quote:Syrië is volgens Geert Wilders weer veilig genoeg om erkende vluchtelingen naar toe terug te sturen. Dat schrijft Trouw.
De Nederlandse regering moet daarom Syriërs gaan terugsturen die de afgelopen jaren asiel hebben gekregen en zich in Nederland hebben gevestigd. Wilders wil dat Nederland ook de grens sluit voor nieuwe vluchtelingen uit Syrië
De gedwongen terugkeer van Syriërs moet wat de PVV betreft het grote thema worden rond Prinsjesdag. De PVV-fractie is van plan met eigen voorstellen te komen vanuit de Tweede Kamer, heeft Wilders zondag alvast aangekondigd met een bericht op X.
Syriërs waren de afgelopen jaren de grootste groep asielzoekers in Nederland, van wie velen inmiddels een tijdelijke verblijfsvergunning hebben.
Wilders zet vraagtekens bij de ambtelijke beoordeling dat Syrië nog niet veilig is. Syrië is wél veilig, in elk geval delen ervan, stelt Wilders. Nederland zou de situatie in Syrië anders moeten wegen, meer zoals Denemarken en Zweden, landen die vinden dat bijvoorbeeld de Syrische hoofdstad Damascus veilig genoeg is om mensen naar toe terug te sturen.
Maar het belangrijkste argument dat de PVV noemt voor het openen van de discussie is dat de aantallen Syriërs die Nederland opvangt te hoog zijn. ‘Heel Europa barst vande vluchtelingen waarvan heel veel uit Syrië’, aldus Wilders.
Bovendien zouden Syriërs een terroristische bedreiging zijn. Nederland moet vanwege ‘onze veiligheid’ geen Syriërs meer opvangen.
Tot nu toe zijn er in de Syrische burgeroorlog ongeveer 494.438 mensen omgekomen. Onder deze slachtoffers zijn 159.774 burgers. De overige doden zijn voornamelijk militairen, rebellen en jihadisten.
Wilders heeft groot gelijk. Opvangen van vluchtelingen zou ten alle tijden tijdelijk moeten zijn.quote:
Je hoeft niet de problemen van burgers op te lossen of goed beleid te maken als je ook kan kankeren op asielzoekers en de onvrede in de maatschappij kan aanwakkeren hieroverquote:Op zondag 25 augustus 2024 21:50 schreef Harvest89 het volgende:
Heeft Wilders ook nog andere onderwerpen die hij belangrijk vindt?![]()
Straks gaat hij tijdens carnaval zeggen dat er op willekeurige Marokkanen geschoten moet worden. "Want die gastarbeiders van vroeger hadden hier eigenlijk niet mogen blijven."
Dat vond ik dan weer van de moslim die in Solingen meerdere families heeft verwoest. En de talloze moslims die daarvoor een zowat eindeloze stroom aan barbaars geweld hebben veroorzaakt aan kinderen, concert bezoekers, tram reizigers enz enz enz enz.quote:
Ja.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:50 schreef Harvest89 het volgende:
Nee.quote:Straks gaat hij tijdens carnaval zeggen dat er op willekeurige Marokkanen geschoten moet worden. "Want die gastarbeiders van vroeger hadden hier eigenlijk niet mogen blijven."
Een groot deel van Oekraïne is ook veilig. Het zit ook vol in de opvang met Oekraïners.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:56 schreef capricia het volgende:
Graag. Syriërs terug zodra dat veilig kan en meer focussen op opvang in de regio.
Onze regio is bijvoorbeeld wel vluchtelingen uit Oekraïne. Maar niet die uit het M-O of Afrika.
We kunnen nu eenmaal niet de wereld aan qua vluchtelingen. Hoe jammer dat ook is.
Daar hoor ik anders weinig van.quote:
Groot deel van Oekraïne is gewoon veilig. Waarom zeg je niet gewoon dat je bang bent voor Syriërs of zo.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:56 schreef capricia het volgende:
Graag. Syriërs terug zodra dat veilig kan en meer focussen op opvang in de regio.
Onze regio is bijvoorbeeld wel vluchtelingen uit Oekraïne. Maar niet die uit het M-O of Afrika.
We kunnen nu eenmaal niet de wereld aan qua vluchtelingen. Hoe jammer dat ook is.
Als dat zou kunnen, zou perfect zijn.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een groot deel van Oekraïne is ook veilig. Het zit ook vol in de opvang met Oekraïners.
Denk niet dat het terugsturen van alleen Syriërs iets gaat oplossen aan de woningnood en drukte in NL.
Denk dat je dan meerdere groepen die terug kunnen naar veilige gebieden terug kan sturen.
Kun je me uitleggen waarom ik bang zou moeten zijn voor Syriërs, maar niet voor Oekraïners?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Groot deel van Oekraïne is gewoon veilig. Waarom zeg je niet gewoon dat je bang bent voor Syriërs of zo.
Natuurlijk niet. Maar dat zien ze dan wel weer. Zijn meerdere groepen die uit de jukebox getrokken kunnen worden als excuusquote:Op zondag 25 augustus 2024 21:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk niet dat het terugsturen van alleen Syriërs iets gaat oplossen aan de woningnood en drukte in NL.
Als het daar veilig is, dan zijn zij ook geen vluchteling meer, natuurlijk.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een groot deel van Oekraïne is ook veilig. Het zit ook vol in de opvang met Oekraïners.
Denk dat je dan meerdere groepen die terug kunnen naar veilige gebieden terug kan sturen.
Wat een kut vergelijking kerel. Smerige insinuatie ook.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Groot deel van Oekraïne is gewoon veilig. Waarom zeg je niet gewoon dat je bang bent voor Syriërs of zo.
Sommige dingen zijn al jaren glashelder, behalve in de politiek blijkbaar.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:02 schreef nostra het volgende:
Opnamestop wil het CDU ook:
https://jungefreiheit.de/(...)ien-und-afghanistan/
Ik zeg je dat je er niet bang voor hoeft te zijn.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Kun je me uitleggen waarom ik bang zou moeten zijn voor Syriërs, maar niet voor Oekraïners?
Je opmerking alleen verraadt al zo veel.
LOL. Ja het zijn de mensen die geen generalisaties maken over uitvretende/criminele syriers die hier de smerige insinuaties maken.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat een kut vergelijking kerel. Smerige insinuatie ook.
Dat zeg ik niet.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:09 schreef probeer het volgende:
[..]
LOL. Ja het zijn de mensen die geen generalisaties maken over uitvretende/criminele syriers die hier de smerige insinuaties maken.
'Onze regio'. Wie bepaald dit? Opvang in de regio is een dog whistle... wordt in bepaalde krijgen gebruikt als argument om niet-witte mensen te weren.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:56 schreef capricia het volgende:
Meer woningen bouwen. Misschien dat daar wat meer aandacht naar toe kan gaan.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:58 schreef MissButterflyy het volgende:
iets gaat oplossen aan de woningnood en drukte in NL.
OK. Doei.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
Ik ben weer weg, doodvermoeiend deze manier van "discussiëren"
Ik heb het over opvang in de regio. En jij projecteert daarop angst op mij.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zeg je dat je er niet bang voor hoeft te zijn.
Maar dat is de conclusie die ik uit je post trek. Waarom Oekraïners wel? als dat onze regio is dan is Syrië dat ook. We zijn geen eiland.
echt, kap met deze act.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
'Onze regio'. Wie bepaald dit? Opvang in de regio is een dog whistle... wordt in bepaalde krijgen gebruikt als argument om niet-witte mensen te weren.
Qua afstand zit er weinig verschil tussen de getroffen delen van Oekraïne en Syrië, dus waar wordt 'regio' op gebaseerd?
En waarom uberhaupt per se opvang in de regio?
Lees de laatste regel in de post waar je op reageert.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb het over opvang in de regio. En jij projecteert daarop angst op mij.
Het is maar net waardoor je je laat leiden.
Had ik niet van je verwacht.
Volgens mij ben je gewoon bang voor Oekraïners.quote:
quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:15 schreef KoningWouter het volgende:
Goed idee van Wilders. Het wordt eens tijd voor een grote schoonmaak.
Je bedoelt 6% van de sociale huurwoningen die naar statushouders gaat?quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als ze gewoon zouden assimileren dan zou niemand er moeite mee hebben maar dat gaat nooit gebeuren. Je kan de geschiedenis wereldbreed van toen tot nu langs lopen en jezelf voor de gek houden dat het deze keer anders is.. maar jij bent vast niet achterlijk, je weet zelf ook beter.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
'Onze regio'. Wie bepaald dit? Opvang in de regio is een dog whistle... wordt in bepaalde krijgen gebruikt als argument om niet-witte mensen te weren.
Qua afstand zit er weinig verschil tussen de getroffen delen van Oekraïne en Syrië, dus waar wordt 'regio' op gebaseerd?
Het continent Europa is wel redelijk duidelijk. Toch? Die grenzen heb je op school geleerd, als het goed is.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Klopt; ik doe dat namelijk niet en krijg alsnog dezelfde doodvermoeiende insinuaties van types als Harvest over me heen.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:09 schreef probeer het volgende:
[..]
LOL. Ja het zijn de mensen die geen generalisaties maken over uitvretende/criminele syriers die hier de smerige insinuaties maken.
Moeten gothics ook assimileren? En transeksuelen? Gewoon een grijze homogene maatschappijquote:Op zondag 25 augustus 2024 22:17 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Als ze gewoon zouden assimileren dan zou niemand er moeite mee hebben maar dat gaat nooit gebeuren. Je kan de geschiedenis wereldbreed van toen tot nu langs lopen en jezelf voor de gek houden dat het deze keer anders is.. maar jij bent vast niet achterlijk, je weet zelf ook beter.
Gothics sowieso.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Moeten gothics ook assimileren? En transeksuelen? Gewoon een grijze homogene maatschappij
Ik weet niet hoeveel er nu in opvanglocaties zitten, maar de IND publiceert maandelijks cijfers. In juni waren er 3056 asielaanvragen waarvan 1371 door Syriërs (45%). Dat is al jaren het patroon (zie bijv. de UNHCR en SER).quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die zitten nu in de opvanglocaties?
Nogmaals, waar is dit op gebaseerd? Europa is slechts een continent. Dit lijkt meer op mensen weren o.b.v. van hun ras dan een echt onderbouwd idee van opvang.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Het continent Europa is wel redelijk duidelijk. Toch? Die grenzen heb je op school geleerd, als het goed is.
Dat is geen Afrika. En geen Azië.
De directe regio binnen Europa doet zijn werk wel. Polen bijvoorbeeld. Vangt veel Oekraïense vluchtelingen op. Wat minder uit Afrika. Of het Midden oosten. Dat dan weer wel.
Maar hoe kom je er nou bij dat ik bang voor Syriërs zou moeten zijn, maar niet voor Oekraïners?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lees de laatste regel in de post waar je op reageert.
Vergeet de Gabbers niet.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Moeten gothics ook assimileren? En transeksuelen? Gewoon een grijze homogene maatschappij
Niet door mij, en dat weet je.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt; ik doe dat namelijk niet en krijg alsnog dezelfde doodvermoeiende insinuaties van types als Harvest over me heen.
Klopt. En dat waardeer ik.quote:Helemaal mooi aangezien mijn filosofie al jaren is dat ras een onzinnig label is en wetenschappelijk niet-bestaand, ergo achterlijk om mensen op af te keuren. En ja, lieden die dat aanhangen sprak en spreek ik ook aan, zoals je weet.
Niet alles en iedereen. Maar met gemak een groot aantal van de users hier.quote:Als je denkt dat dat werkt, gewoon alles en iedereen maar racist noemen, ga je gang, maar ik zeg je: dat werkt op den duur niet meer.
Ras... interesseert me geen reet.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nogmaals, waar is dit op gebaseerd? Europa is slechts een continent. Dit lijkt meer op mensen weren o.b.v. van hun ras dan een echt onderbouwd idee van opvang.
Volgens deze logica mogen spanjaarden niet naar Marokko, maar wel naar IJsland als er oorlog uitbreekt in Spanje.
Nee, ben het met probeer eens dat hij premier had moeten worden.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:20 schreef Starhopper het volgende:
Wilders kan wel meer willen.... Vuile klootzak die vent. En dat was bijna onze premier
Ik heb zelf vluchtelingenwerk gedaan. Velen willen integreren, maar krijgen daar de mogelijkheid niet voor.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:17 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Als ze gewoon zouden assimileren dan zou niemand er moeite mee hebben maar dat gaat nooit gebeuren. Je kan de geschiedenis wereldbreed van toen tot nu langs lopen en jezelf voor de gek houden dat het deze keer anders is.. maar jij bent vast niet achterlijk, je weet zelf ook beter.
Ik ben hier niet in gesprek met jou.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ras... interesseert me geen reet.
Ik zit namelijk ook niet te wachten op een massale influx van aartsorthodoxe roomblanke gereformeerde Afrikaners.
En juist daarom: laat Nederland inderdaad een vrijhaven blijven juist voor mensen die theocratieën en dictaturen ontvluchten. Homo's, vrouwen, andersdenkenden: welkom. Huidskleur boeit me geen drol.
Maar zolang oppervlakkige populisten als jij alles gelijkschakelen aan ras, en de discussie over bepaalde zeer conservatieve tendensen binnen vooral islamitische culturen niet eens gevoerd mag worden, ben je zelf de grootste dreiging voor mensen die onderdrukking en intolerantie willen ontvluchten
Hij zit namelijk in de oppositie.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:24 schreef Harvest89 het volgende:
Nu vaak tegen het kabinet dat hij zelf heeft gesteund. Mafketel.
Daar hoor je Etto zelden over.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:24 schreef probeer het volgende:
Wat vaak ook gewoon klopt, het zit hier bomvol met xenofobie en racisten. En als die users dat benoemen vervelend vinden kunnen ze hun racistische drek achterwege laten, het negeren, of hier niet meer komen.
Hoeveel Syriërs heeft jou geliefde heilstaat China eigenlijk opgenomen?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Jup. Pietertje heeft hem de perfecte uitvlucht van zijn verantwoordelijkheid geschonken.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee, ben het met probeer eens dat hij premier had moeten worden.
Alleen dan kan hij laten zien hoe hij op zijn bek gaat.
Dat gezever, gehuil, en geklaag langs de zijlijn is al jaren diep triest. Nu vaak tegen het kabinet dat hij zelf heeft gesteund. Mafketel.
Dat begrijp ik volkomen; je hebt een stokpaardje te berijden.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:26 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik ben hier niet in gesprek met jou.
Dat zijn veel mensen. Ik vind het geen gek plan dat tegen te gaan houden.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel er nu in opvanglocaties zitten, maar de IND publiceert maandelijks cijfers. In juni waren er 3056 asielaanvragen waarvan 1371 door Syriërs (45%). Dat is al jaren het patroon (zie bijv. de UNHCR en SER).
Ik fileerde schedelmeters al toen jij nog in je nazi-fase zat, Harvest. Wellicht, omdat ik mijzelf nooit tot die ideologie heb aangetrokken gevoeld, voel ik ook wat minder compensatiedrangquote:Op zondag 25 augustus 2024 22:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daar hoor je Etto zelden over.
Die laat zich beetnemen door een moslimtroll waar hij zich in tientallen topics door laat meesleuren.
Of Rusland.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:27 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Hoeveel Syriërs heeft jou geliefde heilstaat China eigenlijk opgenomen?
Maar waar baseer je deze grenzen van opvang op? Waarom zou een Marokkaan wel naar Zuid-Afrika moeten kunnen vluchten, maar niet naar Spanje?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:27 schreef capricia het volgende:
Syriërs en Palestijnen horen niet bij onze Europese regio. Oekraïners wel.
Dat is toch niet zo moeilijk?
Kijk gewoon naar het continent.
Bovendien heb ik zojuist gelezen dat ik meer bang ben voor Syriërs dan voor Oekraïners.
Oekraïners zijn Oost-Europeanen. Die kunnen prima worden opgevangen in Polen bijvoorbeeld. De talen zijn ook nog eens sterk verwant.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:27 schreef capricia het volgende:
Bovendien heb ik zojuist gelezen dat ik meer bang ben voor Syriërs dan voor Oekraïners.
Wilders/de PVV zit NIET in de oppositiequote:Op zondag 25 augustus 2024 22:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij zit namelijk in de oppositie.
Leuke anekdote meid.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:26 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik heb zelf vluchtelingenwerk gedaan. Velen willen integreren, maar krijgen daar de mogelijkheid niet voor.
Hier is een opvanglocatie in de buurt. Mensen zijn veelal positief. Waren vooral blij bij het bejaardentehuis met de extra vrijwilligers gezien de lokale inwoners steeds minder vrijwilligerswerk doen.
Heilstaat? Als we dingen gaan verzinnen, dan hoeven we ook geen gesprek aan te gaanquote:Op zondag 25 augustus 2024 22:27 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Hoeveel Syriërs heeft jou geliefde heilstaat China eigenlijk opgenomen?
Ja. En dat doet Polen dan ook bijzonder goed. Die vangen veel Oekraïners op. Helemaal prima dus. Een buurland.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:29 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Oekraïners zijn Oost-Europeanen. Die kunnen prima worden opgevangen in Polen bijvoorbeeld. De talen zijn ook nog eens sterk verwant.
Laten we maar even afwachten wat de voorstellen met Prinsjesdag zijn.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:32 schreef TAmaru het volgende:
Je kunt wilders een teringlijer of vuile klootzak of wat dan ook vinden (want die termen kom ik in dit topic tegen), maar hij heeft gewoon gelijk. Dus dan is hij nog altijd een teringlijer of vuile klootzak die gewoon gelijk heeft.
Wilders gaat het regelen als de rest het af laat weten
Ik had het preciezer moeten formuleren: er is een hoofdlijnenakoord waar hij zich aan houdt en verder is het leven en laten leven, met het dualisme tussen de regering en Tweede Kamer dat Omtzigt - en velen met hem - al jaren zo graag terug wil. Er is geen dichtgetimmerd regeerakkoord en de rijen worden niet gesloten.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wilders/de PVV zit NIET in de oppositie
Ik kijk naar de kaart en zie een lappendeken van landen aan elkaar gesloten liggen.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:27 schreef capricia het volgende:
Sterker nog, mensen uit die landen die juist die onderdrukking zijn ontvlucht om in vrijheid te mogen leven terugsturen is voorbij achterlijk.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Laten we maar even afwachten wat de voorstellen met Prinsjesdag zijn.
Als hij ook mensen wil terugsturen die hier al vele jaren wonen en meedraaien in de maatschappij, ben ik er op tegen.
Maar mensen die al uitzichtloos in opvanglocaties zitten die steeds voller worden, dat begrijp ik wel.
Kom op, probeer je er niet onderuit te lullen.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heilstaat? Als we dingen gaan verzinnen, dan hoeven we ook geen gesprek aan te gaan
Dat de Gazastrook geen veilige plek is ligt toch echt aan de bewoners er van.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:41 schreef Mikeytt het volgende:
Als het alleen aan Wilders lag, zou Gaza nu als veilige plek worden bestempeld
Waarom moet ik een vraag beantwoorden als je expres nepnieuws gaat zitten posten over mijn mening?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:36 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Kom op, probeer je er niet onderuit te lullen.
Hoeveel Syriërs heeft China opgevangen?
Die gast verzint alles bij elkaar man.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:36 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Kom op, probeer je er niet onderuit te lullen.
Hoeveel Syriërs heeft China opgevangen?
Oekraïne is zeker wel Europa.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik kijk naar de kaart en zie een lappendeken van landen aan elkaar gesloten liggen.
Als je met eigen regio Nederland of de EU bedoelt komt het beter over. Maar dat is Oekraïne (nog) niet.
Eigen regio is gewoon een debiele reden.
Heb de vraag anders geformuleerd, kom op met je antwoord!quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Waarom moet ik een vraag beantwoorden als je expres nepnieuws gaat zitten posten over mijn mening?
En ook die kunnen we hier niet allemaal op gaan vangen.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:41 schreef Mikeytt het volgende:
Niet als er geen rectificatie komt hier. Ik ga niet in gesprek met mensen die expres nepnieuws over me posten en daar lacherig overheen gaan.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:39 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Heb de vraag anders geformuleerd, kom op met je antwoord!
Val je lekker door de mand met je China propagandaquote:Op zondag 25 augustus 2024 22:40 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Niet als er geen rectificatie komt hier. Ik ga niet in gesprek met mensen die expres nepnieuws over me posten en daar lacherig overheen gaan.
Okquote:Op zondag 25 augustus 2024 22:41 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Val je lekker door de mand met je China propaganda![]()
Jij gaat nu vragen zitten stellen terwijl je alle vragen die aan jou gesteld zijn met volle weet negeert?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:39 schreef capricia het volgende:
[..]
En ook die kunnen we hier niet allemaal op gaan vangen.
Welke keuzes zou jij maken?
Geen antwoord? We moeten de hele wereld aan ellende maar op gaan vangen?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:43 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Jij gaat nu vragen zitten stellen terwijl je alle vragen die aan jou gesteld zijn met volle weet negeert?
Een imam die al jarenlang haat predikt in een Nederlandse moskee zou gewoon naar zijn land van afkomst teruggestuurd moeten kunnen worden.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als hij ook mensen wil terugsturen die hier al vele jaren wonen en meedraaien in de maatschappij, ben ik er op tegen.
Maar mensen die al uitzichtloos in opvanglocaties zitten die steeds voller worden, dat begrijp ik wel.
Noem jij dat meedraaien in de maatschappij?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:45 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Een imam die al jarenlang haat predikt in een Nederlandse moskee zou gewoon naar zijn land van afkomst teruggestuurd moeten kunnen worden.
Dat waren de vragen niet.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen antwoord? We moeten de hele wereld aan ellende maar op gaan vangen?
Okay.
Ook wanneer het om extremisten en Salafisten gaat die voor het Assad regime vluchten omdat dat regime niet voor "hun soort" onderdrukking staat?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Sterker nog, mensen uit die landen die juist die onderdrukking zijn ontvlucht om in vrijheid te mogen leven terugsturen is voorbij achterlijk.
Je gaat toch niet zeggen dat hij China daadwerkelijk een groot voorbeeld vindt en dat het geen trol is?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:41 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Val je lekker door de mand met je China propaganda![]()
Broeder.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Sterker nog, mensen uit die landen die juist die onderdrukking zijn ontvlucht om in vrijheid te mogen leven terugsturen is voorbij achterlijk.
Nee; daarom zou selectie aan de poort ook wenselijk zijn.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:48 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ook wanneer het om extremisten en Salafisten gaat die voor het Assad regime vluchten omdat dat regime niet voor "hun soort" onderdrukking staat?
Waarom is Europa de absolute grens?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Oekraïne is zeker wel Europa.
Syrië is dat niet.
Je kunt hier de wereld aan ellende niet opvangen. Je zult keuzes moeten maken.
Ja, parallelle samenleving of niet, maar zodra je onderdeel van een samenleving vormt draai je mee in de maatschappij. Ook al is dat op een voor jou en mij ongewenste wijze.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Noem jij dat meedraaien in de maatschappij?
quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen antwoord? We moeten de hele wereld aan ellende maar op gaan vangen?
Okay.
quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom is Europa de absolute grens?![]()
Moet iemand uit Tunesië naar Angola rennen of zo?
Als Oekraïne Europa is dan is Rusland dat ook. En Turkije ook.
Ik kan begrijpen dat je de hele wereld niet wil opvangen, maar de grenzen die je trekt slaan nergens op.
quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
'Onze regio'. Wie bepaald dit?
quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zeg je dat je er niet bang voor hoeft te zijn.
Maar dat is de conclusie die ik uit je post trek. Waarom Oekraïners wel? als dat onze regio is dan is Syrië dat ook. We zijn geen eiland.
quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:23 schreef Origami94 het volgende:
Is Turkije ook Europa?
Het is wel overduidelijk een teken van Westerse dominantie bias als je vanuit jouw perspectief de grenzen tekent.
quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nogmaals, waar is dit op gebaseerd? Europa is slechts een continent. Dit lijkt meer op mensen weren o.b.v. van hun ras dan een echt onderbouwd idee van opvang.
Volgens deze logica mogen spanjaarden niet naar Marokko, maar wel naar IJsland als er oorlog uitbreekt in Spanje.
Ik dacht dat je wel begreep wat ik bedoelde. Mensen die een betaalde baan hebben hier en hun steentje bijdragen, heb bv collega’s die uit Syrië komen en hier al vele jaren wonen.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:51 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ja, parallelle samenleving of niet, maar zodra je onderdeel van een samenleving vormt draai je mee in de maatschappij. Ook al is dat op een voor jou en mij ongewenste wijze.
Dat is dan rijkelijk laat, ze zitten al hier. Pech gehad.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:34 schreef capricia het volgende:
Syrië is niet ons buurland. Niet ons continent. Dus in principe sws geen opvang hier.
Denk ik dan hè.
Wauw, in Duitsland zitten er echt veel.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:54 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat is dan rijkelijk laat, ze zitten al hier. Pech gehad.
Germany 1,225,000
Sweden 240,717
Austria 49,779
France 44,000
Denmark 42,207
Norway 36,026
Spain 11,188
Finland 9,333
United Kingdom 8,848
Italy 8,227
Ireland 3,000
Vooral Syriërs zouden extreem minutieus gescreend moeten worden, binnen die groep bevinden zich nogal wat serieuze probleemgevallen vwb religieus extremisme en terrorisme.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee; daarom zou selectie aan de poort ook wenselijk zijn.
Verder denk ik dat die types eerder richting IS en andere 'verzetsgroepen' neigen.
Dit is gewoon weer populistisch gezever van hem. En het wordt toch steeds gevaarlijker. Want niet alleen meer roept hij GRENZEN DICHT! Maar probeert nu ook gewoon deportaties van mensen te normaliseren die hier onderhand al jaren gevestigd zijn. En het wordt helaas aangemoedigt door velen.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:48 schreef Killumination het volgende:
Alleen van de afgelopen x jaar of alle Syrische asielzoekers / statushouders + familiehereniging?
Screenen, prima; a priori alle Syriërs zien als extremisten zie ik dan weer niet zitten. Denk dat in de periode 2013-2017 legio Syriërs de gruwelen van IS wilden ontsnappen, en zeer terecht. En juist voor die mensen moet dit land een veilige plaats kunnen zijn.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:56 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Vooral Syriërs zouden extreem minutieus gescreend moeten worden, binnen die groep bevinden zich nogal wat serieuze probleemgevallen vwb religieus extremisme en terrorisme.
Zullen we eerst even Prinsjesdag afwachten? Want dat is dus niet duidelijk, dat hij het bedoeld zoals jij het zegt.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is gewoon weer populistisch gezever van hem. En het wordt toch steeds gevaarlijker. Want niet alleen roept hij GRENZEN DICHT maar probeert ook gewoon deportaties van mensen te normaliseren die hier onderhand al jaren gevestigd zijn. En het wordt helaas aangemoedigt door velen.
Ik kan toch niet voor andere landen spreken? Weet ik veel wat bijv Spanje van opvang van Marokkanen vindt.quote:
Maar wat doe je dan met een moslim met een groentewinkeltje waar ook autochtonen hun groente kopen, maar die zijn vrouw in gewaad laat lopen en zijn zonen opvoedt met het idee dat alle niet-moslims ongelovige honden zijn? Ook zo iemand is onderdeel van de maatschappij, ook al veracht hij die maatschappij.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik dacht dat je wel begreep wat ik bedoelde. Mensen die een betaalde baan hebben hier en hun steentje bijdragen, heb bv collega’s die uit Syrië komen en hier al vele jaren wonen.
En dan bedoel ik niet een imam die betrapt is op haat prediken in een moskee. Zo iemand is zelfs een bedreiging voor onze maatschappij/samenleving.
Dit is dus niet zo. Je maakt zelf een arbitraire grens en verkondigt dan dat het simelwel zo werkt??quote:
Jij bent vroeger als baby heel hard op je hoofd gevallen?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Niet bemoeien met buitenlandse conflicten, want deze shitshow in Syrië hebben we zelf veroorzaakt.quote:
Zelfs het Duitse platteland is tegenwoordig overspoeld met allerlei allochtonen van heinde en verre. (waaronder ikzelf) Mijn vriendin werkt in een (Duits) kdv en als er in een groep van 25 kinderen in totaal 3 autochtone, Duitse kinderen zitten is het veel. Het is een allegaartje van Bulgaren, Albaniers, Russen, Syriërs, Turken enz. met ieder hun eigen culturele bagage en daarmee gepaard gaande problemen in en met Duitsland.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wauw, in Duitsland zitten er echt veel.
Misschien heb je die er wel tussen zitten, wat mensen diep van binnen denken is niet te controleren. Zo denken veel mensen in de bible belt misschien ook wel over de maatschappij waar ze onderdeel van zijn.quote:Op zondag 25 augustus 2024 23:00 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Maar wat doe je dan met een moslim met een groentewinkeltje waar ook autochtonen hun groente kopen, maar die zijn vrouw in gewaad laat lopen en zijn zonen opvoedt met het idee dat alle niet-moslims ongelovige honden zijn? Ook zo iemand is onderdeel van de maatschappij, ook al veracht hij die maatschappij.
Dat is ons regeringsbeleid, al jaren. Opvang in de regio.quote:Op zondag 25 augustus 2024 23:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit is dus niet zo. Je maakt zelf een arbitraire grens en verkondigt dan dat het simelwel zo werkt??
Toevallig in Beieren geweest afgelopen maand en ik vond dat er heel weinig allochtonen waren, bijna alleen maar Duitsers. En Tsjechen dan, bij de grensquote:Op zondag 25 augustus 2024 23:05 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Zelfs het Duitse platteland is tegenwoordig overspoeld met allerlei allochtonen van heinde en verre. (waaronder ikzelf) Mijn vriendin werkt in een (Duits) kdv en als er in een groep van 25 kinderen in totaal 3 autochtone, Duitse kinderen zitten is het veel. Het is een allegaartje van Bulgaren, Albaniers, Russen, Syriërs, Turken enz. met ieder hun eigen culturele bagage en daarmee gepaard gaande problemen in en met Duitsland.
Dat we ons in de voorbije decennia in Europa flink in de nesten hebben gewerkt door het probleem zó groot te laten worden dat het eigenlijk al niet meer op te lossen is.quote:Op zondag 25 augustus 2024 23:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien heb je die er wel tussen zitten, wat mensen diep van binnen denken is niet te controleren. Zo denken veel mensen in de bible belt misschien ook wel over de maatschappij waar ze onderdeel van zijn.
Hoe wil je dat dan screenen? Wat probeer je eigenlijk te zeggen hiermee? Voor de zekerheid allemaal maar deporteren?
Dat is hier in NRW echt wel anders.quote:Op zondag 25 augustus 2024 23:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Toevallig in Beieren geweest afgelopen maand en ik vond dat er heel weinig allochtonen waren, bijna alleen maar Duitsers. En Tsjechen dan, bij de grens
Is daar ooit vraag naar geweest?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:59 schreef capricia het volgende:
Het is niet zo dat wij heel de wereld kunnen opvangen.
quote:Op zondag 25 augustus 2024 23:05 schreef spicymchaggis het volgende:
Zelfs het Duitse platteland is tegenwoordig overspoeld met allerlei allochtonen van heinde en verre. (waaronder ikzelf)
quote:
Helder betoog. Diverse landen en rechters vinden Syrië veilig genoeg.quote:Heel Europa barst van de vluchtelingen waarvan heel veel uit Syrië. Ook in Nederland zijn eerder Syrische terreurverdachten in azc’s opgepakt. Waarom laten we Syriërs nog massaal binnen? Een Duitse rechtbank (Hoog Administratieve Hof uit Münster) heeft onlangs bepaald dat Syrië inmiddels veilig genoeg is. Zweden en Denemarken vonden eerder al dat delen van Syrië veilig zijn. Ik zal bij de komende Algemene Politieke Beschouwingen in de Tweede Kamer voorstellen dat Nederland Syrië nu ook (deels) veilig verklaart en Syriërs in beginsel geen verblijfsvergunning meer geeft en Syriërs die al in Nederland zijn en nog geen permanente verblijfsvergunning hebben, terugstuurt. Dat zou een belangrijke stap zijn want Syriërs zijn hier de grootste groep van alle asielaanvragers en nareizigers. Het zou zowel onze veiligheid als de asielcrisis - en de grote tekorten op de woningmarkt en elders - substantieel verlichten!
https://x.com/geertwilderspvv/status/1827687532693234060
Oorlog an sich is al geen reden tot onbeperkte toegang tot Nederland. Hoe dat ooit zo geworden is vraag ik me ook af.quote:Op zondag 25 augustus 2024 23:20 schreef Hathor het volgende:
Syriers horen hier gewoon niet te zijn. Er is geen oorlog in Syrie, keer terug.
Dit kun je makkelijk oplossen, maar dan moet je out of the box denken.quote:Op zondag 25 augustus 2024 23:09 schreef spicymchaggis het volgende:
Dat we ons in de voorbije decennia in Europa flink in de nesten hebben gewerkt door het probleem zó groot te laten worden dat het eigenlijk al niet meer op te lossen is.
quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zullen we eerst even Prinsjesdag afwachten? Want dat is dus niet duidelijk, dat hij het bedoeld zoals jij het zegt.
800.000 is een koopje. Maar de aanzuigende werking om 800K te krijgen wanneer het je lukt om voet aan grond in nl te zetten en een asielsdbocaat toegewezen te krijgen zal enorm zijn!!quote:Op zondag 25 augustus 2024 23:32 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dit kun je makkelijk oplossen, maar dan moet je out of the box denken.
Remigratiebeurs opzetten. Migrant vormt dan het 'product' en kan zich 'te koop' aanbieden, i.p.v. 1 bitcoin (btc) heb je dan 1 migrant (mgr) die door meerdere mensen kan worden gekocht.
Zolang men te weinig betaald, zullen de migranten niet vertrekken uit het land en zal er dus geen aanbod zijn.
Maar zodra 'je' 860.000 euro biedt, zullen enkelen happen. Zij krijgen het geld, en jij bent permanent verlost van hen.
De markt bepaalt de beste prijs van de dag.
Daarom moet het hele asielsysteem op de schop. Voor eenieder die hier nu opgevangen wordt.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan moet dr asielstatus of verblijfsvergunning per direct ingetrokken worden en hen toegang tot Nederland per direct worden ontzegd. Ongeacht het land van herkomst en ook als dat voor Nederland een 'onvelig' land is.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:27 schreef Mortaxx het volgende:
Als ze er op vakantie kunnen gaan kunnen ze ook terug
Ruim 1,2 miljoen teveel.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wauw, in Duitsland zitten er echt veel.
Ik neem aan dat ze vooral zulke personen (artsen) daar nodig hebben.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Je hoort inderdaad nog maar weinig nieuws uit Syrië. Dus er zal niet meer hard gevochten worden zoals een aantal jaren geleden.
Verder werken bij de organisatie waar ik ook werk wel wat artsen van Syrische afkomst die heel goed werk doen, zou jammer zijn als die terugmoeten.
Maar de mensen die echt niks toe te voegen hebben hier, Tsja.
Nu ze niet in de regering zitten.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:02 schreef nostra het volgende:
Opnamestop wil het CDU ook:
https://jungefreiheit.de/(...)ien-und-afghanistan/
Ik vermoed dat buurland Israel niet erg open staat voor deze optie......quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:56 schreef capricia het volgende:
Er zijn meer buurlanden.quote:Op maandag 26 augustus 2024 06:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik vermoed dat buurland Israel niet erg open staat voor deze optie......
Die al een veelvoud van de aantallen in Europa opvangen, terwijl Israel er nul opvangt.....quote:
Daar zijn wij niet verantwoordelijk voor.quote:Op maandag 26 augustus 2024 06:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Die al een veelvoud van de aantallen in Europa opvangen, terwijl Israel er nul opvangt.....
Nee, maar geeft wel aan dat "opvang in de regio" makkelijker gezegd dan gedaan is......quote:Op maandag 26 augustus 2024 06:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar zijn wij niet verantwoordelijk voor.
De regio is groter dan Israël.quote:Op maandag 26 augustus 2024 06:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nee, maar geeft wel aan dat "opvang in de regio" makkelijker gezegd dan gedaan is......
Achterlijke.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:50 schreef Harvest89 het volgende:
Straks gaat hij tijdens carnaval zeggen dat er op willekeurige Marokkanen geschoten moet worden. "
Nou ja, opvang in de regio roepen is natuurlijk wel een beetje makkelijk. Qua afstand scheelt het niet zo veel tussen het oosten van Oekraïne en Syrië. Waarom is het ene dan wel de regio en het andere niet?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb het over opvang in de regio. En jij projecteert daarop angst op mij.
Nou ja, met Turkije hebben we er wel een deal over gesloten… En in landen als Libanon en Jordanië worden daadwerkelijk veel Syriërs opgevangen maar die kunnen ook niet alles aan…quote:Op maandag 26 augustus 2024 06:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar zijn wij niet verantwoordelijk voor.
En die zitten al vol met syriers.quote:
Saoedi Arabië is een grote speler in die regio en een rijk land. Ik hoor weinig over opvang daar.quote:Op maandag 26 augustus 2024 07:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nou ja, met Turkije hebben we er wel een deal over gesloten… En in landen als Libanon en Jordanië worden daadwerkelijk veel Syriërs opgevangen maar die kunnen ook niet alles aan…
Dat probeer ik mensen al 25 jaar uit te leggen.quote:Op zondag 25 augustus 2024 23:09 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat we ons in de voorbije decennia in Europa flink in de nesten hebben gewerkt door het probleem zó groot te laten worden dat het eigenlijk al niet meer op te lossen is.
Dit gaat over veiligelanders. Ze komen vanuit het veilige Turkije of Libanon en reizen door een vijftal veilige landen om hier hun handje op te komen houden. Daarnaast is hun eigen land momenteel ook weer veilig.quote:Op maandag 26 augustus 2024 07:23 schreef Aberkullie het volgende:
Geert zou een punt hebben als hij uitgeprocedeerde, en dus voor Nederland illegale veiligelanders, eruit ging bonjouren maar dat is te lastig dus roept hij maar weer iets over Syriers.
Daar zitten ze vaak illegaal.quote:Op maandag 26 augustus 2024 07:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Saoedi Arabië is een grote speler in die regio en een rijk land. Ik hoor weinig over opvang daar.
Je bent niet op de hoogte van de tekorten in NL?quote:Op maandag 26 augustus 2024 06:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze vooral zulke personen (artsen) daar nodig hebben.
Dat weet ik, maar dat noem ik nou niet "het platteland van Duitsland".quote:
Dat is dan ook helemaal niet aan de orde en vooral een makkelijk verkiezingspraatje.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:56 schreef capricia het volgende:
Is dit echt het beste wat je kon bedenken? wtf heeft carnaval te maken met schieten en dan de link naar gastarbeiders maken? Kanonnen, jullie weten het echt niet meer he?quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:50 schreef Harvest89 het volgende:
Straks gaat hij tijdens carnaval zeggen dat er op willekeurige Marokkanen geschoten moet worden. "Want die gastarbeiders van vroeger hadden hier eigenlijk niet mogen blijven."
Een troll om links beleid aan woke en “het gevaarlijke China” te koppelen. Leuk joh.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat begrijp ik volkomen; je hebt een stokpaardje te berijden.
Waarschijnlijk een verzonnen exemplaar, zoals gewoonlijk, maar berijden zul je 'm.
Dit, en zeggen dat nieuwe of “recent aangekomen” Syriërs voortaan bij veiligelanders horen valt nog wel iets over te zeggen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 07:23 schreef Aberkullie het volgende:
Geert zou een punt hebben als hij uitgeprocedeerde, en dus voor Nederland illegale veiligelanders, eruit ging bonjouren maar dat is te lastig dus roept hij maar weer iets over Syriers.
Kanonnen, als je denkt dat dat een bloedserieuze reactie was.quote:Op maandag 26 augustus 2024 07:59 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Is dit echt het beste wat je kon bedenken? wtf heeft carnaval te maken met schieten en dan de link naar gastarbeiders maken? Kanonnen, jullie weten het echt niet meer he?
Het is compleet logisch om vluchtelingen op een gegeven moment terug te sturen. Hoe kan je het daar nu niet mee eens zijn?
Waarom zou Syrie voor nieuwkomers veulig zijn en niet voor mensen die hier al zijn? Dat slaat nergens op.quote:Op maandag 26 augustus 2024 08:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit, en zeggen dat nieuwe of “recent aangekomen” Syriërs voortaan bij veiligelanders horen valt nog wel iets over te zeggen.
Sowieso mogen die procedures wel sneller. Dat ie daar eens wat aan doet. Maar dan loopt het apparaat niet vast dus dat is niet in zijn voordeel
SA is niet aangesloten bij het vluchtelingenverdrag en cijfers over opvang van vluchtelingen worden maar mondjesmaat via de officiële 'UNHCR-weg' geregistreerd.quote:Op maandag 26 augustus 2024 07:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Saoedi Arabië is een grote speler in die regio en een rijk land. Ik hoor weinig over opvang daar.
Emiraten vangen ook nauwelijks vluchtelingen op. Belachelijk dat Europa al die mensen maar moet opvangen omdat ze al eeuwen te beroerd zijn een beetje met elkaar op te schieten in die regio.quote:Op maandag 26 augustus 2024 07:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Weer een mega Ruzzische raketaanval op het moment dat ik deze reaksie post.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is wel alleen het westen van Syrië, een smalle strook als ik de route zo zie.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:01 schreef capricia het volgende:
Wel mooie rondreizen in Syrië.
https://www.middenoostenreizen.com/reizen/groepsreis-syrie-zomer/
Die komen juist het liefste hier omdat ze hier vertroeteld worden en hen geen strobreed in de weg gelegd wordt om hun verderfelijke ideologie te verspreiden.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee; daarom zou selectie aan de poort ook wenselijk zijn.
Verder denk ik dat die types eerder richting IS en andere 'verzetsgroepen' neigen.
quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:55 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat vond ik dan weer van de moslim die in Solingen meerdere families heeft verwoest. En de talloze moslims die daarvoor een zowat eindeloze stroom aan barbaars geweld hebben veroorzaakt aan kinderen, concert bezoekers, tram reizigers enz enz enz enz.
Maar goed, ieder zn ding, he?
Ach, het toerisme komt langzaamaan ook weer op gang daar. Er zijn meerdere aanbieders van rondreizen in Syrie.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is wel alleen het westen van Syrië, een smalle strook als ik de route zo zie.
quote:Bezoek de historische stad Homs en bewonder de oude ruïnes van Palmyra, die op de Werelderfgoedlijst van UNESCO staat.
Wel als de BBB-mevrouw in Brussel met de vuist op tafel gaat slaan.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:06 schreef tesssssssss het volgende:
Dat mag toch helemaal niet van de EU?
Dus alle vluchtelingen die hier komen hebben het ook echt nodig wil je eigenlijk beweren? Waarbij dan het enige relevante argument nog is een betere verspreiding over de regio, waar ik het mee eens ben maar wat ook lastig regelbaar isquote:Op maandag 26 augustus 2024 08:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Waarom zou Syrie voor nieuwkomers veulig zijn en niet voor mensen die hier al zijn? Dat slaat nergens op.
Die veiligelanders uit Noord Afrika zijn overigens een verwaarloosbaar deel van de instroom. E
https://www.zdf.de/nachri(...)ichtsurteil-100.htmlquote:Hof: Geen ernstig levensgevaar meer in Syrië
In zijn uitspraak stelde de rechtbank dat er in Syrië geen sprake meer is van een ernstige, individuele bedreiging voor het leven of de fysieke integriteit van burgers als gevolg van willekeurig geweld in de context van een binnenlands gewapend conflict.
Klinkt allemaal leuk, maar er gaat helemaal niemand terug. Ook nieuwe aanvragen gaan gewoon afgehandeld worden als in de laatste jaren.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:28 schreef capricia het volgende:
Benieuwd naar het Nederlandse oordeel, of dat hier ook bij gaat aansluiten.
Duitse rechter oordeelt over het gevaar in Syrie:
Er is geen “algemeen gevaar” voor de bevolking.
[..]
https://www.zdf.de/nachri(...)ichtsurteil-100.html
Ik ben benieuwd of de Syriërs die in DL en ook NL asiel hebben gekregen nu terug gaan keren. Mochten wij ditzelfde oordeel volgen.
Als dat een substantieel aantal is, komen er heel wat woningen in NL vrij. We hebben 165.557 Syrische vluchtelingen hier.
Gaat in elk geval in de miljoenen lopen qua kosten als ik dat zo lees. En ik verwacht er ook weinig van.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Klinkt allemaal leuk, maar er gaat helemaal niemand terug. Ook nieuwe aanvragen gaan gewoon afgehandeld worden als in de laatste jaren.
Als er al werk van gemaakt zou worden, dan wordt het jaren procederen, mensen die opeens verdwenen zijn, huilverhalen in de media en hele roedels pro-migratie mensen die de zaak gaan traineren.
Het is in NL wel de grootste groep die op gezinshereniging wacht. Dus als Syrië veilig verklaard wordt, zou dat niet meer nodig hoeven zijn. Denk ik dan.quote:De minister van Binnenlandse Zaken van Thüringen, Georg Maier (SPD), beschouwt de uitvoering van deportaties naar Afghanistan en Syrië als "zeer complex" en eist dat deze "uitgevoerd moeten worden in overeenstemming met de rechtsstaat".
Dan kan inderdaad het gezin in Syrië herenigd worden... maar ja, zoals eerder gezegd, dat gaat nooit gebeuren.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat in elk geval in de miljoenen lopen qua kosten als ik dat zo lees. En ik verwacht er ook weinig van.
Stukje uit dat bericht:
[..]
Het is in NL wel de grootste groep die op gezinshereniging wacht. Dus als Syrië veilig verklaard wordt, zou dat niet meer nodig hoeven zijn. Denk ik dan.
Qua percentage misschien, niet qua overlast...quote:Op maandag 26 augustus 2024 08:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Waarom zou Syrie voor nieuwkomers veulig zijn en niet voor mensen die hier al zijn? Dat slaat nergens op.
Die veiligelanders uit Noord Afrika zijn overigens een verwaarloosbaar deel van de instroom. E
Ja, en? Als ze daarheen kunnen hoeven ze niet naar Turkije, Griekenland laat staan Nederland.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is wel alleen het westen van Syrië, een smalle strook als ik de route zo zie.
Wat een rare aanname, je hoort ook weinig hier over Oeigoeiren die in China in concentratiekampen zitten. Of burgeroorlogen/ rebellenlegers in Afrika..quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Je hoort inderdaad nog maar weinig nieuws uit Syrië. Dus er zal niet meer hard gevochten worden zoals een aantal jaren geleden.
Verder werken bij de organisatie waar ik ook werk wel wat artsen van Syrische afkomst die heel goed werk doen, zou jammer zijn als die terugmoeten.
Maar de mensen die echt niks toe te voegen hebben hier, Tsja.
Denemarken en Zweden bijv vinden ook dat de Syrische hoofdstad Damascus veilig genoeg is om mensen naar toe terug te sturen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, en? Als ze daarheen kunnen hoeven ze niet naar Turkije, Griekenland laat staan Nederland.
Dat zouden alle moslims moeten doen. Dan zouden ze ook niet massaal radicaliseren wegens de afwijzing van hun religie. Toch?quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:35 schreef BansheeBoy het volgende:
"Wilders...."
Daar stopte ik met lezen.²
Dat doen we bij jouw shitposts ook dus 1-1quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:35 schreef BansheeBoy het volgende:
"Wilders...."
Daar stopte ik met lezen.²
We zouden ook kunnen beginnen, om géén mensen op te nemen/vangen uit landen, die hun ex-ingezetenen niet terugnemen zoals Marokko.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:53 schreef TwenteFC het volgende:
Sowieso geen migranten meer opnemen die ook prima in hun eigen regio terecht kunnen. Daar voelen ze zich ook meer thuis, dan focussen wij ons op onze eigen regio. Uiteindelijk voor iedereen beter.
Heel simpel, gewoon de grenzen potdicht gooien voor gelukszoekers en gajes wat hier op kosten van de lokale bevolking komt teren. Alleen mensen binnen laten waarvoor er direct levensgevaar dreigt, Hup Wilders en co, wir schaffen dasquote:Op maandag 26 augustus 2024 10:45 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
We zouden ook kunnen beginnen, om géén mensen op te nemen/vangen uit landen, die hun ex-ingezetenen niet terugnemen zoals Marokko.
Niet terugnemen, dan ook niet binnen.
"We doen geen zaken met weerhaken", dat zou nogal eenzijdig en eenrichtingsverkeer zijn.
sorry had nog ge editquote:Op maandag 26 augustus 2024 10:48 schreef matspontius het volgende:
[..]
Heel simpel, gewoon de grenzen potdicht gooien voor gelukszoekers en gajes wat hier op kosten van de lokale bevolking komt teren. Alleen mensen binnen laten waarvoor er direct levensgevaar dreigt, Hup Wilders en co, wir schaffen das
Het laat zien waar het echt om gaat. Is het land onveilig genoeg om voldoende aanleiding te hebben om je in het rijke Nederland te kunnen vestigen, of is het helaas te veilig zodat je wat van je eigen land zult moeten maken. Mensen zitten massaal te hopen dat Syrie nog wat onveiliger blijft of wordt, een veilig Syrie is teleurstellend. Daar wordt het land, de regio en de wereld natuurlijk niet veiliger van.quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Denemarken en Zweden bijv vinden ook dat de Syrische hoofdstad Damascus veilig genoeg is om mensen naar toe terug te sturen.
En DL heeft nu dus ook een gerechtelijke uitspraak.
Ze zijn net begonnen dus geef ze de tijd. Als het niet lukt kunnen we Wilders met zijn allen afzeiken. Maar niet nu al gaan blaten dat het niet gaat lukken. Dat is ook niet zo maar geregeld. Wilders kijkt hiervoor naar bv Denemarken en Hongarije - daar loopt dat gesmeerdquote:Op maandag 26 augustus 2024 10:50 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
sorry had nog ge edit![]()
Ik geloof niet (meer) in Wilders en zn geroep. Maar, ik laat me graag verrassen, en heb hier graag ongelijk!
Datzelfde argument geldt voor Oekraïene.quote:Syrië is wél veilig, in elk geval delen ervan, stelt Wilders.
Vanmorgen in Oekraïne:quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:04 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Datzelfde argument geldt voor Oekraïene.
De Syriërs met een vluchtelingenstatus zullen wat moeilijker uit te zetten zijn, die worden individueel vervolgd. Bijvoorbeeld deserteurs. De andere groep met subsidiare bescherming ('B-status) kunnen wat makkelijker weg.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:28 schreef capricia het volgende:
Benieuwd naar het Nederlandse oordeel, of dat hier ook bij gaat aansluiten.
Duitse rechter oordeelt over het gevaar in Syrie:
Er is geen “algemeen gevaar” voor de bevolking.
[..]
https://www.zdf.de/nachri(...)ichtsurteil-100.html
Ik ben benieuwd of de Syriërs die in DL en ook NL asiel hebben gekregen nu terug gaan keren. Mochten wij ditzelfde oordeel volgen.
Als dat een substantieel aantal is, komen er heel wat woningen in NL vrij. We hebben 165.557 Syrische vluchtelingen hier.
Zelfs dat wil ik niet meer, wat mij betreft kijken we niet meer naar wat asielzoekers (zeggen) nodig (te) hebben, maar alleen nog maar naar wat goed is voor Nederland. Geen recht meer op asiel maar je kunt er vriendelijk om vragen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:48 schreef matspontius het volgende:
[..]
Heel simpel, gewoon de grenzen potdicht gooien voor gelukszoekers en gajes wat hier op kosten van de lokale bevolking komt teren. Alleen mensen binnen laten waarvoor er direct levensgevaar dreigt, Hup Wilders en co, wir schaffen das
Ja dat geld voor die luchtbeveiliging zit in andere zakkenquote:Op maandag 26 augustus 2024 11:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vanmorgen in Oekraïne:
[ afbeelding ]
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1827990555499917764
Ah, je reageert nu dus niet?quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:45 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat doen we bij jouw shitposts ook dus 1-1
Niet echt. Oekraïne is een groot land en valt gewoon niet waterdicht te maken. Plus de aanvallen zijn vaak zo groot dat de luchtverdediging gewoon verzadigd wordt. Een tip is om de podcast veldheren is te gaan luisteren daar hebben ze het al meerdere keren uitgelegd hoe het werkt. Kom je wat beter over dan je onderbuik de vrijeloop te geven.quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:27 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja dat geld voor die luchtbeveiliging zit in andere zakken
Dat is allemaal cope.quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:32 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Niet echt. Oekraïne is een groot land en valt gewoon niet waterdicht te maken. Plus de aanvallen zijn vaak zo groot dat de luchtverdediging gewoon verzadigd wordt. Een tip is om de podcast veldheren is te gaan luisteren daar hebben ze het al meerdere keren uitgelegd hoe het werkt. Kom je wat beter over dan je onderbuik de vrijeloop te geven.
? Waar heb je het over?quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:27 schreef xzaz het volgende:
[..]
Tuurlijk 2 oud generaals die alleen maar cope vertellen. Dan weet een fok user die nog nooit van die systemen gehoord heeft en mee gewerkt heeft er wel alles van af.quote:
Ah leuk. Een stuk uit 2021 dat helemaal niks zegt overquote:Op maandag 26 augustus 2024 11:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
https://op.europa.eu/webp(...)/ukraine-23-2021/nl/
.quote:Ja dat geld voor die luchtbeveiliging zit in andere zakken
Alle gekheid op een een stokje vriend; ik ben ook 100% voor een inclusieve maatschappij, maar ik ben tegelijkertijd ook realistisch en zie/constateer dat die 'meltpot' van cultuur gewoon vaker niet dan wel lijkt te werken. Hoe kijk jij naar de landen die al wat verder zijn in hun immigratieproces en complete steden worden geplunderd, vrouwen worden verkracht en de criminaliteit onder de betreffende populatie skyhigh is?quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:41 schreef Mikeytt het volgende:
Het is inderdaad niet waterdicht, maar een land als Israël heeft ook te maken met periodes van dat mensen meer moeten opletten en er raketinslagen kunnen zijn. Maar grotendeels gaat het leven daar door, en dat is in het westen van Oekraïne ook zo.quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:32 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Niet echt. Oekraïne is een groot land en valt gewoon niet waterdicht te maken. Plus de aanvallen zijn vaak zo groot dat de luchtverdediging gewoon verzadigd wordt. Een tip is om de podcast veldheren is te gaan luisteren daar hebben ze het al meerdere keren uitgelegd hoe het werkt. Kom je wat beter over dan je onderbuik de vrijeloop te geven.
Het gaat hier nog leeg worden.quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet waterdicht, maar een land als Israël heeft ook te maken met periodes van dat mensen meer moeten opletten en er raketinslagen kunnen zijn. Maar grotendeels gaat het leven daar door, en dat is in het westen van Oekraïne ook zo.
Er zijn zelfs best veel Oekraïners weer terug gegaan naar Oekraïne nadat ze eerst naar NL waren gevlucht.
Denk dat het wel mee gaat vallen met de leegloop. Als er al een stop komt op de mensen die hier nog naartoe willen komen, zou mooi zijn. Of degenen die doelloos in opvangcentra terugsturen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat hier nog leeg worden.Syriërs en Oekraïners terug naar hun eigen land.
Al mogen Oekraïners hier natuurlijk wel gewoon werken.
Israël is een veel kleiner land waardoor het makkelijker te verdedigen is als het gaat wat betreft luchtverdediging. Maar bij de drone aanval van Iran op Israël een paar maanden terug zijn ook drones door heen gekomen. Het westen van Oekraïne is veiliger dan het oosten maar zeker niet veilig te noemen. Regelmatig en het haalt hier het nieuws amper nog vallen ook nog raketten op Lviv. In Kiev bijvoorbeeld geven scholen inmiddels les in de metro of schuilkelders omdat ze dan niet constant de lessen hoeven te onderbreken. Ik noem dat niet bepaald veilig. Dat er mensen zijn die vrijwillig terug gaan om wat voor reden dan ook maakt een land niet meteen veilig. Ik denk dat jij er bijvoorbeeld niet graag naar toe gaat.quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet waterdicht, maar een land als Israël heeft ook te maken met periodes van dat mensen meer moeten opletten en er raketinslagen kunnen zijn. Maar grotendeels gaat het leven daar door, en dat is in het westen van Oekraïne ook zo.
Er zijn zelfs best veel Oekraïners weer terug gegaan naar Oekraïne nadat ze eerst naar NL waren gevlucht.
Wellicht wat minder de wappie media lezen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:27 schreef xzaz het volgende:
[..]
Klopt dit?quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ah, je reageert nu dus niet?
Je wilt te graag.²
Ja, 120 rijden op de snelweg en zwarte Piet weer zwart, toch?quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:50 schreef Harvest89 het volgende:
quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit geldt voor blanke westerlingen die daar vogelvrij zijn verklaard. Voor de gemiddelde Syriër is het daar net zo begaanbaar als ieder ander moslimland.quote:
Nou, er gaan weer duizenden Syriers op vakantie naar hun land van herkomst. Ik vind dat toch wel bijzonder, als je zogenaamd gevlucht bent voor geweld of omdat je gevaar zou lopen, dat je dan weer terug gaat naar het land waar je zogenaamd dat gevaar liep.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ze nu geen asiel meer geven kun je inderdaad voor beargumenteren. Dat is het wel.
Mijn vader is ook ooit uit Spanje gevlucht en na de dood van Franco ging hij daar ook weer op vakantie in in Spanje. Gelukkig hebben ze hem daarom niet buiten geflikkerd.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, er gaan weer duizenden Syriers op vakantie naar hun land van herkomst. Ik vind dat toch wel bijzonder, als je zogenaamd gevlucht bent voor geweld of omdat je gevaar zou lopen, dat je dan weer terug gaat naar het land waar je zogenaamd dat gevaar liep.
Wel als ze het handje hier op houden en nog geen eens Nederlands praten. Dan ga je maar fijn Syrisch zitten zijn in Syrie, maar niet hier.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mijn vader is ook ooit uit Spanje gevlucht en na de dood van Franco ging hij daar ook weer op vakantie in in Spanje. Gelukkig hebben ze hem daarom niet buiten geflikkerd.
Als ze hier net een maandje zijn vind ik dat ook niet kies, maar als ze hier al 10 jaar zijn en een nieuw bestaan hebben opgebouwd zie ik het probleem niet zo
Enige moeite doen tot integratie is wel zo prettig jaquote:Op maandag 26 augustus 2024 16:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wel als ze het handje hier op houden en nog geen eens Nederlands praten. Dan ga je maar fijn Syrisch zitten zijn in Syrie, maar niet hier.
Dit is reisadvies, dat is wat anders. In Israel is het reisadvies nu ook rood. Ik heb wel een aantal vrienden in Israel die erg blij zouden om asiel aan te vragen in Nederland.quote:
Wat begrijp je niet aan het kaartje?quote:
ook Denemarken vindt dat Syrië (vooral rondom Damascus) gewoon veilig isquote:Op zondag 25 augustus 2024 22:20 schreef Starhopper het volgende:
Wilders kan wel meer willen.... Vuile klootzak die vent. En dat was bijna onze premier
Volgens mij begrijp jij je eigen kaartje niet. Dit is reisadvies. Reisadvies op zichzelf is geen reden om het land als te onveilig om terug te sturen te verklaren.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:15 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan het kaartje?
Correct. Anders kan Nederland de halve wereld wel gaan opvangen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:21 schreef oblo het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij je eigen kaartje niet. Dit is reisadvies. Reisadvies op zichzelf is geen reden om het land als te onveilig om terug te sturen te verklaren.
De website van buitenlandse zaken is er vrij helder over: Wat uw situatie ook is, ga er niet heen omdat het er te gevaarlijk is. Ook is de ambassade gesloten.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:21 schreef oblo het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij je eigen kaartje niet. Dit is reisadvies. Reisadvies op zichzelf is geen reden om het land als te onveilig om terug te sturen te verklaren.
In Israel ook:quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
De website van buitenlandse zaken is er vrij helder over: Wat uw situatie ook is, ga er niet heen omdat het er te gevaarlijk is. Ook is de ambassade gesloten.
Wat Geert Wilders beweert is dom populistisch gezwets.
Toch is het hier in het grootste gedeelte van het land veilig en prima wonen.quote:Vanaf 5 augustus 2024 is de kleurcode van het reisadvies voor heel Israël rood. Wat uw situatie ook is: reis er niet heen. Het is er te gevaarlijk. De Nederlandse ambassade kan u niet helpen als u in de problemen komt.
Het is een reisadvies voor Nederlanders. Dat is heel wat anders dan een veiligheidsadvies voor mensen die daarvandaan komen. Er leven vele miljoenen mensen in rode en oranje gebieden zonder al te grote dagelijkse risico's.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
De website van buitenlandse zaken is er vrij helder over: Wat uw situatie ook is, ga er niet heen omdat het er te gevaarlijk is. Ook is de ambassade gesloten.
Er staat: Wat uw situatie ook is. Geldt dus ook voor niet-nederlanders. Jij trapt gewoon blind in Geert Wilders zijn praatjes.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:57 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het is een reisadvies voor Nederlanders. Dat is heel wat anders dan een veiligheidsadvies voor mensen die daarvandaan komen. Er leven vele miljoenen mensen in rode en oranje gebieden zonder al te grote dagelijkse risico's.
Zo'n advies voor Nederlanders op reis zou geenszins moeten bepalen of wij mensen uit die landen opvangen. Ten eerste: soms zijn landen of regio's alleen of vooral gevaarlijk voor buitenlanders. Kijk bijvoorbeeld naar Mali of Mauritanië. Die zijn vooral onveilig omdat er een risico is op ontvoering of aanslagen op buitenlanders. Ook Noord-Korea is bijvoorbeeld rood. Buiten dat die mensen daar een vreselijk leven hebben, lopen zij, als ze geen kritiek leveren op de regering ofzo, heus geen accuut gevaar. Hetzelfde geldt voor Iran; Iran is ook helemaal rood tegenwoordig, maar je kunt daar als Iraniër, zolang je geen kritiek levert op de regering, gewoon heel veilig over straat.
Ten tweede zou er toch een onderscheid gemaakt moeten worden in gradatie van gevaar of hoe accuut het gevaar is. Kijk eens even op deze kaart: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/kleurcode-per-land
In Palestina is het nu echt accuut gevaarlijk, omdat je daar gewoon je leven niet zeker bent. In de meeste andere van deze conflictgebieden gaat het leven gewoon redelijk door, ook al is het leven er niet per se aangenaam. Zeker, er is risico op conflicten, aanslagen etc. maar er is heus niet overal in die gebieden oorlog. Soms zijn ook delen van een land gewoon veilig genoeg.
We zouden natuurlijk nooit uit al die gebieden mensen kunnen opvangen, daar is Nederland gewoon te klein voor. Ik ben sowieso van mening dat we geen enkele vluchteling kunnen opvangen en dat het ook helemaal niet aan ons is, maar vooral aan omringende landen. Verder zie ik ook niet echt de plicht om die landen die constant in oorlog zijn maar te blijven helpen; op een gegeven moment zal de bevolking zelf ook wat aan hun eigen sores moeten doen in plaats van die in feite hierheen te brengen.
Ik vind dit een uiterst zwakke reactie op een genuanceerde post. Je kan je wel steeds verschuilen achter die twee zinnetjes van het reisadvies, maar de realiteit is toch wat complexer. Deze user probeert dat uit te leggen en geeft daarvoor argumenten en dit is je reactie?quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Er staat: Wat uw situatie ook is. Geldt dus ook voor niet-nederlanders. Jij trapt gewoon blind in Geert Wilders zijn praatjes.
Als je niet op je centen hoeft te letten, dan is het hier ook veilig en prima wonen. Dat klopt.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:57 schreef oblo het volgende:
Toch is het hier in het grootste gedeelte van het land veilig en prima wonen.
Dat is natuurlijk onzin, want stel dat een Noord-Koreaan, Iraniër, Malinees etc. hier werkt en die wil terug naar eigen land op familiebezoek. Loopt die persoon dan gevaar? Dat lijkt me toch zeer sterk.quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Er staat: Wat uw situatie ook is. Geldt dus ook voor niet-nederlanders. Jij trapt gewoon blind in Geert Wilders zijn praatjes.
Nee hoor, het betreft een reisadvies voor Nederlanders.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dat valt natuurlijk in het niks als je dat met Syrië vergelijkt.quote:Op maandag 26 augustus 2024 07:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je bent niet op de hoogte van de tekorten in NL?
Wilders kan dat wel mooi roepen voor de buhne.quote:
Een groot deel van de Syriërs heeft na tien ja nog geen baan. Kortom, nee, ze voegen niets toe op de arbeidsmarkt.quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wilders kan dat wel mooi roepen voor de buhne.
Maar als puntje bij paaltje komt gaan die natuurlijk niet meer terug (want NL heeft ze nodig op de arbeidsmarkt).
Dat is niet het probleem van Nederland. In talloze landen ter wereld zijn er problemen en gevaarlijke situaties, maar dat wil niet zeggen dat deze mensen allemaal maar naar het Westen moeten want zij integreren slecht en maken het Westen onveilig.quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:33 schreef Niels0Kurovski het volgende:
In Syrië zijn verschillende gewapende en terroristische groeperingen actief. Dagelijks zijn er aanslagen, gevechten, luchtaanvallen en bombardementen. Regelmatig vallen er burgerslachtoffers. Door het conflict tussen Israël en Hamas is ook de veiligheidssituatie in Syrië verder verslechterd.
Noem ik niet veilig. Als je anders beweert heeft discussiëren verder geen zin. Zijn ook altijd weer dezelfde users.
Duitse rechters, die dit daadwerkelijk beoordelen op basis van talloze rapporten, zeggen toch echt wat anders.quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:33 schreef Niels0Kurovski het volgende:
In Syrië zijn verschillende gewapende en terroristische groeperingen actief. Dagelijks zijn er aanslagen, gevechten, luchtaanvallen en bombardementen. Regelmatig vallen er burgerslachtoffers. Door het conflict tussen Israël en Hamas is ook de veiligheidssituatie in Syrië verder verslechterd.
Noem ik niet veilig. Als je anders beweert heeft discussiëren verder geen zin. Zijn ook altijd weer dezelfde users.
Er worden anders al weer diverse groepsreizen aangeboden naar Syrië. Kennelijk is het veilig genoeg om er op vakantie te gaan.quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:33 schreef Niels0Kurovski het volgende:
"55 procent heeft een baan, tegenover 71 procent van de Nederlandse bevolking. Dat zijn wel vaak banen in lager betaalde sectoren als vervoer en horeca."quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een groot deel van de Syriërs heeft na tien ja nog geen baan. Kortom, nee, ze voegen niets toe op de arbeidsmarkt.
Ik denk eigenlijk dat er niet zoveel praktische ideeën zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
"55 procent heeft een baan, tegenover 71 procent van de Nederlandse bevolking. Dat zijn wel vaak banen in lager betaalde sectoren als vervoer en horeca."
Nederlanders willen dat kutwerk al niet meer doen, dus dat wordt nog een probleem in de nabije toekomst.
16% verschil met de Nederlanders qua werkloosheid valt ook mee, aangezien ze de taal nog moeten leren, diplomas vaak niet geldig zijn. Vrouw/moeder zou ook wel thuis blijven, dan heb je al aardig wat procentjes.
Ik zie het niet gebeuren dat die lui weer terug worden gestuurd, krijgen ze niet geregeld. Maar wel blijven roepen, leuk voor de buhne dat zeker, in plaats van praktische ideeën voordragen.
Nee, de Nederlandse bevolking is ongeveer 70% van de totale bevolking, dat is iets totaal anders. Van deze beroepsbevolking is ongeveer 3,5% werkeloos. Dat schept dus een enorm contrast met hoe de Syriërs het doen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
"55 procent heeft een baan, tegenover 71 procent van de Nederlandse bevolking. Dat zijn wel vaak banen in lager betaalde sectoren als vervoer en horeca."
Nederlanders willen dat kutwerk al niet meer doen, dus dat wordt nog een probleem in de nabije toekomst.
16% verschil met de Nederlanders qua werkloosheid valt ook mee, aangezien ze de taal nog moeten leren, diplomas vaak niet geldig zijn. Vrouw/moeder zou ook wel thuis blijven, dan heb je al aardig wat procentjes.
Ik zie het niet gebeuren dat die lui weer terug worden gestuurd, krijgen ze niet geregeld. Maar wel blijven roepen, leuk voor de buhne dat zeker, in plaats van praktische ideeën voordragen.
Iemand had het hier boven over Syrische artsen, die zouden dan wel mogen blijven, maar diegene zonder baan (hun vrouw) niet. Dat in beleid vorm te geven, gaat je niet lukken, is onrealistisch.quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:56 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat er niet zoveel praktische ideeen ziijn.
Waar heb je het nu de hele tijd over? 30% van de Nederlanders is niet werkeloos.quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Iemand had het hier boven over Syrische artsen, die zouden dan wel mogen blijven, maar diegene zonder baan (hun vrouw) niet. Dat in beleid vorm te geven, gaat je niet lukken, is onrealistisch.
Ze allemaal terug sturen gaat je ook niet lukken, zijn er al teveel en ze zijn er al te lang. De gevolgen zijn te groot, 82.000 banen die plots moeten worden ingevuld.
Wat je wel kan doen, Syriërs ondersteunen met werk te zoeken, opleidingen aanbieden, trainingen geven etc.
Nu snap ik het wel op Fok en voor Wilders, is het makkelijk roepen: die gasten zijn lui, die willen niet werken, etc.
Of dat klopt vraag ik me af, de meest mensen willen wel iets nuttigs doen in hun leven. Maar natuurlijk is er toch ook altijd een kleine groep mensen die niet (willen) werken, zoals ca. 30% van de Nederlanders.
Als de Syriërs (hypotetisch) morgen weg zouden zijn moeten die luie Nederlanders weer aan de bak als vuilnisman, fruitplukker of palletsorteerder, krijg dat maar voor elkaar.
Als je de die regio kan bombarderen, dan kan je ook die vluchtelingen opvangen.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:56 schreef capricia het volgende:
Volgens jouw redenering had Marokko geen Europese Joden moeten opvangen tijdens WW2, want niet in de regio.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar hoe kom je er nou bij dat ik bang voor Syriërs zou moeten zijn, maar niet voor Oekraïners?
Simpel.quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Iemand had het hier boven over Syrische artsen, die zouden dan wel mogen blijven, maar diegene zonder baan (hun vrouw) niet. Dat in beleid vorm te geven, gaat je niet lukken, is onrealistisch.
Ze allemaal terug sturen gaat je ook niet lukken, zijn er al teveel en ze zijn er al te lang. De gevolgen zijn te groot, 82.000 banen die plots moeten worden ingevuld.
Wat je wel kan doen, Syriërs ondersteunen met werk te zoeken, opleidingen aanbieden, trainingen geven etc.
Nu snap ik het wel op Fok en voor Wilders, is het makkelijk roepen: die gasten zijn lui, die willen niet werken, etc.
Of dat klopt vraag ik me af, de meest mensen willen wel iets nuttigs doen in hun leven. Maar natuurlijk is er toch ook altijd een kleine groep mensen die niet (willen) werken, zoals ca. 30% van de Nederlanders.
Als de Syriërs (hypotetisch) morgen weg zouden zijn moeten die luie Nederlanders weer aan de bak als vuilnisman, fruitplukker of palletsorteerder, krijg dat maar voor elkaar.
Als jij het staande beleid van de EU en NL racistisch wil noemen, be my guest.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je de die regio kan bombarderen, dan kan je ook die vluchtelingen opvangen.
Afrika ligt verder nagenoeg op eenzelfde afstand als Oekraine, of is het criterium de huidskleur.
Je geeft geen antwoord op de vraag. Je kiest er bovendien voor om te negeren dat de buurlanden, waaronder Turkije, Jordanie, Libanon miljoenen mensen hebben opgevangen. De aantallen die wij hier krijgen vallen in het niet.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Als jij het staande beleid van de EU en NL racistisch wil noemen, be my guest.
De EU streeft ernaar om de opvang van vluchtelingen zoveel mogelijk in de buurt van het land waar zij vandaan komen te bewerkstelligen. Zo kunnen mensen makkelijker terug naar hun eigen land als het daar weer veilig is.
Dan moeten ze daar niet zijn, stukje verder waar het wel kan is primaquote:Op maandag 26 augustus 2024 19:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Dat is wel een risico dat je neemt. In gebieden die Assad in handen heeft word je vermoord als je een criticus bent, Idlib wordt nog dagelijks gebombardeerd en in Deir-ez-Zor is IS in grote delen de baas.
Ik vind het een nogal opmerkelijke insinuatie dat kleur er wat mee te maken zou hebben.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op de vraag. Je kiest er bovendien voor om te negeren dat de buurlanden miljoenen mensen hebben opgevangen. De aantallen die wij hier krijgen vallen in het niet.
Ach, wat zielig. Maar vooral: erg makkelijk. Oekrainers wel, maar Afrikanen niet.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het een nogal opmerkelijke insinuatie dat kleur er wat mee te maken zou hebben.
Moet ik me hier nou tegen gaan verdedigen of zo?
Bekijk het even.
Normen en waarden waarschijnlijk. Logisch ook.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ach, wat zielig. Maar vooral: erg makkelijk. Oekrainers wel, maar Afrikanen niet.
Waarom: nobody knows.
Dat kan, maar dan is het argument de regio echt onzin.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:23 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Normen en waarden waarschijnlijk. Logisch ook.
dat komt toch redelijk op hetzelfde neer met de normen en waardenquote:Op maandag 26 augustus 2024 21:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan is het argument de regio echt onzin.
Zeg dan gewoon we willen geen moslims of mensen buiten Europa. Want buiten Europa hebben ze een andere cultuur of religie.
Je bent me voor, maar inderdaadquote:Op maandag 26 augustus 2024 21:26 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
dat komt toch redelijk op hetzelfde neer met de normen en waarden
Ja, maar dat is nu dus niet de reden die aangehaald wordt. Het argument is nu: we willen ze alleen in de regio opvangen want het maakt terugkeer makkelijk.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:26 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
dat komt toch redelijk op hetzelfde neer met de normen en waarden
"Wetenschappelijk Onderzoeks- en Documentatiecentrum (WODC) van het ministerie van Justitie en Veiligheid dat vandaag verschijnt: 55 procent heeft een baan, tegenover 71 procent van de Nederlandse bevolking."quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar heb je het nu de hele tijd over? 30% van de Nederlanders is niet werkeloos.
Waarom?quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ach, wat zielig. Maar vooral: erg makkelijk. Oekrainers wel, maar Afrikanen niet.
Duidelijk, maar dat is dus niet de reden die desbetreffende user aangeeft.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:42 schreef Inbox het volgende:
[..]
Waarom?
Oekrainers hebben meer op met de Westerse denk- en leefwijze dan Afrikanen. Duidelijk toch?
en het is goedkoper. De kosten die hier voor een enkele asielzoeker hier betaald moeten worden, daar kun je in de regio misschien wel 20 gezinnen van onderhouden.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is nu dus niet de reden die aangehaald wordt. Het argument is nu: we willen ze alleen in de regio opvangen want het maakt terugkeer makkelijk.
ja voor mij is het en-en. Ook dot is een legitieme reden.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is nu dus niet de reden die aangehaald wordt. Het argument is nu: we willen ze alleen in de regio opvangen want het maakt terugkeer makkelijk.
Alleen volstrekt onhoudbaar, een buurland kan geen miljoenen mensen opvangen. Het zal overigens iets goedkoper zijn, maar zeker geen factor 20.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:46 schreef Inbox het volgende:
[..]
en het is goedkoper. De kosten die hier voor een enkele asielzoeker hier betaald moeten worden, daar kun je in de regio misschien wel 20 gezinnen van onderhouden.
Nee, het schept doelbewust een vertekend beeld. Want een 25-jarige Syriër kun je niet vergelijken met een Nederlands kind of gepensioneerde. Een heel groot deel van alle Syriërs die hier zijn gekomen zijn jong en vallen binnen de beroepsbevolking.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
"Wetenschappelijk Onderzoeks- en Documentatiecentrum (WODC) van het ministerie van Justitie en Veiligheid dat vandaag verschijnt: 55 procent heeft een baan, tegenover 71 procent van de Nederlandse bevolking."
https://nos.nl/artikel/24(...)ondkomen-dan-vroeger
29% van de Nederlanders werkt niet, "willen" heb ik tussen haakjes geschreven, want dat zijn natuurlijk ook veel pensionados en nog wat 18-rs. Die eerste groep wordt natuurlijk de komende jaren groter en groter.
Opzich wel interessant stukje tekst trouwens, als je een wat genuanceerdere blik op de zaken wilt krijgen.
Maar dat klopt niet. Er zijn in Europa en dus ook Nederland heel veel Syriërs opgevangen, terecht ook want het land was/is in burgeroorlog. Zelfde gaat op voor Oekraïners. En ook in beide gevallen zijn de meeste in de regio neergedaald.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan is het argument de regio echt onzin.
Zeg dan gewoon we willen geen moslims of mensen buiten Europa. Want buiten Europa hebben ze een andere cultuur of religie.
Of 2 landen verder. Volgens mij is Saudi-Arabie al meerdere keren als voorbeeld gegeven. Iran ligt ook daar nog wel in de buurt. Enorm grote landen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alleen volstrekt onhoudbaar, een buurland kan geen miljoenen mensen opvangen. Het zal overigens iets goedkoper zijn, maar zeker geen factor 20.
Ja, dat is nu. We gingen even uit van het voorstel van Capricia.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar dat klopt niet. Er zijn in Europa en dus ook Nederland heel veel Syriërs opgevangen, terecht ook want het land was/is in burgeroorlog. Zelfde gaat op voor Oekraïners.
Serieus joh..er zijn de afgelopen decennia heel, heel erg veel mensen met een andere cultuur en religie opgenomen. Door geheel europa heen overigens. En Polen heeft om maar wat te noemen ook onevenredig veel Oekraïense vluchtelingen opgevangen.
Kwestie van cultuur, niet van kleur.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is gewoon staand beleid, man.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, dat is nu. We gingen even uit van het voorstel van Capricia.
Iran heeft redelijk grote aantallen Afghanen opgevangen bij mijn weten. Jordanie heeft ook Syriers opgevangen en Palestijnen. Dat SA een andere koers vaart betekent niet dat de andere landen in die regio dan maar aan hun lot overgelaten moeten worden.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:49 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Of 2 landen verder. Volgens mij is Saudi-Arabie al meerdere keren als voorbeeld gegeven. Iran ligt ook daar nog wel in de buurt. Enorm grote landen.
Is dus niet staand beleid, zie Straatcommando. Zoveel mogelijk in de regio betekent niet, alleen in de regio. Die regio zit bovendien nagenoeg aan de max capaciteit.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is gewoon staand beleid, man.
Met je idiote insinuaties dat het om kleur te doen is.
Dit is weer zo'n typisch NOS "het valt wel mee" verhaal. NOS weet echt wel dat de vergelijking op deze manier (18- en bejaarden meetellen) nergens op slaat.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het schept doelbewust een vertekend beeld. Want een 25-jarige Syriër kun je niet vergelijken met een Nederlands kind of gepensioneerde. Een heel groot deel van alle Syriërs die hier zijn gekomen zijn jong en vallen binnen de beroepsbevolking.
Dat gaat dus niet om kleur. Er is helemaal niks mis mee om in een land als Nederland nu is selectief om te gaan met wie je binnen laat en vooral wie je een staatsburgerschap geeft.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, dat is nu. We gingen even uit van het voorstel van Capricia.
Jordanie doet genoeg dacht ik idd.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Iran heeft redelijk grote aantallen Afghanen opgevangen bij mijn weten. Jordanie heeft ook Syriers opgevangen en Palestijnen. Dat SA een andere koers vaart betekent niet dat de andere landen in die regio dan maar aan hun lot overgelaten moeten worden.
Kloonaccountje post en trolt de hele dag door maar hier krijg je dan weer geen antwoord op.quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:45 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Alle gekheid op een een stokje vriend; ik ben ook 100% voor een inclusieve maatschappij, maar ik ben tegelijkertijd ook realistisch en zie/constateer dat die 'meltpot' van cultuur gewoon vaker niet dan wel lijkt te werken. Hoe kijk jij naar de landen die al wat verder zijn in hun immigratieproces en complete steden worden geplunderd, vrouwen worden verkracht en de criminaliteit onder de betreffende populatie skyhigh is?
Sorry, maar ik kan de argumentatie van Wilders niet anders zien dan dat het om of kleur of religie gaat. Waaruit blijkt dat Syrie veiliger is dan Oekraine?quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet om kleur. Er is helemaal niks mis mee om in een land als Nederland nu is selectief om te gaan met wie je binnen laat en vooral wie je een staatsburgerschap geeft.
Als het om kleur zou gaan hadden we niet zo'n hoog percentage toekenningen en weet je, als je het dan toch persee over kleur wil hebben, het gros daarvan is gekleurd.
Een asielzoeker in Nederland kost per jaar rond de 70k euro momenteel in de noodopvang:quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alleen volstrekt onhoudbaar, een buurland kan geen miljoenen mensen opvangen. Het zal overigens iets goedkoper zijn, maar zeker geen factor 20.
Het spill-over effect is bovendien zeer groot. Hebben we ook gezien met de opvang van Syriers in Libanon en Turkije.
Je weet dat Syrie zeer dicht bij Europa ligt he?quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:56 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Jordanie doet genoeg dacht ik idd.
Als je vlucht voor veiligheid is 20 landen doorkruizen niet de logische optie in ieder geval.
Juist.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:56 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Jordanie doet genoeg dacht ik idd.
Als je vlucht voor veiligheid is 20 landen doorkruizen niet de logische optie in ieder geval.
quote:Wat opvalt in de migratiestromen van Syriërs is dat deze vrijwel nooit eindigen in één van de rijke Golfstaten in de regio. In een land als Saudi-Arabië met ruim 27 miljoen inwoners verblijven slechts 561 vluchtelingen.
https://www.ewmagazine.nl(...)en-opnemen-2680171W/quote:Vanaf Zuid-Syrië is het ongeveer 2 uur rijden naar de grens met Saudi-Arabië. Een ritje naar Griekenland neemt vanaf Damascus toch al gauw 20 uur in beslag.
[..]
Waarom ondernemen honderdduizenden Syriërs de levensgevaarlijke reis naar Europa, terwijl er steenrijke landen om de hoek liggen? Op die vraag kan maar één antwoord mogelijk zijn: de Golfstaten houden de deur potdicht.
Officieel kunnen Syriërs asiel aanvragen in een Golfstaat, maar volgens hulporganisatie Amnesty International leidt zo’n aanvraag in de praktijk bijna nooit tot succes. Toen Qatar enkele jaren geleden enkele tientallen Syrische vluchtelingen opnam, was dit groot nieuws. Het was de eerste keer dat een Golfstaat over het hart streek en vluchtelingen opnam. De gastvrijheid van Qatar bleef overigens steken bij 133 vluchtelingen.
ik las hier ergens dat Duitse onderzoeken dit ook laatst hebben uitgewezenquote:Op maandag 26 augustus 2024 21:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sorry, maar ik kan de argumentatie van Wilders niet anders zien dan dat het om of kleur of religie gaat. Waaruit blijkt dat Syrie veiliger is dan Oekraine?
eigelijk te gek voor woorden. En als wij dit doen gaan alle alarmbellen afquote:Op maandag 26 augustus 2024 22:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
De Golfstaten doen ook bijna niets. Saoedi Arabië is 2 uur rijden vanaf zuid Syrië.
[..]
[..]
https://www.ewmagazine.nl(...)en-opnemen-2680171W/
Dat is natuurlijk niet hoe het werkt he. We hebben het over vluchtelingen. Stel die Somalier vlucht naar, ik noem maar wat, Algerije. In je voorbeeld zou Algerije dan dus de kosten van opvang op zich moeten nemen. Dan gelden die standaarden. Daar bovenop moet een complete infrastructuur opgetuigd worden om die mensen op te kunnen vangen en moeten er evengoed werknemers geworven worden. Uitgaan van sec de inkomens van land van herkomst geeft dus totaal geen beeld.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:58 schreef Inbox het volgende:
[..]
Een asielzoeker in Nederland kost per jaar rond de 70k euro momenteel in de noodopvang:
https://nos.nl/artikel/25(...)aar-2-7-miljard-euro
Dat is dan volgens mij excl advocaatskosten en weet ik wat voor kosten er nog meer zijn.
Een Somalisch gezinsinkomen ligt rond de 600 USD. Laten we de euro /doller even gelijkstellen: zo'n 50 euro per maand. https://www.worlddata.info/africa/somalia/index.php
Van het bedrag dat we nu betalen voor zo'n Somalische qatkouwende cultuurverrijker in Nederland te houden, kunnen we dus 1400 Somalische gezinnen in Somalie ondersteunen.
Nou is Somalie natuurlijk een arm land, maar die Oekrainer kost evenveel. Daarvan kunnen we er een stuk minder ondehrouden maar nog steeds fors meer dan die ene die het tot Nederland heeft weten te schoppen.
Ik heb geen cijfers van de leeftijdsverdeling gezien in vergelijking met de Nederlanders. Bron?quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het schept doelbewust een vertekend beeld. Want een 25-jarige Syriër kun je niet vergelijken met een Nederlands kind of gepensioneerde. Een heel groot deel van alle Syriërs die hier zijn gekomen zijn jong en vallen binnen de beroepsbevolking.
Juist.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:00 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ik las hier ergens dat Duitse onderzoeken dit ook laatst hebben uitgewezen
https://dissident.one/dui(...)oor-massadeportaties deze denk
Ik zie alleen dat een Duitse rechtbank dat vindt. Er is geen vergelijking met Oekraïne, dus weten we nog niks.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:00 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ik las hier ergens dat Duitse onderzoeken dit ook laatst hebben uitgewezen
https://dissident.one/dui(...)oor-massadeportaties deze denk
Exact dit.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Goed om te weten dat reisbureaus leidend zijn bij dit soort dingen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Denemarken en Zweden sturen ze inmiddels ook terug.
En er zijn genoeg reisbureaus die allerlei rondreizen in Syrië voor toeristen aanbieden.
Staan allemaal gelinkt in dit topic.
Van Aleppo tot Damascus tot Palmyra. Allemaal kennelijk prima voor toeristen. Maar Syriërs zouden niet terug kunnen?
de vergelijking met Oekraine mag van mij dan ook de prullenbak in. Gewoon elke situatie op zichzelf bekijken en beoordelen. Als het daar veilig genoeg is mogen ook die wat mij betreft weer terug.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zie alleen dat een Duitse rechtbank dat vindt. Er is geen vergelijking met Oekraïne, dus weten we nog niks.
Ik vind dat niet per definitie logischer.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:07 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
de vergelijking met Oekraine mag van mij dan ook de prullenbak in. Gewoon elke situatie op zichzelf bekijken en beoordelen. Als het daar veilig genoeg is mogen ook die wat mij betreft weer terug.
Maar als we dan toch vergelijken, logischer dat Oekrainers deze kant op vluchten dan Syriers.
Ok, maar Saoedi Arabië financiert dan weer wel moskeeën in Nederland. Dus het is niet alsof ze niets doen. Allemaal uit naastenliefde, natuurlijk.quote:Op maandag 26 augustus 2024 22:00 schreef capricia het volgende:
Juist.
De Golfstaten doen ook bijna niets. Saoedi Arabië is 2 uur rijden vanaf zuid Syrië.
https://www.ewmagazine.nl(...)en-opnemen-2680171W/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |