Gave fotoquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 15:56 schreef Blues het volgende:
Ik deed dus een wandeling in het bos bij Driehuis en daar zwom een walvis.
Echt waar![]()
[ link | afbeelding ]
Ja, dat probeer ik ook zekerquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 15:48 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
dat is dan weer een stuk minder
hopelijk snel weer over
(en anders proberen in ieder geval af en toe wat leuks te blijven doen.. wordt het niet beter van maar heb je wel iets om naar uit te kijken)
Van dat laatste zou ik maar niet zo zeker zijnquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:11 schreef Uhmmpie het volgende:
gave foto @:blues <3
ineens is het 16 uur geweest en smeren alle collega's hem
ik ga ook eens kijken of ik een rustige trein kan claimen
en aldaar eens kijken of het lukt om een stukje terug te lezen.. want er is bij jullie vast niet zo veel gebeurd als bij ons
Volgens mij kan jij inderdaad ook wel een knuffel gebruikenquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:11 schreef Uhmmpie het volgende:
gave foto @:blues <3
ineens is het 16 uur geweest en smeren alle collega's hem
ik ga ook eens kijken of ik een rustige trein kan claimen
en aldaar eens kijken of het lukt om een stukje terug te lezen.. want er is bij jullie vast niet zo veel gebeurd als bij ons
Ik dacht ook alquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Van dat laatste zou ik maar niet zo zeker zijn
Uh.. ik wilde dus typen: “NET zoveel” 🫣🫣🫣quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Van dat laatste zou ik maar niet zo zeker zijn
Wij hebben als knuffel aan zelf… nu 3 kippen rondscharrelen sinds het weekend.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Volgens mij kan jij inderdaad ook wel een knuffel gebruiken![]()
Maar ook hier in het topic is er wel aardig wat gebeurd.
Prachtigquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 15:56 schreef Blues het volgende:
Ik deed dus een wandeling in het bos bij Driehuis en daar zwom een walvis.
Echt waar![]()
[ link | afbeelding ]
Jullie hebben volgens mij wel een heerlijk plekjequote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:45 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Wij hebben als knuffel aan zelf… nu 3 kippen rondscharrelen sinds het weekend.
En sinds vandaag hangt er ook een camera voor de ren
Dus ik kan heel de dag.. gluren
Verder zal het nog wel even shit blijven vrees ik.
Och, had dat even gezegd, ik heb nog zo’n kap. Elin was ook zo slim.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 17:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Jullie hebben volgens mij wel een heerlijk plekje
@:Kaatje1 dankjewel
Onze katten hebben voerbakken die open gaan op chip, aangezien ze allebei ander dieetvoer hebben. Nu heeft er eentje ontdekt hoe hij vanaf de achterkant toch eten kan jatten. Nu dus maar een extra kap besteld, hopelijk leert hij het dan ook weer af om zijn broer tijdens het eten lastig te vallen.
Ahh jammer! Ik denk dat dit er misschien ook iets mee te maken had waarom de bak vorige week openstond. Terwijl dat eigenlijk niet moet kunnen....quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 17:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Och, had dat even gezegd, ik heb nog zo’n kap. Elin was ook zo slim.
Drinken geeft dan altijd wel bijzondere situatiesquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Euh. Na 4 uur is de verdoving in mijn mond nog steeds niet uitgewerktIk heb honger. Druiven, brie en winegums lukken net. Drinken gaat er gedeeltelijk naast. Ik denk dat ik even een alternatief plan voor het avondeten moet verzinnen.
Da’s goed mogelijk, dat de niet “eigenaar “ het sluiten heeft tegengehoudenquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ahh jammer! Ik denk dat dit er misschien ook iets mee te maken had waarom de bak vorige week openstond. Terwijl dat eigenlijk niet moet kunnen....
Ik kan me niet herinneren wanneer dit voor het laatst zo lang heeft geduurdquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Drinken geeft dan altijd wel bijzondere situaties
Hopelijk is het snel uitgewerkt en kan je nog echt wat eten.
Lang leve het als applicatie eigenaar niet tijdig en adequaat uitvoeren van Lifecycle Management op maatwerk!quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:13 schreef borisz het volgende:
Te mooi weer om te schelden... Maar ICT-boer 1. Weet niet wat ze hebben gedaan, maar de systemen doen het steeds slechter.
We hadden al gezegd dat we daar weg zouden gaan.
Probleem: Systeem is zo houwtje touwtje dat alleen de originele bouwer het snapt. Nu moet er iets in worden gebouwd wat heel simpel lijkt. Maar dat kunnen ze dus niet want ze snappen het niet en willen het dus niet snappen.
We zijn inmiddels door een overname en faillissement twee partijen verder. Dat helpt ook niet.
Nou allemaal prima, maar nu lijken ook bestaande koppelingen (ten dele) uit te vallen.
Ohja het probleem is ook vooral ze communiceren niet. Handelen tickets slecht af.
We zijn al gestart met een nieuw systeem en minder handgemaakt, maar nu gaan we wrs toch ook dit tijdelijk bij onze andere ICT-boeren onder brengen die iig de bouw hebben meegemaakt. En met het nieuwe systeem mag ik de kar trekken dus dat is wel leuk om te doen.
Zo en nu Surinaamse aardappel/sperziebonensoep. (Marley Spoon)
Ah ja, ik koop brood, kaas en vlees elders maar met groente, fruit, zuivel en de rest komen we wel drie keer aan de drempelquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:clubsoda, ik kan wel redenen verzinnen voor het niet laten bezorgen van eten:
- ik kom nauwelijks aan het minimale bestelbedrag van ¤ 50,00*. Ik ben elke week aan het aanvullen met handzeep, vuilniszakken, augurken.
- Via de bezorgdienst kan ik geen Sodastream patronen ruilen.
- Via de bezorgdienst kan ik geen handdoeken uit de actie kopen.
- Geen kortingsstickers![]()
- Bij de Aldi hebben ze fijnere bananen en babyromaine.
Oh en ik vind boodschappen doen eigenlijk wel leuk ook. Ik zal blij zijn als mijn handen het weer doen.
*Boodschappen voor 2 personen, zonder groente, fruit, vlees, eieren, broodkaas en A-merken, dierenproducten, schoonmaakspul of cosmetica.
quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:52 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb gewoon een middelbareschoolganger in huis, met boeken en een rooster![]()
die overigens een stuk minder bewerkelijk is dan de terrordreumes, meine Güte
Katten, wat zijn ze toch leukquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s goed mogelijk, dat de niet “eigenaar “ het sluiten heeft tegengehouden
En is het gelukt?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren wanneer dit voor het laatst zo lang heeft geduurd![]()
Ik heb opdracht gegeven tot het kopen van een kant en klare pasta. Dat moet hopelijk wel lukken.
Zeker gelukt. Mijn mond doet weer normaal. Of inmiddels een beetje pijn maar dat is normaal na een verdoving bij mij.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 20:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Katten, wat zijn ze toch leuk
[..]
En is het gelukt?
@:Tele6 ik ga voor je duimen.
Ja. Bijzonder ook.quote:
Nee, gaat niet beter. Donderdag naar de orthopeed. Ik ben benieuwd wat daar de bevindingen en oplossingen zijn.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 21:17 schreef Blues het volgende:
Fijn @:Lucky_Strike nu je handen nog. Gaat t al beter?
Goed dat je gesproken hebtquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 21:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja. Bijzonder ook.
Moeilijke tekst geschreven, en uit mijn strot weten te wurgen.
Enorm veel heel erg lekker eten gemaakt, en behoorlijk passend geschat qua volume op 45ish man/vrouw/kind.
En nu net thuis 'geland', op uitdrukkelijk verzoek van mijn moeder mezelf ook wat rust gunnend, ipv de hele week daar te blijven en dan boem-pats weer aan het werk
Klinkt heerlijk en hoop dat het een keuze uit vrije wil van je man ipv keuze vanuit ellendigheid isquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 22:59 schreef sigme het volgende:
Mijn lief heeft vandaag de baas gebeld dat het tijd is voor de VUT. Per 1 november. 57 is best een mooie leeftijd om te stoppen met werken, nietwaar?
Het is erg grappig om het verschil in reactie daarop te zien tussen mijn familie en die van liefste. Mijn familieleden hebben als eerste directe reactie een heel positieve opmerking, die van liefste monkelen en sputteren
Heerlijk toch als dat kan.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 22:59 schreef sigme het volgende:
Mijn lief heeft vandaag de baas gebeld dat het tijd is voor de VUT. Per 1 november. 57 is best een mooie leeftijd om te stoppen met werken, nietwaar?
Het is erg grappig om het verschil in reactie daarop te zien tussen mijn familie en die van liefste. Mijn familieleden hebben als eerste directe reactie een heel positieve opmerking, die van liefste monkelen en sputteren
En ze hebben er lekker helemaal niks mee te makenquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 22:59 schreef sigme het volgende:
laatst in rotterdam 2 van die dingen op elkaar gereden... 3 mensen in het ziekenhuis.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 09:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Duimen aan voor @:tele6
Ik kijk goed uit hoor @:uhmmpie vind het enge dingen en zie ook vaak bijna ongelukken gebeuren. Waarom je je kind, dat letterlijk te klein is om erop te komen zo’n ding geeft snap ik niet. Kind komt toch ook een stoplicht tegen hoe moet dat dan?
Wat heerlijk voor lief @:sigme En dan kunnen bedenken “ik heb nu wel eens zin om een paar dagen te werken”.
Ah zo!quote:Op woensdag 28 augustus 2024 08:20 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
[ afbeelding ]
@:molo VUT als regeling bestaat niet meer, liefste treedt gewoon vervroegd uit. Lees: neemt ontslag.
Misschien volgend zomer / komende jaren af en toe nog wel wat invallen als we tijd over hebben / sociale contacten tekort komen / extra geld willen. Maar we vinden dat we moeten zouden kunnen leven van mijn inkomsten en ik ben nog niet aan stoppen toe.
@:blues het is wel familie waar we ook veel van houden enzo hoor, en ze zijn ook gewoon echt betrokken, ze hebben alleen wat last van protestants arbeidsethos (ook al zijn ze vrijwel allemaal op jonge leeftijd van het geloof gevallen). In mijn familie heeft nog nooit iemand last gehad van arbeidsethos
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Daar hoor je zat mensen over. Als je ouder wordt wordt niet alleen je lijf ouder en strammer maar ook je brein.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 09:36 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
laatst in rotterdam 2 van die dingen op elkaar gereden... 3 mensen in het ziekenhuis.
en dat waren nog gewoon volwassenen (nouja achter het stuur dan... er zat ook een kind achterop).
kennelijk liep er een voetganger op het fietspad en konden de fatbikes elkaar niet meer ontwijken.
Je ziet ze hier niet zo heel veel gelukkig
Wel veel oudere mensen op elektrische fietsen. Wat aan de ene kant natuurlijk super is.
maar ze zijn vaak toch niet zo zeker van zichzelf en rijden dan toch gewoon zo hard mogelijk.
(en dan natuurlijk onwijze stress als er een keer uitgeweken moet worden.. want regelmatig gebeurd want ze doen hier in het buitengebied niet echt aan stoepen dus er lopen regelmatig voetgangers lopen langs de weg)
Is ook niet echt een heel veilig verhaal en die mensen gaan ook gewoon heel hard.
daar hoor je dan weer niemand over
mja hier weleens discussie gehad met een oudere dame die bang was dat ze voor onze hond moest uitwijken.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 09:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Als elektrische fietser (en dat al zeker 20 jaar) verbaas ik me daar ook over. Voor mij is het echt trapondersteuning zodat ik kan fietsen (en in het verleden langer kan volhouden) maar ik heb nooit de ambitie gehad om constant 25 km per uur te fietsen. Ja ik ben wel snel (en veel sneller) dan op een normale fiets maar die 25 haal ik alleen met of wind in de rug of heuveltje af.
jij bent ook iets jonger van lijf en geest op zichquote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja, dan ben je niet zeker van jezelf op de fiets. Dat ben ik wel, ik weet niet anders dan fietsen op zo’n ding. Daarbij zie ik niet heel goed in de verte dus zie ik (of denk ik) een obstakel in de verte dan rij ik al langzamer.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)e-okinawa-en-ikiaria
Pcies dat.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 08:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Op je 57e met pensioen, wat geweldig
Wat goed man.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 11:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Pcies dat.
Behalve dan dat ik van zins ben te proberen het nog een beetje eerder te maken. Mag mrs V lekker het gezinsinkomen op peil houden.
Jij zit ook weer aan een andere kant van het spectrum inderdaad. Aftellen inderdaad.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 11:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Nog zo’n 4 jaar op een houtje bijten
Toi toi toi!quote:Op woensdag 28 augustus 2024 12:57 schreef Tele6 het volgende:
* Tele6 zit in een TRAM
Als ik de hele sollicitatie verkloot, heb ik in ieder geval in een tram gezeten.
Kruytquote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:15 schreef vlindertje89 het volgende:
Ohh, is dit de sollicitatie in mijn stad? Welk gebouw moet je heen?
Als je naar de campus buiten het centrum moet dan kun je daar ook heerlijk wandelen! Mocht je aan het eind van het hele programma even je hoofd leeg willen maken
Hoi!quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:15 schreef Tuindier het volgende:
Kruytgebouw
Daar heb ik ook nog heel wat jaartjes rondgelopen. Tevens hoi. Full time werken kost best veel tijd
.
😂quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:35 schreef AnneX het volgende:
[..]
😂
Klinkt al vast goed @:Tele6 wij wachten af…
Lekker gewerkt in de Bieb, vanmiddag best warm.
MnX kwam langs Culemborg op weg naar elders. En ging toen ook even langs de begraafplaats van sch.moeder / ouders op haar 107e geboortedag. Het zag er prachtig uit.Die heer wil alles tot moes hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
B woonde er ehhhh... 2015-2017 of zo? Ik ben er niet supervaak geweest want 't was pas 2018 aanquote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:40 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 klinkt goed!
Wanneer woonde B er? Ergens in de periode 2011-2017? En wanneer volgde jij bij het sportcentrum daar je trainersopleiding? Ik heb vier jaar gehockeyd op het complex van het sportcentrum en zes jaar daar gewoondkomt wel dichtbij zo, haha!
Ha, dan hebben we er een tijdje tegelijk gewoond. Wel benieuwd welk gebouw hij woonde dan (mag ook in dm hoor). Ik ging er in de zomer van 2017 weg. In 2023 was ik ook al een tijdje bij de hockeyclub daar wegquote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
B woonde er ehhhh... 2015-2017 of zo? Ik ben er niet supervaak geweest want 't was pas 2018 aan![]()
Trainersopleiding was lente-zomer 2023 op de hindernisbaan.
Én vergeet niet, je woonde ooit in mijn straat!! Dat is nog veel dichterbijquote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:49 schreef Vanyel het volgende:
Jongons ik studeerde daar voor én na de eeuwwisseling. Nu voel ik me ook heel dichtbij
Met de uitwisseling paar week terug werd door een stroomstoring het brandalarm geactiveerd waardoor er ineens 3 brandweerwagens stonden.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 19:19 schreef fietsie het volgende:
Ik zwaaide vandaag keihard naar @:Lonaa en toen zwaaide ik naar de verkeerde auto...
Hehehe grinquote:Op woensdag 28 augustus 2024 19:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met de uitwisseling paar week terug werd door een stroomstoring het brandalarm geactiveerd waardoor er ineens 3 brandweerwagens stonden.
Ik dacht een van de brandweermannen de volgende ochtend tegen te komen bij de bakker. Toen die zei "tot ziens" zei ik "liever niet" en hij me raar aan keek, bleek bij navraag heeft hij geen brandweerman te zijnoeps
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 28 augustus 2024 20:14 schreef AnneX het volgende:
Afgezien van gedachtengoed en politiek…wat klopt er nog meer niet aan de vrouw?
Daar kan ik geen vinger opleggen. Het nauwelijks verzorgde uiterlijk, de blik, de lege ogen, de attitude, de kleding…wie het weet, maak mij wijzer.En toch vind ik dat je nooit op uiterlijk af mag gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toevallig heb ik dit weekend precies zo’n foto van iemand gemaakt.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 20:21 schreef Blues het volgende:
[..]
En toch vind ik dat je nooit op uiterlijk af mag gaan.
Ok. Ws. versterkt het uiterlijk mijn weerzin tegen de opvattingen van de vrouw.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 20:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Dus een momentopname.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 20:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Toevallig heb ik dit weekend precies zo’n foto van iemand gemaakt.
Wat ik dan doe: foto van zo’n ongelukkig moment, waarop je precies tussen twee gezichtsuitdrukkingen in zit, verwijderen ipv door te verkopen. Niet dat iemand een cent zou geven voor mijn plaatjes, maar het gaat om het idee.
Laten we ajb vooral naar de inhoud (of afwezigheid van, of oneens zijn met) blijven kijken.
Nee nee neequote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Én vergeet niet, je woonde ooit in mijn straat!! Dat is nog veel dichterbij
Ik werd vroeger vaak gevraagd om de niet officiële foto’s tijdens conferenties te maken. Toen ook geleerd, nooit mensen etend fotograferen, da’s nooit charmantquote:Op woensdag 28 augustus 2024 20:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Toevallig heb ik dit weekend precies zo’n foto van iemand gemaakt.
Wat ik dan doe: foto van zo’n ongelukkig moment, waarop je precies tussen twee gezichtsuitdrukkingen in zit, verwijderen ipv door te verkopen. Niet dat iemand een cent zou geven voor mijn plaatjes, maar het gaat om het idee.
Laten we ajb vooral naar de inhoud (of afwezigheid van, of oneens zijn met) blijven kijken.
Eens.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 20:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Goed gevoelquote:Op woensdag 28 augustus 2024 21:39 schreef fietsie het volgende:
Ik krijg nu nog steeds berichtjes van familieleden over het eten na het afscheid, dat is toch wel fijn.
Dat mensen naast bedroefd te zjn, toch ook iets prettigs hebben ervaren.
Wat fijn dat jullie met een liefdevolle groep afscheid heb genomen en hopelijk heb je nu een paar dagen om voor je zelf te zorgenquote:Op woensdag 28 augustus 2024 21:39 schreef fietsie het volgende:
Ik krijg nu nog steeds berichtjes van familieleden over het eten na het afscheid, dat is toch wel fijn.
Dat mensen naast bedroefd te zjn, toch ook iets prettigs hebben ervaren.
Vooruit, daar wil ik je wel gelijk in gevenquote:Op woensdag 28 augustus 2024 20:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee nee nee
Jij woont in míj́n straat!
Volgens mij niet. Ik kan het me niet herinneren in elk geval, dus spam vooral!!quote:Op woensdag 28 augustus 2024 22:09 schreef fietsie het volgende:
Had ik hier eigenlijk de BBQ - gerechten al gespamd ? (Ik heb dus wel echt een geheugen als een zeef op het moment voor items op de todo list, items die al gedaan zijn of items die nog moet.
Op -inhoud- gaat het vaak wel goed.
SPOILER: Tijdens het samenzijnOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Na de wandeling door het natuurgebied naar mijn moeders huis/tuinOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Het buffet voor 45 manOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VegaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FODMAPOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles wat voorgegaard moest worden is via de Instant Pot gegaan; de hele schouders bv in een koekenpan gebruind, en dan 55 minuten op druk, en dan 10 minuten natural release gevolgd door 15 minuten pulse relase.
De prep, inkopen en het bereiden waren binnen 24 rond, klaar, af, vacuum getrokken en deels ingevroren en klaar voor gekoeld transport, samen met 2 BBQ's, een digitale piano, kleding voor een kleine week, en 3 personen
[ Bericht 4% gewijzigd door fietsie op 28-08-2024 22:58:57 ]Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?![]()
Wat een werk, maar ook wat een eer van je werk.
Zo mooi dat je dat kon doenWe have far more in common than that which devides us..![]()
Overigens overleed mijn vacumeermachine tijdens de aller aller laatste verpakking.
Grendel van het deksel brak af, en met handmatig aandrukken bleek dat ook de pomp het had opgegeven..
Daarover postte ik al eerder een gedicht.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?![]()
Geen idee of die al in Nederland te koop is en ook geen idee wat hij kost, maar foodsaver heeft nu een hele mooie, die ook goed met vochtige producten isquote:Op woensdag 28 augustus 2024 22:57 schreef fietsie het volgende:
Overigens overleed mijn vacumeermachine tijdens de aller aller laatste verpakking.
Grendel van het deksel brak af, en met handmatig aandrukken bleek dat ook de pomp het had opgegeven..
Daarover postte ik al eerder een gedicht.We have far more in common than that which devides us..![]()
Ik studeerde ook. Wel ergens anders, maar toch; het komt wel heel dichtbij nu!quote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:49 schreef Vanyel het volgende:
Jongons ik studeerde daar voor én na de eeuwwisseling. Nu voel ik me ook heel dichtbij![]()
![]()
Mogguh. Vroeg wakker (5:00) en kon niet slapen. Dan maar op de fiets naar werk, rond 6:30 beginnen. Straks om 16u thuis en ruim 35km gefietst.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
mooi fietsen!![]()
ik heb vandaag sollicitatie gesprek EN een Pitchtraning ( waar de al wel een pitch voor voorbereid hebben..) . Sol gesprek gelukkig wel in het engels, pitch training in de lokale taal..![]()
tevens komen mijn ouders vanmiddag hier aan, en gaf de gras machine het gister op, de motor zit niet meeer vast aan het frameer moet alleen nog wel een stukkie (100m2) gesnooeid worden)
gaatt vast goed komen
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje![]()
Lekkerquote:Op donderdag 29 augustus 2024 06:04 schreef derLudolf het volgende:
Mogguh. Vroeg wakker (5:00) en kon niet slapen. Dan maar op de fiets naar werk, rond 6:30 beginnen. Straks om 16u thuis en ruim 35km gefietst.
[ afbeelding ]
Ik stond om 5u ook even buiten maar ging weer terug naar bed en sliep tot 7u.
Schattige hond lei toen z'n kop in mijn bed.
Het is een mooie ochtend
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt![]()
@fietsie wat een goed verhaal. En mooi als je weet hoe rituelen en behoeftes/gewoonte zijn, wie welke, waar de essentiele verschillen liggen en waar een met ander te verbinden is
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt![]()
Zo gaat men hier in verweer tegen het verwijderen van bomen... die al weg zijn dus.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:58 schreef Blues het volgende:
En wij liggen hier in een deuk.
Nooit een snoeivergunning voor reuzenboom aangevraagd die afgelopen voorjaar vakkundig (flink) gesnoeid is, dat staat nl nergens.
Maar ten tijde van snoei waren er gemeentewerkers op de hoek bezig.
Die hebben geklikt en kwam gemeente medewerker aan de deur...
Nu in de gemeente-besluiten een achteraf verleende vergunning voor snoei(door wie dan?)
Met mogelijkheid tot bezwaar.
Ja want de takken hebben wij bewaard die kunnen er weer terug aan![]()
Wel in de hoop dat er nieuwe bomen voor terugkomen overigens.. maar die statige reuzen.. dat gaat gewoon heel veel jaar duren weer.
Hier ook heerlijk weer buiten... vriendlief had wel liefjes de kippen los gelaten maar dacht dat ik wel graag zou willen voeren... (klopt.. alleen ging ik er vanuit dat hij dat al had gedaan)
Dus ik stond in mn pyjama om half 8 buiten gezellig te keuvelen met een stel kippen <3
Plus onze haan blijkt toch wel te kunnen kraaien... en het was ook duidelijk geen beginner.
Misschien moest hij gewoon even wennen
Rond 7 uur... te overzien als je niet midden in een woonwijk woont denk ik
zo nog maar even bakkie koffie doen buiten...
dit weer mag het van mij de hele dag blijven <3![]()
Dag Uhmmpie … je bent weer boven water! Met kippen en eieren! En een haan!
Inmiddels belde één stratenmaker af , die is met pensioen. En diegene beval de andere jonge man aan, die vanmiddag komt kijken naar de klus.![]()
Spannendquote:Op donderdag 29 augustus 2024 09:35 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen, zometeen een interessant gesprek voor de brouwerij.
Kan er een tip van de sluier?ik moet verrassend weinig
Foto van je kippen!quote:Op donderdag 29 augustus 2024 09:11 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Zo gaat men hier in verweer tegen het verwijderen van bomen... die al weg zijn dus.
Wel in de hoop dat er nieuwe bomen voor terugkomen overigens.. maar die statige reuzen.. dat gaat gewoon heel veel jaar duren weer.
Hier ook heerlijk weer buiten... vriendlief had wel liefjes de kippen los gelaten maar dacht dat ik wel graag zou willen voeren... (klopt.. alleen ging ik er vanuit dat hij dat al had gedaan)
Dus ik stond in mn pyjama om half 8 buiten gezellig te keuvelen met een stel kippen <3
Plus onze haan blijkt toch wel te kunnen kraaien... en het was ook duidelijk geen beginner.
Misschien moest hij gewoon even wennen
Rond 7 uur... te overzien als je niet midden in een woonwijk woont denk ik
zo nog maar even bakkie koffie doen buiten...
dit weer mag het van mij de hele dag blijven <3
Is je haan nog jong? dan komt het nu misschien nog, want normaal gesproken gaan die wel gewoon lekker tekeer met zonsopgang
Hier geen haan, wel kipjes![]()
![]()
Is jullie samenwerk bier al klaar?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 09:35 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen, zometeen een interessant gesprek voor de brouwerij.
Wij komen van het weekend misschien naar Boxmeer.![]()
![]()
Orthopeed kon niets vinden. Door naar de reumatoloog. Ik ben behoorlijk teleurgesteld en verdrietig.Spoilers!![]()
wij wilden ook enkel kippies.. geen haanquote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:37 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Foto van je kippen!
Is je haan nog jong? dan komt het nu misschien nog, want normaal gesproken gaan die wel gewoon lekker tekeer met zonsopgang
Hier geen haan, wel kipjes
maar toevallig precies toen ons hok klaar was had 1 der buren een kuikenoverschot.
Toen we gingen kijken probeerden ze ons echter een jong haantje van 3 maanden bij de kuikens aan te smeren.
En mams mocht niet mee terwijl de kuikens pas een paar dagen oud waren.
Dus dat zou dan emmeren met kuikens in huis en warmhoudplaat en dergelijke worden.
Niet ideaal met 4 katten en een nog niet geheel volwassen hond in huis
Maar de haan had nog een zusje.. en die waren superenthousiast gezellig door de tuin aan het rommelen.
dus toen toch de haan maar genomen.. met zus. (ze waren zo leuk samen <3 )
En een wat oudere dame waar zij graag vanaf wilden omdat ze "al" 5 was...
(ze wilden perse een heel goed huis.. maar dan niet hun eigen oudere kippen willen houden.. Vind ik toch apart. Ga er vanuit dat er bijzonder weinig mensen zijn die dan zeggen: ok.. wij nemen dr wel)
De oudere dame was precies de kleur die mijn vriend supermooi vind... dus wij waren wel van die mensen
Mochten er meteen nog 2 meenemen.. maar goed.. we zijn niet het lokale kippenpension he
Dus dat toch maar niet gedaan.
Zal zo eens zien of ik ergens foto's kan uploaden...
en even zien hoe ik ook alweer zorg dat die niet meteen 3x groter is dan het gemiddelde beeldscherm
even geduld
@Lucky_Strike balen
maar wellicht als ze weten wat het is.. kunnen ze er wel wat mee.
[ Bericht 0% gewijzigd door Uhmmpie op 29-08-2024 10:59:06 ]![]()
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 09:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Spannend
Kan er een tip van de sluier?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het bier is klaarquote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:38 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Is jullie samenwerk bier al klaar?
Wij komen van het weekend misschien naar Boxmeer.het is alleen op dit moment alleen nog afgevuld op fust (voor de festivals). De blikken gaan nog een paar weken duren.
En leuk! Vrijdag zijn wij in Boxmeer, zaterdag Roermond en zondag Grave
Voor het eerst staan we op 3 verschillende festivals in 1 weekend.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Orthopeed kon niets vinden. Door naar de reumatoloog. Ik ben behoorlijk teleurgesteld en verdrietig.begrijpelijk. Wanneer kan je bij de reumatoloog terecht?
![]()
Ja hanen willen ze altijd graag vanafquote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:52 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
wij wilden ook enkel kippies.. geen haan
maar toevallig precies toen ons hok klaar was had 1 der buren een kuikenoverschot.
Toen we gingen kijken probeerden ze ons echter een jong haantje van 3 maanden bij de kuikens aan te smeren.
En mams mocht niet mee terwijl de kuikens pas een paar dagen oud waren.
Dus dat zou dan emmeren met kuikens in huis en warmhoudplaat en dergelijke worden.
Niet ideaal met 4 katten en een nog niet geheel volwassen hond in huis
Maar de haan had nog een zusje.. en die waren superenthousiast gezellig door de tuin aan het rommelen.
dus toen toch de haan maar genomen.. met zus. (ze waren zo leuk samen <3 )
En een wat oudere dame waar zij graag vanaf wilden omdat ze "al" 5 was...
(ze wilden perse een heel goed huis.. maar dan niet hun eigen oudere kippen willen houden.. Vind ik toch apart. Ga er vanuit dat er bijzonder weinig mensen zijn die dan zeggen: ok.. wij nemen dr wel)
De oudere dame was precies de kleur die mijn vriend supermooi vind... dus wij waren wel van die mensen
Mochten er meteen nog 2 meenemen.. maar goed.. we zijn niet het lokale kippenpension he
Dus dat toch maar niet gedaan.
Zal zo eens zien of ik ergens foto's kan uploaden...
en even zien hoe ik ook alweer zorg dat die niet meteen 3x groter is dan het gemiddelde beeldscherm
even geduld
@:lucky_strike balen
maar wellicht als ze weten wat het is.. kunnen ze er wel wat mee.Nouja ze zijn ook wel handig ter bescherming van de kipjes.
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]Oh dus we moeten vrijdag komen als we het nieuwe bier willen proeven!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Het bier is klaarhet is alleen op dit moment alleen nog afgevuld op fust (voor de festivals). De blikken gaan nog een paar weken duren.
En leuk! Vrijdag zijn wij in Boxmeer, zaterdag Roermond en zondag Grave
Voor het eerst staan we op 3 verschillende festivals in 1 weekend.
[..]begrijpelijk. Wanneer kan je bij de reumatoloog terecht?
![]()
![]()
He dat is wel klote zeg.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Orthopeed kon niets vinden. Door naar de reumatoloog. Ik ben behoorlijk teleurgesteld en verdrietig.![]()
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Orthopeed kon niets vinden. Door naar de reumatoloog. Ik ben behoorlijk teleurgesteld en verdrietig.
La derecha oprime, la izquierda libera![]()
Orthopeden willen ‘snijden’, denk ik stilletjes. Dus deels gelukkig maar.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Orthopeed kon niets vinden. Door naar de reumatoloog. Ik ben behoorlijk teleurgesteld en verdrietig.
Plastisch chirurgen zijn de ‘hand’chirurgen als er geopereerd gaat worden.
Bij een reumatoloog ben je beter af, vermoed ik.
Is er eerder bloed onderzocht op de Rh factor? Sterkte ondertussen. 😘![]()
Tweede hovenier/stratenmaker komt - i.p.v. vanmiddag- op zaterdagmiddag.
En mijn haar zit niet naar mijn zin aan de voorkant.![]()
De slag is eruit geknipt en nu zit het glad op mijnhoofd. 😢
Met de keukenschaar vanmorgen al een pluk eraf geknipt. ✂
Het groeit wel weer aan met 2 weken. Gelukkig.![]()
Yesquote:Op donderdag 29 augustus 2024 11:08 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja hanen willen ze altijd graag vanafNouja ze zijn ook wel handig ter bescherming van de kipjes.
[..]
Oh dus we moeten vrijdag komen als we het nieuwe bier willen proeven!![]()
![]()
Mja snap ik wel.. maar met 3 kuikens van onbepaald geslacht... waarvan dikke kans dat nog. de helft haan is.quote:Ja hanen willen ze altijd graag vanafNouja ze zijn ook wel handig ter bescherming van de kipjes.
leek een extra haan me niet heel zinvol
En deze was wel gewoon heel leuk stiekem
we zijn gewoon suckers dus
(en ze mogen uiteindelijk ook los in de tuin dus dan kan het op zich geen kwaad als iemand netjes toezicht houdt)
hen/hun zijn Cochin kriel x Hollandse kriel
de zwarte dame is 100% Cochin kriel
Dus het is nog even afwachten hoe de 2 puber er straks uit komen te zijn
Ze zien er beiden nu al niet uit als een stereotype van 1 van beide soorten.
Hen
Hun
Het Zwarte Schaap
[ Bericht 6% gewijzigd door Uhmmpie op 29-08-2024 11:46:18 ]![]()
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
Was wel bijna goed.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 19:19 schreef fietsie het volgende:
Ik zwaaide vandaag keihard naar @:Lonaa en toen zwaaide ik naar de verkeerde auto...Sterkheidsbaas van alles.![]()
Meh. Wat kutquote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Orthopeed kon niets vinden. Door naar de reumatoloog. Ik ben behoorlijk teleurgesteld en verdrietig.Sterkheidsbaas van alles.![]()
En de markt blokkeerde mijn poging #2quote:
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?![]()
Ah leukerds!quote:Op donderdag 29 augustus 2024 11:32 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja snap ik wel.. maar met 3 kuikens van onbepaald geslacht... waarvan dikke kans dat nog. de helft haan is.
leek een extra haan me niet heel zinvol
En deze was wel gewoon heel leuk stiekem
we zijn gewoon suckers dus
(en ze mogen uiteindelijk ook los in de tuin dus dan kan het op zich geen kwaad als iemand netjes toezicht houdt)
hen/hun zijn Cochin kriel x Hollandse kriel
de zwarte dame is 100% Cochin kriel
Dus het is nog even afwachten hoe de 2 puber er straks uit komen te zijn
Ze zien er beiden nu al niet uit als een stereotype van 1 van beide soorten.
[ afbeelding ]
Hen
[ afbeelding ]
Hun
[ afbeelding ]
Het Zwarte Schaap
Mijn idioten:
De 2 met zwarte nek zijn er onlangs bij gekomen. Die moesten weg bij de vorige eigenaar want ze liepen steeds in de tuinen van de buren![]()
oh die zijn ook wel heel schattigquote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:35 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ah leukerds!
Mijn idioten:
[ link | afbeelding ]
De 2 met zwarte nek zijn er onlangs bij gekomen. Die moesten weg bij de vorige eigenaar want ze liepen steeds in de tuinen van de buren
ik hoop wel dat ze hier niet naar de buren sneaker.. want dan hebben we wel een soort van oorlog denk ik
buuf kweekt dahlia's de tuin die ze vervolgens verkoopt
geloof niet dat het heel gewenst is als ze daar doorheen gaan struinen![]()
Thuis na een rustig spreekuur. Was ook wel goed, want ik moest een nieuwe vrijwilliger inwerken. Stond ervan te kijken hoeveel ik al wist en hoeveel ik niet wist. Maar ook dat ik toch wel vrij cynisch ben geworden. Moet ik wel voor oppassen.
Vannacht een hele vervelende droom/nachtmerrie gehad (de dromen blijven de laatste dagen hangen, niet fijn). Moest m'n huis verkopen en moest op een kamertje gaan wonen bij een echtpaar hier in het gebouw (enorme zeikerds) en ik mocht niets meenemen, had alleen een bed en moest over een enorme vrieskist klauteren om bij het bed te komen. Van de week moest ik ook al een hele enge en hoge ladder op. Werd gelukkig wakker toen ik eraf moest
Mooie plaatjes @derLudolf en @sigme en duimen aan voor @Barreltje
Balen van de uitslag van de orthopeed @Lucky_Strike Is er al snel een afspraak bij de reumatoloog?
Kippen.
Oh, da's een stuk dichterbij @Sarabi, scheelt plannen met de suikerkat.
Zo nog even aan het werk en dan is het weekend.We have far more in common than that which devides us..![]()
ze zijn zo leuk...quote:
we hebben ze vrijdag gehaald.. ze durfden tot maandagochtend eigenlijk nauwelijks het hok uit..
Ondanks dat we maar 1 straat ver hoefden waren ze letterlijk compleet van de leg.
maar dinsdagavond hadden ze al prima door waar het eten vandaan kwam en stonden ze netjes voor de deur van de ren te wachten
het is een beetje een kruising tussen niet heel slim.. en wel een prima geheugen en zijn heel goed
omkoopbaar met lekkers![]()
![]()
Ja, dit vooralquote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh, da's een stuk dichterbij @:sarabi, scheelt plannen met de suikerkat.
Gesprek was goed. Verder zoals bij alles wel wat plus en minpunten. We gaan er in ieder geval over nadenken.![]()
Ze houden ook vooral NIET van veranderingquote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:43 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
ze zijn zo leuk...
we hebben ze vrijdag gehaald.. ze durfden tot maandagochtend eigenlijk nauwelijks het hok uit..
Ondanks dat we maar 1 straat ver hoefden waren ze letterlijk compleet van de leg.
maar dinsdagavond hadden ze al prima door waar het eten vandaan kwam en stonden ze netjes voor de deur van de ren te wachten
het is een beetje een kruising tussen niet heel slim.. en wel een prima geheugen en zijn heel goed
omkoopbaar met lekkers
Wij proberen nu soms ineens wat groente uit de moestuin te geven enzo, alles is ENG de eerste keer![]()
![]()
@Lucky_Strike wat stom![]()
kun je snel bij de reumatoloog terecht? Hopelijk wel. En hopelijk komen daar dan wél antwoorden, waar je dan ook nog iets mee kunt.
![]()
ze zijn hier vooral heel gek op fruit...quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:50 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ze houden ook vooral NIET van verandering
Wij proberen nu soms ineens wat groente uit de moestuin te geven enzo, alles is ENG de eerste keer
ze vechten nog net niet om de bramen
en wij hebben er meer dan genoeg om zelf op te eten.. durf alleen niet te veel te geven
nog niet helemaal uit of te veel vocht echt kwaad kan
hier krijgen ze deels uit de koelkast en deels uit de moestuin
(plus natuurlijk hun normale korrel)
en over de groente vaak iets van graan of meelwormen/insektentroepjes
maar goed.. het is ook voor ons nog een beetje wennen wat wel en niet te voeren.
(en dus ook wat te bewaren tijdens het koken)
ze hebben overigens... welgeteld 2 minuten in de auto gezeten
het is precies onhandig lopen met 3 kippen maar dat ligt meer aan de kippen dan aan de afstand
dus hadden ze even makkelijk in de auto gezet
nou... NOT amused![]()
![]()
Als je goede informatie zoekt over kippen kan ik je kippenclub.com aanraden.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:03 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
ze zijn hier vooral heel gek op fruit...
en wij hebben er meer dan genoeg om zelf op te eten.. durf alleen niet te veel te geven
hier krijgen ze deels uit de koelkast en deels uit de moestuin
(plus natuurlijk hun normale korrel)
en over de groente vaak iets van graan of meelwormen/insektentroepjes
maar goed.. het is ook voor ons nog een beetje wennen wat wel en niet te voeren.
(en dus ook wat te bewaren tijdens het koken)
ze hebben overigens... welgeteld 2 minuten in de auto gezeten
het is precies onhandig lopen met 3 kippen maar dat ligt meer aan de kippen dan aan de afstand
dus hadden ze even makkelijk in de auto gezet
nou... NOT amused
Zij heeft heel veel informatie over het houden van kippen en bij eventuele ziektes ook.![]()
Mehquote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hopelijk snel terecht![]()
![]()
Ik deed een wandeling in het dorp en lekker een poosje gekeken naar de futen en ruziënde meerkoetpubers
Blues in F&F / Vrije vogels #8![]()
Klein stukje gefietst, was lekker, smaakte naar meer.
Maar dat leek me onverstandig. Misschien vanavond.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?![]()
Je weet niet wat je mist.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 15:51 schreef Lonaa het volgende:
Het is hier vies benauwd, ik wil absoluut niet fietsen.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?![]()
Ik zit nu in een benauwd kantoortje kaartjes te printen op antiek papier. Wat licht vocht bevat.
Er kwam van beneden al de vraag: zit je daar te bbq-en?Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?![]()
Ik ga zo lekker wandelen. Wilde net deur uit gaan toen ik gebeld werd door de huisarts. Ze had mn casus voorgelegd op een of ander platform dat ze blijkbaar hebben, en er hadden twee neurologen en een internist - vasculair specialist of zoiets gereageerd die alledrie zeiden dat ik gewoon deze pil kan gebruiken ook bij migraine met aura, alleen niet als je echt eerder een hartinfarct heb gehad of rookt of zoiets en dat heb ik allemaal niet. En dat als cholesterol iets verhoogd is (wat het vorige keer bij mij was), ze eerder dat laagdrempelig zouden behandelen dan pil laten wisselen. Dus dat is fijn dat hun advies ook overeen komt met wat ik zelf had bedacht in afwachting daarvanen maakt me ook nog wat geruster in deze beslissing. Wel echt fijn ook dat het op deze manier kon, ik dacht ze moet dan een neuroloog en een gyn gaan bellen of mailen ofzo. Toch fijn als drie mensen precies hetzelfde zeggen, nog fijner dan eentje. Er had ook een gyn gereageerd, die had gezegd dat minipil ook een optie was om te proberen ipv meteen spiraal, als je dan iets anders wil proberen, want zowel adenomyose als migraine reageert daar vaak wel goed op zei ze.
Maar ik blijf dus nu mooi bij deze pil, en als ik daar ooit een keer mee gestopt ben om andere redenen (kinderwens oid) dan probeer ik daarna wel die minipil of spiraal.
Eind sept had ik al een nieuwe cholesterol meting ingepland met de physician assistant, dus afgesproken die even af te wachten en dan te kijken of daar iets mee moet of dat die nu goed is.
[ Bericht 14% gewijzigd door vlindertje89 op 29-08-2024 16:16:14 ]![]()
Wat prettig voor je om bevestiging te krijgen/hebben.👍🏼
Verder heb ik een mineure bui. Geen idee hoe of wat. Beetje onkruid gedaan en postzegel gemaaid.![]()
Da's een mooi bericht @vlindertje89 en wat een fijne huisarts is dit.
@Lonaa ik ben ook lekker binnen gebleven. In de zon zitten is nu echt niet fijn en inderdaad nogal klam buiten.
Heb eindelijk eens mijn inbox goed opgeruimd. Nu nog die van het werk maar geen zin in. Wel opgegeven voor een etentje waar mensen van de boten voor anderen koken. Eén van de koks is tolk bij ons en zij geeft die ochtend op die locatie ook een workshop, syrische rijstpudding maken. Dus weet ik dat we dat als nagerecht krijgenWe have far more in common than that which devides us..![]()
Hier klettert de temperatuur ineens naar beneden.
Echt half uur terug was het nog onprettig klef, en nu ineens frisProbably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?![]()
Oeh, bramen zijn in dit topic levensgevaarlijk verklaard, pas maar opquote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:03 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
het is hier eerder fris dan benauwd...quote:Op donderdag 29 augustus 2024 15:51 schreef Lonaa het volgende:
Het is hier vies benauwd, ik wil absoluut niet fietsen.
in het westen des lands...mja heb ik vaker gehoord.. iets met vossenlintwormen toch?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:32 schreef flipsen het volgende:
[..]
Oeh, bramen zijn in dit topic levensgevaarlijk verklaard, pas maar op
die verwacht ik niet zo in eigen tuin een anderhalve meter boven de grond
of ze moeten heel enthousiaste vliegpoep hebben.![]()
Hier niet. Net thuis. Op de rechte weg waar ik vanochtend een foto van plaatste had ik net wind mee. En ik reed achter een redelijk oude trekker met een topsnelheid van 34km/u. Heb ik het hele stuk achter gefietstquote:Op donderdag 29 augustus 2024 15:51 schreef Lonaa het volgende:
Het is hier vies benauwd, ik wil absoluut niet fietsen.Heen en terug vanochtend 22,5km/u gemiddeld
Weekend
Tis ook wel gedaan met de rust en een lege agenda. September is weer knallen.
Morgen eens richting de Achterhoek. Borculo - Mariënvelde.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Omdat kleinzoonJ zijn Hedwichs theme liet horen 🎹 wilde ik ook ff met bladmuziek wat proberen.
Affijn, anderhalf uur later heb ik maar iets van 8 maten voor elkaar.
Heerlijk moeilijk![]()
![]()
![]()
Kusje op LS
Heb ik gemist dat Barreltje gaat trouwen? Met al die arriverende (schoon)familie?I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors![]()
Net ook even een rondje over de dijk. Staat wat wind, niet veel. En het is verder prima fiets weer.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.![]()
En het eerste goud is ook binnen voor Nederland. Fietsen zit er blijkbaar goed in gebakken.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Boven de knie zit je veilig, en voor jam of saus kan sowieso, als je verhit.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:41 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
het is hier eerder fris dan benauwd...
in het westen des lands...
[..]
mja heb ik vaker gehoord.. iets met vossenlintwormen toch?
die verwacht ik niet zo in eigen tuin een anderhalve meter boven de grond
of ze moeten heel enthousiaste vliegpoep hebben.La derecha oprime, la izquierda libera![]()
Ik had gisteren toevallig deze gelezen:
https://www.smithsonianma(...)ty-system-180969868/La derecha oprime, la izquierda libera![]()
Leuk hè, voor haarquote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:02 schreef z80 het volgende:
En het eerste goud is ook binnen voor Nederland. Fietsen zit er blijkbaar goed in gebakken.![]()
![]()
gheheh, DAT heb ik dan ook gemist hoor.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kusje op LS
Heb ik gemist dat Barreltje gaat trouwen? Met al die arriverende (schoon)familie?
nee sch.ma viert haar 70ste verjaardag hier.
Schma heeft 3 kinderen, 1 woont met gezin op deschapen eilanden, 2 wonen in mijn thuisland deze keer viert ze dus haar verjaardag hier in mijn thuisland.. wat dus betekent dat er ook een hoop mensen van de chapen eilanden hier heen komen...Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje![]()
Gaat lekker in de Duitse politiek. Na wat incidenten met wat ze noemen asielzoekers gaat de oppositie, die er zelf jaren lang een zooitje van hebben gemaakt, de huidige regering beschuldigen van wanbeleid. Terwijl die nu bezig is de scherven te lijmen.
En met verkiezingen in 2 deelstaten en volgend jaar de bundes komen er nu ineens maatregelen naar boven.
Waarbij er eentje duidelijk paniek voedbal is, maar heel moeilijk weer in de fles te krijgen is. De inzet van gezichtsherkenning op social media naar "bekende personen".Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Die steekpartijen in Recklinghausen vandaag en Moers eergisteren waren ook asielzoekers dan?
NOS vertaalde uit een artikel van Bild "Südlander" als zuiderling of zuiderlijk uiterlijk. Tja, misschien heel letterlijk vertaald hebben ze gelijk, maar dat bedoelen ze niet
Er liep een muis door het beeld van m,n bewakingscamera!
Het tilt hier op van de katten... en dan loopt er zo...Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?![]()
Die muis is dus daar waar geen kan is toch? Jullie huisquote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:21 schreef fietsie het volgende:
Er liep een muis door het beeld van m,n bewakingscamera!
Het tilt hier op van de katten... en dan loopt er zo...We have far more in common than that which devides us..![]()
Pfff, er staat een appartement te koop in mijn gebouw. 27 jr geleden 150.000 gulden (en nog 5000 gulden van de overheid omdat het een premiewoning was) en nu staat het voor 300.000 euro
We have far more in common than that which devides us..![]()
Op papier ben je een rijke vrouw!quote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff, er staat een appartement te koop in mijn gebouw. 27 jr geleden 150.000 gulden (en nog 5000 gulden van de overheid omdat het een premiewoning was) en nu staat het voor 300.000 euro![]()
Ja, dat wel. Maar geen plannen om te verkopen want dan moet ik ook verhuizen brrrquote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:57 schreef AnneX het volgende:
[..]
Op papier ben je een rijke vrouw!We have far more in common than that which devides us..![]()
Je woont daar prachtig, ik zou vooral blijven zittenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja, dat wel. Maar geen plannen om te verkopen want dan moet ik ook verhuizen brrr(en je moet ook weer iets terug kopen, tenzij je de rest van je leven gaat huren natuurlijk - dan heb je wel een mooi bedrag op de bank).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Er is geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te verhuizen. Het huis is heel fijn, uitzicht ook prima, alles is op fietsafstand en dicht bij een vertrek en aankomst bushalte. Geloof niet dat er een perfectere plek is voor mij.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je woont daar prachtig, ik zou vooral blijven zitten(en je moet ook weer iets terug kopen, tenzij je de rest van je leven gaat huren natuurlijk - dan heb je wel een mooi bedrag op de bank).
Tenzij je ergens koopt waar de huizen een factor tien goedkoper zijnquote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je woont daar prachtig, ik zou vooral blijven zitten(en je moet ook weer iets terug kopen, tenzij je de rest van je leven gaat huren natuurlijk - dan heb je wel een mooi bedrag op de bank).
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Tenzij je ergens koopt waar de huizen een factor tien goedkoper zijn![]()
Maar ik geloof dat ik bij jullie nergens kan komen. Heuvelachtig terrein, ver weg van alles en da’s lastig zonder auto. En het gevaar ingesneeuwd te raken, ieuwWe have far more in common than that which devides us..![]()
Nee, dan kan je beter waar we nu tijdelijk zitten gaan wonenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]![]()
Maar ik geloof dat ik bij jullie nergens kan komen. Heuvelachtig terrein, ver weg van alles en da’s lastig zonder auto. En het gevaar ingesneeuwd te raken, ieuwsupermarkt op kwartiertje lopen, stukje warmer ook (820 meter lager) én iedere 20 minuten een bus
Ik blijf wel waar ik nu zit, helemaal blij hier 😂quote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, dan kan je beter waar we nu tijdelijk zitten gaan wonensupermarkt op kwartiertje lopen, stukje warmer ook (820 meter lager) én iedere 20 minuten een bus
Toen g in de WAO terecht kwam, en we lazen dat dit bruto - netto zou worden uitgekeerd in Spanje, overwogen wij ook die kant op te gaan.
Maar dat is iets van15 jr geleden, ik was rond de 50... wat moest ik dan als hij zou komen te overlijden? Geen inkomen, stop van pensioen... taal leren en daar gaan werken?
Ik had coldfeet en we zijn niet gegaan.![]()
Mogge!
Logeerhond is opgehaald, nu alleen schattige hond nog over. Voor drie weekjes ofzo.
't Is wat heiïg.
Je weet wel dat er dit soort constructies zijn om geld uit dat huis te halen denk ik?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Er is geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te verhuizen. Het huis is heel fijn, uitzicht ook prima, alles is op fietsafstand en dicht bij een vertrek en aankomst bushalte. Geloof niet dat er een perfectere plek is voor mij.
https://www.mijnbehoudenh(...)lveren-in-nederland/
https://www.mijnbehoudenhuis.nl/kom-ik-in-aanmerking/ik moet verrassend weinig
Ja, maar heb me er verder niet in verdiept want met een uitkering zijn er allemaal nadeel regels. Begrijpelijk ookquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Je weet wel dat er dit soort constructies zijn om geld uit dat huis te halen denk ik?
https://www.mijnbehoudenh(...)lveren-in-nederland/
https://www.mijnbehoudenhuis.nl/kom-ik-in-aanmerking/We have far more in common than that which devides us..![]()
Zucht…. Dat je denkt dat alles geregeld is voor mijn ingreepje.
Gesprek bij kliniek gehad, toestemmingsbrief verzekeraar mee, het kon mogelijk al half september plaatsvinden wat nog net zou passen voor ik zes weken niet zou kunnen![]()
Kliniek ging wel nog even checken if ik een algemene machtiging had, of dat die specifiek voor het ziekenhuis was die de aanvraag had gedaan. Verwachtten we niet, want nergens in die brief staat de naam van dat ziekenhuis genoemd. En ik had natuurlijk ook al een ochtend gebeld met verzekering over andere klinieken (daar, op basis van brief, niet specifiek gevraagd of die brief algemeen was, maar wel een lijstje klinieken gekregen waar ik ook terecht kon).
Uiteraard blijkt de machtiging nu alleen voor het ziekenhuis te zijn![]()
Dus ipv de snelle datum te prikken mag ik contact opnemen met ziekenhuis, moeten zij de aanvraag intrekken en moet kliniek een nieuwe aanvraag doen. En dan pas OK datum plannen. Weg snelle datum, verwacht ik
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit![]()
En vandaag was poging vier om te gaan zwemmen met vriendin dus uiteraard dag 4 (van 4) dat het deze maand geen zwemweer is
Goedemorgen
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit![]()
En verzekering bellen en aangeven wat de situatie is en of zij met spoed de specifieke machtiging kunnen wijzigen in een algemene zodat je snel geholpen kunt worden? Of is dat te simpel gedacht? Evt inclusief benadrukken dat je juist op hun suggestie deze kliniek benaderd hebt en er helemaal niks gezegd is dat de machtiging daar niet voor geldt..quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zucht…. Dat je denkt dat alles geregeld is voor mijn ingreepje.
Gesprek bij kliniek gehad, toestemmingsbrief verzekeraar mee, het kon mogelijk al half september plaatsvinden wat nog net zou passen voor ik zes weken niet zou kunnen![]()
Kliniek ging wel nog even checken if ik een algemene machtiging had, of dat die specifiek voor het ziekenhuis was die de aanvraag had gedaan. Verwachtten we niet, want nergens in die brief staat de naam van dat ziekenhuis genoemd. En ik had natuurlijk ook al een ochtend gebeld met verzekering over andere klinieken (daar, op basis van brief, niet specifiek gevraagd of die brief algemeen was, maar wel een lijstje klinieken gekregen waar ik ook terecht kon).
Uiteraard blijkt de machtiging nu alleen voor het ziekenhuis te zijn![]()
Dus ipv de snelle datum te prikken mag ik contact opnemen met ziekenhuis, moeten zij de aanvraag intrekken en moet kliniek een nieuwe aanvraag doen. En dan pas OK datum plannen. Weg snelle datum, verwacht ik![]()
Ah nee Cat. Wat enorm suf weer zeg.
Vlindertje, wat fijn dat er intercollegiaal overleg is geweest. Met nog een fijne uitkomst ook.
Voor iedereen die het vroeg, er is nog geen datum voor een de reumatoloog bekend. Afwachten maar. Ik verwacht dat dit zo'n situatie is waarin elke specialist zegt het niet te weten en me weer doorstuurt naar een anderOndertussen ben ik niet meer verdrietig enzo. Ik ga maar gewoon door. Straks naar de cesar voor wat tips om het dagelijks leven makkelijker te maken. Volgende maand naar de ergo.
Ik ga straks een sollicitatiebrief versturenVoor een perfecte functie. Ik had liever gehad dat ik eerst wat zou kunnen oefenen met minder boeiende functies eigenlijk.
Spoilers!![]()
Ik kan pas de 27e bij de reumatoloog terecht. Ik zal volgende week eens bellen of ze een uitvaller hebben.Spoilers!![]()
Elke dag bellen! Gewoon doenquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan pas de 27e bij de reumatoloog terecht. Ik zal volgende week eens bellen of ze een uitvaller hebben.
Of shoppen.![]()
Da’s best snel. Even nagekeken hier is de wachttijd 112 dagenquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan pas de 27e bij de reumatoloog terecht. Ik zal volgende week eens bellen of ze een uitvaller hebben.
Hopelijk vinden ze wel iets waar ze je mee kunnen helpen, al is het maar een beetje. Gedoe!quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ah nee Cat. Wat enorm suf weer zeg.
Vlindertje, wat fijn dat er intercollegiaal overleg is geweest. Met nog een fijne uitkomst ook.
Voor iedereen die het vroeg, er is nog geen datum voor een de reumatoloog bekend. Afwachten maar. Ik verwacht dat dit zo'n situatie is waarin elke specialist zegt het niet te weten en me weer doorstuurt naar een anderOndertussen ben ik niet meer verdrietig enzo. Ik ga maar gewoon door. Straks naar de cesar voor wat tips om het dagelijks leven makkelijker te maken. Volgende maand naar de ergo.
Ik ga straks een sollicitatiebrief versturenVoor een perfecte functie. Ik had liever gehad dat ik eerst wat zou kunnen oefenen met minder boeiende functies eigenlijk.
Verzekering bellen koste me vorige keer een hele ochtend. Poli is beter bereikbaar en daar kan ik de spoed ook benoemen. Kliniek wil geld dus die zijn sowieso snel, zodra het an de andere kant erdoor is heb ik het idee.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:14 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
En verzekering bellen en aangeven wat de situatie is en of zij met spoed de specifieke machtiging kunnen wijzigen in een algemene zodat je snel geholpen kunt worden? Of is dat te simpel gedacht? Evt inclusief benadrukken dat je juist op hun suggestie deze kliniek benaderd hebt en er helemaal niks gezegd is dat de machtiging daar niet voor geldt..
In het grote geheel is mijn issue peanuts, maar vanmorgen wakker worden met deze mail.. dan valt het effe tegen.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Uhm… ik had maandag in de kliniek een heel verbaasde arts toen ik zei dat mijn verzekering zei dat het ziekenhuis waaraan hij ook is verbonden een wachttijd van 90 dagen had voor consult.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s best snel. Even nagekeken hier is de wachttijd 112 dagen
Bij zijn weten was dat echt een stuk korter. Aan de ander kant: arts in ziekenhuis zei dat de wachttijd voor mijn ingreep daar 60 dagen was (wat een veelvoud bleek te zijn) dus tja. Iedereen zegt maar wat
Dit was info van de site van het ziekenhuis. Oogheelkunde staat 200 dagen voor (consult dus) maar mijn ervaring vorig jaar, op maandagochtend mailtje naar de huisarts (ik dacht dat het niet dringend was) die las dat en belde mij meteen en gelijk kreeg ik een afspraakbevestiging voor de volgende ochtend in een oogkliniek, huisarts had alles al in gang gezetquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Uhm… ik had maandag in de kliniek een heel verbaasde arts toen ik zei dat mijn verzekering zei dat het ziekenhuis waaraan hij ook is verbonden een wachttijd van 90 dagen had voor consult.
Bij zijn weten was dat echt een stuk korter. Aan de ander kant: arts in ziekenhuis zei dat de wachttijd voor mijn ingreep daar 60 dagen was (wat een veelvoud bleek te zijn) dus tja. Iedereen zegt maar watWe have far more in common than that which devides us..![]()
Ik weet dat het snel is. Maar ik had voor de afspraak van gisteren ook al 3,5 week de dagen en uren afgeteld. Dan is een maand toch wel lang.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s best snel. Even nagekeken hier is de wachttijd 112 dagen
Ik heb net wel hele fijne oefeningen gekregen van de cesartherapeut. Ze had ook een adres voor polsbraces. Nu nog even regelen dat ik die kan gaan kopen want autorijden is een crime voor me.Spoilers!![]()
Op de ziekenhuisafdeling waar ik werkte werden allerlei tijden die we officieel moesten bijhouden (bv hoe lang het duurt om van intake tot diagnose te komen) heel niet bijgehouden, want daar waren de systemen niet op ingericht. Het enige wat we deden was eens in het jaar steekproefsgewijs checken of die tijden een beetje redelijk waren (dwz weken en niet maanden), verder had echt niemand een ideequote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Uhm… ik had maandag in de kliniek een heel verbaasde arts toen ik zei dat mijn verzekering zei dat het ziekenhuis waaraan hij ook is verbonden een wachttijd van 90 dagen had voor consult.
Bij zijn weten was dat echt een stuk korter. Aan de ander kant: arts in ziekenhuis zei dat de wachttijd voor mijn ingreep daar 60 dagen was (wat een veelvoud bleek te zijn) dus tja. Iedereen zegt maar wat![]()
![]()
Kliniek belde over het een en ander en nu kan ik een ‘joh, die machtiging komt echt wel weer in orde zodra ziekenhuis hun aanvraag intrekt, rechts heb je immers al ruim voldoende overhang’.
Dat is niet wat twee andere artsen zeiden, kan mooi op mijn ze-zeggen-maar-wat lijstje erbij
De enige poli waar ik geregeld moet zijn, is KNO. In principe elke 6 maanden controle, maar ik krijg op advies van de arts al na 4 maanden een oproep om een nieuwe afspraak te maken, dan kan ik meestal na 2 maanden terecht en klopt de cyclus weer.
Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Dacht even aan een stuurknop maar dat mag alleen met medische aantekening in een personenwagen. Sterkte met wachten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik weet dat het snel is. Maar ik had voor de afspraak van gisteren ook al 3,5 week de dagen en uren afgeteld. Dan is een maand toch wel lang.
Ik heb net wel hele fijne oefeningen gekregen van de cesartherapeut. Ze had ook een adres voor polsbraces. Nu nog even regelen dat ik die kan gaan kopen want autorijden is een crime voor me.
Misschien kun je in sneller je achternaam in Van Oranje Nassau veranderen?.
Hier kan je wel sneller terecht?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet dat het snel is. Maar ik had voor de afspraak van gisteren ook al 3,5 week de dagen en uren afgeteld. Dan is een maand toch wel lang.
Ik heb net wel hele fijne oefeningen gekregen van de cesartherapeut. Ze had ook een adres voor polsbraces. Nu nog even regelen dat ik die kan gaan kopen want autorijden is een crime voor me.
https://reumazorgzwn.nl/w(...)zuid-west-nederland/
[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 30-08-2024 15:00:05 ]![]()
Ik heb een Frontpage ban ontvangenDat is me nog niet eerder gebeurd in zoveel jaar FOK! Mag pas weer reageren op 2 september! Mijn leven, wat doe je?!?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
@Lucky_Strike dat is inderdaad best lang wachten, als je er zoveel last van hebt en ook op de vorige afspraak al even hebt moeten wachten. Hopelijk is er als je belt inderdaad net een afzegger geweest!
@Cat-astrophe klinkt logisch wat je schreef, over wat sneller zou zijn in deze. Wat een gedoe wel, hopelijk lukt het wel allemaal op korte termijn. Zou wel balen zijn als je hierdoor inderdaad niet die snelle datum kunt..
Kijk nou hoe ik de katten vanmiddag aantrof
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gisteravond allerlaatste scriptie ooit voor kleine baan nagekeken, zojuist allerlaatste gecombineerde beoordelingsformulier goedgekeurd. Zometeen even nog een mailtje naar de afdeling eruit en dan is het echt klaarend of an era, zo voelt het wel een beetje. Nét niet de vijf jaar volgemaakt (in november 2019 gestart). Direct na inleveren proefschrift daar begonnen en altijd de 'stabiele' geweest naast de 'grote' (in omvang) banen ernaast. Gek wel. Mn psych zit er vlakbij, dus ga volgende keer als ik daar ben nog even langs bij de collega waar ik nog wel redelijk mee heb samengewerkt om even een kaartje en wat lekkers langs te brengen als afscheid. Niet dat de rest stom was, maar ik deed vrijwel alleen scriptiebegeleiding dus ik had niet zoveel mensen waar ik echt mee moest samenwerken.
![]()
@gcjoel we hebben op dit moment problemen met het nieuwe bier dus grote kans dat we het vandaag niet kunnen schenken. Dus mocht je speciaal daar voor komen....![]()
Oh no!quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:37 schreef Sarabi het volgende:
@:gcjoel we hebben op dit moment problemen met het nieuwe bier dus grote kans dat we het vandaag niet kunnen schenken. Dus mocht je speciaal daar voor komen....![]()
Ik twijfel nog of we vandaag of morgen gaan. Dus goed om te weten![]()
![]()
Knuffelpoezzies![]()
Zijn ze normaal ook zo klef @vlindertje89 ?
Zal raar zijn, die allerlaatste keren bij je baan!Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Met excuus voor de mensen die niet zelf mogen prikken maar wat een genot dat ik de Solensia prik bij kater thuis mag doen![]()
Ipv bange kat in mandje en toch zeker een half uur (bang) kwijt zijn met tripje DA kon ik hem nu in de nek grijpen, terwijl hij op de bank lag te chillen, vervolgens beest weer omdraaien want buikje moest gekriebeld worden, spuitje in 5 seconden in de nek van enigszins verbaasde kater… waarna buikje meteen weer aangeboden werd
![]()
Vanmorgen viel hij een schilderij aan in zijn dagelijkse gekke vijf minuten, doet hij normaal nooit. En hij draaft in die vijf minuten als een jonge god
Dus nu had ik er keurig vier weken tussen gehouden, maar als het zo blijft gaan schuiven we naar de 5 á 6 weken.
Damn, kan me ook niet gewoon ff door Bennie laten pijpen zonder dat het tot een schandaal wordt.
https://www.bild.de/regio(...)7cb5afec1b0c7c1f054e![]()
Maar was het wel lekker dan?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Damn, kan me ook niet gewoon ff door Bennie laten pijpen zonder dat het tot een schandaal wordt.
https://www.bild.de/regio(...)7cb5afec1b0c7c1f054eKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Dan krijg ik daar vast een chauffeur bij dus dan heb ik gelijk geen autorijprobeem meerquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 13:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dacht even aan een stuurknop maar dat mag alleen met medische aantekening in een personenwagen. Sterkte met wachten.
Misschien kun je in sneller je achternaam in Van Oranje Nassau veranderen?.![]()
Als hij thuis staat, pak ik meestal de elektrische auto. Sowieso want zuiniger maar nu met mijn handen helemaal. Mijn eigen auto stuurt enorm zwaar en schakelen is ook geen pretje.Dank je. Ik zal eens kijken maandag.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:50 schreef Blues het volgende:
[..]
Hier kan je wel sneller terecht?
https://reumazorgzwn.nl/w(...)zuid-west-nederland/Ben je zo stout geweest joh?quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Heb je al veel fantoompoezen gezien?
![]()
Vlinderkatten
Spoilers!![]()
Eigenlijk nog helemaal geen fantoompoes gezien. Toen ze nog leefde wel heel vaak, als ergens iets zwarts lag.
Maar wel vaak als ik thuis kom dat ik naar de hoek kijk waar haar mandje altijd lag.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:55 schreef gcjoel het volgende:
Eigenlijk nog helemaal geen fantoompoes gezien. Toen ze nog leefde wel heel vaak, als ergens iets zwarts lag.
Maar wel vaak als ik thuis kom dat ik naar de hoek kijk waar haar mandje altijd lag.
quote:![]()
Ja, altijd al geweestquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 16:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
Knuffelpoezzies![]()
Zijn ze normaal ook zo klef @:vlindertje89 ?
Zal raar zijn, die allerlaatste keren bij je baan!in de zomer met het echt heel warme weer vaak tijdje wat minder, maar vind ze zeer regelmatig zo. Vooral Bram (tijger) heeft er een handje van om half bovenop Sam te gaan liggen haha. Maar ze liggen ook regelmatig elk in een eigen mandje in de krabpaal of eentje in krabpaal en eentje in hangmat.
Wat handig joh, dat je zelf kan prikken, en wat fijn dat het ook zo goed effect heeft!![]()
Twee katten in zo’n ding?Ik durfde zoiets nooit te kopen, veel te bang dat het los zou raken. Hangt het hoog?
Onder het bericht over XR gezet "Rechtse bekken zullen schuimenquote:", maar kennelijk mag dat niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 18:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Onder het bericht over XR gezet "Rechtse bekken zullen schuimen", maar kennelijk mag dat niet
Maar je bent nog wel bij onsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 18:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Onder het bericht over XR gezet "Rechtse bekken zullen schuimen", maar kennelijk mag dat niet
Lol nee. Dat soort extreemlinkse praat is natuurlijk niet toegestaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!![]()
Willen jullie misschien de winnaar van De Slimste alleen in spoilers bespreken. Mijn partner moet zijn midlifecrisis vanavond weer voeden.Spoilers!![]()
Aan de wandel in de Achterhoek. Ik weet wel weer waarom ik het Graafschapspad even had geparkeerd. 4x overstappen.
Buurtbus --> Ruurlo --> Arnhem (wel gezwaaid naar Kaatje) --> Amsterdam Centraal --> Haarlem.
Wel mooi gebied. Borculo --> Mariënvelde.Over twee weken door naar Doetinchem.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Huis schoon en tuin opgeruimd…dat is goed thuiskomen.
En vervolgens door een stoel gezakt: een breuk in het frame.
En mnX had een paar weken terug bij alle vier eetkamerstoelen de schroefjes vervangen.
Wat een geregel ! Cat met een afspraak.
J. gaat door een midlife crisis…dan weet ik nog wel een motor voor hem. 😎
Edit: er is een lasser in het dorp, hoor ik net van buurman meubelmaker.![]()
![]()
Ik heb het woord motor gelukkig al een paar maanden niet meer gehoord![]()
Ben je zelf heel gebleven bij het door de stoel zakken?Spoilers!![]()
Oeh @AnneX da’s schrikken. Ben jij heel gebleven?We have far more in common than that which devides us..![]()
@JFlip heb je tips nodig ?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 20:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb het woord motor gelukkig al een paar maanden niet meer gehoord![]()
Ben je zelf heel gebleven bij het door de stoel zakken?Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?![]()
Tot wanneer?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 19:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Willen jullie misschien de winnaar van De Slimste alleen in spoilers bespreken. Mijn partner moet zijn midlifecrisis vanavond weer voeden.We have far more in common than that which devides us..![]()
Ik had laatst ook een verwijzing, 119 dagen volgens de mail.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Bij zijn weten was dat echt een stuk korter. Aan de ander kant: arts in ziekenhuis zei dat de wachttijd voor mijn ingreep daar 60 dagen was (wat een veelvoud bleek te zijn) dus tja. Iedereen zegt maar wat
Online afspraak plannen: 3 weken.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 19:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Willen jullie misschien de winnaar van De Slimste alleen in spoilers bespreken. Mijn partner moet zijn midlifecrisis vanavond weer voeden.![]()
![]()
Ja hoor, het was het stoelframe en ik bleef heel.
Het is vooral balen, omdat er zorg en moeite was besteed aan onderhoud.
Er staan al jarenlang twee in de schuur met wit 😢en prachtige aqua zitting. Kleurt niet echt. Echt nie. Uit de kringloop![]()
Positief: bedenk ik al tikkend: de stoel kan ver onder de tafel, in een dooie hoek en dient vnl als “stoel-archief”. D.w.z. Nu een krat vol met papieren en zaken om uit te te zoeken. Ooit.
Dat is nu de tweede krat vol. ( die resteert nog van Kerstmis 2 jaar geleden vanwege eters) . Om uit te zoeken ooit.
Kinderen ..wordt nooit een hoarder. Een mens stikt erin. Bij wijze van spreken.
😢 😳 😂
Ad. Om te verduidelijken: “stoelarchief” wordt nu mijn eetkamerstoel.![]()
Poliplekken / wachttijden kunnen door allerlei redenen per week veranderen. Dus als je niet wil shoppen in andere zkh, heeft het altijd zin om paar x per week te bellen of je afspraak naar voren gehaald kan worden.![]()
quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 21:38 schreef AnneX het volgende:
Kinderen ..wordt nooit een hoarder. Een mens stikt erin. Bij wijze van spreken.
😢 😳 😂![]()
Ik weet er alles van. Daarom mag ik ook niet teveel aanslepen, want afslepen is moeilijk.
Zit in de familie; in verschillende gradaties, maar mijn oom was voor ons als kinderen al duidelijk zichtbaar aan het stikken. Dat was toen zijn huis nog min of meer benaderbaar was en je na de voordeur een soort bult van een meter hoog op moest klimmen om het huis binnen te komen.
We zijn bijna 50 jaar verder; het huis in kwestie is ineengezegen om z'n inhoud heen en na z'n aow-leeftijd is het perceel verkocht en geruimd. Hij heeft inmiddels ergens in het buitengebied een oude aardappelmeelfabriek of iets dergelijks gekocht en volgestouwd en een paar jaar geleden heeft mijn vader voor hem een echte normale huurwoning geregeld en ingericht omdat oom een open hartoperatie moest ondergaan en een beter onderdak nodig had.
Inmiddels mag ook bij dat huurhuis niemand meer op bezoek komen...ik moet verrassend weinig
Vriend van m'n ouders moest naar een internist. Ook redelijk lange wachttijd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 21:41 schreef Blues het volgende:
Poliplekken / wachttijden kunnen door allerlei redenen per week veranderen. Dus als je niet wil shoppen in andere zkh, heeft het altijd zin om paar x per week te bellen of je afspraak naar voren gehaald kan worden.
Gebeld of het sneller kon of als er iemand uit zou vallen. Werd ze later teruggebeld "oh mevrouw, u bent 70+, dan mag u ook naar dokter Van der Ploeg, die is geriater, maar ook internist. Denk maar even na of u dat wilt"
Ik wist eigenlijk nooit dat sommige "algemene" specialismen eigenlijk onder een ander specialisme vallen.
Dat een oncoloog eigenlijk ook internist is.
En een geriater dus ook? Had eerder verwacht dat dat onder neurologie ofzo zou vallen.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Mvr de expert van de verzekering heeft vandaag de souterrain bekeken. Ze smolt helemaal dat de beide beagles haar overal volgden en mee keken waar zij naar keek. Maar goed, ziet er uit dat ze gaan betalen en een renovatiebedrijf gaan inhuren.
Die gaan dan alles voor ons opknappen.
Rondom Zorgeloos Pakket.![]()
Sommige mensen hebben dat soort capaciteiten, een studievriend studeerde 2 keer af in 4 jaar, beide keren summa cum laude, en deed daarna 2 doctoraal, met links.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 21:59 schreef derLudolf het volgende:
Ik wist eigenlijk nooit dat sommige "algemene" specialismen eigenlijk onder een ander specialisme vallen.
En een geriater dus ook? Had eerder verwacht dat dat onder neurologie ofzo zou vallen.![]()
Klinisch geriater is een eigen specialisatie. Je hebt ook internist - ouderengeneeskunde. Dat zijn internisten met een specifiek vakgebied. En dan is er, om het makkelijk te maken, ook nog de specialist ouderengeneeskunde (vroeger heette dat verpleeghuisarts). Geriatrie is wel iets heel anders dan neurologie trouwens.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 21:59 schreef derLudolf het volgende:
En een geriater dus ook? Had eerder verwacht dat dat onder neurologie ofzo zou vallen.
En naast internist-oncologen heb je ook nog neuro-oncologen en de gynaecoloog-oncoloog en vast nog wel meer ook.
[ Bericht 9% gewijzigd door Clubsoda op 30-08-2024 22:13:41 ]I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.![]()
Aanname van mij hoor, ik denk bij geriatrie vooral aan dementie, Alzheimer en dat soort dingen, het brein zeg maarquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 22:07 schreef Clubsoda het volgende:
Geriatrie is wel iets heel anders dan neurologie trouwens.![]()
Maar ja, ook gezond oud worden komt natuurlijk met eigen problemen.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Klopt zeker, dat is een belangrijk onderdeel. Maar neurologen doen met name de niet-typische dementieën en vooral heel veel dingen aan het zenuwstelsel die niet de hersenen zijn.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 22:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aanname van mij hoor, ik denk bij geriatrie vooral aan dementie, Alzheimer en dat soort dingen, het brein zeg maar![]()
Maar ja, ook gezond oud worden komt natuurlijk met eigen problemen.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.![]()
Met kinderarts is dat natuurlijk hetzelfde bedenk ik me nu... Ook weer specialisten daarin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Met mijn vader met afnemende gezondheid ging ik mee naar de geriater in med. centrum Leiden/AZL.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 22:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aanname van mij hoor, ik denk bij geriatrie vooral aan dementie, Alzheimer en dat soort dingen, het brein zeg maar![]()
Maar ja, ook gezond oud worden komt natuurlijk met eigen problemen.
Zij legde de relaties en maakte de afspraken met de diverse specialisten voor verder onderzoek bij longarts, kno-arts enzo.
Zelf was ik onder behandeling bij ‘’een’ kno-arts in een perifeer ziekenhuis.
Er leek meer aan de hand en de mannen bleken supergespecialiseerd in oncologie en plastisch chirurgie.
Handig om te googlen toch. Een wilde de foto’s, die ik dagelijks maakte voor zijn volgende boek. Godenzijdank werd het alsnog geen neusingreep als Dieuwertje Blok nu.
Werkten in de periferie én in AvL. (Antonie van Leeuwenhoek, voor het geval je het niet kent).
Wat moeten die mensen ongelooflijk van hun vak en van de mensen houden om zó ongelooflijk veel te studeren. Ook buitenlandse stages van maanden in klinieken.
Èn gepromoveerd.
@sigme het is inderdaad een familie gen. Bij oudste zwager (single) hoorde ik, is het heel erg. Sch.zus was er laatst. Jongste zwager wordt een beetje in het gareel gehouden door zijn vrouw. MnX. weet het en kan het niet handelen.
Vandaar het geplande ‘geheime’ project.
[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 30-08-2024 22:45:51 ]![]()
Vier jaar universiteit, promotie, zes jaar postdoctoraal opgeleid. Ben ik niet eens dokter
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.![]()
quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 22:43 schreef Clubsoda het volgende:
Vier jaar universiteit, promotie, zes jaar postdoctoraal opgeleid. Ben ik niet eens dokterongelooflijk knap. Met een leven ernaast.
Jaren in een umc gewerkt met en voor promovendi. Die hebben er veel voor moeten doen én laten.![]()
Hangt zo'n 40 cm boven de grondquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 18:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Twee katten in zo’n ding?Ik durfde zoiets nooit te kopen, veel te bang dat het los zou raken. Hangt het hoog?
Hij kan losraken, dat is dan vooral als ze er bv uit springen of er overheen springen tijdens de zoomies. Dan zetten ze zodanig af dat het stukje buis dat op de zuignap onder zit, daar vanaf komt. Maar dan zakt dus alleen die zijkant vd hangmat wat omlaag. Gewoon van het gewicht van het erop liggen heeft 'ie hier nog nooit losgelaten. Hij zou volgens specificaties ook iets van 12 kilo aan moeten kunnen, en deze twee samen zijn 8 kilo, dus dat durfde ik wel aan. Maar wel met opzet vrij laag bij de grond, voor de zekerheid.
![]()
Toevallig zag ik een filmpje van een kat, die werd liefdevol herhaaldelijk ‘opgegooid’.
En kwam steeds op zijn pootjes terecht! (Op een bed).
De hond rolde over.
Ok. Ga maar eens te bedde. Trusten @All.![]()
Hier beginnen de ramen op 1 meter en dan is er ook nog een vensterbank. Zo’n ding moet maar wachten op de evt. volgende kan, Elin is te stram aan het worden😉quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 22:48 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Hangt zo'n 40 cm boven de grond
Hij kan losraken, dat is dan vooral als ze er bv uit springen of er overheen springen tijdens de zoomies. Dan zetten ze zodanig af dat het stukje buis dat op de zuignap onder zit, daar vanaf komt. Maar dan zakt dus alleen die zijkant vd hangmat wat omlaag. Gewoon van het gewicht van het erop liggen heeft 'ie hier nog nooit losgelaten. Hij zou volgens specificaties ook iets van 12 kilo aan moeten kunnen, en deze twee samen zijn 8 kilo, dus dat durfde ik wel aan. Maar wel met opzet vrij laag bij de grond, voor de zekerheid.
Mooie poezels @vlindertje89![]()
Frontpage vind ik toch een beetje het Internet Explorer van FOK! Kom er alleen om op het forum in te loggen.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Toch nog even langs wat filmpjes gescroll’d. Wat goed!
En ik zag rolstoel basketbal spelen: hangt de basket op de originele hoogte!
Nog knapper dan die > 2 m. lange reuze spelers.
De tennissers spelen ook op een ‘normaal’ veld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Autobrand, al paar uur wakker en sliep pas rond 00.30u na teamuitjegelukkig waait het beetje, dus al beetje ergste geur uit huis kunnen luchten. Nu weer alles dicht, behalve op slaapkamer, daar op minikiep. Nu kijken of ik nog even kan slapen.. nichtje komt morgen logeren, dus een beetje slaap vooraf is wel gewenst
(Niet mijn auto overigens, gelukkig)
[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 31-08-2024 06:25:17 ]![]()
Oef, lekker nachtjequote:Op zaterdag 31 augustus 2024 05:52 schreef vlindertje89 het volgende:
Autobrand, al paar uur wakker en sliep pas rond 00.30u na teamuitjegelukkig waait het beetje, dus al beetje ergste geur uit huis kunnen luchten. Nu weer alles dicht, behalve op slaapkamer, daar op minikiep. Nu kijken of ik nog even kan slapen.. nichtje komt morgen logeren, dus een beetje slaap vooraf is wel gewenst
(Niet mijn auto overigens, gelukkig)![]()
Wij beginnen vandaag aan een enorme rotklus. Er moet een stuk van de schuur worden afgebroken voordat het gerepareerd kan worden. Donderdag komt de aannemer nog een keer kijken, dan moeten ons deel van het werk klaar zijn.
Verder allerlei tuinwerk. Het in elkaar zetten van de meest recent geleverde loungeset. En vanavond in theorie krokettenfeest poging 4.Spoilers!![]()
quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 08:12 schreef sigme het volgende:
Mogge.
Liefste op pad, dus ik sliep in de tent. Met schattige hond
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mogge!
Wat een nacht @vlindertje89 Las dat hierachter ook een flinke autobrand was maar midden in de nacht gebruiken ze geen sirenes gelukkig. Was wel al om 6 uur klaar wakker en een flink stuk donkerder buiten dan een week of 2 geleden.
Schattige hond is inderdaad erg schattig
Succes vandaag @Lucky_Strike hopelijk lukt allesWe have far more in common than that which devides us..![]()
Goedemorgen!![]()
Hét jaarlijkse feestje 'om de hoek' staat vandaag weer op het programma.
Het zal cherry picking en veel rusten worden wegens een paar pijnlijke, verrekte spieren o.i.d. bij mijn ribbenkast, maar we gaan wel zien hoe ver we komen…![]()
![]()
Thanks!quote:
Geen idee wat er precies is gebeurd, maar ik werd afgelopen week wakker met een pijnlijke rechterzijde.
Misschien iets te enthousiast liggen woelen en draaien in mijn slaap, ik schijn daar redelijk goed in te zijn.
Paracetamol en spierbalsem to the rescue…![]()
Auw! Moet jij draaien dan?quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 09:17 schreef MadMaster het volgende:
Goedemorgen!![]()
Hét jaarlijkse feestje 'om de hoek' staat vandaag weer op het programma.
Het zal cherry picking en veel rusten worden wegens een paar pijnlijke, verrekte spieren o.i.d. bij mijn ribbenkast, maar we gaan wel zien hoe ver we komen…
[ afbeelding ]![]()
Dagboek hier vandaag:
Uitslaap
Brunch
Fietsen naar molen
Wasje ophangen
Krant met koffie
Dutje
Later in de middag naar
https://proefparkhaarlem.nl/etendrinken
Samen! Op de fiets!
Gisteren ging g voor het eerst sinds gebroken ribbs weer op de fiets naar vrijwilligerswerk en het ging goed
Hij wil zelf nog wel de afstaptechniek wat bijschaven![]()
![]()
Hoe is het met de midlifert?quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 08:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oef, lekker nachtje![]()
Wij beginnen vandaag aan een enorme rotklus. Er moet een stuk van de schuur worden afgebroken voordat het gerepareerd kan worden. Donderdag komt de aannemer nog een keer kijken, dan moeten ons deel van het werk klaar zijn.
Verder allerlei tuinwerk. Het in elkaar zetten van de meest recent geleverde loungeset. En vanavond in theorie krokettenfeest poging 4.
En weet je de uitslag van de slimste al?![]()
![]()
Oh noquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 05:52 schreef vlindertje89 het volgende:
(Niet mijn auto overigens, gelukkig)
Why die autobranden!
Verderop in zandvoort is een strandtent afgefikt. Ook zo naar![]()
![]()
quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 22:33 schreef derLudolf het volgende:
Met kinderarts is dat natuurlijk hetzelfde bedenk ik me nu... Ook weer specialisten daarin.Mijn 10 internisten hebben als specialiteit o.a.:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nefrologie (nieren)
Endocrinologie (schildklier)
Vasculair (hart- en vaten, hypertensie enz) + een gespecialiseerd verpleegkundige
Oncologie (kankers, allerlei soorten)
Infectioloog (spreekt voor zich)
Hematologie (bloedziektes en kankers) + een gespecialiseerd verpleegkundige
Uitgezonderd de hematologen en oncologen, doen ze ook allemaal de diabeteszorg samen met een aantal diabetes verpleegkundigen, de botdichtheid (osteoperose uitslagen nav een dexascan) en o.a. het spoorzoeken naar onverklaarbare klachten en/of aandoeningen of medicatie probs en de chronisch vermoeiden waar de huisarts geen raad meer mee weet.
Dan hebben we ook altijd nog 2 AIOS-sen (artsen in opleiding tot specialist) die dus internist willen worden (of bijna zijn) en daarin ook nog wat extra specialisaties willen doen/leren.
Onder supervisie van vaste internisten.
Leuke poli he
[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 31-08-2024 11:50:41 ]![]()
Die is net zijn bed uit komen rollenquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 11:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Hoe is het met de midlifert?
En weet je de uitslag van de slimste al?![]()
Nee, ik ben nog spoilervrij gebleven. Waarschijnlijk kunnen we pas morgenavond kijken helaas.
Wat goed van het fietsen!Spoilers!![]()
Goede.... inmiddels middag![]()
Schattige katten @vlindertje89
Schattige hond @sigme
Lekker geslapen in de tent?
@borisz de Achterhoek is idd vreselijk met OV. Ik moet morgenochtend vroeg ergens zijn, maar ga vanavond al naar m'n ouders daar en dan morgenochtend het laatste stuk maar met de fiets.
@Blues al die specialisaties... wat doen ze als er eentje niet is?
Toen ik bij Pathologie werkte had elke patholoog een favo onderwerp en eentje dat hij ook kon, en als dan iemand er niet was had je een reserve. Bijvoorbeeld de gynaecopatholoog kon ook long.![]()
Ik vind het echt vreselijk spannend met die sollicitatie. Maar he, ik heb al 2,5 dag gewacht en overleefd, nog ongeveer zo lang te gaan en dan hoor ik al of ik 't word.
Leuk altijd dat ik aan het begin denk "maakt niet uit of ik het word, ik ben zo ook tevreden en er komen altijd nieuwe kansen" maar als ik er dan middenin zit, niks daarvan dit is DE kans en ik MOET het worden![]()
![]()
Ik kan mijn oude buren ook niet even alleen laten he. Drie maanden weg en een botulisme uitbraak in het complex. Allemaal eenden dood. Toeval? I think not.La derecha oprime, la izquierda libera![]()
Herkenbaar en lastig ff. Veel afleiding zoekenquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 12:25 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind het echt vreselijk spannend met die sollicitatie. Maar he, ik heb al 2,5 dag gewacht en overleefd, nog ongeveer zo lang te gaan en dan hoor ik al of ik 't word.
Leuk altijd dat ik aan het begin denk "maakt niet uit of ik het word, ik ben zo ook tevreden en er komen altijd nieuwe kansen" maar als ik er dan middenin zit, niks daarvan dit is DE kans en ik MOET het worden![]()
Artsen nemen voor elkaar waar en we maken de roosters zo dat er altijd 1 oncoloog en 1 hematoloog in huis is.
Met de planbare zorg zien pt zoveel mogelijk eigen artsen, korte termijn uitslagen doen dan wel eens collega artsen. Altijd in overleg met de pt zodat ze weten dat ze iemand anders zien. Voordeel is wel dat je niet eindeloos (als dat al kan/mag) op een uitslag hoeft te wachten.
Elke dag heeft er ook 1 arts dienst. Die ziet bijna geen pt op spreekuur maar doet alle spoed, ad hoc en h.a. dingen.![]()
Da’s echt een geplan en geregel voor jullie.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 12:53 schreef Blues het volgende:
[..]
Herkenbaar en lastig ff. Veel afleiding zoeken![]()
Artsen nemen voor elkaar waar en we maken de roosters zo dat er altijd 1 oncoloog en 1 hematoloog in huis is.
Met de planbare zorg zien pt zoveel mogelijk eigen artsen, korte termijn uitslagen doen dan wel eens collega artsen. Altijd in overleg met de pt zodat ze weten dat ze iemand anders zien. Voordeel is wel dat je niet eindeloos (als dat al kan/mag) op een uitslag hoeft te wachten.
Elke dag heeft er ook 1 arts dienst. Die ziet bijna geen pt op spreekuur maar doet alle spoed, ad hoc en h.a. dingen.We have far more in common than that which devides us..![]()
Sinds ik ben begonnen met werken in mijn ziekenhuis is er ook heel veel veranderd op het gebied van diensten en specialisaties. Voorheen had bijvoorbeeld 'een chirurg' dienst. Maar nu heb je een voorwacht chirurg en diverse specialisaties van chirurgie die ook dienst hebben (zoals de vaatchirurg, de traumachirurg, de gastro-intestinaal chirurg) en hetzelfde bij de internisten. We werken nu ook meer samen voor de diensten met ziekenhuizen in de regio.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 12:53 schreef Blues het volgende:
Herkenbaar en lastig ff. Veel afleiding zoeken![]()
Elke dag heeft er ook 1 arts dienst. Die ziet bijna geen pt op spreekuur maar doet alle spoed, ad hoc en h.a. dingen."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Ook dat hoort erbijquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 12:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Da’s echt een geplan en geregel voor jullie.![]()
Gister had ik weer een paar uurtjes een meekijk snuffelstagiare.
Elke keer zijn ze verbaasd en vallen hun monden open van wat ons werk inhoudt.
En dan zien ze alleen ons baliewerk nog maar.
Onze secretariaatwerkzaamheden zijn nog veel meer en complex.
![]()
![]()
Goeie ontwikkelingquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 12:59 schreef Isabeau het volgende:
Sinds ik ben begonnen met werken in mijn ziekenhuis is er ook heel veel veranderd op het gebied van diensten en specialisaties. Voorheen had bijvoorbeeld 'een chirurg' dienst. Maar nu heb je een voorwacht chirurg en diverse specialisaties van chirurgie die ook dienst hebben (zoals de vaatchirurg, de traumachirurg, de gastro-intestinaal chirurg) en hetzelfde bij de internisten. We werken nu ook meer samen voor de diensten met ziekenhuizen in de regio.![]()
![]()
Ja, absoluutquote:Als je dan toch met spoed moet worden geopereerd, dan graag door een specialist op dat vakgebied
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 13:41 schreef Isabeau het volgende:
Ja, absoluutAls je dan toch met spoed moet worden geopereerd, dan graag door een specialist op dat vakgebied
![]()
![]()
Jouw werkervaring en posten erover maken, dat ik daarmee nog meer rekening hou dan eerder bij poli bezoekjes bijv.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 13:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Ook dat hoort erbij![]()
Gister had ik weer een paar uurtjes een meekijk snuffelstagiare.
Elke keer zijn ze verbaasd en vallen hun monden open van wat ons werk inhoudt.
En dan zien ze alleen ons baliewerk nog maar.
Onze secretariaatwerkzaamheden zijn nog veel meer en complex.
Leuk: vanmorgen al een positieve reactie op de mail met foto’s naar de lokale lasser. Inmiddels zijn site bekeken: wat een constructies van staal kan hij maken.![]()
Kom ik met een stoeltje aan maandagmorgen.
Vanmiddag komt zijn naamgenoot voor tuinperikelen…even afwachten.
Wat een schattige hond inderdaad @sigme
Fijn, dat je je hondenliefde kwijt kunt aan de logeerhonden. Zeker met een grote reis in het vooruitzicht.
Minder fijn van autobrandenis dat kwaadaardigheid?
@Tele6 je gaat de spanning er vast uitfietsen en uitlopen morgen!
En een aparte hoera 🎉 @golfer en herstel!
Ondanks alles toch plezier op het diverse festival voor @MadMaster Gewoon níet hupsen en zachtjes meedeinen met de muziek.
Was dit een mega post. Ja, volgens mij wel.
Oh ja, vanmiddag buurtbbq met de laatste nieuwe bewoners. Zij denken nu wel redelijk bekend te zijn met de ins en outs.
En anders vragen zij het gewoon in de buurtapp.😎![]()
Uitgeslapen, moeder opgehaald voor een rondje stad, samen gelunched.
Mijn sportschool had open dag dus daar even binnen gelopen om haar te laten zien wat ik daar doe. Ik had Fit20 al eens eerder gepromoot maar moeders wilde niet. Die wandelt regelmatig en zit elke dag op de hometrainer dus beweging krijgt ze al. Prima.
Resultaat: ze gaat een kennismaking plannenEn mag ‘omdat Cat hier al zo lang sport’ daarna een maand gratis proefdraaien
![]()
Nu loopt er ook een actie waarbij ik twee maanden lidmaatschap gratis zou krijgen als ik een nieuwe klant aanbreng, maar dat zou wel erg royaal worden
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Forum Opties Forumhop: Hop naar: