Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! In 2022 is in Nederland 1,08 miljard euro via crowdfunding opgehaald. Dat is een groei van 48% ten opzichte van een jaar eerder. Niet eerder werd in een jaar tijd zoveel met crowdfunding gefinancierd.(bron).
Vormen van crowdfunding Er zijn 4 vormen van crowdfunding: • Lening crowdfunding (Crowdfinance) • Aandelen crowdfunding • Schenking / Donatie crowdfunding • Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding
Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinar box3 belastingwetgeving
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nominale en effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
[..] Ik denk eigenlijk dat het niet uitmaakt. Ook de deelnemers van 1a moeten gewoon hun hele inleg voldoen (net als 1b en 2).
Maar pas na een bepaalde datum toch. Tot die tijd hebben ze alleen recht op 2% rente over het bedrag dat ze toegezegd hebben. Dus tot die tijd is het uitstaande bedrag lager en daarmee ook het risico voor hogere schijven lager (voor het gemak ervan uitgaande dat de waarde van het onderpand niet stijgt met de uitbetaling van het bouwdepot).
quote:
Ik denk dat het tov de oude situatie alleen een nadeel is voor de 1a beleggers aangezien die een deel rendement moeten inleveren tgv de huiseigenaar.
Die kunnen het geld tot de betaaldatum ergens anders beleggen en zo "dubbel" rendement op hun investering krijgen.
Het roept bij mij veel "wat als" vragen op, ik kijk de kat even uit de boom. Sowieso is fase 1a met een minimum investeringsbedrag van 25000¤ voor mij niet interessant.
[..] Maar pas na een bepaalde datum toch. Tot die tijd hebben ze alleen recht op 2% rente over het bedrag dat ze toegezegd hebben. Dus tot die tijd is het uitstaande bedrag lager en daarmee ook het risico voor hogere schijven lager (voor het gemak ervan uitgaande dat de waarde van het onderpand niet stijgt met de uitbetaling van het bouwdepot). [..] Die kunnen het geld tot de betaaldatum ergens anders beleggen en zo "dubbel" rendement op hun investering krijgen.
Het roept bij mij veel "wat als" vragen op, ik kijk de kat even uit de boom. Sowieso is fase 1a met een minimum investeringsbedrag van 25000¤ voor mij niet interessant.
Voor die 25.000 kan je ook Indiase boodschappen doen bij CCF.
[..] Maar pas na een bepaalde datum toch. Tot die tijd hebben ze alleen recht op 2% rente over het bedrag dat ze toegezegd hebben. Dus tot die tijd is het uitstaande bedrag lager en daarmee ook het risico voor hogere schijven lager (voor het gemak ervan uitgaande dat de waarde van het onderpand niet stijgt met de uitbetaling van het bouwdepot). [..] Die kunnen het geld tot de betaaldatum ergens anders beleggen en zo "dubbel" rendement op hun investering krijgen.
Je hebt helemaal gelijk. Ik had het pas half gelezen
Voor mij ook niet van toepassing want ik ga geen 25k in een ontwikkelingsproject stoppen. Het vervelende is dat voor de investeerders die hem eventueel mee willen nemen in 1A het wel weer een wedstrijdje kan gaan worden want het gevraagde bedrag van de normale 1A schijf is natuurlijk erg klein.
GVE 25508 perceel Bergeijk , 1.800k , 1e hypo +pandrecht huur + borg 150k De kraan BV Fontexx Cranes en Fontexx Machinery 26jun24 failliet, lening is verstrekt aan de bovenliggende BVs van de bestuurder.
Er staat dat je de rente ontvangt vanaf het moment dat de hypo is gevestigd. Het is mij niet duidelijk wanneer dat precies is, hoeveel tijd tot de opvraagdatum
Wel eens geslapen in Rotterdam omdat het beter ging dan verwacht met poker, maar het is een heel eigenaardig concept. Zal in Amsterdam wel goed aarden vermoed ik.
De ING heeft een openstaande schuld van ¤ 4.246.238,-. Na de financiering van Collin Crowdfund van ¤ 550.000,- bedraagt de Loan-To-Value (LTV: De verhouding tussen het totale leenbedrag en de waarde van het onroerend goed) 85%. Daarnaast geeft de ondernemer een borgstelling af ter hoogte van ¤ 250.000,-.
Tijdens gesprekken met de huidige financiers hebben zij besloten om de bestaande leningen achter te stellen ten opzichte van de financiering van Collin Crowdfund. Om de onderneming verder te helpen met de groei en ontwikkeling.
Beetje op het verkeerde been zetten zo, je denkt toch niet dat de ING zich gaat laten achterstellen, dus het gaat om de rest.
[..] [..] Beetje op het verkeerde been zetten zo, je denkt toch niet dat de ING zich gaat laten achterstellen, dus het gaat om de rest.
"DEN BOSCH - De oude stadsvilla van de Bossche kruideniersfamilie De Gruyter aan de Koningsweg is voor bijna zeven miljoen euro verkocht. Cleverland is de nieuwe eigenaar. Dit Bossche bedrijf betaalde voor zover bekend het hoogste bedrag ooit voor een (voormalige) woning in Den Bosch."
De MW lijkt hiermee wel wat hoger te zijn dan de taxatie, zeker als ernog verbouwd is daarna. (aankoop 2022)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met dit zinnetje: "Kasstroom: In 2023 bedroeg de geconsolideerde omzet ¤ 8.237.000,- met een netto cashflowoverschot van ¤ 109.000,-. Dit is mede ontstaan door een kredietfaciliteit van DebitRoom ter hoogte van ¤ 350.000,-" Heerlijk....
[..] Met dit zinnetje: "Kasstroom: In 2023 bedroeg de geconsolideerde omzet ¤ 8.237.000,- met een netto cashflowoverschot van ¤ 109.000,-. Dit is mede ontstaan door een kredietfaciliteit van DebitRoom ter hoogte van ¤ 350.000,-" Heerlijk....
[..] Reviews op Google zijn anders niet geweldig. Krijg er niet direct trek van... Heb je persoonlijke ervaringen?
Nee, ben niet zo van all you can eat, dus nooit geweest. Zeg het ook wat verkeerd: mijn vriendin woont er praktisch naast, maar die weegt 54 kilo dus daar is het concept ook niet heel interessant voor.
Ik heb het ook even aan GVE laten weten. Geven aan dat er geen betalingsachterstand is, maar wel even verder te gaan kijken. Lijkt dus dat ze er nog niks mee hebben gedaan. Er staat nog een groot deel van de lening open, dus ik zou toch wat actie verwachten van GVE om eventuele risico's te beperken. Dit kan aan mij liggen.
Na zes branden in één nacht heeft horecamagnaat ‘sterk vermoeden’ wie erachter zit Restauranteigenaar René Bogaart maakt zich grote zorgen. Twee keer in één maand is er brand gesticht bij zijn terras op het Stationsplein in Delft. Naast nog vele andere brandjes in de buurt. Hij vermoedt dat dezelfde persoon erachter zit. ,,Deze meneer moet geholpen worden.”
Op woensdag 28 augustus 2024 13:50 schreef Tjalala het volgende: Na zes branden in één nacht heeft horecamagnaat ‘sterk vermoeden’ wie erachter zit Restauranteigenaar René Bogaart maakt zich grote zorgen. Twee keer in één maand is er brand gesticht bij zijn terras op het Stationsplein in Delft. Naast nog vele andere brandjes in de buurt. Hij vermoedt dat dezelfde persoon erachter zit. ,,Deze meneer moet geholpen worden.”
[..] Nog niet eerder zo'n slechte reviews gezien. Smerig. Om ziek te worden. Mieren lopen over tafel........
Reviews zijn heel wisselend. Zo zie ik ook veel positieve reviews. Maar inderdaad ook best wat negatieve reviews over de kwaliteit van het eten. En van de negatieve reviews gaan er veel ook over de hoge prijzen, over de (otbrekende) sfeer en dat het personeel niet vriendelijk is (of geen of slecht Nederlands spreekt).
Zelf ben ik geen fan van dit soort all you can eat wok restaurants, maar ze zijn altijd druk bezocht. Ik heb mijn automatisch bevestigen in ieder geval bevestigd, ook omdat met dit nieuwe project de eerdere lening waar ik in zit vervroegd wordt afgelost.
[..] Reviews zijn heel wisselend. Zo zie ik ook veel positieve reviews. Maar inderdaad ook best wat negatieve reviews over de kwaliteit van het eten. En van de negatieve reviews gaan er veel ook over de hoge prijzen, over de (otbrekende) sfeer en dat het personeel niet vriendelijk is (of geen of slecht Nederlands spreekt).
Zelf ben ik geen fan van dit soort all you can eat wok restaurants, maar ze zijn altijd druk bezocht. Ik heb mijn automatisch bevestigen in ieder geval bevestigd, ook omdat met dit nieuwe project de eerdere lening waar ik in zit vervroegd wordt afgelost.
Ik laat deze lopen. Ben ook geen fan van all you can eat en in combinatie met de wisselende reviews laat ik hem voor een ander.
[..] Ik laat deze lopen. Ben ook geen fan van all you can eat en in combinatie met de wisselende reviews laat ik hem voor een ander.
Nog even gemaild met HCN:
Dank voor uw email en betrokkenheid. Uiteraard kijken wij ook naar reviews. Elke negatieve review is er een te veel. Helaas. Echter….kennen wij de exploitatie zelf ook. Een exploitatie met 20 couverts die dergelijke aantallen negatieve reviews heeft beoordelen wij anders dan een exploitatie met deze omvang. Het is in deze verhoudingsgewijs. 2 tegenvallende reviews op een gastenaantal van zeg 2.000 (slechts een voorbeeld) kan visueel veel lijken. Procentueel zou een exploitatie met 2 negatieve reviews en 20 couverts aanzienlijk slechter scoren. In dit specifieke segment is het waarmaken van ieders eigen specifieke wensen en verwachtingen altijd lastig.
Wij kijken ook naar bedrijfseconomische prestaties en track record. Cijfers geven een goed beeld van de kwaliteit van de exploitatie in de breedste zin van het woord. Investeringstechnisch bezien hoeft het ook niet te betekenen dat een onderneming met uitsluitend positieve reviews een goede investering betreft….
Nogmaals dank voor uw betrokkenheid. Dat wordt zeker gewaardeerd.
Dank voor uw email en betrokkenheid. Uiteraard kijken wij ook naar reviews. Elke negatieve review is er een te veel. Helaas. Echter….kennen wij de exploitatie zelf ook. Een exploitatie met 20 couverts die dergelijke aantallen negatieve reviews heeft beoordelen wij anders dan een exploitatie met deze omvang. Het is in deze verhoudingsgewijs. 2 tegenvallende reviews op een gastenaantal van zeg 2.000 (slechts een voorbeeld) kan visueel veel lijken. Procentueel zou een exploitatie met 2 negatieve reviews en 20 couverts aanzienlijk slechter scoren. In dit specifieke segment is het waarmaken van ieders eigen specifieke wensen en verwachtingen altijd lastig.
Wij kijken ook naar bedrijfseconomische prestaties en track record. Cijfers geven een goed beeld van de kwaliteit van de exploitatie in de breedste zin van het woord. Investeringstechnisch bezien hoeft het ook niet te betekenen dat een onderneming met uitsluitend positieve reviews een goede investering betreft….
ik mis ook de EBI informatie. Jaarrekeningen en P&L's van afgelopen jaar. Als ik naar de jaarrekening 2022 kijk, dan zie ik een negatief eigen vermogen van een half miljoen. Gebrek aan informatie, behoorlijk negatief eigen vermogen en slechte reviews is voor mij een reden om mijn vaste investering niet te bevestigen.
Precies dezelfde reactie ontvangen, dus die staat al standaard klaar blijkbaar.
[..] Ik laat deze lopen. Ben ook geen fan van all you can eat en in combinatie met de wisselende reviews laat ik hem voor een ander.
Ieder maakt zijn of haar eigen overwegingen om wel of niet te investeren. Ik zit in deel 2 van de eerdere financiering en ze hebben altijd netjes betaald, nu al iets meer dan de helft afgelost. En t.o.v. de eerdere leningen is de zekerheid beter, nu ook een 2e hypotheek, ook al is die niet geheel dekkend. Ik durf hem wel aan.
U heeft geïnvesteerd in de investeringskans van De heer K. Blaauw 2. 26 augustus jl. is de crowdfunding van De heer K. Blaauw 2 live gegaan. Dit heeft nog niet geleid tot een volledige funding van het streefbedrag. We zijn daarop in overleg gegaan met de klant. De klant wil graag dat de crowdfunding succesvol kan worden afgesloten en daarom kunnen we de volgende wijzigingen aankondigen:
De rente wordt verhoogd van 7,5% naar 8,0%; De looptijd wordt verkort van 60 maanden naar 48 maanden. De slottermijn blijft ¤ 650.000,-, waardoor de maandelijkse aflossing iets toeneemt.
[..] Precies dezelfde reactie ontvangen, dus die staat al standaard klaar blijkbaar.
En er staat veel logica in. Als je dagelijks grote aantallen gasten ontvangt zullen er altijd wel wat klagers zijn. Sowieso zijn er ook mensen die nóóit tevreden zijn.
De financiering wordt verstrekt voor de herfinanciering en afbouw van een voormalige schuur naar een vrijstaande woning van 344 m2, inclusief een stuk grond van ruim 11.000 m2 in Winterswijk. De vergunning is reeds afgegeven. De verbouwing is in een gevorderd stadium waarbij de verwachte oplevering over circa 4 maanden is. Exit zal plaatsvinden middels verkoop van de woning.
[..] Reactie van GVE op gemiste niet-wallet betalingen: "Vanwege een technische storing in onze applicatie is het mogelijk dat de laatste verzamelbetalingen van niet-wallet projecten niet zijn overgemaakt. We zijn druk bezig om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Zodra de storing is verholpen, laten we u dit meteen weten. Bedankt voor uw geduld en begrip.".
Vandaag een nabetaling aangekondigt van 1 gemist project. maar nog niet van alle gemiste betalingen van 6-aug...
Want als ik inlog krijg ik nog steeds deze melding te zien bij de updates en geen update dat het is opgelost...
Op woensdag 28 augustus 2024 17:02 schreef nostra het volgende: U heeft geïnvesteerd in de investeringskans van De heer K. Blaauw 2. 26 augustus jl. is de crowdfunding van De heer K. Blaauw 2 live gegaan. Dit heeft nog niet geleid tot een volledige funding van het streefbedrag. We zijn daarop in overleg gegaan met de klant. De klant wil graag dat de crowdfunding succesvol kan worden afgesloten en daarom kunnen we de volgende wijzigingen aankondigen:
De rente wordt verhoogd van 7,5% naar 8,0%; De looptijd wordt verkort van 60 maanden naar 48 maanden. De slottermijn blijft ¤ 650.000,-, waardoor de maandelijkse aflossing iets toeneemt.
Het heeft nog niet het gewenste sprinteffect opgeleverd/
[..] Het heeft nog niet het gewenste sprinteffect opgeleverd/
Dat is vaak zo.
Als het momentum eenmaal verloren is omdat een project met te slechte voorwaarden is gepresenteerd (vaak een te lage rente) is het altijd moeilijk om de boel weer vlot te trekken.
GvE heeft hier ook zo’n handje van.
Nou ja, uiteindelijk zal hij in dit geval wel volkomen.
Als het momentum eenmaal verloren is omdat een project met te slechte voorwaarden is gepresenteerd (vaak een te lage rente) is het altijd moeilijk om de boel weer vlot te trekken.
PR8 bij Collin moeten ze ook iets mee...
En hier zal een half procent niet helpen verwacht ik.
Samenvattend vind ik het ik het maar matig.
Afloscapaciteit: Ruim voldoende Solvabiliteit: Matig Zekerheden: Goed Overall: Ruim voldoende
[..] Ik heb het ook even aan GVE laten weten. Geven aan dat er geen betalingsachterstand is, maar wel even verder te gaan kijken. Lijkt dus dat ze er nog niks mee hebben gedaan. Er staat nog een groot deel van de lening open, dus ik zou toch wat actie verwachten van GVE om eventuele risico's te beperken. Dit kan aan mij liggen.
Denk dat ze het niet wisten, de failliete BV's zijn geen leningnemer , de termijnen zijn tot op heden keurig voldaan. door de hld's maar eea kan natuurlijk wel problemen gaan opleveren daar de failliete BV's geen huur meer betalen aan de hld's van Harold A. Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat de huur ook formeel is opgezegd. . Dus kun je op termijn ¤ gedoe verwachten. denk dat het wise is van GVE dat ze Harold A contacteren om evt gezamenlijk een PvA te bepalen. Altijd beter dan gedoe straks.
Curanda huurt (deels) samen met haar zustervennootschap Fontexx Cranes and Access B.V. de kantoorruimte en andere bedrijfsruimte, gelegen te Bergeijk, aan de Industrieweg nr. 20 van Treehill B.V. Inmiddels heeft Treehill B.V. de huur van deze gebouwen en het door Fontexx Machinery B.V. van Treehill B.V. gehuurde buitenterrein opgezegd tegen 25 september 2024 althans tegen 30 september 2024. In deze gebouwen en op het buitenterrein staan nog diverse (onderdelen van) torenkranen en aanverwante machines. 18-07-2024 1
[ Bericht 10% gewijzigd door peterc op 29-08-2024 12:23:46 ]
De financiering wordt verstrekt voor de herfinanciering en afbouw van een voormalige schuur naar een vrijstaande woning van 344 m2, inclusief een stuk grond van ruim 11.000 m2 in Winterswijk. De vergunning is reeds afgegeven. De verbouwing is in een gevorderd stadium waarbij de verwachte oplevering over circa 4 maanden is. Exit zal plaatsvinden middels verkoop van de woning.