Zie: MoreDakka in POL / [AMV] #1087 - Kamala vs Weirdoquote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:43 schreef JAM het volgende:
[..]
Welk plaatje was dat? Is de vraag nu: 'Waren de richtlijnen die het CDC voorschreef tijdens de coronacirsis misinformatie?' Ik wil daar best op ingaan hoor, maar dan moet ik wel even de vraag goed helder hebben.
Misinformatie bewust blijven herhalen dat de leugens als feiten door de geďndoctrineerde massa worden nagepraat is de ultieme uitwerking van propaganda.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik vind de context anders, maar prima als je daar de term propaganda voor wil gebruiken. Is dat dan hetzelfde als 'misinformatie'?
Nee, ik zou dat plaatje niet als misinformatie bestempelen. Dat is (zoals de commentator daar ook zegt) absurd. Dit is gewoon een stomme meme. Kern van misinformatie is ook dat het als waarheid en feit gepresenteerd wordt, of in alle redelijkheid ook zo geďnterpreteerd zou kunnen worden. Dat is hier niet het geval.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zie: MoreDakka in POL / [AMV] #1087 - Kamala vs Weirdo
Uit een draadje:quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zie: MoreDakka in POL / [AMV] #1087 - Kamala vs Weirdo
Dit geeft dus wel precies aan waar ik op doel: je bent het oneens met de 'misinformatie-expert' en ook de Biden overheid. Overigens gaat het voorbeeld over Covid niet zozeer over de informatie die de CDC verspreidt maar de kritiek daarop, dat door de Biden overheid als 'misinformatie' werd aangemerkt. Dus ik neem aan dat enige actie die de overheid zou ondernemen op basis van deze classificaties niet door jou in dank afgenomen zouden worden toch?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:26 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee, ik zou dat plaatje niet als misinformatie bestempelen. Dat is (zoals de commentator daar ook zegt) absurd. Dit is gewoon een stomme meme. Kern van misinformatie is ook dat het als waarheid en feit gepresenteerd wordt, of in alle redelijkheid ook zo geďnterpreteerd zou kunnen worden. Dat is hier niet het geval.
Nee, ik zou de richtlijnen die het CDC voorschreef ten aanzien van het gebruik van mondmaskers ook niet als misinformatie bestempelen. Hoewel daar zeker wat (schijnbare) tegenstrijdigheden inzaten (eerst wel, dan niet, dan weer niet, dan weer wel, etc.) en verwarrend was, is daar een poging gewaagd om tot het verstandigste besluit te komen met de informatie die op dat moment beschikbaar is en deze ook eerlijk naar buiten te brengen. Daar is sprake van voortschrijdend inzicht waarbij men op de momenten zelf ook vrij constant heeft herhaald: 'We weten het niet zeker, er komt steeds nieuwe kennis aan het licht, we denken dat dit misschien helpt, dus daarom gaan we het proberen.', in plaats van een (al dan wel of niet doelbewuste) poging om uit kwaadwillendheid, of om het nastreven van een of ander ander doel dan het bestrijden van de coronapandemie - zoals bijvoorbeeld politiek gewin - valse, misleidende informatie te verspreiden.
Dan alsnog is de term misinformatie zinloos. Statements die makkelijk aan te duiden zijn als foutief zijn gewoon leugens. Het is een leugen dat er op grote schaal fraude zou zijn gepleegd. Het label 'misinformatie' voegt daarbij niets toe.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Misinformatie bewust blijven herhalen dat de leugens als feiten door de geďndoctrineerde massa worden nagepraat is de ultieme uitwerking van propaganda.
Misinformatie een keer geven en daarna er geen bewuste herinnering meer aan hebben maar het ook niet meer herhalen zie ik niet als propaganda.
Dat is dus precies het omgekeerde van wat je zegt, de context van het plaatje is dat Biden geheugenproblemen heeft en het plaatje geeft daar op humoristische (of satirische) wijze commentaar op. Het compleet letterlijk nemen en dan zeggen 'plaatje klopt niet want Biden is niet zó seniel' is just die context negerenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:26 schreef Kijkertje het volgende:
Zoals je ziet worden dit soort plaatjes altijd in een bepaalde context beoordeeld. In dit geval: Biden is seniel (wat een leugen is) en heeft geen idee waar Obama het over heeft. Ze beoordelen niet de 'raw images' wat dan anders beoordeeld kan worden.
Waar dan?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:16 schreef Monolith het volgende:
“Their victimhood is their entire brand” - #JonStewart on the right’s obsession with #cancelculture
Dit doet me ook wel erg denken aan de situatie op Fok. Topic na topic waarin men zich beklaagt over het feit dat zaken die men letterlijk twintig pagina's zegt niet meer gezegd mogen worden. Iets met plaat en kop.
Aannames moest je sowieso maar niet maken. Buiten dat om, kritiek op de informatie die de CDC verspreid heeft is nogal veel en nogal uiteenlopend. Daar zal vast een hele hoop onzin tussen zitten die zeer zeker wel onder het noemertje misinformatie zal vallen. Ik vind het ook lastig te geloven dat alle kritiek op de informatie van het CDC of wat dan ook door Biden als misinformatie is bestempeld. Dat is gewoon niet zo.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit geeft dus wel precies aan waar ik op doel: je bent het oneens met de 'misinformatie-expert' en ook de Biden overheid. Overigens gaat het voorbeeld over Covid niet zozeer over de informatie die de CDC verspreidt maar de kritiek daarop, dat door de Biden overheid als 'misinformatie' werd aangemerkt. Dus ik neem aan dat enige actie die de overheid zou ondernemen op basis van deze classificaties niet door jou in dank afgenomen zouden worden toch?
Dit snap ik ook niet zo. Dat is weldegelijk een verschil. Misinformatie is (om de AIVD er weer even bij te halen) valse of misleidende informatie die niet goed wordt begrepen en wordt verspreid zonder verdere schadelijke bedoelingen, maar overigens wel schadelijk kan zijn. Een leugen kan ook iets simpels zijn als, tsja, dat ik gister pasta heb gegeten. Dat heb ik niet, maar dat heeft verder geen enkele maatschappelijke invloed en die 'informatie' wordt ook niet wijd en zijd verspreid.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:12 schreef MoreDakka het volgende:
Dan alsnog is de term misinformatie zinloos. Statements die makkelijk aan te duiden zijn als foutief zijn gewoon leugens. Het is een leugen dat er op grote schaal fraude zou zijn gepleegd. Het label 'misinformatie' voegt daarbij niets toe.
3D Chess, baby.quote:
Want de mensen - in 3 staten - zijn dan zo slecht geďnformeerd, dat zij op een Kennedy gaan stemmen, want die staat op het formulierquote:
Nonsens. De context van dit plaatje is de theorie versterken dat Biden werkelijk seniel is/dermate (geestelijk) aan het aftakelen is dat hij niet in staat zou zijn zelf te regeren, dat de Democraten dat verborgen hielden en dat Obama aan de touwtjes trekt. Om misinformatie te verspreiden dus waar mensen als @Chivaz bv (en nog wel meer BNW-ers) ook werkelijk in geloven.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is dus precies het omgekeerde van wat je zegt, de context van het plaatje is dat Biden geheugenproblemen heeft en het plaatje geeft daar op humoristische (of satirische) wijze commentaar op. Het compleet letterlijk nemen en dan zeggen 'plaatje klopt niet want Biden is niet zó seniel' is just die context negeren
Maar hij kent ze niet eens!quote:Op donderdag 29 augustus 2024 21:08 schreef Knipoogje het volgende:
Goed artikel van de groene die Trump’s plannen niet bagatelliseert en gewoon de feiten benoemt en correleert.
https://www.groene.nl/artikel/wraak-en-vernietiging
Als Trump wint gaat dit gewoon gebeuren. Het gaat niet “meevallen” of “de soep is niet zo heet…”
Vannacht 3 uur ...quote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:11 schreef AnneX het volgende:
Hoe laat is hét interview? op cnn met de doorgewinterde Dana Bash(?) .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |