quote:Syriė is volgens Geert Wilders weer veilig genoeg om erkende vluchtelingen naar toe terug te sturen. Dat schrijft Trouw.
De Nederlandse regering moet daarom Syriėrs gaan terugsturen die de afgelopen jaren asiel hebben gekregen en zich in Nederland hebben gevestigd. Wilders wil dat Nederland ook de grens sluit voor nieuwe vluchtelingen uit Syriė
De gedwongen terugkeer van Syriėrs moet wat de PVV betreft het grote thema worden rond Prinsjesdag. De PVV-fractie is van plan met eigen voorstellen te komen vanuit de Tweede Kamer, heeft Wilders zondag alvast aangekondigd met een bericht op X.
Syriėrs waren de afgelopen jaren de grootste groep asielzoekers in Nederland, van wie velen inmiddels een tijdelijke verblijfsvergunning hebben.
Wilders zet vraagtekens bij de ambtelijke beoordeling dat Syriė nog niet veilig is. Syriė is wél veilig, in elk geval delen ervan, stelt Wilders. Nederland zou de situatie in Syriė anders moeten wegen, meer zoals Denemarken en Zweden, landen die vinden dat bijvoorbeeld de Syrische hoofdstad Damascus veilig genoeg is om mensen naar toe terug te sturen.
Maar het belangrijkste argument dat de PVV noemt voor het openen van de discussie is dat de aantallen Syriėrs die Nederland opvangt te hoog zijn. ‘Heel Europa barst vande vluchtelingen waarvan heel veel uit Syriė’, aldus Wilders.
Bovendien zouden Syriėrs een terroristische bedreiging zijn. Nederland moet vanwege ‘onze veiligheid’ geen Syriėrs meer opvangen.
Tot nu toe zijn er in de Syrische burgeroorlog ongeveer 494.438 mensen omgekomen. Onder deze slachtoffers zijn 159.774 burgers. De overige doden zijn voornamelijk militairen, rebellen en jihadisten.
Wilders heeft groot gelijk. Opvangen van vluchtelingen zou ten alle tijden tijdelijk moeten zijn.quote:
Je hoeft niet de problemen van burgers op te lossen of goed beleid te maken als je ook kan kankeren op asielzoekers en de onvrede in de maatschappij kan aanwakkeren hieroverquote:Op zondag 25 augustus 2024 21:50 schreef Harvest89 het volgende:
Heeft Wilders ook nog andere onderwerpen die hij belangrijk vindt?![]()
Straks gaat hij tijdens carnaval zeggen dat er op willekeurige Marokkanen geschoten moet worden. "Want die gastarbeiders van vroeger hadden hier eigenlijk niet mogen blijven."
Dat vond ik dan weer van de moslim die in Solingen meerdere families heeft verwoest. En de talloze moslims die daarvoor een zowat eindeloze stroom aan barbaars geweld hebben veroorzaakt aan kinderen, concert bezoekers, tram reizigers enz enz enz enz.quote:
Ja.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:50 schreef Harvest89 het volgende:
Heeft Wilders ook nog andere onderwerpen die hij belangrijk vindt?![]()
Nee.quote:Straks gaat hij tijdens carnaval zeggen dat er op willekeurige Marokkanen geschoten moet worden. "Want die gastarbeiders van vroeger hadden hier eigenlijk niet mogen blijven."
Een groot deel van Oekraļne is ook veilig. Het zit ook vol in de opvang met Oekraļners.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:56 schreef capricia het volgende:
Graag. Syriėrs terug zodra dat veilig kan en meer focussen op opvang in de regio.
Onze regio is bijvoorbeeld wel vluchtelingen uit Oekraļne. Maar niet die uit het M-O of Afrika.
We kunnen nu eenmaal niet de wereld aan qua vluchtelingen. Hoe jammer dat ook is.
Daar hoor ik anders weinig van.quote:
Groot deel van Oekraļne is gewoon veilig. Waarom zeg je niet gewoon dat je bang bent voor Syriėrs of zo.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:56 schreef capricia het volgende:
Graag. Syriėrs terug zodra dat veilig kan en meer focussen op opvang in de regio.
Onze regio is bijvoorbeeld wel vluchtelingen uit Oekraļne. Maar niet die uit het M-O of Afrika.
We kunnen nu eenmaal niet de wereld aan qua vluchtelingen. Hoe jammer dat ook is.
Als dat zou kunnen, zou perfect zijn.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een groot deel van Oekraļne is ook veilig. Het zit ook vol in de opvang met Oekraļners.
Denk niet dat het terugsturen van alleen Syriėrs iets gaat oplossen aan de woningnood en drukte in NL.
Denk dat je dan meerdere groepen die terug kunnen naar veilige gebieden terug kan sturen.
Kun je me uitleggen waarom ik bang zou moeten zijn voor Syriėrs, maar niet voor Oekraļners?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Groot deel van Oekraļne is gewoon veilig. Waarom zeg je niet gewoon dat je bang bent voor Syriėrs of zo.
Natuurlijk niet. Maar dat zien ze dan wel weer. Zijn meerdere groepen die uit de jukebox getrokken kunnen worden als excuusquote:Op zondag 25 augustus 2024 21:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk niet dat het terugsturen van alleen Syriėrs iets gaat oplossen aan de woningnood en drukte in NL.
Als het daar veilig is, dan zijn zij ook geen vluchteling meer, natuurlijk.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een groot deel van Oekraļne is ook veilig. Het zit ook vol in de opvang met Oekraļners.
Denk dat je dan meerdere groepen die terug kunnen naar veilige gebieden terug kan sturen.
Wat een kut vergelijking kerel. Smerige insinuatie ook.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Groot deel van Oekraļne is gewoon veilig. Waarom zeg je niet gewoon dat je bang bent voor Syriėrs of zo.
Sommige dingen zijn al jaren glashelder, behalve in de politiek blijkbaar.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:02 schreef nostra het volgende:
Opnamestop wil het CDU ook:
https://jungefreiheit.de/(...)ien-und-afghanistan/
Ik zeg je dat je er niet bang voor hoeft te zijn.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Kun je me uitleggen waarom ik bang zou moeten zijn voor Syriėrs, maar niet voor Oekraļners?
Je opmerking alleen verraadt al zo veel.
LOL. Ja het zijn de mensen die geen generalisaties maken over uitvretende/criminele syriers die hier de smerige insinuaties maken.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat een kut vergelijking kerel. Smerige insinuatie ook.
Dat zeg ik niet.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:09 schreef probeer het volgende:
[..]
LOL. Ja het zijn de mensen die geen generalisaties maken over uitvretende/criminele syriers die hier de smerige insinuaties maken.
'Onze regio'. Wie bepaald dit? Opvang in de regio is een dog whistle... wordt in bepaalde krijgen gebruikt als argument om niet-witte mensen te weren.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:56 schreef capricia het volgende:
Meer woningen bouwen. Misschien dat daar wat meer aandacht naar toe kan gaan.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:58 schreef MissButterflyy het volgende:
iets gaat oplossen aan de woningnood en drukte in NL.
OK. Doei.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
Ik ben weer weg, doodvermoeiend deze manier van "discussiėren"
Ik heb het over opvang in de regio. En jij projecteert daarop angst op mij.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zeg je dat je er niet bang voor hoeft te zijn.
Maar dat is de conclusie die ik uit je post trek. Waarom Oekraļners wel? als dat onze regio is dan is Syriė dat ook. We zijn geen eiland.
echt, kap met deze act.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
'Onze regio'. Wie bepaald dit? Opvang in de regio is een dog whistle... wordt in bepaalde krijgen gebruikt als argument om niet-witte mensen te weren.
Qua afstand zit er weinig verschil tussen de getroffen delen van Oekraļne en Syriė, dus waar wordt 'regio' op gebaseerd?
En waarom uberhaupt per se opvang in de regio?
Lees de laatste regel in de post waar je op reageert.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb het over opvang in de regio. En jij projecteert daarop angst op mij.
Het is maar net waardoor je je laat leiden.
Had ik niet van je verwacht.
Volgens mij ben je gewoon bang voor Oekraļners.quote:
quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:15 schreef KoningWouter het volgende:
Goed idee van Wilders. Het wordt eens tijd voor een grote schoonmaak.
Je bedoelt 6% van de sociale huurwoningen die naar statushouders gaat?quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als ze gewoon zouden assimileren dan zou niemand er moeite mee hebben maar dat gaat nooit gebeuren. Je kan de geschiedenis wereldbreed van toen tot nu langs lopen en jezelf voor de gek houden dat het deze keer anders is.. maar jij bent vast niet achterlijk, je weet zelf ook beter.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
'Onze regio'. Wie bepaald dit? Opvang in de regio is een dog whistle... wordt in bepaalde krijgen gebruikt als argument om niet-witte mensen te weren.
Qua afstand zit er weinig verschil tussen de getroffen delen van Oekraļne en Syriė, dus waar wordt 'regio' op gebaseerd?
Het continent Europa is wel redelijk duidelijk. Toch? Die grenzen heb je op school geleerd, als het goed is.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Klopt; ik doe dat namelijk niet en krijg alsnog dezelfde doodvermoeiende insinuaties van types als Harvest over me heen.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:09 schreef probeer het volgende:
[..]
LOL. Ja het zijn de mensen die geen generalisaties maken over uitvretende/criminele syriers die hier de smerige insinuaties maken.
Moeten gothics ook assimileren? En transeksuelen? Gewoon een grijze homogene maatschappijquote:Op zondag 25 augustus 2024 22:17 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Als ze gewoon zouden assimileren dan zou niemand er moeite mee hebben maar dat gaat nooit gebeuren. Je kan de geschiedenis wereldbreed van toen tot nu langs lopen en jezelf voor de gek houden dat het deze keer anders is.. maar jij bent vast niet achterlijk, je weet zelf ook beter.
Gothics sowieso.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Moeten gothics ook assimileren? En transeksuelen? Gewoon een grijze homogene maatschappij
Ik weet niet hoeveel er nu in opvanglocaties zitten, maar de IND publiceert maandelijks cijfers. In juni waren er 3056 asielaanvragen waarvan 1371 door Syriėrs (45%). Dat is al jaren het patroon (zie bijv. de UNHCR en SER).quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die zitten nu in de opvanglocaties?
Nogmaals, waar is dit op gebaseerd? Europa is slechts een continent. Dit lijkt meer op mensen weren o.b.v. van hun ras dan een echt onderbouwd idee van opvang.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Het continent Europa is wel redelijk duidelijk. Toch? Die grenzen heb je op school geleerd, als het goed is.
Dat is geen Afrika. En geen Aziė.
De directe regio binnen Europa doet zijn werk wel. Polen bijvoorbeeld. Vangt veel Oekraļense vluchtelingen op. Wat minder uit Afrika. Of het Midden oosten. Dat dan weer wel.
Maar hoe kom je er nou bij dat ik bang voor Syriėrs zou moeten zijn, maar niet voor Oekraļners?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lees de laatste regel in de post waar je op reageert.
Vergeet de Gabbers niet.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Moeten gothics ook assimileren? En transeksuelen? Gewoon een grijze homogene maatschappij
Niet door mij, en dat weet je.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt; ik doe dat namelijk niet en krijg alsnog dezelfde doodvermoeiende insinuaties van types als Harvest over me heen.
Klopt. En dat waardeer ik.quote:Helemaal mooi aangezien mijn filosofie al jaren is dat ras een onzinnig label is en wetenschappelijk niet-bestaand, ergo achterlijk om mensen op af te keuren. En ja, lieden die dat aanhangen sprak en spreek ik ook aan, zoals je weet.
Niet alles en iedereen. Maar met gemak een groot aantal van de users hier.quote:Als je denkt dat dat werkt, gewoon alles en iedereen maar racist noemen, ga je gang, maar ik zeg je: dat werkt op den duur niet meer.
Ras... interesseert me geen reet.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nogmaals, waar is dit op gebaseerd? Europa is slechts een continent. Dit lijkt meer op mensen weren o.b.v. van hun ras dan een echt onderbouwd idee van opvang.
Volgens deze logica mogen spanjaarden niet naar Marokko, maar wel naar IJsland als er oorlog uitbreekt in Spanje.
Nee, ben het met probeer eens dat hij premier had moeten worden.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:20 schreef Starhopper het volgende:
Wilders kan wel meer willen.... Vuile klootzak die vent. En dat was bijna onze premier
Ik heb zelf vluchtelingenwerk gedaan. Velen willen integreren, maar krijgen daar de mogelijkheid niet voor.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:17 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Als ze gewoon zouden assimileren dan zou niemand er moeite mee hebben maar dat gaat nooit gebeuren. Je kan de geschiedenis wereldbreed van toen tot nu langs lopen en jezelf voor de gek houden dat het deze keer anders is.. maar jij bent vast niet achterlijk, je weet zelf ook beter.
Ik ben hier niet in gesprek met jou.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ras... interesseert me geen reet.
Ik zit namelijk ook niet te wachten op een massale influx van aartsorthodoxe roomblanke gereformeerde Afrikaners.
En juist daarom: laat Nederland inderdaad een vrijhaven blijven juist voor mensen die theocratieėn en dictaturen ontvluchten. Homo's, vrouwen, andersdenkenden: welkom. Huidskleur boeit me geen drol.
Maar zolang oppervlakkige populisten als jij alles gelijkschakelen aan ras, en de discussie over bepaalde zeer conservatieve tendensen binnen vooral islamitische culturen niet eens gevoerd mag worden, ben je zelf de grootste dreiging voor mensen die onderdrukking en intolerantie willen ontvluchten
Hij zit namelijk in de oppositie.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:24 schreef Harvest89 het volgende:
Nu vaak tegen het kabinet dat hij zelf heeft gesteund. Mafketel.
Daar hoor je Etto zelden over.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:24 schreef probeer het volgende:
Wat vaak ook gewoon klopt, het zit hier bomvol met xenofobie en racisten. En als die users dat benoemen vervelend vinden kunnen ze hun racistische drek achterwege laten, het negeren, of hier niet meer komen.
Hoeveel Syriėrs heeft jou geliefde heilstaat China eigenlijk opgenomen?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Jup. Pietertje heeft hem de perfecte uitvlucht van zijn verantwoordelijkheid geschonken.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee, ben het met probeer eens dat hij premier had moeten worden.
Alleen dan kan hij laten zien hoe hij op zijn bek gaat.
Dat gezever, gehuil, en geklaag langs de zijlijn is al jaren diep triest. Nu vaak tegen het kabinet dat hij zelf heeft gesteund. Mafketel.
Dat begrijp ik volkomen; je hebt een stokpaardje te berijden.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:26 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik ben hier niet in gesprek met jou.
Dat zijn veel mensen. Ik vind het geen gek plan dat tegen te gaan houden.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel er nu in opvanglocaties zitten, maar de IND publiceert maandelijks cijfers. In juni waren er 3056 asielaanvragen waarvan 1371 door Syriėrs (45%). Dat is al jaren het patroon (zie bijv. de UNHCR en SER).
Ik fileerde schedelmeters al toen jij nog in je nazi-fase zat, Harvest. Wellicht, omdat ik mijzelf nooit tot die ideologie heb aangetrokken gevoeld, voel ik ook wat minder compensatiedrangquote:Op zondag 25 augustus 2024 22:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daar hoor je Etto zelden over.
Die laat zich beetnemen door een moslimtroll waar hij zich in tientallen topics door laat meesleuren.
Of Rusland.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:27 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Hoeveel Syriėrs heeft jou geliefde heilstaat China eigenlijk opgenomen?
Maar waar baseer je deze grenzen van opvang op? Waarom zou een Marokkaan wel naar Zuid-Afrika moeten kunnen vluchten, maar niet naar Spanje?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:27 schreef capricia het volgende:
Syriėrs en Palestijnen horen niet bij onze Europese regio. Oekraļners wel.
Dat is toch niet zo moeilijk?
Kijk gewoon naar het continent.
Bovendien heb ik zojuist gelezen dat ik meer bang ben voor Syriėrs dan voor Oekraļners.
Oekraļners zijn Oost-Europeanen. Die kunnen prima worden opgevangen in Polen bijvoorbeeld. De talen zijn ook nog eens sterk verwant.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:27 schreef capricia het volgende:
Syriėrs en Palestijnen horen niet bij onze Europese regio. Oekraļners wel.
Dat is toch niet zo moeilijk?
Kijk gewoon naar het continent.
Bovendien heb ik zojuist gelezen dat ik meer bang ben voor Syriėrs dan voor Oekraļners.
Wilders/de PVV zit NIET in de oppositiequote:Op zondag 25 augustus 2024 22:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij zit namelijk in de oppositie.
Leuke anekdote meid.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:26 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik heb zelf vluchtelingenwerk gedaan. Velen willen integreren, maar krijgen daar de mogelijkheid niet voor.
Hier is een opvanglocatie in de buurt. Mensen zijn veelal positief. Waren vooral blij bij het bejaardentehuis met de extra vrijwilligers gezien de lokale inwoners steeds minder vrijwilligerswerk doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |