Eurovoixquote:The first details about Benidorm Fest 2025 have been revealed.
RTVE, the Spanish national broadcaster, revealed the first details about Benidorm Fest 2025 at a press conference at Mirador de la Música in Benidorm Fest. During this press conference, an agreement was signed between RTVE and the Mayor of Benidorm.
Although the submission window for Benidorm Fest 2025 is currently open and will remain open until October 10, RTVE revealed that four assessors will choose the competing entries. Rayden, Pablo Cebrián and Tony Sánchez-Ohlsso will all continue as assessors. Joining them will be Beatriz Luengo. Beatriz is a Latin Grammy-winning musician, singer, composer, actress and singer. Last year, she was the chairperson of the professional jury at Benidorm Fest, which made up 50% of the overall results.
RTVE also revealed the dates and format of Benidorm Fest 2025. The contest will feature 16 songs competing across two semi-finals, which will be held on January 28 and 30. The final will take place on February 1. In a change to previous years, the full results of the semi-finals will not be revealed until after the final. Only the names of the qualifiers will be announced during each semi-final. Another change is that public voting will now be free and will be done through the official Benidorm Fest app.
César Vallejo, co-director of Benidorm Fest, also revealed that songwriting camps will be held again to provide potential Benidorm Fest entries. These camps will be behind closed doors but they could become open to the public at some point in the future.
Ze rookt ook niet hè? Ze heeft alleen een sigaret in haar mond, die niet aan is.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:42 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is ONZE Celine.
(Ik had het idee dat roken onder jongeren niet meer hip was trouwens, maar na o.a. S10 en Joost blijkt dat tegen te vallen)
Inhoudelijk is dit wel waar, maar ik ben toch niet helemaal overtuigdquote:Op dinsdag 12 november 2024 18:20 schreef Dave het volgende:
[..]
Ze rookt ook niet hè? Ze heeft alleen een sigaret in haar mond, die niet aan is.
Ik bedoelde meer dat de foto wat knullig is, dan dat het niet meer hip zijn van roken onder de jeugd tegenvalt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Inhoudelijk is dit wel waar, maar ik ben toch niet helemaal overtuigd
Na Chanel zijn we hier als de dood dat we per ongeluk winnen en dan die hele boel moeten organiseren. Dat risico nemen we niet nog eensquote:Op donderdag 19 december 2024 13:22 schreef Cyan9 het volgende:
Wat een enorm matige voorronde.
Ik eis een verklaring. @:Strani
In dat geval zijn jullie bijzonder effectief.quote:Op donderdag 19 december 2024 14:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Na Chanel zijn we hier als de dood dat we per ongeluk winnen en dan die hele boel moeten organiseren. Dat risico nemen we niet nog eens
Onder de maat presteren kunnen we hier bovenmaats goed!quote:Op donderdag 19 december 2024 15:21 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
In dat geval zijn jullie bijzonder effectief.
https://eurovoix.com/2025(...)025-jurors-revealed/quote:RTVE, the Spanish national broadcaster, has announced the professional jurors for Benidorm Fest 2025.
The jury lineup features eight esteemed professionals—four national and four international—who will collectively contribute 50% of the total scores.
The national jury includes:
Roberto Santamaría (director of Radio Nacional de España)
Javier Llano (head of music programming at CADENA 100, a Spanish radio station)
Jaime Acero (Content Director of TelevisaUnivision and music producer)
Claudia Orellana (esteemed musical talent scout)
Furthermore, the international jury showcases a diverse array of experts. On the international jury are:
Oksana Skybinska (Head of the Ukrainian delegation for Eurovision)
Maja Tokic (executive producer of Dora, Croatia’s Eurovision preselection)
Twan van de Nieuwenhuijzen (Dutch Head of Contest for Eurovision 2023 and former Dutch Head of Delegation).
Tot 1 uur, lekker danquote:Op maandag 27 januari 2025 18:48 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Morgen de eerste halve finale, dit zijn de running orders. We beginnen pas kwart voor 11 (lol).
Ik zou zeggen telebancos por aquí maar jullie Hollanders kennende plegen jullie dan meteen een plofkraak.quote:
Alleen als hij een vrouw is met een grote brilquote:
Er is geen goed alternatief eigenlijk op Bluesky of Threads voor al dat ESF nieuws.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 22:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Moeten wij ook geen Twitter links gaan verbannen eigenlijk?
Hm, lastig.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 22:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Er is geen goed alternatief eigenlijk op Bluesky of Threads voor al dat ESF nieuws.
Ik hoop op een veel veel beterequote:Op dinsdag 28 januari 2025 22:56 schreef BillDauterive het volgende:
Vorig jaar heb ik nog op Spanje gestemd. Ben benieuwd of ze dit jaar weer zo'n goede inzending hebben.
Als er nou een telenovela was waar opeens uit het niets een tweeliingzus opduikt dan praten we nergens over.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 22:53 schreef Strani het volgende:
Ik moet wel bekennen dat ik vanwege dit soort onzin maar zelden Spaanse TV kijk.
Jij weet wat je te doen staat he? Het lot van het Esf forum ligt in jouw handen!quote:Op dinsdag 28 januari 2025 22:57 schreef Strani het volgende:
Ah krijgt het publiek eindelijk 50% van de vote
Vorig jaar ging een televotewinnaar in de semi niet door naar de finalequote:Op dinsdag 28 januari 2025 22:57 schreef Strani het volgende:
Ah krijgt het publiek eindelijk 50% van de vote
Ja die belachelijke voto demoscópico of zo...quote:Op dinsdag 28 januari 2025 22:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Vorig jaar ging een televotewinnaar in de semi niet door naar de finale
Altijd die Nederlanders die haast hebbenquote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:03 schreef BillDauterive het volgende:
Wanneer beginnen ze nou te zingen?
muy rapidos!quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Altijd die Nederlanders die haast hebben
En het liefst vroeg naar bed willen ...quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Altijd die Nederlanders die haast hebben
Ze kunnen gewoon niet ontspannen en een beetje genieten hèquote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:05 schreef chufi het volgende:
[..]
En het liefst vroeg naar bed willen ...
Goede kans. Nochentera hoor je trouwens ook nog regelmatig in clubs en zo. Da's wel leuk.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:09 schreef NailQueen het volgende:
Deze wordt vast in alle clubs gedraaid
Jij gaat voor max een kroket van Kees Kroket? Misschien met een Fristi erbij?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat noem ik niet goedkoop maar wellicht werken we met verschillende budgets.
Weet je wel hoe duur zo'n importdrankje isquote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij gaat voor max een kroket van Kees Kroket? Misschien met een Fristi erbij?
Hmm.. Zijn die tickets naar Valencia toe nog steeds zo goedkoop?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:11 schreef Strani het volgende:
Ondertussen staat Grindr denk ik wel op standje meltdown in Benidorm.
Horchata Chufi is hier ook nauwelijks te betalenquote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Weet je wel hoe duur zo'n importdrankje is
quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:13 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Hmm.. Zijn die tickets naar Valencia toe nog steeds zo goedkoop?
Even voor de duidelijkheid. Die gast lijkt op iemand en ik wil weten wie.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:17 schreef NailQueen het volgende:
Oh er was nog een nummer bezig. Ondertussen was ik reggaeton zangers aan het opzoeken
Nee het is een artiestennaam. Ze heet Maialen Gurbindo López.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:19 schreef NailQueen het volgende:
Chica is echt een meisjesnaam in Spanje?
Geolier?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:19 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid. Die gast lijkt op iemand en ik wil weten wie.
Omdat ze van @BillDauterive moesten opschietenquote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:22 schreef H_T het volgende:
Waarom hebben ze allemaal alleen ondergoed aan?
Ze komt uit de buurt van Pamplona dus die heeft waarschijnlijk een keer een tik van een stier gekregen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:23 schreef NailQueen het volgende:
En waarom dacht deze dame dat dit nummer goed zou doen op het ESF?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:27 schreef Strani het volgende:
Die krullenbol krijgt vast de Miguel Bose-award van dit jaar.een Bosie rooie rozenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze is wel catchy maar meh. Vind nummer 1 beste so far. Verwacht wel wat van nummer 5 en 7 vanavond.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:29 schreef NailQueen het volgende:
Dit vind ik het beste tot nu toe. En dat is erg.
Dat is dan wel weer veelbelovend! En aan z'n Insta te zien heeft 'ie ook wel een interessant voorkomen.quote:
Wil je er over praten?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Meestal wel. Maar ik geef 'm een kans, misschien is het een goede Catalaan.
En een microfoonstandaard van anal beads!quote:
Spaans (Castellaans).quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:37 schreef NailQueen het volgende:
Durf te vragen: Is dit Spaans of Catalaans?
Als je castellaans googlet? Castilliaans is misschien de betere Nederlandse term.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:39 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Als ik dit google kom ik uit op Catalaans
Haha ja! En het lied mooi.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:34 schreef BillDauterive het volgende:
Op een of andere manier denk ik dat @:Greys Lucas wel knap vindt.
Dit. Daarom durf ik me nu niet te gaan hechten aan een mooi lied zoals vorig jaar idd met Pedro.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:36 schreef Momo het volgende:
Dit valt wel op in deze line up! Maarja Pedro won vorig jaar ook niet met een mooie ballad van Zorra
Begrijp ik. Ik wist ook niet wat dat was, maar @H_T herkende het wel!quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Haha ja! En het lied mooi.
Ik werd alleen enorm afgeleid door die microfoonstandaard.
Daar herken ik ze niet meer van , maar dat nummer nog welquote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:42 schreef Momo het volgende:
Sonia en Selena hadden ooit in 2000 een hit in Europa Yo Quiero Bailar
Ja, nog gecovered door Georgina Verbaan...quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:47 schreef chufi het volgende:
[..]
Daar herken ik ze niet meer van , maar dat nummer nog wel
Kon die zingen ?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, nog gecovered door Georgina Verbaan...
Ik kende ze dus niet maar met zo'n hit als toen gok ik dat ze nog wel aardige bekendheid moeten hebben.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:47 schreef Momo het volgende:
@:Strani zijn deze dames nog bekend in Spanje door de periode dat ze hits hadden rond 2000?
quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:45 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Begrijp ik. Ik wist ook niet wat dat was, maar @:H_T herkende het wel!
Het ziet er naar uit dat de spaanse double date gaat winnenquote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar echt een allemachtig prachtig lied. Echt beetje verliefd op. En ook op Lucas. Maar dan eindigt het lied uiteindelijk als vierde ofzo. Want ze stemmen daar nogal vreemd soms.
Gelukkig is ze nu klaarquote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:51 schreef Strani het volgende:
Hartita de llorar betekent 'de buik vol van het huilen'.
Dat blijft wel een dingetje dat Spanje nooit echt door heeft dat flamenco voor de rest van Europa nogal een acquired taste is. Het zingen dan, vooral.quote:
Ja veel mensen vonden Blanca Paloma klinken als een kat die doodging, maar ze had natuurlijk superveel skills.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat blijft wel een dingetje dat Spanje nooit echt door heeft dat flamenco voor de rest van Europa nogal een acquired taste is. Het zingen dan, vooral.
Stem je even op Lucas?quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:01 schreef Strani het volgende:
Nou ja niks bijzonders natuurlijk maar Spanje is vaak een smakeloos land dus we zullen zien.
Het lot van Nederland ligt in jouw handen. Stel ons niet teleur.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:01 schreef Strani het volgende:
Nou ja niks bijzonders natuurlijk maar Spanje is vaak een smakeloos land dus we zullen zien.
En ESF 2015quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:10 schreef Strani het volgende:
Ah, de (soort van) ex van David de Gea.
Nederland moet het dit jaar met Trijntje doen als het iemand wil uitnodigen voor een tienjarig ESF-jubileum. Dus tja.quote:
Tja het is dat of beuken met Glennis Grace.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Nederland moet het dit jaar met Trijntje doen als het iemand wil uitnodigen voor een tienjarig ESF-jubileum. Dus tja.
En het was nog niet eens een finalequote:Op woensdag 29 januari 2025 00:19 schreef BillDauterive het volgende:
Nou, dit is mijn eerste nationale finale dit jaar en ik moet er nog wel een beetje in komen. In februari gaat het vast beter.
Klopt. Dan begint Sanremo en valt alles weer op z'n plekquote:Op woensdag 29 januari 2025 00:19 schreef BillDauterive het volgende:
Nou, dit is mijn eerste nationale finale dit jaar en ik moet er nog wel een beetje in komen. In februari gaat het vast beter.
En dan is Dry January afgelopen. Dat helpt ook een hoopquote:Op woensdag 29 januari 2025 00:20 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Klopt. Dan begint Sanremo en valt alles weer op z'n plek
Ik herken Ruth Lorenzo helemaal niet.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:16 schreef Strani het volgende:
De presentatrice kan wel iemand vermoorden met die lok haar aan de voorkant.
Weer zo'n filosoof met 'Volg je hart. Want dat klopt'quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:23 schreef Strani het volgende:
Lucas: "Stem met het hart want het hart vergist zich nooit. En als dat wel zo is, dan betekent dat dat het hart meer wilde."
Dat was ook wel héél erg enthousiast!quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:24 schreef Momo het volgende:
De gidstijd van 00:20 hebben ze niet gehaald!
Ik had al 00:30 in de topic pointer gezet om het reëler te makenquote:Op woensdag 29 januari 2025 00:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat was ook wel héél erg enthousiast!
Ja, als dat wel geld kost.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:27 schreef Strani het volgende:
Wat je nu wel krijgt is dat de SMS-vote wellicht vreemde resultaten gaat opleveren. Via de app stemmen is gratis dus bijna iedereen zal dat doen. Dat betekent dat de SMS-vote gevoeliger zal zijn voor stemcampagnes.
Schijnbaar hoeft daar niemand om 08:00 op het werk te zijn.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:29 schreef NailQueen het volgende:
Moeten de spanjaarden ondertussen niet naar bed?
quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:29 schreef NailQueen het volgende:
Moeten de spanjaarden ondertussen niet naar bed?
In Nederland is dat 20:00-22:30 denk ik.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:31 schreef Strani het volgende:
Spaanse primetime begint ook echt pas om 22:30 en eindigt rond 1 uur of later.
Die komen doodleuk pas om 12.00 op kantoor. Pakken een kop koffie, zetten de pc aan en het is alweer tijd voor een siesta.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Schijnbaar hoeft daar niemand om 08:00 op het werk te zijn.
Dat nou ook weer niet. Werktijden zijn redelijk normaal hier. Spanjaarden hebben volgens mij ook en masse een slaaptekort.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:32 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Die komen doodleuk pas om 12.00 op kantoor. Pakken een kop koffie, zetten de pc aan en het is alweer tijd voor een siesta.
Wij in Nederland horen al 1 a 2 uur later te zitten.quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat nou ook weer niet. Werktijden zijn redelijk normaal hier. Spanjaarden hebben volgens mij ook en masse een slaaptekort.
Maar goed, het is wel zo dat Spanje qua zonlicht eigenlijk in de verkeerde tijdzone zit dus in die zin verklaart dat deels dat alles hier later is.
Of jullie zijn gewoon lui maar durven het niet toe te gevenquote:Op woensdag 29 januari 2025 00:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat nou ook weer niet. Werktijden zijn redelijk normaal hier. Spanjaarden hebben volgens mij ook en masse een slaaptekort.
Maar goed, het is wel zo dat Spanje qua zonlicht eigenlijk in de verkeerde tijdzone zit dus in die zin verklaart dat deels dat alles hier later is.
Dan zijn we er denk ik welquote:Op woensdag 29 januari 2025 00:36 schreef Greys het volgende:
Op Bluesky riep een mij onbekende Spaanse net tegen me dat ze op hem heeft gestemd. Dus samen met Strani maakt dat al twee stemmen
https://ec.europa.eu/euro(...)ews/w/ddn-20240530-1quote:Op woensdag 29 januari 2025 00:36 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Of jullie zijn gewoon lui maar durven het niet toe te geven
De helft wel en de andere helft nietquote:Op woensdag 29 januari 2025 00:38 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik bedoel of hij de enige is in de jury die niet uit spanje komt.
Maar je weet dus nu al dat ie de finale nooit zal winnen. Dat is wel gek met deze vorm toch.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |