Dit is wel zo ongeveer de meest stompzinnige post die ik hier sinds tijden heb gelezen. De VS is doorlopend betrokken bij conflicten in de wereld. Dat is onder Trump niet anders geweest. Dat er toevallig geen grote nieuwe conflicten zijn ontstaan is niet zijn verdienste. Sterker nog, het is eerder ondanks, dan dankzij Trump dat de VS niet een grote overzeese militaire inzet heeft gedaan tijdens zijn presidentschap.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:07 schreef Viesdik het volgende:
[..]
De grootste onderscheidende prestatie van Trump is het simpele gegeven dat hij de enige President is sinds ww2 die zich niet in een nieuwe -door Amerika gerigiseerde- oorlog heeft laten leiden.
Obama heeft de meeste oorlogsuren als president ooit op zijn conto. Dat terwijl hij de nobelprijs voor de vrede heeft ontvangen. Toen biden President werd, is Amerika in nieuwe oorlogen betrokken geraakt, zoals Israel en Oekraïne.
Veel mensen hekelen Trump en stemmen om persoonlijkheid niet op hem. Maar Trump als persoon is niet hetzelfde als de functie die hij bekleed als Presisent.
Ik zou op Kennedy gestemd hebben, maar nu hij Trump heeft endorsed zou ik ook op hem gestemd hebben.
Je zou een goed verhaal kunnen opsteken over hoe Trump de verhouding met NAVO en andere aan Amerika geallierde landen heeft verkankerd met z'n debiele art of the deal-stijl van bilatteraal dealtjes proberen te sluiten (die ook allemaal op niets zijn uitgelopen of de zaak alleen hebben verslechterd), waarmee hij te kennen heeft gegeven dat er met een Amerika onder Trump geen rekening gehouden hoeft te worden, of er niet vertrouwd op kan worden, dat lui als Kim, Putin en Xi een fijne zet in de rug heeft gegeven en ook, laten we het niet vergeten, ISIS.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit is wel zo ongeveer de meest stompzinnige post die ik hier sinds tijden heb gelezen. De VS is doorlopend betrokken bij conflicten in de wereld. Dat is onder Trump niet anders geweest. Dat er toevallig geen grote nieuwe conflicten zijn ontstaan is niet zijn verdienste. Sterker nog, het is eerder ondanks, dan dankzij Trump dat de VS niet een grote overzeese militaire inzet heeft gedaan tijdens zijn presidentschap.
Of het feit dat men nu in het M-O met de gebakken peren zit na zijn volstrekt eenzijdige steun voor Israël, het opblazen van de deal met Iran en ga zo maar door.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:23 schreef JAM het volgende:
[..]
Je zou een goed verhaal kunnen opsteken over hoe Trump de verhouding met NAVO en andere aan Amerika geallierde landen heeft verkankerd met z'n debiele art of the deal-stijl van bilatteraal dealtjes proberen te sluiten, waarmee hij te kennen heeft gegeven dat er met een Amerika onder Trump geen rekening gehouden hoeft te worden, of er niet vertrouwd op kan worden, dat lui als Kim, Putin en Xi een fijne zet in de rug heeft gegeven en ook, laten we het niet vergeten, ISIS.
Laten we niet vergeten dat de schande in Afghanistan weliswaar in tijd gebeurde onder Biden, maar inhoudelijk het werk van Trump was. Of dat incidentje met die Iraanse generaal, dag had ook zo mis kunnen gaan. Trump heeft ook op gebied van internationale veiligheid echt wel de nodige bloopers op z’n naam.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit is wel zo ongeveer de meest stompzinnige post die ik hier sinds tijden heb gelezen. De VS is doorlopend betrokken bij conflicten in de wereld. Dat is onder Trump niet anders geweest. Dat er toevallig geen grote nieuwe conflicten zijn ontstaan is niet zijn verdienste. Sterker nog, het is eerder ondanks, dan dankzij Trump dat de VS niet een grote overzeese militaire inzet heeft gedaan tijdens zijn presidentschap.
Trump heeft ook Noord-Syrisch Koerdisch gebied weggegeven aan Erdogan terwijl de Koerden juist de grondtroepen leverden in de strijd tegen ISIS.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:23 schreef JAM het volgende:
[..]
Je zou een goed verhaal kunnen opsteken over hoe Trump de verhouding met NAVO en andere aan Amerika geallierde landen heeft verkankerd met z'n debiele art of the deal-stijl van bilatteraal dealtjes proberen te sluiten (die ook allemaal op niets zijn uitgelopen of de zaak alleen hebben verslechterd), waarmee hij te kennen heeft gegeven dat er met een Amerika onder Trump geen rekening gehouden hoeft te worden, of er niet vertrouwd op kan worden, dat lui als Kim, Putin en Xi een fijne zet in de rug heeft gegeven en ook, laten we het niet vergeten, ISIS.
Dat is inderdaad wat ik in mijn vervolgpost ook stel. Amerikaans isolationisme in combinatie met een dominante positie op het wereldtoneel is natuurlijk een volstrekte illusie. Als je het eerste wil, moet je het tweede ook opgeven, maar die stap wordt uiteraard niet gezet.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten dat de schande in Afghanistan weliswaar in tijd gebeurde onder Biden, maar inhoudelijk het werk van Trump was. Of dat incidentje met die Iraanse generaal, dag had ook zo mis kunnen gaan. Trump heeft ook op gebied van internationale veiligheid echt wel de nodige bloopers op z’n naam.
En ik denk dat je ook een case kunt maken dat de huidige onrust op het wereldtoneel (en bijbehorende oorlogen) mede zijn oorzaak vinden in Trump…
Ja lange termijn denken doet het MAGA-volk niet aan.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat ik in mijn vervolgpost ook stel. Amerikaans isolationisme in combinatie met een dominante positie op het wereldtoneel is natuurlijk een volstrekte illusie. Als je het eerste wil, moet je het tweede ook opgeven, maar die stap wordt uiteraard niet gezet.
Scheelt alleen dat Fox News en diens spindoctors van de GOP voor Trump zijn en tegen Biden zijnquote:Op zondag 25 augustus 2024 21:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten dat de schande in Afghanistan weliswaar in tijd gebeurde onder Biden, maar inhoudelijk het werk van Trump was. Of dat incidentje met die Iraanse generaal, dag had ook zo mis kunnen gaan. Trump heeft ook op gebied van internationale veiligheid echt wel de nodige bloopers op z’n naam.
En ik denk dat je ook een case kunt maken dat de huidige onrust op het wereldtoneel (en bijbehorende oorlogen) mede zijn oorzaak vinden in Trump…
Bone spurs. Weet je best..quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:48 schreef Bluesdude het volgende:
vraagje: werd Trump opgeroepen voor dienstplicht in de sixties ?
Hoe ontliep hij dat ?
Ja, een echte pacifist is die.quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:48 schreef Bluesdude het volgende:
vraagje: werd Trump opgeroepen voor dienstplicht in de sixties ?
Hoe ontliep hij dat ?
Hierboven al een paar keer ontkracht, maar ik doe er nog een bron bij van een toch niet al te links blaadje: https://foreignpolicy.com(...)list-militarism-war/quote:Op zondag 25 augustus 2024 21:07 schreef Viesdik het volgende:
[..]
De grootste onderscheidende prestatie van Trump is het simpele gegeven dat hij de enige President is sinds ww2 die zich niet in een nieuwe -door Amerika gerigiseerde- oorlog heeft laten leiden.
Ik vroeg dan ook naar inhoudelijke punten juist om die persoonlijkheid los te laten. Maar ergens heb je wel gelijk omdat die persoonlijkheid niet helemaal los te zien is van het weinig bereiken. Als je met iedereen die het met je oneens is ruzie houdt het een keer op in een democratie. Zie bijvoorbeeld het bericht hierboven dat nog maar 4 van de 40 mensen uit zijn vorige kabinet hem aanbevelen als president deze ronde. Ik zou als conservatief veel liever een capabel iemand hebben.quote:Veel mensen hekelen Trump en stemmen om persoonlijkheid niet op hem. Maar Trump als persoon is niet hetzelfde als de functie die hij bekleed als President.
klopt.. een oorlog starten als je de nobelprijs van de vrede hebt, is natuurlijk wel een superprestatiequote:Op zondag 25 augustus 2024 22:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hierboven al een paar keer ontkracht, maar ik doe er nog een bron bij van een toch niet al te links blaadje: https://foreignpolicy.com(...)list-militarism-war/
Overigens, als mijn vraag was wat hij zoal bereikt heeft en het antwoord is alleen iets wat hij niet gedaan heeft bewijs je mijn punt wel een beetje
[..]
Ik vroeg dan ook naar inhoudelijke punten juist om die persoonlijkheid los te laten. Maar ergens heb je wel gelijk omdat die persoonlijkheid niet helemaal los te zien is van het weinig bereiken. Als je met iedereen die het met je oneens is ruzie houdt het een keer op in een democratie. Zie bijvoorbeeld het bericht hierboven dat nog maar 4 van de 40 mensen uit zijn vorige kabinet hem aanbevelen als president deze ronde. Ik zou als conservatief veel liever een capabel iemand hebben.
Ik weet niet waarom je mij quote want dit is nergens een reactie op mijn post. Ik vergeleek Trump met andere Republikeinse kandidaten en stelde dat hij veel minder bereikt heeft dan een meer capabele conservatief in zijn plaats had kunnen doen.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:29 schreef Viesdik het volgende:
[..]
klopt.. een oorlog starten als je de nobelprijs van de vrede hebt, is natuurlijk wel een superprestatie
Hoe kan je trouwens 4 jaar vergelijken met 16 jaar destructief democratisch beleid
gigantisch destructief t.o.v. de werklooseid.
Waarom denk jij dat het vooral de red-states zijn waar het economisch zeer goed gaat en in de democratische states winkels worden geplunderd en mensen op straat leven met de spuit nog uit de arm hangen
Jij moet duidelijk je bubbel uit. De Republikeinse staten zij veruit het armstquote:Op zondag 25 augustus 2024 22:29 schreef Viesdik het volgende:
[..]
klopt.. een oorlog starten als je de nobelprijs van de vrede hebt, is natuurlijk wel een superprestatie
Hoe kan je trouwens 4 jaar vergelijken met 16 jaar destructief democratisch beleid
Waarom denk jij dat het vooral de red-states zijn waar het economisch zeer goed gaat en in de democratische states winkels worden geplunderd en mensen op straat leven met de spuit nog uit de arm hangen
Rode staten zijn vaker netto-ontvangers van federale steun dan blauwe staten.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:29 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Wait wut now?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:29 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik zou Trump eerlijk gezegd ook geen conservatief noemen. Hij heeft juist schijt aan instituties, van gezin tot justitie tot democratie.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom je mij quote want dit is nergens een reactie op mijn post. Ik vergeleek Trump met andere Republikeinse kandidaten en stelde dat hij veel minder bereikt heeft dan een meer capabele conservatief in zijn plaats had kunnen doen.
Dat doet hij vaak op zijn eigen social media. Hij vraagt altijd aandacht van anderen en vraagt iemand geld voor zijn campagne. Hij probeert Kamala Harris haar leven zuur te maken om voor hem gunstig uit te komen. Hij doet van alles aan om te voorkomen dat Kamala Harris volgende president van Verenigde Staten kan worden als ze de verkiezingen wint.quote:Op zondag 25 augustus 2024 20:10 schreef Vis1980 het volgende:
Een echte leider zit de hele dag in CAPS te Tweeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |