Ah, de zogenaamde lollige opmerking als ie weer eens is uitgeluld.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 19:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat zei jouw moeder ook over jouw vader.
En ja hoorquote:Op woensdag 28 augustus 2024 23:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Leuk he. Het feit dat deze hoog van de toren blazende betweterende blaaskaak gewoon een werkloze nietsnut met diverse klonen is doet dat flink voeden.
We doen ons best. Gelukkig wordt VD zelfs boos als ik het met hem eens ben, dus heel moeilijk is het niet.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 14:53 schreef jogy het volgende:
de langlopende fittie tussen vogeltjesdans en knoopie is best geweldig eigenlijk.
[ afbeelding ]
Ok, @29zonnepanelenGuyquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 13:45 schreef knoopie het volgende:
[..]
We doen ons best. Gelukkig wordt VD zelfs boos als ik het met hem eens ben, dus heel moeilijk is het niet.
Sorry, ik heb er maar zes op het dak liggen.quote:
We gaan nog even verder. Ik zou nog terug komen op je klimaathoererij (na mijn vakantie elders), waarbij je je als een blad aan de boom omdraait als je dat zo uitkomt.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 13:45 schreef knoopie het volgende:
[..]
We doen ons best. Gelukkig wordt VD zelfs boos als ik het met hem eens ben, dus heel moeilijk is het niet.
quote:Op vrijdag 17 januari 2020 20:12 schreef knoopie het volgende:
[..]
Een vergelijkbare bmw 7 (bovenstaande was voor een model S) schrijft meer af na 100.000km.
[..]
Dat klopt, en ze hebben zich al bewezen. Bovendien is dat ook één van de weinige auto’s die ook in de praktijk relatief zuinig zijn, en niet alleen in de test.
quote:Op vrijdag 17 januari 2020 20:22 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat is tesla-specifiek. Niet e-auto specifiek. Om maar weer de Prius er als voorbeeld er bij te halen, daar hoef je niet eens een hele nieuwe accu te kopen. Je kan alleen de slechte cellen vervangen. Kennelijk is die accu ook binnen drie kwartier uit te halen en er weer in te zetten. Het kan dus wel, alleen (nog) niet bij tesla.
En ter vergelijking, wat kost het als je turbo in de soep loopt? Of als je nieuwe injectors nodig hebt, en deze nogal moeilijk te bereiken zijn? Bij een brandstofauto zijn ook genoeg voorbeelden van peperdure reparaties.
En in dit topic zeg je hierboven net zeg je dat je maar 6 zonnepanelen hebt? En daarmee voor een hele week op een maandagmorgen energie opslaan? Over jezelf tegenspreken gesprokenquote:Op vrijdag 17 januari 2020 20:42 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat heeft er juist alles mee te maken! Het wordt namelijk alléén duurder bij de snelladers, in belgie. Dat is voor NL e-autobezitters bijna nooit relevant. Want in de praktijk wordt extreem veel thuis geladen. En tot nu toe is het alléén in België (bij één aanbieder). Voor teslarijders is het sowieso niet relevant, want tesla superchargers.
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Sinds ik in mijn energiezuinige huis woon, heb ik op de eerste dag van de week om 10 uur in de ochtend al genoeg verdient om mijn energierekening te betalen! Een superverdienmodel!
[..]
Waarschijnlijk ja. Dus daarom is het verstandig om nu al energiezuinig te wonen.
Nee hoor. Je leest weer eens niet goed. Er staat letterlijk dat ik maandagmorgen om 10 uur genoeg verdiend heb om mijn energierekening te betalen. Want vooral omdat ik bijna niet hoef te verwarmen, is mijn energierekening erg laag over het hele jaar.quote:Op maandag 9 september 2024 11:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
We gaan nog even verder. Ik zou nog terug komen op je klimaathoererij (na mijn vakantie elders), waarbij je je als een blad aan de boom omdraait als je dat zo uitkomt.
Eerst je zaad spuiten over alles wat klimaat heet en je nu lafjes terug trekken als dat in je hypocrietenlaantje past. Maar vooruit, we gaan verder.
[..]
[..]
[..]
En in dit topic zeg je hierboven net zeg je dat je maar 6 zonnepanelen hebt? En daarmee voor een hele week op een maandagmorgen energie opslaan? Over jezelf tegenspreken gesprokenVuile leugenaar
Wel eens van vaste kosten gehoord? Leugenaarquote:Op maandag 9 september 2024 20:19 schreef knoopie het volgende:
[..]
Nee hoor. Je leest weer eens niet goed. Er staat letterlijk dat ik maandagmorgen om 10 uur genoeg verdiend heb om mijn energierekening te betalen. Want vooral omdat ik bijna niet hoef te verwarmen, is mijn energierekening erg laag over het hele jaar.
Er staat nergens dat ik dan al genoeg energie opgeslagen heb of iets dergelijks. Je hebt gewoon weer eens erg slecht gelezen, en denkt dat nu tegen mij te kunnen gebruiken.
[ afbeelding ]
Hoeveel zijn die vaste kosten dan per week?quote:Op maandag 9 september 2024 21:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wel eens van vaste kosten gehoord? Leugenaar
Is wel zeer achterlijk te noemen, dat ze dat willen. Zij hebben daar toch niks mee te maken. Wat een circus.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:53 schreef jogy het volgende:
[..]
https://www.bright.nl/nie(...)thuisbatterijen.html
men wil toegang en controle over eventuele thuisbatterijen voor mensen die niets terug willen leveren omdat die bedrijven paardenvijgen zijn.
Mijn leven draait om jou steeds aandacht te geven ja. Ik zal me haasten.quote:Op maandag 9 september 2024 21:23 schreef knoopie het volgende:
[..]
Hoeveel zijn die vaste kosten dan per week?
Edit: in 2020![]()
Moest je zo ver terug om mij op een leugen te "betrappen"?
Daar lijkt het wel op, als het eerste wat je na je „vakantie“ doet naar fok gaan en boos op mij reageren.quote:Op maandag 9 september 2024 22:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mijn leven draait om jou steeds aandacht te geven ja. Ik zal me haasten.
Ik heb helemaal niks gelogen. Neem nu bijvoorbeeld dat topic over elektrische auto’s. Daarin heb ik gereageerd omdat jouw argumenten tegen elektrische auto’s (dure reparaties/ hoge afschrijving) nergens op sloegen. En alleen omdat ik door jouw bullshit heen prik, wil dat helemaal niet zeggen dat ik een “fanboy” was of ben van elektrische auto’s. Dat is ook overduidelijk uit mijn andere Posts.quote:Maar leuk dat je nu zelf toegeeft dat je dit allemaal bij elkaar gelogen hebt. En waar rook is is vuur dus dat zal dan ook wel voor de rest van je stom gelul gelden.
Je ziet zo groen van jaloezie, de hulk is er niks bij.quote:Je gelijk wanhopig proberen te halen met een of andere foto die je overal gemaakt kan hebben
Knakworst, je bent de grootste pleitbezorger van EV. En nu ook een gedebunkte leugenaar. En een werklozequote:Op dinsdag 10 september 2024 00:34 schreef knoopie het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op, als het eerste wat je na je „vakantie“ doet naar fok gaan en boos op mij reageren.
[..]
Ik heb helemaal niks gelogen. Neem nu bijvoorbeeld dat topic over elektrische auto’s. Daarin heb ik gereageerd omdat jouw argumenten tegen elektrische auto’s (dure reparaties/ hoge afschrijving) nergens op sloegen. En alleen omdat ik door jouw bullshit heen prik, wil dat helemaal niet zeggen dat ik een “fanboy” was of ben van elektrische auto’s. Dat is ook overduidelijk uit mijn andere Posts.
Maar je wil mij zo graag op een leugen betrappen dat je alleen maar leest wat jouw uitkomt. Zie voorbeeld hierboven waarin jij niet goed hebt gelezen wat ik schreef over mijn energierekening en er zelf dan een onzinverhaal bij verzint om je gelijk te halen.
Feitelijk heb jij mij nog nergens op een leugen kunnen betrappen. Waarschijnlijk is bij de waarheid blijven voor mij ook makkelijker dan voor jou, omdat ik het niet nodig heb om mijn leven op FOK mooier te maken dan het in het echt is.
[..]
Je ziet zo groen van jaloezie, de hulk is er niks bij.
Nee. Ben ik nooit geweest ook. Ik ben van mening dat vooral een EV met 500km bereik voor de meeste mensen zonde van de materialen is. Zie mijn eerder gequote posts eerder in dit topic, waarin in dat letterlijk zeg.quote:Op dinsdag 10 september 2024 07:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Knakworst, je bent de grootste pleitbezorger van EV.
Laat maar eens zien waar ik dan lieg volgens jou. Tot nu toe heb je nog helemaal niks laten zien, behalve dat je moeite hebt met begrijpend lezen.quote:En nu ook een gedebunkte leugenaar. En een werkloze
Hierboven lag je in 2020 al te brullen over het voordeel van EV's. Hypocrisie staat in het woordenboek met jouw foto.quote:Op dinsdag 10 september 2024 09:04 schreef knoopie het volgende:
[..]
Nee. Ben ik nooit geweest ook. Ik ben van mening dat vooral een EV met 500km bereik voor de meeste mensen zonde van de materialen is. Zie mijn eerder gequote posts eerder in dit topic, waarin in dat letterlijk zeg.
[..]
Laat maar eens zien waar ik dan lieg volgens jou. Tot nu toe heb je nog helemaal niks laten zien, behalve dat je moeite hebt met begrijpend lezen.
quote:Op maandag 20 juni 2022 21:07 schreef knoopie het volgende:
De enige echt snelle (binnen een jaar) oplossing die ik zie:
1. Heel veel zonnepanelen bijplaatsen.
2. Heel veel laadpalen bijplaatsen.
3. Iedereen met een elektrische auto goedkoper laten opladen als het net zijn accu als buffer mag gebruiken.
Steeds meer auto’s zijn v2g, dus kunnen prima bufferen voor het net. In Utrecht zijn ze dit al aan het opzetten met deelautos. 50kwh is voor een auto niet superveel, maar dat is meer dan genoeg om een paar huishoudens de nacht door te helpen.
quote:Op dinsdag 21 juni 2022 08:18 schreef knoopie het volgende:
[..]
Van heel veel klein bier wordt je ook dronken. Het is in ieder geval realistischer dan alle andere voorstellen in dit topic.
Het is niet dé oplossing, maar samen met belasting op het net verdelen door prijsgestuurde vraag en slim gebruik maken van de bestaande buffers in e-auto’s moeten we een heel eind kunnen komen. Vooral omdat we niet iets compleet vanaf de grond nieuw moeten ontwikkelen, alleen de bestaande recourses slimmer inzetten.
Of heb jij een beter idee? Ik sta open voor suggesties.
quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:07 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat valt best wel mee hoor. Bijvoorbeeld om de nacht te overbruggen tot de volgende dag de zon weer gaat schijnen, is voor heel veel huishoudens 10Kwh aan buffer al genoeg. Of de halve accu van een oude nissan leaf. Dus als je weet dat je morgen toch alleen maar naar kantoor gaat, dan kan je gemakkelijk de accu van je e-auto gebruiken om dat verschil op te vangen. En je moet natuurlijk zo snugger zijn om bijvoorbeeld je warmtepomp ook overdag te laten opladen in plaats van in de nacht. Gelukkig is een groot vat met water nog veel goedkoper dan een electrische accu.
[..]
Dat is wel gebleken, dat dat voor veel mensen toch de enige methode is om ze mee te krijgen. Daarom geloof ik er ook wel in, dat veel mensen graag hun auto beschikbaar stellen als bufferaccu, als daar een vergoeding tegenover staat.
En natuurlijk zou het mooi zijn als het voor 100% lukt, maar ik denk dat ook hier het pareto-principe van toepassing is. De eerste 80% van de winst bereik je met slechts 20% van de kosten. En die laatste 20% zijn 80% van je kosten.
Dus met een kleine accu kan je waarschijnlijk 80% van het jaar prima uit de voeten. En we moeten ons goed afvragen of het nu al rendabel is om dan die overige 80% te investeren om die laatste twee maanden ook nog te kunnen overbruggen.
Zomaar wat quotes. En dan zeggen dat je nooit voor electrische auto's was. Klimaatgoebbelsquote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:09 schreef knoopie het volgende:
[..]
Volgens mij zitten we ondertussen al aan ongeveer een half miljoen auto's met een stekker, maar helaas zijn de meeste daarvan nog niet geschikt voor vehicle to grid. En natuurlijk ga ja daarmee de winter niet overbruggen, maar het verschil in aanbod en vraag tussen dag en nacht kan je daarmee inderdaad heel goed opvangen.
Jij leest echt niet goed, of zeer selectief alleen wat je wil lezen. Ik zeg helemaal niet dat iedereen een elektrische auto moet kopen of dat ik een voorstander ben van elektrische auto's.quote:Op dinsdag 10 september 2024 10:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
En dan nog wat hypocriet bullshit waar je de voordelen van EV's propageert:
[..]
[..]
[..]
[..]
Zomaar wat quotes. En dan zeggen dat je nooit voor electrische auto's was. Klimaatgoebbels
Verdraaid je woorden gerust nog een paar keer. Maar dat verandert niets aan dat je moeder niet meer van je houdt.quote:Op dinsdag 10 september 2024 11:32 schreef knoopie het volgende:
[..]
Jij leest echt niet goed, of zeer selectief alleen wat je wil lezen. Ik zeg helemaal niet dat iedereen een elektrische auto moet kopen of dat ik een voorstander ben van elektrische auto's.
Ik zeg dat de accucapaciteit van de huidige elektrische auto's gebruikt zou moeten worden om het elektriciteitsnet te stabiliseren. Wat prima kan, omdat voor dagelijks gebruik de meeste e-auto's een veel te grote accu hebben. (Dat is een negatieve mening die ik heb over elektrische auto's)
Daarom ben ik ook voor Jan Modaal voorstander van goede hybride-autos, zoals ik ook al heel vaak geschreven heb. Geen overbodig grote accu en zware auto, en toch dagelijks woon-werkverkeer elektrisch kunnen rijden. Dat is heel wat anders.
Als jij deze nuance niet begrijpt, dan is er geen redden meer aan.
Ah, een "grappige" opmerking omdat je inhoudelijk uitgepraat bent? Zo kennen we je weer.quote:Op dinsdag 10 september 2024 12:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Verdraaid je woorden gerust nog een paar keer. Maar dat verandert niets aan dat je moeder niet meer van je houdt.
Alsof inhoudelijk discussiëren met jou zin heeft, lutserquote:Op dinsdag 10 september 2024 12:32 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ah, een "grappige" opmerking omdat je inhoudelijk uitgepraat bent? Zo kennen we je weer.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 12:46 schreef AardappelSchotel het volgende:
Is dit weer een VD-backfire topic?
Genieten
HB!quote:
Bron?quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:20 schreef jogy het volgende:
Ik ga lachen wanneer de vastestof batterijen goedkoop worden en iedereen met zonnepanelen of wat dan ook gewoon volledig van het net af gaan en eventueel op een veilige manier zonnepaneel loze buren goedkoop van hun overschot kunnen voorzien.
Gaan ze waarschijnlijk weer ergens anders over janken. Ze willen nu ook al directe toegang tot de privaat aangeschafte thuisbatterijen.
Sterf lekker (figuurlijk)
quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:53 schreef jogy het volgende:
[..]
https://www.bright.nl/nie(...)thuisbatterijen.html
men wil toegang en controle over eventuele thuisbatterijen voor mensen die niets terug willen leveren omdat die bedrijven paardenvijgen zijn.
Zijn er ook VD onderwerpen die niet terugvuren?quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 12:46 schreef AardappelSchotel het volgende:
Is dit weer een VD-backfire topic?
Genieten
Om vervolgens weer gereload te worden en dan dubbelhard op jullie kale koppen uit elkaar knallenquote:Op donderdag 12 september 2024 18:27 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Zijn er ook VD onderwerpen die niet terugvuren?
Ik zie kansen voor en bitcoinfarmquote:Op maandag 26 augustus 2024 14:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
Echt he. WE HEBBEN STROOM TEVEEL BOEHOE. En dat schuiven we weer af op de burgers.
DAN DOE JE ER IETS ANDERS MEE
Maak waterstof, maak stoom, verwarm water of wat dan ook met het overschot stelletje zeikerds.
Klacht: eerst iedereen aan de zonnepanelen duwen en dan janken dat er teveel is
Ach, ja: waarom zou je met een stroomoverschot waterstof maken voor binnenvaartschepen en vrachtwagens als je er ook bitcoins me kunt gaan mijnenquote:Op donderdag 12 september 2024 23:43 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik zie kansen voor en bitcoinfarm
quote:Op donderdag 12 september 2024 22:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Om vervolgens weer gereload te worden en dan dubbelhard op jullie kale koppen uit elkaar knallen
Tja, ze zien ook wel dat ze op deze manier steeds irrelevanter worden dus willen hunzelf tussen de zelf opgewekte en opgeslagen energie wurmen om er toch iets van mee te krijgen. Uiteindelijk (jaartje of 10) kan de consumentenkant van de electra voorziening waarschijnlijk de nuts bedrijven niet of amper nodig hebben omdat ze het terugleveren van stroom ongunstig voor de consumenten hebben gemaakt. Korte termijnsvisie is wat de klok slaat bij de bedrijven tegenwoordig.quote:Op donderdag 12 september 2024 18:23 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Hoe wil men dat dan gaan doen?
Zelf er een puinhoop van maken en dan maar eisen dat je toegang krijgt tot de privacy van huishoudens.
Vier!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |