abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214960934
Ik ben blij dat we volgend jaar misschien wel weer meedoen.
Wat haalt het uit dat we een jaartje overslaan? Dan heeft in mei niemand het meer over wat er vorig jaar gebeurd was, dan wordt het allemaal niet benoemd en dat zou me meer frustreren.

Wat als we dan in 2026 mee zouden doen, is er dan ineens wel weer animo voor? Wat als het grote publiek het niet mist en vindt dat we nooit meer mee moeten doen? En dan zijn er vast ook buitenlandse comentatoren die zeggen: "Nu komt Nederland. Vorig jaar waren ze er niet bij na de diskwalificatie in 2024", dat is ook niet goed voor de beeldvorming.

Als je echt impact wil maken, dan moet je jaren wegblijven, maar daar heb ik - als fan - gewoon geen zin in :@ Nee, laat de AVROTROS maar lekker verder onderhandelen en kijken of ze daar nog wat uit kunnen halen, daar hebben we veel meer aan.
  ESF Reporter donderdag 12 september 2024 @ 15:11:45 #277
87554 Cee
Welluk?
pi_214960985
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 15:04 schreef BillDauterive het volgende:
Ik ben blij dat we volgend jaar misschien wel weer meedoen.
Wat haalt het uit dat we een jaartje overslaan?
Dan gaat er en elk geval een jaartje niet mijn (belasting)geld naar een corrupte bende dat ons dit jaar heeft belazerd terwijl een propaganda omroep als KAN de hand boven het hoofd wordt gehouden en volgend jaar weer vrolijk terug mag keren met een verkapte politieke inzending met dezelfde mensen aan het roer die dit jaar andere artiesten openlijk hebben beledigd.
pi_214961060
Een jaartje overslaan laat zien dat je geen loze dreigementen de wereld in stuurt en tast je geloofwaardigheid niet aan.
pi_214961093
Is dat uitstel een formaliteit of betekent het dat de EBU Nederland er toch graag bij heeft?
En ze zeggen nu inderdaad nog geen nee tegen deelname, maar ook nog geen ja, dus wat dat betreft, laat de EBU nog maar even zweten.
C’est Davie :o)
pi_214961097
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 14:56 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Hier ben ik ook bang voor. Dat we weer een middle-of-the-road nummer krijgen. Douwe Bob is een van de beste artiesten die we hebben maar vergeet niet dat hij met Slow Down naar esf gegaan. De meest veilige inzending die we ooit hebben gehad.
Slow Down was wel een van de weinige mooie staging die we gehad hebben, naar mijn mening.
pi_214961379
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 15:00 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Van een Nederlandse wet? Of bedoel je dat je van de EBU moet uitzenden wil je volgend jaar kunnen meedoen?
Er is volgens mij een lijstje grote evenementen die verplicht op het open net te zien moeten zijn, zoals de Champions League finale, de Tour de France, de bekerfinale, enz. waar het ESF ook onderdeel van is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_214961397
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 15:27 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Slow Down was wel een van de weinige mooie staging die we gehad hebben, naar mijn mening.
Douwe heeft, als één van de weinige Nederlandse inzendingen, alles eruit gehaald wat erin zat inderdaad.

Maar was dat liedje van Numidia oorspronkelijk niet iets wat hij zou schrijven en zij zou zingen? Of zou dat echt een duet zijn?
pi_214962028
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 16:06 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Douwe heeft, als één van de weinige Nederlandse inzendingen, alles eruit gehaald wat erin zat inderdaad.

Maar was dat liedje van Numidia oorspronkelijk niet iets wat hij zou schrijven en zij zou zingen? Of zou dat echt een duet zijn?
Nee, er is nooit sprake van geweest dat ze een duet gingen doen. Douwe had zelf een nummer ingestuurd, en daarna een nummer van Numidia dat was geschreven door hem.

Maar volgens mij snapt Douwe niet helemaal wat een goede Eurovisie-inzending is. Je moet doen waar je zelf het best in bent, niet wat je denkt dat de Europeanen het beste vinden. Dan krijg je van die saaie middle of the road-meuk als Slow Down. Van dat Numidia-nummer verwacht ik dan ook niet heel veel.
pi_214962230
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 16:02 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Er is volgens mij een lijstje grote evenementen die verplicht op het open net te zien moeten zijn, zoals de Champions League finale, de Tour de France, de bekerfinale, enz. waar het ESF ook onderdeel van is.
Ok. Dat moet van de EBU of NPO?
Hotapnyc
pi_214962909
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 09:18 schreef Fred_B het volgende:

[..]
De NPO is op papier niet commercieel, maar zeker in een tijd dat er steeds verder bezuinigd wordt op subsidies, is een goedkoop programma, met bij niet-sport zo ongeveer het allergrootste en breedste publiek, natuurlijk zeer welkom.

Het ESF moet wettelijk sowieso worden uitgezonden, dus die kosten blijf je houden. Dan moet je er commentatoren heen sturen en waarschijnlijk iets van een inleidend programma maken tussen het Journaal en het begin van de shows. Dus het enige wat je uitspaart is de investering in de artiest, zijn verblijf, act e.d. Maar daartegenover mis je met zeg 1/3 van het aantal kijkers zo ongeveer alle baten. Reclame-inkomsten rond de shows, rond de presentatie van de inzending, rond andere programma’s waar het ESF een dankbaar onderwerp is. Voor Avrotros is het ESF een programma dat de omroep in de aandacht zet. Wat ook weer zorgt voor leden en hen onderscheidt van de concurrentie.

Kortom, het is geen kwestie van “zet er maar een herhaling van Flikken Maastricht neer, dan is de avond gevuld”, maar een keuze tussen min of meer dezelfde avondindeling met of zonder een miljoenenpubliek.
Hoezo moet het worden uitgezonden als je niet meedoet? AvroTros heeft toch geen wurgcontract voor de eeuwigheid?
  roze donderdag 12 september 2024 @ 19:30:08 #286
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214962931

[ Bericht 100% gewijzigd door Ama op 12-09-2024 19:39:00 (Klopt niet wat ik zei :+) ]
Your beauty never ever scared me.
pi_214962951
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 18:17 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Ok. Dat moet van de EBU of NPO?
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:28 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Hoezo moet het worden uitgezonden als je niet meedoet? AvroTros heeft toch geen wurgcontract voor de eeuwigheid?
Regels uit Den Haag. In de spoiler niet de meest recente versie van de regeling, maar volgens mij is dit inhoudelijk nog steeds geldig:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  roze donderdag 12 september 2024 @ 19:34:49 #288
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214962977
Oh mag ook. :+
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 september 2024 @ 19:35:00 #289
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214962980
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 15:21 schreef Miloutchi het volgende:
Een jaartje overslaan laat zien dat je geen loze dreigementen de wereld in stuurt en tast je geloofwaardigheid niet aan.
En dan het jaar erna met hangende pootjes terug? :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  roze donderdag 12 september 2024 @ 19:36:30 #290
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214962995
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:33 schreef Fred_B het volgende:

[..]
[..]
Regels uit Den Haag. In de spoiler niet de meest recente versie van de regeling, maar volgens mij is dit inhoudelijk nog steeds geldig:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry heel offtopic maar het verschil tussen de Olympische Spelen en de paralympische spelen qua tijd is gewoon zo belachelijk dat ik moet lachen.
  Moderator donderdag 12 september 2024 @ 19:37:35 #291
375570 crew  Cyan9
pi_214963005
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:36 schreef Ama het volgende:

[..]
Sorry heel offtopic maar het verschil tussen de Olympische Spelen en de paralympische spelen qua tijd is gewoon zo belachelijk dat ik moet lachen.
Dat is in ieder geval niet meer up to date, gezien de verslaggeving van dit jaar.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  roze donderdag 12 september 2024 @ 19:38:06 #292
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214963010
quote:
84s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:37 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dat is in ieder geval niet meer up to date, gezien de verslaggeving van dit jaar.
Fijn
  Moderator donderdag 12 september 2024 @ 19:41:12 #293
375570 crew  Cyan9
pi_214963044
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, die snap ik ook niet helemaal. Een jaar principieel wegblijven op grond van geloofwaardigheid, en dan is het niet erg om een jaar later die geloofwaardigheid wel overboord te gooien? Of is deelname in 2026 wel te rechtvaardigen en tast dat de geloofwaardigheid van de AVROTROS niet langer aan? :?

Als je komend jaar wegblijft omdat de EBU niet van plan is wat te hervormen, waarom zou je dan wel in 2026 meedoen?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_214963073
quote:
84s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:37 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
(Off-topic maar dit is dus het absolute minimum)
pi_214963084
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:41 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ja, die snap ik ook niet helemaal. Een jaar principieel wegblijven op grond van geloofwaardigheid, en dan is het niet erg om een jaar later die geloofwaardigheid wel overboord te gooien? Of is deelname in 2026 wel te rechtvaardigen en tast dat de geloofwaardigheid van de AVROTROS niet langer aan? :?

Als je komend jaar wegblijft omdat de EBU niet van plan is wat te hervormen, waarom zou je dan wel in 2026 meedoen?
Gewoon voor een jaar wegblijven is inderdaad onzin. Je blijft weg totdat de problemen van dit jaar zijn opgelost. Als dat meteen het geval blijkt te zijn, dan ben je dus na 1 jaar terug. Indien niet, dan duurt het langer, of kom je gewoon nooit meer terug.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 september 2024 @ 19:45:21 #296
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214963086
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:36 schreef Ama het volgende:

[..]
Dat ze de Paralympische Spelen Paralympics noemen en Olympische Spelen niet Olympics is ook belachelijk :( (dat eerste dus, ze moeten het niet Olympics noemen)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 september 2024 @ 19:47:15 #297
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214963109
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat ze de Paralympische Spelen Paralympics noemen en Olympische Spelen niet Olympics is ook belachelijk :( (dat eerste dus, ze moeten het niet Olympics noemen)
Vond het lang duren, deze reactie.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  ESF Reporter donderdag 12 september 2024 @ 19:57:38 #298
87554 Cee
Welluk?
pi_214963216
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Als het contract met Moroccan Oil dan is beëindigd en ze een grote reden minder hebben om KAN te vriend te houden, prima.
pi_214963328
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:41 schreef Cyan9 het volgende:
Precies dat. Dus wat mij betreft doen we volgend jaar gewoon mee. Dan kunnen we genoeg subtiele statements maken over hoe het dit jaar ging.
pi_214963736
We weten in feite nog niks, behalve dat ze niet zomaar klakkeloos bij het kruisje hebben getekend zoals andere landen.

Ik zou het pas terecht vinden om zuur/cynisch te doen als we én meedoen én er daadwerkelijk geen aanpassingen zijn gedaan.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')