abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214959932
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 12:36 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nou ja, Jean-Philip is een keer door de files van West-Vlaanderen naar Hilversum gekomen. Het scheelt in elk geval een taalbarrière.

Verder lijkt het me meer een bevestiging dat ze gewoon meedoen, maar het idee hebben dat het nu aankondigen nog te vroeg is om al te negatieve reacties te voorkomen (zie ook de afkeuring op Cornalds geblunder van dinsdag). Nu heb je nog twee maanden om de fans aan het idee te laten wennen.
Dan vrees ik dat ze onderschatten hoe lang mensen wrok kunnen koesteren. Anders was de storm inmiddels, vier maanden later, wel al gaan liggen.

Ik krijg in ieder geval toch het idee dat veel mensen redelijk vastberaden zijn in hun overtuiging dat we niet mee moeten doen.

Misschien was dat bericht van Cornald ook wel al gewoon een manier om de sentimenten bij de bevolking/fans te testen.
pi_214959936
En vanaf november is de tijd en ruimte voor een interne selectie natuurlijk al helemaal geen doen, dus schrijf Douwe Bob en Numidia maar alvast met potlood op.
pi_214959977
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 12:55 schreef Miloutchi het volgende:

[..]
Dan vrees ik dat ze onderschatten hoe lang mensen wrok kunnen koesteren. Anders was de storm inmiddels, vier maanden later, wel al gaan liggen.

Ik krijg in ieder geval toch het idee dat veel mensen redelijk vastberaden zijn in hun overtuiging dat we niet mee moeten doen.

Misschien was dat bericht van Cornald ook wel al gewoon een manier om de sentimenten bij de bevolking/fans te testen.
Je ziet het ook steeds bij die onderzoekjes die ze af en toe doen, bij die laatste van RTL wilde maar 6% dat Nederland gaat met een nieuwe artiest.

Ze willen zelf ‘gewoon’ gaan, maar de reacties zijn overal wel echt overweldigend negatief steeds. Vind ik wel te begrijpen, maar eerlijk gezegd had ik zelf ook verwacht dat dat ondertussen wel minder was. ‘Helaas’ voor de AVROTROS. :+
pi_214960062
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 12:32 schreef Nexum het volgende:
AvroTros heeft echt geen ruggengraat. Doe je wel mee, own up to it. Doe je niet mee, zeg dan fuck you EBU we zijn er volgend jaar niet bij.

Dit hele mierenneukerige ‘we weten het nog niet, misschien wel, misschien niet’ gedoe is zo vermoeiend.
Ja, dit. Wat gaan ze de komende anderhalve maand nog te weten komen dat we nog niet wisten? Hak gewoon de knoop door. Zielig is dit.
  ESF Reporter donderdag 12 september 2024 @ 13:13:04 #255
87554 Cee
Welluk?
pi_214960187
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 12:39 schreef NailQueen het volgende:
Als de AvroTros al had besloten dat we niet mee zouden doen hadden ze geen uitstel aangevraagd. -O-

Ja dat denk ik ook.
Meer dan een paar gratis Toblerones zullen ze als dank niet krijgen. Ze zijn het alleen nog niet eens over de hoeveelheid Toblerones.
pi_214960225
Ik snap ook gewoon niet dat het zo moeilijk voor ze is om minstens één jaar over te slaan. Alle partijen, zelfs de EBU, zou dit wel begrijpen na alle commotie. Om de boel tot rust te laten komen, de volgende editie aanzien en dan pas echte beslissingen nemen. Ja, de AvroTros loopt dan één jaar die inkomsten mis, maar weegt dat nou echt zwaarder dan je principes? (Al ben ik bang dat de vraag stellen 'm beantwoorden is).
pi_214960240
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 12:32 schreef Nexum het volgende:
AvroTros heeft echt geen ruggengraat. Doe je wel mee, own up to it. Doe je niet mee, zeg dan fuck you EBU we zijn er volgend jaar niet bij.

Dit hele mierenneukerige ‘we weten het nog niet, misschien wel, misschien niet’ gedoe is zo vermoeiend.
Als je structureel wat wil veranderen kun je beter deze kaart spelen dan meteen jezelf terugtrekken.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 12 september 2024 @ 13:21:17 #258
163650 Greys
pi_214960246
Prima dat AvroTros zich niet heeft laten pushen door een EBU-deadline.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_214960281
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 12:59 schreef Em31 het volgende:

[..]
Je ziet het ook steeds bij die onderzoekjes die ze af en toe doen, bij die laatste van RTL wilde maar 6% dat Nederland gaat met een nieuwe artiest.

Ze willen zelf ‘gewoon’ gaan, maar de reacties zijn overal wel echt overweldigend negatief steeds. Vind ik wel te begrijpen, maar eerlijk gezegd had ik zelf ook verwacht dat dat ondertussen wel minder was. ‘Helaas’ voor de AVROTROS. :+
Dit dus.

Het sentiment gaat nooit binnen korte termijn omslaan zolang de EBU niet publiekelijk concrete toezeggingen gaat doen (dus niet die slappe hap van juli of wanneer dat ook alweer was). En als AVROTROS “gewoon” meedoet, halen zij zich een deel van de woede die nu gericht is tegen de EBU, op hun hals denk ik. En waarvoor? Die hoge kijkcijfers halen ze echt niet meer.
pi_214960349
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 12:59 schreef Em31 het volgende:

[..]

Dat verbaast mij ook wel hoor, zeker omdat het niet beperkt lijkt te zijn tot liefhebbers zoals wij hier. Als je dan kijkt dat na de verloren WK-kwartfinale tegen Argentinië, waar de arbitrage en tegenstander genoeg reden gaven voor frustratie, maar waar een paar weken later niemand het meer over had. Dan zou je toch denken dat dit voor de gemiddelde Nederlander een redelijk non-event zou moeten zijn.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 12 september 2024 @ 13:41:31 #261
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_214960364
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2024 07:23 schreef Cee het volgende:
De EBU had ESC afgelopen jaar in een wurggreep, en wij moeten het los van elkaar zien? :D
Heel logisch toch? |:)
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_214960377
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 13:13 schreef Cee het volgende:

[..]
Ja dat denk ik ook.
Meer dan een paar gratis Toblerones zullen ze als dank niet krijgen. Ze zijn het alleen nog niet eens over de hoeveelheid Toblerones.
Een jaar lang gratis Moroccanoil.
pi_214960393
Ben benieuwd wie er in godsnaam nog voor Nederland wil gaan als ze toch toezeggen om
mee te doen.

Gieren als Dries Roelvink zich dan als enige aanmeldt natuurlijk.
pi_214960400
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 13:28 schreef Miloutchi het volgende:

[..]
Dit dus.

Het sentiment gaat nooit binnen korte termijn omslaan zolang de EBU niet publiekelijk concrete toezeggingen gaat doen (dus niet die slappe hap van juli of wanneer dat ook alweer was). En als AVROTROS “gewoon” meedoet, halen zij zich een deel van de woede die nu gericht is tegen de EBU, op hun hals denk ik. En waarvoor? Die hoge kijkcijfers halen ze echt niet meer.
Het sentiment hoeft niet te draaien. Maar ze hopen waarschijnlijk de tactiek van de laatste twee Rutte-kabinetten te gebruiken. In de zin dat er weliswaar pijnlijke besluiten worden aangekondigd, maar dat het volk vervolgens onderling erover mag discussiëren, en dat er dan genoeg voorstanders zijn onder de mensen die niet getroffen worden (hè verrassend), zodat het lijkt dat ze toch een redelijk mandaat hebben, en de tegenstanders minder overtuigend overkomen. Dat gaat alleen een beetje lastig als die voorstanders maar 6% blijken te zijn.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_214960425
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 13:39 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat verbaast mij ook wel hoor, zeker omdat het niet beperkt lijkt te zijn tot liefhebbers zoals wij hier. Als je dan kijkt dat na de verloren WK-kwartfinale tegen Argentinië, waar de arbitrage en tegenstander genoeg reden gaven voor frustratie, maar waar een paar weken later niemand het meer over had. Dan zou je toch denken dat dit voor de gemiddelde Nederlander een redelijk non-event zou moeten zijn.
Inderdaad, misschien dat toch de populariteit van Joost mee blijft spelen. Dit was denk ik wel de populairste inzending ooit, waardoor de reactie ook extremer was. Was toch allemaal anders geweest als dit Mia en Dion was overkomen. :+
  roze donderdag 12 september 2024 @ 13:59:52 #266
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214960467
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 12:55 schreef d_elise het volgende:
En vanaf november is de tijd en ruimte voor een interne selectie natuurlijk al helemaal geen doen, dus schrijf Douwe Bob en Numidia maar alvast met potlood op.
Nou ik gooi mijn hoop maar weer op Finland aangezien dat meestal mijn favoriete land is qua in zending.
Your beauty never ever scared me.
pi_214960474
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 13:48 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het sentiment hoeft niet te draaien. Maar ze hopen waarschijnlijk de tactiek van de laatste twee Rutte-kabinetten te gebruiken. In de zin dat er weliswaar pijnlijke besluiten worden aangekondigd, maar dat het volk vervolgens onderling erover mag discussiëren, en dat er dan genoeg voorstanders zijn onder de mensen die niet getroffen worden (hè verrassend), zodat het lijkt dat ze toch een redelijk mandaat hebben, en de tegenstanders minder overtuigend overkomen. Dat gaat alleen een beetje lastig als die voorstanders maar 6% blijken te zijn.
Hahaha. Probleem in dit geval is denk ik dat “de getroffenen” geen minderheid is. Er kwam ook telkens weer nieuws dat het geheel opnieuw oprakelde.

En het voorbeeld over voetbal: in voetbal gebeuren zo’n zaken heel vaak. Dat hoort er inmiddels zelfs bijna bij. En Nederland wordt daarbij niet altijd meer gekloot dan andere landen. Dit geval in ESF was wel uniek.
  donderdag 12 september 2024 @ 14:02:56 #268
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214960476
twitter
  roze donderdag 12 september 2024 @ 14:05:12 #269
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214960485
Ik was er echt vrij zeker van dat NL een jaartje zou overslaan maar ik neem deze woorden allemaal terug. :')
Your beauty never ever scared me.
pi_214960567
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 14:05 schreef Ama het volgende:
Ik was er echt vrij zeker van dat NL een jaartje zou overslaan maar ik neem deze woorden allemaal terug. :')
Ik dacht ook dat het wel klaar was nadat het Zweedse OM seponeerde en de EBU meteen met een press release kwam dat ze nog steeds 100% achter hun besluit stonden. Wat een faal van AVROTROS dit.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 september 2024 @ 14:19:43 #271
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214960576
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 14:05 schreef Ama het volgende:
Geen ruggengraat genot ;(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  ESF Reporter donderdag 12 september 2024 @ 14:40:36 #272
87554 Cee
Welluk?
pi_214960749
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 13:52 schreef Em31 het volgende:

[..]
Was toch allemaal anders geweest als dit Mia en Dion was overkomen. :+
Dit denk ik ook wel ja. Dan was er wel boosheid maar die zou niet zo lang en hevig doorsudderen. Alhoewel de idioterie van de EBU veel verder gaat dan alleen ‘ons’ DQ geval. Maar dat zou het gewone, niet fanatieke volk amper boeien.
pi_214960828
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 14:40 schreef Cee het volgende:

[..]
Dit denk ik ook wel ja. Dan was er wel boosheid maar die zou niet zo lang en hevig doorsudderen. Alhoewel de idioterie van de EBU veel verder gaat dan alleen ‘ons’ DQ geval. Maar dat zou het gewone, niet fanatieke volk amper boeien.
Inderdaad, de populariteit van Europapa was nogal ongekend en er werden ook heel veel mensen bereikt via hun kinderen. De hele situatie is daardoor anders en dat is ook de 'pech' voor de EBU geweest op het moment dat het gebeurde en de reactie die ze toen kregen.
pi_214960873
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 12:55 schreef d_elise het volgende:
Hier ben ik ook bang voor. Dat we weer een middle-of-the-road nummer krijgen. Douwe Bob is een van de beste artiesten die we hebben maar vergeet niet dat hij met Slow Down naar esf gegaan. De meest veilige inzending die we ooit hebben gehad.
pi_214960898
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 09:18 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Het ESF moet wettelijk sowieso worden uitgezonden, dus die kosten blijf je houden.

Van een Nederlandse wet? Of bedoel je dat je van de EBU moet uitzenden wil je volgend jaar kunnen meedoen?
Hotapnyc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')