abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214788733
https://nos.nl/artikel/25(...)iedt-aan-2000-mensen

quote:
Gereformeerde Gemeente opent in Yerseke 'megakerk' die plek biedt aan 2000 mensen
De Gereformeerde Gemeente opent dit weekeinde een 'megakerk' in Yerseke. Het meest opvallende onderdeel is de toren die 45 meter boven het Zeeuwse platteland uitstijgt.

De opening van een nieuwe kerk in Nederland, en zeker zo'n grote, is opvallend nieuws. Door secularisering en afnemend kerkbezoek zijn er op dit moment juist veel kerken die moeten sluiten.

Maar daar heeft de Gereformeerde Gemeente geen last van. Het aantal leden stijgt alleen maar. In het Gelderse Opheusden bouwde de Gereformeerde Gemeente eerder een kerk met 2850 zitplaatsen, gemeten naar het aantal zitplaatsen de grootste kerk van Nederland. En nu is er de kerk in Yerseke waar 2000 mensen tegelijk een dienst kunnen bijwonen.

Lammetjes
Toch kwam de megakerk er niet van de een op de andere dag, schrijft Omroep Zeeland. Toen het kerkbestuur in 2015 de eerste plannen voor een nieuwe, grote kerk aan de rand van het dorp met z'n ruim 7000 inwoners presenteerde, was er meteen kritiek.

"Nu kijk ik nog uit op een weiland waar ik lammetjes geboren zie worden, straks is dat een kerk", reageerde een bewoner op een informatieavond. Andere bewoners van Yerseke waren bang voor verkeersdrukte, niet alleen op zondag, maar ook doordeweeks tijdens trouwerijen en begrafenissen. Dertien omwonenden namen een advocaat in de arm om de bouw van de kerk tegen te houden.

De Gereformeerde Gemeente paste de plannen enigszins aan, maar er bleef kritiek op komen. Ook in de politiek was er angst voor "horizonvervuiling" en (te) drukke wegen. In maart 2017 suggereerde de lokale PvdA om voor een andere locatie te kiezen. Het CDA uitte zorgen over geluidsoverlast. Toch stemde een meerderheid van de gemeenteraad, waarin de SGP de grootste partij is, in juli 2017 in met de bouw van de megakerk op de geplande locatie.

Stroom auto's
Maar ook toen kon de bouw nog niet meteen beginnen. Een aantal omwonenden stapte naar de Raad van State. Die besloot in maart 2019 dat de kerk er wel mocht komen, maar dat gebouw en toren minder hoog moesten worden dan aanvankelijk gepland. Ook moesten er maatregelen komen om de stroom auto's in goede banen te leiden.

Intussen liepen de kosten op. Niet alleen door de procedures, maar ook omdat de prijzen van bouwmaterialen en aannemers stegen. De kostprijs van de kerk lag volgens een van de kerkleden, die anoniem wil blijven, toen al op meer dan 20 miljoen euro. Een groot bedrag, want de bouw werd niet gesubsidieerd en volledig bekostigd door de leden. Toch werd op 22 september 2022 de eerste paal geslagen waarna de nieuwbouw binnen twee jaar is gerealiseerd.

Open dag
De nieuwe kerk, volledig opgetrokken uit oranje baksteen en met een enorm dak, is ontworpen door Van Beijnum Architecten. In het gebouw zitten ook zeven zalen voor verenigingen, een kosterswoning, pastorie en een mortuarium. Buiten is een begraafplaats en een parkeerplaats voor 353 auto's.

Bij Omroep Zeeland reageert een aantal omwonenden nu enthousiast. "Ik vind het een mooi gebouw geworden en ben benieuwd hoe het er van binnen uitziet", zegt een van hen. Een andere omwonende is blij dat ze de klok op de toren ziet. "Ik kan vanuit onze achtertuin nu altijd de tijd in de gaten houden", stelt ze.

Een kerklid reageert ook positief. "De laatste tijd paste niet iedereen in de kerk bij een bijzondere dienst zoals een kinderdoop. Ik hoop dat we daar nu wel genoeg ruimte voor hebben."

Zaterdag is het open dag in de kerk, zondag is de eerste dienst.

Dus klagende omwonenden kunnen verhuizen _O-
pi_214788742
Een van de weinige plekken in NL waar nog animo is voor kerken.
blablablabla
pi_214788859
Is zo'n torenspits geen hovaardij? Godslasterlijk als de toren van Babel? Nederigheid is een deugd, hoogmoedigheid een zonde.
anonieme razernist
pi_214788873
¤20 miljoen voor die schuur?! :D Beste aannemer is dat geweest _O_
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_214788877
Ik dacht dat men een einde wilde maken aan die mega-stallen |:(
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 01:53:43 #6
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214788926
Wat heeft het mogen kosten?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214788940
Het kan erger. In de VS en Arabische Golf gooien ze honderden miljoenen/miljarden in religieuze gebouwen.
  Moderator zaterdag 24 augustus 2024 @ 05:11:44 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214789031
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 01:53 schreef BansheeBoy het volgende:

Staat in het artikel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 05:20:41 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_214789032
Wel erg handig dat iedereeen nu kan zien hoe laat het is.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_214789106
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 00:43 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]

Tja wie gaat er dan ook wonen in zo’n zwaar gereformeerde gemeente waar je nog vuil aangekeken wordt als je zondag niet in de kerk zit
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 07:28:14 #11
13462 BansheeBoy
pi_214789175
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 01:53 schreef BansheeBoy het volgende:

Staat in het artikel

quote:
Intussen liepen de kosten op. Niet alleen door de procedures, maar ook omdat de prijzen van bouwmaterialen en aannemers stegen. De kostprijs van de kerk lag volgens een van de kerkleden, die anoniem wil blijven, toen al op meer dan 20 miljoen euro. Een groot bedrag, want de bouw werd niet gesubsidieerd en volledig bekostigd door de leden. Toch werd op 22 september 2022 de eerste paal geslagen waarna de nieuwbouw binnen twee jaar is gerealiseerd.
Dat is behoorlijk aan de prijs.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_214789202
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 07:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Staat in het artikel
[..]

Maak dat wat uit voor jou?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 07:46:33 #13
13462 BansheeBoy
pi_214789204
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 07:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Maak dat wat uit voor jou?
Ik heb er wel een mening over ja. Uit goede bron weet ik dat dit soort gemeenschappen helemaal leeg getrokken worden door de kerk.

pi_214789223
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 07:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik heb er wel een mening over ja. Uit goede bron weet ik dat dit soort gemeenschappen helemaal leeg getrokken worden door de kerk.

Die goede bron is je duim zeker? De mensen die daar wonen hebben het absoluut niet slecht en dat vertaald zich in wat ze de kerk gunnen. moeten ze lekker zelf weten maar dat ze worden leeg getrokken is onzin.
pi_214789268
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 07:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik heb ook wel zaken uit goede bron gehoord waar jij het absoluut niet mee eens bent. Dus misschien moet je eens met die mensen praten. :!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 08:33:04 #16
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_214789341
20 miljoen! _O-

Goed businessmodel zo’n kerk uitbaten.
pi_214789350
Ik vind hem voor zover, zeker in vergelijking met veel "klassieke" kerken, niet heel mooi in verhouding eigenlijk. Zoveel mogelijk mensen erin willen proppen, met lage muren maar een gigantisch dak, het resultaat is iets dat lijkt op een megastal met een torentje.

Vanuit deze hoek gaat het nog.

pi_214789384
Hadden ze nou echt niks mooiers kunnen neerzetten?

Deze gaat de erfgoedlijst namelijk bepaald niet halen :')
pi_214789388
Vanaf mijn huis ziet het er prima uit
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 08:44:10 #20
13462 BansheeBoy
pi_214789397
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 08:40 schreef tizitl2 het volgende:
Hadden ze nou echt niks mooiers kunnen neerzetten?

Deze gaat de erfgoedlijst namelijk bepaald niet halen :')
Vanaf een bepaalde hoek is het nog best mooi eigenlijk. De echte problemen zitten hem meer in wat ze aldaar verkondigen. Het grootste onrecht op aarde is het toekennen van deelgenoten aan de Schepper. Dan doen ze in die huizen door Jezus te aanbidden.

zaterdag 24 augustus 2024 @ 08:52:58 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214789438
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 00:44 schreef Elan het volgende:
Een van de weinige plekken in NL waar nog animo is voor kerken.
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 07:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Staat in het artikel
[..]

Niet echt, De Hoeksteen in Barneveld, die in 2008 nagenoeg tegelijk met de naastgelegen Adullamkerk gebouwd werd, kostte toen al ¤ 10.500.000
De Hoeksteen 2.531 zitplaatsen
Adullam 1.936 zitplaatsen (was origineel in 2008 1.376 zitplaatsen)

Im de link naar de Hoeksteen staat ook de Essalammoskee vermeld, die beduidend kleiner is (qua vloeroppervlak en zitplaatsen), en nagenoeg tegelijkerktijd gebouwd is en ¤ 7.000.000 koste.

Dus dat het nu het dubbele is verbaast niet echt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214789453
Beetje weinig parkeerplaatsen, waar moet de Kameel nu staan? Oh wacht.................
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_214789470
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 08:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Vanaf een bepaalde hoek is het nog best mooi eigenlijk.
Vind je? Ik vind dit er echt uit zien als een schuur op een aftaaiend industrieterrein.

kijk, zo moet het:

Of zo, als het dan echt niet in katholieke stijl mag:
  Moderator zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:00:17 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214789473
Ik vind het wel mooi

Geen werelderfgoed nee maar wel aardig
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:13:06 #25
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_214789533
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 00:43 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]

Klagende omwonenden moet je sowieso schijt aan hebben. Ze hebben een huis met eventueel een stukje grond erbij gekocht, niet het uitzicht.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:19:06 #26
13462 BansheeBoy
pi_214789557
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 09:00 schreef sp3c het volgende:
Ik vind het wel mooi

Geen werelderfgoed nee maar wel aardig
Bij zo'n grote kerk verwacht je ook een ontzettend grote parkeerplaats. Zit deze onder de kerk?

Moderator zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:21:45 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214789570
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 09:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Bij zo'n grote kerk verwacht je ook een ontzettend grote parkeerplaats. Zit deze onder de kerk?

Hoe moet ik dat nou weten :?²
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:24:16 #28
13462 BansheeBoy
pi_214789583
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 09:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
Hoe moet ik dat nou weten :?²
Ja, daar overschatte ik je even. Excuses.

@Filosoofert Weet jij dit?

pi_214789588
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 09:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, daar overschatte ik je even. Excuses.

@:Filosoofert Weet jij dit?

Staat in het artikel, wederom.

Leest niemand de berichten voor ze reageren of wat?
pi_214789612
https://www.vanbeijnumarch.nl/projecten/kerken/gg-barneveld/

Beetje hit or miss met dit portfolio. Maar goed, absolute vrijheid als architect heb je meestal ook niet.
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:32:59 #31
13462 BansheeBoy
pi_214789625
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 09:25 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Staat in het artikel, wederom.

Leest niemand de berichten voor ze reageren of wat?
Niet slim doen. Die 353 plaatsen wegen niet op tegen hoeveel mensen er in de kerk passen. Dus de vraag of er een parkeergarage onder de kerk is geposteerd is een hele legitieme.

zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:33:22 #32
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_214789630
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 08:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
[..]
Adullamkerk
Ik las Abdullam en was in de war. :+
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_214789662
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 09:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Niet slim doen. Die 353 plaatsen wegen niet op tegen hoeveel mensen er in de kerk passen. Dus de vraag of er een parkeergarage onder de kerk is geposteerd is een hele legitieme.

Als er een parkeergarage onder de kerk had gezeten, had dat wel in het artikel gestaan.

Naar de kerk gaan ook veel mensen in (familie)verband, ook met grote gezinnen. Daarnaast zal in die gemeente wel een deel lopend komen, neem ik aan.
pi_214789665
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 09:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De mensen die op zondag naar de karrik gaan mogen dan toch geen auto rijden
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:42:58 #35
13462 BansheeBoy
pi_214789673
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 09:41 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Waarom dan 353 parkeerplaatsen? :?

pi_214789679
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 09:41 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Volgens mij is/was dit een regel binnen staphorst. Want ik heb nog nooit gehoord dat dit niet mag, en woon en kerk mijn hele leven al op de biblebelt.
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:48:01 #37
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_214789703
Ik blijf het bijzonder vinden die bijbelgordel. Ik zit er hier in Den Helder ver vandaan en twee kerken van de PKN zijn samengegaan en willen ergens in de komende jaren van twee gebouwen naar één gebouw. Per 1 januari aanstaande gaan twee katholieke kerken in de gemeente sluiten.

Een andere kerk die al niet meer werd gebruikt is woning geworden, nog een andere wacht op een woonbestemming. Een andere sloot een paar jaar terug de deuren, daar zitten nu de Odd Fellows in. Eind vorige eeuw/begin deze eeuw waren er ook al een aantal afgestoten en verbouwd tot appartementen, sportschool of evenement/trouwlocatie.

We hebben dan wel weer één straat waarin op 250 meter lengte de volgende geloven een plek hebben: NGK & CGK (gezamenlijk), Jehova's, City Life Church, Turkse moskee, Hindoetempel, Nieuw-Apostolische kerk en de oud-katholieken. _O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:55:21 #38
375570 crew  Cyan9
pi_214789742
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 09:48 schreef Dagoduck het volgende:
Ik blijf het bijzonder vinden die bijbelgordel. Ik zit er hier in Den Helder ver vandaan en twee kerken van de PKN zijn samengegaan en willen ergens in de komende jaren van twee gebouwen naar één gebouw. Per 1 januari aanstaande gaan twee katholieke kerken in de gemeente sluiten.

Een andere kerk die al niet meer werd gebruikt is woning geworden, nog een andere wacht op een woonbestemming. Een andere sloot een paar jaar terug de deuren, daar zitten nu de Odd Fellows in. Eind vorige eeuw/begin deze eeuw waren er ook al een aantal afgestoten en verbouwd tot appartementen, sportschool of evenement/trouwlocatie.

We hebben dan wel weer één straat waarin op 250 meter lengte de volgende geloven een plek hebben: NGK & CGK (gezamenlijk), Jehova's, City Life Church, Turkse moskee, Hindoetempel, Nieuw-Apostolische kerk en de oud-katholieken.
_O-
Een soort winkelstraat voor geloofsovertuigingen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:57:13 #39
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214789750
Belachelijk-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214789774
Tijd voor een beeldenstorm.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_214789793
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 09:55 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Een soort winkelstraat voor geloofsovertuigingen.
"Deze week gratis wederopstanding bij twee porties Jezus of Mohammed. Zolang de voorraad strekt!"
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:06:56 #42
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_214789808
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 08:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zoveel mogelijk mensen erin willen proppen, met lage muren maar een gigantisch dak, het resultaat is iets dat lijkt op een megastal met een torentje.
Dit soort kerken wordt daarom ook wel 'refodome' genoemd. :).
pi_214789811
En dat allemaal voor een niet bestaand iets.

Als we al dat geld dat omgaat in die kwakzalverij nou hadden gestopt in nuttige dingen... dan zou de wereld er anders uit hebben gezien.
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:13:03 #44
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_214789832
Komen er dan ook van die megalomane prekers met eigen tv kanalen enzo?
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:28:49 #45
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_214789921
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 09:41 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Als er een parkeergarage onder de kerk had gezeten, had dat wel in het artikel gestaan.

Naar de kerk gaan ook veel mensen in (familie)verband, ook met grote gezinnen. Daarnaast zal in die gemeente wel een deel lopend komen, neem ik aan.
Een groot deel zal inderdaad lopend komen. Bij de Gereformeerde Gemeenten zie je nog wel eens dat veel leden uit de (verre) omgeving komen, maar zo te zien is dat in Yerseke minder het geval, de omliggende dorpen hebben veelal eigen gemeentes.

Parkeerbehoefte is ook een van de punten waarop de bouwvergunning wordt beoordeeld.

edit: blijkbaar zit er ook een forse fietsenkelder onder het gebouw.

[ Bericht 3% gewijzigd door freako op 24-08-2024 12:52:12 ]
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:43:46 #46
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_214790020
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 08:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
[..]
Niet echt, De Hoeksteen in Barneveld, die in 2008 nagenoeg tegelijk met de naastgelegen Adullamkerk gebouwd werd, kostte toen al ¤ 10.500.000
De Hoeksteen 2.531 zitplaatsen
Adullam 1.936 zitplaatsen (was origineel in 2008 1.376 zitplaatsen)

Im de link naar de Hoeksteen staat ook de Essalammoskee vermeld, die beduidend kleiner is (qua vloeroppervlak en zitplaatsen), en nagenoeg tegelijkerktijd gebouwd is en ¤ 7.000.000 koste.

Dus dat het nu het dubbele is verbaast niet echt.
Ja, het verbaast mij ook niet. Nieuwe theaters in provinciesteden kosten bv een veelvoud van die 20 miljoen. Daar zitten misschien wat meer toeters en bellen aan, maar het is wel dezelfde orde van grootte.

Oss: ¤68 miljoen https://dtvnieuws.nl/nieu(...)r-definitief-ontwerp

Delfzijl: >¤30 miljoen https://www.rtvnoord.nl/n(...)erug-naar-tekentafel

Veenendaal: ¤50 miljoen https://www.derijnpost.nl(...)veenendaal-groeit-en
pi_214790072
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 08:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik vind hem voor zover, zeker in vergelijking met veel "klassieke" kerken, niet heel mooi in verhouding eigenlijk. Zoveel mogelijk mensen erin willen proppen, met lage muren maar een gigantisch dak, het resultaat is iets dat lijkt op een megastal met een torentje.

[ afbeelding ]

Vanuit deze hoek gaat het nog.

[ afbeelding ]
Zo te zien heeft een megastal meer natuurlijk licht dan de kerkgangers.
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:58:32 #48
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_214790109
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 08:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Vanaf een bepaalde hoek is het nog best mooi eigenlijk. De echte problemen zitten hem meer in wat ze aldaar verkondigen. Het grootste onrecht op aarde is het toekennen van deelgenoten aan de Schepper. Dan doen ze in die huizen door Jezus te aanbidden.

Welnee. Verdiep je er eens echt in, ipv de onzin vanuit de Moskee / een gesubsidieerde Imam na te praten.

OT: Mooi gebouw, hulde voor die gemeenschap. Dat ze er maar veel mooie momenten mogen beleven samen.

[ Bericht 1% gewijzigd door AgLarrr op 24-08-2024 11:20:31 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_214790160
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 09:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.vanbeijnumarch.nl/projecten/kerken/gg-barneveld/

Beetje hit or miss met dit portfolio. Maar goed, absolute vrijheid als architect heb je meestal ook niet.
Wat een lelijke kerken. Het is toch heel simpel? Kijk gewoon naar de klassieke kerken en zet zoiets neer. En als je dan toch modern gaat, ga dan gewoon extreem modern ipv dit halve gedoe.
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:08:45 #50
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214790174
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 10:01 schreef superniger het volgende:
Tijd voor een beeldenstorm.
Weinig te stormen aangezien protestanten niet aan beeldaanbidding doen en er in protestantse kerken zelden beelden staan.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')