----------------------------------quote:Wrak Titanic raakt verder in verval, beroemde reling afgebroken
Op nieuwe beelden van de Titanic is te zien dat het scheepswrak verder in verval is geraakt. Onderzoekers ontdekten dat een groot deel van de reling van het schip is afgebroken en op de zeebodem ligt.
De reling was de locatie van bekende scènes in de film Titanic uit 1997, onder meer van de kus van Jack (Leonardo DiCaprio) en Rose (Kate Winslet). Onderzoekers zeggen dat de reling in de afgelopen twee jaar is afgebroken. Tijdens een expeditie in 2022 bleek dat de reling nog vastzat, maar dat de structuur wel fragiel geworden was.
De reling is niet het eerste deel dat losraakt van het schip, dat op 3800 meter diepte ligt in de noordelijke Atlantische Oceaan. Onder meer aan de stuurboordzijde zijn verschillende verblijven ingestort, waardoor kamers werden verwoest. Ook wordt de metalen constructie van het wrak aangevreten door microben, waardoor het sneller roest.
Volgens het Amerikaanse bergingsbedrijf RMS Titanic Inc., dat alle rechten heeft op de berging van de wrakstukken, was deze missie vooral bedoeld als verkenning.
Twee op afstand bestuurbare onderzeeërs maakten meer dan twee miljoen foto's van het wrak. Een team van deskundigen, wetenschappers en historici doet onderzoek hoe het schip precies gezonken is.
Beeldje godin Diana gevonden
Tijdens de expeditie naar het wrak deed het bedrijf nog een bijzondere vondst: een bronzen beeldje van de Romeinse godin Diana. Het 60 centimeter grote beeld werd tentoongesteld voor de passagiers in de eerste klas van de Titanic. Het was in 1986 al gezien door Robert Ballard, die een jaar eerder het wrak had gevonden, maar hij had verzuimd om precies te noteren waar het voorwerp lag.
De onderzoekers spreken van een speld in een hooiberg en noemen het heel bijzonder dat ze het beeldje hebben weten te lokaliseren. Volgend jaar staat er een nieuwe expeditie naar het wrak gepland, dan willen de onderzoekers het beeldje boven water halen.
De Titanic zonk in de nacht van 14 op 15 april 1912 op de eerste reis van Engeland naar New York. Het reusachtige schip had wel waarschuwingssignalen over ijsbergen ontvangen, maar een enorme ijsberg werd te laat gezien, waardoor uitwijken onmogelijk bleek. Na de aanvaring zonk het schip binnen 3 uur. Meer dan 1500 van de ruim 2200 opvarenden kwamen om het leven.
Vorig jaar kwamen vijf mensen om het leven toen zij in een mini-onderzeeër onderweg waren naar het wrak om dat van dichtbij te bekijken. De huidige missie van RMS Titanic Inc. was de eerste missie sinds dat ongeluk.
https://nos.nl/artikel/25(...)de-reling-afgebroken
Misschien een duikbootje bouwen en er naartoe gaan met wat toeristen.quote:Op maandag 2 september 2024 10:46 schreef superniger het volgende:
Interessant verhaal.
Moeten ze verfilmen.
Daar kijkt geen hond naar johquote:Op maandag 2 september 2024 10:46 schreef superniger het volgende:
Interessant verhaal.
Moeten ze verfilmen.
misschien hebben wrakstukken van dat onderzeeertje wel die reling geraakt en is het daarom afgebroken.quote:Op maandag 2 september 2024 10:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Misschien een duikbootje bouwen en er naartoe gaan met wat toeristen.
quote:Op maandag 2 september 2024 10:42 schreef Starhopper het volgende:
Hopelijk kunnen ze wat spullen ijsbergen
Dat is toch knap aangezien de wrakstukken op zo'n 500 meter van de titanic gevonden zijn.quote:Op maandag 2 september 2024 10:52 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
misschien hebben wrakstukken van dat onderzeeertje wel die reling geraakt en is het daarom afgebroken.
Dan sluit je het tochquote:
Ik kan moeilijk dingen gaan sluiten omdat ik ze niet boeiend vind hequote:
Jij bent de baas hier. Als het volgens jou geen nieuws is moet je het maar sluiten.quote:Op maandag 2 september 2024 11:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik kan moeilijk dingen gaan sluiten omdat ik ze niet boeiend vind he
Is maar goed dat jij geen mod bent
Wederom een sterk staaltje leiderschap van je sp3c, ga zo door.quote:Op maandag 2 september 2024 11:45 schreef sp3c het volgende:
Maar het is wel echt afschuwelijk non NWS
Ik begin spontaan komkommers te ruiken
Nee geen reden voor een slotje en ik ben de baas nietquote:Op maandag 2 september 2024 11:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jij bent de baas hier. Als het volgens jou geen nieuws is moet je het maar sluiten.
Doe wat ipv de boel te vervuilen met OT shit
Ik ga het ook niet sluiten omdat het van starhopper komtquote:Op maandag 2 september 2024 11:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wederom een sterk staaltje leiderschap van je sp3c, ga zo door.
Dit soort Starhopper drek zit NWS toch niet op te wachten?
Als het over het schip zelf ging was het misschien het kijken waard, niet zo'n stomme flashback film waarin een oud besje vertelt hoe ze gebatst werd door de eerste beste straatschoft die ze tegenkwam.quote:
Dat is niet verquote:Op maandag 2 september 2024 11:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is toch knap aangezien de wrakstukken op zo'n 500 meter van de titanic gevonden zijn.
En dan een paar C acteurs waar niemand van gehoord heeft. Zoals die kerel van The man in the Iron Maskquote:Op maandag 2 september 2024 12:26 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als het over het schip zelf ging was het misschien het kijken waard, niet zo'n stomme flashback film waarin een oud besje vertelt hoe ze gebatst werd door de eerste beste straatschoft die ze tegenkwam.
Met een playstation controller.quote:Op maandag 2 september 2024 10:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
quote:Op maandag 2 september 2024 10:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, leg het voor de lol eens af op 4.000m diepte.quote:
quote:Op maandag 2 september 2024 10:46 schreef superniger het volgende:
Interessant verhaal.
Moeten ze verfilmen.
Zat hij naast Flikken Maastricht en Baantjer daar ook al in ja?quote:Op maandag 2 september 2024 12:35 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
En dan een paar C acteurs waar niemand van gehoord heeft. Zoals die kerel van The man in the Iron Mask
Ik ook, gemend met iets anders.quote:Op maandag 2 september 2024 11:45 schreef sp3c het volgende:
Maar het is wel echt afschuwelijk non NWS
Ik begin spontaan komkommers te ruiken
Lolquote:Op maandag 2 september 2024 13:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik ook, gemend met iets anders.
Jammer dat ze dat nooit hebben gedaan.quote:Op maandag 2 september 2024 10:46 schreef superniger het volgende:
Interessant verhaal.
Moeten ze verfilmen.
Die film is alleen het kijken waard vanwege Jeremy Irons.quote:
Oeh dit klopt wel!quote:Op maandag 2 september 2024 13:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die film is alleen heet kijken waard vanwege Jeremy Irons.
Een Cussler verfilmen en dan Al Giordino weglatenquote:Op maandag 2 september 2024 13:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Titanic![]()
Raise the Titanic![]()
[ afbeelding ]
Dat weet ik niet maar hij presenteerde in ieder geval Lucky Letters.quote:Op maandag 2 september 2024 13:31 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:
[..]
Zat hij naast Flikken Maastricht en Baantjer daar ook al in ja?
Ja na 112 jaar ook al.quote:Op maandag 2 september 2024 11:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee geen reden voor een slotje en ik ben de baas niet
Een schip op bijna 4000 meter diepte is aan het vergaan ... nou, wat onverwacht zeg
Allemaal goedkope materialen gebruikt natuurlijk. Slappe hap.quote:
Misschien ligt dat schip al 102 jaar op één van de diepste punten van de oceaan weg te roesten en mag het een wonder heten dat het nog in zo'n goede staat is allemaal.quote:Op maandag 2 september 2024 10:52 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
misschien hebben wrakstukken van dat onderzeeertje wel die reling geraakt en is het daarom afgebroken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |