Ik kan mij hier gevoelsmatig zeker ook wel in vinden....quote:Op zondag 1 september 2024 10:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind dat de grenzen van '67 een goede basis zijn voor een staat, dat de nederzettingen op de westoever niet te verenigen zijn met een oplossing en dus of helemaal weg moeten of moeten vallen onder een zelfstandige Palestijnse autoriteit (wat denk ik in de praktijk niet haalbaar is, dat draait uit op ongecontroleerd geweld).
Op die manier is de stelselmatige ongelijkheid op de westoever ook opgelost.
En ik denk dat er dan heel veel werk te verrichten is qua verzoening omdat gezien jouw uitspraak vanuit Nederland dat de hele boel maar opgeëist moet worden, er dan nog een hele gevaarlijke puinzooi overblijft omdat de mensen die er echt wonen er nog dieper in zitten met hun emoties en ervaringen, waarbij Israël het volste recht heeft zichzelf te verdedigen tegen eventueel/waarschijnlijk nieuw geweld.
Hamas zelf is niet te vernietigen omdat hamas religieus gedreven is en elke broeder zich dan daarmee verbonden zal (en ook moet) voelen. De reden dat wanneer een geloofsgenoot wordt getroffen, anderen zich geroepen voelen dat - helpen - te wreken.quote:Op zondag 1 september 2024 10:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Eens. Het lijkt erop dat vrede verder weg is dan ooit…
Triest dat deze gijzelaars om het leven zijn gebracht. Dit is toch echt aan Hamas te wijten.
En het is een utopie van Israël om te denken dat Hamas te vernietigen is. Bij elke dode staan er zo weer een paar nieuwe klaar.
Als er geen deal komt dan heeft hamas niks te willen. Dan gaat Israel gewoon door met de oorlog in gaza en dan komt er een moment dat hamas genoeg verzwakt is dat je de eerste stappen kan zetten naar zo een constructiequote:Op zaterdag 31 augustus 2024 23:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja en wat vond hamas (van o.a.die erkenning ipv "Palestina?) en Israël (van daarin vertrouwen) dat zij zorgen voor hun veiligheid ?
Ik ben, nofi, wat cynisch maar iets voorstellen dat het fundamenteel toch niet gaat worden, is een zero-game spel.
Alle oplossing(en) beginnen wmb met erkenning van Israël door hamas (en zo mogelijk al-fatah, mijn part hezbolllah), daarin dan handelen en begint zeker niet waar allerlei VN facties een Palestijnse staat erkennen.
Nee. Die tijd is voorbij. Israël wil ze daadwerkelijk vernietigen. Eerst reduceren tot een onmachtig orgaan, daarna blijvend de overgebleven cellen opjagen en vernietigen. Als er weer wat opduikt, onmiddellijk erop af. Verklaart een groep terroristen zich als het nieuwe Hamas, direct er bovenop. Dat is dan ook beter te behappen.quote:Op zondag 1 september 2024 15:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hamas zelf is niet te vernietigen omdat hamas religieus gedreven is en elke broeder zich dan daarmee verbonden zal (en ook moet) voelen. De reden dat wanneer een geloofsgenoot wordt getroffen, anderen zich geroepen voelen dat - helpen - te wreken.
Ik blijft de op -en inrichting van dit soort terreurorganisaties die de heerschappij willen grijpen, een 'meesterlijke' strategie navolgen waar menig andere sekte jaloers op kan zijn.
NB: Israël wil de (be)dreiging van hamas c.s. vernietigen cq wegnemen.
Israël kan prima leven met boos hamas, zolang die haar maar niet gaat en kan bedreigen.
Wat Hamas wil of niet wil is al een tijd niet relevant meer.quote:Dat anderen daarin dan totale vernietiging lezen van hamas's - niet militaire - waarden , is olie op het vuur.
Wat vaak niet goed wordt begrepen dat hamas geen onderscheid maakt tussen takken van haar vereniging.
Strijd staat conform haar handvest nooit en niet los van haar ideaal tot die Vrede .... zonder Israël.
Ook zo. Hamas kan maar een kaart te spelen en dat zijn de gijzelaars. Wat gisteren gebeurd is, die zes gijzelaars die snel gedood zijn, is een nieuw hoofdstuk. Wat team Netanyahu ook doet, het heeft altijd een enorm zware prijsquote:Op zondag 1 september 2024 16:02 schreef oblo het volgende:
[..]
Als er geen deal komt dan heeft hamas niks te willen. Dan gaat Israel gewoon door met de oorlog in gaza en dan komt er een moment dat hamas genoeg verzwakt is dat je de eerste stappen kan zetten naar zo een constructie
Nee, daarvoor was je al een notoire moslimhater, je postgeschiedenis is het bewijs.quote:Op zondag 1 september 2024 09:13 schreef Pleun2011 het volgende:
Gaap
Sinds 7 oktober en de voortdurende stroom aan dit soort bagger heb ik steeds meer een hekel aan moslims gekregen. Goed bezig moslims, fijn volk.
Zijn dat dezelfde landen waarmee Israël Abraham-akkoorden heeft gesloten of wil sluiten, die akkoorden zijn dan ook niets waard aangezien die dictaturen niet hun volk vertegenwoordigen.quote:Op zondag 1 september 2024 12:46 schreef pokkerdepok het volgende:
alle arabische landen zijn niet democratisch. en hebben meermalen geprobeert israel weg te vagen. of zie je dat niet?
4 doden per aanslag, wat veel en efficiënt zegquote:Op zondag 1 september 2024 12:47 schreef HowardRoark het volgende:
Hmm, ik zou je inlezen over de geschiedenis van de Islam. De afgelopen vijf decennia alleen al, was de Islam verantwoordelijk voor bijna 50,000 terroristische aanslagen die tot de dood wisten te leiden van ruim 200,000 mensen.
Ondertussen zie ik dat ze in de VS een JP conferentie hebben gehouden, "Jewish Problem", geen "Islamic Problem".quote:Om maar de zwijgen over de oorsprong van Islam, dit is een ideologie .................
Maar ja hoor, dit benoemen is Islamofobie en zionisme (dat niets meer is dan het streven voor (het behoud van) een Joodse staat) is het echte probleem. Dit is zo'n belachelijke claim dat het lastig serieus is te nemen.
Laat ik dit misverstand even uit de weg ruimen: je gaat geen populariteitsprijs winnen bij de Palestijnen door massaal hun burgers te doden, hun huizen te verwoesten, ze uit te hongeren en ze op de vlucht te jagen. Dat is nou juist een perfect recept om "de haatbaarden" heel populair te maken.quote:Op zondag 1 september 2024 16:18 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nee. Die tijd is voorbij. Israël wil ze daadwerkelijk vernietigen. Eerst reduceren tot een onmachtig orgaan, daarna blijvend de overgebleven cellen opjagen en vernietigen. Als er weer wat opduikt, onmiddellijk erop af. Verklaart een groep terroristen zich als het nieuwe Hamas, direct er bovenop. Dat is dan ook beter te behappen.
Vanaf het begin van deze oorlog hebben ze gezegd: not this time. Hoe lang het ook duurt, hoeveel doden het ook kost, deze keer gaan de haatbaarden eraan.
Vertel dat de Duitsers en de Japanners.\quote:Op zondag 1 september 2024 16:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
Laat ik dit misverstand even uit de weg ruimen: je gaat geen populariteitsprijs winnen bij de Palestijnen door massaal hun burgers te doden, hun huizen te verwoesten, ze uit te hongeren en ze op de vlucht te jagen. Dat is nou juist een perfect recept om "de haatbaarden" heel populair te maken.
Het beleid dat jij beschrijft is het Palestijnse beleid. Israël verdedigde zich tegen de constante terreuraanvallen (Iron Dome is dat een voorbeeld van) maar achtte zich niet gedwongen om de bron weg te nemen. Nu wel.quote:Het "beleid" wat je beschrijft is trouwens feitelijk al decennia lang de Israëlische aanpak: meer geweld en als dat niet helpt NOG meer geweld. En we hebben al decennia lang kunnen zien dat het niet werkt. Dus uiteraard proberen we het voor de zoveelste keer weer.
Misschien moet je de afkeer die velen krijgen van de Islam en diens volgelingen zoeken bij het gedrag van deze mensen, de gewelddadige ideologie die ze omarmen en de gevoelens van religieuze en in sommige situaties zoals in het Midden-Oosten ook raciale, suprematie.quote:Op zondag 1 september 2024 16:46 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Nee, daarvoor was je al een notoire moslimhater, je postgeschiedenis is het bewijs.
De Islam is alles behalve vredelievend. Je zult geen andere "religie" vinden, waarvan de volgelingen zich binnen een halve eeuw schuldig maken aan bijna 50,000 terroristische aanslagen.quote:Op zondag 1 september 2024 16:46 schreef Triggershott het volgende:
[..]
4 doden per aanslag, wat veel en efficiënt zegIsraël heeft eigenhandig bijna meer vermoord in minder dan 1 jaar tijd. Mijn punt blijft staan: de islam is relatief gezien behoorlijk vredelievend dankzij bloeddorstige zionisten zoals Netanyahu waarbij de islam verbleekt.
Het lijkt mij irrelevant wat men op een of ander willekeurig Rumble kanaal doet.quote:Op zondag 1 september 2024 16:46 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ondertussen zie ik dat ze in de VS een JP conferentie hebben gehouden, "Jewish Problem", geen "Islamic Problem".
8 uur lange video daarvan hier te vinden
https://rumble.com/v558mv(...)nference-8h-11m.html
De Palestijnen dienen keihard te worden aangepakt tot zij stoppen met het terreur. En als dat niet gebeurd, dienen ze nóg veel harder te worden aangepakt. Om de tafel gaan zitten en concessies doen is meermaals geprobeerd, nooit succesvol geweest. Want wat veel Palestijnen immers echt willen is een 'Palestina, van de rivier tot aan de zee' zonder Joden.quote:Op zondag 1 september 2024 16:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
Laat ik dit misverstand even uit de weg ruimen: je gaat geen populariteitsprijs winnen bij de Palestijnen door massaal hun burgers te doden, hun huizen te verwoesten, ze uit te hongeren en ze op de vlucht te jagen. Dat is nou juist een perfect recept om "de haatbaarden" heel populair te maken.
Het "beleid" wat je beschrijft is trouwens feitelijk al decennia lang de Israëlische aanpak: meer geweld en als dat niet helpt NOG meer geweld. En we hebben al decennia lang kunnen zien dat het niet werkt. Dus uiteraard proberen we het voor de zoveelste keer weer.
De grens van 1967 was met Jordanië.quote:Op zondag 1 september 2024 15:57 schreef Janneke141 het volgende:
Op papier zijn de grenzen van '67 een goede optie, ja. In de praktijk zijn ze niet meer te realiseren.
Dit soort selectieve geheugen waarin je gewoon decennia lang aan Israëlische misdaden kunt "vergeten" moet toch wel echt een genot zijn. Helaas voor jou is daar ook al decennia lang over bericht door iedereen en z'n broer.quote:Op zondag 1 september 2024 17:12 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Vertel dat de Duitsers en de Japanners.\
En ja, oorlog is de hel.
[..]
Het beleid dat jij beschrijft is het Palestijnse beleid. Israël verdedigde zich tegen de constante terreuraanvallen (Iron Dome is dat een voorbeeld van) maar achtte zich niet gedwongen om de bron weg te nemen. Nu wel.
Als ik dit soort reacties lees dan vraag ik me altijd af hoeveel bots er in dit topic actief zijn. Je hebt weliswaar niet alle bekende clichés gebruikt maar de meest bekende staan er wel in.quote:Op zondag 1 september 2024 17:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Palestijnen dienen keihard te worden aangepakt tot zij stoppen met het terreur. En als dat niet gebeurd, dienen ze nóg veel harder te worden aangepakt. Om de tafel gaan zitten en concessies doen is meermaals geprobeerd, nooit succesvol geweest. Want wat veel Palestijnen immers echt willen is een 'Palestina, van de rivier tot aan de zee' zonder Joden.
De Volkskrant is het voorbeeld waarom de anti-terreurwetgeving in Nederland niet ver genoeg gaat. Ze verspreiden niets anders dan vergif. Het is ook allang geen vergissing of onhandige titel meer, ze doen het erom.quote:
Dit is natuurlijk ook een manier om de realiteit rond dit conflict maar te negeren. In plaats van het af te schuiven op zogenaamd racisme of het niet bestaande "Islamofobie", een andere user wegzetten als een bot.quote:Op zondag 1 september 2024 17:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als ik dit soort reacties lees dan vraag ik me altijd af hoeveel bots er in dit topic actief zijn. Je hebt weliswaar niet alle bekende clichés gebruikt maar de meest bekende staan er wel in.
Het is wel een religieus conflict maar dan van Amerikaanse Evangelistische Christenen die hopen dat hiermee eindelijk het einde der tijden en de terugkeer van hun vriendje Jezus Christus gaat plaatsvinden zoals de Bijbel beloofd:quote:Op zondag 1 september 2024 17:25 schreef moby_jones het volgende:
300 threads diep maar nog steeds genoeg mensen die hier doen alsof christelijke en atheïstische Palestijnen niet bestaan en even goed de wapens oppakte tegen Israël want dan lukt het niet om een conflict om land te verdoezelen als een religieus conflict
Eens dat wat hamas als organisatie hierin nog wat heeft te willen, irrelevant is.quote:Op zondag 1 september 2024 16:18 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nee. Die tijd is voorbij. Israël wil ze daadwerkelijk vernietigen. Eerst reduceren tot een onmachtig orgaan, daarna blijvend de overgebleven cellen opjagen en vernietigen. Als er weer wat opduikt, onmiddellijk erop af. Verklaart een groep terroristen zich als het nieuwe Hamas, direct er bovenop. Dat is dan ook beter te behappen.
Vanaf het begin van deze oorlog hebben ze gezegd: not this time. Hoe lang het ook duurt, hoeveel doden het ook kost, deze keer gaan de haatbaarden eraan.
[..]
Wat Hamas wil of niet wil is al een tijd niet relevant meer.
Als je niet beschuldigd wilt worden van racisme dan moet je misschien eens stoppen met het aanhalen van clichés als dat de Palestijnen Israël zo'n beetje met de grond gelijk willen maken. Als je dat wel doet en daar op aangesproken wordt dan moet je niet gaan klagen.quote:Op zondag 1 september 2024 17:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook een manier om de realiteit rond dit conflict maar te negeren. In plaats van het af te schuiven op zogenaamd racisme of het niet bestaande "Islamofobie", een andere user wegzetten als een bot.
Ik denk dat dit we (cq ik) ook zo bedoel(d)en als uitgangspunt.quote:Op zondag 1 september 2024 17:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
De grens van 1967 was met Jordanië.
Je bedoelt de grens van 1949. Die van direct na het verliezen van de oorlog door de Arabieren. Die grens van direct na de Nakba.
Let maar op, de Mossad volgt je overalquote:Op zondag 1 september 2024 17:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als ik dit soort reacties lees dan vraag ik me altijd af hoeveel bots er in dit topic actief zijn. Je hebt weliswaar niet alle bekende clichés gebruikt maar de meest bekende staan er wel in.
dat kan best zo zijn, maar je kan ook niet ontkennen dat hamas en andere strijdgroepen zwaar islamitisch van karakter zijn.quote:Op zondag 1 september 2024 17:25 schreef moby_jones het volgende:
300 threads diep maar nog steeds genoeg mensen die hier doen alsof christelijke en atheïstische Palestijnen niet bestaan en even goed de wapens oppakte tegen Israël want dan lukt het niet om een conflict om land te verdoezelen als een religieus conflict
Tot een jaar geleden hadden de meeste mensen je raar aangekeken wanneer je het gehad zou hebben over racisme in het Midden Oosten. Maar goed, dit is de nieuwe realiteit.quote:Op zondag 1 september 2024 17:38 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als je niet beschuldigd wilt worden van racisme dan moet je misschien eens stoppen met het aanhalen van clichés als dat de Palestijnen Israël zo'n beetje met de grond gelijk willen maken. Als je dat wel doet en daar op aangesproken wordt dan moet je niet gaan klagen.
Gebeurtenissen zoals de vondst van de 6 gijzelaars leggen (helaas) juist erg mooi bloot wat de racistische achtergrond van dit conflict is: er zijn de afgelopen maanden zoveel onschuldige burgers gedood door Israëlische bommen waarover nooit zo bericht wordt als deze 6. Sommige mensenlevens worden blijkbaar wat hoger ingeschat dan andere, die wekelijks bij de tientallen of soms zelfs honderden omkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |