Op vrijdag 6 september 2024 20:14 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Er komt een wetsvoorstel om het niet meewerken aan terugkeer strafbaar te stellen.
we moetenze niet opsluiten we moeten woningen gaan bouwen en hen aan werk helpen met een arnbeidscontract van 3 jaar onder voorwaarde dat men na afloop weer huiswaarts gaatquote:Op zondag 8 september 2024 09:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Helaas mogen ze niet werken, dus om ze dan op te sluiten en dwangarbeid te laten verrichten, desnoods tot ze dood neervallen, lijkt me een beetje hypocriet en een duidelijk signaal dat het sommige mensen gelemaal niet gaat om de influx als zodanig, maar meer om het uitroeien van voor hen unerwünschte personen.
quote:Op zondag 8 september 2024 09:34 schreef Ronald het volgende:
Bij Bed Bad Brood zou ik denken aan sobere nood opvang zoiets als het Leger de Heils.
Maar niets is minder waar, complete social huurwoningen werden toegewezen aan uitgeprocedeerden. https://www.1twente.nl/ar(...)eeft-geen-rooie-cent
We zijn/waren echt helemaal gek in dit land.quote:Ze hoeven geen huur te betalen, noch de rekening voor water, gas en elektra.
Dat mag niet van radicaal rechts, vooral niet voor de ‘buut’nlaonders’. En als we dan toch woningen bouwen is het ‘Eigen volk eerst’ en de enge buitenlandse moslim mag doodvriezen (graag zelfs) onder een brug.quote:Op zondag 8 september 2024 09:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we moetenze niet opsluiten we moeten woningen gaan bouwen
Neem die enge moslim dan lekker in jouw eigen huis als je zo barmhartig bent. Niets houdt je tegen.quote:Op zondag 8 september 2024 09:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat mag niet van radicaal rechts, vooral niet voor de ‘buut’nlaonders’. En als we dan toch woningen bouwen is het ‘Eigen volk eerst’ en de enge buitenlandse moslim mag doodvriezen (graag zelfs) onder een brug.
Prachtig verhaal, 1 neger die alles en iedereen bezig houdt en de gemeente een vermogen kost.quote:Op zondag 8 september 2024 09:34 schreef Ronald het volgende:
Bij Bed Bad Brood zou ik denken aan sobere nood opvang zoiets als het Leger de Heils.
Maar niets is minder waar, complete social huurwoningen werden toegewezen aan uitgeprocedeerden. https://www.1twente.nl/ar(...)eeft-geen-rooie-cent
Ja, ok, nu snap ik waarom Faber hiermee wil stoppen.quote:Op zondag 8 september 2024 09:34 schreef Ronald het volgende:
Ja tot twee keer toe kreeg dit figuur een gratis woning, maar meneer wilde niet verhuizen toen zijn eerste woning gesloopt zou worden.quote:Op zondag 8 september 2024 09:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Prachtig verhaal, 1 neger die alles en iedereen bezig houdt en de gemeente een vermogen kost.
Nou ja ik weet niet of het per se niet kan, een zak smeergeld zou al wat helpen.quote:Op zondag 8 september 2024 09:44 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ja, ok, nu snap ik waarom Faber hiermee wil stoppen.
(Had ik ook gesnapt als het daadwerkelijk om een soort noodopvang was gegaan).
Maar het kan natuurlijk niet zonder dat uitgeprocedeerden daadwerkelijk worden uitgezet. Daar moet ook iets voor komen en dat moet Europees geregeld worden.
Waarom smeergeld? Het is een uitgeprocedeerde asielzoeker die zich ook nog eens agressief heeft gedragen. (lees: begeleider in elkaar heeft geslagen)quote:Op zondag 8 september 2024 09:49 schreef Ronald het volgende:
[..]
Nou ja ik weet niet of het per se niet kan, een zak smeergeld zou al wat helpen.
Vrij recent heeft Duitsland nog enkele Afghanen uitgezet met een vliegtuig. Het kan dus wel.
er moeten gewoon heel snel 200.000 prefabwoningen neer geplemp worden, een prefabstad, en dat mag van mijn midden in het groene hart , op slappe grond en tussen de beschermde konijnen en zonder stikstof- of natuurvergunningquote:Op zondag 8 september 2024 09:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat mag niet van radicaal rechts, vooral niet voor de ‘buut’nlaonders’. En als we dan toch woningen bouwen is het ‘Eigen volk eerst’ en de enge buitenlandse moslim mag doodvriezen (graag zelfs) onder een brug.
en dan ?quote:
o ja, jijquote:
quote:Op zondag 8 september 2024 10:04 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Iemand anders Een beschaafd mens er neer zetten
Interesseert me niet meer wat we doen. Het beste zou zijn dat de EU het oplost aan de buitengrenzen. Maar dat doen ze niet. Derhalve moeten we het nu maar zelf doen. Dit is de grootste bedreiging voor ons land en derhalve moet dit prioriteit nummer 1 zijn. Ik denk dat er andere oplossingen zijn, maar sta inmiddels zelfs open voor prikkeldraad als niemand anders met een beter idee op de proppen kan komen.quote:Op zondag 8 september 2024 08:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat heb ik wel gelezen, maar het principe "grenzen dicht" vond ik niet waard om op te reageren. Wil je een hekwerk rond de Nl. grens zetten met rollen prikkeldraad erboven:
[ afbeelding ]
Klopt. Aan de andere kant: de bootvluchtelingen landen niet op de Nederlandse stranden. HEt zijn de Zuidelijke landen die de stroom opvangen, daar moet je "het hek zetten".quote:Op zondag 8 september 2024 12:09 schreef matigeuser het volgende:
Het beste zou zijn dat de EU het oplost aan de buitengrenzen. Maar dat doen ze niet.
Zeker waar. De asielcrisis is al iets van 25 jaar, wellicht 35 jaar. Fatsoenlijk beleid is er blijkbaar niet gevoerd. Op een gegeven moment "keert de wal het schip". Ben recent in Marseille geweest; de schrik sloeg mij om het hart.quote:Op zondag 8 september 2024 12:09 schreef matigeuser het volgende:
Dit is de grootste bedreiging voor ons land en derhalve moet dit prioriteit nummer 1 zijn.
De stroom asielzoekers indammen op de stranden. Ieder vorm van verblijf in een AZC onaantrekkelijk maken (die BBB regeling afschaffen is een begin), ieder vorm van voorkeursbehandeling voor een statushouder, afschaffen.quote:Op zondag 8 september 2024 12:09 schreef matigeuser het volgende:
Ik denk dat er andere oplossingen zijn, maar sta inmiddels zelfs open voor prikkeldraad als niemand anders met een beter idee op de proppen kan komen.
Helemaal mee eens. Zet ze maar in een kamer in een omgebouwd kantoor of leeg fabrieksgebouw, met gezamenlijke keuken, badkamers en recreatieruimte. Een kamer van 3 x 3 is groot genoeg. En dan kun je er heel veel kwijt. Dan mogen ze gaan werken of leren en zich inschrijven voor een woning. Ze mogen dan, net als onze eigen bevolking 8 tot 14 jaar wachten op een woning. Dat ze in het thuisland een gezin hebben, is van geen enkel belang. Onze jongeren willen ook graag een gezin, maar wonen, soms met zijn tweeën op een kamer van 3 x 3 bij de ouders.quote:Op zondag 8 september 2024 13:03 schreef blomke het volgende:
[..]
De stroom asielzoekers indammen op de stranden. Ieder vorm van verblijf in een AZC onaantrekkelijk maken (die BBB regeling afschaffen is een begin), ieder vorm van voorkeursbehandeling voor een statushouder, afschaffen.
Het begint echter met het tussen de oren zitten: bij de honderden miljoenen potentiële economische vluchtelingen, moet het bij voorbaat duidelijk zijn dat ze consequent teruggestuurd worden.
Marseille is de mooiste stad in Noord Afrikaquote:Op zondag 8 september 2024 12:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Klopt. Aan de andere kant: de bootvluchtelingen landen niet op de Nederlandse stranden. HEt zijn de Zuidelijke landen die de stroom opvangen, daar moet je "het hek zetten".
[..]
Zeker waar. De asielcrisis is al iets van 25 jaar, wellicht 35 jaar. Fatsoenlijk beleid is er blijkbaar niet gevoerd. Op een gegeven moment "keert de wal het schip". Ben recent in Marseille geweest; de schrik sloeg mij om het hart.
Staat dan ook in de top 3 onveilige steden van Europa.quote:Op zondag 8 september 2024 13:19 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Marseille is de mooiste stad in Noord Afrika
Ja, gewoon alles van dat. En meer.quote:Op zondag 8 september 2024 13:03 schreef blomke het volgende:
[..]
De stroom asielzoekers indammen op de stranden. Ieder vorm van verblijf in een AZC onaantrekkelijk maken (die BBB regeling afschaffen is een begin), ieder vorm van voorkeursbehandeling voor een statushouder, afschaffen.
Het begint echter met het tussen de oren zitten: bij de honderden miljoenen potentiële economische vluchtelingen, moet het bij voorbaat duidelijk zijn dat ze consequent teruggestuurd worden.
Ik ga morgen weer naar het werk. Ik weet nou al dat ik tijden in de file sta, zowel op de heen- als op de terugweg.quote:Op zondag 8 september 2024 16:00 schreef matigeuser het volgende:
Ja, gewoon alles van dat. En meer.
Dat dit niet als grootste prioriteit wordt gezien door onze politieke leiders is gewoon nalatigheid op alle fronten.
ja end at gaat Pvda en Groen Links niet doenquote:Op zondag 8 september 2024 13:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat kun je zelf oplossen door ander werk te zoeken / andere woning te zoeken / OV te nemen. En daarnaast, is ook dit een onderdeel van het probleem van de massa-immigratie. Onze bevolking krimpt namelijk al lang door een laag geboortecijfer. De enige reden waarom onze bevolking nog groeit is de immigratie.quote:Op zondag 8 september 2024 16:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ga morgen weer naar het werk. Ik weet nou al dat ik tijden in de file sta, zowel op de heen- als op de terugweg.
Horen we die gasten in politiek Den Haag nog wel eens over het fileprobleem??
"Hoge nood", dan had ze dus toch gelijk met asielcrisis.quote:Op zondag 8 september 2024 12:24 schreef Starhopper het volgende:
Taakstraf voor Faber bij een AZC. Goed idee!
[ x ]
3x geen optie.quote:Op zondag 8 september 2024 16:35 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dat kun je zelf oplossen door ander werk te zoeken / andere woning te zoeken / OV te nemen.
Ik snap het helemaal. Maar als iedereen zo denkt, dan wordt het fileprobleem niet opgelost. Maar goed, het is je goed recht om in de file aan te sluiten natuurlijk.quote:Op zondag 8 september 2024 19:58 schreef blomke het volgende:
[..]
3x geen optie.
Het meest rampzalige is nog wel het OV: de lange reistijd, de wachttijd op de koude, tochtige perrons, de vertragingen, de uitvallende treinen, de kosten, de viezigheid in de coupés, de stinkende mensen, de overvolle treinen, de herrie van de kakelende scholieren en ga zo maar door.
Dan maar de file.
Zeker. Minder mensen tot heil der mensheid.quote:Op zondag 8 september 2024 20:06 schreef matigeuser het volgende:
In ieder geval nog een extra reden om op een partij te stemmen die de massa-immigratie wil stoppen en remigratie wil stimuleren. Minder mensen = minder files!
Mensen zijn echter niet vervelend of opdringerig.quote:Op zondag 8 september 2024 20:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Zeker. Minder mensen tot heil der mensheid.
Waarom zou je het paspoort niet kunnen nazenden? Wij hebben briefgeheim. Je hoeft alleen maar te zeggen dat je geen paspoort hebt. Niemand kan het bewijzen dat je het paspoort wel hebt.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij kan wat jij stelt niet, in elk geval niet zo eenvoudig, anders konden ze ook wel gewoon direct uitgezet worden en hoefden we geen procedure op te tuigen.
Al ben ik wel met jou eens dat dat smerige spelletjes zijn vanuit het land van herkomst.
quote:Minister Marjolein Faber (Asiel en Migratie) reageert maandag begripvol op de Duitse plannen om tijdelijk extra grenscontroles uit te voeren. Ook wil het land meer mensen weigeren aan de grens. Dat laatste ziet buurland Oostenrijk niet zitten.
"Oostenrijk zal geen personen accepteren die uit Duitsland worden teruggestuurd. Er is geen speelruimte", vertelde de Oostenrijkse minister van Binnenlandse Zaken Gerhard Karner tegen Duitse media. "Het is de wet. Ik heb het hoofd van de federale politie opgedragen om geen terugkeer toe te staan."
Volgens Karner heeft Duitsland het recht om mensen terug te sturen als een ander EU-land verantwoordelijk is voor de asielaanvraag, maar heeft Duitsland daarvoor wel toestemming van de betrokken lidstaat nodig.
"Het coördineren met onze buurlanden blijft onze hoge prioriteit", zei de Duitse minister van Binnenlandse Zaken Nancy Faeser eerder op de dag in een persbericht. Volgens haar wil Duitsland onder meer de gevolgen voor het dagelijks leven in de grensregio's zo veel mogelijk proberen te beperken. Faber laat in haar reactie ook weten dat ze in gesprek wil over de vraag hoe vrachtverkeer en ander verkeer kan worden ontzien.
Met de plannen hoopt Duitsland illegale immigratie en de dreiging van islamitisch terrorisme tegen te gaan. Faber zegt die maatregelen "heel begrijpelijk" te vinden. Ze heeft eerder zelf ook haar "ambitie uitgesproken om het grenstoezicht te versterken".
De PVV-minister wil met haar sociaaldemocratische Duitse collega gaan samenwerken om de Europese migratieregels verder aan te scherpen.
In het geval van Marokkanen want daar gaat het hier over wilde Marokko die mensen gewoon niet meer toelaten. Puur als wraak omdat Nederland kritiek had geuit op internet kwesties. Heeft niets te maken met administratieve rompslomp of papieren die niet in orde zijn.quote:Op maandag 9 september 2024 21:03 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Waarom zou je het paspoort niet kunnen nazenden? Wij hebben briefgeheim. Je hoeft alleen maar te zeggen dat je geen paspoort hebt. Niemand kan het bewijzen dat je het paspoort wel hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |