Ik ga akkoord.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 10:07 schreef Greys het volgende:
Wat mij betreft wordt het Josh.
Kippenvel van m'n tenen tot m'n kruin. Mooie opbouw, 'spannend' lied. Kan zo in een film.
Bekijk deze YouTube-video
ja deze vind ik ook heel mooi! al hoor ik er soms wel een beetje Salvador Sobral inquote:Op vrijdag 24 januari 2025 10:07 schreef Greys het volgende:
Kippenvel van m'n tenen tot m'n kruin. Mooie opbouw, 'spannend' lied. Kan zo in een film.
Ik vind z'n stem er ook erg op lijken in de hoogte! Absoluut. Maar het lied is echt een heel ander lied. Gelukkig. Want er is maar één Amar Pelos Dois.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:42 schreef Prego het volgende:
[..]
ja deze vind ik ook heel mooi! al hoor ik er soms wel een beetje Salvador Sobral in![]()
leuk jaar weer in Portugal
Onverwacht? Portugal is meestal een van de sterkere voorrondes, volgens mij.quote:Op donderdag 23 januari 2025 17:55 schreef NailQueen het volgende:
Onverwachts een sterke editie
Alleen Henka kan niet goed hebben. Blijkbaar ga ik dit jaar erg tegen de populaire stroom in
Het is subjectief he. Normaal kan Portugal mij nooit zo boeien. Dit jaar wel.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 20:43 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Onverwacht? Portugal is meestal een van de sterkere voorrondes, volgens mij.
Kennelijk deed hij de repetitie uitstekend dus ik ben hoopvol voor vanavond. "Eurovision winning material".quote:Op vrijdag 24 januari 2025 10:07 schreef Greys het volgende:
Winning material hebben we nog nodig en ik gun hetquote:Op zaterdag 22 februari 2025 18:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Kennelijk deed hij de repetitie uitstekend dus ik ben hoopvol voor vanavond. "Eurovision winning material".![]()
[ x ]
Oh, ik vind dit echt een prachtig liedje! Als dit live inderdaad ook zo goed overeind blijft, zou dit zomaar mijn winnaar kunnen zijnquote:Op zaterdag 22 februari 2025 18:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Kennelijk deed hij de repetitie uitstekend dus ik ben hoopvol voor vanavond. "Eurovision winning material".![]()
[ x ]
Die ook een alles behalve lelijk lied heeft. Heeft ook meer views dan Josh op YouTube qua inzending.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 19:02 schreef Momo het volgende:
Ik ben ook om voor Josh. Al zal het lastig worden de populaire Fernando Daniel te verslaan.
En San Marino om elfquote:Op zaterdag 22 februari 2025 21:41 schreef Greys het volgende:
Oh god dit begint natuurlijk pas om tien uur
Die breek na 5 nummers is redelijk standaard in Portugal, die verwacht ik hier weer.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:33 schreef Momo het volgende:
@:Greys kom je zo ook naar Josh kijken, we zijn nu bij nummer 4, hij komt als nummer 6. Al zat er vorig jaar wel een kwartier break na nummer 5.
Je bent net op tijd voor de favorietquote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:45 schreef TheVulture het volgende:
Ik zag Portugal ineens als een komeet omhoog komen bij de bookies
Ik vroeg me vandaag af wanneer het laatste romantische nummer door een zangeres op het ESF heeft gestaan. Ik kwam in 2018 uit, Ieva Zasimauskaitė met When we're old, maar misschien dat ik nog iets miste?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:54 schreef Momo het volgende:
We missen sowieso nog wel rustige nummers op dit ESF
Oeh ligt een beetje aan wat als je als romantisch ziet, Portugal 2022?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:56 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ik vroeg me vandaag af wanneer het laatste romantische nummer door een zangeres op het ESF heeft gestaan. Ik kwam in 2018 uit, Ieva Zasimauskaitė met When we're old, maar misschien dat ik nog iets miste?
voelt voor mij meer heimwee/weemoed dan romantisch.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Oeh ligt een beetje aan wat als je als romantisch ziet, Portugal 2022?
Maro - Saudade saudade van 2022?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:56 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ik vroeg me vandaag af wanneer het laatste romantische nummer door een zangeres op het ESF heeft gestaan. Ik kwam in 2018 uit, Ieva Zasimauskaitė met When we're old, maar misschien dat ik nog iets miste?
Systur van IJsland 2022?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:00 schreef Sableheart het volgende:
[..]
voelt voor mij meer heimwee/weemoed dan romantisch.
eens, helaas.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:08 schreef Momo het volgende:
Maar zou het niet zo snel weer opzetten
In San Marino zijn ze nog wel een tijdje bezig. Daar gaat het ook snel, maar we zitten pas op nummer 6 van de 36quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:27 schreef NailQueen het volgende:
Oh dat waren ze allemaal. Dat ging snel
Het is geen Amor Pelos Dois, maar doet er wel erg aan denken. Het is een stijl die we tegenwoordig niet meer gewend zijn, behalve als intro voor een uptempo nummer.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:59 schreef CarloV het volgende:
Dit is wel onverwacht plesant, ik verwacht alleen op elke moment een dikke drumbreak ofzo
Ja dat ja, maar wie weet komt er nog een 6 minuten versie waar de laatste 3 minuten lekker moldaafs accordeon genot isquote:Op zaterdag 1 maart 2025 23:00 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Het is geen Amor Pelos Dois, maar doet er wel erg aan denken. Het is een stijl die we tegenwoordig niet meer gewend zijn, behalve als intro voor een uptempo nummer.
Dit nummer is redelijk wat ik daar bij verwacht had. Durft helaas niet volledig te committen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:45 schreef Momo het volgende:
Tweede helft zo ben ik wel benieuwd naar , want de winnaar komt daar uit of is Josh van vorige semi, op nummer 6 krijgen we Fernando die populair is in Portugal met iets typisch FdC. En op nummer 10 Henka met iets heel erg niet FdC, maar wel weer Momo coded (hoop dat het live ook goed is).
Heel benieuwd naar de aangepaste act!quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:19 schreef Momo het volgende:
Nieuwtjes over de twee favorieten: Josh heeft zijn staging behoorlijk omgegooid na kritiek de vorige keer. Fernando Daniel is gisteren vader geworden, dus hij hoeft niet met extra spanning deze finale in.
Nee, maar de favorieten zijn Josh en Fernando Danielquote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:18 schreef BillDauterive het volgende:
Zijn hier ook bookies? Wie is de favoriet?
Fernando Daniel is de bekendste naam. Maar Josh is de topfavoriet.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:18 schreef BillDauterive het volgende:
Zijn hier ook bookies? Wie is de favoriet?
welterusten, beterschap!quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:37 schreef BillDauterive het volgende:
Ja... Normaal vind ik dit leuk. Maar sinds een uurtje heb ik hoofdpijn, dit kan ik niet aan
Ik denk dat ik de stream uitzet en maar een beetje op tijd naar bed ga. Morgen ga ik jullie lijstjes bekijken en van iedereen de top 3 terugluisteren.
Thanks! Niets ergs hoor. Waarschijnlijk weer te weinig water gedronken.quote:
Beterschap!quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:37 schreef BillDauterive het volgende:
Ja... Normaal vind ik dit leuk. Maar sinds een uurtje heb ik hoofdpijn, dit kan ik niet aan
Ik denk dat ik de stream uitzet en maar een beetje op tijd naar bed ga. Morgen ga ik jullie lijstjes bekijken en van iedereen de top 3 terugluisteren.
Ik zou het niet snel zelf opzetten, maar het is best okay en zou de finale zeker wat interessanter makenquote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:50 schreef Momo het volgende:
@:Evenstar @:Viv mening?
Ik vrees dat het te weinig een feestje is voor de televote, en dus niet zou kwalificeren.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vraag mij af hoe dit het zou doen op ESF
Dankuquote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:16 schreef Sableheart het volgende:
wilde je voor Fernando een seintje hebben, @:NailQueen ?
Ah duidelijkquote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:28 schreef Sableheart het volgende:
Je ziet nu de staaf in zijn mouw.
Nog steeds een fantastisch nummer
Portugal kennende komt er nog een hele reeks interval acts aan om de duur van de televote te rekken, ja.quote:
quote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:48 schreef Momo het volgende:
[..]
De gids stond gisteren op 01:00, nu op 01:45
Good lord.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:49 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Portugal kennende komt er nog een hele reeks interval acts aan om de duur van de televote te rekken, ja.
Oh jaquote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:50 schreef Momo het volgende:
Een aantal jaar geleden vloog om 02:00 onze tijd de Geoblock er weer op, vlak voor de echte uitslag
Weltrusten!quote:Op zondag 9 maart 2025 00:23 schreef Sableheart het volgende:
Eerlijk gezegd geloof ik het wel. Portugal heeft veel goede keuzes, en ik heb van alle inzendingen genoten, maar ik heb geen zin om nog ruim een uur te wachten op de uitslag.
Bedankt voor jullie gezelschap allemaal, en welterusten!
Ik neem dat we zo wel jury uitslag krijgenquote:Op zondag 9 maart 2025 00:42 schreef CarloV het volgende:
Nou ik ben net thuis dus dan moet ik dit eindje nog maar even meemaken
Vraag mij af of die regio's niet gewoon vooral 12 punten geven aan mensen uit hun regioquote:Op zondag 9 maart 2025 01:24 schreef CarloV het volgende:
dit gaat echt helemaal nergens over die punten
zou zo maar kunnen, maar er zitten dan alsnog vrij discutabele keuzes tussenquote:Op zondag 9 maart 2025 01:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Vraag mij af of die regio's niet gewoon vooral 12 punten geven aan mensen uit hun regio
Neh Napa schijnt heel Madeira achter hunzelf te hebben. En dat zou ik een stomme uitslag vindenquote:
Daarbij dat een systeem waarbij je daarna alles naar 1 t/m 12 omzet dan ook gewoon niet representatief meer is bij zulke chaos en kleine verschillen.quote:Op zondag 9 maart 2025 01:42 schreef Momo het volgende:
Die juries sloeg echt helemaal nergens op, lekker stemmen voor je eigen regio of een nummer dat verder kansloos is
Dat was Iolandaquote:Op zondag 9 maart 2025 01:43 schreef NailQueen het volgende:
Ik dacht dat die vrouw bij de band hoorde
Ja dit. Fijn liedje hoor maar ik zie het amper/niet door de semi komen straks.quote:Op zondag 9 maart 2025 09:34 schreef molloot200 het volgende:
Ik vind dit dus wel heel mooi maar eigenlijk wel voor mijn eigen playlist. Als in ik word hier wel blij van en luister het graag maar eigenlijk werkt het niet zozeer voor het ESF.
Zie dit nu pas. Ik weet het niet. Ik had de neiging om halverwege af te haken, dus geen goed teken. Beetje net niet....quote:Op zaterdag 8 maart 2025 22:50 schreef Momo het volgende:
@:Evenstar @:Viv mening?
Die zaten eigenlijk vooral niet in deze semi. Luxemburg, Frankrijk, VK. Zwitserland wel dan.quote:Op woensdag 14 mei 2025 01:28 schreef TheVulture het volgende:
Dat dit door is
Is er een soort Portugese diaspora waar we geen weet van hebben?
Het is denk ik echt weer de kwestie van dat er in de live shows ineens een enorm publiek bij komt (tov de online fans in de maanden ervoor) die ook rustig 50/60/70 jaar zijn en op mooie liedjes stemmen ipv op veel lawaai. Een beetje zoals met Dons ook gebeurde.quote:Op woensdag 14 mei 2025 01:28 schreef TheVulture het volgende:
Dat dit door is
Brazilië, in de rest of the world votequote:Op woensdag 14 mei 2025 01:28 schreef TheVulture het volgende:
Dat dit door is
beter kan ik het niet verwoordenquote:Op woensdag 14 mei 2025 09:28 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Brazilië, in de rest of the world vote
Ik denk dat het voornamelijk door is omdat het een gewoon bandje is die een gewoon liedje spelen, tussen allemaal zielloze epileptische aanval-veroorzakende acts. Het liedje op zich maakt dan niet zoveel uit, want dat doet echt helemaal niks op de streamingdiensten.
quote:Portugal: de schoonzoon van...
Naar Portugal dan. Guilherme Gomes en zijn band Napa zijn een van de weinige kandidaten in deze halve finale die echt muziek lijken te maken.
Ze doen dat met een gevoelig en melancholisch liedje: 'Deslocado'. Daarin bezingt de groep het gevoel van heimwee, dat wordt omschreven met het Portugese woord 'saudade'.
Er is een link met België: zanger Guilherme heeft al 8 jaar een relatie met de dochter van VRT-journalist Björn Soenens. Misschien dat het de Portugezen wat stemmen uit België oplevert? Dat zou wel eens nodig kunnen zijn, want veel kans op kwalificatie voor de finale lijken ze niet te hebben.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)eerste-halve-finale/
Bizar dat juist dit gezapige nummer tot een van de hits van het jaar kan uitgroeien, dan hadden Snap en Arcade toch wat meer smoelquote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:37 schreef molloot200 het volgende:
Zie dit terugkomen als achtergrond nummer bij een populaire TikTok trend op dit moment waarop mensen (ook veel Nederlanders) de schoonheid van hun woonplekken laten zien en dat gaat dan met name om de dorpjes en kleine steden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |