Het slaat nergens op en je maakt joden ermee verdacht. Ik weet niet of je het weet, maar gedurende de geschiedenis werd er tijdens uitbraken van ziekten vaak naar de joden gekeken. Ze werden gezien als kwaadaardige buitenstaanders, en dat is een vorm van antisemitisme.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:05 schreef Chivaz het volgende: [..] RFK zegt in dat artikel ook dat hij niet weet of het express is gedaan of niet. Ik kan hier overigens niet over oordelen want ik weet niet hoe het zit met de cijfers in China die sowieso niet betrouwbaar zijn en de cijfers onder de Ashkenazi Joden. Ik ben wel benieuwd waar dit vandaan komt want het lijkt weer op een uitspraak die de nodige context mist.
Ben ik met je eens, de uitspraak zoals die daar in het artikel staat is vreselijk. Daarom weiger ik ook te geloven dat de uitspraak zo gemaakt is. Er mist hoogst waarschijnlijk de nodige context en dat stukje context zit er helaas niet bij.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het slaat nergens op en je maakt joden ermee verdacht. Ik weet niet of je het weet, maar gedurende de geschiedenis werd er tijdens uitbraken van ziekten vaak naar de joden gekeken. Ze werden gezien als kwaadaardige buitenstaanders, en dat is een vorm van antisemitisme.
Waarom denk je dat joodse organisaties enorm schrokken en zich fel uitspraken tegen de uitlatingen RFJ jr?
Je begrijpt dat ik dit flauwe trucje best vaak kan herhalen in dit topic. Dit is gewoon toegestaan alleen vind je het vervelend als het de andere kant op gaat.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:29 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee, maar ook zonder die vrijbrief heb je dit topic volgespamd met contextloos getrol richting democraten.
Maar als het een republikein betreft heeft meneer opeens context nodig om te kunnen oordelen.
Hou iemand anders voor de gek.
Ach, toen de man beschuldigd werd van het aanranden van een babysitter zei hij dat hij "not a church boy" was en dat hij "so many skeletons in my closet" had. Is nota bene op video.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, de uitspraak zoals die daar in het artikel staat is vreselijk. Daarom weiger ik ook te geloven dat de uitspraak zo gemaakt is. Er mist hoogst waarschijnlijk de nodige context en dat stukje context zit er helaas niet bij.
CNN flikt dit soort streken wel vaker, sinds 2016 heb ik geleerd om dit soort berichten met een korrel zout te nemen. Had RFK deze uitspraak gedaan als een democraat dan had dit CNN natuurlijk nooit gehaald tenzij het echt racistisch bedoeld was.
Dat je een etter mag zijn, betekent nog niet dat je het dan ook maar moet doen. In het echte leven vergeten mensen dat ook nog wel eens.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je begrijpt dat ik dit flauwe trucje best vaak kan herhalen in dit topic. Dit is gewoon toegestaan alleen vind je het vervelend als het de andere kant op gaat.
Ik ben wel benieuwd wat jij ziet als de negatievere kanten of fouten van de republikeinen en Trump.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je begrijpt dat ik dit flauwe trucje best vaak kan herhalen in dit topic. Dit is gewoon toegestaan alleen vind je het vervelend als het de andere kant op gaat.
Was niet van CNN. De New York Post kwam hier eerst mee.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, de uitspraak zoals die daar in het artikel staat is vreselijk. Daarom weiger ik ook te geloven dat de uitspraak zo gemaakt is. Er mist hoogst waarschijnlijk de nodige context en dat stukje context zit er helaas niet bij.
CNN flikt dit soort streken wel vaker, sinds 2016 heb ik geleerd om dit soort berichten met een korrel zout te nemen. Had RFK deze uitspraak gedaan als een democraat dan had dit CNN natuurlijk nooit gehaald tenzij het echt racistisch bedoeld was.
Je begrijpt dat joodse organisaties zich hiertegen uitspraken en dat CNN daarover berichtte in het stuk dat ik citeerde? Dus wat loop je nou weer dom te zwetsen?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Geloof me Janneke, ik ben hier een hele aardige lieve man. Ik ben eigenlijk een stuk vriendelijker online dan in het echt juist vanwege het feit dat ik vind dat anonimiteit je juist verplicht om je beste beentje voor te zetten. Menig ander mens denkt daar anders over hier en daarom zeggen ze dingen tegen/over mij die ze nooit in het echte leven zouden durven zeggen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat je een etter mag zijn, betekent nog niet dat je het dan ook maar moet doen. In het echte leven vergeten mensen dat ook nog wel eens.
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:55 schreef Mike het volgende:
Een van de vreemdste kanten aan de move van RFK jr vind ik dat hij een groot deel van zijn leven zich heeft ingezet voor het milieu en tegen klimaatverandering en dat Trump in dat opzicht bijna de anti-RFK is.
Ook op het gebied van armoedebestrijding en sociale wetgeving kunnen ze haast niet verder uit elkaar liggen.
Komt vermoedelijk voort uit een treurige combinatie van rancune en opportunisme.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
RFK zegt dat de Dems afgestapt zijn van zaken waarin ze in geloofden. Prima als je dat vindt, maar Trump staat echt mijlenver bij die zaken vandaan, dus bizar om hem dan te steunen.
Bedankt voor het bewegend beeld, God wat is die man vermoeiend om naar te luisteren. Hij had het dus eerst over bio wapens waar je specifieke soorten mensen mee kan raken. Althans hij claimt dat de technologie al zo ver is. Vervolgens claimt hij dat Ashkenazi Joden en Chinezen minder vatbaar zijn voor covid dan de rest van de wereld even kort gezegd. Dan rest de vraag waar baseert hij deze uitspraak dan op, zijn de sterftecijfers en ziektecijfers lager onder Ashkenazi Joden? Zo ja waar ligt dat dan aan? Ik vind de uitspraak lang niet zo schokkend vergeleken hoe het in het CNN artikel word gepresenteerd.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je begrijpt dat joodse organisaties zich hiertegen uitspraken en dat CNN daarover berichtte in het stuk dat ik citeerde? Dus wat loop je nou weer dom te zwetsen?
Maar goed, er is ook bewegend beeld.
[ x ]
Ik gok dat het de hersenwormen zijn.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Komt vermoedelijk voort uit een treurige combinatie van rancune en opportunisme.
Nogmaals, ik heb geen idee waarom je telkens CNN erbij haalt.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bedankt voor het bewegend beeld, God wat is die man vermoeiend om naar te luisteren. Hij had het dus eerst over bio wapens waar je specifieke soorten mensen mee kan raken. Althans hij claimt dat de technologie al zo ver is. Vervolgens claimt hij dat Ashkenazi Joden en Chinezen minder vatbaar zijn voor covid dan de rest van de wereld even kort gezegd. Dan rest de vraag waar baseert hij deze uitspraak dan op, zijn de sterftecijfers en ziektecijfers lager onder Ashkenazi Joden? Zo ja waar ligt dat dan aan? Ik vind de uitspraak lang niet zo schokkend vergeleken hoe het in het CNN artikel word gepresenteerd.
De reden dat ik CNN erbij haal is omdat jij een artikel van CNN post waar een zinnetje voorbij komt zonder context.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, ik heb geen idee waarom je telkens CNN erbij haalt.
Het stuk dat ik aanhaalde gaat over joodse organisaties die hun zorgen uiten over de uitlatingen van RFK jr. Deze clubs baseren zich niet op een artikel van CNN, maar op het filmpje in die tweet.
Je snapt niet dat joden het behoorlijk 'spannend' vinden dat zij er weer eens worden uitgelicht in een complottheorie over een virus?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De reden dat ik CNN erbij haal is omdat jij een artikel van CNN post waar een zinnetje voorbij komt zonder context.
Ik snap best dat de tekst zoals RFK die uitsprak kwetsend kan overkomen, ik geloof alleen niet dat het de bedoeling was van RFK om Joden en Chinezen te kwetsen. Persoonlijk vind ik die uitspraak ook niet zo spannend, ik ben vooral benieuwd hoe hij tot die conclusie is gekomen.
Volgens mij gaf ik dat net aan in mijn vorige post. Ik vind de verontwaardiging over deze uitspraak eerlijk gezegd niet zo interessant, hoe hij tot deze conclusie is gekomen is veel interessanter.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je snapt niet dat joden het behoorlijk 'spannend' vinden dat zij er weer eens worden uitgelicht in een complottheorie over een virus?
CNN is not sending their best.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:56 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
Over CNN die streken flikt gesproken, was deze groep 'undecided voters' al voorbij gekomen?
Bleek dat de 'undecided voter' die voor Trump koos al een tijdje niet 'undecided' was.
Die panels zijn zulke stemmingmakerij.
[ x ]
Mwoah, het past wel gewoon in het businessplan.quote:
Eens, ik denk dat er in de VS wel echt behoefte is aan neutrale verslaggeving. Dat heeft wel tijd nodig want vertrouwen komt te voet en gaat te paard. In het geval van CNN kan het nog jaren duren voordat het vertrouwen terug gewonnen is.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:38 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Mwoah, het past wel gewoon in het businessplan.
Het is ook in hun belang om MAGA groter voor te laten doen dan het daadwerkelijk is.
Een spannende race trekt meer oogballen.![]()
![]()
![]()
Nee, als niet-jood zal jij het allemaal niet heel interessant vinden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Volgens mij gaf ik dat net aan in mijn vorige post. Ik vind de verontwaardiging over deze uitspraak eerlijk gezegd niet zo interessant, hoe hij tot deze conclusie is gekomen is veel interessanter.
Ik heb al aangegeven dat ik het standpunt van de Joden begrijp, waar wil je heen met deze post?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, als niet-jood zal jij het allemaal niet heel interessant vinden.
Maar het dringt niet tot je door dat dat heel anders is voor joden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |