abonnement Unibet Coolblue
pi_214893729
KNVB denkt aan afschaffen buitenspel in amateurvoetbal in strijd tegen toenemend geweld
De KNVB speelt met het idee om de buitenspelregel voor amateurvoetballers in de toekomst deels af te schaffen. Op die manier zou een deel van de agressie rond de velden voorkomen kunnen worden. Dat meldde KNVB-directeur Jan Dirk van der Zee woensdag, direct nadat bekend werd dat het geweld in het amateurvoetbal opnieuw is toegenomen.

Wie kent het niet: de clubgrensrechter die op verjaardagen trots vertelt dat hij dit seizoen al ‘negen punten heeft gepakt’ voor zijn ploeg. Of de grensrechter die opzettelijk twee doelpunten van de tegenstander afvlagt, waarna de vlam in de pan slaat en spelers, trainers en toeschouwers elkaar in de haren vliegen. Allemaal vanwege gedoe rond buitenspel.

Die potentiële bron van ellende is vrij makkelijk aan te pakken. Simpelweg door buitenspel af te schaffen op de lagere niveaus, waar geen KNVB-grensrechters lopen, maar door clubmensen wordt gevlagd. Dit wordt dan ook overwogen bij de bond, bevestigde directeur amateurvoetbal Jan Dirk van der Zee tijdens een persconferentie in Zeist.

‘Willen probleem uitbannen’
De KNVB wil de cijfers niet kleiner voorstellen dan ze zijn. ,,Het gaat weliswaar om een relatief klein aantal afgezet tegen de bijna 780.000 wedstrijden die jaarlijks worden gespeeld, maar we gaan het niet bagatelliseren”, aldus Van der Zee. ,,We hebben een probleem en dat willen we uitbannen.”

Dat gaat de bond dit seizoen doen door extra in te zetten op de aanpak van risicoclubs, het verbeteren van de veiligheid van scheidsrechters en het tegengaan van vuurwerk. Daarvoor zijn miljoenen euro’s beschikbaar en worden ook nog eens twintig fulltime-banen binnen de KNVB vrijgespeeld.
https://www.ad.nl/sport/k(...)-geweld-br~aeeeae35/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214893748
:')

gewoon een zwarte kaart invoeren. bij geweld wordt die getrokken en mag je 12 maanden niet meer spelen.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  woensdag 4 september 2024 @ 20:46:09 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214893777
Kansloos dit :') Ruzie maken om een balspelletje..
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  FOK!fotograaf woensdag 4 september 2024 @ 20:48:58 #4
842 Zorro
Z
pi_214893796
Prima regel.

Achterlijke reden.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_214893805
Waarom zou je de oorzaak ook aanpakken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214893828
Marco van Basten approves.
pi_214893837
Stop maar met amateur voetbal in Nederland

- Marco van Basten
pi_214893859
Mss de clubs afschaffen waar altijd dat geweld vandaan komt...
  woensdag 4 september 2024 @ 20:57:53 #10
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_214893903
Ik heb een tijdje buiten de knvb om gespeeld in een 7 tegen 7 competitie zonder buitenspel. Daar was inderdaad nooit sprake van geweld. :')

Dit gaat niet helpen, dit maakt het amateurvoetbal alleen nog maar minder leuk.
AZ
ALKMAAR
pi_214893935
quote:
Wie kent het niet: de clubgrensrechter die op verjaardagen trots vertelt dat hij dit seizoen al ‘negen punten heeft gepakt’ voor zijn ploeg. Of de grensrechter die opzettelijk twee doelpunten van de tegenstander afvlagt, waarna de vlam in de pan slaat en spelers, trainers en toeschouwers elkaar in de haren vliegen. Allemaal vanwege gedoe rond buitenspel.
Ik. Ik ken dat soort figuren niet.
pi_214893998
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 21:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ik vind dat de knvb de schuld zo bij de grensrechters legt. Lekker dan, dat je iedere zaterdag vrijwilligerswerk doet waarbij je in elkaar wordt gemept, krijg je van de knvb nog een trap na.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_214894023
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2024 21:09 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Ik vind dat de knvb de schuld zo bij de grensrechters legt. Lekker dan, dat je iedere zaterdag vrijwilligerswerk doet waarbij je in elkaar wordt gemept, krijg je van de knvb nog een trap na.
Hangen vaak gewoon bij het desbetreffende team of het zijn wisselspelers. En die worden wel beschermd hoor door het eigen team, de scheids is vaak de gebeten hond.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 4 september 2024 @ 21:24:01 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214894145
Je loopt kans op net zo veel agressie omdat ze niet fluiten voor een buitenspelgoal.
Wel of geen buitenspel, 1 kant gaat juichen, de andere kant gaat schuimbekken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 4 september 2024 @ 21:27:41 #16
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214894172
Volgende stap is dat goals worden afgeschaft, want daar kunnen mensen van de tegenpartij ook vaak niet mee omgaan. En verschillende tenues, zodat men geen aanstoot meer kan nemen aan de herkenbare aanwezigheid van andere ploegen dan de eigen. De belijning van het veld moet ook weg, want dan kan er niemand meer boos worden of een bal uit of achter is of niet.

Omdenken!
  woensdag 4 september 2024 @ 21:54:43 #17
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_214894427
Zonder publiek spelen lijkt mij beter.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_214894519
Mensen die daar zo ingaan in dat spel snappen het echt niet. Ik ben daarom gestopt met amateur voetbal al kon ik nog wel een paar jaar doorgaan in de hoofdklasse op zondag. Even zaterdag geprobeerd maar daar lopen nog grotere mongolen rond die een half uur nadat de bal weg is op knie hoogte met een sliding komen.
Reageren allemaal of hun leven ervanaf hangt. Je speelt omdat je het spel leuk vindt en daarbij mag je echt wel genieten van je tegenstander.
  Forum Admin woensdag 4 september 2024 @ 22:09:57 #19
35723 crew  GGMM
pi_214894578
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2024 20:49 schreef Caland het volgende:
Waarom zou je de oorzaak ook aanpakken.
Gewoon netten ophangen
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_214894593
Gekker moet het niet worden.
pi_214894688
Ze zijn al mieten aan het creeeren door bij wedstrijden t/m 10 jaar de uitslagen niet meer te noteren. Want tegenslag is verboden! Het moet leuk zijn voor iedereen iedere speeldag! En nu doen ze er nog een schepje bovenop door bij de senioren de wereldwijde spelregels even anders te interpreteren. Wat een beleid _O-
U MAD?
pi_214894742
Ze kunnen ook de mensheid afschaffen.

"KNVB schaft neutronenbom aan".
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 4 september 2024 @ 22:31:33 #23
408813 crew  trein2000
pi_214894777
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2024 21:11 schreef Caland het volgende:

[..]
Hangen vaak gewoon bij het desbetreffende team of het zijn wisselspelers. En die worden wel beschermd hoor door het eigen team, de scheids is vaak de gebeten hond.
Hoort tot op zekere hoogte ook bij het vak natuurlijk. Tenzij bij de jongste jeugd is er altijd wel iemand ontevreden. Als je daar niet mee kunt dealen moet je niet gaan fluiten. En dat is bij elke sport zo.

Neemt niet weg dat agressie natuurlijk altijd fout is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_214895563
Moeten zij weten.
  Moderator donderdag 5 september 2024 @ 03:16:40 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214895573
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 21:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ik ook niet, wist niet eens dat het een dingetje was

Klinkt alsof het meer een probleem is met de scheidsrechters ... kun je buitenspel wel afschaffen maar dan geeft zo'n vogel zijn vrienden gewoon wat extra strafschoppen en is het weer knokken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 5 september 2024 @ 03:44:21 #26
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_214895578
quote:
Ik ken het gelukkig niet! Ja mijn vader voetbalde, ik voetbalde een jaar of zes tot mijn 12e of 13e Het zal destijds ook wel eens gebeurd zijn. Geen idee, joh ik wist niet eens wat buitenspel betekende. Ik dacht dat het zoiets was, als was je buiten de voetbaklijnen gelopen. En er was ook niemand die het mij simpel uitlegde. Dus ja, ik werd verdediger (waarschijnlijk een van de slechtste verdedigers van mijn club). Tja als epilepticus op de verkeerde medicijnen, had ik ook geen kans.

Dat kwam allemaal later zo rond mijn 18e allemaal wel weer goed, beter zelfs excellent. Maar tegen die tijd, begon het ook te lopen met de dames. Dus geen teamsporten meer voor mij.

Maar hoe dan ook, ik vertrouwde op de scheidsrechter en de grensrechters, toen ik nog wel voetbalde. Wist ik veel dat die grensrechters "hun clubs bevooroordeelden?"
pi_214895592
quote:
17s.gif Op woensdag 4 september 2024 20:43 schreef Mikeytt het volgende:

gewoon een zwarte kaart invoeren. bij geweld wordt die getrokken en mag je 12 maanden niet meer spelen.
Uitgedeeld door een blanke scheidsrechter is dat al snel de racismekaart :D
  donderdag 5 september 2024 @ 07:42:54 #28
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214895873
quote:
Wie kent het niet: de clubgrensrechter die op verjaardagen trots vertelt dat hij dit seizoen al ‘negen punten heeft gepakt’ voor zijn ploeg.
Uhh ik? En als dat wel voorkomt, dat aanpakken. Net als je geweld aanpakt als het voorkomt.

Zo lastig is het allemaal niet
Laffe huichelaar
pi_214896084
Typische onzinnige symptoombestrijding weer. Pak de diverse oorzaken aan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 5 september 2024 @ 08:22:51 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214896150
Bizar idee want de buitenspelregel is er niet voor niets natuurlijk. Dan krijg je een heel ander spel.

Kunnen ze niet gewoon een camera ophangen om thuisfluiters te controleren en gewelddadige voetballers/toeschouwers gewoon royeren en een gebiedsverbod geven.
pi_214896186
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 08:22 schreef Hexagon het volgende:
Bizar idee want de buitenspelregel is er niet voor niets natuurlijk. Dan krijg je een heel ander spel.

Handbaluitslagen..
pi_214896508
Misschien gewoon de oorzaak aanpakken want die problemen zijn er niet bij clubs waarin Henk en Jan spelen. Juist bij de multicultu clubs moest je altijd voorzichtig zijn...tassen mee naar het veld en nergens op reageren want voor je het weet staat iedereen te vechten.
  donderdag 5 september 2024 @ 09:19:28 #33
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214896538
De KNVB is een parodie.
pi_214896629
De KNVB gaat weer heel diep om het vrouwenvoetbal te stimuleren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_214896640
quote:

Oprah-scenario's, niet heel erg werkbaar.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
How to perform live
Magik 6, Live in Amsterdam
Only the brave survive when they sell their souls
pi_214896769
Nederland heeft een epidemie aan bestuurders die het wiel opnieuw willen uitvinden.

Waar is de pre corona tijd gebleven waar bestuurders veels te veel geld verdienden en hun bek hielden.

Nu zitten ze allemaal op Twitter en quoten ze de Telegraaf.
pi_214897337
De speld
pi_214897426
Welke user heeft er geklaagd over mijn Sylvana plaatje? :( :R
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Trouwste user 2022 vrijdag 6 september 2024 @ 09:21:40 #39
7889 tong80
Spleenheup
pi_214905366
Er moet ook minder blauw op straat. De brandweer afschaffen. Het alarm bij de deur van de Hema, en waterpolo zonder bal. Zou al veel ergernissen schelen.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214905611
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 11:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Welke user heeft er geklaagd over mijn Sylvana plaatje? :( :R
Ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Da_Sandman op 06-09-2024 10:16:43 ]
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 6 september 2024 @ 10:08:11 #41
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_214905750
Alsof de NS conducteurs afschaft vanwege het toenemende geweld.

Het enige wat helpt tegen verdere verhuftering is duidelijk grenzen en handhaving daarvan.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_214905793
Krijgen de dikkerdjes ook weer plezier van het rond hangen in de 16 van de tegenstander. Nu bezetten ze de middencirkel .
pi_214905925
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 08:22 schreef Hexagon het volgende:

Maar het hoeft er niet slechter door te worden. Het zou de moeite waard zijn om dat in een aantal competities in de lagere standaardklassen uit te testen.
Ik denk wel dat er aanvullende spelregels nodig zijn om te voorkomen dat vanaf eigen helft met lange trappen de achtergebleven spitsen aangespeeld worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door quo_ op 06-09-2024 12:19:11 ]
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_214906410
quote:

Jij snapt het echt niet he? In het betaald voetbal zou zoiets wel werken, omdat er heel wat op het spel staat voor de individuele spelers, maar in het amateurvoetbal, wat sowieso al helemaal naar de klote is geholpen door voornamelijk Turkse en Marokkaanse bokitootjes, werkt zwaar straffen als een rode lap op een stier. Als ze je tijdens de wedstrijd niet half invalide trappen, doen ze het wel na de wedstrijd op de parkeerplaats.

En nu verzinnen ze dus zoiets achterlijks....buitenspel afschaffen om agressie te voorkomen....hoe verzinnen ze het. _O- Een regelrechte knieval voor de tokkies.

Ze zouden er beter aan doen de clubs waar die agressie regelmatig voor komt uit de competitie te halen en voorgoed opdoeken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 6 september 2024 @ 11:34:27 #45
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_214906425
quote:

Beetje racistisch, waarom zwart?
pi_214906579
Ik zou overal AI en camera’s installeren en die de wedstrijd laten leiden.

#denkvooruit
  vrijdag 6 september 2024 @ 11:56:18 #47
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_214906592
Lekker toegeven aan agressie..
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  FOK!fotograaf vrijdag 6 september 2024 @ 11:59:41 #48
842 Zorro
Z
pi_214906614
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 10:32 schreef quo_ het volgende:

[..]
Maar het hoeft er niet slechter door te worden. Het zou de moeite waard zijn om dat in een aantal competities in de lagere standaardklassen uit te testen.
Ik denk wel dat er aanvullende spelrels nodig zijn om te voorkomen dat vanaf eigen helft met lange trappen de achtergebleven spitsen aangespeeld worden.
Waarom? Die verdedigers hebben ook ogen, die zorgen maar dat ze erbij staan. En op die manier wordt het veld te groot, is het niet te belopen en gaat het allemaal weer wat dichter op elkaar staan. Het heeft alleen even tijd nodig om dat te laten groeien.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_214906831
Gevolgen bestrijden omdat je te bang bent om de oorzaak aan te pakken :')

Wat een wereld leven we in.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_214906903
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 22:09 schreef GGMM het volgende:

[..]
Gewoon netten ophangen
De overtreders ophangen is ook nog een optie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')